eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
جواب خلاصه میخوای یا مفصل؟ خلاصه اش اینه که کارهای شاه از شئون حکومت اسلامی وحاکم دینی بود چون داشت در حیطه های حقوقی بسیار گسترده ای دخالت می کرد ونیز خطرات بسیار زیادی برای استقلاب اقتصادی و کشاورزی داشت اصولا شاه طاغوت بود و تائید این کار او تائید طاغوت بود بدون اذن از فقیه جامع الشرایط حق این کارها را نداشت ولذا امام با توجه به نظریه ولایت فقیه با ایت کار قاطعانه مخالفت کردند
گذشت زمان نشان دادکه کار امام کاملا درست و آینده نگرانه بوده است مثلا اصلاحات ارضی ضررهای بسیار سنگینی زد
جواب مفصلش هم اینه 👇 دکتر جواد منصوری در کتابشون خیلی جامع بررسی کرده است امام و انقلاب سفيد شاه در 19 دى‏ماه 41 رسماً اعلام كرد كه قصد دارد اصول شش‏گانه‏اى را به رفراندوم بگذارد كه از آن بعدها با عنوان انقلاب سفيد ياد كرد. تصميم به اعلام اين اصول پس از بازگشت شاه از امريكا و به دنبال توافقش با كندى آغاز شد كه درپى آن وى با كنار گذاردن امينى، خود ابتكار عمل را در دست گرفت و برنامه انقلاب شاه و ملت را كه شامل شش اصل بود، اعلام كرد: اصلاحات ارضى (مرحله اول آن در دوره امينى آغاز شده بود)، ملى كردن جنگل‏ها، اصلاح قانون انتخابات شامل اعطاى حق رأى و وكالت مجلس به زنان، عرضه سهام انحصارات دولتى به مردم براى تأمين منابع ملى اصلاحات ارضى، سهيم كردن كارگران در سود كارخانه‏ها و ايجاد سپاه دانش. «4» در واكنش به اعلام شاه مبنى بر به رفراندوم گذاردن اصول مذكور، امام براى تبادل نظر با مراجع و علماى قم آنها را به جلسه‏اى دعوت كرد. در اين جلسه كه آيات عظام گلپايگانى، نجفى، شريعتمدارى، حاج شيخ مرتضى حائرى و داماد شركت داشتند، امام به تشريح ابعاد مسئله پرداخت و خواستار بررسى موضوع از سوى علما شد. در اين جلسات قرار شد از دولت خواسته شود تا نماينده‏اى را به قم اعزام و اهداف و انگيزه‏هاى شاه را از طرح‏ __________________________________________________ (1). همان، ص 109. (2). همان، ص 110. (3). روح‏الله موسوى‏خمينى (امام)، صحيفه امام، ج 1، ص 110. (4). روزنامه اطلاعات، 20 دى‏ماه 1340. انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 46 اين اصول تشريح كند. «1» به دنبال اعلام اين تصميم، يكى از روحانيان مرتبط با دربار به نام بهبودى روانه قم شد و با علما به گفتگو نشست، اما اين جلسه و جلسات ديگر نتوانست ابهامات را رفع كند و از سويى پاسخ‏هاى غيردقيق دربار نيز اين ابهامات را بيشتر كرد؛ «2» تا آنجا كه اين ابهامات با سفر رئيس تشريفات دربار و رئيس كل ساواك به قم و گفتگو با مراجع نيز برطرف نشد. «3» مهدى‏عراقى يكى از نزديكان امام‏خمينى درباره گفتگوهاى بين پاكروان (رئيس ساواك) با امام درباره اصول انقلاب سفيد مطالبى را بازگفته كه در آن تلويحاً اشاره شده است كه امام با عناوين رفرم شاه مانند اصلاحات ارضى، ملى كردن جنگل‏ها و سهيم كردن كارگران در سود كارخانجات مخالفتى نداشت، «4» اما در مورد چگونگى اجراى آن ايراداتى را مطرح كرده بود. «5» مثلًا به گفته عراقى، امام‏خمينى درباره اصل اول- يعنى اصلاحات ارضى- به پاكروان‏ __________________________________________________ (1). سيد حميد روحانى، بررسى و تحليلى از نهضت امام‏خمينى، ج 1، ص 223. (2). همان. (3). همان. (4). درخصوص موضع‏گيرى امام در مورد اصلاحات