#دیوارنگاره | مرا دریاب ارباب
◽️فرارسیدن ایام ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) تسلیت باد.
◽️ای آفتاب دین مرا دریاب ارباب
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✡️ "سیارهٔ میمونها" ادای دین هالیوود به داروین
🎬 تجربهای چهلساله از لیبرالیزاسیون دولتی
1️⃣ «ایمان به وجود آیات الهی»، گفتمان خدامحوری است که تمام پدیدههای عالَم را نشانهای از ذات اقدس الهی دانسته و معرفت صحیح بَشری را در چارچوب توجه به نظام علیّت، متوجه خالق عالم هستی بهعنوان علّت العلل میسازد.
آنچه که تحت عنوان آیات الهی میشناسیم را میتوان در دو سطح کُلی تقسیمبندی نمود: ١- نشانههایی که در سراسر عالَم پراکنده بوده و از آن به #آیات_آفاقی تعبیر میشود، ٢- نشانههایی که در درون آدمی نهفته است و تحت عنوان #آیات_انفسی شناخته میشوند. و از آنجا که این آیات مخلوق خداست، در نتیجه ما بهوسیلهٔ خود خدا و از راه عنایتهایش، او را میشناسیم.
2⃣ این ایمان، بُنمایههای اساسی تفکر بَشرمحور را متزلزل کرده و #تمدن_غرب را که عالم هستی را حول وجود مادی انسان تعریف میکند، به چالش میکشد.
غرب در مواجهه با آیات الهی، تلاش میکند تا آنها را به آزمایشگاه برده و از طریق حسّ و تجربه به تجزیه و تحلیل آنها بپردازد. همین رویکرد در ادامه، به بهرهگیری از ظرفیت #فیلم_مستند انجامید. تولید آثار بیشمار مستند، اعم از مستندهای علمی، تاریخی، آموزشی و… را باید در این راستا ارزیابی نمود.
3⃣ مستند #سیاره_زمین (Planet Earth) از شاخصترین آثاری است که در همین راستا، هدف خود را تثبیت «ایمان به وجود آیات مادی» در ذهن مخاطب قرار داده است. این مجموعه، که طیّ مدتی بیش از پنج سال، توسط شبکه بیبیسی و با سرمایهگذاری بنگاه سخنپراکنی بریتانیا تولید شد، توانست جوایز بسیاری را از آنِ خود سازد.
این مجموعه با عناوین: «از قطب تا قطب»؛ «کوهها»؛ «آب شیرین»؛ «غارها»؛ «بیابانها»؛ «دنیاهای یخی»؛ «جلگههای پهناور»؛ «جنگلها»؛ «دریاهای کمعمق»؛ «جنگلهای فصلی» و «اعماق اقیانوسها»، به ارائهٔ یک نمای مادی از جهان میپردازد، و پدیدهها نه بهعنوان مخلوقات الهی، بلکه بهعنوان اموری طبیعی و در قالب نظام فکری #اومانیسم به مخاطب معرفی میشوند.
4⃣ #تمدن_غرب همواره از نگرش حقیقی به پدیدههای عالم هستی فاصله گرفته و توجه به نظام علیّت را به وادی مغالطههای فیلسوفان ملحد کشانده و رویکرد تقابلی خود در این عرصه را در چارچوب هجویهای با عنوان #تکامل یا #فرگشت (Evolution) سامان داده است.
اهتمام ویژهٔ #هالیوود به تولید فیلمهایی نظیر: زمینلرزه (1974)، شیوع (1995)، شهابوار (1979)، طوفان (1999)، گردباد (1996)، آتشفشان (1997) و صدها آثار دیگر اینچُنین را میتوان نمودی بارز از تصویرسازی بهمنظور تحمیل «ایمان به وجود آیات مادی» و حذف آفریدگار جهان معرفی نمود.
5⃣ فیلم #سن_آندریاس (2015)، از آیات الهی تفسیری مادی بهدست داده و از پدیدههایی همچون زلزله بهعنوان #بلایای_طبیعی (Natural disaster) تعبیر میکند. یا فیلم هسته (2003)، حتی هنگامی که هستهٔ مرکزی زمین از چرخش باز میایستد، آن را بهعنوان نشانهای از وجود و حاکمیت ماده دانسته، و در این شرایط نیز تنها بَشر است که بهعنوان محور عالم هستی میتواند به مرکز زمین برود و دوباره هستهٔ مرکزی زمین را فعال و دنیا را از نابودی حتمی نجات دهد!
6⃣ #سیاره_میمونها نمودی بارز از همین نوع تصویرسازی هالیوودی است که صریحاً اقدام به خلق تصویری از انگارههای #چارلز_داروین بر پردهٔ #سینما مینماید.
این فیلم، برداشتی سینمایی از کتاب سیارهٔ میمونها است که توسط نویسندهٔ فرانسوی «پیر بول» به نگارش درآمد و سعی داشت تا حلقهٔ مفقودهای را که داروین نتوانسته بود به آن وجاهتی علمی ببخشد، با خلق داستانی بلند، معنی داده و #داروینیسم را به مخاطب بقبولاند.
