eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت مادر شهید از پیام پسرشهیدش در لحظات آخر: فقط برای حجاب و ناموس جبهه آمدم😭و امضا با خونش😭
هدایت شده از خزینة الجواهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر سه شهیدی که 29 سال می رود بهشت زهرا مادر که باشی. ....😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حامد حدادی، بسکتبالیست: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند مردم در ایران به جای ماشین، سوار شتر می‌شوند و کفش نمی‌پوشند! وقتی در آمریکا کت و شلوار می‌پوشیدم، به من می‌گفتند خوشحالی که کت و شلوار پوشیدی! 🆘 @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅مقام معظم رهبری:حوزه‌های علمیه باید خود را سرباز نظام بدانند ، برای نظام کار کنند ، برای نظام دل بسوزانند ، در خدمت تقویت نظام حرکت کنند...حوزه‌های علمیه نمی‌توانند سکولار باشند
▪️اگر عباس ماه هاشمین است ▪️هنرجوی امیر المومنین است ▪️اگر اسطوره ی فخر و ادب شد ▪️چو مامش حضرت ام البنین است. ▪️وفات اسطوره ادب فاطمه ثانی ▪️مادر حضرت ابالفضل(ع) تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همایش تکریم از مادران و همسران مکرم شهداء () ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه همدان
تقدیم به پیشگاه ام الادب، ام الوفاء، ام الغیره ای فلک یک مه و سپهر سه اختر شیرخدا را خجسته همدم و همسر فاطمــه دوم بــهشت ولایـت یـار عـلی، نایــب بتـول مطهر یوسف زهرا توجهش به تو بانو زینب‌کبری تو را صدا زده مادر امّ‌بنیــن، مــام شیـر خـداوند امّ‌ادب، آفتاب خانـه ی حیـدر خوانده کنیـز عزیز فـاطمه خود را ای بـه ادب از همه زنان جهان سر برده به میراث از تو عشق و ادب را حضـرت عبـاس در حضــور بـرادر کرده نثار قدوم یوسف زهرا چــار گل سـرخ و چار لاله ی پرپر ای پسر تو حسین دوم زهرا ای بــه بنینت ســلام آل پیمبر از همگان برترنـد خیـل شهیدان رتبه ی عباس توست ز آن همه برتر نیست عجب گر که با زیارت زهرا گــردد اجــر زیــارت تــو برابــر رویــت مــانند آفتــاب درخشـان بــختت بالاتــر از سپهــر مــدوّر غبطـه بـه عبـاس تو برند شهیدان با همه قدر و جلال در صف محشر زائــر بــاب البقیـع تـوست دل ما ای نفس جـان بـه تربـت تـو معطر روی ارادت نهاده‌ایم بر آن خاک حـاجت دائـم گرفته‌ایم از آن در روز وفات تـو گشت شهـر مدینه محفل اندوه و اشک و ناله سراسر کاش که بودند چار دسته گل تو تا که زنند از غمت به سینه و بر سر حیف نه عباس داشتی و نه عثمان آه نه عون تو بـا تو بود نه جعفر آب شدی در فراق یوسف زهرا گـرچه تــو را بــود داغ‌هـای مکرر دوست نه تنها گریست بر تو که می‌زد بــر دل دشمــن شــرار آه تـــو آذر در کـف عبـاس تـوست حاجت کونین گرچـه جـدا شـد ورا دو دست ز پیکر دست جدا گشت و دیده شد هدف تیر نیــزه بــه سینــه، عمـود آهن بر سر بـر تــو و عبــاس تــو ســلام هماره ای پــدر و مــادرم فــدای تــو مادر گـــر بگــذارند دشمنــان تو «میثم» گیرد چون جان خـود مـزار تو در بر 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