ارضى، برخى (همچون آيت‏الله صافى‏گلپايگانى و آيت‏الله بدلا) معتقدند كه امام مانند ديگر مراجع مخالف اصلاحات ارضى بود. برخى ديگر نيز (مانند آيت‏الله اكبر هاشمى‏رفسنجانى، مهدى عراقى و اسدالله بادامچيان) معتقدند امام با اصل اصلاحات ارضى مخالفتى نداشت، بلكه با چگونگى اجرا و مجريان آن مخالف بود. (بنگريد به: «مصاحبه با آيت‏الله صافى‏گلپايگانى و آيت‏الله بدلا»، حوزه، بهار و تابستان 1370، ش 43 و 44، ص 116 و 110؛ مهدى عراقى، ناگفته‏ها؛ خاطرات مهدى عراقى، ص 153. اكبر هاشمى‏رفسنجانى، دوران مبارزه: خاطرات، تصويرها، اسناد، گاه‏شمار، ص 132- 130.) (5). امام در سال‏هاى بعد طى مصاحبه‏اى موضع خود را درباره سه موضوع اصلاحات ارضى، صنعتى‏كردن مملكت و زنان به‏صراحت مورد تأكيد قرار داد: «هدف از اصلاحات ارضى شاه، خصوصاً اين بود كه بازارى براى كشورهاى خارجى- خصوصاً آمريكا- ايجاد كند، اما اصلاحات ارضى كه ما خواستارش هستيم، كشاورز را از محصول كارش بهره‏مند خواهد ساخت و مالكانى را كه برخلاف قوانين اسلامى عمل كرده‏اند، مجازات خواهد كرد. درخصوص صنعتى كردن مملكت، ما كاملًا با اين امر موافقيم، ولى ما خواستار يك صنعت ملى و مستقل هستيم كه در اقتصاد مملكت ادغام شده و همراه با كشاورزى در خدمت مردم قرار گيرد، نه يك صنعت وابسته به خارج براساس مونتاژ، نظير صنعتى كه فعلًا در ايران مستقر ساخته‏اند. سياست شاه از لحاظ صنعتى و كشاورزى، مملكت ما را به نفع قدرت‏هاى استعمارى به صورت يك جامعه مصرفى درآورده است. درخصوص زنان، اسلام هيچ‏گاه مخالف آزادى آنها نبوده است. برعكس، اسلام با مفهوم زن به‏عنوان شي‏ء مخالفت كرده است و شرافت و حيثيت او را به وى بازداده است. ... ما مى‏خواهيم كه زنان را از فسادى كه آنها را تهديد مى‏كند، آزاد سازيم.» (روح‏الله موسوى‏خمينى (امام)، صحيفه نور، ج 1، ص 451.) انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 47
گفته‏بود من به‏عنوان حاكم شرع، بيشتر مالكان دهات را مالك نمى‏دانم، از اين‏رو اموالشان را مصادره مى‏كنيم و به خود رعيت مى‏دهيم. اما به نظر امام چگونگى اجراى كنونى اين امر كشور را به واردكننده مواد غذايى تبديل خواهد كرد و كشاورزى را از بين خواهد برد؛ زيرا به دليل عدم‏حمايت دولت از رعيتى كه اكنون خود مالك شده، او (رعيت) نمى‏تواند اقساط زمين را بپردازد و به كشاورزى ادامه دهد، به همين‏رو زمين را مى‏فروشد و به شهر مى‏رود و بدين ترتيب كشاورزى ضعيف مى‏گردد. اين كارى كه شما مى‏خواهيد بكنيد، نتيجه‏اش آن است كه دو سال ديگر ما دست گدايى پيش امريكا دراز مى‏كنيم. عراقى همچنين مى‏گويد: امام در مورد اصل دوم (ملى كردن جنگل‏ها)، جنگل‏ها را جزء انفال و مربوط به عموم مردم مى‏دانست و معتقد بود تا كنون هم اگر دولت جنگل‏ها را در اختيار ديگران گذارده، خلاف شرع رفتار كرده است. جنگل جزء انفال است و انفال هم ملى است و ازآنِ همه مردم، و حاكم اسلامى بايد از آن استفاده كند. در مورد سهيم كردن كارگران (اصل سوم) نيز امام معتقد بود پيش از اين امر مى‏بايد تأمين اجتماعى كارگران و بهبود وضعيت بهداشت و فرهنگ آنها تحقق يابد. همچنين امام اصل اصلاح قانون انتخابات را مبهم مى‏دانست، از اين‏رو خواستار توضيح بيشتر دولت شد. عراقى مى‏افزايد: پاكروان پس از گفتگو قرار شد پاسخ اين ابهامات را به امام بدهد، اما پيش از رفع ابهام، مسئله رفراندوم را مطرح