eitaa logo
زبرالحدید
677 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
970 ویدیو
228 فایل
🖤ازعناوین جهان مرثیه خوان مارابس🖤 صفحه‌رسمی‌حجة الاسلام‌مهدی‌دادآفرین فن بیان وخطابه ذکرمصیبت روایتگری جهادتبیین فنون جذابیت شبکه سازی طرح نویسی و... اینستاگرام http://www.instagram.com/mahdi_dadafarinn ادمین: https://eitaa.com/Tab_honari_yazd
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸بیایید به‌سفارش امام‌باقر(ع) «عزاداری در صحرا» را احیا کنیم 🔸ثواب با عظمت عزاداری در صحرا برای کسانی که روز عاشورا نمیتوانند کربلا بروند 🔻 امام‌باقر(ع) می‌فرماید: کسی که امام‌حسین(ع) را در روز عاشورا زیارت کند و گریان و نالان به عزاداری بپردازد، ثواب کسی را دارد که هزار هزار(یک‌میلیون) حج و عمره و هزار هزار غزوه در کنار رسول خدا(ص) و ائمۀ هدی(ع) انجام داده باشد. (کامل‌الزیارات/۱۷۴) 🔻 فردی که مخاطب حضرت بود، وقتی ثواب باعظمت زیارت کربلا در روز عاشورا را شنید، پرسید: اگر کسی راهش دور بود و نتوانست در محرم و روز عاشورا به کربلا برود، چه‌کار کند؟ 🔻 حضرت فرمود: اگر نتوانستید به کربلا بروید، روز عاشورا به صحرا بروید، به امام‌حسین(ع) سلام بدهید، قاتلین امام‌حسین(ع) را لعنت کنید، دو رکعت نماز بخوانید، سپس برای حسین(ع) گریه و عزاداری کنید. یا اینکه به پشت بام خانه‌‌ بروید و عزاداری کنید. 🔻 قدیم‌ها عزاداری‌کردن در صحرا مرسوم بوده و این کار آثار روحی و معنوی فوق‌العاده خاصی دارد. بیایید امسال، عزاداری در صحرا را احیا کنیم و بعد ببینید چقدر در قلب انسان، اثرگذار خواهد بود. 🔻 کسانی که در دوران دفاع مقدس، عزاداری در بیابان را تجربه کرده‌اند می‌دانند که واقعاً حال و هوای عجیبی دارد. این صحنه، خیلی یادآور کربلاست. با زن و بچه‌های خودتان به صحرا بروید و به یاد بچه‌های حسین(ع) روی خاک بنشینید... 🔻 بیایید عزاداری در صحرا را جدی بگیریم و این سنت را احیا کنیم. کسانی که امسال عزاداری در صحرا را تجربه کنند، از سال‌های بعد هم این سنت را رها نخواهند کرد. البته نمی‌گوییم که مجالس پُرشور حسینی در شهرها تعطیل بشود، لااقل عصر عاشورا به صحرا برویم و بخشی از این سفارش را اجرا کنیم. 👤علیرضا پناهیان 🚩 هیئت محبین حضرت زهرا(س)- ۹۹.۵۳۱ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/6470 حداث الحسین eitaa.com/khatibyazdi
یارب الحسین بحق الحسین اشف صدرالحسین بظهورالحجه یارب الحسین حول حالنا الی احسن الحال قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّى اللّه علیه و آله):«اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.» پیامبر اکرم (صلّى اللّه علیه و آله) فرمود: «براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556) رونق محرم امسال به کوری چشم دشمنان داخلی وخارجی کم رنگ نشد ،چون نمی دانستند که حضرت زینب(س) به یزید گفت (که دراصل خطاب ایشان به یزیدیان این زمان است): کدکيدک ، واسع سعيک ، ناصب جهدک فو لله لاتمحوذکرنا، ولا تميت و حينا) (هر نقشه اي که داري ، بکار ببر ولي مطمئن باش تو نمي تواني بردار مرا بکشي ، برادرم زندگيش طوري ديگر است او نمرد بلکه زنده تر شد)  خلاصه این که ذکرحسین بن علی (ع) محوشدنی وفراموش شدنی نیست. ذکرابی عبدالله درامسال باهمه سالها فرق داشت یک عده گفتند امسال ماشعورراترجیح به شور میدهیم امانفهمیدند که شعورشان راهم برباددادند. مگرمیشود شعوربدون شور هم محقق شود؟ کربلا عرصه شعوروشور باهم بود اگردرکربلاشوری برپانشده بودمنجربه حماسه نمیشدومیتوانستند ابی عبدالله را درخفقانی درمدینه به شهادت برسانند. وامسال امتحان بزرگی برای یک عده بود که به بهانه های واهی چراغ هیات راخاموش کردن که بگویند ما شعور داریم و امسال شعوررا برشور ترجیح میدهیم واین خوداول سوال است که : مگر سالهای قبل شورداشتید وشعور نداشتید؟چیزی که باید برای کسانی که نمی دانند یا غافل از آن شدند گفت اینکه حسین بن علی(ع) ثارالله هست و خود خدا خونبهای اوشده است لذا ارباب ماجلوه ای ازخدا برروی زمین است آیا میتوان نورخدا را خاموش کرد؟ زهی خیال باطل که یک عده گفتند : يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿۸﴾ مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد (صف_۸) خداوندنور حسین را شکافت و از آن بهشت و حورالعین را آفرید. پس نور بهشت و حورالعین از نور حسین است و نور حسین از نور خداست و حسین والاتر از بهشت و حورالعین است. (بحار الانوار، ج 25، ص 16، حدیث 30.) ودیدیم امسال این نوربیش از پیش تلالو کردوتشعشعات انوارش بیشتردردلها قرارگرفت ومحرم امسال تبدیل به یک رزمایش دیدنی شد وهیئات هرکدام درمحلات راهپیمیایی ایی به راه انداخته وازفضای سربسته هیات بیرون آمده وزیرنسیم شهرها اصحاب الحسین(ع) واصحاب المهدی(ع) خودرانشان دادند ووبااین رزمایش خواری درچشمان کوته فکران این عالم شدندو ازهمه مهمتر خانه هایی که شاید هیچ موقع درآن مجلس روضه گرفته نمیشد امسال خانه ها هم نورحسین بن علی ع درآن ورودکرد واین همان معنای واقعی شعورهمراه باشوراست. امیدواریم که همان طور که پیامبراکرم(ص) فرمودبندگان به واسطه حسین عاقبت به خیر می شوند عاقبت همه ماختم به سعادت وشهادت بشود. والسلام علی من اتبع الهدی خادم هیات روضه الشهداء مهریز خادم هیات بقیه الله صفائیه یزدمهدی دادآفرین امام_حسین_ع_امام_تحول_آفرین حداث الحسین eitaa.com/khatibyazdi
سخرانی.mp3
34.29M
🔊 🔻مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام 🏴 🎵 سخنرانی : حجت الاسلام ➖➖➖➖➖➖➖ خلاصه سخن : دومانع در مسیر تحول روحی : مانع اول : مخصوص هیاتی ها و مسجدی ها و حزب اللهی ها = ❗❗عجب و غرور❗❗ نتیجه عجب و غرور = توقف در خوبیهای حداقلی مانع دوم: مخصوص انسانهای معمولی و گنه کار جامعه = ❗❗❗یاس (ناامیدی)❗❗❗ نتیجه یاس : عدم امید به خوب شدن و تفکراینکه سرم ازآب گذشته ... @maktabeyar حداث الحسین eitaa.com/khatibyazdi
🌀فتح الفتوح امام حسین ع در عاشورا چه بود؟ 🔰امام حسین ع امام تحول آفرین | ج1️⃣ 🔻یکی از ویژگی های برجسته اما کمتر پرداخته شدۀ قیام اباعبدالله الحسین ع، تحول خواهی و تحول آفرینی هست. اباعبدالله در آغاز حرکت خودش اعلام کردند که من برای تحول در جامعه و امت پیامبر قیام کرده‌ام. 🔻پیشانی و نوک پیکان حرکت اباعبدالله تحول خواهی بود. وضعیت جامعه و حاکمیت به گونۀ بود که فضای تنفس در آن جامعه برای مومنین و زندگی مومنانه امکان نداشت. برای همین اباعبدالله بر سر جامعه فریاد تحول زد و فرمود چنین وضعیتی قابل تحمل نیست چرا مردم! برای تحول و تغییر وضعیت موجود اقدامی نمی کنید؟ 🔻خط اصلی و محوری قیام اباعبدالله، خط تحول خواهی در وضعیت موجود جامعه بود. اگر از ما بپرسند امام حسین ع را به چه ویژگی می شناسیم بلافاصله باید بگوییم به تحول خواهی. امام حسین ع، امام تحول خواه و تحول آفرین هست. روحیه اباعبدالله، روحیه تحول خواهی هست. 