23.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مواضع صریح امامجمعه پردیسان قم علیه اظهارات غلط ظریف
این شخص معلوم الحال باید پاسخگوی خسارات بی شمارش به کشور باشد، نه اینکه بیاید نسخه بپیچد.
حجتالاسلام والمسلمين حامدی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸 این صحبتها حتی با عقل سلیم هم جور درنمیآید، مضحکه شدهایم!
▫️مگر شیعه از مذهب رسمی نیست؟ از کی شیعه بودن در این مملکت امتیاز منفی شده؟ این اراجیف چیست که گفته شده؟
🔻 این امتیازات با تخصصگرایی چه تناسبی دارد؟
صدا و سیما با پاسخگو باشد.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش شدید جمعی از نمازگزاران علیه مواضع غلط ظریف که لازمهاش حذف شیعیان از مناصب دولتیست!
▫️طبعا این ادبیات نه قابل قبول است و نه قابل تجویز و نه قابل دفاع، اما:
مردم ایران به مذهب تشیع حساساند
برای حفظ تشیع جان و جوان دادهاند
ظریف بخاطر بازی با احساسات مذهبی مردم که به معنای زیرسؤال بردن مذهب رسمی کشور است، باید فورا از حلقه اطرافیان رئیسجمهور کنار گذاشته شود.
بازی با مذهب شوخیبردار نیست.
طبیعی ست وقتی مذهب مردم مورد تردید قرار میگیرد خون عدهای به جوش میآید
خصوصا در ماه محرم
امیدواریم آقای پزشکیان شخصا به ماجرا وارد شود و ظریف را از امور برکنار کند
اگر نکند این ماجرا تا پایان دوران مسئولیت دامنگیر دولتش خواهد شد.
🔸حاشیه روزنه
معدود #طلبههای_بلاگر که همیشه طرف جریان غربگرا غش میکنند نسخههای مرموزانهای عرضه میکنند:
بعضیشان نسخه #پنهانکاری برای ظریف میپیچند که این رویه را میبایست مخفیانه پیش میبردند و اعلان آن غلط بوده! اینها معلوم است اصل این رویه غلط را قبول دارند!
جالب است که با وجود این انحرافات فکری و دودوزهبازیها همچنان خود را در کانونهای حوزوی سنتی جا کردهاند و در حالی که نانخور دین و جریان سنتیاند، مرموزانه علیه مذهب شمشیر کشیدهاند!
دسته دیگر هم این طیف از مردم را محکوم کردهاند و بجای محکوم کردن طراحان این فتنه خطرناک مذهبی، از مردم غیور معترض ابراز انزجار میکنند و این مردم را متحجر مینامند!
خب این طیف هم میتوانند به شما بگویند #سنیزده و تامام! ورود سادهاندیشانه ممنوع!
در حوادث واقعه ماهیتها افشا میشود.
یا علی مدد
@rozaneebefarda
تذکر #هوشمندانه خطیب نمازجمعه تهران به رئیسجمهور منتخب
هفته گذشته (۱۴۰۳/۰۴/۲۱) و پیش از مصاحبه تلویزیونی محمدجوادظریف در مورد امتیازهای مدنظر شورای راهبردی انتقال دولت برای انتخاب و پیشنهاد وزرای کابینه دولت چهاردهم، خطیب نمازجمعه تهران، در تذکری هوشمندانه خطاب به رئیس جمهور منتخب، گفت:
از رئیس جمهور منتخب میخواهم #دعوای دوگانه «تعهد و تخصص» دوباره بعد از ۴۵ سال #بابنشود چرا که به لطف خدا در این ۴۵ سال به اندازه کافی #متخصصِمتعهد داریم؛ معیارهای ۱۸ گانه عالی هستند، اما، #دوگانه «تعهد و تخصص» مطلقاً به #مصلحت کشور نیست.
#بحرانهای_مصنوعی
@rozaneebefarda
پاسخ صریح سیدمحمود نبویان به اظهارات و اقدامات غلط ظریف علیه تشیع
برای ظریف شاید یهودی بودن امتیاز است نه شیعه بودن!
