هدایت شده از معاونت فرهنگى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى ره
1399.04.15 - .mp3
زمان:
حجم:
8.4M
خاطراتی از زندگی حاج احمد متوسلیان
حجت الاسلام و المسلمین بیاری
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
هدایت شده از معاونت فرهنگى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى ره
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥علامه مصباح: تا فکر تصحیح نشود، ایستادگی در برابر آمریکا و مقاوم شدن در برابر تحریم ها، رخ نخواهد داد.
🔻 جهادفکری، جهادی دائمی است و مجاهد بازنشسته نمی شود
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
هدایت شده از معاونت فرهنگى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى ره
🔰 آقایان با خودتان خلوت کنید!
🔹شما فکر این ملت، فکر این زاغهنشینها، فکر این مردمی که همه چیزشان را دادند و شما را به مسند نشاندند، فکر آنها را بکنید. شب وقتی خلوت میکنید، فکر بکنید که من امروز که کار کردم برای خودم کردم یا برای مردم. امروز که صحبت میکنم برای خودم صحبت میکنم یا برای مصالح کشور.
📅 امام خمینی(ره) |۲۰شهریور ۱۳۵۹
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓بمناسبت سالروز پرعبرت قتل
🏴روحانی مرتد، معتاد و غربزده
🏴عضولژماسونی بیداریایرانیان
🏴مروجمذهبانحرافیازلیوبابی
🏴مبلغ و پیشرو مشروطه غربی
🏴نفوذی بیت آیةالله طباطبایی
🏴موسس اولین تشکیلات مرموز
🏴انجمنهایسریسوسیالدموکرات
🏴مدون تحریف تاریخ مشروطه
🏴طراحترور شیخفضلاللهنوری،
🏴سیدجمالالدینواعظاصفهانی
💠شهیدشیخفضلاللهنوری:
‼️به او جمال واعظ نگویید، بگویید جمال زندیق و کافر چرا که مردم را از دین دور کرد! تاریخ تحولات سیاسی ص۴۱۴
💠رهبرانقلاب
‼️از عوامل شکست مشروطیت در ایران اینبودکه متدیّنین بعد از مدتی احساس کردند کأنّه کار به سمت بیدینی پیش میرود. جنجال زیاد مطبوعاتی که آن وقت همه انگیزه خودشان را این قرار داده بودند که به مقدّسات دینی حمله کنند موجب شد که متدیّنین و علما که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بتدریج دلسرد شدند و کنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت مشروطیت شکست خورد و دیکتاتورىِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرتانگیز است! ۸۰/۵/۱۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزکشفکودتایخطرناکنقاب
💠رهبرانقلاب
‼️اینکه به کودتا در پادگان شهید نوژه، کودتای نوژه گفته میشود اشتباه است؛ شهید نوژه از شهدای عزیز ماست! ۷۷/۱۰/۲۴
‼️عدّهای سعی نکنند کلمه حزباللهی را از ارزش بیندازند. حزبالله این مملکت را نجات داده است. حزبالله در جنگ تحمیلی آن کارها را کرده است. حزبالله ارتش را حفظ کرده است. اگر حزباللهیهای ارتش نبودند، ارتش در همان کودتای پایگاه شهید نوژه، یکی از بدترین تجربههای خودش را میگذراند. حزبالله ارتش، موجب شد که یک کودتا که از طرف چهار نفر ارتشی بیحیثیّت و وابسته طراحی شده بود، مایه روسفیدی و سربلندی ارتش شود. حزباللهیهای ارتش، حق حیات به گردن ارتش دارند. حزبالله را بزرگ بشمارید! ۷۵/۱/۲۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓بمناسبتسالروز فتنه ۱۸تیر۱۳۷۸
🏳و امر رهبریبرمقابلهبافتنهگران
💠رهبرانقلاب