🔻عمل امام حسین ع هم در نهایت تحول آفرین بود. اگرچه ظاهر قیام اباعبدالله الحسین ع، شکست بود. اما باطن قیام که به سرعت در ظاهر هم رخ نمایی کرد، پیروزی بود. بلافاصله بعد از کربلا تا کوفه و شام نرسیده ورق برگشت. 🔻فتح الفتوح امام حسین ع در عاشورا چه بود؟ آن فتح الفتوح و پیروزی که اباعبدالله با قیامش انجام داد، تحول روحی هست که حضرت در افراد ایجاد کرد و تا قیامت این خط تحول روحی ادامه دارد. 🔻امام حسین ع، امام تحول آفرین هست. عالی ترین تحول، هم تحول روحی هست. تحول روحی هم به این سادگی ها نیست. شما فکر می کنید آدم ها به این سادگی عوض می شوند؟ حضرت فرمود:«إِزَالَةُ الْجِبَالِ أَهْوَنُ مِنْ إِزَالَةِ قَلْبٍ عَنْ مَوْضِعِه ؛ تکان دادن کوه ها آسان تر هست از تکان دادن قلبی از جایش‏»(تحف العقول،ص358) 🔻اباعبدالله آن ابرمردی هست که تحول آفرین هست. می دانی آن کارِ کارستانی که اباعبدالله انجام می دهد چیست؟ اباعبدالله دل ها را تکان می دهد. دل ها را تکان دادن کار هرکسی نیست، کار خدایی هست. دخل و تصرف در دل ها کار خداست. این کار خدا به حسین بن علی(ع) داده شده هست. حسین جان! بنشین خدایی کن! در دل ها تحول ایجاد کن! 🔻منتظر حقیقی، شخصیتی تحول خواه و تحول آفرین هست. اگر می خواهیم زمینه ساز فرج باشیم، باید سبک زندگی ما، به صورت فردی و زندگی جمعی، سمت و سوی تحول آفرینی داشته باشد. 🔻در محله همه بگویند این آدم پیش فعال هست. آرام و قرار ندارد. می خواهد محله را ارتقاء ببخشد. مسجد را به هم ریخته هست. می خواهد همه چیز را از نو شروع کند. بالاخره این بی قراری و شوق برای بهتر شدن در گوشت و پوست و خونش هست. ژنش این طوری هست که تحول خواه هست. خدا ان شاء الله ژن ما و نسل ما را تحول خواه و تحول آفرین قرار دهد. 📗 «امام حسین (ع)، امام تحول آفرین» روحی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی براساس محورسخنرانی حجه الاسلام دادآفرین دریافت صوت سخنرانی از آیدی زیر: 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 حداث الحسین eitaa.com/khatibyazdi
🌀 فرق عرفا با آدم های معمولی⁉️ 📌 ریشه انسانی تحول خواهی، میل به بیشترها، بهتر ها و با دوام ترها است 📌 حکمت میل به بیشترین‌ها میل به بهترین‌ها. میل بادوام‌ترها، این است که به هیچ چیز و هیچ کس متوقف نشوی. وگرنه جریمه می شوی؛ جریمه عاشقی چیست❓ 📌 ابراهیم نبی (ع) فرمود: «من زوال پذیران را دوست ندارم» یعنی کم نخواه؛ ای کاش دین را این طوری به ما آموزش می دادند 📌 مادرها چگونه می توانند فرزندان خود را تحول خواه و تحول آفرین تربیت کنند❓ 📌 مادران محترم! خواهش می کنم دنیا را در چشم بچه ها بزرگش نکنید؛ بچه دیگر بزرگ نمی شود. 🔰امام حسین (ع) امام تحول آفرین | ج2️⃣ 🔻یکی از تمایلات اصیل و عالی انسان میل به بیشترهاست، میل به بهترین‌هاست میل به بادوام‌ترین‌هاست. هرچه به او بدهی می‌گوید بیشترش را می‌خواهم این برای من کم است. کافی نیست. ترین ها ما را کشته است و هلاک کرده. از لذت‌ها بیشترین‌هایش را می‌خواهیم؛ می‌گویی لذت کم می‌خواهی یا لذت بیشتر؟ می‌گوید نه نه بیشترش را می‌خواهم. ریشه تحول خواهی، در فطرت انسان؛ میل به بیشتر ها و بهترین ها هست. 