eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تازه‌ترین اعترافات سر‌شبکه‌های رسانه‌های معاند 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🔴 حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده عضو دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به پرتکرارترین سؤالات در خصوص پوشش و آرایش زنان و مردان مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای همزمان با روز عفاف و حجاب پاسخ داد. ♦️سوال: برخی از خانمها در شبکه‌های مجازی با قصد خیر و هدف ترویج حجاب اسلامی و چادر مشغول به فعالیت هستند و عکسهای خود را با حجاب کامل منتشر می‌نمایند. لکن در برخی موارد همین تصاویر موجب سوءاستفاده قرار می‌گیرد؛ تکلیف چیست؟ 🔴 اگر این تصاویر مورد سوءاستفاده قرار گیرد یا تحریک‌آمیز باشد یا مفسده‌ای برای خانم داشته باشد، جایز نیست. ♦️سوال: حکم پوشیدن ساپورت و شلوار لی یا شلوار جین و روسری و کفش رنگی و مانتوی کوتاه در زیر چادر چیست؟ 🔴رای پوشش شرایطی ذکر شده؛ ازجمله اینکه برجستگیهای بدن مشخص نباشد. در مورد ساپورت، این‌گونه است که تمام هندسه بدن مشخص است؛ بنابراین حجاب کاملی نیست، اما نسبت به نوعهای رنگی شلوار جین و لی، اگر زیر چادر باشد و پیدا نباشد، حکم خاصی ندارد؛ به فرض اینکه پیدا هم باشد، اگر به‌قدری چسبان نباشد که هندسه بدن مشخص باشد - یعنی یک مقداری گشاد باشد که برجستگی بدن مشخص نباشد - و اینکه رنگش به‌گونه‌ای نباشد که فرد انگشت‌نما شود و به‌ اصطلاح لباس شهرت نباشد، اشکالی ندارد. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از کانال میز معارف
علامه عادت نداشت به‌طور مستقیم به چشمان شاگردان خود نگاه کند و همیشه چشم‌های آبی خود را که بسیار جذاب و براق بود به آسمان- یعنی سقف مسجد یا مَدرس -می‌دوخت و اگر شاگردی اشکالی و سؤالی مطرح می‌کرد، لحظه ای با لبخند به او نگاه می‌کرد و بعد به پاسخ می‌پرداخت. ⚪️پس از پایان درس هم استاد مدتی برای پاسخگویی در محل درس می‌نشست و سپس در مسیر برگشت هم طلابی که سؤالات دیگری داشتند، همراه ایشان تا درب منزلشان می‌رفتند و پرسش‌ها و اشکالات خود را مطرح می‌کردند. در واقع علامه طباطبایی در موقع تدریس و قبل و بعد آن، همانند خود طلاب و شاگردانش بود و هیچ وقت دیده نشد که در برابر سؤال کسی- هر چند بی‌ربط باشد- اخم کند یا به اصطلاح وی را «خیط» نماید؛ بلکه همراه با لبخندی ملیح پاسخ مناسب را بیان می‌کرد. 🔴استاد غلامحسین دینانی یكی از شاگردان علاّمه می‌گوید: «من كه خودم یكی از شاگردانش بودم، هیچ وقت در هیچ سؤالی خودم را كنترل نمی‌كردم، چون می‌دانستم ایشان آنقدر بزرگوار است كه هر چه دلت خواست می‌توانی بگویی. در مقابل سؤال رو ترش نمی‌كرد و به همین جهت ما احساس آزادی می‌كردیم و هر چه در دل داشتیم می‌گفتیم. ایشان هم با كمال بردباری با ما همنفسی می‌كرد و كنار می‌آمد و جواب می‌داد.» دکتر دینانی بارها تأکید می‌کند که آزاداندیش‌تر از علامه طباطبایی هرگز در عمر خود ندیده است. ❗️منابع: 1. مقاله رمز موفقیت علامه طباطبایی، علی باقی نصرآبادی، پگاه حوزه، اردیبهشت 1382 - ش 7، ص 14. 