eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
30.1هزار ویدیو
36.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
پیامبر اکرم ص فرمودند: ثَلَاثٌ مَنْ لَمْ تَکُنْ فِیهِ فَلَیْسَ مِنِّیوَ لَا مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا هُنَّ قَالَ حِلْم‏ یَرُدُّ بِهِ جَهْلَ الْجَاهِلِ وَ حُسْنُ خُلُقٍ یَعِیشُ بِهِ فِیالنَّاسِ وَ وَرَعٌ یَحْجُزُهُ عَنْ مَعَاصِیاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. سه چیز است که هر کس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى رسول خدا! آنها کدامند؟ فرمودند: بردبارى که به وسیله آن جهالت نادان را دفع کند، اخلاق خوش که با آن در میان مردم زندگى کند و پارسایى که او را از نافرمانى خدا باز دارد. ) (2) ( 2-. خصال، ص 145، ح 172.
پیامبر اکرم ص فرمودند: لَیسَ بِحَلیمٍ مَن لَم یُعاشِر بِالمَعرُوفَ مَن لا بُدَّ لَهُ مِن مُعاشَرَتِهِ حَتّى یَجعَلَ اللّهمِن ذلِکَ مَخرَجا؛ بردبار نیست آن که با کسى که چاره اى جز معاشرت با او ندارد به نیکى معاشرت نکند تا این که خداوند براى او راه نجاتى از معاشرت با وى فراهم آورد. ) (1) ( پیامبر اکرم ص فرمودند: فَأَمَّا الْحِلْمُ فَمِنْهُ رُکُوبُ الْجَمِیلِ وَ صُحْبَةُ الْأَبْرَارِ وَ رَفْعٌ مِنَ الضِّعَةِ وَ رَفْعٌ مِنَ الخَسَاسَةِ وَ تَشَهِّیالْخَیْرِ وَ تَقَرُّبُ صَاحِبِهِ مِنْ مَعَالِیالدَّرَجَاتِ وَ الْعَفْوُ وَ الْمَهَلُ وَ الْمَعْرُوفُ وَ الصَّمْتُ فَهَذَا مَا یَتَشَعَّبُ لِلْعَاقِلِ بِحِلْمِه‏ حاصل بردبارى: آراسته شدن به خوبیها، هم نشینى با نیکان، ارجمند شدن، عزیز گشتن، رغبت به نیکى، نزدیک شدن بردبار به درجات عالى، گذشت، آرامشو تأنى، احسانو خاموشى. اینها ثمرهبردبارىعاقلاست. ) (2) ( 1-. نهج الفصاحه، ص 660، ح 2392. 2-. تحف العقول، ص16.
اکرم ص فرمودند: أَرْبَعَةٌ لَیْسَ غِیبَتُهُمْ غِیبَةً الْفَاسِقُ الْمُعْلِنُ بِفِسْقِهِ وَ الْإِمَامُ الْکَذَّابُ إِنْ أَحْسَنْتَ لَمْ یَشْکُرْ وَ إِنْ أَسَأْتَ لَمْ یَغْفِرْ وَ الْمُتَفَکِّهُونَ بِالْأُمَّهَات‏ وَ الْخَارِجُ مِنَ الْجَمَاعَةِ الطَّاعِنُ عَلَى أُمَّتِیالشَّاهِرُ عَلَیْهَا بِسَیْفِهِ. چـهار کسند کـه غیبت کردن از آنها غـیبت نیست: فاسقى که فسق خود راآشکار مى ‏سازد، پیشواى دروغگویى که اگر خوبى کنى، سپاسگزارى نمى‏ کند و اگر بدى کنى، نمى‏ بخشد، کسانى که از سر خنده و شوخى فحش مادر مى‏ دهند و کسى که از جماعت مسلمانان کناره گیرد و بر امّت من عیب گیرد و به روى آنها شمشیر کشد. ) (3) ( 3-. بحار الأنوار، ج 72، ص 261، ح 64؛ نوادر(راوندی)، ص 18، 19.
یَا عَلِیأَ لَا أُخْبِرُکُمْ بِأَشْبَهِکُمْ بِیخُلُقاً قَالَ بَلَى یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ أَحْسَنُکُمْ خُلُقاً وَ أَعْظَمُکُمْ حِلْماً وَ أَبَرُّکُمْ بِقَرَابَتِهِ وَ أَشَدُّکُمْ مِنْ نَفْسِهِ إِنْصَافا به امیرالمؤمنین (علیه سلام) فرمودند: آیا تو را خبر ندهم که اخلاق کدام یک از شما به من شبیه تر است؟ عرض کردند: آرى، اى رسول خدا. فرمودند: آن کس که از همه شماخوش اخلاق تر و بردبارتر و به خویشاوندانش نیکوکارتر و با انصاف تر باشد. ) (1) ( پیامبر اکرم ص فرمودند: کادَ الحَلیمُ أَن یَکونَ نَبیّا؛ آدم بردبار به پیامبرى نزدیک است. ) (2) ( 1-. من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص 370. 2-. بحارالأنوار، ج43، ص70، ح61.
