📌پیشنهاد عجیب به رئیسی برای حذف ارز ۴۲۰۰
🔹همه روسای جمهور در کشورهای مختلف معمولاً تصمیم های سخت را به دور دوم ریاست جمهوری موکول می کنند.
🔹اما ظاهراً آقای رئیسی نمی خواهد با ریاکاری و دروغ گفتن بر مردم حکومت کند،یکی از مصادیق اقدامات صادقانه آقای رئیس جمهور در مورد مردمی کردن یارانهها است، در این مورد وزیر اقتصاد می گوید: برخی به رییسجمهور پیشنهاد دادند رایتان را بگیرید و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به دوره بعد موکول کنید.
🔹اما دولت با وجود تلخی های اولیه پذیرفت که برای منافع کشور و مردم این اقدام را انجام دهد البته با نظارتی که بر بازار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم انجام میدهد .
#زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید
🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید
🆔https://chat.whatsapp.com/BiUO3NnHiFkBBSkgFH0EZc
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w
واتس آپ #ایتا #تلگرام #سروش #روبیکا
جنگ شناختی و استعمار پلتفرمی
⭕️جنگ شناختی به عنوان سلاح افکار عمومی با هدف دستکاری گفتمان عمومی توسط عناصر خارجی تعریف میشود که به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی یا آسیب رساندن به اعتماد عمومی به نظام سیاسی، بی ثبات سازی و عادی سازی موضوعات متضاد با ارزشها و هنجارهای یک کشور هستند، در این جنگ پاشیدن بذر بی اعتمادی بر روی افکار عمومی از اهداف اصلی به حساب می آید.
⭕️ جنگ شناختی تلاش می کند ادراکات و سپس رفتار مردم را تغییر دهد، ادراک محصول شناخت است که «مکانیسمی» است که تلاش می شود در این جنگ از آن بهره ببریم.
⭕️برای درک جنگ شناختی، شروع با مفهوم شناخت مفید است، که احتمالاً به عنوان «فرایند ذهنی کسب و درک دانش، که متضمن مصرف، تفسیر و درک اطلاعات است» تعریف میشود (اتول، 2020). در نتیجه، یک درک ممکن این است که حوزه شناختی شامل «ادراک و استدلالی است که در آن مانور با بهرهبرداری از محیط اطلاعاتی برای تأثیرگذاری بر باورها، ارزشها و فرهنگ افراد، گروهها و/یا جمعیت به هم پیوسته حاصل میشود».
⭕️ بر اساس تفسیر حوزه شناختی ارائه شده در بالا، پل اوتول (2020) جنگ شناختی را به عنوان "مانورهایی در حوزه شناختی برای ایجاد یک ادراک از پیش تعیین شده در بین مخاطبان هدف به منظور کسب مزیت نسبت به طرف دیگر" تعریف می کند.
⭕️ با توجه به تعاریف بالا بستر این جنگ در حال حاضر در سطح کشور ما که دشمن می تواند بر روی ادراک و رفتار سرمایه اجتماعی کشور تاثیرگذاری حداکثری داشته باشد سرویسهای فضای مجازی عمدتا خارجی است که متاسفانه کاملا رهاشده و بدون هیچ گونه ضابطهای مجری این جنگ شدهاند.
⭕️ در شرایط کنونی اتفاق دیگری که در کشور ما رخ داده و بسیار آزاردهنده است تجربه عجیب #استعمار_پلتفرمی در سال ۲۰۲۲ است که تقریبا در هیچ کدام از کشور های پیشرفته آنرا در این سطح نمیبینیم.
⭕️ تجربه اتحادیه اروپا مخصوصا از سال ۲۰۱۲ و پس از افشاگریهای اسنودن که بخشی از مقابله این اتحادیه ضد جنگ شناختی-ترکیبی آمریکاییهاست اکنون در برابر ماست: راه اندازی شبکه اروپایی با هدف جلوگیری از سرقت دادههای اروپاییها توسط پلتفرمهای آمریکایی(جلوگیری از شنود NSA و جاسوسی GCHQ(مصاحبه مرکل))، تصویب قوانین GDPR، آنتی تراست و اخیرا DMA برای جلوگیری از این استعمار پلتفرمی و...
