eitaa logo
اندیشکده خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی
1.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
4هزار ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ خدای مهربون‌تر از مادر، چرا ما را میسوزونه 😜 😁نمایش طنز: کاری از تیم پاسخگوها: مرتضی‌ کهرمی ‏‌ ▬▬▬▬▬▬▬ 🎭 ▬▬▬▬▬▬▬ ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 تقدیمی اندیشکده "علوم قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🎥 🔹 «نکات مربوط به تغذیه» (نکته هفتم: چرا تغذیه مهم است؟) 🌼 دقایقی_پای_نکات_تربیتی 🎙 استاد: تراشیون ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🍂 حدیث_روز 🌸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله) : 🧔‍♂ بهترین مردان امت من، کسانی هستند که نسبت به خانواده خود خشن و متکبر نباشند و بر آنان ترحم و نوازش کنند و به آنان آزار نرسانند. 📚 مکارم الاخلاق، ص ۲۱ ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 💐مناسبات خانواده، در تفکرات مختلف معاصر 📚 منبع: اندیشکده زوج 📝 ویراستاری: اتاق فکر اندیشکده [۱] مقدمه متن حاضر برگرفته از یک پژوهش با موضوع تحلیل "مبانی معطوف به خانواده و مناسبات آن است." پرداختن به این موضوع، یکی از محورهای تعیین‌کننده مرزهای گفتمانی، و بیان الگوی سوم با دو رقیب خود یعنی الگوی زن شرقی و زن غربی است. این نوشتار خلاصه از پژوهش مذکور است که به بازخوانی گفتمان معطوف به خانواده و ابعاد مختلف آن نزد این سه الگو می باشد. ❇️ در گفتمان و الگوی غربی درباره زن که جریان فمینیسم اسلامی و روشنفکری، داعیه‌دار آن هستند، مفاهیمی چون: ✅اهمیت خانواده، ✅نقش‌های خانگی زن، ✅مادری، ✅همسری، ✅خانه‌داری، ✅تربیت فرزند، ✅کدبانوگری، ✅ازدواج بهنگام، ✅فرزندآوری، ✅تمکین، ✅ولایت یا سرپرستی و... اهمیت و جایگاهی ندارد. در این ديدگاه، امور اشاره شده، چندان جایگاهی ندارد، و حتی گاه این مفاهیم، محور نقدها و مخالفت‌های جدی در این گفتمان، واقع شده‌است. به عبارتی، در این گفتمان، نه تنها هیچ ردپایی از اهمیت و لزوم توجه به این مفاهیم، مشاهده نمی‌شود، بلکه حتی مخالفت‌ها، تحقیرها و اعتراض‌های بسیاری را نیز در این باره می‌توان یافت. ❇️ در واقع گفتمان زن غربی، صورت‌بندی خود از خانواده و مناسبات آن را با مرکزیت «حقوق زن» ارائه داده و بر مفاهیمی چون فردیت اعضاء، روابط دموکراتیک، تشابه نقش‌ها و استقلال زن از مرد تاکید دارد. 🌺🍃🌺🍃🌺 ادامه دارد...⬅️ ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 ۱. اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ ➡️ادامه ی قسمت قبل 💐مناسبات خانواده، در تفکرات مختلف معاصر (قسمت دوم و پایانی) 📚 منبع: کانال اندیشکده زوج 📝 ویراستاری: اتاق فکر اندیشکده [۱] ...نقطه مقابل این تصویر از زن را (که در قسمت اول گفته شد) در گفتمان زن شرقی از خانواده و روابط اعضای آن می‌توان ملاحظه کرد. این گفتمان، با مرکزیت «تمکین زن» و با هم‌نشینی مفاهیمی چون تفاوت‌های جنسیتی، تقسیم نقش، اقتدار مرد، محوریت زن در خانه و... صورت‌بندی می‌گردد. ❇️ گفتمان و الگوی سوم، مناسبات خانواده را برمبنای «سازش» و با تاکید بر مفاهیمی چون تکریم زن، پیوندهای عاطفی در خانه با محوریت زن، حقوق متقابل زوجین و... توضیح می‌دهد. براین اساس، تفاوت عمده رویکرد سوم، با تفکر زن شرقی یا رویکرد