eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 وصیت قابل تامل شهید باکری به رزمندگان 🔻 برید دعا کنید شهید بشید، چونکه بعد جنگ رزمنده‌ها سه دسته میشن! ادامه‌ی وصیت رو از زبان خود رزمنده بشنوید👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🎥 ماجرای ولادت امیرالمومنین در کعبه از زبان مرحوم آیت‌الله مرتضی تهرانی 🔸ماجرای شکاف کعبه و ورود مادر حضرت علی(ع) به خانه‌ی خدا و تحیّر و تلاش عده‌ای که سعی داشتند وارد شوند اما موفق نشدند.
🔴 روایت «امروز از دیروز» و «امروز از امروز» 1⃣یکی از گزاره‌هایی که رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی دستور کار خود قرار داده‌اند، این است که «مردم ایران نسبت‌به سال 57 تغییر کرده و شور و اعتقاد اوایل انقلاب را ندارند و همچنین نسبت‌به آینده کشور نیز ناامید و دلسرد شده‌اند!» این گزاره نیازمند تحقیق و تدقیق است تا با یک بررسی عالمانه و به‌دور از هیجانات سیاسی و زودگذر، واقعیت را روشن نماید؛ بدین‌منظور کوشش داریم وضعیتی اجمالی از اوایل انقلاب و سپس زمان کنونی را بیان کرده‌ و واکنش این رسانه‌ها در هر مقطع را به قضاوت بنشینیم. 2⃣با وقوع انقلاب در سال 57 طبیعی بود که این رسانه ها تا مدتی -هر چند کوتاه- سکوت پیشه کنند لکن این وضعیت دیری نمی‌پاید و پس‌از گذر زمانی نه‌چندان زیاد، مزدوران رسانه‌ای دشمن با سیاه‌نمایی گسترده از شرایط کشور و القای ناامیدی، مدعی کناره‌گیری مردم از انقلاب می‌شوند؛ این وضعیت پس‌از شروع جنگ تحمیلی شدت بیشتری پیدا کرده و از این‌جهت کشور را تحت فشار رسانه ای قرار می‌دهد. اشاره به قسمتی از بیانات حضرت امام در آن مقطع که به خوبی گویای هجمه سنگین تبلیغاتی میباشد خالی از لطف نیست؛ فقط توجه به این نکته لازم و ضروری است که این صحبت‌ها در سال 60 و تنها سه سال پس‌از انقلاب 57 ایراد می‌شود: «این شیاطین که می‌گویند که ملت دیگر چطور و چطور است، اینها توی اتاقهای خودشان نشسته‌اند حساب می‌کنند. اینها نمی‌روند که این ملت میلیونی را محاسبه بکنند... این معناها را از گوشهایشان بیرون کنند آقایان که این مردم دیگر از جمهوری اسلامی کنار رفته‌اند. خیر، شماها کنار رفته‌اید.... این قلمها یک قدری ملاحظه بکنند این مسائل را. همین طور می‌نشینند توی خانه‌هایشان حکم می‌کنند ملت این طوری است! خوب، ملت اینهاست که شما می‌بینید که در کوچه و بازار و آنهایی که در جنگ هستند و آنهایی که هر روز می‌آیند و می‌گویند که ما می‌خواهیم برویم جنگ. ملت من و تو نیستیم! ملت آنها هستند. میزان آنها هستند. هی ننشینید و بگویید که مردم چه شده‌اند؛ مردم دیگر مایوس شدند؛ مردم کذا شدند. نخیر، مردم از اسلام مایوس نمی‌شوند.60/03/06» 3⃣آنچنان که مشاهده می شود رویکرد این رسانه‌ها در آن مقطع، مشابه رویکردی است که هم اکنون نسبت به وضعیت کنونی دارند؛ یعنی «سیاه‌نمایی گسترده و ضرب الاجل سازی برای پایان جمهوری اسلامی». لکن تفاوتی در رویکرد همین رسانه ها و دنباله های آنان در زمان کنونی نسبت به وقایع اوایل انقلاب مشاهده می‌شود. به عبارت دیگر این رسانه ها برای نیل به اهداف خود نیازی به سیاه نمایی از دوران اوایل انقلاب ندارند و اتفاقاً با تفسیر نجومی از وضعیت اوایل انقلاب، در صدد زیر سوال بردن شرایط کنونی هستند؛ نتیجه دو سر ماجرا نیز مشخص است؛ چه سیاه نمایی در زمان وقوع حادثه و چه بزرگنمایی در زمان بعد از حادثه، هدفی جز دلسرد و ناامید کردن مردم نسبت به آینده ندارد. 