منتخبي ازروايات نوراني رسول الله
روایت شده که رسول خدا (صلّى اللّه علیه و آله) در همان حال مریضی علی (علیه سلام) را خواست و در طرف خود نشاند، سپس فاطمه (علیها سلام) را خواست و در طرف دیگر خود نشاند. آنگاه دست هر دو را گرفت و روی سینه خود گذاشت و فرمود: یا علی ! این امانت من است خوب نگه دار و بعد فرمود: مثل آینه می بینم که پهلوی دخترم را می شکگنند و سیلی به صورتش می زنند اما یا رسول الله نبودی در کربلا که ببینی با زینب تو چه کردند، سیلی به صورت زینب تو زدند، زینب تو را با اسارت بردند در جلوی چشم زینب سر حسین تو را به نیزه گذاشتند.
دختر من اینهمه در ماتم من گریه مکن آتش از اشک مزن بر جگرم زهرا جان بعد من عمر تو کم باشد و از عترت من زودتر از همه آیی به برم زهرا جان ناگزیرم که در این امت بی مهر تو را می گذارم و خود می گذرم زهرا جان
مقام ویژه وعصمت همه جانبه ی خاتم الانبیا چند روایت بسیار ناب و پرمغزاز رسول الله صلوات الله علیه وعلی آله .mp3
7.65M
💫بسم الله الرحمن الرحیم💫 📢📢منبر روز شهادت رسول الله 🌞مقام ویژه وعصمت همه جانبه ی خاتم الانبیا 👌👌چند روایت بسیار ناب و پرمغزاز رسول الله صلوات الله علیه وعلی آله اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴راز ناآشکارگي بسياري از امور اين جهان ✍️دکتر احمدحسين شريفي 🔸ساده‌انديشان چنين مي‌پندارند که چقدر خوب بود اگر در اين عالم همه چيز آشکار مي‌شد! پرده‌اي بر چهره‌اي يا حجابي بر انديشه‌اي و يا حاجبي بر قلبي نبود! مي‌گفت: «من اناری را، می‌کنم دانه، به دل می‌گویم: خوب بود این مردم، دانه‌های دلشان پیدا بود.» 🔸اما حقيقت آن است که آشکارگي درون آدميان، نظم و انتظام عالم را به هم مي‌زد. انتظام زيست بشري را به هم مي‌ريخت. به همين دليل خود سپهري، پس از چنان تمناي نادرستي، بلافاصله متوجه پيامدهاي ناگوار تحقق چنين تمنايي شده و مي‌گويد:‌ «می‌پرد در چشمم آب انار: اشک می‌ریزم. مادرم می‌خندد. رعنا هم.» (حجم سبز، در هشت کتاب، ص344-345) 🔸(ص) چه زيبا چرايي عدم آشکارگي پاره‌اي از حقايق را در اين دنيا بيان مي‌کند: «اگر مي‌دانستيد پس از مرگ چه خواهيد ديد؛ هرگز غذائى با اشتها نمى‏خورديد و هرگز با رغبت چيزي نمي‌نوشيديد و براي آرامش وارد خانه‌اي نمي‌شديد؛ بلکه بر بلندى‏ها رفته سينه خويش مي‌خراشيديد و بحال خويش مي‌گريستيد» هم مي‌گفت: استن اين عالم اي جان غفلت است هوشياري اين جهان را آفت است هوشياري ز آن جهان است و چو آن غالب آيد پست گردد اين جهان هوشياري آفتاب و حرص يخ هوشياري آب و اين عالم وسخ ز آن جهان اندک ترشح مي‌رسد تا نلغزد در جهان حرص و حسد گر ترشح بيشتر گردد ز غيب ني هنر ماند در اين عالم نه عيب 🔸بدون غفلت از انگيزه‌ها و حالات دروني ديگران، و حتي بدون فراموشي ناگواري‌ها، هيچ التذاذي پديد نمي‌آمد. روابط انساني از هم مي‌پاشيد: ليک حق بهر ثبات اين جهان مُهرشان بنهاد بر چشم و دهان 🔸در صورت آگاهي دائمي از بدي‌ها و جفاها و غم‌ها، کار معيشت آدميان، سامان نمي‌يافت. مولوي چه زيبا مي‌گفت: گاو اگر واقف ز قصابان بدي کي پي ايشان بدان دکان شدي يا بخوردي از کف ايشان سبوس يا بدادي شيرشان از چاپلوس ور بخوردي کي علف هضمش شدي گر ز مقصود علف واقف بدي پس ستون اين جهان خود غفلتست ... ز آن همي تاني بدادن تن به کار که بپوشد از تو عيبش کردگار همچنين هر فکر که گرمي در آن عيب آن فکرت شدست از