eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
30.1هزار ویدیو
36.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 اهل البیت علیهم السلام باب الله هستند
6.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ بشارتِ خدای عزّوجل به امّ المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها
بنده تجربه بهتان و تهمت شنیدن دارم، مخصوصاً از خودیها؛ خیلی تلخ است. همیشه دوست داشتم، الگویم شهید بروجردی و مرحوم ع.ص باشد که بدترین نسبتها را شنیدند ولی خسته نشدند و بی‌وقفه برای خدا کار کردند. بروجردی که گزینه فرماندهی کل سپاه بود و به عنوان فرمانده سپاه غرب کشور در کردستان طوفان کرد، بذر محبت کاشت و با کمترین خونریزی آنجا را آرام کرد، شبیه یک بسیجی ساده و ظاهراً بدون مسئولیت فرماندهی، باز به میدان رفت و شهید شد. سلام الله علیهما فیلم «غریب» این فضا را خیلی خوب به تصویر کشیده، حتما ببینید و به دیگران پیشنهاد دهید.
6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 گوهرشناسیِ امّ المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها در دوران جاهلیت
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ محبّت حضرت امّ المؤمنین خدیجه کبری سلام الله علیها نسبت به امیرالمؤمنین صلوات الله علیه ❤️
13.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شدت محبت حضرت خدیجه به امیرالمؤمنین سلام الله علیهما
24.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰❇️🔻نظر اندیشمندی غربی درباره امر به معروف و نهی از منکر پروفسور مایکل کوک مورخ و خاورشناس انگلیسی و استاد دانشگاه پرینستون؛ کتابی در دو جلد با محوریت امر به معروف و نهی از منکر دارد. او برای نگارش آن، بیش از دو هزار کتاب و مقاله به زبان‌های مختلف دیده است که حاصل کار او کتابی در حجم 700صفحه شده است و برای اولین‌بار در سال 2000منتشر گشته است. ♦️مایکل کوک در آغاز مقدمه کتابش، حادثه تکان‌دهنده‌ای را نقل می‌کند که باعث نگارش این کتاب و معرفی نهاد امر به معروف و نهی از منکر،به جامعه غربی شده است.حادثه از این قرار بود: کوک در یکی از روزهای ماه سپتامبر1988 در روزنامه‌ای می‌خواند که در ایستگاه قطار شهری شیکاگو زنی مورد تجاوز قرار می‌گیرد،درحالی‌که آن زن از مردم کمک می‌خواهد،همه عابران بی‌توجه از کنار این صحنه رد می‌شوند.از میان ناظران تنها یک نفر برای دستگیری مجرم با پلیس همکاری می‌کند.آنچه در این حادثه مهم است، نه اصل تجاوز،بلکه عکس‌العمل رهگذران است. نویسنده کتاب،پس از خواندن این خبر می‌اندیشد:ما به‌نوعی وظیفه داریم دیگران را از ارتکاب کارهای ناپسند به همنوعان خود بازداریم.اما به این نتیجه می‌رسدکه در دنیای غرب،نامی برای این وظیفه وجود ندارد و تعبیر(امداد)هم از بیان آن نارسا است.مؤلف اعتراف می‌کند که خود در این مورد چیزی نمی‌دانسته تا این‌که در جریان پژوهش‌های اسلامی خود از آن آگاه شده و دریافته است اسلام نام و تعالیمی ویژه برای چنین وظیفه‌ای دارد.
پست وارده: لمپنیسم مدرن، به رسانه های ماهواره ای، پیام‌رسان‌ها، اخذ تابعیت بیگانه، ورزش حرفه ای، دانشگاه و...آراییده شده است. اما همچنان به نحافت اندیشه و فقر فلسفی مبتلاست و نمود بارز آن ژاژخایی و فسادطلبی است. لمپن مدرن، جهان را برای خودش و خودش را برای سطحی ترین و مسکین ترین خواسته های ممکن می خواهد. لمپن مدرن، عافیت طلب است، وجود تاوان دادن ندارد. شاید اگر در تله قانون بیفتد بالاجبار تسمه از گرده اش بکشند و مثلا زندانی شود اما بجای تادیب از آن سابقه، برگ برنده ای می سازد تا بوسیله آن در معبد تخیل جامعه قهرمان پرست، جایگاهی بخرد. چون هر آدمی به حقیقت، یک احترام و یک فداکاری  بدهکار است و باید برای آنچه حق است از خود مایه بگذارد. اما لمپن مردن، در برابر حق، با هزار ترفند موضع می گیرد، طلبکار می شود و بجای مایه گذاشتن، مایه می گیرد!! لمپن مدرن با تسلط نسبی و یا خوب به واژگان، حق را چیزی میداند که مطامع وی را برآورد. در حالی که در نظر اهل تفکر حق از ما یک حمایت و ایثار طلبکار است تا تسری و بقا پیدا کند. لذا لمپن مدرن، چون اصالتا دست «بگیر» دارد . ، یا از حقیقت فرار میکند یا آنرا با لطائف الحیلی به نفع بزدلی و ابن وقتی خودش مصادره و تفسیر به مطلوب می کند . لمپن مدرن نمی‌تواند مذهبی و ایدئولوژیک واقعی باشد. اگر هم ادای مذهبی را درآورد پر از ریا و رسواست. زیرا قرار گرفتن در چهارچوب ایدئولوژی مذهبی واقعی شخص را مقید به پذیرش محدودیت های بسیاری می کند که به آن