3. خاطرات مستند سیدهادی خسروشاهی درباره سید محمد حسین علامه طباطبایی، ص26. 4. سیدرضا طباطبایی نوه علامه طباطبایی/خبرآنلاین. 5. علاّمه سیدمحمّدحسین طباطبایی، مجموعه مفاخر ایران زمین، جلد 9، مركز آموزش سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، چ اوّل 1385. 👈تدوین: حجت شعبانی 🆔میز معارف @mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
✅ویژگی‌های برجسته سبک تدریس علامه طباطبایی(ره) ◀️علاّمه سید محمدحسین طباطبایی(ره) به عنوان مدرس بزرگ معارف اسلامی در عصر حاضر، در مقام تدریس، به تربیت شاگردانی همت گماشت كه هر یك در عالم اسلام برجسته‌اند. از جمله این ویژگی‌های برجسته عبارتند از: 1. کلاس بدون تعطیلی؛ آیت‌الله مصباح می‌گوید در طول 12 سالی که من شاگرد علامه طباطبایی بودم حتی یک بار، و در شرایطی مانند برف و باران نیز کلاسشان را تعطیل نکردند. 2. نشستن هم سطح شاگردان؛ شاگردان ایشان نقل می‌کنند که علامه هرگز در کلاس درس تکیه نمی‌دادند و هم سطح با شاگردانشان می‌نشستند. 3. تدریس آرام و آهسته؛ ایشان خیلی آرام و آهسته تدریس می‌نمود، از پراکنده‌گویی اجتناب داشت، ولی در عوض کم‌گوی و گزیده‌گوی بود و بحث‌ها را با عباراتی کوتاه، اما متین و محکم و مستدل بیان می‌کرد. علامه در تدریس شیوه‌ای نرم و ملایم داشت و به هیچ یك از مطالب درسی خود پایان نمی‌داد مگر اینكه با بحث خود آن را اشباع می‌نمود. 4. روشن نمودن اصل بحث؛ ایشان در آغاز تدریس، نخست موضوع درس را روشن نموده و ابعادش را تشریح می‌کرد و بعد به استدلال در خصوص آن موضوع می‌پرداخت؛ و عقیده داشت بسیاری از خطاها و اشتباهات برخی اساتید این است که موضوع بحث را به درستی روشن نمی‌کنند. ایشان بدون اینكه ذهن شاگرد را با دسته‌بندی‌های گوناگون متشتت كند، از عبارات موجز و كوتاه بهره می‌گرفت. وی همچنین از مسائلی که طرح آن ممکن بود تفرقه‌ای ایجاد کند و یا احیانا انحراف فکری پدید آورد، اجتناب می‌نمود و مباحث حساس را تنها با برخی از خواص در میان می‌گذاشت. 5. عدم ابا از گفتن «نمی‌دانم»؛ علاّمه از این که با صراحت بگوید «نمی‌دانم» ابایی نداشت؛ بارها اتفاق افتاد که می‌گفت «باید این موضوع را ببینم» و یا این که «لازم است در خصوص آن فکر کنم، بعد جواب دهم». 6. معنویت محسوس در کلاس؛ واقعاً انسان وقتی از جلسه درس ایشان بیرون می‌آمد، اولاً احساس معنویت می‌کرد و ثانیاً به روشنی می‌دید که فیض و مطلبی در زمینه مطرح شده- چه در تفسیر و چه در فلسفه- عایدش شده است.. البته هر کس باندازه استعداد خود. 7. دادن فرصت تفکر به شاگرد؛ علامه برای آن که کلاس را برای شاگرد به محیطی آرام و با صمیمیت تبدیل کند تا ذهن او را به تحرک و پویایی وادارد، در جلسات خود می‌فرمود: «به من استاد نگویید، ما یک عده‌ای هستیم که این جا جمع شده ایم و می‌خواهیم حقایق اسلام را بررسی کنیم و من از آقایان خیلی