eitaa logo
کانال خبری تحلیلی خواص
591 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
7 فایل
همراهان عزیز این کانال جهت ارائه برترین تحلیلها از مسائل روز ، راه اندازی شده است . لطفا نظرات ، پیشنهادات و تحلیلهای خود را با مدیران کانال درمیان بگذارید. @Mehdi_roghani
مشاهده در ایتا
دانلود
9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دولت رئیسی چگونه باید التهاب بازار مسکن را کنترل کند؟ 🌐 کانال خبری تحلیلی خواص @khavas1399
49.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲اغتشاشات ۱۴۰۱ از دید رهبر ♻️👇🏻 🌐 کانال خبری تحلیلی خواص @khavas1399
7.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اگه به آمریکا رو بدیم چی میشه؟ 🌐 کانال خبری تحلیلی خواص @khavas1399
🇮🇷حرکت از دامنه به سمت قله ⁨ پس از آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر فرماندهان سپاه از نزدیک شدن به قله‌ها سخن گفتند، برخی در رسانه‌ها و فضای مجازی تردید‌هایی در خصوص این گزاره را مطرح کردند که نشان از اشراف نداشتن این افراد به عمق فحوای این تعبیر راهبردی رهبر معظم انقلاب داشت. برای فهم این گزاره لازم است سابقه این موضوع در ادبیات ایشان واکاوی گردد. بیش از یک دهه قبل و در سال ۱۳۹۱ معظم‌له فرمودند: «ما داریم در دامنه حرکت می‌کنیم. ما هنوز به قله نرسیده‌ایم؛ با آن فاصله داریم. آن روزی که ملت ایران به قله برسد، دشمنی‌ها تمام خواهد شد. آن روزی که ملت ایران به قله برسد، معارضه‌های خباثت‌آلود به پایان خواهد رسید. ما تا آن روز فاصله داریم. حرکت را باید بی‌وقفه ادامه دهیم.» اکنون فهم تحولات دهه گذشته از این منظر اهمیت دارد. ۱۱ سال پیش و زمانی که رهبر انقلاب از حرکت در دامنه‌ها سخن می‌گفتند، ماه‌های نخستین تحمیل جنگ تمام عیار اقتصادی امریکا علیه ایران اسلامی بود و هنوز آثار تأثیر این تهاجم بر اقتصاد و جامعه ما چندان قابل مشاهده نبود. در آن روز‌ها بسیاری از آسیب‌های اقتصاد داخلی که بستر اثربخشی تحریم‌های دشمن بود برای بسیاری از مسئولان و کارشناسان ناپیدا بود و تحریم‌ها این آسیب‌ها را نمایان کرد. مهم‌ترین این آسیب‌ها وابستگی اقتصاد به خام‌فروشی نفت و چرخه تجاری دلار بود. اقتصاد تک‌محصولی در طول سال‌های ۱۳۵۰ به بعد بر کشور چنبره زده بود و از سویی دلار در چرخه مبادلات جهانی کالا و خدمات، یکه‌تازی می‌کرد. با آنکه در دهه‌های اول تا سوم انقلاب‌اسلامی، گام‌های مهمی برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی برداشته شده بود، اما از این دو آسیب مهم غفلت شده و حتی جا‌هایی تغافل هم شده بود. برای مثال رهبر انقلاب در ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۳ از بستن چاه‌های نفت و شکل‌گیری اقتصاد کشور بر اساس تولیدات غیرنفتی به‌عنوان «آرزوی واقعی» خود نام برده و همگان را به تلاش در مسیر تحقق این مهم فراخواندند. بعد‌ها خود ایشان چنین روایت کردند که «من هفده هجده سال قبل به دولتی که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاری کنید که ما هر وقت اراده کردیم، بتوانیم در چاه‌های نفت را ببندیم. آقایان به قول خودشان "‌تکنوکرات‌" لبخند انکار زدند که مگر می‌شود؟!» در ماجرای دلار هم بار‌ها ایشان به این نکته توصیه کردند و حتی زمانی که پس از امضای برجام، دسترسی ایران به چرخه دلار بازگشایی شد، ایشان فرمودند «اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به‌معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشور‌های دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آن‌ها الگو خواهند