🔸حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمود نبویان:
برای #بزرگ_شدهی_آمریکا که پوست و گوشت و خونش در #دیار_کفر شکل گرفته، بدیهی است که #شیعه_بودن یا #مسلمان_بودن در نظرش امتیازی محسوب نشود، بلکه شاید به تبع #اربابان_آمریکایی، #یهودی_بودن برای اینها مهمترین امتیاز باشد.
@drsmnabavian
@rozaneebefarda
از وقتی که این فیلم منتشر شده، هواداران ظریف و روحانی به شدت عصبانی و در حال فحاشی در شبکه های اجتماعی به #ثابتی هستند.
البته طبیعی است ، چون پاسخی برای این سخنان دقیق و منطقی ندارند. اصلا مگر کسی میتواند از عملکرد ظریف از جمله بند ۳۷ برجام دفاع کند؟
نداءالاسلام
بیانات در دیدار کارگزاران نظام.PDF
444K
دشمنان ما در مواقع حسّاس در محاسبات خود دچار اشتباه میشوند. البته اینها اشتباهاتی نیست که اگر من ذکر کردم، آنها بتوانند اصلاحش کنند؛ نه، اشتباه در شناختِ واقعیتها دارند. براساس این اشتباه برنامهریزی میکنند و برنامهریزی غلط از آب درمیآید؛ لذا موفّق نمیشوند. آنها برای دفاع از رژیم پهلوی برنامهریزی کردند و با همه قدرت هم ایستادند؛ منتها در شناختِ مسائل ایران، در شناختِ مردم، در شناختِ روحانیت و در شناختِ دین اشتباه کرده بودند؛ لذا شکست خوردند. اینجا هم سرنوشتشان جز این نیست و شکست خواهند خورد.
اینها در چند مورد اشتباه کردند:
اشتباه اوّلشان این است که آقای خاتمی، #گورباچف نیست.
اشتباه دومشان این است که اسلام، کمونیسم نیست.
اشتباه سومشان این است که نظام مردمىِ جمهوری اسلامی، نظام دیکتاتوری پرولتاریا نیست.
اشتباه چهارمشان این است که ایرانِ یکپارچه، شوروىِ متشکّل از سرزمینهای به هم سنجاق شده نیست.
اشتباه پنجمشان این است که نقش بیبدیل رهبری دینی و معنوی در ایران، شوخی نیست.
۱۳۷۹٫۰۴٫۱۹
پ.ن: برای تحلیل دقیق صحبتهای این روزهای ظریف و تیتر بعضی از روزنامهها، حتما این سخنرانی را مطالعه کنید.
@fakhrian_ir
✅ نیکی به والدین پس از وفات آنها
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ:
إِنَّ اَلْعَبْدَ لَيَكُونُ بَارّاً بِوَالِدَيْهِ فِي حَيَاتِهِمَا ثُمَّ يَمُوتَانِ فَلاَ يَقْضِي عَنْهُمَا دُيُونَهُمَا
وَ لاَ يَسْتَغْفِرُ لَهُمَا فَيَكْتُبُهُ اَللَّهُ عَاقّاً وَ إِنَّهُ لَيَكُونُ عَاقّاً لَهُمَا فِي حَيَاتِهِمَا غَيْرَ بَارٍّ بِهِمَا
فَإِذَا مَاتَا قَضَى دَيْنَهُمَا وَ اِسْتَغْفَرَ لَهُمَا فَيَكْتُبُهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بَارّاً.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
💠امام باقر عليه السلام فرمود:
1⃣ همانا بندهئى نسبت به پدر و مادر خويش در زمان حياتشان نيكوكار است،
سپس آنها ميميرند و او بدهى آنها را نميپردازد و براى آنها آمرزش نمي خواهد،
لذا خدا او را عاق و نافرمان مي نويسد،
2⃣ و بنده ديگر در زمان حيات پدر و مادر خود عاق آنها است و نسبت بآنها نيكى نميكند،
ولى چون مردند بدهى آنها را مي پردازد
و براى آنها آمرزش مي خواهد و خداى عز و جل او را نيكوكار مىنويسد .
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
📚کلینی، محمد بن یعقوب، جلد ۳، صفحه ۲۳۸
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
بیان علامه مجلسی:
: كالسابق. و يدل على أن البر و العقوق يكونان في الحياة، و بعد الموت و أن قضاء الدين و الاستغفار أفضل البر بعد الوفاة.
📚مرآة العقول، جلد ۸، صفحه ۴۳۰
📌سید الابرار کیست؟
عن جعفر بن محمد ، عن أبيه عن آبائه صلوات الله علیهم قال قَالَ رَسُولُ اللهِ صلّی الله علیه و آله: سَيِّدُ الْأَبْرَارِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ، رَجُلٌ بَرَّ وَالِدَيْهِ بَعْدَ مَوْتِهِمَا.
🔸امام صادق از پدرش از پدرانش صلوات الله علیهم نقل می فرماید: رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: آقای نیکوکاران در روز قیامت، مردی است که بعد از فوت پدر و مادر خویش، به آنان همچنان نیکی کند.
📚بحارالأنوار، ج74، ص86
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹
https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
✅دعای امام سجاد "علیه السلام" برای پدر و مادر:
🔹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَ ذُرِّيَّتِهِ، وَاخْصُصْ اَبَوَىَّ بِاَفْضَلِ ما خَصَصْتَ بِهِ آباءَ عِبادِكَ الْمُؤْمِنينَ وَ اُمَّهاتِهِمْ، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ. اَللَّهُمَّ لاتُنْسِنى ذِكْرَهُما فى اَدْبارِ صَلَواتى، وَ فِي اِناً مِنْ آناءِ لَيْلي، وَ في كُلِّ ساعَةٍ مِنْ ساعاتِ نَهاري. اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَاغْفِرْ لي بِدُعآئي لَهُما، وَاغْفِرْ لَهُما بِبِرِّهِما بي مَغْفِرَةً حَتْماً،
▫️خداوندا بر محمد و آل او و نسل او درود فرست،
▫️و پدر و مادرم را به بهترين چيزى كه پدران و مادران بندگان با ايمانت را به آن مخصوص گرداندى، مخصوص گردان، اى مهربانترين مهربانان!
▫️خداوندا ياد آنان را در پس نمازهايم، و در هيچ وقتى از اوقات شبم، و ساعتى از ساعات روزم از یادم مبر!
▫️خداوندا بر محمد و آلش درود فرست، و مرا به بركات دعايى كه براى آنان دارم بيامرز، و آن دو را به سبب خوبيهايى كه در حق من داشتهاند مشمول غفران حتمى قرار ده!
📚 صحیفه سجادیه، دعای 24
💠 احسان به والدین
✅ابو ولّاد حنّاط گوید: از حضرت صادق علیهالسلام دربارۀ کلام خداوند «وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْسانا» پرسیدم، که این احسان چیست؟
فرمودند:
احسان این است که به خوشی با آنها همراهی کنی، و آنها را وا نداری که آنچه را نیاز دارند از تو بخواهند، اگرچه دارا و توانگر باشند (یعنی نیازهایشان را نگفته فراهم کنی)؛
مگر نه اینست که خداوند میفرماید: «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّون» (هرگز به نيكوكارى نخواهيد رسيد تا از آنچه دوست داريد انفاق كنيد)
🔺کافی، ج2، ص157، ح1
✅ #نگاه با محبت به پدر و مادر🔻
💠تا فرصت باقی است، به چهره والدین خود با نظر محبّت بنگریم💠
(1)قَالَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه و آله: مَا مِنْ وَلَدٍ بَارٍّ يَنْظُرُ إِلَى وَالِدَيْهِ نَظَرَ رَحْمَةٍ إِلَّا كَانَ لَهُ بِكُلِّ نَظْرَةٍ حِجَّةٌ مَبْرُورَةٌ. قَالُوا: يَا رَسُولَ اللهِ! وَ إِنْ نَظَرَ كُلَّ يَوْمٍ مِائَةَ مَرَّةٍ؟ قَالَ: نَعَمْ، اللهُ أَكْبَرُ وَ أَطْيَبُ.
