هدایت شده از احمد نعمتی القای ناامیدی ممنوع از طرف هرکس باشد!!
جواب خلاصه میخوای یا مفصل؟
خلاصه اش اینه که کارهای شاه از شئون حکومت اسلامی وحاکم دینی بود چون داشت در حیطه های حقوقی بسیار گسترده ای دخالت می کرد ونیز خطرات بسیار زیادی برای استقلاب اقتصادی و کشاورزی داشت
اصولا شاه طاغوت بود و تائید این کار او تائید طاغوت بود بدون اذن از فقیه جامع الشرایط حق این کارها را نداشت ولذا امام با توجه به نظریه ولایت فقیه با ایت کار قاطعانه مخالفت کردند
هدایت شده از احمد نعمتی القای ناامیدی ممنوع از طرف هرکس باشد!!
گذشت زمان نشان دادکه کار امام کاملا درست و آینده نگرانه بوده است مثلا اصلاحات ارضی ضررهای بسیار سنگینی زد
هدایت شده از احمد نعمتی القای ناامیدی ممنوع از طرف هرکس باشد!!
جواب مفصلش هم اینه 👇
دکتر جواد منصوری در کتابشون خیلی جامع بررسی کرده است
امام و انقلاب سفيد
شاه در 19 دىماه 41 رسماً اعلام كرد كه قصد دارد اصول ششگانهاى را به رفراندوم بگذارد كه از آن بعدها با عنوان انقلاب سفيد ياد كرد. تصميم به اعلام اين اصول پس از بازگشت شاه از امريكا و به دنبال توافقش با كندى آغاز شد كه درپى آن وى با كنار گذاردن امينى، خود ابتكار عمل را در دست گرفت و برنامه انقلاب شاه و ملت را كه شامل شش اصل بود، اعلام كرد: اصلاحات ارضى (مرحله اول آن در دوره امينى آغاز شده بود)، ملى كردن جنگلها، اصلاح قانون انتخابات شامل اعطاى حق رأى و وكالت مجلس به زنان، عرضه سهام انحصارات دولتى به مردم براى تأمين منابع ملى اصلاحات ارضى، سهيم كردن كارگران در سود كارخانهها و ايجاد سپاه دانش. «4»
در واكنش به اعلام شاه مبنى بر به رفراندوم گذاردن اصول مذكور، امام براى تبادل نظر با مراجع و علماى قم آنها را به جلسهاى دعوت كرد. در اين جلسه كه آيات عظام گلپايگانى، نجفى، شريعتمدارى، حاج شيخ مرتضى حائرى و داماد شركت داشتند، امام به تشريح ابعاد مسئله پرداخت و خواستار بررسى موضوع از سوى علما شد. در اين جلسات قرار شد از دولت خواسته شود تا نمايندهاى را به قم اعزام و اهداف و انگيزههاى شاه را از طرح
__________________________________________________
(1). همان، ص 109.
(2). همان، ص 110.
(3). روحالله موسوىخمينى (امام)، صحيفه امام، ج 1، ص 110.
(4). روزنامه اطلاعات، 20 دىماه 1340.
انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 46
اين اصول تشريح كند. «1»
به دنبال اعلام اين تصميم، يكى از روحانيان مرتبط با دربار به نام بهبودى روانه قم شد و با علما به گفتگو نشست، اما اين جلسه و جلسات ديگر نتوانست ابهامات را رفع كند و از سويى پاسخهاى غيردقيق دربار نيز اين ابهامات را بيشتر كرد؛ «2» تا آنجا كه اين ابهامات با سفر رئيس تشريفات دربار و رئيس كل ساواك به قم و گفتگو با مراجع نيز برطرف نشد. «3» مهدىعراقى يكى از نزديكان امامخمينى درباره گفتگوهاى بين پاكروان (رئيس ساواك) با امام درباره اصول انقلاب سفيد مطالبى را بازگفته كه در آن تلويحاً اشاره شده است كه امام با عناوين رفرم شاه مانند اصلاحات ارضى، ملى كردن جنگلها و سهيم كردن كارگران در سود كارخانجات مخالفتى نداشت، «4» اما در مورد چگونگى اجراى آن ايراداتى را مطرح كرده بود. «5» مثلًا به گفته عراقى، امامخمينى درباره اصل اول- يعنى اصلاحات ارضى- به پاكروان
__________________________________________________
(1). سيد حميد روحانى، بررسى و تحليلى از نهضت امامخمينى، ج 1، ص 223.
(2). همان.
(3). همان.