اهانت سازمان‌یافته به ساحت حضرت فاطمه(س) در سایه سکوت حوزه هزارساله نجف مدینه فاضله سکولارهای حوزوی همین بود؟! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 با برافتادن رژیم سفاک صدام و برآمدن شبه‌دولت‌های وابسته به آمریکا، فضای فرهنگی و مذهبی عراق با دگرگونی‌های سریع و عجیب همراه شد. نضج‌گیری نحله‌های انحرافی یکی از عوارض منفی ولنگاری فرهنگی عراق پس از صدام بود. مدتهاست سرویس‌های جاسوسی کشورهای مختلف به سرمایه‌گذاری در عراق پرداخته‌اند و حالا مدتی است که نتایج آن برنامه‌ریزی‌ها و صرف هزینه‌های گزاف، نمود اجتماعی یافته است. انحراف در آئین‌های عزاداری از حیث شکل و محتوا، تنها یکی از بروندادهای ولنگاری فرهنگی/مذهبی در عراق است که قبل از این در ایام عزاداری محرم شیوع یافت و مع‌الاسف مدتی است از تحریف تاریخ صدر اسلام گذشته و به مرز اهانت علنی به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا علیها سلام رسیده است. عجیب آنکه در تمام این سال‌ها، متولیان حوزه علمیه نجف، برنامه‌ای برای مدیریت فضای فتنه‌گون عراق نداشته و بلکه به تئوریزه کردن این بی‌تفاوتی و بی‌عملی پرداخته است! عجیب‌تر آنکه برخی ، همصدا با بعضی ، حوزه فعلی نجف را مدینه فاضله و الگوی تمام حوزه‌های علمیه شیعی _حتی قم_ برشمارده‌اند! از نگاه سکولارها، مزیت نسبی حوزه نجف، سیاست‌پرهیزی و بلکه سیاست‌ستیزی بوده و همین موجب شده این حوزه در امر تبلیغ دین توفیق حداکثری یابد! اما ورای این تحلیل‌های آبکی و انتزاعی، واقعیت‌های عینی حکایت دیگری دارد! واقعیت آن است که سکولار شدن حوزه نجف موجب شده بزرگ مرجع عراق یعنی آیت‌الله العظمی سیستانی نیز در میان این جماعت، غریب افتد و قدرش ناشناخته بماند. واقعیت آن است که هر عنصر نامطلوبی امروز می تواند به نام دین علم مرجعیت و راهبری بلند کند و دکان دونبش برای فریب مردم باز کند! واقعیت آن است که سیاست‌گریزی عارضی نجف، نه فقط حیثیت و هویت این حوزه مقدسه، که دیانت مردم عراق را نیز شدیدا به مخاطره انداخته و عراق را بیش از هر زمان دیگری به بستر نضج‌گیری مبدل سازد. پرسش آن است که سوداگران سکولاريسم حوزوی که در قم به ادنی بهانه‌ای تا مرز شهرآشوبی پیش می‌روند، چگونه است از یک طرف حوزه نجف را در مقابل قم بعنوان مدینه فاضله معرفی می‌کنند و همزمان در مقابل انفعال و سکوت و انزوای این حوزه در مقابل (ع)، زبان در کام درکشیده‌اند؟! برخلاف پروپاگاندای رسانه‌ای سکولارها، سرشت حوزه هزارساله نجف همواره با سیاست و مبارزه و قیام گره خورده است و از آن جمله، اگر زمانی آن حوزه با همت شیخ‌الطائفه و دیگر اعاظم به تولید تراث حدیثی و سایر میراث معنوی، از جمله احیای شعائر حسینی، موفق می‌شود یکی از عوامل مهم آن مسئله حکمرانی و به طور مشخص حکومت بویهیان شیعی ایرانی است. در طول تاریخ آنچه نشان‌گر و عامل جهانی‌شدن آوازه و دامنه تاثیر حوزه مقدسه نجف بوده، همانا و مجاهدت‌ سازمان‌یافته در امر تحقق دین است. از این رو به هر میزان که در اقامه امر دین توفیق داشته، در میان شیعیان و مسلمانان و بلکه جهانیان اعتبار و آبرو داشته و در تحولات اجتماعی، محل اعتنا قرار گرفته است. سکولارهای حوزوی که نجف را منفعل و بی‌عمل می‌خواهند در بهترین حالت، مصداق دوست جاهل هستند که مسیره انزوای بیشتر و حذف این حوزه مقدسه را پیش گرفته‌اند! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
جامعه مدرسین علیه سکولاريسم حوزوی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹گزیده سخنان جناب آقای در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد: انقلاب اسلامی از دل حوزه های علمیه نشأت گرفته است. حوزه کاری کرده کارستان، حوزه های علمیه، مراجع و علما و در راس آن حضرت امام قدم در وادی گذاشتند که به خوبی از عهده آن برآمدند. اهداف ما گرایش به معنویت بود، ما احساس می‌کردیم اگر مساله به همین صورت پیش رود چیزی باقی نخواهد ماند، امام فریاد برآوردند، نهضت را مردمی اعلام کردند؛ وعده عدالت اجتماعی و ارزش های دینی به مردم دادند، روحانیتی که این فاکتورها مدنظرش بود احساس کرد در سایه تشکیل حکومت اسلامی، جمهوری اسلامی قابل تحقق است. اولین توصیه این اجلاسیه این است که روحانیتی که با همه سختی‌ها، زندان‌ها و تبعیدها در صحنه بوده، همچنان در صحنه است؛ ما به این باور رسیده ایم که دین از سیاست جدانیست، سیاست در متن دین ماست، دین با سیاست همراه است، نمی‌شود تنها در امور فردی برای احیای ارزش‌ها تلاش کنیم. پیام اجلاسیه این است نکند برخی از روحانیون با عده‌ای همنوایی کنند یا به خاطر فشارهایی که دیده می شود منفعلانه برخورد کنند و ریشه را بزنند و بگویند دین از سیاست جداست، این که عده ای که خودشان در ایامی در مصدر امور بودند، اگر بخواهند نغمه‌هایی سر دهند، این درست نیست. این که عده ای شعار مسجد و محراب برای حوزه و روحانیت سر دهند، با فلسفه حوزه های علمیه و رسالت علما که دنباله روی انبیا و اولیای الهی هستند، سازگار نیست، اگر این گونه بود که این همه جنگ ها بر مولا علی(ع) تحمیل نمی شد. پیام اجلاسیه این است که روحانیت بر سر عهد و پیمان خود بماند تا بتوانیم به مسیر ادامه دهیم، رسیدن به عدالت اجتماعی و رضایت مندی مردم کار ساده ای نیست، اما روحانیت با همان استواری در صحنه می ماند تا رسیدن به مرز نهایی که تمدن اسلامی است. روحانیت در کنار مردم با هدایت و رهبری رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تا رسیدن به افق ها این مسیر را ادامه خواهد داد و این پرچم را به دست حضرت ولیعصر(عج) خواهد سپرد. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را تکذیب کرده است! برخی به دنبال احیای تز رضاخانی جدایی دین از سیاست هستند! پاسخ صریح جناب آقای به اظهارات اخیر آقای در باب جدایی حوزه از سیاست قابل تأمل @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 سخنان جناب آقای (نایب رییس جامعه مدرسین) در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد: ▫️ مقام معظم رهبری اهمیت جهاد تبیین را به خوبی تبیین کردند، البته در اینجا نکات زیادی وجود دارد، از جمله جهاد تبیین در قرآن، روایات و سیره و روش امامان که اعزه محترم باید به تبیین ابعاد مختلف آن بپردازند. ▫️علما و روحانیت را طلایه داران و پیشگامان نهضت جهاد تبیین هستند. جهاد تبیین دو بخش ایجابی و سلبی دارد؛ رسالت تبیینی که انبیای الهی و اولیا داشتند هم نفی داشت و هم اثبات، نمی شود ما اثبات را داشته باشیم اما نفی را نه. ▫️تبری جلوه سلبی جهاد تبیین است؛ اساسا لااله الا الله از تبری شروع می شود، امام