هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ پاسخ دفتر آیت الله العظمی سبحانی به مقاله روزنامه اطلاعات
❌ عطف چند همسری به چند شوهری عطف نابخشودنی است
🔹چند شوهری از مقوله فحشا است، که در میان تمام ملل محکوم است و پیامدهای جسمی و روانی بدی دارد. در حالی که مسأله تعدد همسر از این مقوله پیراسته است و در آیین مقدس اسلام به عنوان دوا ـ نه غذا ـ تشریع شده است.
🔹مسأله چند همسری یک مسأله فقهی است در این مورد باید به قرآن مجید و سخنان معصومان(علیهم السلام) مراجعه نمود.
🔹 (وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُوا فِی الْیَتَامَی فَانْکِحُوا مَا طَابَ لَکُمْ مِنَ النِّسَاءِ مَثْنی وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ذَلِکَ أَدْنی أَلاَّ تَعُولُوا) (سوره نساء:3)
با وجود این که آیه با صراحت تعدد زوجات را تحت شرایطی قانونی می داند در این مورد چگونه نویسنده می گوید چند همسری مانند چند شوهری است؟
🔹اگر اسلام تعدد زوجات را به عنوان دارو تجویز نموده است نه به عنوان لذت گرایی، نکته آن روشن است;سرشماری ها ثابت می کند که آمار زنان آماده ازدواج بیش از مردان است اگر موضوع تعدّد زوجات را تجویز نکنیم سرنوشت این زنان چه می شود؟ چه سرنوشتی در انتظار آنان است؟
🔹گاهی از اوقات همسر انسان نازا و یا بیمار است و یا حاملگی برای او خطرناک است، در این شرایط تکلیف شوهر چیست؟ گاهی شوهران به خاطر شغل خاصی که دارند نیمی از سال را در دو نقطه دور از هم زندگی می کنند درباره این عدّه چگونه می اندیشید؟
🔹متأسفانه افراد، غالباً در این مسائل فقهی دنبال رو غربیان هستند و گمان می کنند که چون در غرب چند همسری به عنوان یک آسیب اجتماعی عنوان شده، طبعاً این کار باید انجام نگیرد.
🔹این مقاله نشانه یک نوع روشنفکری بیمار است که نتیجه دنباله روی از غرب است.
متنکامل:👇
hawzahnews.com/news/871163
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از کانال ائمه جماعت
⭕️ جایگاه والای پدر و مادر در کلام معصومین
🔅امام صادق(ع) فرمود:
کسی که از روی نفرت به پدر و مادرش که باو ستم کرده اند نگاه کند، نمازش در درگاه الهی پذیرفته نمی شود.
اصول کافی، ج 4، ص 50
🔅پیامبر خدا(ص)
کسی که قبر پدر و مادر یا یکی از آندو را در هر جمعه یکبار زیارت کند خداوند او را می بخشد و او را نیکوکار می نویسد.
کنز العمال، ج16، ص468
🔅امام صادق(ع) فرمود:
هیچ عبادتی زودتر از رعایت حرمت پدر و مادر مسلمان به خاطر خدا انسان را به رضایت خدا نمی رساند.
بحار الانوار، ج74، ص77
🔅 پیامبر خدا (ص) فرمود:
هر فرزند نیکو کاری که با مهربانی به پدر و مادرش نگاه کند در مقابل هر نگاه، ثواب یک حج کامل مقبول باو داده می شود.
بحار الانوار، ج 74، ص 73
🔅امام صادق(ع)
چشمهایت را جز از روی دلسوزی و مهربانی با پدر و مادر خیره مکن و صدایت را بلندتر از صدای آنها نکن و جلوتر از آنان راه مرو.
بحار الانوار، ج 74، ص 79
🔅امیر المؤمنین علی(ع) فرمود:
بزرگترین و مهمترین تکلیف الهی نیکی به پدر و مادر است.
میزان الحکمة، ج 10، ص 709
🔅امام سجاد (ع)
حقّ مادرت بر تو اين است كه بدانى او تو را در جايى حمل كرده است كه هيچ كس ديگرى را حمل نمى كند و از ميوه دلش به تو داد كه هيچ كس به ديگرى نمى دهد!
الأمالى، صدوق، ص453
🔅امام رضا علیه السلام:
هر كه از پدر و مادرش سپاس گزارى نكند، خداوند را سپاس نگفته است.