(4). درخصوص موضعگيرى امام در مورد اصلاحات ارضى، برخى (همچون آيتالله صافىگلپايگانى و آيتالله بدلا) معتقدند كه امام مانند ديگر مراجع مخالف اصلاحات ارضى بود. برخى ديگر نيز (مانند آيتالله اكبر هاشمىرفسنجانى، مهدى عراقى و اسدالله بادامچيان) معتقدند امام با اصل اصلاحات ارضى مخالفتى نداشت، بلكه با چگونگى اجرا و مجريان آن مخالف بود. (بنگريد به: «مصاحبه با آيتالله صافىگلپايگانى و آيتالله بدلا»، حوزه، بهار و تابستان 1370، ش 43 و 44، ص 116 و 110؛ مهدى عراقى، ناگفتهها؛ خاطرات مهدى عراقى، ص 153. اكبر هاشمىرفسنجانى، دوران مبارزه: خاطرات، تصويرها، اسناد، گاهشمار، ص 132- 130.)
(5). امام در سالهاى بعد طى مصاحبهاى موضع خود را درباره سه موضوع اصلاحات ارضى، صنعتىكردن مملكت و زنان بهصراحت مورد تأكيد قرار داد: «هدف از اصلاحات ارضى شاه، خصوصاً اين بود كه بازارى براى كشورهاى خارجى- خصوصاً آمريكا- ايجاد كند، اما اصلاحات ارضى كه ما خواستارش هستيم، كشاورز را از محصول كارش بهرهمند خواهد ساخت و مالكانى را كه برخلاف قوانين اسلامى عمل كردهاند، مجازات خواهد كرد. درخصوص صنعتى كردن مملكت، ما كاملًا با اين امر موافقيم، ولى ما خواستار يك صنعت ملى و مستقل هستيم كه در اقتصاد مملكت ادغام شده و همراه با كشاورزى در خدمت مردم قرار گيرد، نه يك صنعت وابسته به خارج براساس مونتاژ، نظير صنعتى كه فعلًا در ايران مستقر ساختهاند. سياست شاه از لحاظ صنعتى و كشاورزى، مملكت ما را به نفع قدرتهاى استعمارى به صورت يك جامعه مصرفى درآورده است. درخصوص زنان، اسلام هيچگاه مخالف آزادى آنها نبوده است. برعكس، اسلام با مفهوم زن بهعنوان شيء مخالفت كرده است و شرافت و حيثيت او را به وى بازداده است. ... ما مىخواهيم كه زنان را از فسادى كه آنها را تهديد مىكند، آزاد سازيم.» (روحالله موسوىخمينى (امام)، صحيفه نور، ج 1، ص 451.)
انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 47
هدایت شده از احمد نعمتی القای ناامیدی ممنوع از طرف هرکس باشد!!
گفتهبود من بهعنوان حاكم شرع، بيشتر مالكان دهات را مالك نمىدانم، از اينرو اموالشان را مصادره مىكنيم و به خود رعيت مىدهيم. اما به نظر امام چگونگى اجراى كنونى اين امر كشور را به واردكننده مواد غذايى تبديل خواهد كرد و كشاورزى را از بين خواهد برد؛ زيرا به دليل عدمحمايت دولت از رعيتى كه اكنون خود مالك شده، او (رعيت) نمىتواند اقساط زمين را بپردازد و به كشاورزى ادامه دهد، به همينرو زمين را مىفروشد و به شهر مىرود و بدين ترتيب كشاورزى ضعيف مىگردد. اين كارى كه شما مىخواهيد بكنيد، نتيجهاش آن است كه دو سال ديگر ما دست گدايى پيش امريكا دراز مىكنيم.
عراقى همچنين مىگويد: امام در مورد اصل دوم (ملى كردن جنگلها)، جنگلها را جزء انفال و مربوط به عموم مردم مىدانست و معتقد بود تا كنون هم اگر دولت جنگلها را در اختيار ديگران گذارده، خلاف شرع رفتار كرده است. جنگل جزء انفال است و انفال هم ملى است و ازآنِ همه مردم، و حاكم اسلامى بايد از آن استفاده كند. در مورد سهيم كردن كارگران (اصل سوم) نيز امام معتقد بود پيش از اين امر مىبايد تأمين اجتماعى كارگران و بهبود وضعيت بهداشت و فرهنگ آنها تحقق يابد. همچنين امام اصل اصلاح قانون انتخابات را مبهم مىدانست، از اينرو خواستار توضيح بيشتر دولت شد. عراقى مىافزايد: پاكروان پس از گفتگو قرار شد پاسخ اين ابهامات را به امام بدهد، اما پيش از رفع ابهام، مسئله رفراندوم را مطرح مىكند. «1» بدينترتيب، روز ششم بهمنماه 41 روز رفراندوم اعلام مىشود.