⭕️ نکته آخر اینجاست که پلتفرمهای پرمخاطب خارجی حاضر در کشور ما یعنی همان بستر جنگ شناختی در حال اجرای طرح صیانت خودشان در کشور بدون هیچ مانعی هستند و حال این سوال از مخالفان قانونمند شدن فضای مجازی در داخل مطرح است که در برابر این میزان خسارت به سرمایه اجتماعی کشور بخصوص کودکان و نوجوانان، ولنگاری، بی قانونی، سانسور ارزشهای مردم ایران در این پلتفرمها پیشنهادشان غیر از تخریب دلسوزان و برچسب زنی و حملات کور به آنان چیست؟
#سیدعلیرضا_ال_داود
[ #زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید
🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w
🆔 | https://chat.whatsapp.com/GcQucTH3sYE8vhPt3e4E6F
🆔 | @zamanehh
#ایتا #تلگرام #واتساپ #سروش #روبیکا
مرکز پژوهشهای مجلس: ۶۰.۶ درصد مردم نسبت به کلیت طرح اصلاح یارانهها نظر منفی دارند
🔻 نتایج افکارسنجی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نشان میدهد ۶۰.۶ درصد مردم نسبت به کلیت طرح اصلاح یارانهها نظر منفی دارند که مهمترین دلیل آن، افزایش قیمت کالاهای دیگری است که قرار نبود براساس اجرای این طرح، گران شوند. با توجه به همین موضوع میتوان فهمید که چرا ۸۸.۶ درصد مردم میزان یارانه واریزی را کافی نمیدانند. بالطبع خانوادههای پرجمعیت بیشتر تحت تأثیر فشار اقتصادی ناشی از افزایش قیمتها قرار میگیرند که نتایج این افکارسنجی نیز مؤید آن است.
🔻 یافتههای دیگر این نظرسنجی حاکی از آن است که قدرت خرید کالاهای اساسی از سوی خانوارها نسبت به قبل از اجرای طرح (ابتدای سال)، کاهش یافته است.
🔻 بنابراین نظرسنجی و مطابق نظر مردم، ۵۸.۵ درصد از مردم ترجیح میدهند دولت هفت قلم کالای اساسی را به قیمت سال قبل و از طریق کالابرگ عرضه کند و در مقابل ۲۸.۶ درصد ترجیح میدهند به ازای هر فرد ماهانه مبلغ ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزارتومان یارانه نقدی اختصاص یابد.
🔻 براساس نظرسنجی موسسه افکارسنجی ملت، در بین افرادی که کالابرگ را به یارانه نقدی ترجیح دادهاند، ۵۶.۲ درصد اظهار کردهاند که حتی اگر کالابرگ فقط در فروشگاههای مشخصی قابل استفاده باشد، باز آن را به یارانه نقدی ترجیح میدهند.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
202030_2053264474.pdf
898.9K
"راهنمای زائرین #اربعین"
🍂هر آن چه بهتر است یک زائر قبل از سفر #اربعین بداند.
با انتشار این پست، کتاب را در اختیار زائرین #اربعین قرار دهید .
🍂به امید اینکه شما هم امسال زائر #اربعین باشید.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🇮🇷
📝#گزارش_تحلیلی | موفقیتهای دولت
🍃🌹🍃
🔻«کیهان» مثل بسیاری از روزهای گذشته به شرح «موفقیتهای بزرگ دولت در سال اول بدون برجام و FATF» پرداخته و در تیتر یک امروز خود، گفتوگویی دارد با سخنگوی دولت در همین رابطه.
🔹 بهادریجهرمی به کیهان میگوید: «آمارها نشان میدهد از ابتدای شروعبهکار دولت سیزدهم تا اردیبهشـت ۱۴۰۱، نهتنها روند روبهرشد نرخ تورم کنترل شد، بلکه سیر نزولی هم پیدا کرد. در مواردی مانند تورم نقطهبهنقطه کاهش قابل توجه بیش از ۱۸ درصد طـی ایـن مدت ثبت شد.
🔸 فقط در خرداد ۱۴۰۱ شاهد افزایـش نرخ رشد تورم بودیـم کـه بخش عمده آن ناشی از اصلاح نظام پرداخت ارز ترجیحی و عادلانهسازی یارانهها بود ... نرخ تورم که در پایان دولت دوازدهم بر اسـاس آمار بانک مرکزی بـه رکورد ۶۰ درصـد نزدیـک شـده بود، طبـق آخرین آمار در خـرداد ۱۴۰۱ بهرغـم آثار گرانیهـای ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۴۲ درصد کاهش یافته است.