7⃣ کتاب سیاره میمونها تا به امروز الهامبخش آثار متعددی در هالیوود بوده که غیر از فیلم مورد اشاره، میتوان به چهار اثر سینمایی دیگر با عنوان «سیارهٔ میمونها» به کارگردانی «تیم برتون»، «ظهور سیارهٔ میمونها» به کارگردانی «روپرت ویات»، «طلوع سیارهٔ میمونها» و «جنگ برای سیارهٔ میمونها» به کارگردانی «مت ریوز» نیز اشاره نمود.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
◀️تصویر نمایندگان در سیل، زشتتر از سلفی با موگرینی
🔰چرا رسانه فقط نمایش نیست؟
⭕️رسانه در همه مکاتب، دیدگاهها و تئوریها، در میانه قدرت و شهروند، مابین سیاست و اجتماع تعریف شده است. رسانه، رسمی یا غیررسمی، یکسویه یا تعاملی، در همه دورهها و زمانها، حرف و موضع و بیان و مطالبه تصمیمسازان را به تصمیمگیران منتقل میکند و الزامات و ملاحظات آنانی که در حکمرانی، اثر یا نقشی دارند به کسانی که مخاطب این حکمرانیاند.
⭕️در این فرایند، رسانه مراحل و مواقفی دارد؛ از جمله سناریو، مخاطبشناسی، حجم و کیفیت انتقال پیام، بستر انتقال که همه و همه کارکردهای منحصربهفرد و خطیری است که جز با اتکاء به دانش، مشورت و تجربه و صد البته اعتماد به متخصصین این حوزه محقق نمیشود.
⭕️انتشار کودکانه تصویر ناراحتکننده و شرمآور پنج نماینده مجلس یازدهم در میان گِل و لای سیل امامزاده داوود که از نظر زشتی با ویدئوی مهدی هاشمی بالای سر پدرش مرحوم هاشمیرفسنجانی و از حیث نمادبودگی و ترجمانی با سلفی جمعی از نمایندگان مجلس دهم با فدریکا موگرینی برابری میکند؛ نشان میدهد حکمرانان همچنان رسانه را تنها در وجه نمایشی میبینند و میخواهند.
⭕️در دو ماه گذشته محمدباقر قالیباف، رییس مجلس سیزدهم کوشش کرده است در تفسیر واژه «سوپرانقلابی»، کارآمدی را مرز انقلابی و سوپرانقلابی ترسیم کند. حالا اما با انتشار تصویر این پنج نماینده که اتفاقاً چهرههای برجستهای در مجلس هستند و همگی در لیست خود قالیباف هستند، باید پرسید کار اینها آن هم با این شکل پاچهورمالی و نگاه خسته به دوربین چه نسبتی با کارآمدی قوه مقننه دارد؟
⭕️جز این نیست که پاسخ خواهید شنید برای نظارت بهتر و مؤثرتر، نماینده مجلس خود باید شخصاً در میدان حاضر شود. همچنان که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با نمایندگان مجلس سال گذشته به همین موضوع اشاره کرد. اما آیا این نظارت با رفتن میان گل و لای و به ویژه با انتشار تصویر همخوانی دارد؟ شما میتوانید در میدان باشید، اما نمایش ندهید؛ آن هم در رخدادی که جانهایی از دست رفته و خساراتی به بار آمده و جامعه همچنان نگران و متالم است.
⭕️نماینده مجلس باید سازمان مدیریت بحران، سازمان هواشناسی، وزارت کشور و همه دستگاههای مسئول و مجری را چنان به صلابه بکشد که مردم واقعاً احساس کنند در حکومت «نماینده» دارند. وسط سیل و زلزله و آتشسوزی بروید اما با وزیر و مدیر و آقازاده زد و بند نکنید تا آنجا که صدای رهبر انقلاب هم درآید که نمایندگان نباید در انتصابات دخالت کنند.
⭕️چند روز پیش دوستی از من خواست با مشارکت در یک پروژه علمی برای موفقیت مجلس سیزدهم، در کنار افراد پرشمار دیگری سنجه و معیار تعریف کنم تا متناسب با آن، دو سال عمر باقیمانده مجلس انقلابی، صاحب چشمانداز شود.
مجلس انقلابی اگر میخواهد به کار بیاید و از آنچه به عنوان شکاف مردم و حکومت و نارضایتی اجتماعی و سختی معیشت عنوان میکند، جلوگیری کند؛ در گام نخست باید به شعارهایی که با آنها از مردم رای گرفته، بازگردد. به شفافیت، به پرهیز از نمایش، به پاسخگوسازی دولت مبتنی بر وظایف قانونی و .... تا مردم بدانند عنابستانی یک استثناء بود، نه یک قاعده.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
قد کشیدن با غمت...