به دنبال اين تصميم، امامخمينى در 2 بهمن 41 طى اعلاميهاى برگزارى رفراندوم را براى تصويب اصول انقلاب سفيد بىاعتبار دانست. وى در اين اعلاميه ضمن اشاره به اشكالات قانونى رفراندوم مىنويسد: اولًا در قوانين ايران رفراندوم پيشبينى نشده و بايد قانون، مرجع صلاحيتدار براى برگزارى رفراندوم را معين كند. از سويى در ممالكى كه رفراندوم برگزارمىگردد آنقدر به ملت مهلت داده مىشود تا درخصوص يكيك مواد آن بحث و بررسى كنند و مطبوعات و وسايل تبليغات عمومى نيز آزادانه نظرهاى مخالفان و موافقان را منعكس مىكنند و مردم آگاهانه به آنها رأى مىدهند. افزونبر اين رأىدهندگان از معلومات
__________________________________________________
(1). مهدى عراقى، ناگفتهها؛ خاطرات مهدى عراقى، ص 155- 153.
انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 48
لازم براى اظهارنظر برخوردارند؛ حال آنكه در ايران اين امور وجود ندارد و نيروهاى آگاه جامعه نيز مخالفاند. سپس امام با تأكيد بر فضاى اختناق، فشار و ارعاب در جامعه مىگويد: اگر تهديد و تطميع در كار نباشد و ملت بفهمد كه چه مىكند، اين رفراندوم بهخوبى مىتواند رأى مردم و روحانيت را منعكس نمايد. همچنين امام استفاده از ابزار رفراندوم را- كه به هنگام تعطيلى مجلس و در فضايى پراختناق و به دور از آزادى انجام مىگيرد- مقدمهاى براى از بين بردن مواد مربوط به مذهب مىدانست و نسبت به آن احساس خطر مىكرد.
به نظر مىرسد امام جداى از ماهيت اقدامات شاه، مهمترين حمله را متوجه «استفاده از ابزار رفراندوم» كرد. به ديگرسخن، وى معتقد بود استفاده از اين ابزار ظاهرفريب در جامعه فاقد آزادى مىتواند زمينهاى براى پيشبرد ديگر اقدامات ضداسلامى و ضدملى شاه باشد. ازاينرو مىتوان مبارزه با رفراندوم را مهمترين هدف امامخمينى در اين مقطع دانست.
مرحوم حجتالاسلام فلسفى دراينباره مىنويسد:
از آنجا كه استنباط مىگرديد كه اين رفراندوم پوششى براى انجام يك سلسله كارهاى خلاف شرع توسط رژيم است، لذا امام و ساير آقايان مراجع طى اعلاميهاى به برگزارى رفراندوم اعتراض كردند. «1»
در هرحال به دنبال اين اعلاميه، مردم و دانشجويان در تهران و طلاب در قم با شعار «رفراندوم قلابى مخالف اسلام است» و «اصلاحات آرى، ديكتاتورى هرگز»، به خيابانها ريختند و با مأموران درگير شدند و ديگر علما نيز به حمايت از امامخمينى و مخالفت با رفراندوم پرداختند. «2» آيات عظام گلپايگانى، خويى، خوانسارى، محمد بهبهانى و شريعتمدارى نيز در همان روز طى اعلاميههاى مشابهى رفراندوم را تحريم كردند. «3»
در چنين شرايطى در روز 6 بهمن، رفراندوم در فضايى از ارعاب و فشار پليسى و سركوب برگزار گرديد و سپس اعلام شد كه مردم به آن رأى مثبت دادهاند.
__________________________________________________
(1). مركز اسناد انقلاب اسلامى، خاطرات و مبارزات حجتالاسلام فلسفى، ص 246.
(2). محمدحسن رجبى، زندگينامه سياسى امامخمينى، ص 265.
(3). مركز اسناد انقلاب اسلامى، اسناد انقلاب اسلامى، ج 1، ص 57.
انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 49
به دنبال آن رئيسجمهور امريكا پيروزى شاه را تبريك گفت «1» و شاه در پاسخ اظهار اميدوارى كرد كه حمايت امريكا در اجراى طرحهاى اقتصادى- اجتماعى ايران تداوم يابد.
هدایت شده از احمد نعمتی القای ناامیدی ممنوع از طرف هرکس باشد!!
مبارزه نيروهاى مذهبى بعد از اين تحولات ادامه يافت و موجب شد نيروهاى مذهبى نسبت به اقدامات دولت بىاعتمادتر شوند. در دوم فروردين سال 42 بار ديگر درحالىكه علما نوروز آن سال را عزاى عمومى اعلام كرده بودند، نيروهاى نظامى با حمله به مدرسه فيضيه در قم بسيارى از طلاب را مجروح كردند. اين وقايع با ضرب و شتم طلاب در تبريز و حمله به دانشجويان در دانشگاه تهران ابعاد جديدى يافت. رئيس شهربانى قم به نمايندگى از سوى دولت، مراجع را تهديد به قتل، هتك ناموس و خرابى خانههايشان نمود «2» و دستور داد طلاب را روانه سربازى كنند. اين اقدامات بر تشنج وتنشها افزود و علما را كاملًا در مقابل دولت قرار داد؛ بهگونهاىكه با اتخاذ موضعى صريحتر، طى اطلاعيهها و اعلاميههايى به محكوم كردن اقدامات دولت پرداختند. «3»
تلگرامها، اعتراضها و اعتصابات كه تا چهلم حادثه فيضيه ادامه داشت، صفبندى دو جريان مهم فكرى، يعنى دولت و فقها را وارد مرحله جديدى كرد. علما دولت را نامشروع، وابسته، عامل دست صهيونيستها، خائن به اسلام و نابودكننده فرهنگ ملى و اسلامى قلمداد مىكردند و دولت نيز علما را مرتجع و ضداصلاحات مىدانست و معتقد بود اين جريان بايد بهشدت سركوب شود تا راه اصلاحات هموار گردد.