‼️مردم عزیز تهران، دو روز است که جمعی از اشرار با کمک برخی از گروهکهای سیاسىِ ورشکسته و با پشتیبانی دشمنان خارجی در سطح تهران، به فساد و تخریب اموال، پرداخته و موجب سلب امنیت مردم شدهاند. به مسؤولان در دولت و بخصوص مسؤولان امنیت عمومی تأکید شده است که با درایت و قدرت، عناصر مفسد و محارب را بر جای خود بنشانند و بیشک کسانی که چشم به فتنهانگیزیهای این روسیاهان دوختهاند، مأیوس خواهند شد. ملت بزرگ ایران مخصوصاً جوانان عزیز باید در کمال هوشیاری مراقب حرکات دشمن باشند و به طور کامل با مأموران، همکاری کنند و عرصه را بر عناصر مزدور و خود فروختهی دشمن، تنگ نمایند. و بخصوص فرزندان بسیجیام باید آمادگیهای لازم را در خود حفظ کنند و با حضور خود در هر صحنهای که حضور آنان در آن لازم است، دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند! ۷۸/۴/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🔴 اعتراض عضو هیات رئیسه مجلس به نحوه مدیریت اقتصادی دولت: در سال ۹۷ بیش از ۲/۷ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات لوازم بدنسازی، عروسک، اسباب بازی و نخ دندان پرداخت شد!/ آقای روحانی! منتظرید ببینید مردم کی بر علیه ما شعار میدهند!؟
🔹متفکر آزاد: آیا ما درحال تست کردن آستانه تحمل مردم هستیم؟ آقای روحانی در سال ۹۲ که کاندیدای ریاست جمهوری بود اعلام کرد که ۳۰ درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم بوده و ۷۰ درصد آن مربوط به سوء مدیریت است
🔹اگر قرار است ما منتظر باشیم و ببینیم که مردم چه زمانی بر علیه ما شعار می دهند باید بدانیم این مردم خیلی نجابت بیشتری دارند حال حیای ما کجاست؟
🔹براساس آمارها در سال ۹۷، ۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ برای واردات لوازم بدنسازی، عروسک، اسباب بازی و نخ دندان پرداخت شده اما اکنون به آن ها می گوییم که ارز نیمایی را برگردانند اما آن ها اعلام می کنند که مگر شما به ما چه داده اید که ارز نیمایی میخواهید، می گوید من از واسطه و دلال محصول را تامین می کنم از این رو این مشکل نشان دهنده نقش وزارتخانه صمت است که نباید بگذارد تولیدکننده از دلال کالا را دریافت کند.
🔹در شرایط کنونی صادرات قیر به ترکیه و گرجستان متوقف شده، حال سوال پیش می آید که چه کسی پاسخگو است؟
✍️بیداری ملت
bidariymelat
دوره مجردی باید کوتاه باشد-خطروساوس شیطان در صحبت بانامحرم.mp3
زمان:
حجم:
3.6M
بسم الله الرحمن الرحیم
در قرآن وروایات اصرار بر متاهل شدن مومنین است
اصل در هستی برزوجیت است
مجردی یک دوره گذار خیلی کوتاه باید باشد نه اینکه عمر مفید انسان در مجردی تلف بشود
الان سن انتظار ازدواج بیش از 20سال بین بلوغ و ازدواج فاصله افتاده است
هرکس از ترس فقر ازدواج نکن به خدای عزوجل سوظن برده است
ازبزرگترین راه های گمراهی وتیر واسلحه ی شیطان مساله جنسی است
خطر خلوت با نامحرم در مجازی وحقیقی
گفتگوبانامحرم سه نوع است
1-ضروری وبدون قصد حرام که اشکال ندارد
2-باقصد لذت وحرام
3-گفتگوی غیر ضروری بظاهر بدون قصد گناه اما دارای شیب وتمایل به سمت درد دل و گفتگوی غیر ضرور که اسم این را ریبه می گذارند واین هم مرود نهی است چون در معرض حرام است
https://eitaa.com/khazinatoljavaher
نگاه قرآنی توحیدی به ازدواج-تکنیکهای کنترل میل جنسی.mp3
زمان:
حجم:
2M
بسم الله الرحمن الرحیم
شرط قرآنی غنی شدن جوان مجرد فقیر ازدواج است اماجامعه ی ما برعکس این را اجرا می کند
مومن واقعی ایمان به غیب دارد وایمان به وعده های خداوند
در تفکر قرآنی فقر مانع واقعی ازدواج نباید باشد
حساب ویژه ی خدابرای متاهل در رزق وروزی
گاهی پیامبر به بعضی فقرابرای غنی شدن می فرمود بروید ازدواج کنید
اگر به دلیلی غیر مالی نتوانستیم ازدواج کنیم و مجبوریم مجرد باشیم چکار کنیم؟؟
قران می فرماید :استعفاف
استعفاف:یعنی عفاف داشتن (پاک ماندن)
راههای کنترل و تضعیف میل :
1-کنترل چشم
2-کنترل تغذیه خوردن سرکه و آبلیمو نخوردن گرمی جات و....
3-تقویت ایمان ومعنویت :نماز شب وقرآن و دکر ودعا وتوسل و..
4-ترک دوستانی که در این مسائل غوطه ورند
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔺 پیام تقدیر و تشکر تشکل حوزه انقلابی از اقدامات ارزشمند دکتر علیرضا زاکانی در مبارزه با فساد در حذف تاجگردون و طبری
بسمه تعالی
جناب دکتر علیرضا زاکانی
نماینده محترم استان قم در مجلس شورای اسلامی
با سلام و تحیت
پیرو اقدامات با ارزش و خستگی ناپذیر و مجاهدانه جنابعالی در مسیر مبارزه با فساد و ادامه پر صلابت این مبارزه در سنگر مجلس شورای اسلامی، تشکل حوزه انقلابی متشکل از جمعی از طلاب حوزه علمیه قم کمال تقدیر و تشکر را از شما برادر جانباز و رزمنده دارد، انشاالله در پیش همرزمان شهیدتان روسفید و مشمول دعای خیر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشید.
@howzehenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
⭕️ #رسول_قهرمانی کسی است که در چشم پرنفوذ ترین فرد قوه قضاییه در سالیان اخیر نگاه میکند و بدون اینکه ذره ای بترسد شجاعانه فساد مفسدین و حامیان آن ها را فریاد میزند.
قوه قضاییه امید را در جامعه زنده خواهد کرد...
#اکبر_طبری
#رسول_قهرمانی
👤 امیرحسین توحیدی
@TWTenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
♦♦♦
ناظربه سخنان خانم ابتکارمعاون امور زنان و خانواده رئیسجمهوری که اخیرا اظهار داشته که : اینکه برخی میگویند پدر بر فرزندانش حق مالکیت دارد و میتواند آنان را به قتل برساند، برداشت فقهی است و بر اساس آیات قرآنی نیست.سؤالاتي توسط يكي از شاگردان فقیه بزرگوار حضرت آیت الله سیفی مازندرانی دامت برکاته از محضر معظم له پرسیده شده است که ذیلا مرقوم میگردد:
با سلام واحترام محضر مبارک حضرت آیتالله سیفی مازندرانی
✳️ اخیرا اظهارنظرهایی درباره حکم قتل فرزند توسط پدر مطرح شده است، و برخی افراد عدم قصاص پدر در قتل فرزند را نوعی مالکیت پدر بر فرزند تعبیر کرده اند، و آن را صرفا یک برداشت فقهی از سوی فقها و نه متکی به آیات قرآن دانسته اند.
❓با توجه به این اظهار نظرها سوالات زیر مطرح می شود که تقاضا دارم پاسخ بفرمایید.
🔴 بر اساس فقه اهل بیت آیا پدر قاتل فرزند قصاص می شود یا خیر؟ و آیا در این زمینه مستندات قرآنی و روایی وجود دارد؟
✅ قصاص پدری که فرزند خود را به قتل رسانده است به اتفاق فقها و بدون هیچ مخالفی جایز نیست، بلکه در کلمات فقها امامیه تصریح به اجماع بر آن شده است، و در ریاض و جواهر ( جواهر الکلام ج ۴۲ ص ۱۶۹ و ریاض المسائل ج ۱۴ ص ۹۱ ، موسوعه السید الخوئی / مبانی تکمله المنهاج : ج ۴۲ ص ۸۷) و سایر کتب فقهی معتبر به این اجماع تصریح و به استفاضه نقل شده است.