🔻این تمایل به بیشترها و بهترین‌ها نه‌تنها اصلش بد نیست بلکه بدجوری به درد عبودیت می‌خورد. عبد یعنی کسی که به کمترین‌ها بسنده نمی‌کند. وقتی حضرت ابراهیم (ع)، به ستاره‌پرستان رسید برگشت گفت «هذا رَبِّي» وقتی صبح ستاره‌ها از چشم‌ها پنهان شدند فرمود: «لا أُحِبُّ الْآفِلينَ؛ من زوال پذیران را دوست ندارم.»(انعام،76). ای کاش دین را این طوری به ما آموزش می دادند. 🔻راستی چرا این تمایل در درون ما است؟ میل به بیشترین‌ها میل به بهترین‌ها. میل بادوام‌ترها. حکمت طراحی این میل در درون ما این است که متوقف نشوی. به هیچ‌چیز و هیچ‌کس متوقف نشوی. در این میسر بندگی همه‌جا توقف ممنوع است. اگر متوقف شدی جریمه خواهی شد. 🔻شما عاشق کسی شدی؟ دخترخانمی آقاپسری بعد جریمه‌اش می‌دانی چیست؟ «الهِجرانُ عُقوبَةُ العِشق‏»(مطالب السؤول، 56) عاشق شدی، باید رنج فراق را بکشی. بعد تازه به وصال رسیدی باید تابوتی برای عشقت بسازی و او را دفن کنی چون وصال نقطه‌ی مرگ عشق است. 🔻میل به بیشترین‌ها، میل به بهترین‌ها، نقطه آغاز رشد هرکسی است و به هر چیزی و به هرکسی بسنده کردی یعنی متوقف شدی. بله این میل اگر رها شود هدایت نشود؛ و بیفتد در رقابت‌هایی دنیایی، از آدم موجودی حسود و حریص و حقیر می‌سازد. ولی اصل پرتوقع بودن اصلاً بد نیست. 🔻فرق عرفا با ما آدم های معمولی در چیست؟ یکی از فرق های اساسی همین جا هست. عرفاء این تمایل به بهتر شدن و کسب بهترین ها در آنها به شدت فعال هست. خدا در قرآن می فرماید ببین: دنیا برای تو کوچک هست و آخرت خیلی بهتر و بادوام تر هست. «وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى‏»(الأعلى،17). 🔻تو مگر بهتر را نمی خواهی مگر بادوام تر را نمی خواهی؟ خب بیا این آخرت مال تو. بعد از آن سو می فرماید دنیا موقت هست، دنیا کم هست بیشتر را بخواه. تو برای بیشتر از دنیا خلق شدی. می فرماید پیغمبرم به آن بگو که دنیا کم هست. « ٍقُلْ مَتاعُ الدُّنْيا قَليلٌ»(نساء، 77). 🔻مامان ها به صورت طبیعی قدرت توصیف گری خوبی دارند. یک جوری از دارایی های دیگران حرف می زند وای این بچه غش و ضعف می رود بیا و ببین. دنیا را برای بچه ات بزرگش کردی! 🔻مادران محترم! خواهش می کنم دنیا را در چشم بچه ها بزرگش نکنید؛ بچه دیگر بزرگ نمی شود. تا خواست یک موضوعی عروسکی ماشینی برای بچه مسئله بشود. متوقف شود. بگو عزیزم! بهترش هم هست. بهترش را نمی خواهی؟ تا می گویی بهترش هست. در جا حب الدنیا را در دل بچه ها نابود کردی. بچه می گوید مادر بهترش را می خواهم. عروسک بهتر ماشین بهتر. 🔻بعد بگو برای رسیدن به این بهتر صبر می کنی؟ الان می توانم برایت این عروسک را بخرم ولی اگر یک ماه دیگر صبر کنی آن عروسک بهتر را می خرم. شاید بچه ها اوایل چون نقدگرا هستند نپذیرند ولی کم کم در ضمن آموزش و تمرین میل به بیشتر و بهتر در آن ها تقویت و فعال تر می شود توام با صبر. 🔻در اوصاف متقین امیرالمومنین می فرماید که متقین هم اتفاقا دنبال راحتی هستند اما کدام راحتی؟ راحتی با دوام تر. البته بعد صبحت از صبر هم خواهد شد. «صَبَرُوا أَيَّاماً قَصِيرَةً أَعْقَبَتْهُمْ رَاحَةً طَوِيلَةً »(نهج البلاغه، خطبه متقین). محورسخنرانی حجه الاسلام دادآفرین 📗«امام حسین (ع)، امام تحول آفرین» روحی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی براساس دریافت صوت سخنرانی از آیدی زیر: 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 حداث الحسین eitaa.com/khatibyazdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته هایی از مقتل امام حسین علیه السلام روز پنجم محرم نکته؛ پاسخ به شبهه ای درباره ازدواج خلیفه دوم با حضرت أم كلثوم سلام الله عليها. حداث الحسین eitaa.com/khatibyazdi