امام در اطلاعيه مهمى ضمن اشاره به حمله كماندوها و مأموران انتظامى به مدرسه فيضيه، تقيه را حرام و اظهار حقايق را واجب خواند و از سويى شاهدوستى را مترادف با غارتگرى، ضربه زدن به پيكر قرآن و اسلام و سوزاندن نشانههاى اسلام دانست «4» و افزود: من تا قلم در دست دارم، كارهاى مخالف مملكت را برملا خواهم كرد. امامخمينى در اطلاعيهاى
__________________________________________________
(1). همان، ص 41.
(2). سيد حميد روحانى، بررسى و تحليلى از نهضت امامخمينى، ج 1، ص 399.
(3). اطلاعيههاى متعدد علما در اين مقطع، در كتاب اسناد انقلاب اسلامى توسط مركز اسناد انقلاب اسلامى تدوين و گردآورى شده است.
(4). سيد حميد روحانى، بررسى و تحليلى از نهضت امامخمينى، ج 1، ص 372.
انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 50
كه به مناسبت چهلم فاجعه قم انتشار داد، ديگربار بر سوءنيت رژيم تأكيد كرد. «1»
اين تحولات كه همزمان با ماه محرم بود، با سخنرانى امامخمينى در عصر عاشوراى قم تشديد شد. در اين سخنرانى، امامخمينى ضمن فريب خواندن انقلاب سفيد، شاه را «مرتجع سياه» ناميد كه با حمايت از اسرائيل، احكام اسلام را در خطر قرار داده است.
به دنبال اين سخنان، امامخمينى در شب 12 محرم (15 خرداد 42) دستگير و به زندان منتقل شد كه اين امر واكنشهاى مردمى گستردهاى را درپى داشت و قيام 15 خرداد را شكل داد؛ قيامى كه به كشته و مجروح شدن چندين هزار نفر- در شهرهاى تهران، قم و ورامين- و دستگيرى شمارى از علما و مراجع انجاميد. «2»
كشتار 15 خرداد موضع علما را شدت بخشيد. رژيم نيز تبليغات خود را عليه علما افزايش داد و شاه و رسانههاى ارتباطى نيز با رهنمود ساواك مىكوشيدند مالكان را محرك علما، و از سويى انگيزه علما را مخالفت با اصلاحات ارضى و اصلاحات اجتماعى شاه معرفى نمايند. «3»
در مجموع اين تحولات بيانگر آن بود كه امام و فقهاى ديگر بهشدت نگران جريان سياسى- فكرى حاكم بر كشور بودند. به نظر آنان، اين جريان درصدد وابسته كردن ايران و تخريب سياست، فرهنگ و اقتصاد كشور از طريق اقدامات خلاف قانون و مستبدانه بود. بههمين روى آنان در مهمترين گام، در سنگر حمايت از قانون به مبارزه با اقدامات خودسرانه شاه (همچون رفراندوم) پرداختند و از او خواستند از اقدامات خلاف قانون دست بردارد.
ابلهی چهار چیز است:
دنیا جستن به گُربزی*
عقبی جستن به مرائی**
خشنودی عیال جستن به درشتی
و علم جستن به تنآسانی
مقالات شمس / تصحیح و تعلیق محمد علی موحد/ صفحه ۱۹۵
پ.ن
*گربزی: عاقلی، زیرکی
**مرائی: ریاکاری
@gershom
هدایت شده از حامیان دولت جوان،حزب اللهی وانقلابی درکشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️ گلایه یک اقتصاددان از رئیس جمهور
حجتالله عبدالملکی:
🔻آقای روحانی؛ به چه اعتباری میگویید سال ۱۴۰۰ سال برداشته شدن تحریمهاست!؟
🔻چرا تا کشور آماده خنثیسازی تحریمها و جهش تولید میشود با بهانه برداشته شدن تحریمها دستگاههای اجرایی معطل میشوند!؟
کانال حامیان دولت جوان،حزب اللهی و انقلابی در کشور👇👇
@dolatejavaneenghlaby
هدایت شده از فرزندپروری مثبت استاد شهیدی
⁉️ آیا میتوان از توییتر واتس اپ و اینستاگرام استفاده کرد و این وسیله را در اختیار دشمن قرار نداد؟
💠 مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود فرمودند:« فضای مجازی را بایستی مدیریت کرد. از این امکان مردم استفاده کنند برای مردم وسیله آزادی است بلاشک. خیلی هم خوب است اما نباید این وسیله را در اختیار دشمن قرار داد که بتواند علیه کشور و علیه ملت توطئه کند.»