استفاده می‌کنم.» وی در برخورد با شاگردان هرگز تحمیل عقیده و تحکم فکر نداشت بلکه روش ایشان در پاسخگویی به اشکالات و سؤالات، این بود که ایشان پاسخ و توضیح خود را مطرح می‌کرد و بعد برای آنکه به شاگرد میدان تفکر داده باشد، نظر خود را یک امر قطعی و حتمی اعلام نمی‌کرد بلکه نوعا می‌فرمود: «این چیزیست که بنظر ما می‌رسد و شما خودتان به بینید تا چه اندازه منطقی و مورد پذیرش است؟». جلسه درسی علاّمه طباطبایی(ره) به نحوی بود که شاگردان شهامت اشکال کردن بر او را داشتند و اگر شاگردی به درس ایشان انتقادی داشت، با مهربانی و ملاطفت سخن او را گوش می‌داد و با کمال احترام وی را متقاعد می‌نمود. 8. استدلال توأم برهان، نه شعر و داستان؛ علامه در تدریس مقید بود که حریم علوم و مباحث را حفظ کرده و آن‌ها را با هم ممزوج نکند. وی عادت نداشت در درس‌های فلسفی و عرفان نظری از مَثَل، شعر، داستان، حتی آیات و روایات، و عبارات کشکول‌گونه برای خوشامد شاگرد استفاده کند، بلکه معتقد بود مطالب برهانی باید به‌وسیله دلیل تفهیم شوند و از این طریق باید اذهان را برای پذیرش مطلب مهیّا کرد. ایشان در زمینه علوم نظری مثل فلسفه و امثال آن می‌گوید: «شایسته نیست كه در اثبات چنین علومی به شعر و داستان تكیه شود.» استاد احمد عابدی درباره شیوه تدریس فلسفی علامه می‌گوید: «علامه هرگز از روایات و آیات، شعر، کلمات عرفا استفاده نمی‌کرد و و تنها از برهان بهره می‌جست و معتقد بود اگر آیه قرآن را در بحث فلسفی بیاوریم دانشجو تعبداً می پذیرد.» 9. احترام به بزرگان ضمن نقد آراء آنان؛ معظم له در تدریس خود، ضمن نقد و بررسی آثار و آراء بزرگان، احترام و حرمت علمی و اجتماعی آنان را حفظ می‌کرد و حتی اگر می‌خواست نظر فردی را رد کند و یا مورد انتقاد قرار دهد، از عبارات ملامت‌گونه و سرزنش کننده استفاده نمی‌کرد. ایشان در نقل مطالب کاملاً دقیق بود و می‌کوشید، تمامی مضامین بحث مورد نقد را بیان کرده و در پایان اشکالات آن را ارزیابی کند و احیانا با استدلال محکم و براهین اصولی آن ها را مردود اعلام نماید و اگر عبارت نادرست بود و نیاز به تکمیل داشت، به رفع اشکال مبادرت می‌کرد. 10. پاسخگویی با لبخند؛
هدایت شده از کانال میز معارف
دانش خانواده.pptx
6.13M
✅پاورپوینت ( پرده‌نگار) درس دانش خانواده ❗️حجم: 6 مگابایت 🔴56 اسلاید ◀️مناسب استادان درس دانش خانواده و جمعیت 👈میز معارف @mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
خلاصه کتاب فنون مشاوره .pdf
381.2K
✅کتاب الکترونیکی با موضوع فنون مشاوره ❗️حجم: 370 کیلوبایت 🔴19 صفحه ◀️مناسب استادان معارف اسلامی 👈میز معارف @mizemaaref