هم از تبری از رژیم شاه و آمریکایی‌ها شروع کرد، با این کار نظام اسلامی شکل گرفت. ▫️از ابتدای انقلاب اسلامی، انقلاب ما گرفتار شد. شهید مطهری به جنگ این التقاط رفت و با این نگاه آثار زیادی را به چاپ رساند، منافقین به صحنه آمدند و همه چیز دین را هدف قرار دادند؛ پرورش‌دهندگان فرقان که شهید مطهری را به شهادت رساندند، هنوز در حال خط دهی هستند. ▫️[بازخوانی بخش‌هایی از فرمایشات حضرت امام و رهبری درباره مروجان اسلام آمریکایی و التقاطی]. این تفکر امروز هم هست، البته مردم به صحنه آمدند و زیربنای تفکرات اینها که تفکرات همان جریانی است که امام در صحیفه در رابطه با نهضت آزادی گفتند، قصه جهاد تبیین تنها قصه یک جریانی که نه ماه بود و رفت نیست. ▫️[در پاسخ به اظهارات سخنرانان نشست صد سالگی حوزه، از جمله آقای مصطفی محققداماد، که برخی از سخنرانان آن خط جدایی حوزه از سیاست را دنبال کرده‌اند] اینها روی شان نمی‌شود که بگویند جدای دین از سیاست، می گویند جدایی حوزه از سیاست، اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین را تکذیب کرده است، این جهاد تبیین بسیار مهم است. ▫️کسانی در پی احیای تز رضا خانی جدایی دین از سیاست هستند، ما معتقدیم حوزه فراتر از جناح ها و گروه ها است، اما چه کسی گفت حاج شیخ عبدالکریم در سیاست نبود، سیاست تنها درگیری نیست، مؤسس حوزه علمیه قم در دل سیاست بود و مدبرانه عمل کرد. ▫️اینها می خواهند حوزه را نظام جدا کنند، طلبه خوب، خطیب خوب و امام جماعت خوب را افرادی می دانند که در حمایت از انقلاب تقیه کند، هدف این است، ما به همراه امام عظیم الشان همراه علمی که ایشان برافراشتند خواهیم ماند. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظرات آقای در نفی ضرورت و اطلاع از ! ▫️سخنان مشابه جناب آقای استاد احمدی شاهرودی با تفصیل بیشتر: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10385 🔹مخاطب اصلی این قبیل اظهارات، مجموعه‌هایی مانند و است و انتظار آن است این قبیل مجموعه‌ها به صورت تفصیلی به دفاع از جایگاه مجموعه خویش بپردازد اما فارغ از هر واکنشی که مؤسسات مورد خطاب جناب آقای احمدی شاهرودی در مواجهه با نقد صریح ایشان اتخاذ کنند، نقدهای جدی بر مدعای جناب ایشان وارد است که عجالتا در اینجا به نکاتی چند اشاره خواهد شد. ▫️حاشیه طلبگی روزنه بر سخنان ایشان را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10386 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
ضرورت قرآن‌آموزی در حوزه از نگاه پاسخی به اظهارات جناب آقای استاد احمدی شاهرودی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔲 شهید ثانی رضوان الله علیه در منیة المرید در قسمت آداب متعلم علوم دینی می‌فرماید: ▫️و کان السّلف لا یعلّمون الحدیث و الفقه إلا لمن حفظ القرآن. ▫️و إذا حفظه فلیحذر من الاشتغال عنه بغیره اشتغالا یؤدی إلی نسیان شیء منه أو تعریضه للنسیان بل یتعهد دراسته و ملازمه ورد منه کل یوم ثم أیام ثم جمعه دائما أبدا. ▫️و یجتهد بعد حفظه علی إتقان تفسیره و سائر علومه. 🔹علماء سلف مرامشان آن بود که فقه و حدیث را بغیر حافظ قرآن نمی آموختند. 🔹و کوشش کند که در تعقیب حفظ کلام اللّه از و سایر علوم قرآن برخوردار گردد. ▫️منیةالمرید، ص۲۶۴. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