🔹 ایشان در این قسمت به دو نکته در کنار هم اشاره کردند:
۱ـ استفاده مردم از فضای مجازی و تشویق به استفاده از آن
۲ـ این وسیله را نباید در اختیار دشمن قرار داد
⭕️ مسئله بسیار مهم این است که جمع این دوجمله در چه حالتی امکان دارد؟
✅ حضرت آقا جملاتی دارند که جوانان را تشویق میکنند که در فضای مجازی فعالیت کنند. اما باید توجه کرد همه این جملات یک قید مهم را هم دارد. آن قید #سلب_سلطه_دشمن از #فضای_مجازی است.
❓چگونه میشود هم در فضای مجازی امید آفرینی کرد و هم این وسیله را در اختیار دشمن قرار نداد؟
▫️آیا غیر از تقویت شبکه ملی اطلاعات و استفاده از پیام رسانهای ایرانی راه دیگری را هم میتوان تصور کرد؟
▫️آیا میتوان از توییتر واتس اپ و اینستاگرام استفاده کرد و این وسیله را در اختیار دشمن قرار نداد؛ در حالی که میدانیم پیام رسانهای آمریکایی کاملا در اختیار دشمن هستند؟
☑️ از دوستانی که در این فضا به دنبال حقیقت میگردند انتظار میرود پاسخی منطقی برای این پرسش پیدا کنند.
از کانال مدرسه امین
@madrese_amin
برای علم بیشتر روی این جمله کلیک کن
.
هدایت شده از م.ح
🔴فرمانده کل سپاه:
ما در میدان میمانیم و از دشمن و راهبردش عبور میکنیم
سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران، در واکنش به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیامی را خطاب به ایشان صادر کرد:
🔸آنقدر میسازیم، تولید میکنیم، به یاری مردم میشتابیم، با فساد مقابله میکنیم، فناوران جوان را بسیج میکنیم، گروههای بیشمار بسیجی را در میدان عزت مردم گسیل میداریم، خانوادهها را یاری میکنیم تا توانمند شوند و قدرت میسازیم تا دشمن ناتوان شود و دیگر یارای تعقیب سیاستهایش را نداشته باشد.
🔸ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت.
🔸ما در میدان میمانیم، با مردم همراه میشویم، کلام حضرتعالی را روی صحنه زمین پیاده میکنیم، دشمن را جا میگذاریم، از او و راهبردش عبور میکنیم، کشور را از عوارض تحریمهای ظالمانه بینیاز میکنیم. این راه ما است.
🔸ستاد تحقق فرامین نوروزی ۱۴۰۰ را تشکیل دادهایم و امروز اولین جلسه آن با حضور هیات رئیسه سپاه و رئیس سازمان بسیج، سازمان اطلاعات و مسئولان اقتصادی و سازندگی سپاه برگزار شد.
🔸در قالب یک نقشه راه، تصمیمات اولیه گرفته شد.
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
هدایت شده از 🇮🇷کانال کمیل🇮🇷
🔴لبیک فرمانده کل سپاه و نیروهای تحت امر او به فرامین نورزوی رهبر معظم انقلاب!!!👌🏻👏🏻
▪️تشکیل ستاد تحقق فرامین نوروزی رهبر انقلاب
🔸فرمانده کل سپاه در پیامی به رهبر معظم انقلاب از تشکیل ستاد تحقق فرامین نوروزی رهبر انقلاب در سپاه خبر داد.
🔹«فرمانده کل سپاه: آقا جان؛ آنقدر میسازیم، تولید میکنیم، به یاری مردم میشتابیم، بافساد مقابله میکنیم، فناوران جوان را بسیج میکنیم، گروههای بیشمار بسیجی را در میدان عزت مردم گسیل میداریم، خانواده ها را یاری میکنیم تا توانمند شوند و قدرت میسازیم تا دشمن ناتوان شود و دیگر یارای تعقیب سیاستهایش را نداشته باشد. ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت.👌🏻
🔹ما در میدان میمانیم، با مردم همراه میشویم ، کلام حضرتعالی را روی صحنه زمین پیاده میکنیم، دشمن را جا میگذاریم، از او و راهبردش عبور میکنیم، کشور را از عوارض تحریمهای ظالمانه بینیاز میکنیم و اینچنین به برجام بیاعتنا و بینیاز میشویم، این راه ما است.»