💠💠 امام صادق (ع) و امامان اهل سنت💠💠 🔷 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله احمد عابدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم شب شهادت امام صادق (ع) که در مسجد النبی (ص) نارمک تهران برگزار شد ، به بررسی و تبیین نقش امام صادق (ع) در برابر امامان اهل سنت پرداخت و گفت: چهار امام اهل سنت یعنی شافعی، حنبل، مالک و ابوحنیفه تخصصشان در فقه است و فقیه هستند یعنی کسی که مسئله بلد است و مسئله می گوید و در بین این چهار نفر کسی که از همه فقیه تر است ابوحنیفه است. 🔹 وی ادامه داد: ابوحنیفه کتابی در باب مسائل هندی دارد که مردم هند از وی سوالاتی نمودند و وی جواب داده است و اکنون این کتاب هم موجود است. 💠 فتوای امام صادق (ع) در برابر فتوای ابوحنیفه 🔹 این استاد درس خارج فقه حوزه علیمه به نقش امام صادق (ع) در برابر ابوحنیفه اشاره و بیان کرد: یکی از مسائل این است که شخصی به نام خلاد می گوید من کوفه بودم و از کسی طلبی داشتم و بدهکار در شهری دیگر به نام نیل بود. یک روز اسبی را کرایه کردم و از شهر کوفه به آن شهر رفتم تا طلبم را بگیرم،اما وقتی رسیدم گفتند بدهکارت از این شهر رفته به شهری دیگر ، و من هم به آن اسب به شهری دیگر رفتم که باز گفتند از این شهر به شهر بغداد رفته است.من هم با آن اسب به بغداد رفتم و طلبم را گرفتم و برگشتم . اما صاحب اسب گفت که اسب را دیر آورده ای و باید کرایه بیشتری به من بدهی. من هم اسب را برای رفتن به شهر نیل کرایه کرده بودم اما به شهر های دیگری رفتم. برای رفع این اختلاف با هم نزد ابوحنیفه رفتیم تا او فتوا بدهد. ابوحنیفه هم فتوا داد و گفت چون اسب را سالم آورده ای دیگر صاحب اسب طلبی ندارد. اما صاحب اسب ناراحت شد و گفت این چه فتوایی است؟ باید برویم پیش امام صادق (ع). 🔹 وقتی که امام از این طرز فتوا دادن ابوحنیفه مطلع شد فرمودند این جور فتواها باعث می شود که دیگر باران نبارد و خشکسالی شود و برکت زمین از مردم گرفته شود. بعد امام فرمودند کرایه کننده اسب هم همان کرایه را ضامن است و هم این که به خاطر مقداری که تخلف کرده ضامن هست که باید هر دو را بدهد. 💠 آیت الله عابدی افزود: بنابراین فقه امام صادق (ع) می گوید کسی که مال مردم را غصب کرده هم ضامن عین مال است وهم ضامن منافع آن مال است. مثلا کسی که فرشی را غصب کرده وقتی که پلیس وی را گرفت هم باید فرش را پس بدهد و هم اینکه کرایه مدتی که فرش را غصب کرده را نیز باید بپردازد. 🔹 فرض کنید فردی منزلش را به کسی اجاره بدهد و مستاجر که در این خانه است اگر لامپی در آن منزل سوخت یا اینکه دیوار را کثیف کرد مستاجر ضامن نیست. اما اگر مالک پولی به عنوان خسارت از وی بگیرد حرام است، مستاجر فقط ضامن منافع آن خانه است نه عین خانه؛ این نظر امام صادق (ع) است{چون ید مستاجر، امانی است نه غصبی}. ولی ابوحنیفه بر عکس آن را می گوید امام میفرماید مستاجر فقط ضامن عین است نه منافع .از این جور مسائل هزاران مسائل دیگر است. 💠علم تفسیر قرآن امام صادق (ع) این استاد حوزه و دانشگاه علم به تفسیر قرآن را دیگر تفاوت امام صادق (ع) با امامان اهل سنت دانست و گفت: تفاوت دیگر امام صادق (ع) با این چهار امام اهل سنت در تفسیر قرآن گفتن است. این چهار امام اهل سنت فقیه بودند اما مفسر نبودند. این چهار امام اهل سنت فقط بلد بودند مسئله بگویند اما دیگر تفسیر قرآن بلد نبودند و هیچ کدام تفسیر قرآن نگفته و ننوشته اند و اصلا در این زمینه تخصصی نداشتند.