🔺رشـد سالانه نقدینگی و پایـه پولـی نیز که در پایـان دولـت قبل بالای ۴۰ درصد بـود، بـه ترتیب بـه زیر ۴۰ درصد و حدود ۳۰ درصد کاهش یافت کـه آثار آن بر کاهش تـورم بهتدریج خـود را نشان خواهد داد انشاءالله.
#روشنگری | #ثامن | #محرم
🆔 eitaa.com/meyarpb
🇮🇷
📝#یادداشت| چند نکته از پاسخ برجامی آمریکا
🍃🌹🍃
🔻 آمریکایی ها درخواست های ایران را پاسخ داده اند؛ ارسال این پاسخ با ادعای رسانه های همسو با آمریکا مانند العربیه مواجه شد که مدعی هستند آمریکایی ها شروط ایران برای توافق را بصورت مطلق نپذیرفته اند. چند نکته تحلیلی بابت این موضوع میتوان گفت:
🔹 به نظر می رسد که خط رسانهای العربیه و برخی رسانههای غربی یک پروپاگاندای رسانهای باشد چرا که آنچه العربیه گفت یعنی خروج مواد غنی سازی شده و برخی اقدامات درباره سانتریفیوژها در برجام وجود دارد و نکته جدیدی نیست.
🔸 نکته دوم اینکه از موضع سخنگوی وزارت امور خارجه و برخی تحلیلگران مرتبط با تیم هستهای مانند آقای مرندی این استنباط میشود که آمریکاییها پاسخ پیشنهادهای ایران را به صورت گزینه بله یا خیر پاسخ نداده اند، بلکه در قبال پیشنهادهای ایران پیشنهاداتی را مطرح کرده اند که همانطور که وزارت خارجه اعلام کرد ایران در حال بررسی آن است.
❌ سوالی که برخی می پرسند آیا در صورت صحت ادعای العربیه مذاکرات کاملاً به شکست می انجامد؟ این نکته را باید توجه داشت که به خاطر شرایط ویژه ای که وجود دارد حتی اگر آنچه العربیه گفت صحت داشته باشد باز هم آن را نمی توان به معنای شکست در مذاکرات و پایان آن قلمداد کرد؛ چرا که پیش بینی می شود به علت این شرایطِ ویژه قطعاً پس از یک بازه زمانی کوتاه مدت برخی کشورهای منطقه و کشورهای غربی و اروپایی واسطه شده و پیگیر مذاکرات خواهند بود.
🔺 نکته آخر اینکه آمریکایی ها همیشه از ابزار رسانه همزمان با مذاکرات استفاده می کرده و می کنند اما نکته عجیب این است که برخی رسانههای داخلی با کپی سازی از رسانههایی مانند العربیه و استفاده از عباراتی مانند ردِ شروط اضافی ایران به نوعی این گونه به مخاطب القا می کنند که اگر مذاکرات به شکست هم بینجامد مسئولیت این شکست ایران است و این هم مایه تعجب و هم مایه تاسف است.
✍ یعقوب ربیعی
#روشنگری | #ثامن | #محرم
🆔 eitaa.com/meyarpb
16.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 افشاگری جنجالی مسعود خدابنده- مسئول سابق تیم حفاظتی مسعود رجوی- علیه شبکه سعودی اینترنشنال
🍃🌹🍃
❌ با تصمیم ترکیالفیصل، اینترنشنال زبان مجاهدین شد!
❌ "اخیرا بن سلمان بودجه ای کلان به آلبانی اهداء کرده؛ ترکی الفیصل با مریم رجوی همکاری بسیار نزدیکی دارد!"
#روشنگری | #ثامن | #محرم
🆔 eitaa.com/meyarpb
🇮🇷
📝#گزارش_تحلیلی | از پادویی آمریکا تا مزدوری رژیمصهیونیستی
🍃🌹🍃
🔻«کیهان» در شماره امروز خود با تیتر «افراطیون مدعی اصلاحات از پادویی آمریکا به مزدوری اسرائیل رسیدند» نوشته: «افراطیون مدعی اصلاحات در رسانههای زنجیرهای، مهمات عملیات روانی رسانههای معاند را تهیه میکنند. برخی از سوژهها، مطالب و دست پختهای مسموم و آمیخته با دروغ آنها، مستقیما به این شبکهها از جمله بیبی سی، سعودی اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و... ارسال میشود.