📚(روضة الواعظین، ج2، ص368)
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: هيچ فرزند نيكوكارى نيست که به پدر و مادر خود یک نظر رحمت می اندازد مگر آن که به ازای هر نظرش، حجّى نیکو منظور میشود. گفتند: ای رسول خدا! و اگرچه، در هر روز 100 بار بنگرد؟ فرمود: آرى، خداوند بزرگتر و مهربانتر است.
(2)عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه و آله: نَظَرُ الْوَلَدِ إِلَى وَالِدَيْهِ حُبّاً لَهُمَا عِبَادَةٌ.
📚(تحف العقول، ص46 / جعفریات، ص187)
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: نگاه محبّت آمیز فرزند به پدر و مادر عبادت است.
(3)عَنِ الباقِر علیه السلام: إِنَّ النَّظَرَ إِلَى الْكَعْبَةِ عِبَادَةٌ، وَ النَّظَرَ إِلَى الْوَالِدَيْنِ عِبَادَةٌ، وَ النَّظَرَ فِي الْمُصْحَفِ مِنْ غَيْرِ قِرَائَةٍ عِبَادَةٌ، وَ النَّظَرَ إِلَى وَجْهِ الْعَالِمِ عِبَادَةٌ، وَ النَّظَرَ إِلَى آلِ مُحَمَّدٍ علیهم السلام عِبَادَةٌ.
📚( من لا یحضره الفقیه، ج2، ص205)
نظر به كعبه عبادت است. نظر به والدين عبادت است. نظر به (آیات) قرآن، حتّى بدون خواندن آن، عبادت است. نظر به چهره عالم عبادت است، و نظر به آل محمّد (علیهم السلام) عبادت است.
(4)قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: يُفَتَّحُ أَبْوَابُ السَّمَاءِ بِالرَّحْمَةِ فِي أَرْبَعِ مَوَاضِعَ: عِنْدَ نُزُولِ الْمَطَرِ، وَ عِنْدَ نَظَرِ الْوَلَدِ فِي وَجْهِ الْوَالِدَيْنِ، وَ عِنْدَ فَتْحِ بَابِ الْكَعْبَةِ، وَ عِنْدَ النِّكَاح.
📚(جامع الاخبار، ص101)
در چهار وقت درهای آسمان به رحمت گشوده میشود: هنگام نزول باران، هنگامی که فرزند به چهره والدین مینگرد، هنگام گشودن در کعبه و هنگام نکاح.
(5)عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ علیه السلام قَالَ: مَنْ نَظَرَ إِلَى أَبَوَيْهِ نَظَرَ مَاقِتٍ وَ هُمَا ظَالِمَانِ لَهُ، لَمْ يَقْبَلِ اللهُ لَهُ صَلَاة.
📚(کافی، ج2، ص349)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر كس با نظر کینه و بغض به پدر و مادر خود نگاه کند، هرچند آن دو به او ستم نيز كرده باشند، خداوند نمازش را نمی پذیرد.
(6)عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ علیه السلام قَالَ: وَ مِنَ الْعُقُوقِ أَنْ يَنْظُرَ الرَّجُلُ إِلَى وَالِدَيْهِ يُحِدُّ النَّظَرَ إِلَيْهِمَا.
📚(مشکاة الأنوار، ص164)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: از مصادیق عاقّ والدین آن است که کسی با نگاه تند و معترض به پدر و مادر بنگرد.
«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج»
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹
https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
به سوی شام و کوفه ام، چه دل شکسته می برند
ببین که زینب تو را، غریب و خسته می برند
همان وجود نازنین، خدای صبر در زمین
تمام رکن قامتش، ز هم گسسته می برند
زیارت تو آمدم، سرت نبود یا حسین
مرا برای دیدن سر شکسته می برند
تو در تنور و کودکان، میان آتش حرم
غم تو و یتیم تو، به دل نشسته می برند
ببین که یک شبه شده، جمال ما همه کبود
ز قتله گاه تو مرا، به دست بسته می برند
سر امیر لشگرت، به نیزه ها نمی نشست
ولی ز بغض و کین سرش، به نیزه بسته می برند
برای کودکان خود، ز گوش کودکان تو
تمام گوشواره ها، به دست بسته می برند