شد.» به هر حال، ماحصل یک دهه تحمیل جنگ ترکیبی و اقتصادی علیه ملت ایران آن بود که حتی تکنوکرات‌های غربگرا به‌رغم میل باطنی‌شان -هرچند به‌کندی- ناچار شدند در مسیر رفع این دو آسیب گام بردارند و در طی یک دهه گذشته اقتصاد ایران تا حد زیادی از وابستگی به خام‌فروشی نفت خام ر‌ها شد. درحالی‌که یک دهه قبل، ارز حاصل از صادرات غیرنفتی عملاً فقط ۴۰ درصد منابع واردات را پوشش می‌داد، اکنون این عدد به بیش از ۹۰ درصد رسیده و میزان خام‌فروشی نفت هم به‌شدت کاهش یافته است. در خصوص دلار نیز اکنون الگوی جداسازی اقتصاد از دلار به کشور‌های دیگر تسری یافته و دلارزدایی از اقتصاد جهان به گفتمانی بین‌المللی تبدیل شده است و مدیران کشور ما نیز راه استفاده از ارز‌های دیگر برای تبادلات بین‌المللی را آموخته‌اند. در یک دهه گذشته، به دلیل آسیب‌های یادشده، اقتصاد ایران دستخوش نوسانات بسیاری شد و عملاً آثار آن بر سفره و معیشت مردم قابل مشاهده است، اما اکنون می‌توان با یقین گفت که در مقابل این دشواری‌ها، شیب تند و دست‌انداز‌های بزرگ وابستگی اقتصاد ملی به ابزار‌های در اختیار دشمن را پشت سر گذاشته‌ایم. نمی‌توان ادعا کرد مشکلات معیشتی مردم برطرف شده است، اما اصلی‌ترین کانون مولد این مشکلات که مقاوم نبودن اقتصاد ایران بود، تا حد زیادی مهار شده است. بر این اساس است که رهبر انقلاب اخیراً فرمودند: «ما فصل مُشبعی را حرکت کرده‌ایم؛ این سربالایی، این شیب تند را عبور کرده‌ایم، به قلّه‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است.» 🌐 کانال خبری تحلیلی خواص @khavas1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حواستون هست کربلا، زیارت، پیاده، حسرت و  آرزوی کیا بوده؟! قدردان این نعمت هستیم؟ برای قدردانی این نعمت، وظیفه ما چیست؟ چکار باید کرد؟ به این مهم فکر کنیم... کربلا ، کربلا ، ما داریم می آییم... 🌐 کانال خبری تحلیلی خواص @khavas1399
⭕️بالاخره سند 2030 با تحفظ در دولت انقلابی اجرا می‌شود یا نمی‌شود؟ 🚨آقای رئیسی،اجرای سند ۲۰۲۰ در وزارت بهداشت با قدرت ادامه دارد 🌐 کانال خبری تحلیلی خواص @khavas1399
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکنش مولا امیرالمومنین (علیه‎السلام) به اختلاس و فرار یکی از مدیرانش به کانادای آن زمان 🌐 کانال خبری تحلیلی خواص @khavas1399
🔴ترویج عشق‌های غیرطبیعی در  پویانمایی‌ها ♦️در پویانمایی «المنتال:Elemental» محصول جدید پیکسار، عنصر آتش که دختری آتش‌پاره‌ (از جنس آتش) معرفی می‌شود و عنصر آب که پسری بامحبت است، وارد رابطه عاشقانه‌ای می‌شوند، رابطه‌ای غیرطبیعی که امکان نابود شدن دارد. این رابطه از طرف خانواده‌ی پسر که شهری و از طبقه متمول هستند کاملا قابل پذیرش و دوست‌داشتنی است اما این عشق از طرف خانواده‌ی دختر که تعصب سنتی دارند در طی ماجراهایی مورد پذیرش قرار می‌گیرد. ماجرا آنجا جالب می‌شود که این رابطه به علت امکان بخارشدن آب یا خاموش شدن آتش تا اواسط پویانمایی به شکل رابطه دوستی معمولی بود اما با یک جمله‌ که «بگذار کم‌کم امتحان کنیم شاید اتفاقی نیفتد»، تغییر کرد و نه تنها اتفاقی نیفتاد بلکه هردو زیباتر و درخشان‌تر شدند. ♦️این نوع رابطه‌ی غیرطبیعی در پویانمایی «زوتوپیا: Zootopia» نیز دیده می‌شود، رابطه‌ای عاشقانه بین دو موجودی که در واقعیت یکی غذای دیگری است، غیرمنطقی است اما در این پویانمایی جذاب و دوست‌داشتنی نمایانده می‌شود. ♦️در پویانمایی «عروس مرده: Corpse Bride» نیز رابطه‌ی غیرطبیعی بین عروس مرده و پسر جوانی نمایش داده می‌شود! که البته عروس مرده، در پایان به یک رابطه‌ی طبیعی رسمیت می‌بخشد. 