الخصال، ص 156
🔅پیامبر (ص):
هركه خوش دارد عمرش دراز و روزى اش بسيار شود، به پدر ومادرش نيكى كند.
ميزان الحكمه، ح 22671
🔅امام سجاد (ع)
حقّ مادرت بر تو اين است كه بدانى او تو را در جايى حمل كرده است كه هيچ كس ديگرى را حمل نمى كند و از ميوه دلش به تو داد كه هيچ كس به ديگرى نمى دهد!
الأمالى، صدوق، ص453
🔅پیامبر اکرم(ص) فرمود:
بنده ای که مطیع پدر و مادر و پروردگارش باشد، روز قیامت در بالاترین جایگاه است.
کنز العمال، ج 16، ص 467
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
هدایت شده از بصیرت سیاسی
🔴واکنش برگزارکنندگان سخنرانی «مطهری» به اظهارات وی
مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شهیدبهشتی:
🔹نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید و آقای مطهری نیز به سوالات پاسخ داد، البته در خیلی از موارد پاسخهای قانع کنندهای به سوالات داده نشد. مثلاً آقای مطهری حرفی را می زد و بعد هم همان حرف را نقض می کرد، یا اینکه حرف هایی که در گذشته درباره تعامل با آمریکا و مسائل سیاست خارجی زده بود را تکذیب کرد.
🔹این مسئله موجب شد تا یکی از دانشجویان در پاسخ به رفتار متناقض آقای مطهری اعتراض کند و به همین دلیل به عنوان یک دانشجو و جوان به آقای مطهری گفت که آقای دکتر شما باید قرص فراموشی همراه داشته باشید.
🔹وی در پاسخ به این دانشجو گفت که «من قرص های زیادی به همراه دارم اگر شما خواستید قرص ضد بارداری هم همراه دارم!»
🔹چه این پاسخ که از روی ناراحتی و عصبانیت داده شده باشد و چه از سوی مزاح و شوخی یک حرف ناصحیح و غیر اخلاقی است.
🔹کسانی که در برنامه حضور داشتند دانشجویان خانم و آقا بودند و بیان این اظهارات از سوی آقای مطهری خیلی تفاوتی را در اینکه مخاطب پسر بوده یا دختر ایجاد نمیکند.
💠http://eitaa.com/joinchat/4126343189C0df58e261b
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
♨️ #مجموعه_جلسات تدریس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🔰 حجت الاسلام سید محمد هاشمی
👈 ارائه شده در جمع دانشجویان دانشگاه الزهرا تهران و بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز/ تابستان 98
👈 تعداد: 4 جلسه
📌 لینک دانلود صوت جلسات
👇 👇 👇 👇
🆔 https://eitaa.com/p_almorsalat/1385
#کلام_ولی
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
@almorsalat
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
💢 یک طرح فکری با نتایجش
🌐 يادم هست، در زماني که در قم تحصيل ميکردم، يک روز خودم و تحصيلاتم و راهي را که در زندگي انتخاب کردهام ارزيابي ميکردم؛ با خود انديشيدم که آيا اگر بجاي اين تحصيلات، رشتهاي از تحصيلات جديد را پيش ميگرفتم بهتر بود يا نه؟
🌐 آن ايام، تازه با حکمت الهي اسلامي آشنا شده بودم ... #يک_طرح_اساسي در فکرم ريخته شده بود که زمينه حلّ مشکلاتم در يک #جهانبيني گسترده بود؛ در اثر درک اين مطلب و يک سلسله مطالب ديگر از اين قبيل، به اصالت معارف اسلامي اعتقاد پيدا کرده بودم...
🌐 در اين وقت فکر کردم ديدم اگر در اين رشته نبودم ... همه چيز ديگر چه از لحاظ مادّي و چه از لحاظ معنوي، ممکن بود بهتر از اين باشد که هست، اما تنها چيزي که واقعاً نه خود آن را و نه جانشين آن را داشتم همين #طرح_فکري بود با نتايجش؛ الآن هم بر همان عقيدهام.
