eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
📕 رسانه و نام‌گذاری فرزندان اهمیت نام و نام‌گذاری و معیارهای شایستگی نام از دیدگاه اسلام، ضرورت انجام پژوهش حاضر را ایجاد کرد. پژوهشی که در کنار تبیین دیدگاه اسلام و بررسی آیات و احادیث و سیره معصومین(علیهم السلام) دراین‌زمینه، به بررسی عملکرد رسانه ملی در موضوع ترویج فرهنگ نام‌گذاری دینی در سریال‌های تلویزیونی پخش‌شده در نیمه دوم دهه 1390ش پرداخت. بررسی عملکرد رسانه از این حیث مورد اهتمام قرار گرفت که صداوسیما به‌عنوان گسترده‌ترین و مردمی‌ترین رسانه، نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و هویت‌‎سازی دینی مردم جامعه از جمله در حوزه گرایش به نام‌های مذهبی دارد؛ حال آنکه در برخی موارد، این رسانه با اجرای سیاست‌های نادرست، موجب بروز تناقضاتی در ارائه پیام در حوزه نام‌گذاری‌های دینی شده و به یکی از عوامل ایجاد ناهنجاری و تضعیف و تحقیر نام‌های دینی در سطح عموم، تبدیل شده است. لذا این پژوهش در کنار تبیین فرهنگ نام‌گذاری مذهبی، با هدف تصحیح سیاست‌های رسانه ملی در حوزه نام‌گذاری، در حد بضاعت، راهکارهایی رسانه‌ای نیز ارائه کرده است.
🗓 چهاردهم خرداد ماه : رحلت امام خمینی (ره) وانتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 📓 خورشيد قرن؛ ویژه نامه رحلت حضرت امام خمينى(رضوان ‏الله علیه) زنده نگه داشتن ياد و نام مردان بزرگ تاريخ، كه سرنوشت ملت ‏ها را با انديشه ‏هاى الهى و اراده پولادين و پشتكار خود رقم زده ‏اند، امرى ضرورى است. امام خمينى(رضوان ‏الله علیه) كه بعد از معصومين (عليهم ‏السلام) سرآمد مردان بزرگ در تاريخ بشريت شمرده مى ‏شود، در قرن حاضر قيامى الهى بر پا كرد و جهان را تحت تأثير قرار داد. پژوهش حاضر پيرامون زندگانى يگانه قرن، حضرت امام خمينى (ره) مى ‏باشد.
🗓 چهاردهم خرداد ماه : رحلت امام خمینی (ره) وانتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 📓 ريشه ‏هاى انحطاط و عقب ‏ماندگى مسلمانان در انديشه امام خمينى (رضوان ‏الله علیه) پژوهش حاضر درصدد پاسخ‏گويى به اين پرسش اساسى است كه از ديدگاه امام خمينى(رضوان ‏الله علیه)، علت اساسى انحطاط و عقب ‏ماندگى مسلمانان چيست؟ ايشان عامل انحطاط و عقب ‏ماندگى مسلمانان را در درجه اول، انحراف آنان از اسلام اصيل از صدر اسلام تا كنون مى ‏داند و معتقد است به هر ميزان، مسلمانان به قوانين اسلام عمل كرده ‏اند، به همان ميزان، به پيشرفت ‏هاى مادى و معنوى رسيده ‏اند. از نظر امام خمينى (ره)، مهم‏ترين تحريفى كه در اسلام به ‏ويژه در سده ‏هاى اخير به دست استعمارگران رخ داد و به انحراف مسلمانان انجاميد، القاى نظريه «جدايى دين از سياست» يا نبود نهاد حكومت در اسلام است. در متن اسلام اصيل، تشكيل حكومت اسلامى براى اجراى قوانين اسلام، ضرورى است. بنابراين، برپايى حكومت اسلامى و پس از آن، اجراى احكام اسلام ناب محمدى صلى ‏الله ‏عليه ‏و‏آله، شرط اساسى و لازم خروج از انحطاط به شمار مى ‏رود.
🗓 چهاردهم خرداد ماه : رحلت امام خمینی (ره) وانتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 📓 خودسازي و خدمت‌رساني در فرهنگ امام خميني(رضوان ‏الله علیه) پذيرش مسئوليت در نظام مقدس جمهورى اسلامى ايران وسيله ‏اى براى برآوردن خواهش ‏هاى نفسانى مانند مقام ‏پرستى و شهرت ‏طلبى نيست، بلكه به عنوان اداى تكليف و انجام وظيفه مطرح است. بر همين اساس، شرط لازم براى مسئوليت ‏پذيرى در نظام اسلامى، شناخت اهداف و آرمان ‏هاى اين نظام و اعتقاد و تعهد به آنها و به‌كارگيرى همه توان براى عملى كردن اين آرمان ‏هاست. اين اهداف و آرمان ‏ها كه در سخنان و پيام ‏هاى امام خمينى به مناسبت ‏هاى مختلف نمود يافته، برگرفته از آرمان ‏هايى است كه انبيا و اوليا و بزرگان دين در راه آن تلاش كرده ‏اند. مطالب اين كتاب برگرفته از آرمان ‏هاى امام خمينى(رضوان ‏الله علیه) است كه همگى از كتاب صحيفه امام برگزيده شده است. اين كتاب، در يازده فصل تنظيم شده است: جايگاه تزكيه و خودسازى، راه ‏ها و عوامل مؤثر در خودسازى، اخلاص در انگيزش و كار، پست و مقام وسيله امتحان، شايستگى و شايسته سالارى، ساده زيستى مسئولان و پرهيز از اشرافي‌گرى، مردمى بودن مسئولان، پشتوانه ‏هاى اقتدار نظام، جايگاه خدمت و خدمت ‏رسانى، سالم ‏سازى محيط خدمت، خدمت ‏رسانى و اولويت ‏ها.