مى‏كند. «1» بدين‏ترتيب، روز ششم بهمن‏ماه 41 روز رفراندوم اعلام مى‏شود. به دنبال اين تصميم، امام‏خمينى در 2 بهمن 41 طى اعلاميه‏اى برگزارى رفراندوم را براى تصويب اصول انقلاب سفيد بى‏اعتبار دانست. وى در اين اعلاميه ضمن اشاره به اشكالات قانونى رفراندوم مى‏نويسد: اولًا در قوانين ايران رفراندوم پيش‏بينى نشده و بايد قانون، مرجع صلاحيت‏دار براى برگزارى رفراندوم را معين كند. از سويى در ممالكى كه رفراندوم برگزارمى‏گردد آنقدر به ملت مهلت داده مى‏شود تا درخصوص يك‏يك مواد آن بحث و بررسى كنند و مطبوعات و وسايل تبليغات عمومى نيز آزادانه نظرهاى مخالفان و موافقان را منعكس مى‏كنند و مردم آگاهانه به آنها رأى مى‏دهند. افزون‏بر اين رأى‏دهندگان از معلومات‏ __________________________________________________ (1). مهدى عراقى، ناگفته‏ها؛ خاطرات مهدى عراقى، ص 155- 153. انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 48 لازم براى اظهارنظر برخوردارند؛ حال آن‏كه در ايران اين امور وجود ندارد و نيروهاى آگاه جامعه نيز مخالف‏اند. سپس امام با تأكيد بر فضاى اختناق، فشار و ارعاب در جامعه مى‏گويد: اگر تهديد و تطميع در كار نباشد و ملت بفهمد كه چه مى‏كند، اين رفراندوم به‏خوبى مى‏تواند رأى مردم و روحانيت را منعكس نمايد. همچنين امام استفاده از ابزار رفراندوم را- كه به هنگام تعطيلى مجلس و در فضايى پراختناق و به دور از آزادى انجام مى‏گيرد- مقدمه‏اى براى از بين بردن مواد مربوط به مذهب مى‏دانست و نسبت به آن احساس خطر مى‏كرد. به نظر مى‏رسد امام جداى از ماهيت اقدامات شاه، مهم‏ترين حمله را متوجه «استفاده از ابزار رفراندوم» كرد. به ديگرسخن، وى معتقد بود استفاده از اين ابزار ظاهرفريب در جامعه فاقد آزادى مى‏تواند زمينه‏اى براى پيشبرد ديگر اقدامات ضداسلامى و ضدملى شاه باشد. ازاين‏رو مى‏توان مبارزه با رفراندوم را مهم‏ترين هدف امام‏خمينى در اين مقطع دانست. مرحوم حجت‏الاسلام فلسفى دراين‏باره مى‏نويسد: از آنجا كه استنباط مى‏گرديد كه اين رفراندوم پوششى براى انجام يك سلسله كارهاى خلاف شرع توسط رژيم است، لذا امام و ساير آقايان مراجع طى اعلاميه‏اى به برگزارى رفراندوم اعتراض كردند. «1» در هرحال به دنبال اين اعلاميه، مردم و دانشجويان در تهران و طلاب در قم با شعار «رفراندوم قلابى مخالف اسلام است» و «اصلاحات آرى، ديكتاتورى هرگز»، به خيابان‏ها ريختند و با مأموران درگير شدند و ديگر علما نيز به حمايت از امام‏خمينى و مخالفت با رفراندوم پرداختند. «2» آيات عظام گلپايگانى، خويى، خوانسارى، محمد بهبهانى و شريعتمدارى نيز در همان روز طى اعلاميه‏هاى مشابهى رفراندوم را تحريم كردند. «3» در چنين شرايطى در روز 6 بهمن، رفراندوم در فضايى از ارعاب و فشار پليسى و سركوب برگزار گرديد و سپس اعلام شد كه مردم به آن رأى مثبت داده‏اند. __________________________________________________ (1). مركز اسناد انقلاب اسلامى، خاطرات و مبارزات حجت‏الاسلام فلسفى، ص 246. (2). محمدحسن رجبى، زندگينامه سياسى امام‏خمينى، ص 265. (3). مركز اسناد انقلاب اسلامى، اسناد انقلاب اسلامى، ج 1، ص 57. انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 49 به دنبال آن رئيس‏جمهور امريكا پيروزى شاه را تبريك گفت «1» و شاه در پاسخ اظهار اميدوارى كرد كه حمايت امريكا در اجراى طرح‏هاى اقتصادى- اجتماعى ايران تداوم يابد.