چشمهارابایدشست جوردیگربایددید. نکته مهم و قابل توجه مبلغین و منبریها : ⛔⛔ ⚫️ دو تذکر مهم شهید مطهری به اهل منبر: عظمت کربلا به جنبه معنویت و روحانیت آن است نه فاجعه بودن آن / قهرمانان اصلی کربلا سیدالشهداء(ع) و یاران ایشان‌اند نه شمر و ابن زیاد! 🔹 معمولاً اهل منبر وقتی که می‌خواهند قضیه کربلا را بزرگ کنند جنبه فاجعه‌بودن و ظلم و ستم‌ها را بزرگ می‌کنند، در جستجوی پیدا کردن و حتی جعل کردن فاجعه‌هایی هستند؛ با بیان‌های مختلف و تشبیهات و مجسم‌ساختن‌ها جنبه فاجعه بودن را تقویت می‌کنند و حال آنکه ما باید از خود بپرسیم: بزرگی حادثه کربلا از چه نظر است؟ آیا از نظر فجیع‌بودن است؟ 🔹 قطعاً این فاجعه، فاجعه کم‌نظیری است ولی فاجعه عظیم و شاید عظیم‌تر از این در دنیا زیاد بوده. عظمت مطلب از لحاظ سیدالشهداء(ع) و یاران آن حضرت است، نه از لحاظ ابن زیاد و ابن سعد و اتباع و اشیاع آنها؛ عظمتِ سعادت است نه عظمتِ شقاوت. 🔹 کربلا بیش از آن اندازه که نمایشگاه شقاوت و بدی و ظهور پلیدی بشر باشد، نمایشگاه روحانیت و معنویت و اخلاق عالی و انسانیت است ولی اهل منبر کمتر به آن جنبه توجه دارند؛ و به عبارت دیگر در این قضیه از آن جنبه باید نگاه کرد که اباعبدالله(ع) و اباالفضل(ع) و زینب(س) قهرمان داستانند نه از آن جهت که شمر و سنان قهرمان داستانند. 📝 شهید آیت‌الله مطهری، حماسه حسینی، ج٢، ص۴۷ حداث الحسین eitaa.com/khatibyazdi
💥 چهار شرطِ همراهی با کاروان امام حسین(علیه السلام ): 💞«مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ‏ مَعَنَا»💞 در همین فراز کوتاه، 🔻چهار شرطِ همراهی با کاروان عاشورا ذکر شده است: 🔹 شرط اول: از جان گذشتن«بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَه‏». اگر کسی می‌خواهد با امام حسین حرکت کند، باید جانش را در کفِ دست بگیرد و همه سرمایه‌اش را بیاورد. امام حسین(علیه السلام) با همه کسانی پا به این میدان می‌گذارند که می‌دانند جان دادن در رکاب سیدالشهداء «غرامت» نیست، بلکه «غنیمت» است. 🔹 شرط دوم: آمادگی لقاء‏ الله اگر کسی خودش را آمادۀ لقاء‌الله کرده و مشغول به دنیا نیست، بلکه از دنیا بزرگ‌تر شده و دلش از دنیا بیرون رفته است، می‌تواند با سیدالشهدا(ع) حرکت کند. کسانی که هنوز از دنیا بزرگ‌تر نشده‌اند و تمام هَمّشان این است که به چرب‌وشیرین دنیا برسند، با امام همراه نمی‌شوند. 🔹 شرط سوم: کوچ از دنیا. «فَلْيَرْحَل‏». کوچ به‌معنی مسافرت نیست. «مسافر» غیر از «راحل» است. وطنِ مسافر در پشت‌سرش قرار دارد؛ می‌رود و برمی‌گردد! اما راحلْ آن کسی است که دل از وطن شسته، چشم از وطن برداشته و وطنش پیشِ روی اوست؛ لذا به فکر برگشتن نیست. 🔹 شرط چهارم: معیت با امام: فَلْيَرْحَلْ‏ «مَعَنَا». ❤️ باید خودش را به امام برساند. مهم‌ترین نکته در سفر الی الله همین است: راهی به سوی خدا نیست الا با امام. این راه با پای ما رفتنی نیست؛ نه با پای دل، نه با پای عقل. آن‌هایی‌که با امام حرکت نمی‌کنند طعمۀ شیطان می‌شوند؛ گاهی اشتیاق و بی‌قراری هم دارد، شوری هم در دلش می‌افتد، دلش گرم می‌شود، می‌خواهد به سمت خدا حرکت کند، ولی اگر با امام حرکت نکند به مقصد نمی‌رسد. 🏴❤️❤️لبیک یا حسین علیه السلام❤️❤️🏴 حداث الحسین eitaa.com/khatibyazdi