در صورتی که امام صادق (ع) ۴ تفسیر گفته اند که ۳ تا تفسیر از امام اکنون در ایران موجود است و یک تفسیر دیگر هم در هندوستان چاپ شده است. و تفسیر امام صادق (ع) با گرایش عرفانی بوده است. 🔹همچنین همه امامان ما از امام علی (ع) تا امام یازدهم همه تفسیر داشته اند و اکنون تفسیر امام علی (ع) نزد امام زمان (عج) است. 💠 علم اخلاق و تزکیه امام صادق (ع) آیت الله عابدی تفاوت سوم امام صادق (ع) با امامان اهل سنت در عالم اخلاق بودن امام دانست و اظهار کرد: این چهار امام اهل سنت هیچ کدام عالم اخلاقی نبودند و اهل درس اخلاق ، تزکیه و نصیحت های اخلاقی نبودند، بلکه فقط مسئله می گفتند که پاکی و نجسی چیست؟ اما هیچ وقت نصیحت اخلاقی و سیر و سلوک و عرفان عملی نداشتند. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠 کانال رسمی استاد احمد عابدی زید عزّه 🆔 @Ahmad_aabedi ادامه 👇👇👇👇👇👇👇
💠 مصباح الشریعه کتابی اخلاقی از امام صادق (ع) 🔹 وی با معرفی یکی از کتب اخلاقی از امام صادق (ع) گفت: در زمینه اخلاق از امام صادق (ع) کتابی است که امام راحل نیز همیشه می فرمودند این کتاب از امام صادق (ع) واکنون در بازار نیز این کتاب با عنوان «مصباح الشریعه» در بازار موجود است. این کتاب صد باب در خصوص اخلاق، سیر و سلوک، مسائل اخلاقی و تهذیب نفس است که کتاب بسیار با ارزشی است. و علامه مجلسی این کتاب را به عنوان کتابی اخلاقی از امام صادق (ع) در بحار نقل کرده است. 🔹 در صفحات آخر همین کتاب آمده است که هیچ مقامی بالاتر از این نیست که انسان عبد خدا باشد. عبد یعنی بالاترین مقام و عبد از ۳ حرف است، حرف عین یعنی عزلت، حرف باء یعنی بیمونت و حرف دال یعنی دنو. کسی را می گویند عبد خدا که اینجور باشد. بنابراین این جور حرفها انحصارا مخصوص ائمه و امام صادق (ع) است. 💠 آیت الله عابدی تصریح کرد: تفاوت دیگر امام صادق (ع) با امامان اهل سنت تفاوت در مسئله عرفان و قرب به خدا است ، هیچ کدام از این چهار نفر کلمه عرفانی نگفته اند. 🔹 الان چیزی حدود ۱۰۰ فرقه در اسلام وجود دارد که همه ادعای عرفان می کنند و خود را منسوب به اهل بیت (ع) می دانند اما امکان ندارد یک فرقه درویش و صوفی در اهل سنت که ۷۲ فرقه هستند یک کلام از امامان اهل سنت در این خصوص نقل کرده باشند. 💠 دیگر تفاوت امام صادق (ع) با امامان اهل سنت این بود که آنها جایزه های خلیفه را دریافت می کردند اما امام صادق (ع) و دیگر ائمه (ع) هیچ کدام جوایز سلطان را نمی گرفتند. و امامان اهل سنت هر ۴ نفر با بنی امیه مخالف بودند اما با بنی عباس موافق بودند اما امامان ما همه با بنی امیه و بنی عباس مخالف بودند و هیچ گاه با ظلم موافقت نمی کردند. و نکته دیگر اینکه امامان اهل سنت هیچ کدام شهید نشدند در صورتی که امامان ما همه شهید شدند. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠 کانال رسمی استاد احمد عابدی زید عزّه 🔹ارسال به دوستان فراموش نشود. 🆔 @Ahmad_aabedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. کلیپی فوق العاده تکان دهنده از تقسیم ثروت در آمریکا. نتیجه تحقیقات دانشگاه هاروارد یک درصد افراد ۴۰ درصد ثروت آمریکا را دارند @kharej2025