📝متن کامل این پیام را در اینجا http://tn.ai/2474188 بخوانید
هدایت شده از روزنه
مقایسه مهم آغاز دو قرن ایرانی در نگاه مقام معظم رهبری
▫️سال ورود کشور به قرن۱۳۰۰، سال آغاز دیکتاتوری وابسته رضاخان بود که در واقع یک کودتای انگلیسی بود؛ یک حکمرانی وابسته و دیکتاتوری و انگلیسی.
▫️سال ورود به قرن۱۴۰۰، سال انتخابات است یعنی حکمرانی متکی بر استقلال و آرای مردم و اعتمادبهنفسملی.
@rozaneebefarda
🔴صحبت های دکتر سعید محمد در یک برنامه تلویزیونی:
غربیها دقیقا اومدن دست گذاشتن رو یه سری نقاط خاص، تکنولوژی رو از آن خود کردند و اتفاقا جالب هم هست اینو شما بدونید که این تکنولوژی رو که از آن خود کردند، اینو توسط ماها انجام دادن!
یعنی جوانان ما، دانشجویان ما، نه اینکه برن خارج از کشور اونجا بخوان درس بخونن که اون هم هست ولی حتی در داخل، دانشجوی داخل کشور هم وقتی تز میخواد بنویسه اول از همه سوال می کنه که چه مقاله آی.اس.آی تنظیم کنم که اونوریا چاپش کنند و میگه باید در مرزهای دانش باشید، میره در مرز دانش حرکت کنه، به کجا میرسه، جایی میرسه که او نیاز داره نه جایی که ما نیاز داریم!
اما امروز شاید یک صنعتی در کشور مغفول مونده باشه و این صنعت سالها پیش توسط غربیها اختراع شده باشه و الان دارن بهرهبرداری میکنند ولی ما نداریمش، برای ما اون در مرز دانشِ، منتها ما داریم چه میکنیم؟! جوونها رو سوق میدیم به سمت اینکه ببینید اونها چه میخوان، برای اونها مقاله بنویسید که آی.اس.آی چاپ کنن که شما تز دکترات تایید بشه و دکترا بگیری!
این یک جور بردگی انسانی هست، بردگی علمی هست که متاسفانه همه کشورهای جهان سوم در داخل این دام افتاده و دارن تلاش میکنند که هی مقاطع شون بره بالاتر در جایی که برای کشور هیچگونه مشکلی حل نمیشه، ما خب دقیقا اینو برعکس کردیم و درخواستمان هستش که عزیزان مون در خارج از کشور اگر در هر بخشی که میتونن کمک بکند تو این عرصه ها کمک ما بکنن
💥 کمپین بزرگ حمایت از دکتر سعید محمد👇🏼👇🏼👇🏼
https://eitaa.com/joinchat/1108607084Ce61740c7a2
#تنها_راه_نجات_کشور 🇮🇷👇
#دولت_جوان_حزب_اللهی
#به_مدد_الهی_آمریکا_را_شکست_می_دهیم
#ما_ملت_امام_حسینیم
@garargahevelayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای ویژه سالار عقیلی به مناسبت زادروز حاج قاسم+ فیلم
🌴🌴کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی)🌴🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عابدینی
اثر عمل تا ۴۰ نسل
گاهی عملی را انجام می دهیم و تاثیری از آن نمی بینیم. در نتیجه خیال می کنیم که خدا رو شکر، به خیر گذشت!!
اما تاثیر عمل ممکنه در چهل نسل بعد آشکار شود..!
از طرفی ممکن است ما هم اکنون تحت تاثیر چندین نسل قبل از خود باشیم.
این تاثیر چگونه است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حجت_الاسلام_والمسلمین_عالی
انقلابیهای دو آتیشه ای که عاقبت بخیر نشدند
شیطان با سابقه شش هزار سال عبادت، پایش لغزید..
آیا تضمینی وجود دارد که پای من و شما نلغزد؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 قدرت مناظره ملاک انتخاب رییسجمهور؟!
💬 #امیرحسین_ثابتی
✅ سالهاست بجای ارائه برنامه و راهکار برای اداره کشور، مناظره سیاسی و بگمبگم در کشور رئیس جمهور کشور را انتخاب میکند.