مبارزه نيروهاى مذهبى بعد از اين تحولات ادامه يافت و موجب شد نيروهاى مذهبى نسبت به اقدامات دولت بى‏اعتمادتر شوند. در دوم فروردين سال 42 بار ديگر درحالى‏كه علما نوروز آن سال را عزاى عمومى اعلام كرده بودند، نيروهاى نظامى با حمله به مدرسه فيضيه در قم بسيارى از طلاب را مجروح كردند. اين وقايع با ضرب و شتم طلاب در تبريز و حمله به دانشجويان در دانشگاه تهران ابعاد جديدى يافت. رئيس شهربانى قم به نمايندگى از سوى دولت، مراجع را تهديد به قتل، هتك ناموس و خرابى خانه‏هايشان نمود «2» و دستور داد طلاب را روانه سربازى كنند. اين اقدامات بر تشنج وتنش‏ها افزود و علما را كاملًا در مقابل دولت قرار داد؛ به‏گونه‏اى‏كه با اتخاذ موضعى صريح‏تر، طى اطلاعيه‏ها و اعلاميه‏هايى به محكوم كردن اقدامات دولت پرداختند. «3» تلگرام‏ها، اعتراض‏ها و اعتصابات كه تا چهلم حادثه فيضيه ادامه داشت، صف‏بندى دو جريان مهم فكرى، يعنى دولت و فقها را وارد مرحله جديدى كرد. علما دولت را نامشروع، وابسته، عامل دست صهيونيست‏ها، خائن به اسلام و نابودكننده فرهنگ ملى و اسلامى قلمداد مى‏كردند و دولت نيز علما را مرتجع و ضداصلاحات مى‏دانست و معتقد بود اين جريان بايد به‏شدت سركوب شود تا راه اصلاحات هموار گردد. امام در اطلاعيه مهمى ضمن اشاره به حمله كماندوها و مأموران انتظامى به مدرسه فيضيه، تقيه را حرام و اظهار حقايق را واجب خواند و از سويى شاه‏دوستى را مترادف با غارتگرى، ضربه زدن به پيكر قرآن و اسلام و سوزاندن نشانه‏هاى اسلام دانست «4» و افزود: من تا قلم در دست دارم، كارهاى مخالف مملكت را برملا خواهم كرد. امام‏خمينى در اطلاعيه‏اى‏ __________________________________________________ (1). همان، ص 41. (2). سيد حميد روحانى، بررسى و تحليلى از نهضت امام‏خمينى، ج 1، ص 399. (3). اطلاعيه‏هاى متعدد علما در اين مقطع، در كتاب اسناد انقلاب اسلامى توسط مركز اسناد انقلاب اسلامى تدوين و گردآورى شده است. (4). سيد حميد روحانى، بررسى و تحليلى از نهضت امام‏خمينى، ج 1، ص 372. انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 50 كه به مناسبت چهلم فاجعه قم انتشار داد، ديگربار بر سوءنيت رژيم تأكيد كرد. «1» اين تحولات كه هم‏زمان با ماه محرم بود، با سخنرانى امام‏خمينى در عصر عاشوراى قم تشديد شد. در اين سخنرانى، امام‏خمينى ضمن فريب خواندن انقلاب سفيد، شاه را «مرتجع سياه» ناميد كه با حمايت از اسرائيل، احكام اسلام را در خطر قرار داده است. به دنبال اين سخنان، امام‏خمينى در شب 12 محرم (15 خرداد 42) دستگير و به زندان منتقل شد كه اين امر واكنش‏هاى مردمى گسترده‏اى را درپى داشت و قيام 15 خرداد را شكل داد؛ قيامى كه به كشته و مجروح شدن چندين هزار نفر- در شهرهاى تهران، قم و ورامين- و دستگيرى شمارى از علما و مراجع انجاميد. «2» كشتار 15 خرداد موضع علما را شدت بخشيد. رژيم نيز تبليغات خود را عليه علما افزايش داد و شاه و رسانه‏هاى ارتباطى نيز با رهنمود ساواك مى‏كوشيدند مالكان را محرك علما، و از سويى انگيزه علما را مخالفت با اصلاحات ارضى و اصلاحات اجتماعى شاه معرفى نمايند. «3» در مجموع اين تحولات بيانگر آن بود كه امام و فقهاى ديگر به‏شدت نگران جريان سياسى- فكرى حاكم بر كشور بودند. به نظر آنان، اين جريان درصدد وابسته كردن ايران و تخريب سياست، فرهنگ و اقتصاد كشور از طريق اقدامات خلاف قانون و مستبدانه بود. به‏همين روى آنان در مهم‏ترين گام، در سنگر حمايت از قانون به مبارزه با اقدامات خودسرانه شاه (همچون رفراندوم) پرداختند و از او خواستند از اقدامات خلاف قانون دست بردارد.
ابلهی چهار چیز است: دنیا جستن به گُربزی* عقبی جستن به مرائی** خشنودی عیال جستن به درشتی و علم جستن به تن‌آسانی مقالات شمس / تصحیح و تعلیق محمد علی موحد/ صفحه ۱۹۵ پ.ن *گربزی: عاقلی، زیرکی **مرائی: ریاکاری @gershom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️ گلایه یک اقتصاددان از رئیس جمهور حجت‌الله عبدالملکی: 🔻آقای روحانی؛ به چه اعتباری می‌گویید سال ۱۴۰۰ سال برداشته شدن تحریم‌هاست!؟ 🔻چرا تا کشور آماده خنثی‌سازی تحریم‌ها و جهش تولید می‌شود با بهانه برداشته شدن تحریم‌ها دستگاه‌های اجرایی معطل می‌شوند!؟ کانال حامیان دولت جوان،حزب اللهی و انقلابی در کشور👇👇 @dolatejavaneenghlaby
⁉️ آیا می‌توان از توییتر واتس اپ و اینستاگرام استفاده کرد و این وسیله را در اختیار دشمن قرار نداد؟ 💠 مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود فرمودند:« فضای مجازی را بایستی مدیریت کرد. از این امکان مردم استفاده کنند برای مردم وسیله آزادی است بلاشک. خیلی هم خوب است اما نباید این وسیله را در اختیار دشمن قرار داد که بتواند علیه کشور و علیه ملت توطئه کند.» 🔹 ایشان در این قسمت به دو نکته در کنار هم اشاره کردند: ۱ـ استفاده مردم از فضای مجازی و تشویق به استفاده از آن ۲ـ این وسیله را نباید در اختیار دشمن قرار داد ⭕️ مسئله بسیار مهم این است که جمع این دوجمله در چه حالتی امکان دارد؟ ✅ حضرت آقا جملاتی دارند که جوانان را تشویق می‌کنند که در فضای مجازی فعالیت کنند. اما باید توجه کرد همه این جملات یک قید مهم را هم دارد. آن قید از است. ❓چگونه می‌شود هم در فضای مجازی امید آفرینی کرد و هم این وسیله را در اختیار دشمن قرار نداد؟ ▫️آیا غیر از تقویت شبکه ملی اطلاعات و استفاده از پیام رسان‌های ایرانی راه دیگری را هم می‌توان تصور کرد؟‌ ▫️آیا می‌توان از توییتر واتس اپ و اینستاگرام استفاده کرد و این وسیله را در اختیار دشمن قرار نداد؛ در حالی که می‌دانیم پیام رسان‌های آمریکایی کاملا در اختیار دشمن هستند؟ ☑️ از دوستانی که در این فضا به دنبال حقیقت می‌گردند انتظار می‌رود پاسخی منطقی برای این پرسش پیدا کنند. از کانال مدرسه امین @madrese_amin برای علم بیشتر روی این جمله کلیک کن .
هدایت شده از م.ح
🔴فرمانده کل سپاه: ما در میدان می‌مانیم و از دشمن و راهبردش عبور می‌کنیم سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران، در واکنش به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیامی را خطاب به ایشان صادر کرد: 🔸آنقدر می‌سازیم، تولید می‌کنیم، به یاری مردم می‌شتابیم، با فساد مقابله می‌کنیم، فناوران جوان را بسیج می‌کنیم، گروه‌های بی‌شمار بسیجی را در میدان عزت مردم گسیل می‌داریم، خانواده‌ها را یاری می‌کنیم تا توانمند شوند و قدرت می‌سازیم تا دشمن ناتوان شود و دیگر یارای تعقیب سیاست‌هایش را نداشته باشد. 🔸ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت. 🔸ما در میدان می‌مانیم، با مردم همراه می‌شویم، کلام حضرتعالی را روی صحنه زمین پیاده می‌کنیم، دشمن را جا می‌گذاریم، از او و راهبردش عبور می‌کنیم، کشور را از عوارض تحریم‌های ظالمانه بی‌نیاز می‌کنیم. این راه ما است. 🔸ستاد تحقق فرامین نوروزی ۱۴۰۰ را تشکیل داده‌ایم و امروز اولین جلسه آن با حضور هیات رئیسه سپاه و رئیس سازمان بسیج، سازمان اطلاعات و مسئولان اقتصادی و سازندگی سپاه برگزار شد. 🔸در قالب یک نقشه راه، تصمیمات اولیه گرفته شد. 💥 بصیر 💥 ♻️ @basire_basir ♻️
هدایت شده از 🇮🇷کانال کمیل🇮🇷
🔴لبیک فرمانده کل سپاه و نیروهای تحت امر او به فرامین نورزوی رهبر معظم انقلاب!!!👌🏻👏🏻 ▪️تشکیل ستاد تحقق فرامین نوروزی رهبر انقلاب 🔸فرمانده کل سپاه در پیامی به رهبر معظم انقلاب از تشکیل ستاد تحقق فرامین نوروزی رهبر انقلاب در سپاه خبر داد. 🔹«فرمانده کل سپاه: آقا جان؛ آنقدر می‌سازیم، تولید می‌کنیم، به یاری مردم می‌شتابیم، بافساد مقابله می‌کنیم، فناوران جوان را بسیج می‌کنیم، گروه‌های بی‌شمار بسیجی را در میدان عزت مردم گسیل می‌داریم، خانواده ها را یاری می‌کنیم تا توانمند شوند و قدرت می‌سازیم تا دشمن ناتوان شود و دیگر یارای تعقیب سیاست‌هایش را نداشته باشد. ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت.👌🏻 🔹ما در میدان می‌مانیم، با مردم همراه می‌شویم ، کلام حضرتعالی را روی صحنه زمین پیاده می‌کنیم، دشمن را جا می‌گذاریم، از او و راهبردش عبور می‌کنیم، کشور را از عوارض تحریم‌های ظالمانه بی‌نیاز می‌کنیم و اینچنین به برجام بی‌اعتنا و بی‌نیاز می‌شویم، این راه ما است.» 📝متن کامل این پیام را در اینجا http://tn.ai/2474188 بخوانید
هدایت شده از روزنه
مقایسه مهم آغاز دو قرن ایرانی در نگاه مقام معظم رهبری ▫️سال ورود کشور به قرن۱۳۰۰،‌ سال آغاز دیکتاتوری وابسته رضاخان بود که در واقع یک کودتای انگلیسی بود؛ یک حکمرانی وابسته و دیکتاتوری و انگلیسی. ▫️سال ورود به قرن۱۴۰۰، سال انتخابات است یعنی حکمرانی متکی بر استقلال و آرای مردم و اعتماد‌به‌نفس‌ملی. @rozaneebefarda
🔴صحبت های دکتر سعید محمد در یک برنامه تلویزیونی: غربی‌ها دقیقا اومدن دست گذاشتن رو یه سری نقاط خاص، تکنولوژی رو از آن خود کردند و اتفاقا جالب هم هست اینو شما بدونید که این تکنولوژی رو که از آن خود کردند، اینو توسط ماها انجام دادن! یعنی جوانان ما، دانشجویان ما، نه اینکه برن خارج از کشور  اونجا بخوان درس بخونن که اون هم هست ولی حتی در داخل، دانشجوی داخل کشور هم وقتی تز میخواد بنویسه اول از همه سوال می کنه که چه مقاله آی.اس.آی تنظیم کنم که اونوریا چاپش کنند و میگه باید در مرزهای دانش باشید، میره در مرز دانش حرکت کنه، به کجا میرسه، جایی میرسه که او نیاز داره نه جایی که ما نیاز داریم! اما امروز شاید یک صنعتی در کشور مغفول مونده باشه و این صنعت سالها پیش توسط غربی‌ها اختراع شده باشه و الان دارن بهره‌برداری می‌کنند ولی ما نداریمش، برای ما اون در مرز دانشِ، منتها ما داریم چه می‌کنیم؟! جوونها رو سوق میدیم به سمت اینکه ببینید اونها چه میخوان، برای اونها مقاله بنویسید که آی.اس.آی چاپ کنن که شما تز دکترات تایید بشه و دکترا بگیری! این یک جور بردگی انسانی هست، بردگی علمی هست که متاسفانه همه کشورهای جهان سوم در داخل این دام افتاده و دارن تلاش می‌کنند که هی مقاطع شون بره بالاتر در جایی که برای کشور هیچگونه مشکلی حل نمیشه، ما خب دقیقا اینو برعکس کردیم و درخواستمان هستش که عزیزان مون در خارج از کشور اگر در هر بخشی که میتونن کمک بکند تو این عرصه ها کمک ما  بکنن 💥 کمپین بزرگ حمایت از دکتر سعید محمد👇🏼👇🏼👇🏼 https://eitaa.com/joinchat/1108607084Ce61740c7a2 🇮🇷👇 @garargahevelayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای ویژه سالار عقیلی به مناسبت زادروز حاج قاسم+ فیلم 🌴🌴کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی)🌴🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اثر عمل تا ۴۰ نسل گاهی عملی را انجام می دهیم و تاثیری از آن نمی بینیم. در نتیجه خیال می کنیم که خدا رو شکر، به خیر گذشت!! اما تاثیر عمل ممکنه در چهل نسل بعد آشکار شود..! از طرفی ممکن است ما هم اکنون تحت تاثیر چندین نسل قبل از خود باشیم. این تاثیر چگونه است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انقلابیهای دو آتیشه ای که عاقبت بخیر نشدند شیطان با سابقه شش هزار سال عبادت، پایش لغزید.. آیا تضمینی وجود دارد که پای من و شما نلغزد؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 قدرت مناظره ملاک انتخاب رییس‌جمهور؟! 💬 ✅ سالهاست بجای ارائه برنامه و راهکار برای اداره کشور، مناظره سیاسی و بگم‌بگم در کشور رئیس جمهور کشور را انتخاب می‌کند. 🇮🇷 به کانال سعید جلیلی بپیوندید @saeid_jalili_havadar
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزتاسیس حوزه علمیه قم 🏳توسط استاد الفقهاء و المراجع 🏳آیةالله شیخ عبدالکریم حائری 💠رهبرانقلاب ‼️اساساً حوزه‌ی علمیه، یک وجود مثمر و دارای برگ و بار بوده است؛ «کلمة طیّبة کشجرة طیّبة أصلها ثابت و فرعها فی السّماء. تؤتی أکلها کلّ حین بأذن ربّها»؛ و تا امروز این‌گونه بوده است. در سال ۱۳۴۰ قمری - یعنی هفتادودو سال قبل از این - آن روزی که مرحوم آیةالله حائری (رضوان الله تعالی علیه) وارد این شهر شد، از این همه برکات خبری نبود؛ نه در این شهر، نه در این کشور، و نه در سراسر عالم. او این حوزه را پایه‌گذاری کرد و تقریباً چهل سال بعد از آن تاریخ - یعنی در سال ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ قمری - این نهضت آغاز شد؛ ببینید چه‌قدر این ثمره به اصل نزدیک است و چه‌طور آن اخلاصی که نشاننده‌ی این نهال - یعنی نهال حوزه‌ی علمیه - در وجود خود داشت، به ثمر نشست، تا این نهضت پدید آمد و نشاننده‌ی نهال نهضت - یعنی آن معلم نسل کنونی و نسلهای آینده‌ی بشر، آن مرد خدا، آن بنده‌ی صالح، آن رهرو راه پیامبران - با اخلاص خود چه کرد که این نهال تا امروز این همه ثمرات بخشیده است که شما آنها را در سراسر عالم میبینید؛ و یکی از ثمرات آن تلاش در کشور ایران، تشکیل جمهوری اسلامی با همه‌ی برکاتش است؛ و در جاهای دیگر، بیداری مسلمین و بقیه‌ی قضایاست که میدانید. ۷۰/۱۲/۱ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز درگذشت فیلسوف متاله 🏳علامه سید جلال الدین آشتیانی 💠رهبرانقلاب ‼️فیلسوف‌ و علامه‌ بزرگوار مرحوم‌ استاد سید جلال‌ الدین‌ آشتیانی‌ رحمت‌ الله‌ علیه، یکی‌ از پرورش‌ یافتگان‌ حوزه‌ درسی‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌(ره) و استاد علامه‌ طباطبایی‌ بود و خود در شمار برجسته‌ترین‌ اساتید فلسفه‌ و عرفان‌ بودند، فقدان‌ چنین‌ شخصیتی‌ تاسف‌ بار است! ۸۴/۱/۴ 💠علامه آشتیانی ‼️آقای خامنه ای را واقعا آقایان خبرگان از روی عقل انتخاب کردند! جلال حکمت و عرفان، ص۳۴۴ ‼️بعضی از این مدعیان وقتی من پیش امام تلمّذ میکردم، هنوز متولد نشده بودند و بعضی دیگر هم، وقتی من امام را «المجاهد الکبیر، سید الفقهاء و العرفاء و رئیس‌ الملة و الدین» مینامیدم، جرأت بردن نام امام را به هر دلیلی نداشتند! کتاب خاطرات استاد خسروشاهی از علامه آشتیانی ص۱۱۶ @jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر 🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️علی اکبر، نمونه یک چهره منور و زیبای قرآنی و اسلامی است؛ او فقط فرزند پدر نیست، بلكه شاگرد هوشمند و مطیع پدر هم هست. ۶۲/۷/۱۵ ‼️مظهر جوان فداکار در کربلا کیست؟ علي اکبر، فرزند امام حسین؛ جوانی که در بین جوانان بنی هاشم برجسته و نمونه بود؛ جوانی که زیباییهای ظاهری و باطنی را با هم داشت؛ جوانی که معرفت به حق امامت و ولایت حسین بن علی را با شجاعت و فداکاری و آمادگی برای مقابله با شقاوت دشمن همراه داشت و نیرو و نشاط و جواني خود را براي هدف و آرمان والای خود صرف کرد. این خیلی ارزش دارد. این جوان فوق العاده و برجسته به میدان دشمن رفت و در مقابل چشم پدر و چشمان زنانی که نگران حال او بودند، جسد به خون آغشته اش به خیمه ها برگشت. این مصیبت کوچكی نیست، اما همین حرکت او به سمت میدان و آماده شدن برای مبارزه، برای یک مسلمان؛ تجسم عزت، بزرگواری، افتخار و مباهات است. ۸۱/۱/۹ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر 🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️برای خدا، برای قرآن، برای اسلام، جان امام حسین و علی اکبر امام حسین هم فدا بشود، اشكالی ندارد. ۶۶/۳/۸ ‼️آن چیزی که ارزنده تر از عزیزان ماست، اسلام است؛ به دلیل اینكه حسین بن علی و علی اکبر و ابوالفضل از فرزند ما ارزنده تر بودند؛ اما در راه اسلام، راحت خودشان را فدا کردند. پس اسلام از جوان ما ارزنده تر است. ما قربانی میدهیم تا اسلام بماند؛ ما قربانی میدهیم تا شرف اسلامی این ملت بماند؛ ما قربانی میدهیم تا سلطه ابرقدرتها بشكند. ۶۱/۱۲/۲۸ ‼️بدون فداکاری، بدون مجاهدت، بدون زحمت و بدون دردسر، هیچ چیز کوچک هم در دنیا به دست نمی آید؛ نه در دنیا و نه در آخرت. دستاوردهای اخروی زحمت میخواهد، دستاوردهای دنیوی هم زحمت میخواهد. طبیعی است که ما در این راه و در مقابل آن دستاوردها، زحمات و تلفات و سختیها و خسارتهایی هم داشتیم. در راه اسلام، جانهای عزیزی فدا شد. صدها جوان ما ارزش علی اکبر امام حسین را ندارند، اگر امام حسین آن روز فدا نمیشد، اسلام در این چهارده قرن نمیماند؛ پس می ارزید. حتي فدا شدن حسین بن علی می ارزید، با آن همه ارزش که آن ذات شریف و مقدس و آن گوهر گرانبها دارد. می ارزید که ما آن گوهر گرانبها را خرج کنیم تا اسلام چهارده قرن بماند. ۶۵/۷/۴ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر 🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️خون شهید، تضمین کننده استقلال ملت و آبروی اسلام است؛ لذا همه ما مدیون شهدا هستیم. این همان چیزی است که امام حسین به خاطر آن شهید شد. آیا شهدای ما با علی اکبر حسین بن علی و با خود وجود مقدس و بزرگوار او قابل مقایسه اند؟ آن بزرگوارها برای همین شهید شدند و جوانهای ما هم برای همین شهید شدند. ۶۳/۱/۲۲ ‼️شهادت در برهه هایی از زمان و در لحظاتی از تاریخ، ارزش بیشتری پیدا میکند شهادت در دوران امام حسین، از شهادت در قبل و بعد دوران اباعبدالله با فضیلت تر است؛ لذا هیچ یک از شهدای عالم و چه بعد از اباعبدالله تا زمان ما، ارزش شهدای کربلا را ندارند. هیچ کدام از پیرمردهای شهید ما ارزش حبیب بن مظاهر را ندارند؛ هیچ کدام از جوانهای شهید ما ارزش علی اکبر را ندارند؛ چرا؟ چون آن لحظه، لحظه حساس و تعیین کننده ای بود. انفاق در راه خدا همیشه خوب است؛ اما آنجا که شما اگر انفاق بكنید یا انفاق نكنید، تاریخ عوض میشود، معنای دیگری پیدا میكند! ۶۳/۷/۴ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر 🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️اصحاب امام حسین را در تاریخ اسلام تاکنون با اصحاب هیچ حادثه ای نمیشود مقایسه کرد؛ یعنی حبیب بن مظاهر یا علی اکبر را با هیچ یک از جوانها و پیرهای این انقلاب و انقلابهای قبل و حتی زمان پیغمبر نمیشود مقایسه کرد! ۶۳/۳/۲۸ ‼️عزیزان من ببینید نیاز لحظه چیست؛ هنر این است. میدانید در عالم اسلام هزاران نفر بودند که حسین بن علي را و پدر و مادر حسین بن علی را و خاندان آنها را دوست داشتند؛ یزید و یزیدیان را دشمن داشتند؛ حاضر بودند در رکاب امام حسین تلاش کنند؛ اما آنها حبیب بن مظاهر نشدند، زَهیر نشدند، آن غالم تازه مسلمان نشدند، در بنی هاشم کسانی بودند که ابوالفضل و علی اکبر نشدند؛ چرا؟ چون در لحظه نیاز، حضور پیدا نكردند. وقتی دین به من احتیاج دارد، اگر من نیاز آن وقت را نشناسم و به آن نیاز پاسخ ندهم، چه فایده که خودم را آماده و مستعد کمک برای دین بدانم؟ وقتی بیمار به این عالج فوری و به این داروی فوری و فوتی احتیاج دارد، تو زماني میتوانی به کمک افتخار کنی که در آن لحظه آن دارو را بدهی؛ والا آن لحظه که گذشت، اگر صد برابر آن دارو را هم آوردی، چه فایده دارد؟ مهم این است! ۶۴/۶/۱۱ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر 🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️ان‌شاءالله خدا به حقّ علی اکبر علیه السلام شما جوانها را حفظ کند، برای اسلام نگه دارد و ثابت قدمتان بدارد. جوانها توجّه داشته باشند: صراط مستقیم را میتوانند بشناسند، میتوانند دل ببندند، میتوانند منعطف و متشکّل به شکل صراط مستقیم بشوند؛ اما، نگه‌داری آن سخت است، باید نگه دارید. به قول مرحوم امیری فیروزکوهی که گفت: شباب عمر به دانش گذشت و شیب / به جهل کتاب عمر مرا فصل و باب، پیش و پس است؛ بعضی‌ها جوانی‌های خوبی داشتند، امان از پیری‌شان؛ پیر که شدند هیچ. این جوانی‌ها را سعی کنید نگه دارید. البتّه شماها خوب هستید، شماها الحمدلله در خدمت انقلاب و در خدمت اسلام هستید. سعی کنید این حالت را نگه دارید. این ثبات قدم و استقامت در راه صحیح یک چیز خوبی است. ۹۶/۲/۱۸ @Jahade_tabeini