201022_0750.mp3
17.09M
🎙بشنوید|| پاسخ تفصیلی جناب آقای به اظهارات اخیر جناب آقای در نفی ضرورت ▫️سخنان جناب آقای استاد احمدی شاهرودی در نفی ضرورت و اطلاع از ! 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10387 ▫️سخنان تعدیل شده و توضیحات پسینی جناب آقای احمدی شاهرودی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10385 ▫️حاشیه طلبگی روزنه بر سخنان جناب آقای احمدی شاهرودی را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10386 🔴حاشیه روزنه آنگونه که پیش از این نیز در روزنه تأکید شد، مخاطب اصلی سخنان جناب آقای احمدی شاهرودی، مجموعه‌هایی مانند و بوده‌اند و انتظار آن بود که این قبیل مجموعه‌ها ضمن پاسخ تفصیلی به اظهارات مربوطه، به دفاع از جایگاه و مأموریت سازمانی مجموعه خویش بپردازد. از این جهت اقدام بهنگام ریاست پژوهشگاه فقه نظام قابل تقدیر است. اکنون باید منتظر پاسخ و شخص جناب آقای به اظهارات اخیر باشیم. واقعیت آن است که این مراکز گاه با بودجه عمومی و گاه با وجوهات شرعیه اداره می‌شوند و قطعا تأسیس این قبیل مجموعه‌ها از فلسفه محکمه‌پسند و کارآمدی قابل دفاع برخوردار است. کمترین حق حوزویان اطلاع تفصیلی از این امور است تا خدای ناکرده آن شبهات در اذهان مستقر نگردد. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
پاسخ و رئیس پژوهشگاه فقه نظام به اظهارات اخیر جناب استاد 🔹مشاهده فیلم کامل اظهارات طرفین در 👇 اینجا 🔹مطالعه متن کامل پاسخ آقای حاج‌ابوالقاسم در 👇 اینجا 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
4_5837169943233169922.ogg
665K
🎙بشنوید|| اظهارات عجیب جناب آقای پیرامون جایگاه آموزش قرآن در تحصیلات حوزوی! ▫️چه نیازیه طلبه تفسیر و عقاید بخواند؟! ▫️ اگر مردم سوال کردند می گوییم نمی دانیم! مگه شما چشم پزشکی بلدید؟! نه! لازم نیست! ▫️بخشی از جلسه درس اصول(۱۲ خرداد ۱۴۰۰) به بهانه اظهارات جنجالی اخیر ایشان. 🔶حاشیه روزنه این قبیل اظهارات اختصاص به این استاد محترم ندارد و تعدادی از اساتید محترم در متن حوزه هستند که با انگیزه‌های مختلف در امر مطالعات تخصصی طلاب _حتی در یادگیری عقاید و تفسیر_ به طور جدید تشکیک می‌کنند. به راستی آیا تضمینی هست اگر طلاب قرآن را در سال‌های اولیه نیاموزند بعدا به سراغ این سرچشمه تمام معارف اسلامی بروند؟ چه تضمینی هست با نسخه این اساتید محترم، مجتهد متعمق در فقه و اصول تربیت شود؟ خوب است جناب استاد احمدی شاهرودی کارآمدی ایده تربیتی_تحصیلی خود را تبیین کنند تا انتزاعی بودن این ایده‌ها متبادر نشود! به راستی، بزرگان امامیه که در سایه انس با قرآن کریم تمام مراحل طلبگی را تا عالی ترین سطوح علوم و معارف اسلامی طی کرده‌اند، با کدامین الگو تربیت شده‌اند؟! شاید برخی تصور کنند این قبیل نسخه‌ها برخاسته از روش سنتی حوزه است، اما مطالعه احوالات و اظهارات بزرگان خلاف آن را اثبات می‌کند و با کمال احترام باید عرض شود این قبیل توصیه‌ها، شهرت و کلیت ندارد. و البته در جای خود قابل احترام است؛ اگرچه قابل تعمیم نیست! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053