eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.7هزار عکس
29.8هزار ویدیو
35.6هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهادتبیینی
📆۳۰ ماه ذی‌الحجه سال ۳۲قمری 🗓شهادت مظلومانه مطیع ولایت 🏳عدالتخواه‌ولایی؛ ابوذرغفاری/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️درصدر اسلام، آن کسانیکه ممدوح واقع شدند، بیش از آنچه که بخاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شوند، بخاطر مواضع سیاسی و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما ابیذر و عمار و مقداد و میثم تمار و مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضع، تعیین کننده میشناسد؛ خیلی از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر و بی‌نمازی مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائی که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجوری ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید! ۸۹/۱/۱۶ ‼️جوانان امروز ما که در راه خدا مقاومت و مجاهدت و ایستادگى میکنند، مثل مسلمانىِ جوانی‌هاى ابی‌ذر غِفارى است، مثل مسلمانى حنظله‌ی غسیل‌الملائکه است، مثل مسلمانى مصعب‌بن‌عمیر است؛ نه مثل مسلمانى گذشتگان ما که یک عمرى مسلمان هم بودند ‌-خداى متعال اجرشان را هم یقیناً خواهد داد- نمازى میخواندند، عبادتى میکردند، کاسبی‌اى میکردند، دنبال کار خودشان بودند؛ نه امر به معروف و نهى از منکرى بود، نه جهادى بود، نه مواجهه‌ی با دشمنان خدایى بود. این کجا، آن کجا؟ با هم خیلى فرق دارد. ۶۸/۸/۲۴ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
📆۳۰ ذی‌الحجه سال ۳۲ق 🏳شهادت ابوذر غفاری/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️آیا این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانی‌ای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در اداره‌ای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟ این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟ مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همه‌ی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین که مثال عدل و تقواست مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدمهای عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید! ۷۲/۵/۵ ‼️ما شما را دعوت نمیکنیم به زُهد سلمان و ابوذر. بین امثال من و شما با سلمان و ابوذر فاصله خیلی زیادی است. ما هرگز ـ نه من و نه شما ـ طاقت آن چیزها را و آن علوّ و عروج و آن والایی را نداریم که بخواهیم خودمان را به آن چیزها برسانیم. یا مثلاً فرض کنید که آرزوی آن را حتی در دلمان بیاوریم. امّا من این را عرض میکنم که اگر بین ما و آنها، زندگی ما و زندگی آنها، هزار درجه فاصله است، میشود این هزار درجه را، ده درجه، بیست درجه، صد درجه کم کرد. خودمان را به زندگی آنها نزدیک کنیم!  ۷۹/۱۱/۱۷ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓اول ماه محرم الحرام 🏴دستور حضرت امام رضا 🏴به ریان بن شبیب محدث 🏴بر اقامه عزای حسینی(ع) 💠رهبرانقلاب ‼️هیئت نماد تجمع فکری و عاطفی برمحور سیدالشهداست، بارها گفته‌ام که با شورحسینی موافقم اما جهتدار، اگر شورحسینی جهتدار نباشد اثر نمیگذارد، الآن در هیئت برای امام حسین خون گریه میکنیم اما یک لحظه بعد درست ضد اهداف اسلامی که حضرت برایش این همه سختی کشید حرکت کرده و به یزید زمان کمک میکنیم، وقتی پشت سر شور حسینی فکر نباشد این از آب درمیاید! ۸۴/۶/۳ ‼️چرا امام رضا به ریان بن شبیب دستور میدهد مصیبت اباعبدالله را در میانتان بخوانید؟ آنوقتکه بنی‌امیه تارومار شده بود. این کار برای اینستکه راه حسین بن علی عَلَم حرکت عظیم امت اسلام بسوی اهداف اسلامی است؛ این علم تا امروز سر پا و امت اسلام هدایت کرده است از پس هم باید سر پا بماند! ۸۳/۴/۱۶ ‼️بعضى خیال میکنند این گریه وسیله‌ى عقده‌گشایى است؛ بله، گریه وسیله‌ى عقده‌گشایى است، درصورتى‌که با فکر همراه نباشد. امّا اگر فکر و اندیشه به انسان اشکى بدهد و چشم انسان قطره‌ى اشکى بچکاند، این مثل همان آب کبابى است که آتش را تیزتر و تندتر میکند؛ این عُقده نیست، سلاح است؛ لذاست که گریه جزو کارهاى معمولى شیعیان صدر اوّل است که همه‌ی آنها در راه ستیزه‌گرى بودند، همه‌ی آنها در راه عاشورا قدم برمیداشتند. امام جعفر صادق اهل گریه است؛ امام رضا اهل گریه است؛ شعرا را وادار میکنند و میگویند این قصائد بلند را بگویید، بروید گروه‌ها را به یاد گذشته‌ى تشیّع بگریانید که با این گریه، آتششان مشتعل‌تر و برافروخته‌تر بشود! ۵۲/۱۲/۲۴ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓روز بزرگداشت محتشم کاشانی 💠رهبرانقلاب ‼️شعرای بزرگ ما در مدح و عزای ائمه شعر گفته‌اند. این دوازده بند محتشم، از لحاظ هنر شعری، جزو شعرهای درجه یک است. محتشم، دیگر هم شعر به این خوبی ندارد. من دیوان محتشم و غزلیاتش را دیده‌ام؛ این دوازده بند چیز فوق‌العاده‌یی است؛ از لحاظ شعری، حد اعلای شعر است. ۷۰/۱۲/۱۳ ‼️گاهی يك‌ شاعر، يك‌ بيت‌ شعر ميگويد كه‌ از چند ساعت‌ حرف‌ زدن‌ يك‌ سخنور توانا گوياتر است‌. يك‌ بيت‌ يا يك‌ مصرع‌ شعر، در ذهنها ميماند و مردم‌ آن‌ را ميفهمند و تكرار ميكنند و نتيجتا ماندگار ميشود. گاهی می‌بينيد كه‌ برای حفظ يك‌ بنای اعتقادی يا عاطفی، آن‌ قدر كه‌ يك‌ شعر اهميت‌ دارد، چندين‌ كتاب‌ اهميت‌ ندارد. همين‌ دوازده‌ بند معروف‌ "محتشم‌" كه‌ جزو اشعار قديمی مرثيه‌ و مصيبت‌ است‌، با اين‌ كه‌ مطالبی كه‌ در اين‌ كتاب‌ و در اين‌ دوازده‌ بند هست‌، چيزی نيست‌ كه‌ امثال‌ او، شبيه‌ اين‌ مطالب‌ را در كتابهای خود نياورده‌ باشند؛ در عين‌ حال‌، اشعار او تأثير خاصی دارد. غالبا هم‌ چيزهای ذوقی است‌. "گر چشم‌ روزگار بر او فاش‌ ميگريست‌ خون‌ ميگذشت‌ از سر ايوان‌ كربلا" آن‌ چنان‌ حادثه كربلا را برای مخاطب‌ تصوير ميكند كه‌ اين‌ مفاهيم‌ با همه بار اعتقادی و عاطفی و انسانی و سياسی و فكری، در اعماق‌ جان‌ مستمع‌ نفوذ ميكند. اهميت‌ اين‌ اشعار، چنين‌ است‌. "باز اين‌ چه‌ شورش‌ است‌ كه‌ در خلق‌ عالم‌ است‌ باز اين‌ چه‌ نوحه‌ و چه‌ عزا و چه‌ ماتم‌ است‌" اصلا با يك‌ هنر و ذوق‌ و ارايه سخن‌ و به‌ شكل‌ خاص، دل‌ را متوجه‌ ميكند. اهميت‌ شعر، اين‌ است‌. ۶۸/۱۰/۲۸ 📸دستخط رهبری @Jahade_tabeini
13.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 از شدید اللحن‌ترین آیات قرآن: این همان طلا و نقره‌ای است که در دنیا جمع و گنج می‌کردی! ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
19.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آیا دلیل تأکید ائمه اطهار علیهم السلام بر زنده نگهداشتن یاد قیام حسینی فقط ابراز تأثر و تأسف مردم بر مظلومیت حضرت است؟ 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» ایتا، تلگرام و سروش eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت ماه محرم سلسله مباحثی تحت عنوان زمینه‌های فرهنگی قیام عاشورا با حضور کارشناسان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره برگزار می‌کند ⏰ از روز اول محرم الحرام هر روز از ساعت 17:30 الی 19:30 🗂 موضوع: زمینه‌های فرهنگی قیام عاشورا 👤 با حضور کارشناسان: ◾️حجت‌الاسلام‌دکترجواد سلیمانی ◾️حجت‌الاسلام‌دکترعلی اکبر عالمیان ◾️حجت‌الاسلام‌دکترمحمدجواد یاوری ◾️حجت‌الاسلام‌دکترسیدعلی غضنفری ◾️حجت‌الاسلام‌دکترسیدعبدالمجید اشکوری ◾️حجت‌الاسلام‌دکترقاسم ابراهیمی‌پور ◾️حجت‌الاسلام‌دکترمحدرضا جباری ◾️جنابدکترسیدحسین شرف‌الدین ◾️و... 📢 در این برنامه‌های مجموعه سخنرانی‌های حضرت علامه مصباح یزدی رضوان‌الله علیه در در محرم 1421 در حسینه‌ شهدای قم بازپخش می‌شود. 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856👈 جدیدباترافیک‌رایگان 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
📌محرم امام (ع) فرمود: هرگاه ماه فرا می رسيد، پدرم (امام ) ديگر ديده نمی شد و غم و افسردگی بر او غلبه می يافت، تا آن که ده روز از مي گذشت؛ روز دهم محرّم که فرا می رسد، آن روز، روز و و پدرم بود و می فرمود: این روز، روز امام (ع) است. 📚شیخ صدوق، الامالی، ص128. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 درباره ◀️مشهور است که ۱۲هزار نامه برای امام حسین(ع) نوشته شده و او را به کربلا دعوت کردند، اما طبق شواهد تاریخی ۱۵۰ نامه فرستاده شد و ۱۲هزار نفر با مسلم در کوفه بیعت کردند. ◀️مشهور است که امام (ع) خود را ناتمام گذاشتند، درحالی که امام حسین(ع) برای حج محرم نشده بودند و مفرده بجاآورده بودند. ◀️نقل می‌کنند که اصحاب امام (ع) شب عاشورا پراکنده شدند در حالی که طبق روایت امام معصوم(ع) این گونه نبوده است. ◀️تنها رفتن حضرت (ع) برای آوردن آب مشهور غیرمستندی است؛ زیرا هر دو برادر با هم بودند، یعنی امام حسین(ع) نیز همراه با حضرت عباس(ع) بودند. ◀️ بر بدن امام حسین(ع) و یاران ایشان از مشهورات غیرمستند است. ◀️حضرت سید الشهدا(ع) دعای را چند روز قبل از واقعه عاشورا قرائت نکرده‌اند، بلکه در سال‌های قبل قرائت شده است. ◀️ حضرت (ع)، حضور و در و همچنین از خود بی خود شدن حضرت (س) بعد از دیدن سر حضرت امام حسین(ع) بر ، از دیگر مشهورات غیرمستند عاشورا است. 📌برای مطالعه بیشتر: 📚مهدی پیشوایی و همکاران، مقتل جامع سیدالشهدا، ج۲. 👇👇 🌻 @ahlebait110
🌙مرامنامه عاشورا در کلام امام مهربان (آلاف التحیة والسلام) ✅ عَنِ الرَّيَّانِ بْنِ شَبِيبٍ قَالَ: دَخَلْتُ الرِّضَا ع فِي أَوَّلِ يَوْمٍ مِنَ الْمُحَرَّمِ فَقَالَ لِي : جایگاه محرم در نزد انبیاء : يَا ابْنَ شَبِيبٍ أَ صَائِمٌ أَنْتَ فَقُلْتُ لَا فَقَالَ إِنَّ هَذَا الْيَوْمَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي دَعَا فِيهِ زَكَرِيَّا ع رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ‏ رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ فَاسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ وَ أَمَرَ الْمَلَائِكَةَ فَنَادَتْ زَكَرِيَّا وَ هُوَ قائِمٌ يُصَلِّي فِي الْمِحْرابِ أَنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِيَحْيى‏ فَمَنْ صَامَ هَذَا الْيَوْمَ ثُمَّ دَعَا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ استَجَابَ اللَّهُ لَهُ كَمَا اسْتَجَابَ لِزَكَرِيَّا (ع).
🔴مصائب : ثُمَّ قَالَ يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنَّ الْمُحَرَّمَ هُوَ الشَّهْرُ الَّذِي كَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِيَّةِ فِيمَا مَضَى يُحَرِّمُونَ فِيهِ الظُّلْمَ وَ الْقِتَالَ لِحُرْمَتِهِ فَمَا عَرَفَتْ هَذِهِ الْأُمَّةُ حُرْمَةَ شَهْرِهَا وَ لَا حُرْمَةَ نَبِيِّهَا ص لَقَدْ قَتَلُوا فِي هَذَا الشَّهْرِ ذُرِّيَّتَهُ وَ سَبَوْا نِسَاءَهُ وَ انْتَهَبُوا ثَقَلَهُ فَلَا غَفَرَ اللَّهُ لَهُمْ ذَلِكَ أَبَداً اى پسر شبيب به راستى محرم همان ماهى است كه اهل جاهليت در زمان گذشته ظلم‏ و قتال را بخاطر احترامش در آن حرام مى‏دانستند و اين امت حرمت اين ماه را نگه نداشتند و نه حرمت پيغمبرش را در اين ماه ذريه او را كشتند و زنانش را اسير كردند و بنه‏اش را غارت كردند خدا هرگز اين گناه آنها را نيامرزد.