🔻وجود رابطه‌های عاشقانه‌ی غیرطبیعی و غیرفطری در این پویانمایی‌ها به ویژه «المنتال» که دوعنصر متضاد در آن به وصال هم رسیدند، وصلتی ضدطبیعت است! که متاسفانه جامعه غرب به شدت در حال تبلیغ و ترویج آن است! 🔻این نوع وصلت سبب ایجاد زمینه برای پذیرش روابط غیرمعمول و عادی‌سازی آنان می‌شود، به گونه‌ای که «LGBT‌» و «روابط با اجنه» برای بینندگان این پویانمایی‌ها قابل پذیرش است زیرا در ناخودآگاه خود از روابط عاشقانه دو حیوان شکار و شکارچی، دوعنصر آتش (نماد اجنه) و آب و زن مرده و مرد زنده با جذابیت بالا تاثیر پذیرفته است. ‼️پس چرا نتواند گونه‌های مختلف انحرافات جنسی حاصل از طبیعتِ مست تمدن غرب را عادی انگارد؟! ⁉️براستی چرا ما از ظرفیت صنعت پویانمایی برای «مفاهیم غنی» خود کمتر بهره می‌بریم؟ ظرفیتی که می‌تواند به عادی‌سازی چنین مفاهیم پستی بپردازد آیا قادر نیست گوش‌های شنوای جهان را با نور «عشق واقعی» آشنا سازد؟ 🌐 کانال خبری تحلیلی خواص @khavas1399
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینا چیه به خورد ما دادن؟! حاج آقا قرائتی 🌐 کانال خبری تحلیلی خواص @khavas1399
📢 *زیارت عاشورا را آگاهانه‌تر بخوانیم* خواندن این متن بهره شما از زیارت عاشورا را بیشتر خواهد کرد. در زیارت عاشورا حدود *هجده دعا* داریم و متناسب با آن، *هجده مقام از خدا* می‌خواهیم. *بعضی از این مقام ها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد* و اما آن مقام‌ها: *۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام* *ان یرزقنی طلب ثارک* اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است *۲- مقام وجاهت عندالله* (آبرومندی نزد خدا) *اللهم اجعلنی عندک وجیها* *۳- مقام معِیَّت وهمراهی با معصوم* *- ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة* *- مع امام منصور* این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند. *۴- مقامی حیات طیبه* *- اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد* ۵- *مقام شهادت* *- و مماتی ممات محمد و آل محمد* چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده. *۶- مقام محمود* *- ان یُبِلِّغنی المقام المحمود* در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، *یعنی مقام شفاعت* خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد). حالا یک مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. *۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم* *- لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا* *-و اسئل الله بحقکم...ان یعطینی بمصابی بکم...* (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) *- الحمد لله علی عظیم رزِیّتی* (دقیقاً در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) *این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد* حکایت زیارت عاشورا، حکایت یکی‌شدن با اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم ۸- *مقام برائت* (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) *- و بالبرائة من اعدائکم* ۹- *مقام لعن* این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) که اگر خانه دل جارو نکرده باشی در حقیقت لعن روزانه به خود می‌فرستی. *- اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد* نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، *چون ما مردم اصلاً تا قبل از ظهوراطلاع نداریم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند*❗ ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. *۱۰- مقام سِلم* *- انی سلم لمن سالمکم* *- و ولیّ لمن والاکم* این مقام، عبارت است از *مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان* *۱۱- مقام حَرب* *- حرب لمن حاربکم* این مقام، یعنی *مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر* *۱۲- مقام ایثار* ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم. ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما *در زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم* *- بابی انت و امی* ۱۳- *مقام قربة الی الله* باید گفت: *مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است*، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. *- اللهم انی اتقرب الیک*... ۱۴- *مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت* - *انی اتقرب الی الله و الی رسوله*... این مقام نیز، *امتداد مقام قربة الی الله* است. *۱۵_ مقام معرفت اهل‌بیت* *- اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...* *۱۶- مقام ثبات قدم* و اهل تزلزل نبودن و هر لحظه رنگ عوض نکردن *- ان یثبّت لی عندکم قدم صدق* *- ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...* *۱۷- مقام رجعت* که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد. رجعت فقط برای برخی مؤمنین و برخی کفار اتفاق می‌افتد *- و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور* طلب خونخواهی با امام عصر ع فقط در صورت رجعت برای ما مقدور خواهد بود. *۱۸- مقام درود و صلوات خدا* - *اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة* - *فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی* درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمی‌کنیم. (یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم) - *و لا جعله الله آخر العهد منی*... (یعنی الی‌الابد باشد و محدود به حال نیست) *لبیک یا حسین* *اللهم عجل لولیک الفرج* التماس دعا 🌐 کانال خبری تحلیلی خواص
🔴 اوپنهایمر؛ پروژه تطهیرسازی «پدر بمب اتم» 🔺اوپنهایمر «Oppenheimer» جدیدترین ساخته «کریستوفر نولان» روای بخش‌هایی از زندگی «رابرت اوپنهایمر» فیزیکدان یهودی‌الاصل آمریکایی است که به دلیل تلاش موفقیت آمیزش در ساخت بمب اتم به «پدر بمب اتم» نیز شناخته می‌شود. 🔻اوپنهایمر از روز اکرانش تا کنون توانسته نقدهای مثبت و امتیازات بالای منتقدان را از آن خود کند؛ اما واقعاً این فیلم شایسته این همه تعریف و تمجید است یا در نیمه پنهان این تعریف و تمجیدها حقایق دیگری نهفته است؟! 🔺کریستوفر نولان با فیلم‌ها و یا به تعبیری با شاهکارهایش ازجمله حیثیت «The Prestige»، شوالیه تاریکی برمی‌خیزد «The Dark Knight Rises»، تلقین «Inception» و میان ستاره‌ای «Interstellar»، تبدیل به کارگردانی محبوب و پول‌ساز شد. 🔻نولان، استاد ساخت پروژه‌های بزرگ و شیفته‌ی بازی با زمان(در فیلم تنت «Tenet» این شیفتگی به اوج خود می‌رسد)، این‌بار در اوپنهایمر برای نشان دادن روایت رابرت اوپنهایمر با نقش‌آفرینی «کیلین مورفی» و همچنین «لوئیس استراوس» رئیس کمیسیون انرژی اتمی آمریکا با بازی «رابرت داونی جونیور»، زمان را به بازی می‌گیرد. او به‌جای روایت خطی در یک اثر زندگینامه‌ای، بیننده را با ملقمه‌ای از سکانس‌های رنگی برای روایت اوپنهایمر و سیاه و سفید برای روایت استرواس مواجه می‌کند و با برش‌های موازی به‌طور مداوم ذهن مخاطب را در زمان به عقب و جلو می‌کشاند. 