📚 شهید مطهری، عدل الهی ص 99
#الگو
#حوزه_علمیه
#اندیشه_مطهر
#طلاب_جدیدالورود
@almorsalat
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
♨️ #مجموعه_جلسات تدریس فشرده کتاب جهان بینی توحیدی و انسان و ایمان از آثار شهید مطهری
🔰 سید مجتبی جواهری
💢💢💢💢💢💢
🔵دوره مباحث معرفتی طرح "الصافات" بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز تابستان امسال در 6 جلسه برای هر گروه برگزار شد.
🔹جلسه اول و دوم توضیح طرح کلی اندیشه اسلامی از دیدگاه #شهید_مطهری در کتاب مقدمه ای بر #جهان_بینی_اسلامی است. در این دو جلسه چرائی و چگونگی ورود شهید مطهری به جهان بینی اسلامی بیان شده و تفاوت آن با اندیشه قدما و متکلمین مورد بررسی قرار گرفته.
🔹جلسه سوم و چهارم دو مبحث مهم از #کتاب_انسان_و_ایمان به صورت خلاصه طرح و بررسی می شود. مسأله اول تفاوت انسان با جانداران و تولید معنای علم و ایمان و رابطه آن دو با یکدیگر و مسأله دوم ضرورت مکتب و ایدئولوژی با توجه به تقسیم فعل انسان به افعال التذاذی و افعال تدبیری.
🔹جلسه چهارم و پنجم ناظر به انواع جهان بینی #علمی ، #فلسفی و #مذهبی است و مزایای هر یک بررسی می شود. معیارهای رجحان جهان بینی ها و مقوله وحدت وجود و توحید #ذاتی #صفاتی و #افعالی نیز در این دو جلسه بیان شده است.
📌 لینک دانلود صوت
👇👇👇👇
🆔 https://eitaa.com/p_almorsalat/1391
#اندیشه_مطهر
@almorsalat
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
💠 نکاتی از زندگی و آثار شیخ اشراق از زبان علامه حسن زاده
🅾 شيخ اشراق خيلى قوى بود و نبوغى داشت. با اين همه آثار و تأليفات، عمرى اندك داشت. اساتيد ما نقلفرمودند كه: شرح حكمة الإشراق قطب شيرازى (كه منطق و فلسفه را شرح كرد و خود مرحوم آخوند بر آنها حواشى و تعليقات دارد) ماتن حكمة الإشراق همين سهروردى است. در جايى نخوانديم ولى از اساتيد سينه به سينه نقل شد كه شرح حكمة الإشراق تقرير درس مرحوم خواجه نصيرالدين طوسى است كه حكمت اشراق تدريس مىفرمود.
🅾 وى شخصى با نبوغ است و در ٣٨ سالگى از اين جهان رخت بر بست. در ابتداى امر براى ايشان شبههاى پيش آمده و خودش از اين شبهه دست برداشت و حرف را نادرست يافت. شبهه اين بود كه ماهيت اصالت دارد و وجود اعتبارى است. اين پندار ديگران را واداشت كه وى را رد كنند. بعد خودش هم مستبصر شده و سخنش اين شد: «النفس و ما فوقها إنّيات صرفة و وجودات محضه.»
🅾 كتابهايى در ردّ وى نوشته شده است از جملۀ آنها تمهيد القواعد است كه ماتن ابوحامد تركه و شارح صائن الدين على تركه است كه كتاب جدّ خويش را، كه سنگين بود و در اصالت وجود نوشته بود، شرح كرده است. اسم كتاب جدّ وى قواعد التوحيد است. اين كتاب حاوى امهات و اصول عرفانى است و مطالب بسيار شريفى دارد. شارح وى نيز حقايق و مطالبى را در اين رسالۀ كوچك آورده است و هدف عمدۀ ايشان در ردّ همين پندار اعتبارى بودن وجود و اصالت ماهيت است.
🅾 سرانجام، فقهاى قشرى عامه كه تنها به ظواهر شريعت توجه داشتند، عليه او شوريدند و سخنانش را خلاف اصول دين پنداشتند؛ تا جايى كه «ملك ظاهر» را به قتل او تشويق كردند.