🇮🇷 به کانال سعید جلیلی بپیوندید
@saeid_jalili_havadar
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزتاسیس حوزه علمیه قم
🏳توسط استاد الفقهاء و المراجع
🏳آیةالله شیخ عبدالکریم حائری
💠رهبرانقلاب
‼️اساساً حوزهی علمیه، یک وجود مثمر و دارای برگ و بار بوده است؛ «کلمة طیّبة کشجرة طیّبة أصلها ثابت و فرعها فی السّماء. تؤتی أکلها کلّ حین بأذن ربّها»؛ و تا امروز اینگونه بوده است. در سال ۱۳۴۰ قمری - یعنی هفتادودو سال قبل از این - آن روزی که مرحوم آیةالله حائری (رضوان الله تعالی علیه) وارد این شهر شد، از این همه برکات خبری نبود؛ نه در این شهر، نه در این کشور، و نه در سراسر عالم. او این حوزه را پایهگذاری کرد و تقریباً چهل سال بعد از آن تاریخ - یعنی در سال ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ قمری - این نهضت آغاز شد؛ ببینید چهقدر این ثمره به اصل نزدیک است و چهطور آن اخلاصی که نشانندهی این نهال - یعنی نهال حوزهی علمیه - در وجود خود داشت، به ثمر نشست، تا این نهضت پدید آمد و نشانندهی نهال نهضت - یعنی آن معلم نسل کنونی و نسلهای آیندهی بشر، آن مرد خدا، آن بندهی صالح، آن رهرو راه پیامبران - با اخلاص خود چه کرد که این نهال تا امروز این همه ثمرات بخشیده است که شما آنها را در سراسر عالم میبینید؛ و یکی از ثمرات آن تلاش در کشور ایران، تشکیل جمهوری اسلامی با همهی برکاتش است؛ و در جاهای دیگر، بیداری مسلمین و بقیهی قضایاست که میدانید. ۷۰/۱۲/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز درگذشت فیلسوف متاله
🏳علامه سید جلال الدین آشتیانی
💠رهبرانقلاب
‼️فیلسوف و علامه بزرگوار مرحوم استاد سید جلال الدین آشتیانی رحمت الله علیه، یکی از پرورش یافتگان حوزه درسی حضرت امام خمینی(ره) و استاد علامه طباطبایی بود و خود در شمار برجستهترین اساتید فلسفه و عرفان بودند، فقدان چنین شخصیتی تاسف بار است! ۸۴/۱/۴
💠علامه آشتیانی
‼️آقای خامنه ای را واقعا آقایان خبرگان از روی عقل انتخاب کردند! جلال حکمت و عرفان، ص۳۴۴
‼️بعضی از این مدعیان وقتی من پیش امام تلمّذ میکردم، هنوز متولد نشده بودند و بعضی دیگر هم، وقتی من امام را «المجاهد الکبیر، سید الفقهاء و العرفاء و رئیس الملة و الدین» مینامیدم، جرأت بردن نام امام را به هر دلیلی نداشتند! کتاب خاطرات استاد خسروشاهی از علامه آشتیانی ص۱۱۶
#نشربامنبع
@jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر
🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۱
💠رهبرانقلاب
‼️علی اکبر، نمونه یک چهره منور و زیبای قرآنی و اسلامی است؛ او فقط فرزند پدر نیست، بلكه شاگرد هوشمند و مطیع پدر هم هست. ۶۲/۷/۱۵
‼️مظهر جوان فداکار در کربلا کیست؟ علي اکبر، فرزند امام حسین؛ جوانی که در بین جوانان بنی هاشم برجسته و نمونه بود؛ جوانی که زیباییهای ظاهری و باطنی را با هم داشت؛ جوانی که معرفت به حق امامت و ولایت حسین بن علی را با شجاعت و فداکاری و آمادگی برای مقابله با شقاوت دشمن همراه داشت و نیرو و نشاط و جواني خود را براي هدف و آرمان والای خود صرف کرد. این خیلی ارزش دارد. این جوان فوق العاده و برجسته به میدان دشمن رفت و در مقابل چشم پدر و چشمان زنانی که نگران حال او بودند، جسد به خون آغشته اش به خیمه ها برگشت. این مصیبت کوچكی نیست، اما همین حرکت او به سمت میدان و آماده شدن برای مبارزه، برای یک مسلمان؛ تجسم عزت، بزرگواری، افتخار و مباهات است. ۸۱/۱/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر
🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۲
💠رهبرانقلاب
‼️برای خدا، برای قرآن، برای اسلام، جان امام حسین و علی اکبر امام حسین هم فدا بشود، اشكالی ندارد. ۶۶/۳/۸
‼️آن چیزی که ارزنده تر از عزیزان ماست، اسلام است؛ به دلیل اینكه حسین بن علی و علی اکبر و ابوالفضل از فرزند ما ارزنده تر بودند؛ اما در راه اسلام، راحت خودشان را فدا کردند. پس اسلام از جوان ما ارزنده تر است. ما قربانی میدهیم تا اسلام بماند؛ ما قربانی میدهیم تا شرف اسلامی این ملت بماند؛ ما قربانی میدهیم تا سلطه ابرقدرتها بشكند. ۶۱/۱۲/۲۸