دوم، در چند عرصه بروز می‌کند. تفاوت اول، در غلبه نگاه هنجارین به حضور زن و نگاه توصیفی به حضور مرد در درون خانواده نزد گفتمان زن شرقی است. در رویکرد دوم (نگاه شرقی) بیشتر از هر چیزی بر روی وظایف و تکالیف زن در قبال خانواده، شوهر و فرزندان تاکید شده و از حقوق زن در درون خانه کمتر سخن به میان می‌آید. ❇️ از طرفی، درباره مردان غالبا بر مسئولیت‌های اقتصادی او در قبال خانواده تاکید شده و از وظایف و تکالیف او نسبت به حقوق همسر چندان حرفی زده نمی‌شود. حجم انبوهی از بایدها و نبایدها قانونی، فقهی و اخلاقی ناظر به تکالیف زن در خانواده، در کنار سهم ناچیزی از توصیه‌های اخلاقی به مردان مبنی بر خوشرفتاری با همسر و یا تامین نفقه اعضای خانواده گواه بر این مدعاست. اساسا توصیه به کوتاه آمدن و سازش در مواقع اختلاف در این گفتمان بیشتر خطاب به زنان است. ❇️ در رویکرد و گفتمان سوم که رهبری انقلاب به عنوان نظریه‌پرداز این الگو قابل طرح است، کاملا متفاوت با رویکرد دوم است. ایشان ، در کنار تاکید بر وظایف و تکالیف زن در خانه و در قبال همسر، بر حقوق متقابل زوجین و حق زن بر عهده شوهر و تکلیف مردان درباره رشد و تعالی فردی و نحوه رعایتِ شان و شخصیت زن به یک اندازه تاکید می‌کنند. ، منویات متعدد ایشان مبنی بر ضرورت حمایت و پشتیبانی قانونی از حقوق زنان در خانواده نیز گواهی بر تفاوت رویه ایشان با گفتمان زن شرقی در مواجهه با مناسبات زن و خانواده است. ❇️ تفاوت دوم، بین دو گفتمان اخیر اینجاست که در گفتمان زن شرقی، هم‌نشینی وثیق و غیرقابل تفکیکی میان زن و خانواده وجود دارد که گویی هویت زن را ذیل سایه خانواده و هویت‌های خانگی او اعم از همسری، مادری و خانه‌داری تعریف می‌کند و حیث استقلالی برای شخصیت و هویت فردی زن قائل نیست. اگرچه کمتر ارجاع مستقیمی از اندیشمندان معاصر ذیل رویکرد اسلامی مبنی بر عدم لحاظ هویت و شخصیت فردی زن مستقل از هویت خانوادگی او یافت می‌شود، اما دلالت‌های فرامتنی حاکی از ادغام هویتی زن و خانواده نزد این رویکرد است. ❇️ فربه‌گی و غلظت ادبیات موجود ذیل مفاهیم خانواده‌محوری، مادری، فرزندآوری، تربیت فرزند، همسرداری، خانه‌داری، ولایت شوهر، تمکین، تناسب نقش‌ها با تکوین زنان، التزام به خانه، آسیب‌های اشتغال زنان و... در این گفتمان گواهی بر مدعای ماست. در حالی که در ادبیات رهبری به عنوان محور فکری گفتمان الگوی سوم، اگرچه محوریت زن در مناسبات خانواده و ترجیحات مصرّح برای نقش‌های خانگی زن به چشم می‌خورد، اما ادغام هویتی زن و خانواده از گفتمان ایشان قابل استخراج نیست و ایشان برای زن و خانواده دو هویت مستقل قائل هستند. پایان 🌺🍃🌺🍃🌺 ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 ۱. اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🎙استاد حسادت دو جوره: یه جاهایی حقه / یه جاهایی جهنمی! ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
1_8721553543.attheme
94.2K
🔰 با این پست زمینه ایتاتون مزین به عکس سردارسلیمانی میشه امتحانش کنید 🍃✿✿✿🌷 ⏮ کانال‌عطر‌گل‌نرگس‌در‌ایتا 🌷✿✿✿🍃 متن آبی لینک است جهت عضویت عزیزان مشتاق
13.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🎥 🔹 «نکات مربوط به تغذیه» (نکته هشتم: آثار تغذیه‌ی جمعی) 🌼 دقایقی_پای_نکات_تربیتی 🎙استاد: تراشیون ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»