🔻بخشی از فیلم روند زندگی اوپنهایمر از بیست سالگی تا موفقیتش در ساخت بمب اتم و بخش دیگر به ماجرای لغو مجوز امنیتی‌اش مربوط می‌شود. استراوس بنابه شواهدی بر جاسوسی شوروی از برنامه اتمی آمریکا و سابقه کمونیستی اوپنهایمر و مخالفت‌های او با توسعه بمب هیدروژنی، به اوپنهایمر مشکوک می‌شود و او را به پای میز محاکمه‌ای ساختگی می‌کشاند تا مجوز امنیتی‌اش را لغو کند. اوپنهایمر نیز مجازاتش را می‌پذیرد و از این‌رو او را به پرومتئوس تشبیه می‌کنند. درواقع اوپنهایمر اقتباسی از کتاب «پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» اثر دو نویسنده مطرح «کای برد» و «مارتین جی شروین» است (پرومتئوس، خدای آتش یونان باستان، نیروی آتش را به انسان بخشید. وقتی انسان از آتش برای کشتار و فساد استفاده کرد، زئوس پرومتئوس را مجازات و در تارتاروس به بند می‌کشد). 🔻گویی تمام صحنه‌ها و دیالوگ‌ها در این فیلم در راستای تطهیر مردی به نام اپنهایمر است، فیزیکدانی که به پروژه بزرگ منهتن می‌پیوندد و از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۵ رهبری گروه بزرگی از دانشمندان و فیزیکدانان را به عهده می‌گیرد. آن‌ها با آگاهی کامل بر روی سلاحی مرگبار کار می‌کنند تا به بهانه پایان دادن به جنگ جهانی دوم برسر شهروندان دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ریخته شود. ❗حقیقت این است که در آن برهه زمانی شکست آلمان و ایتالیا واضح بود و بی‌ شک آمریکا و متفقین برندگان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شدند. ژاپن نیز مهره‌ای سوخته بود، بنابراین ویرانی دو شهر ژاپنی هیروشیما و ناکازاکی با بمب اتم نه برای پایان جنگ و جلوگیری از کشتارهای بعدی در نقاط مختلف جهان، بلکه تنها برای نمایش قدرت و سلطه‌طلبی آمریکا بر جهان بود. ‼️نکته‌ی جالب عدم نمایش صحنه‌های ویرانی و کشتار مردم ژاپن است و مضحک‌تر از آن تعبیر منتقدان از این عدم نمایش است؛ آن‌ها معتقدند این یک انتخاب اخلاقی از طرف کارگردان است تا بیشتر به مسائل فلسفی تکیه کند! اما در حقیقت کارگردان با نمایش شکوهمند آزمایش انفجار بمب اتم، صحنه‌ای زیبا، شگفت‌انگیز و حماسی را به تصویر می‌کشد، بنابراین نمایش کشتار و صحنه‌های ویرانی نباید این عظمت و شکوه آمریکایی را زیر سوال ببرد! 🔻رابرت اوپنهایمر علاوه‌بر اعتقادات آرمگدونی، شیفته‌ی آئین هندوئیسم بود، به‌طوری که نام آزمایش بمب هسته‌ای را آزمایش ترینیتی(تثلیث) گذاشت و پس‌از دیدن انفجار، این جمله معروف ویشنو در بهاگاواد گیتا کتاب مقدس هندوها در ذهنش تداعی شد: «اکنون من مرگ شده‌ام، نابودگر جهان‌ها». این جمله از تفکری سرچشمه می‌گیرد که آفرینش و نابودی را مقدس می‌داند و معتقد است یک جنگجو وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و در نبرد باید با افتخار تبدیل به مرگ و نابودگر شود. اوپنهایمر و گروهش نیز وظیفه‌ی خود را مقابله و نابودی نیرویی شیطانی به نام آلمان و متحدینش می‌پنداشتند؛ حتی به قیمت کشتار انبوهی از مردم که شاید هیچ نقشی در جنگ نداشتند. این یعنی من وظیفه‌ام را در قبال نجات جهان انجام داده‌ام، هرچند برپایه ادعاهای دروغین!!! 🔴 در طول سه ساعت تماشای فیلم بیننده آن‌قدر درگیر شکوه بمب اتم و تبرئه رابرت اوپنهایمر می‌شود که مجالی برای اندیشیدن به یکی از بزرگ‌ترین فجایع تاریخ بشر برایش باقی نمی‌ماند.
درواقع قرار نیست بیننده با دیدن این فیلم به فکر فرو رود، کسی یا گروهی را برای کشتار هیروشیما و ناکازاکی متهم کند و یا به سلطه‌طلبی آمریکا تف بیاندازد؛ قرار است در طول فیلم با رابرت اوپنهایمرِ خودخواه، بی قید و بند نسبت به خانواده، نابغه و درونگرا، با افکاری یهودی.... 🌐 کانال خبری تحلیلی خواص @khavas1399