🗓 چهاردهم خرداد ماه : رحلت امام خمینی (ره) وانتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 📓 انديشه‌هاي سياسي مقام معظم رهبري در ميدان مبارزه ‏هاى اسلامى، همواره عالمان دين نقش مؤثر و بى ‏بديلى داشته ‏اند، به گونه ‏اى كه در طول تاريخ تشيع، اينان همواره بزرگ‏ترين مانع در برابر استعمارگران و حامى مردم و مستضعفان بوده ‏اند. در انقلاب اسلامى ايران نيز روحانيان به ويژه حضرت امام خمينى(رضوان ‏الله علیه) نقش عظيم و شگرفى در ايجاد، هدايت و بازتوليد انقلاب داشتند. در ميان انقلابيون، حضرت آيت الله خامنه ‏اى، يار ديرين و فداكار انقلاب بود كه همواره براى پيروزى انقلاب صادقانه مى ‏كوشيد. بدون شك حضور موفق در عرصه سياسى و هدايت يك انقلاب نوپا در راه كمال و ترقى همه جانبه با وجود دشمنان گوناگون داخلى و خارجى، بر اساس يك مدل نظرى و عملى قوى و منسجم ممكن است. به اين ترتيب، بررسى تطبيقى نظريه ‏هاى سياسى رهبر انقلاب كه تا حد زيادى نشانگر مبناى انسان ‏شناسى، معرفت ‏شناسى و هستى ‏شناسى ايشان در عرصه سياست است، جايگاه روحانيان در نظام و رمز موفقيت آن را نشان خواهد داد. تبلور انديشه ‏هاى سياسى رهبر معظم انقلاب را بايد در نگرش اساسى ايشان به دو مسئله مهم قدرت و عدالت جست‏وجو كرد. در اين ميان، نبايد تبيين مردم سالارى دينى بر اساس ولايت فقيه را كه از مهم‏ترين نظريه ‏هاى سياسى انقلاب است، فراموش كرد. اثر حاضر تلاش دارد انديشه ‏هاى رهبر معظم انقلاب و مبانى نظرى ايشان را با هدف حفظ قوام و پايدارى نظام معرفی کند.
🗓 چهاردهم خرداد ماه : رحلت امام خمینی (ره) وانتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 📓 نقش رهبري در نقاط عطف نظام جمهوري اسلامي ايران در نظام سياسي اسلام، رهبر جامعه اسلامي از جايگاه و نقش رفيع و بي‌بديلي برخوردار است. بر اين اساس، در نظام جمهوري اسلامي ايران که بر پايه آموزه‌هاي تشيع در عصر غيبت بنا شده است، ولي فقيه به عنوان رهبر جامعه اسلامي، محور و ستون خيمه نظام به شمار مي‌رود. در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، جايگاه رهبري و ولايت فقيه به عنوان مبناي نظامي جمهوري اسلامي و عامل حرکت نظام در مسير اصيل اسلامي مطرح شده است. در اين پژوهش، نقشي که رهبري نظام جمهوري اسلامي در سال‌هاي شکل‌گيري نظام تا حوادث سال 1388، در برخي از مهم‌ترين نقاط عطف نظام و تبديل بحران‌ها به فرصت‌ها و ايجاد زمينه‌هاي مناسب براي پيشرفت کشور ايفا کرده است، تشريح مي‌شود. شناخت نقاط عطف نظام جمهوري اسلامي و تبيين نقش کليدي رهبري به عنوان ستون و خيمه انقلاب در هدايت و کنترل نظام سبب تقويت جايگاه رهبري و تحکيم هرچه بيشتر پيوند مردم و رهبري مي‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای غلام امیرالمومنین (ع) که میخواست حضرت را عصبانی کند! مواظب باشید! گاهی شیطان زورش به مومن نمیرسه، تو لاکِ اطرافیان میاد به سراغش... حجت‌الاسلام فرحزاد @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رحیم‌پور ازغدی: آنهایی که می‌گویند هر جا حجاب نیست خشونت جنسی کمتر است دروغ می‌گویند/ بالاترین آمار تجاوز جنسی مربوط به آمریکاست که آزادی مطلق جنسی است ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official