🔺برخی دیگر، ابتدا در رسانههایی همچون روزنامههای شرق، اعتماد، جمهوری اسلامی، سازندگی، هممیهن، دیدهبان ایران، امتداد، انصاف نیوز و... منتشر و سپس در دیگر رسانههای وابسته به سیا، موساد و ام آی ۶ پژواک داده میشود.استقبال رسانههای بیگانه از گزارشها و یادداشتهای منتشر شده در رسانههای زنجیرهای مدعی اصلاحات این شائبه را به وجود میآورد که میان رسانههای معاند و افراطیون مدعی اصلاحات ارتباط مالی و ارتباط اطلاعاتی وجود دارد.
#روشنگری | #ثامن | #محرم
🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 #موشن | ارتش مقتدر رضاخان‼️
🍃🌹🍃
🗒 به مناسبت ۳ شهریور سالروز اشغال ایران توسط متفقین
#روشنگری | #ثامن | #محرم
🆔 eitaa.com/meyarpb
خروجی pdf.pdf
22.03M
🔸فایل اموزش
📌نواوری فرهنگی_اجتماعی
🔺این فایل اموزشی شامل ۱۶ سرفصل به شرح زیرمی باشد:
🔅تریاژ خلاقیت
🔹اهمیت نواوری
🔹خلاق شو
🔹منشا خلاقیت
🔹مهارت افراد خلاق
🔹نواوری و فضای مجازی
🔹لیوان خودت را پرکن
🔹موانع خلاقیت
🔅بوم ایده پردازی
🔹برندسازی
🔹مساله شناسی
🔹مخاطب شناسی
🔹قالب شناسی
🔹طراحی عملیات
🔹مراحل رشد ایده
🔹ماتریس انگیزه
🔹زمان بندی
🔹بودجه بندی
🔅ریکاوری خلاقیت
🔹پیش به سوی جلسه
🔹مثال های نواوری اجتماعی
🔹شاخص ارزیابی ایده
🔹اصول تیم سازی
🔹نحوه ارایه ایده
🔹گزارش نویسی
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💢 توجیه اشغالگریهای نظامی با زبان جهانی #هالیوود
🔺از سال۱۹۴۵ تا امروز، گسترش اقتصادی، فرهنگی و ایدئولوژیک ایالات متحده آمریکا بهعنوان یک امپراتوری پسااستعماری بهصورت پیوسته بر جنگ تکیه داشته و این کشور همیشه بر کوره جنگ و نظامیگری دمیده است. بودجه وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۸، حدود ۷۰۰ میلیارد دلار بوده است در حالی که مجموع بودجه دفاعی چهار کشور دارای نیروی نظامی بعدی جهان یعنی چین، روسیه، عربستان سعودی و هند ۳۴۳میلیارد دلار و در همان سال ایالات متحده بزرگترین صادرکننده سلاح به جهان بوده و نزدیک به ۱۰۰۰پایگاه نظامی در ۸۰کشور داشته است.
وحدت ملت آمریکا که همیشه بهواسطه نابرابری طبقاتی، نژادپرستی و تبعیض نژادی تهدید میشود، همواره با جنگ تضمین شده و از جنگ جهانی اول به بعد، نخبگان آمریکایی (و تا حدی متحدان آنها در صنایع فرهنگی) اهمیت هدایت افکار عمومی را در مورد جنگ درک کردند. گاهی این کمپینهای تبلیغاتی جنگ بهصورت مخفیانه اجرا میشوند و سالها بعد مردم از آن آگاهی مییابند اما عموم مردم معمولا اتحاد ساختاری بین وزارت دفاع و صنایع سرگرمی حامی آن را نادیده میگیرند یا کماهمیت تلقی میکنند.
▪️در هر صورت در تمام جنگها کمپینهای تبلیغاتی و نخبگان ایالتی و رسانهای ایالات متحده بهطور معمول با یکدیگر همکاری میکنند تا بر محتوای سرگرمیها و تولیدات فرهنگی و بسیاری از محصولات تأثیر بگذارند.