⭕️ و نیز روایات صحاح مستفیضه به صراحت دلالت بر عدم جواز قصاص پدر به سبب قتل فرزند دارد( وسائل الشیعه ب ۳۲ من ابواب قصاص النفس) ولکن برخی روایات بالخصوص دلالت بر ضرب شدید و تبعید و نفی بلد پدر قاتل دارد ولی سند آن ضعیف است( وسائل الشیعه ب ۳۲ از ابواب قصاص ح ۹).
⭕️ ولی دیهی فرزند مقتول بر پدر واجب است که تعلق به ورثهی فرزند دارد ، _ دلیل آن علاوه بر فتوای اصحاب _ روایت معتبره ظریف (طریف) بر ثبوت دیه فرزند مقتول میباشد که علی التحقیق سند این روایت معتبر است.
⭕️ و اما تعزیر پدر _ علاوه بر دیه _ توسط حاکم بر حسب تشخیص ایشان جایز است و این به دلیل عموم صحیحه حماد بن عثمان (وسائل الشیعه ب ۱۰ از ابواب بقیه الحدود ح ۳) بر جواز تعزیر کل من ارتکب معصیه به تشخیص الحاکم می باشد، بنابراین قصاص پدر قاتل جائز نیست، و دیه فرزند مقتول بر پدر واجب است و به وراث فرزند تعلق میگیرد و حاکم شرع بر حسب تشخیص مصلحت میتواند پدر او را تعزیر نماید.
🔴 در فرض عدم قصاص حکمت و فلسفه عدم قصاص پدر در قتل فرزند چیست؟
✅ حکمت عدم قصاص پدر قاتل فرزند حق بزرگ پدر بر فرزند است که در روایات صحیحه به آن تصریح شده است.
در صحیحه محمد بن مسلم ( وسایل الشیعه ج ۲۰ ص ۱۵۸ ح ۱ ب ۷۹) از رسول خدا سوال شد چه کسی بیشترین حق را بر مرد دارد ؟رسول خدا فرمود: پدر.
البته این از مصالح و حکمت های حکم است نه علت ، که حکم دائر مدار آن باشد.
🔴 آیا این بدین معناست که از نظر شرع مقدس برای پدر جایز است فرزندان خود را بکشد؟
✅پاسخ: حرمت قتل فرزند توسط پدر از ضروریات دین است چون مشمول آیه ی ( و من قتل مومنا متعمدا فجزاوءه جهنم خالدا فیها ) که صریح در حرمت قتل هر انسان مومن است می باشد.
و هیچ روایتی حتی ضعیف دلالت بر استثناء پدر از اطلاق این آیه وارد نشده است و نیز کسی از فقها اعم از علماء شیعه و سنی فتوا به جواز قتل فرزند توسط پدر نداده است و حرمت آن مورد اتفاق همه علمای اسلام میباشد.
🔴 آیا عدم قصاص پدر در قتل فرزند ناشی از مالکیت پدر بر فرزند است و آیا این صرفا یک برداشت فقهی از ناحیه فقها است؟
✅ پاسخ : هرگز چنین ملازمه ای نیست، اما اینکه در روایت وارد شده است انت و مالک لابیک مقصود حق حرمت پدر بر فرزند است نه مالکیت به حمل شایع ، حتی انسان بر نفس خود به اتفاق نص و فتوی مالک نیست ، از اینرو حرمت اضرار و جنایت بر نفس (قطع یا قتل) از مسلمات فقه و اجماع همه فقهاست.
همه احکام فوق الذکر به استناد آیات شریفه قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام است ، که به برخی از آنها اشاره کرده ایم.
البته چون نفی قصاص پدر قاتل فرزند بر خلاف اطلاقات کتاب و سنت و اصول و قواعد مسلمه است لذا باید اقتصار بر موردش نمود و در سایر حدود اثبات نفی حد، نیاز به دلیل دارد.
۱۸ تیر ماه ۱۳۹۹
۱۶ ذی القعده ۱۴۴۱
حوزه علمیه قم
علی اکبر سیفی مازندرانی
@howzehenghelabi