📚 شرح اسفار علامه حسن زاده
#فلسفه
#شیخ_اشراق
#علامه_حسن_زاده
@almorsalat
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
#معرفی_کتاب
📚 شعاع اندیشه و شهود در فلسفه سهروردی
🔰 غلامحسین ابراهیمی دینانی
#بزرگداشت_شیخ_اشراق
@almorsalat
📌 دانلود pdf 👇👇
https://eitaa.com/almorsalat/5634
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
شعاع اندیشه و شهود در فلسفه سهروردی دینانی.pdf
11.84M
📕 #pdf
📚 شعاع اندیشه و شهود در فلسفه سهروردی
🔰 غلامحسین ابراهیمی دینانی
#فلسفه
#شیخ_اشراق
#بزرگداشت_شیخ_اشراق
#کتابخانه_دیجیتال_المرسلات
@almorsalat
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
#معرفی_کتاب
📚 اشراق و عرفان
🔰 نصرالله پورجوادی
#بزرگداشت_شیخ_اشراق
@almorsalat
📌 دانلود pdf 👇👇
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
اشراق و عرفان نصرالله پور جوادی.pdf
17.04M
📕 #pdf
📚 اشراق و عرفان
🔰 نصرالله پورجوادی
#فلسفه
#شیخ_اشراق
#بزرگداشت_شیخ_اشراق
#کتابخانه_دیجیتال_المرسلات
@almorsalat
هدایت شده از پایگاه جریانشناسی اسباط
📌 #پرسمان_اسباط
5️⃣ پاسخِ پرسش پنجم اسباط/ بخش دوم
◀️ ادامه پاسخ مخاطبان گرامی اسباط به پرسش پنجم:
3️⃣ نهضت امام خمینی که در #پانزده_خرداد شروع و قم برای چند روزی ناآرام شد، برخی گفته بودند: امام خمینی (ره) با این حرکتش حوزه قم را به باد می دهد؟! حالا فقط به حوزههای خارج از کشور و طلاب خارجی بیش از ۱۰۰ کشور جهان در قم نگاه بکنید، ببینید چه کسانی در محاسباتشان دچار اشتباه شدند و چه کسانی حوزههای تشیع را زنده کردند.
4️⃣ آیت الله #فاضل_لنکرانی (ره) فرموده بودند: بزرگترین دستاورد #امام_خمینی (ره) شناساندن تشیع به دنیا بود، این است تفاوت حوزه قبل و بعد از انقلاب.
5️⃣ امروز #انجمن_حجتیه و وابستگان به آنها، حتی #اصلاحطلبان و #اعتدالیون برای مبارزه با حوزه بعد از انقلاب به دنبال کم رنگ کردن نقش نظام اسلامی در گسترش فرهنگ شیعه توسط حوزه انقلابی برآمدهاند مَثَل اینها مَثَل ماهی است که از حوض کوچک در قبل از انقلاب به اقیانوس بزرگ بعد از انقلاب منتقل شدهاند و دارند این عظمت را انکار میکنند.
6️⃣ با همه ادب و احترام به ساحت مقدس مراجع عظام در عراق و سایر کشورها و نقش مهم حوزههای علمیه این کشورها در تبلیغ تشیع باید عرض کنم: امروز حتی امنیت #حوزه_نجف و کربلا و سایر کشورها به اقتدار سیاسی نظام اسلامی و حوزه علمیه قم گره خورده است، آنانی که در صدد تضعیف روحیه انقلابی حوزه قم هستند در حقیقت حاشیه امنیت حوزههای تشیع به ویژه در عراق را به خطر میاندازند.
7️⃣ به این آقایانی که راه میافتند و از علما و بزرگان خاطرات جمع میکنند و از کوچکترین حاشیهها هم نمیگذرند بگویید، از وضعیت اسفبار حوزهها و طلاب در دوران ستم شاهی هم بپرسند، همین موسسات و سایتها و خاطرهگویان و خاطرهنویسان جایگاه و برکات و موسسات خود را مدیون خون شهدایی چون سعیدیها، غفاریها، بهشتیها و مطهریها هستند.
8️⃣ نقل است وقتی #امام_موسی_صدر توسط قذافی مفقودالاثر شد به او گفته بودند: شیعیان در مقابل شما واکنش نشان خواهند داد او متکبرانه گفته بود، شیعه قومی و قبیلهای بیش نیست؟! امروز به برکت انقلاب اسلامی علمای اسلام در جایگاهی بالا در همه دنیا برخوردار هستند.