💢پس MPPO را بیشتر بشناسیم
هر ساله میلیونها نفر در سراسر جهان برای تماشای فیلمهای پرفروش هالیوود به سینماها میآیند. هالیوود از دیرباز صنعتی درآمدساز بوده و در حالی که حضور جهانی هالیوود بهطور گستردهای شناخته شده شاید برای مصرفکنندگان آن درهمتنیدگی طولانیمدت صنعت سینمایی با تصویرسازی نظامی کمتر آشکار باشد. بسیاری از فیلمهای تجاری متعدد که نیروهای نظامی آمریکا را در سراسر جهان نشان میدهد در حال جنگ با تهدیدکنندگان امنیت آمریکا هستند که با حمایت مستقیم پنتاگون و ارتش آمریکا ساخته شدهاند.
⭕️ مجموعهای به نام «وزارت دفاع -هالیوود» از اوایل قرن۲۰ شکل گرفت و در پیش از جنگ جهانی اول، دیوید وارک گریفیث، یکی از دوستان رئیس جمهور وودرو ویلسون، کار روی فیلم «تولد یک ملت» (۱۹۱۵) را با کمک مهندسان ارتش در وست پوینت آغاز کرد.
🔻در طول جنگ جهانی اول، بخش فیلمهای کمیته اطلاعات عمومی (CPI) با هالیوود برای ساختن فیلمهایی که از اهداف جنگی آمریکا حمایت میکردند، همکاری کرد. در طول جنگ سرد، ترتیبات همکاری پیوسته بین وزارت دفاع و هالیوود معمول شد. در سال ۱۹۴۸، شعبه امور عمومی وزارت دفاع، دفتر تولید تصاویر متحرک (MPPO) را افتتاح کرد و دونالد باروخ را که بهعنوان رابط وزارت دفاع با هالیوود برای ۴۰ سال آینده کار میکرد، استخدام کرد. بررسی و ساخت فیلمنامه جنگ با استودیوهای هالیوود، کمک برای دسترسی به سخت افزارهایی مانند تانکها، کشتیها یا هواپیماها، نیروها، پایگاهها و دانش فنی برای فیلمهایی که عملیات ارتش را به شکلی مثبت نشان میدادند از وظایف این دفتر بود. این دفتر کمک به فیلمهای تحسین شده جنگ ویتنام مانند اینک آخرالزمان(۱۹۷۹) و شکارچی گوزن(۱۹۷۸) را رد کرد اما در دهه ۱۹۸۰ در ساخت فیلمهایی مانند تاپگان(۱۹۸۶) همکاری کرد. در سال۱۹۸۹، فیل استراب جایگزین باروخ شد، و در طول دهه۱۹۹۰، استراب به هالیوود کمک کرد تا فیلمهایی مانند آرماگدون (۱۹۹۸)، نجات سرباز رایان(۱۹۹۸) و محاصره(۱۹۹۸) را در دهه ۹۰ بسازد و بعدها در قرن ۲۱ به ساخت پرلهاربر(۲۰۰۱)، دشمن در دروازهها(۲۰۰۱)، سقوط شاهین سیاه(۲۰۰۱) و مرد آهنی(۲۰۰۸) کمک کرد.
🔻یکی از اهداف اصلی پنتاگون از این سرمایهگذاریها این است که شبیهسازیهای نظامی و ادغام تولید، نمایش و اجرای جنگ با تصاویر ماهوارهای، انیمیشنهای رایانهای و پخش زنده عملیات نظامی، یک جنگ فضیلتمند، بهداشتی، بشردوستانه و بدون خونریزی را که در آن نیروهای نظامی با کنترل سیستمهای تسلیحات رایانه همه چیز را هدایت میکنند به تصویر بکشد و اینچنین به خشونت نظامی مشروعیت بخشد و شهروندان را در مورد پیامدهای جنگ فریب دهد. صنایع سرگرمیسازی نظامی، شهروندان را بهعنوان شرکتکنندگان اول شخص به جنگ فرا میخواند و به آنها اجازه میدهد جنگ را از دید سرباز، لوله تفنگ یا دوربین پهپاد شکاری تجربه کنند و بهجای توجیه یا پنهان کردن کشتار، شهروندان را دعوت میکند تا در حالتی سادیستی و از کشتن یا مشاهده کشته شدن دیگری لذتی عاری از گناه کسب کنند.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•