رسمی است که ما، با شادی ها می خندیم اما با غم ها قد می کشیم. رسم تلخی است اما زمانه اینگونه آبدیده مان می کند. با غم و با اندوه.
قد کشیدن های ما، با هیات هایت بود و با دسته ها و تکیه هایت. ما بودیم که روی دست بزرگترهایمان، روی دیوارهای حسینه هایت میخ می کوبیدیم و شمایل می چسباندیم و قد می کشیدیم. ما پای عزای تو قد کشیدن را آموختیم یا اباعبدالله...
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📸حضور سردار حاج اسماعیل قاآنی در حرم مطهر آقا امام حسین(ع)
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔷قهرمان پوشالی
💢 بارها به بهانههای مختلف شاهد تحقیر کشورمان توسط عدهای خودکمبین در برابر کشور سلطنتی امارات بودهایم.
🔸یکی از عجیبترین تعبیرها افاضات حمید فرخنژاد بود که در پیامی اینستاگرامی مدعی شد«میان اینهمه شیخ که توی مملکتمان شبانهروز تلاش میکنند، کاش یک شیخ محمد بن راشد داشتیم».حالا مروری کوتاه بر عملکرد حکام اماراتی می کنیم:
⭕️در سطح بینالمللی:
🔻با وجود اجرای همه جانبه سیاستهای استکبار جهانی،در معادلات جهانی،امارات بازیگری ضعیف و غیرقابل اتکا محسوب میشود.
🔻 در جریان ائتلاف نظامی_سیاسی علیه دولت سوریه متحمل شکست شد.
⭕️ در سطح منطقهای:
🔻تنش زایی با برخی از کشورهای منطقه از جمله ایران.
🔻در یمن با شکستی مفتضحانه مجبور به فرار از این کشور شد.
🔻در خیانتی آشکار روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی و علنی ساخت.
⭕️در سطح داخلی:
🔻بحران مشروعیت داخلی
🔻با وجود بهرهمندی از سرویسها و نیروهای امنیتی آمریکایی و صهیونیستی در حفظ امنیت بندر حیاتی و امنیتی فجیره ناکام ماند.
🔻این روزها هم شاهد نارضایتی مردم امارات از ناکارآمدی حاکمیت در کنترل سیل و امدادرسانی بودهایم و خبری هم از شبکه فاضلاب اتوماتیک و... نبوده است.
✅جریان تحریف با بزرگنمایی از خاندان پادشاهی امارات سعی میکند با مهندسی افکار عمومی در ایران و ناکارآمد جلوه دادن نظام، در مردم ایجاد یأس و ناامیدی کند.در حالی که شیخ محمد بن راشد حتی در مدیریت منزلش هم ناکام بوده،بطوری که همسر وی که خواهر پادشاه اردن نیز می باشد مخفیانه به انگلیس گریخت و پس از افشاگری علیه حاکم امارات ،پناهندگی دیپلماتیک گرفت.
#جریانتحریف
#جنگروایتها
🖌#مصطفی_علیجانزاده
[ #زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید
🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w
🆔 | https://chat.whatsapp.com/GcQucTH3sYE8vhPt3e4E6F
🆔 | @zamanehh
#ایتا #تلگرام #واتساپ #سروش #روبیکا
ـــــــــــــــــــــ🍃🌹🍃ـــــــــــــــــــ
📌 جمعه های دلتنگی #عاشقانه_مهدوی
♥️ 🔹 جان چه کار آید اگر پیش تو قربان نشود...
🍃🌹«اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»
✨قرار ما جمعهها #ختم_صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عجلالله تعالی فرجه الشریف) ✨
🍃🌹............................
👈 لطفاً روی لینک زیر کلیک کنید و با ذکر تعداد صلوات کلمه #ثبت را بزنید.
https://EitaaBot.ir/counter/d7czt
🌱کپی آزاد ☺️
#امام_زمان
#جمعه
#محرم
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 سلام ای هلال محرم…
[ #زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید
🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w
🆔 | https://chat.whatsapp.com/GcQucTH3sYE8vhPt3e4E6F
🆔 | @zamanehh
#ایتا #تلگرام #واتساپ #سروش #روبیکا
مجموعه #استوری
🌱باید های مداحی بر اساس بیانات رهبر انقلاب از سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ (۲)
#محرم
[ #زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید
🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w
🆔 | https://chat.whatsapp.com/GcQucTH3sYE8vhPt3e4E6F
🆔 | @zamanehh
#ایتا #تلگرام #واتساپ #سروش #روبیکا
مجموعه #استوری
🌱باید های مداحی بر اساس بیانات رهبر انقلاب از سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ (۱)
#محرم
[ #زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید
🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w
🆔 | https://chat.whatsapp.com/GcQucTH3sYE8vhPt3e4E6F
🆔 | @zamanehh
#ایتا #تلگرام #واتساپ #سروش #روبیکا