تقوا گفته می شود و این نوعی ریاضت کشی را می طلبد که با شخصیت لمپن متضاد است. از دیگر ویژگی های لمپنیسم مدرن، خودخواهی است که در برابر «دیگرخواهی» ایدئولوژی قرار دارد. لمپن مدرن تفکر مشهوری دارد: «به دنیا آمدم که حال کنم نه اینکه خودمو به دردسر بندازم» پذیرش هر نوع پروتکل و مانیفستی از بایدها و نبایدها، چون با تنبلی ذهنی و خودخواهی و ماهیت اپیکوریستی لمپن مدرن منافات دارد، از نظر وی دیکتاتوری و ظلم است. البته وی، گاهی اگر طرف مقابل خود را در تحلیلی درست یا غلط قابل شکست دادن ببیند، و اگر طاقتش طاق شود بی کار نخواهد نشست و مبارزه می کند. اما در این مبارزه، فقدان هر نوع پرنسیپ و بنیان اخلاقی و شرافتی را میتوان دید. لمپن های مدرن، معمولا مخالفند. اکثرا توهم ستمدیدگی دارند. رفتارشان طوریست که گاهی می بینی در یک کفه ترازو شکم شأن و در کفه دیگر شرفشان را نهاده اند اما با اندک بررسی معلوم میشود اینان هرگز جزو انبوه مستضعفان نبوده و نیستند بلکه فیگور مبارزه سیاسی میگیرند تا خلأ ماهیتی خود را جبران نمایند. آنها در سایه می نشینند و در حالی که عده ای کف خیابان را بهم می‌ریزد لمپن ها در امان می مانند و فقط به زبان ریزی و مبارزه شفاهی اکتفا می کنند چون آنطور که گفتم این جماعت مرد میدان نیستند و فقط اماده خورند! بله لمپن مدرن در زبان بسیار مبارز و در عمل هیچ است! ناگفته نماند، لمپن میتواند ریاکارانه، مذهبی باشد. این ریا چه کاربردی دارد؟ کسب منافع اقتصادی ناشی از قرار گرفتن در جایگاه حزبی و دولتی تا سمن ها و خیره ها و رسیدن به مقام! این دست لمپن ها در کشور ما کم نیستند. این لمپنها همان دسته ای هستند که از قبل ریش و چادر نان خور بیت المال می شوند اما سر بزنگاه تا احساس کنند جهت وزش باد تغییر کرده، به اهل دل(!!) چراغ چشمک زن سبزرنگ خود را نشان می دهند تا در سیستم احتمالی آینده، جایگاهی داشته باشند. هم چنین این دسته لمپنها، مشخصات زیر را دارند: از توبره بیت المال می خورند اما کاری در خور منافع جمعی انجام نمیدهند. از توبره بیت المال میخورند و همزمان سر در آخور حریف دارند. شعائر دینی را ظاهراً اجرا می کنند اما پیاپی در تخفیف ایمان جمعی می کوشند.(تصور کنید زنی که چادری باشد و دم از مخالفت با حجاب بزند!!) با عمل خود انواع تجری و تخلف را تسری میدهند اما در بیانیه هایشان، دم از قانون و عدالت و نجابت و...میزنند.( تصور کنید مسوولین که قانون مداری دغدغه اش باشد اما خود و خانواده اش به انواع مفاسد اقتصادی آلوده اند). از مشخصات دیگر این تیپ، این است که هیبریدی هستند یعنی در آن واحد هم خالق زشتی ها هستند و هم علیه آن بیانیه میدهند. مثلا خود و طیف مطلوبشان از مولدین ابتذال لاکچریسم هستند اما مداوم از سوابق انقلابی خود داد سخن داده و از عدالت اجتماعی دم میزنند. https://eitaa.com/SAmarashi
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماست رو ریخت رو کله بی حجابا 😳😮 مگه بارها هشدار ندادیم کار به اینجا میرسه ؟! این کار بد نتیجه ترک فعل و عافیت طلبی مسئولینی هست که مدتهاست با بهانه جلوگیری از تنش ، قانون شرع و کشور رو اعمال نمیکنن. همینو میخواستین؟! نگفتیم از ترس مرگ خودکشی نکنید ؟ تحویل بگیرید!! ✅ کانال : https://eitaa.com/joinchat/748028099C062dd1f0bc
سید علی مرعشی: برخی از ما متدینین عزت نفس خود را از دست داده ایم جوری که اعتراض و خشم را فقط حق بی دینان می‌دانیم! پاسخ مخاطب👇 این موردی که فرمودین خیلی عالی بود، خیلی من رو به فکر فرو برد واقعا... الان که به مجموعه رفتارهام و تحلیل اتفاقات مختلف از دید خودم نگاه میکنم میبینم واقعا من همیشه اگر اتفاقی در اون سمت بیفته، سعی ام بر اینه طرف مقابلم رو درک کنم، احساساتشو، هیجانشو، خشمشو و... ولی در عوض اونایی ک همسو بودن اگر کاری کردن بیشتر مواقع سریع تو ذهنم و در مقام قضاوت شخصی محکوم کردم ، انگار که انتظار داشتم همیشه اونایی که باهاشون همسو هستم معصوم از خطا و واکنشهای طبیعی انسانی باشند... فقط نمیدونم این موضوع تماما به عزت نفس برمیگرده یا منزوی بودن مذهبیا تو این دوره و زمونه هم باعث این طرز تفکر شده...؟ یا نمیدونم علتش کمال گرایی میتونه باشه؟! راستش الان که اینا رو مینویسم بخش مهمی از اندیشه هام زیر سوال رفته، اندیشه هایی که بطور بدیهی فکر میکردم درستن ولی‌‌‌‌.... کلا تو یه قسمت از تفکراتم احساس شکست و بازنده بودن میکنم😅😅 https://eitaa.com/SAmarashi
19.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اجرای سرود روزه اولی ها شهر هیدج