9️⃣ حوزه باید در #گام_دوم_انقلاب، دستاوردهای حوزه انقلاب را به نمایشگاهی در مدرسه #فیضیه تبدیل کند و آن را به نمایش بگذارد، کاش یک موسسهای یا جمعی از طلاب انقلابی این کار را انجام دهند تا هم افراد بی خبر از خدمات چهل ساله انقلاب در حوزه با خبر شوند و هم پاسخ دندانشکنی به برخی افراد و سایتها مغرض و معاند و نوچههای آنان باشد که در به در به دنبال نقطه ضعفی میگردند که حوزه انقلابی را تضعیف کنند.
ادامه دارد ...
🆔 @asbaat_ir
هدایت شده از پایگاه جریانشناسی اسباط
📌 سوابق فکری – سیاسی و عملکرد #فریدمدرسی/ بخش دهم
💠 نگاهی به کارویژه فرید مدرسی در حوزه
7️⃣ حساسیت زدایی و نفی دوگانه «حوزه انقلابی – حوزه سکولار»
🔸فرید مدرسی به خوبی میداند اگر او و جریان متبوعش و آنهایی که در حوزه به ایشان دل بسته است، با بر چسب «جریان #سکولار» شناخته شوند دیگر نمیتوانند به راحتی اهداف خود را دنبال کنند.
🔸 در حالی که #رهبر_معظم_انقلاب چند سالی است صریحا از خطر انقلاب زدایی از حوزه و حوزه سکولار سخن میگویند، وی میکوشد به نفی این مفهوم بپردازد. او در فرازهای مختلف این هدف را دنبال میکند. به برخی موارد در ادامه اشاره میکنیم:
🔸 او در مطلبی که با هدف حساسیت زدایی از تعبیر حوزه غیر انقلابی به نگارش درآمده است با تحریف صریح اندیشه رهبری فرزانه انقلاب میکوشد دو گانه #حوزه_انقلابی و غیر انقلابی را به کلی انکار نماید.
🔸 وی در یادداشتی با عنوان «حباب انقلابی – غیر انقلابی در قم» مینویسد: «چرا آیتالله خامنهای از “حوزه انقلابی” سخن میگویند؟
🔹 دوقطبی حامیان و مخالفان نظام در قم “#حُباب” است؛ حبابی که با قصد بهرهبرداری سیاسی، جریانی، فردی، خویشاوندی یا عدم اطلاع دقیق، تشریح، تعمیق و بزرگ شده است؛ بادکنکی که گاهی در داخل کشور و گاهی در بنگاههای رسانهای و اندیشکدههای خارج از ایران در آن دمیده میشود. این دو قطبی گاهی در واژگان مختلف جانمایی میشود: حوزه انقلابی/غیرانقلابی، حکومتی/سنتی و… . [این ادعا برآمده از دریافتی میدانی از حوزه است.]
🔸 وی با انتشار مطلبی از محمد جواد فاضل همان هدف را از زبان چهرهای سرشناس دنبال میکند. وی سخنان استاد فاضل را چنین منتشر میکند: «در حوزه ضدانقلاب نداریم».
🔹 «#محمدجواد_فاضل_لنکرانی: هرچه فکر میکنم منظور این آقایانی که میگویند “حوزه سکولار” است را نمیفهمم. اولاً سکولار یعنی بیدینی و نفیِ دین و ثانیاً از لوازم دیگر آن، جدایی دین از سیاست است. هیچکدام از این دو شاخصه در حوزه نیست… معتقدم ما امروز در حوزه ضدانقلاب نداریم.»