تو نهان بر تو گر پيدا شدي زو عيب و شين زو رميدي جانت بعد المشرقين 🔸البته کساني که ظرفيت لازم را داشته باشند، چنين آگاهي‌هايي را دارند. بر آشکار و نهان و سرّ و علن افراد آگاهي دارند و البته از اين آگاهي هرگز به سود خود استفاده نمي‌کنند. هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند ×××× دست را بر اژدها آن کس زند که عصا را دستش اژدرها کند سر غيب را آن سزد آموختن که ز گفتن لب تواند دوختن در خور دريا نشد جز مرغ آب فهم کن و الله اعلم بالصواب منبع: کانال استاد احمدحسین شریفی ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 💐 ارسال مطلب با لینک کانال 🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
🔴لزوم برنامه‌ريزي اخلاقي و تهذيبي از نگاه امام‌خميني(ره) ✍️دکتر احمدحسين شريفي 🔸(ره) همواره تأکيد مي‌کرد بايسته است که هر انساني، به ويژه طلاب ، در کنار برنامه‌هاي منظم آموزشي، برنامه‌هاي اخلاقي و تربيتي و معرفتي منظم، دقيق و سنجش‌پذيري داشته باشند. 🔸مي‌فرمود همانطور که در پايان سال تحصيلي ميزان پيشرفت علمي هر کسي در رشتة تحصيلي‌اش مشخص است و کارنامة آموزشي او مي‌تواند گوياي ميزان پيشرفت علمي‌اش باشد، دربارة تهذيب ، تحصيل آداب شرعي، معارف الهي و تزکية نفس نيز بايد ميزان پيشرفت افراد (دست‌کم براي خودشان) مشخص شود. بايد هر کسي بداند که مثلاً در پايان هر روز، هفته، ماه يا سالي چه قدم يا قدم‌هاي مثبتي در اين جهات برداشته است. و روشن است که اين بدون داشتن برنامه‌اي منظم و دقيق و سنجش‌پذير در حوزه اخلاق و تربيت و تهديب نفس، شدني نيست. (ر.ک: جهاد اکبر، ص11) منبع: کانال استاد احمدحسین شریفی ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 💐 ارسال مطلب با لینک کانال 🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
🔴 با شعار نه به جنگ رأی آوردند، حالا می‌گویند در شرایط جنگی هستیم!/ جریان تحریف در پی چیدن میوه از انتخابات ۱۴۰۰ است 🔹 در شرایطی که تغییر روزانه قیمت‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی و معیشتی، بحث داغ محافل مختلف است، این سؤال مطرح می‌شود که ریشه مشکلات کنونی کجاست و برای تحلیل درست اوضاع کنونی، باید از کدام دریچه به مسائل نگریست؟ 🔸 کلیدواژه جریان تحریف، اگرچه به‌خودی خود تازگی ندارد، امّا ایجاد پیوند بین این جریان و جریان تحریم، بسی معنادار و محل تأمل است. کمی بعد، سخنان رئیس‌جمهور و نشانه رفتن انگشت اشاره به سمت واشنگتن دی‌سی، اهمیت ریشه‌یابی درست مشکلات کنونی را مضاعف کرد. 🔹 در کنار آنچه گفته شد، بررسی مناسبات جریان تحریف و تحریم، ما را به جریان دیگری به‌نام جریان فتنه می‌رساند که در سال‌های ۷۸ و ۸۸ اوج بروز و ظهور خود را نشان داد. 🔸 اینکه آیا سه‌ضلعی فتنه، تحریف، تحریم سه ضلع جدا از هم هستند که در مقاطعی به‌هم گره می‌خورند یا در اصل یک جریان هستند که با شکل‌های مختلف ظاهر می‌شود، موضوع گفت‌وگوی با حجّت‌الاسلام قاسم روانبخش، است. 🔸 گرانی‌های سرسام‌آور و بی‌ثباتی‌های اقتصادی هزینه مقاومت نیست، بلکه هزینه رأی اشتباه است. جهت مشاهده متن کامل گفت‌وگوی حجّت‌الاسلام قاسم روانبخش به: http://tabyin.ir/node/101961 مراجعه کنید. ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 💐 ارسال مطلب با لینک کانال🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹.