eitaa logo
💖رازهای خوشبختی خانواده💖
620 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
144 فایل
پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره 🔰 https://eitaa.com/sarbazegomnam313z 🔰 محتوای این کانال تولیدی خودمان می باشد و استفاده از محتوا با ذکر صلوات مانع شرعی ندارد. آدرس کانال ما در ایتا 👇👇👇 https://eitaa.com/khanevadeh_mahdavi♥️
مشاهده در ایتا
دانلود
🖤صیغه مخصوص خیلی از مردم وقتی می خواهند نذری کنند، می گویند: "خدایا اگر حاجتم براورده شد فلان کار را می کنم" یا "نذر کرده ام که چنین کنم" در صورتی که بیان این عبارات برای انعقاد نذر کافی نیست و باید خوانده شود. استفتائات امام خمینی ج2 ص460 س8 🌱 http://eitaa.com/khanevadeh_mahdavi
۲۸ مرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۸ مرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۸ مرداد ۱۴۰۰
7.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💌 معجزه ی زیارت عاشورا حضرت سیدالشهدا علیه السلام رو دوست داری .... 🎙️ سخنران : استاد مسعود عالی 💗 📝📝📝📝📝📝 http://eitaa.com/khanevadeh_mahdavi
۲۸ مرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۸ مرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️ ☑️پرسش: چرا امام حسين(عليه السلام) در خود مدينه قيام نكردند و صدها كيلومتر دورتر از شهر خود قيام كردند؟ ◾️ پاسخ: براي يافتن پاسخ اين سوال که چرا امام حسين(عليه السلام) صدها كيلومتر دور تر از شهرشان و در کربلا به شهادت رسیدند لازم است بیشتر به مطالعه تاریخ عاشورا بپردازیم. ▪️آن حضرت پس از مرگ معاویه بن ابی سفیان و درخواست بیعت از سوی یزید بن معاویه،چون شرایط قیام در مدینه فراهم نبود،به مکه رفتند و مدت چند ماه در مکه ماندند و پس از اینکه چندین هزار نفر از کوفیان برای آن حضرت نامه نوشته و ایشان را به کوفه دعوت کردند،ایشان به دلایلی که ذکر خواهيم کرد،ناگهان از مکه خارج شده و به سوی کوفه حرکت کردند،اما در بین راه اتفاقاتی رخ داد که آن حضرت مجبور شدند،از مسیر اصلی منحرف شده و در سرزمین کربلا توقف کنند و در همانجا به شهادت برسند. ✍️اما اینکه چرا آن حضرت ناگهان از مکه خارج شدند،به طور خلاصه مي‏توانيم علل اين تصميم ناگهاني را چنين ذكر كنيم: يك. 📌احتمال خطر جاني‏ از برخي عبارات امام حسين(عليه السلام) - كه در مقابل ديدگاه شخصيت‏هاي مختلفي كه با بيرون رفتن آن حضرت از مكّه و حركت به سوي كوفه مخالف بودند، ابراز شده - چنين بر مي‏آيد كه امام(عليه السلام) ماندن بيشتر در مكّه را مساوي با بروز خطر جاني براي خود مي‏دانست؛ چنان‏كه در جواب ابن عباس مي‏فرمايد: «كشته شدن در مكاني ديگر براي من دوست داشتني‏تر از كشته شدن در مكّه است».(1) ▪️در پاسخ عبداللَّه بن زبير نيز فرمود: «به خداوند سوگند! اگر يك وجب خارج از مكّه كشته شوم، براي من دوست داشتني‏تر است تا آنكه به اندازه يك وجب در داخل مكّه كشته شوم. به خداوند سوگند! اگر من به لانه‏اي از لانه جانوران پناه برم، مرا از آن بيرون خواهند كشيد تا آنچه را از من مي‏خواهند، به دست آورند».(2) 🌱امام حسين(عليه السلام) در برخورد با برادر خود محمد حنفيه، به صراحت سخن از قصد ترور يزيد در محدوده حرم امن الهي نسبت به جان خود سخن به ميان آورد.(3). بالاخره در بعضي از متون به صراحت سخن از اين مطلب به ميان آمده كه يزيد، عده‏اي را همراه با سلاح‏هاي فراوان براي ترور امام حسين(عليه السلام) در مكّه فرستاده بود.(4). دو. 📌شكسته نشدن حرمت حَرَم‏ در ادامه برخي از عبارات پيش گفته، تذكّر اين نكته از سوي امام حسين(عليه السلام) وجود داشت كه نمي‏خواهد حرمت حرم امن الهي، با ريخته شدن خون او در آن شكسته شود؛ گرچه در اين ميان گناه بزرگ از آن قاتلان و جنايتكاران اموي باشد. 🔹آن حضرت اين مطلب را در برخورد با عبداللَّه بن زبير و به گونه تعريض‏آميز نسبت به او - كه بعدها در مكّه موضع گرفته و لشكريان يزيد حرمت حرم را خواهند شكست - به صراحت بيان مي‏دارد. ايشان در جواب ابن زبير مي‏فرمايد: «ان ابي حدثني ان لها كبشاً به تستحلّ حرمتها فما احبّ ان اكون انا ذالك الكبش : پدرم (علي(عليه السلام)) براي من نقل كرد كه در مكّه قوچي است كه به وسيله آن حرمت شهر شكسته مي‏شود و من دوست ندارم كه مصداق آن قوچ باشم»(5) ✍️دوست عزیز،این یزیدی که برای نابودی عبدالله بن زبیر،کعبه را با منجنیق به آتش کشید،در آن زمان هم بدون توجه به حرمت کعبه،امام حسین(عليه السلام) را هم در حرم امن الهی به قتل می رساند،چنانکه چنین قصدی هم داشت،اما آن حضرت برای حفظ حرمت مکه،از آن سرزمین خارج شدند. پي نوشتها: (1). ابن كثير، البداية و النهاية، ج 8، ص 159. (2). وقعة الطف، ص 152. (3). سيد بن طاووس، لهوف، ص 82. (4). همان. (5). ابن اثير، الكامل في التاريخ، ج 2، ص 546. http://eitaa.com/khanevadeh_mahdavi
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
. . در فتوای آیات عظام و شیرازی. 🔹پرسش : گرفتن در ماه ، بالخصوص در روز چه حکمی دارد؟ 🍃پاسخ :روزه گرفتن در ماه و است و تنها روزه در روز عاشورا است. 🔹سوال : کسی که کرده در روز و بگیرد، اگر بعداً بفهمد که روزه­ گرفتن در روز عاشورا مکروه است، آیا نذرش صحیح بوده و عمل به نذر واجب است؟ 🍃جواب : اگر با شرایط شرعی نذر کرده، عمل به نذر واجب است. 📚 منابع : رهبری : https://b2n.ir/855677 مکارم : https://b2n.ir/f06596 http://eitaa.com/khanevadeh_mahdavi
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳۰ مرداد ۱۴۰۰