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3850
🆔 @asbaat_ir
هدایت شده از ره توشه مبلغین
راهکارهای اهل بیت برای گسترش وحدت.pdf
1.07M
🔖 فیش منبر 🗂
#هفته_وحدت
🔺فیش منبر هفته وحدت 🔺
با موضوع 👇
#راهکارهای_اهل_بیت_برای_وحدت
#منبر
✍پایگاه فــــیــــــش منبر و مرثیه👇
╭┅─────────┅╮
🌺 @fishemenbar
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از ره توشه مبلغین
وحدت در امت اسلام.pdf
467.8K
🔖 فیش منبر 🗂
#هفته_وحدت
🔺فیش منبر هفته وحدت 🔺
با موضوع 👇
#ضرورت_وحدت_در_امت_اسلام
#منبر
🔷آنچه در این فیش می خوانید 👇
🔺ضرورت اتحاد و همدلی در قرآن کریم
🔺مقصود از وحدت
🔺اخوت و وحدت، در سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
🔺سیره پیشوایان دین در وحدت اسلامی
🔺امام علی علیه السلام منادی وحدت
🔺دعوت به وحدت در سیره علماء دین
🔺وحدت در اندیشه آیت الله بروجردی(ره)
🔺وحدت در اندیشه حضرت امام خمینی ره
🔺وحدت در اندیشه مقام معظم رهبری
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
✍پایگاه فــــیــــــش منبر و مرثیه👇
╭┅─────────┅╮
🌺 @fishemenbar
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از سید
خصوصیات روحی و ویژگیهای رفتاری پیامبران در راه تبلیغ (1) .pdf
101.4K
💐 هفته وحدت 💐
🌹 ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله (سال اول عام الفیل) 🌹
کانال هجرت: 🕋
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
هدایت شده از سید
خصوصیات روحی و ویژگیهای رفتاری پیامبران در راه تبلیغ (2) .pdf
145.1K
💐 هفته وحدت 💐
🌹 ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله (سال اول عام الفیل) 🌹
کانال هجرت: 🕋
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
هدایت شده از سید
خصوصیات روحی و ویژگیهای رفتاری پیامبران در راه تبلیغ (3) .pdf
155.1K
💐 هفته وحدت 💐
🌹 ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله (سال اول عام الفیل) 🌹
کانال هجرت: 🕋
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
هدایت شده از مهندسی ذهن استاد نیلچی زاده
🔺اقدام #جالب در رژه امروز نیروهای مسلح قزوین در واکنش به حذف عبارت #شهید از خیابانها👆 #کوچه_شهید
هدایت شده از مهندسی ذهن استاد نیلچی زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سعودیها اصلا نمیدونن ایران چند نوع موشک بالستیک یا کروز داره که بخوان دقیق اسم هم ببرن!
آمریکاییها مطالبو آماده جلوشون میذارن و میگن بخونید.. حالا از بد حادثه برا سعودیهای وهابی، اسم موشک کروزی که باید ترکی المالکی روخوانی میکرد "یاعلی" بود که اینگونه موجب واکنش مجری یمنی شد
🍀
هدایت شده از مهندسی ذهن استاد نیلچی زاده
عنوان شهید از سایت نقشه تهران هم حذف شده.مطابق پیشنهاد حاج مهدی رسولی تو جهانآرا،بریم سراغ منازل خانواده شهدا،عکس مبارک شهید رو نصب کنیم.بخشی از وصیت شهید رو هم علاوه بر عنوان شهید،تو همون محل نصب کنیم.بنیاد شهید هم اگر دیتابیس شهدا رو منتشر کنه ممنونش میشیم
❅ঊঈ✿☀️✿ঈঊ❅
هدایت شده از خبر فوری
♦️بهمنی: ماجرای تخلف ۲ میلیارد دلاری به دولت خاتمی و روحانی مربوط است، مسئولان حقیقت را به مردم بگویند
رئیس کل اسبق بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در یزد مبنی بر تعلل دولت قبل در وصول ۲ میلیارد دلار و مصادره آن توسط دولت آمریکا در سال ۹۵ گفت:
🔹اطلاعات این موضوع در بانک مرکزی موجود است و بجای فرافکنی بهتر است سراغ آرشیو بانک مرکزی بروند و اطلاعات دقیق را به مردم اعلام کنند.
🔹سررسید این اوراق در دولت ما نبود؛ چرا آقایان در همین دولت اقدامی برای وصول ۲ میلیارد دلار نکردند.
🔹این اوراق در دولت نهم و دهم گرفته نشده است و زمان خرید آن مربوط به دولتهای قبل است. ضمن آنکه زمان سررسید اوراق نیز در دولت قبل نبوده است.
🔹اگر آقایان مدعی حقوق بیتالمال هستند چرا خودشان اقدامی برای احیای حقوق بیتالمال انجام نمی دهند؟/تسنیم
بیشتر بخوانید👇👇👇
khabarfoori.com/detail/1499725
هدایت شده از خبر فوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوتزنندگان، فساد را به کجا گزارش کنند؟
🔹دادستان کل کشور پاسخ می دهد.
@AkhbareFori