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
🔺 مقایسه جمعیت تشییع کننده یک نویسنده قدیمی با یک لات و قاتل معروف در اینستاگرام نشان می‌دهد که چه بلایی بر سر جامعه‌ای خواهد آمد که مدیریت افکار عمومی آن دست مشتی سلبریتی و اینفلوئسر و صفحه زرد باشد. کانال افسران: @Afsaran_ir
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
🔴قرارداد 14,960,400,000ریالی برای نظافت سرویس بهداشتی حرم امام (ره) ! 🔽سید حسن خمینی باید پاسخگوی چنین دزدی هایی که در مجموعه تحت مسئولیت اش اتفاق افتاده است باشد. 🔽مجلس هم باید حق تحقیق و تفحص داشته باشد. کانال افسران: @Afsaran_ir
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
🔺مکزیکی‌ها در پاسخی قاطع به خباثت‌های ترامپ، یک سیاستمدار ضدآمریکایی را به ریاست جمهوری برگزیدند. به امید روزی که همه بفهمند راه در امان بودن از موجودی مثل ترامپ انتخاب مسئولین سازشکار نیست. @Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالگرد کودتای ۱۸ تیر ۷۸ مواضع هاشمی چطور از سال ۷۸ تا ۸۸ تا این حد تغییر یافت؟! یک عده الواط آمدند در خیابان/ ریشه این اقدامات، خودخواهی در برابر نظام، دکان بازکردن مقابل اسلام است. @rasaee
. ♻️ سئوالاتی که محسن غرویان باید درباره "صنعت توریست" پاسخ دهد 🔰حمید رسایی: آقای محسن غرویان از روحانيون تجديدنظر طلب قم که همواره نظراتش در رسانه های برانداز اصلاح طلب و رسانه های بیگانه بازتاب می یابد، اخیرا گفته است: "توریست ها از نظر شرعی و فقهی، جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها می‌توانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد. به نظر من اگر این مسئله فرهنگ‌سازی شود و مردم بتوانند این مسئله را هضم کنند، قابل انجام است، همانطور که ما به کشورهای دیگر می‌رویم و طبق قوانین خودمان عمل می‌کنیم، باید به توریست‌ها هم اجازه داده شود در کشور ما طبق قوانین خودشان عمل کنند... برای عملی کردن این مباحث باید همواره آنها را در جامعه مطرح کنیم. باید بدانیم که نمی‌توانیم احکام فقهی خود را بر توریست‌ها الزام کنیم. صاحب نظران باید در این خصوص به صورت منطقی سخن بگویند تا به مرحله تصمیم و قانون برسد." طبعا در پاسخ به کسی که به عنوان استاد حوزه، چنین سطحی طرح موضوع و مشکل گشایی می کند، توقع پاسخ هایی مبتنى بر بدیهی ترین اصول دینی بی فایده است که اگر فایده داشت، امثال او اینقدر سطحی استدلال نمی کردند. بنابر این با طرح چند سئوال قابل فهم (البته ان شالله) که پاسخ های آقای غرویان را حتما به دنبال خواهد داشت، اميدوارم وی به لوازم این نوع اظهارنظرهای سطحی بيشتر پی ببرد. نکات قابل تاملی که ایشان در این گفتگو بیان کرده، موارد زیر است: توریست ها از نظر