‼️بدون فداکاری، بدون مجاهدت، بدون زحمت و بدون دردسر، هیچ چیز کوچک هم در دنیا به دست نمی آید؛ نه در دنیا و نه در آخرت. دستاوردهای اخروی زحمت میخواهد، دستاوردهای دنیوی هم زحمت میخواهد. طبیعی است که ما در این راه و در مقابل آن دستاوردها، زحمات و تلفات و سختیها و خسارتهایی هم داشتیم. در راه اسلام، جانهای عزیزی فدا شد. صدها جوان ما ارزش علی اکبر امام حسین را ندارند، اگر امام حسین آن روز فدا نمیشد، اسلام در این چهارده قرن نمیماند؛ پس می ارزید. حتي فدا شدن حسین بن علی می ارزید، با آن همه ارزش که آن ذات شریف و مقدس و آن گوهر گرانبها دارد. می ارزید که ما آن گوهر گرانبها را خرج کنیم تا اسلام چهارده قرن بماند. ۶۵/۷/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر
🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۳
💠رهبرانقلاب
‼️خون شهید، تضمین کننده استقلال ملت و آبروی اسلام است؛ لذا همه ما مدیون شهدا هستیم. این همان چیزی است که امام حسین به خاطر آن شهید شد. آیا شهدای ما با علی اکبر حسین بن علی و با خود وجود مقدس و بزرگوار او قابل مقایسه اند؟ آن بزرگوارها برای همین شهید شدند و جوانهای ما هم برای همین شهید شدند. ۶۳/۱/۲۲
‼️شهادت در برهه هایی از زمان و در لحظاتی از تاریخ، ارزش بیشتری پیدا میکند شهادت در دوران امام حسین، از شهادت در قبل و بعد دوران اباعبدالله با فضیلت تر است؛ لذا هیچ یک از شهدای عالم و چه بعد از اباعبدالله تا زمان ما، ارزش شهدای کربلا را ندارند. هیچ کدام از پیرمردهای شهید ما ارزش حبیب بن مظاهر را ندارند؛ هیچ کدام از جوانهای شهید ما ارزش علی اکبر را ندارند؛ چرا؟ چون آن لحظه، لحظه حساس و تعیین کننده ای بود. انفاق در راه خدا همیشه خوب است؛ اما آنجا که شما اگر انفاق بكنید یا انفاق نكنید، تاریخ عوض میشود، معنای دیگری پیدا میكند! ۶۳/۷/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر
🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۴
💠رهبرانقلاب
‼️اصحاب امام حسین را در تاریخ اسلام تاکنون با اصحاب هیچ حادثه ای نمیشود مقایسه کرد؛ یعنی حبیب بن مظاهر یا علی اکبر را با هیچ یک از جوانها و پیرهای این انقلاب و انقلابهای قبل و حتی زمان پیغمبر نمیشود مقایسه کرد! ۶۳/۳/۲۸
‼️عزیزان من ببینید نیاز لحظه چیست؛ هنر این است. میدانید در عالم اسلام هزاران نفر بودند که حسین بن علي را و پدر و مادر حسین بن علی را و خاندان آنها را دوست داشتند؛ یزید و یزیدیان را دشمن داشتند؛ حاضر بودند در رکاب امام حسین تلاش کنند؛ اما آنها حبیب بن مظاهر نشدند، زَهیر نشدند، آن غالم تازه مسلمان نشدند، در بنی هاشم کسانی بودند که ابوالفضل و علی اکبر نشدند؛ چرا؟ چون در لحظه نیاز، حضور پیدا نكردند. وقتی دین به من احتیاج دارد، اگر من نیاز آن وقت را نشناسم و به آن نیاز پاسخ ندهم، چه فایده که خودم را آماده و مستعد کمک برای دین بدانم؟ وقتی بیمار به این عالج فوری و به این داروی فوری و فوتی احتیاج دارد، تو زماني میتوانی به کمک افتخار کنی که در آن لحظه آن دارو را بدهی؛ والا آن لحظه که گذشت، اگر صد برابر آن دارو را هم آوردی، چه فایده دارد؟ مهم این است! ۶۴/۶/۱۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر
🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۵
💠رهبرانقلاب
‼️انشاءالله خدا به حقّ علی اکبر علیه السلام شما جوانها را حفظ کند، برای اسلام نگه دارد و ثابت قدمتان بدارد. جوانها توجّه داشته باشند: صراط مستقیم را میتوانند بشناسند، میتوانند دل ببندند، میتوانند منعطف و متشکّل به شکل صراط مستقیم بشوند؛ اما، نگهداری آن سخت است، باید نگه دارید. به قول مرحوم امیری فیروزکوهی که گفت: شباب عمر به دانش گذشت و شیب / به جهل کتاب عمر مرا فصل و باب، پیش و پس است؛ بعضیها جوانیهای خوبی داشتند، امان از پیریشان؛ پیر که شدند هیچ. این جوانیها را سعی کنید نگه دارید. البتّه شماها خوب هستید، شماها الحمدلله در خدمت انقلاب و در خدمت اسلام هستید. سعی کنید این حالت را نگه دارید. این ثبات قدم و استقامت در راه صحیح یک چیز خوبی است. ۹۶/۲/۱۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini