eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
🎧 🔶تاثیر فضای مجازی بر خانواده 🎤استاد حجت الاسلام والمسلمین هادی 🕓 مدت زمان: 50 دقیقه ◾◾◾◾◾◾ مرکز آموزش های کاربردی http://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
002.mp3
15.01M
/ بشنوید موضوع: مشاوره تحصیلی در خانه جلسه دوم حجت الاسلام دکتر 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 مرکز آموزش های کاربردی http://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
پاسخگويي به شبهات عزاداري جلسه اول.mp3
5.92M
پاسخگویی به شبهات عزاداری /جلسه اول ◾◾◾◾◾◾ مرکز آموزش های کاربردی http://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
پاسخگويي به شبهات عزاداري جلسه دوم.mp3
10.32M
🔶پاسخگویی به شبهات عزاداری / جلسه دوم 🎤استاد حجت الاسلام والمسلمین صالحی 🕓 مدت زمان: 50 دقیقه ◾◾◾◾◾◾ مرکز آموزش های کاربردی http://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
نقش ایمان و دعا در سلامت جسم و روان.mp3
25.75M
نقش ایمان و دعا در سلامت جسم و روان اساتید: حجت الاسلام و المسلمین دکتر آذربایجانی جناب آقای دکتر احمدی فراز 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 مرکز آموزش های کاربردی http://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
سواد رسانه در تربیت فرزند جلسه دوم.mp3
10.74M
جلسه دوم سواد رسانه در تربیت فرزند 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 مرکز آموزش های کاربردی http://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
💠 *همراهان خورشید* 💠 🔹حر بن یزید ریاحی 🔸نسب حرّ بن یزید* حرّ بن یزید ه یکی از تیره‌های قبیله تمیم می‌رسد و وی را ریاحی خوانده‌اند.خاندان حرّ در زمان جاهلیت و در دوره اسلام از بزرگان بودند. حرّ از مشهورترین جنگاوران كوفه بود. 🔸نسل حر* درباره نسل حرّ نیز اشاراتی در دست است. در طول تاریخ، دو خاندان به حر منسوب بوده‌اند: خاندان مستوفیان قزوین که حمدالله مستوفی تاریخ نگار مشهور از ایشان است و آل حر در منطقه جبل عامل لبنان که یکی از مشهور‌ترین ایشان، شیخ حر عاملی، صاحب کتاب مشهور وسائل الشیعه است. 🔸نقش حر در واقعه کربلا* عبیدالله بن زیاد چون از حرکت امام حسین(ع) به سوی کوفه آگاه شد، حر را که از بزرگان و رؤسای قوم خود در کوفه بود به فرماندهی سپاهی با نزدیک به هزار سوار منصوب کرد و به رویارویی امام حسین(ع) فرستاد. 🔸ندایی که حر شنید* از حر نقل شده هنگامی که از قصر ابن زیاد در کوفه خارج شدم تا به سمت حسین بن علی(ع) حرکت کنم، سه بار ندایی را پشت سرم شنیدم که می‌گفت: «ای حرّ! تو را به بهشت بشارت باد». او می‌گوید که به پشت سر نگریستم و کسی را ندیدم؛ با خود گفتم: «به خدا قسم، این بشارت نیست؛ چگونه بشارت باشد در حالی که من راهی جنگ با حسین بن علی(ع) هستم.» او این خاطره را در ذهن داشت تا هنگامی که خدمت حسین بن علی(ع) رسید و آن داستان را بازگو کرد. امام(ع) به او فرمودند: تو به واقع به پاداش و نیکی راه یافته‌ای. ▪️رودررویی با حسین بن علی(ع)* هنگامی که کاروان امام حسین(ع) از منزلگاه شراف حرکت کرد در میانه روز طلایه داران لشکر دشمن را از دور مشاهده کردند. امام(ع) به اطرافیان خود فرمود:آیا در این منطقه پناهگاهی هست که بدانجا پناه ببریم و آن را پشت سرِ خویش نهیم و با این قوم، از یک سمت، مقابله کنیم؟ گفتند:آری، در ناحیۀ چپ، منزلی است به نام «ذو حُسم». امام(ع) در قسمت چپ جاده به طرف ذو حُسم روان شد، سپاه دشمن نیز به طرف این منزل می‌تاخت؛ ولی امام(ع) و همراهانش زودتر به این منزل رسیدند. پس امام(ع) دستور داد که خیمه‌ها را در این مکان بر پا کردند. حر بن یزید ریاحی و سپاهیانش به هنگام ظهر، از گرد راه فرارسیدند و در حالی که خود و همراهانش تشنه بودند، برابر امام حسین(ع) و یارانش قرار گرفتند. به رغم این صف آرایی خصمانه، واکنش امام(ع) با آنان صلح آمیز بود چنانکه به یاران خود دستور داد سپاهیان حر و اسبان‌شان را سیراب کنند و چون حرّ ابراز تمایل کرد که با یارانش در نماز به امام اقتدا کند، امام پذیرفت. حر مأموریت خود را به عرض امام(ع) رساند. امام(ع) به تأکید فرمود مردم کوفه از او دعوت کرده‌اند تا به کوفه بیاید. و متعاقباً، با یادآوری مکاتبات و درخواست‌های مکرر کوفیان مبنی بر عزیمت امام به کوفه و در درست گرفتن زمام امور، تصریح کرد که چنانچه کوفیان از خواست خود پشیمان شده‌اند، باز می‌گردد. حرّ از وجود چنین مکاتباتی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت او و همراهانش در زمره نویسندگان نامه‌ها نبوده‌اند و وی مأموریت دارد امام(ع) را به کوفه نزد ابن زیاد ببرد. چون امام با یاران خویش عزم حرکت نمود، حر مانع حرکت امام(ع) به سمت کوفه و نیز مانع بازگشت امام حسین(ع) به حجاز شد. حرّ پیشنهاد داد امام راهی غیر از راه کوفه و مدینه در پیش گیرد تا وی بتواند از ابن زیاد کسب تکلیف کند. حر به امام(ع) گفت: من مأمور به جنگ با شما نیستم؛ ولی مأمورم از شما جدا نگردم تا شما را به کوفه ببرم، پس اگر شما از آمدن خودداری می‌کنید راهی را در پیش گیر که نه تو را به کوفه برساند و نه به مدینه؛ تا من نامه‌ای برای عبیدالله بنویسم؛ شما هم در صورت تمایل نامه‌ای به یزید بنویسید، تا شاید این امر به عافیت و صلح منتهی گردد؛ و در پیش من این کار بهتر است از آنکه به جنگ و ستیز با شما آلوده شوم. پس از این، امام حسین(ع) و یارانش در مسیر عُذیب الهجانات و قادسیه حرکت کردند و حرّ نیز همراه آنان بود. حرّ اگرچه مأمور جنگ نبود، از همان ابتدا احتمال وقوع درگیری با امام حسین(ع) آزارش می‌داد و حتی گفته‌اند به امام هشدار داد که اگر بجنگد حتماً کشته خواهد شد؛ و هرگاه مجالی می‌یافت به امام(ع) عرض می‌کرد: به خاطر خدا حرمت جان خویش را نگه‌دار که من یقین دارم که اگر جنگی صورت گیرد، کشته خواهی شد. اما امام با خواندن شعری پاسخ داد که از مرگ و شهادت در راه خدا ترسی ندارد. توافق حرّ با امام، در ۲ محرم پایان یافت؛ دو گروه به نینوا رسیده بودند که نامه ابن زیاد به دست حرّ رسید مبنی بر آنکه بر امام و یارانش سخت بگیرد و آنان را در زمینی بی‌آب و علف و بی‌حصار متوقف کند. در نامه ابن زیاد خطاب به حر نوشته بود: «چون نامۀ من به تو رسید و فرستادۀ من نزد تو آمد، بر حسین(ع) سخت گیر، و او را فرود نیاور مگر در بیابان بی‌حصار و بدون آب. به فرستاده‌ام دستور داده‌ام از تو جدا نگردد تا خبر انجام دادن فرمان مرا بیاورد، والس
لام.» حر خدمت امام حسین(ع) آمد و نامه ابن زیاد را برایش قرائت کرد. امام(ع) به او فرمود: بگذار در «نینوا» و یا «غاضریه» فرود آییم. حرّ، که در تنگنا قرار گرفته و پیک ابن زیاد به مراقبت و جاسوسی او گماشته شده بود، به ناچار کاروان امام را متوقف کرد و درخواست امام و یارانش مبنی بر اردو زدن در روستای نینوا (یا غاضریه یا شُفَیه/ سُقَیه) در همان حوالی را نپذیرفت از این رو در کربلا (بنابر پاره‌ای روایات، نزدیک روستای عَقْر)، در نزدیکی رود فرات، اردو زد. 🔅توبه حر در روز عاشورا* حرّ اگرچه اقدامی سخت‌گیرانه کرد، اما رفتارش با امام محترمانه بود؛ حتی یک بار به حرمت خاص فاطمه(س) نیز اشاره کرد. در روز عاشورا، عمر بن سعد لشکر خود را آراست و فرماندهان هر بخش از سپاه را تعیین نمود. او حربن یزید ریاحی را فرمانده بنی تمیم و بنی همدان کرد. با آراسته شدن سپاه، لشکر عمر سعد آماده جنگ با سپاه امام حسین(ع) گردید. حربن یزید چون تصمیم کوفیان را برای جنگ با آن حضرت(ع) جدی دید نزد عمر بن سعد رفت و به او گفت: «آیا تو می‌خواهی با این مرد بجنگی؟» گفت: «آری به خدا قسم چنان جنگی بکنم که آسان‌ترین آن افتادن سرها و بریدن دست‌ها باشد.» حر گفت: «مگر پیشنهادهای او خوشایندتان نبود؟» ابن سعد گفت: «اگر کار به دست من بود می‌پذیرفتم؛ ولی امیر تو عبیداللَّه نپذیرفت.» پس حر، عمر سعد را ترک کرد و در گوشه‌ای از لشکر ایستاد و اندک اندک به سپاه امام(ع) نزدیک شد، مهاجر بن اوس -که در لشکر عمر سعد بود- به حر گفت: «آیا می‌خواهی حمله کنی؟» حر در حالی که می‌لرزید پاسخی نداد. مهاجر که از حال و وضع حر به شک افتاده بود، او را مورد خطاب قرار داد و گفت: «به خدا قسم هرگز در هیچ جنگی تو را به این حال ندیده بودم، اگر از من می‌پرسیدند: شجاع‌ترین مردم کوفه کیست از تو نمی‌گذشتم (و تو را نام می‌بردم) پس این چه حالی است که در تو می‌بینم؟» حر گفت: *«به درستی که خود را میان بهشت و جهنم می‌بینم و به خدا سوگند اگر تکه‌تکه شوم و مرا با آتش بسوزانند من جز بهشت چیز دیگری را انتخاب نخواهم کرد.»* حر این را گفت و بر اسب خود نهیب زد و به سوی خیمه‌گاه امام(ع) حرکت کرد. گفته‌اند که وی با حالی پریشان با امام مواجه شد و با اذعان به اینکه هرگز گمان نمی‌کرده است که کوفیان کار را به جنگ بکشانند، طلب بخشش کرد. امام برایش استغفار نمود و فرمود که تو در دنیا و آخرت آزادمرد (حرّ) هستی. حر در حالی که سپر خود را وارونه کرده بود به اردوگاه امام(ع) وارد شد. او خدمت امام حسین(ع) آمد و عرض کرد: فدایت شوم یابن رسول الله(ص) من آن کسی هستم که از بازگشت تو (به وطن خود) جلوگیری کردم و تو را همراهی کردم تا به ناچار در این سرزمین فرود آیی؛ من هرگز گمان نمی‌کردم که آنان پیشنهاد تو را نپذیرند، و به این سرنوشت دچارتان کنند، به خدا قسم اگر می‌دانستم کار به این جا می‌کشد، هرگز به چنین کاری دست نمی‌زدم، و من اکنون از آن چه انجام داده‌ام به سوی خدا توبه می‌کنم، آیا توبه من پذیرفته است؟ امام حسین(ع) فرمود: آری خداوند توبه تو را می‌پذیرد. 🔹موعظه کردن سپاه کوفه* حر پس از توبه رو در روی لشکر عمر بن سعد ایستاد و به نصیحت آنها پرداخت: «ای قوم آیا پیشنهادهایی که حسین(ع) به شما کرد باعث نشده تا خداوند شما را از جنگ با او باز دارد؟» گفتند: «سخنت را به امیر عمر بن سعد بگو.» حر همین سخن را با عمر بن سعد باز گفت. پس عمر بن سعد گفت: «من به جنگ با حسین(ع) حریصم و اگر راهی دیگر جز این داشتم همان کار را می‌کردم.» پس حر خطاب به لشکر گفت:«ای مردم کوفه مادرانتان به عزایتان بنشینند؛ آیا این مرد شایسته را به سوی خود خواندید و گفتید: در یاری تو با دشمنانت خواهیم جنگید، اما اکنون که به سوی شما آمد دست از یاری‌اش برداشتید، در برابر او صف بسته می‌خواهید او را بکشید؟ شما جان او را به دست گرفته راه نفس کشیدن را بر او بسته‌اید، و از هر سو او را محاصره کرده‌اید و از رفتن به سوی زمین‌ها و شهرهای پهناور خدا جلوگیریش کرده‌اید، آن سان که هم چون اسیری در دست شما گرفتار شده نه می‌تواند به نفع خود کاری انجام دهد و نه می‌تواند زیانی را از خود دور کند، و آب فراتی که یهود و نصاری و مجوس از آن می‌آشامند و خوک‌های سیاه و سگان در آن می‌غلطند بر روی او و زنان و کودکان و خاندانش بسته‌اید، تا جائی که از شدت تشنگی بی‌حال افتاده‌اند؛ چه بد محمد(ص) را درباره فرزندانش رعایت کردید، خدا در روز تشنگی (محشر) شما را سیراب نکند!» در این هنگام تیراندازان سپاه عمر بن سعد او را هدف تیرهای خود قرار دادند؛ حر که چنین دید به عقب برگشت و پیش روی امام(ع) ایستاد. 💠شهادت حرّ از امام تقاضا کرد که چون نخستین کسی بوده که بر امام خروج کرده، اجازه دهد که نخستین مبارز و شهید باشد. وی بلافاصله پس از پیوستن به امام، راهی میدان نبرد شد و پس از گفتگوی دوباره و بی‌نتیجه با عمربن سعد و بیان
سخنانی در تقبیح رفتار زشت کوفیان، رجزگویان با آنان جنگید و سرانجام، پس از چندین نوبت نبرد، به شهادت رسید. سرِ حر بن یزید به همراه سرهای برخی شهیدان کربلا در زیارتگاه رئوس الشهداء در قبرستان باب الصغیر شهر دمشق دفن شده است. ✳️ مرقد حرّ به گفته سید محسن امین، موقع دفن شهدای کربلا توسط افراد قبیله بنی اسد، گروهی از قبیله حرّ، مانع دفن جسد حر همراه با دیگر شهدای کربلا شدند و جسد وی را در جایی که در قدیم به آن «نواویس» می‌گفته‌اند. به خاک سپردند. بنابراین جسد او در فاصله یک میلی از مرقد امام حسین(ع) دفن شد. آرامگاه حر اکنون در سمت غربی شهر کربلا به فاصله حدود هفت کیلومتر واقع شده است. 🆔👉@femamkazem
◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️ ⚜️ بسم الله الرحمن الرحیم ✨و جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا و [فرمان] پروردگارت برسد، وفرشتگان صف اندر صف حاضر شوند، 📗سوره فجر آیه 22 🔲 پیراهن خونین اباعبدالله (علیه السلام) در دستان مبارک حضرت مادر در روز قیامت🔳 امام محمّد باقر (علیه السلام) می فرمایند: ⚜️ إذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ جَمَعَ اللَّهُ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ فِی صَعِیدٍ وَاحِدٍ 👈 ثمَّ أَمَرَ مُنَادِیاً فَنَادَى‏ غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ وَ نَکِّسُوا رُءُوسَکُمْ حَتَّى تَجُوزَ فَاطِمَةُ ابْنَةُ مُحَمَّدٍ الصِّرَاطَ قَالَ فَتَغُضُّ الْخَلَائِقُ أَبْصَارَهُمْ فَتَأْتِی فَاطِمَةُ عَلَى نَجِیبٍ مِنْ نُجُبِ الْجَنَّةِ یُشَیِّعُهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ ▪️فتَقِفُ مَوْقِفاً شَرِیفاً مِنْ مَوَاقِفِ الْقِیَامَةِ ثُمَّ تَنْزِلُ عَنْ نَجِیبِهَا 👈فتَأْخُذُ قَمِیصَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ بِیَدِهَا مُضَمَّخاً بِدَمِهِ وَ تَقُولُ یَا رَبِّ هَذَا قَمِیصُ وَلَدِی وَ قَدْ عَلِمْتَ مَا صُنِعَ بِهِ فَیَأْتِیهَا النِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ یَا فَاطِمَةُ لَکِ عِنْدِی الرِّضَا فَتَقُولُ یَا رَبِّ انْتَصِرْ لِی مِنْ قَاتِلِهِ ➖فیَأْمُرُ اللَّهُ تَعَالَى عُنُقاً مِنَ النَّارِ فَتَخْرُجُ مِنْ جَهَنَّمَ فَتَلْتَقِطُ قَتَلَةَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ کَمَا یَلْتَقِطُ الطَّیْرُ الْحَبَّ ثُمَّ یَعُودُ الْعُنُقُ بِهِمْ‏ إِلَى النَّارِ فَیُعَذَّبُونَ فِیهَا بِأَنْوَاعِ الْعَذَابِ ⚜️چون روز قیامت شود، خداوند تمامى اولین و آخرین را در سرزمین واحدى گرد آورد، ▪️سپس منادی را فرمان دهد و او صدا زند: چشمانتان را فرو خوابانید و سرهاى خود را به زیر اندازید تا فاطمه دخت محمّد (صلوات الله علیهما) از صراط عبور کند. پس تمام آفریدگان چشمان خود را فرو خوابانند و فاطمه (سلام الله علیها) در حالى که بر مرکبى از مرکب‌هاى بهشتى سوار شده و هفتاد هزار فرشته وى را مشایعت مى‏‌کنند، وارد صحنه محشر شود ▪️ سپس در جایگاهى شریف از جایگاه‌هاى قیامت توقف کند و از مرکبش فرود آید 👈و پیراهن خون آلود حسین بن على (علیه السلام) را به دست گیرد و گوید: اى پروردگار من، این پیراهن فرزند من است و تو مى‏‌دانى که با او چه‌‏ها شد! از جانب خداوند عزّ و جل ندا آید: اى فاطمه، من خرسندى تو را خواهانم. عرض مى‌‏کند: اى پروردگار من، براى من از قاتلش انتقام بگیر. خداوند به پاره‌‏اى از آتش فرمان دهد، از دوزخ بیرون آمده و تمام کشندگان حسین بن على (علیه السلام) را مانند پرنده‏‌اى که دانه از روى زمین بر مى‏‌چیند مى‏‌رباید، سپس همه را بسوى‏ آتش مى‏‌برد، و آنان در آتش به انواع عذاب معّذب شوند. 📗عوالم العلوم و المعارف و الأحوال من الآیات و الأخبار و الأقوال , ج11 , ص922 ⚜️ ◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup
‍ . زندگی با خاطرات استعمار . سال 1286 در اوج مجاهدت ملت رنج دیده ایران در مسیر پیروزی مشروطه دولت انگلستان و روسیه بصورت و بدون اطلاع ایران طی قرارداد 1907 کشورمان را بین خود تقسیم کردند. این قرارداد چراغ سبز انگلستان به روس ها بود تا مشروطه را سرکوب کنند . چند سال بعد یعنی در 1294 دولت انگلستان و روسیه تزاری قرارداد قبلی را تکمیل کرده و مناطق نفوذ خود را گسترش دادند. این قرارداد، همان قرارداد 1915 است که در این تقسیم بندی خاک ایران باز هم دولت ایران از انعقاد آن نداشت . ششم آذر 1322 در دوره و دوره پیروزی نهایی متفقین بر آلمان نازی بدلیل درخواست استالین کنفرانسی در سفارت شوروی در تهران برگزار شد. نخست وزیر انگلستان چرچیل و رئیس جمهوری آمریکا روزولت نیز در اجلاس حضور داشتند. اما این بار هم سری و بدون اطلاع دولت علی سهیلی وارد ایران شدند . سهیلی نخست وزیر می نویسد: ابتدا از طریق کاردار شوروی در تهران در جریان برگزاری این اجلاس در تهران قرار گرفتم... روز چهار آذر استالین و روز پنجم آذر روزولت و چرچیل وارد تهران شدند. کنفرانس مشترک آنان روز شش آذر شروع شد. روز هفتم آذر نشست محرمانه آنان در سفارت شوروی جریان داشت، روز نهم این نشست خاتمه یافت و اعلامیه مشترک آنان منتشر شد و روز دهم رهبران هر سه کشور از ایران خارج شدند . چرچیل در صحن سفارت به شاه ایران به اندازه احوال پرسی وقت داد، روزولت حاضر نشد به کاخ و دیدار شاه جوان برود و استالین شرط گذاشت در صورت تغییر محافظان کاخ شاه و گماشتن روس‌ها بعنوان محافظ به دیدار شاه خواهد رفت . تحقیر پشت تحقیر . حالا استعمارگران که پر و بال شان ریخته با خاطرات خوش آن دوران زندگی می‌کنند!!!! . واکنش تند و کاربران فضای مجازی به این گستاخی در یادآوری آن روز تحقیر آمیز ملت ایران قابل ستایش است. البته مقامات رسمی ما نباید به "موضع گیری" بسنده کنند و برخورد لازم است. . در واقع و رئیس مجلس به توییت زدن اکتفا نکنند، این دو نفر را فراخوانده و دو کتاب تاریخ معاصر و تحولات ایران به آنها بدهند تا قدری با مطالعه متوجه شوند: اینجا "انقلاب" شده است. الان قاجاریه یا پهلوی نیست که اینها بتازند . نه ما آن ایران توسری خوریم نه شما ابرقدرت های بعد جنگ جهانی دوم . تمام شده بفهمید . 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
هدایت شده از واحد فضای مجازی استان همدان
🌟ویژه‌نامه منتشر شد. 📥🌟 📥🌟 📥🌟 📥🌟 📥🌟 📥🌟 📥🌟 📥🌟 💢لطفا جهت دریافت روی لینک زیر کلیک کنید: 👇👇👇 🌐 https://btid.org/fa/vmoharram
هدایت شده از واحد فضای مجازی استان همدان
💢 شاهدان گریه 💠 علامه طباطبایی: ایشان در مجلس روضه ای که سیدی در محله گذر خان قم تشکیل می داد شرکت می نمود، یک بار قسمتی از منزل آن سید، نوسازی شده بود و علامه در همان قسمت نشسته بودند. در آن هنگام می پرسند: چه مدت است که در این جا مجلس عزاداری برپاست؟ گفته بودند: بیش از چهل سال. مرحوم علامه از آن قسمت نوسازی شده، برخاستند و به قسمت قدیمی خانه رفتند و فرمودند «این آجرهایی که چهل سال شاهد گریه بر امام حسین علیه السلام بودند، قداستی دارند که انسان به این ها هم تبرک می جوید.» 📎 #گرافیک_ثابت 📎 #محرم 📎 #امامت 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
دهه اول محرم_منبر.mp3
9.4M
🎧 # صوت حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد 🏴 دهه اول محرم 📆 امروز_چهارم محرم_(۱۴۰۰/۵/۲۲)| قم دفتر مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی علیه السلام https://eitaa.com/noorihamedani
هدایت شده از تذکره الاولیاء
اگر یاد خداوندکه نقطه ی اصلی هرم آفرینش است آرامش بخش نباشد،مطمئن باش مخلوقات اوآرامش بخش نخواهند بود،دنبال اوباش وانقدرسرگردان نباش @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
4_5780762050380696637.mp3
1.74M
اولین قدم مدیریت نفس این است که بفهمیم نفس چیست؟ ✨شما این بدن نیستید اصل هویت انسانی، نفس است ✨شما به حاق وجود خود و به "منِ خود" بدون هیچ قیدی توجه کنید، اولین چیزی که از خود درک میکنید این است که "هستید" ✨انسان هستِ هستِ هستِ هست است ✨صفت واحد بین من و بقیه، "هستی و بودن" است ✨مقام ولایت اهل بیت علیهم السلام، پیوند دهنده ی هستی ها با هم است. 💠جلسه دوم مدیریت و معرفت النفس @sholeye_toor
هدایت شده از استاد فیاض بخش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 ببینید| محرم امسال؛ فرصتی برای خرق عادت‌ها 🔹آنچه که انسان را نابود می‌کند جهل دینی است. جهل از یک منظر به این معناست که انسان عباداتش را از روی عادت‌های قومی و خانوادگی انجام‌ دهد؛ عمری نماز بخواند ولی نماز برایش عادت شده باشد؛ عمری عزاداری کند -جسارت به نماز و عزاداری نباشد- اما از روی عادت. 🔹در این روزگار خداوند ابتلایی برای ما مؤمنان قرار داده است که به دلیل شیوع بیماری کرونا نمی‌توانیم مانند همیشه سوگواری کنیم. 🔹کرونا از این جهت برای ما نعمت است که حجاب عادت‌هایمان را پاره کنیم. اگر بناست عزاداری کنیم، عزاداری تنها و غریبانه را هم سیدالشهدا(ع) می‌پذیرد؛ مگر نبود که اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در زمان خلفای ظلم در زیرزمین‌هایشان عزاداری می‌کردند. 🔹 مؤمن و به‌خصوص سوگوار حسینی(ع) سربازی است که اگر در یک جبهه نتواند بجنگد به زمین نمی‌نشیند؛ بلکه در جبهه‌ای دیگر به جنگ شیطان می‌رود و برای محبوب خود ابراز عاشقی می‌کند. محبوب در هر صورتی جلوه کند برای عاشق محبوب است. 🏴 صلی الله علیک یا اباعبدالله... ☑️ کانال جلوه نور علوی 🆔‌‌‌‌‌@jelvehnooralavi
هدایت شده از تذکره الاولیاء
‍ آیت الله قاضی : در مستحبات تعزیه داری و زیارت حضرت سید الشهدا علیه السلام مسامحه ننمایید ؛ و روضه ی هفتگی ولو دو سه نفر باشد ، اسباب گشایش امور است ، و اگر از اول عمر تا آخرش در خدمت آن بزرگوار بجا بیاورید ، هرگز حق آن بزرگوار ادا نمی شود. و اگر هفتگی ممکن نشد ، دهه ی اول محرم ترک نشود . وعن تقریر الاحقر علی بن الحسین الطباطبایی @tezkar
هدایت شده از تذکره الاولیاء
‍ چاره بلا شهید دستغیب می نویسد: از مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری، نقل شده است اوقاتی که در سامرا مشغول تحصیل علوم دینی بودم، اهالی سامراء به بیماری وبا و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده ای می مردند . روزی در منزل استادم مرحوم سید محمد فشارکی، عده ای از اهل علم جمع بودند ناگاه مرحوم آقا میرزا محمد تقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وبا شد که همه در معرض خطر مرگ هستند . مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمی بکنم آیا لازم است انجام شود یا نه؟ همه اهل مجلس پاسخ دادند: بلی . فرمود: من حکم می کنم که شیعیان سامرا از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را به روح نرجس خاتون، والده ماجده حضرت حجة بن الحسن (ع) هدیه نمایند تا این بلا از آنان دور شود . اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند . از فردای آن روز تلف شدن شیعه موقوف شد و همه روزه تنها عده ای از سنی ها می مردند به طوری که بر همه آشکار گردید . برخی از سنی ها از آشنایان شیعه خود پرسیدند: سبب این که دیگر از شما کسی تلف نمی شود چیست؟ آنان گفتند: زیارت عاشورا . آنها هم مشغول شدند و بلا از آنها بر طرف گردید . داستانهای شگفت، ص 399 و 401 @tezkar
هدایت شده از تذکره الاولیاء
وصیتی تأمل برأنگیز مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی ماه های محرم و صفر هر سال را لباس سیاه می پوشیدند و در وصیت نامه خود نوشته اند: لباس سیاهی که در ماه های محرم و صفر می پوشیدم جهت حزن و اندوه در مصیبت های آل رسول اکرم با من دفن شود تا وسیله شفاعت ایشان در روز قیامت باشد سفارش میکنم دستمالی را که اشک های زیادی در رثای جدم حسین مظلوم و اهل بیت مکرم علیهم السلام او ریخته و صورت خود را با آن پاک می کردم بر روی سینه ام در کفنم بگذارند بر ستیغ نور، ص128و 112 @tezkar
هدایت شده از تذکره الاولیاء
مستحبی بالاتر از گریه بر سیدالشهداء نیست آیت الله بهجت بکاء بر مصائب اهل بیت علیهم السلام و به خصوص حضرت سیدالشهداء علیه السلام شاید از آن قبیل مستحباتی باشد که افضل از آن نیست. بنده خیال می¬کنم، فضیلت بکاء بر سیدالشهداء علیه السلام بالاتر از نماز شب است. آیینه حقیقت، ص63 @tezkar
هدایت شده از تذکره الاولیاء
‍ بحث معیّت با حضرت سیدالشهدا و یارانشان است. می‌گوییم؛  يَا لَيْتَنا كُنا مَعَکم فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمًا، ما خیلی دلمان می‌خواست با شما باشیم تا به این فوز عظیم برسیم. این معیتی که از اباعبدالله علیه السلام درخواست می‌کنیم، در حد یک کاش و خواهش گزاف است یا در ساختار کلمات اهل بیت علیهم السلام نظامی طراحی شده که نشان می‌دهد این معیت به معنای فعلی و الان است. یعنی اگر کسی بخواهد الان هم میتواند با اهل بیت علیهم السلام باشد. و اگر این درست فهمیده شود و بتوانیم این معنا را برای معیّت، از لابه لای کلمات اهل بیت استخراج کنیم نگرش ما به مسائل دینی خصوصا مسایل فقهی تغییر می‌کند. خطبه ۱۲ نهج البلاغه؛ و من كلام له (علیه السلام) لما أظفره الله بأصحاب الجمل: وَ قَدْ قَالَ لَهُ بَعْضُ أَصْحَابِهِ وَدِدْتُ أَنَّ أَخِي فُلَاناً كَانَ شَاهِدَنَا لِيَرَى مَا نَصَرَكَ اللَّهُ بِهِ عَلَى أَعْدَائِكَ. فَقَالَ لَهُ (علیه السلام) أَهَوَى أَخِيكَ مَعَنَا؟ فَقَالَ نَعَمْ. قَالَ فَقَدْ شَهِدَنَا، وَ لَقَدْ شَهِدَنَا فِي عَسْكَرِنَا هَذَا [قَوْمٌ] أَقْوَامٌ فِي أَصْلَابِ الرِّجَالِ وَ أَرْحَامِ النِّسَاءِ، سَيَرْعَفُ بِهِمُ الزَّمَانُ وَ يَقْوَى بِهِمُ الْإِيمَان. وقتی خداوند تبارک و تعالی در جنگ جمل سپاه امیرالمومنین علی علیه السلام را به ظفر رساند، يكى از ياران عرض کرد: اى كاش برادرم، مى بود و مى ديد كه چه سان خداوند تو را بر دشمنانت پيروز ساخته است. على (ع) از او پرسيد: آيا برادرت هوای بودن با ما در این جنگ را داشت؟ واقعا میل دلش این بود که با ما باشد؟ گفت: آرى. امام على (ع) فرمود: "پس همراه ما بوده است." ما در اين سپاه خود مردمى را ديديم كه هنوز در صلب پدران و رحم مادران مى باشند، ولى با ما هم عقيده و آرمانند، به زودى متوّلد مى شوند، و دين و ايمان به وسيله آنان تقويت مى گردد. 🔹جلسه اول معیّت با سیدالشهدا سلام الله علیه (محرم الحرام ۱۴۳۸) @sholeye_toor