شرعی، جبری در اجرای موازين ما ندارند. مردم باید ابن تفاوت فرهنگی را هضم کنند تا توریست آزاد باشد. ما در کشورهای دیگر مطابق ضوابط و فرهنگ خودمان عمل می کنیم، آنها هم باید در داخل کشور بر اساس فرهنگ و قوانين خودشان عمل کنند. نمی توانیم احکام فقهی خودمان را بر توریست ها الزام کنیم. بر این اساس از جناب غرویان سئوال می کنم: ۱. مطابق قوانين توریست ها، شرب الکل در کوچه و خیابان نه تنها قبیح نیست که لازمه زندگی امروزی است... ۲. مطابق قوانين توریست ها، هر مرد یا زنی اختیار دارد با هر پوششی که می پسندد در انظار عمومی ظاهرا شود، حتی بدون هرگونه لباسی و به صورت کاملاً عریان... ۳. مطابق قوانين توریست ها، هر مرد و زنی می توانند در انظار عمومی، به هر شکل که بخواهند با یکدیگر مشغول شوند و هر عملی که دوست دارند انجام دهند حتی...! ۴. مطابق قوانين توریست ها، حتی دو جنس موافق می توانند با یکدیگر ازدواج کنند تا جایی که در برخی کشورها، کلیسا ملزم به خواندن خطبه عقد آنهاست چیزی که نه در حيوانات بلکه در گیاهان هم رایج نیست... آنچه به عنوان نمونه یادآوری شد، در بین همه توریست ها به طور یکسان حاکم نیست ولی در بسیاری از کشورها بویژه توریست های غربی امری مجاز و بلکه رایج است. خب جناب غرویان! نظرتان چیست؟ اکثریت توریست ها در انجام هر یک از این اقدامات در کشور خودشان آزادند، طبعا مطابق نظر مشعشع شما وقتی وارد کشور ما می شوند نه تنها در حجاب که در تمام این امور، حق دارند مطابق قوانين و فرهنگ خودشان عمل کنند همانطور که ما هیچ یک از این رفتارهای شنیع را مطابق احکام و قوانين خودمان در داخل و خارج از کشور انجام نمی دهیم. حالا در همه ایران نه اما اگر قرار بر اجرای آزمایشی اين ایده شما شد، قبول می کنید محدوده ای کوچک در برابر منزل شخصی تان در قم به عنوان محدوده آزمایشی (پایلوت) برای این کار مشخص شود تا برخی توریست ها بدون مزاحمت، آزادانه بتوانند مطابق قوانين، آداب و سنن خودشان رفتار توریستی کنند؟ باور کنید اگر حضرتعالی که این مسائل را از نزدیک می بینید، توانستید آن را "هضم" کنید، احتمالا دیگر افراد محله، شهر و کشور هم هضم خواهند کرد. پ ن: شاید افاضه کنید که این موارد شامل حکمی که داده ام نمی شود، پاسخ اين است که توریست ها خواهند گفت به همان دلیلی که حکم حجاب استثنا شد، ابن موارد هم باید استثنا شود... 🔺کانال حمید رسایی🔻 eitaa.com/joinchat/‭389677056‬C‭798‬a6dc5a1 . .
هدایت شده از خبرگزاری فارس
«روان‌بخش» عضو شورای مرکزی جبهه پایداری: 🔹چالش محبوبیت، اصلاح‌طلبان را به سلبریتی‌ها متوسل کرده است. 🔹 اصلاح‌طلب‌ها فکر می‌کنند سلبریتی‌ها به واسطه داشتن تریبون، می‌توانند سخنان آن‌ها را در جامعه منتشر کنند. 🔹 این، توهین به سلبریتی‌هاست؛ چرا که ابزار دست جریان‌های سیاسی قرار می‌گیرند. fna.ir/bn997i @Farsna
هدایت شده از کانال ائمه جماعت
بسته محتوایی دهه کرامت از هفته آینده
هدایت شده از کانال ائمه جماعت
معرفی و دانلود کتاب دانستنی های کریمه اهل بیت