4⃣ نمونه های چنین برخوردی از طرف رسانه ها فراوان است و در این یادداشت تنها به ذکر یک مورد بسنده میکنیم؛ زمان جنگ که برخی از نوجوانان در میدان های نبرد حاضر می‌شدند، عده ای از اجباری بودن حضور در جبهه سخن به میان آورده و مدعی می‌شدند «به دلیل شرایط دشواری که برای کشور پیش آمده است، جمهوری اسلامی ناچار به استفاده از نوجوانان در میدان جنگ شده است و این نشان دهنده پایان جمهوری اسلامی است!» اما در زمان کنونی و در مقام روایت سازی از آن دوران، این گونه عمل نمی‌کنند؛ بلکه برای تخریب و تحقیر جوانان عصر حاضر مدعی می‌شوند که اوایل انقلاب «عده‌ای به دلیل عمق و شدت علاقه خود نسبت به انقلاب، در شناسنامه خود دستکاری می‌کردند تا بتوانند در جبهه حضور پیدا کنند!!» [ و از شور و اشتیاق مدافعان حرم، ذره ای سخن به میان نمی آورند.] ✅در پایان باید گفت که اندک توجهی به دو مقوله «روایت امروز از دیروز» و «روایت امروز از امروز»، ریشه بسیاری از شبهات را از بین برده و روشن خواهد کرد که کجا بودیم و هم اکنون در چه نقطه‌ای ایستاده ایم. ✍ادمین عقال 🆔@eghaal
💠 نکاتی از آیت‌الله میرباقری در تبیین حکمرانی رهبر معظم انقلاب 🔹 از نگاه رهبر انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی آغاز عصر جدیدی است. این انقلاب داعیه مبارزه با عصر روشنگری غرب را دارد که با صدای بلند با دین مخالفت می‌کند. بعضی‌ها می‌گویند غرب سرمایه‌داری مخالف دین نیست که البته کاملاً اشتباه می‌کنند. 🔹 مقصود حضرت آقا از دولت‌سازی، دولت به معنی قوه مجریه نیست، بلکه مجموعه نظامی است که در آن حکمرانی اسلامی محقق شود. رهبری به الزامات این نظام اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آگاهی دارند و می‌دانند که باید نیروی انسانی متناسب با این نظام تربیت شود. 🔹 یکی از خدمات حضرت آقا ایجاد زیرساخت‌های حکومت اسلامی است و ایشان در این راستا کمک شایانی به شکل‌گیری نهضت نرم‌افزاری و بحث کرسی‌های نظریه‌پردازی و علوم انسانی اسلامی کرده‌اند. 🔹 یکی دیگر از خدمات حضرت آقا محافظت از انقلاب اسلامی در مقابل استحاله شدن و فاصله گرفتن از اهداف اصلی است. ایشان با تئوریزه کردن انقلاب اسلامی، آن را از افتادن در دام اشرافیت و خوی پادشاهی نجات دادند. رهبریِ چنین نظامی، نیازمند فرد توانمندی است که در این مقیاس می‌اندیشد و اراده‌ای پولادین متناسب با این مقیاس دارد. 🔹 رهبری با ارائه مراحلی پنج‌گانه، انقلاب اسلامی را در مقیاس عصر جدید در مقابل عصر روشنگری قرار داده و با هوشیاری پیش برده‌اند. ایشان به‌خوبی می‌دانند که حرکت‌های بزرگ برای رسیدن به نتیجه، زمان می‌برد. به همین دلیل هم با دولت‌ها مدارا می‌کنند، زیرا می‌دانند در کنار کارهای روزمره‌ دولت‌ها، کار بزرگ‌تری به عهده انقلاب اسلامی است و این انقلاب با ظرفیتی که دارد، از این دولت‌ها عبور می‌کند. متاسفانه دولت‌ها تا کنون هم‌تراز انقلاب اسلامی نبوده و آسیب‌هایی را به انقلاب اسلامی وارد آورده‌اند. بنابراین، جوشش انقلاب اسلامی ارتباطی به رئیس‌جمهورها ندارد، بلکه یک حرکت عظیم الهی است که از رئیس‌جمهورها و دولت‌ها عبور می‌کند. آقا هم چندان سر به سر دولت‌ها نمی‌گذارند، چون انقلاب اسلامی ترمز آنها را کشیده است. بعضی می‌خواستند انقلاب اسلامی را استحاله کنند، اما نتوانستند و انقلاب اجازه نداد دولت‌ها فرمان آن را به دست بگیرند. 🔹 رهبر انقلاب با تئوریزه کردن انقلاب، آن را در مقابل چالش‌های بزرگ جهانی اعم از منافقین دنیای اسلام و کشورهای عربی و داعش و چالش‌های داخلی غرب‌گراها و منافقین حفظ کردند. 🔹 من معتقدم خدای متعال ایشان را برای این مأموریت ساخته است. دوران جوانی ایشان را ببینید که چه امتحان‌های بزرگی را از سر گذراندند. مطالعات ایشان در اسلام‌شناسی یک نگاه اجتماعی است و ایشان به دنبال تحقق دین در جامعه هستند. بنابراین خدای متعال ایشان را به لحاظ اندیشه‌ای و به لحاظ کارآمدی کامل کرده است. (۱۴۰۰/۲/۳۰، مصاحبه با نشریه پاسدار اسلام) ☑️ @mirbaqeri_ir
شخصیّت رهبر انقلاب .MP3
18.71M
🎧 آیت‌الله میرباقری | تبیین شخصیت رهبر معظم انقلاب و شیوۀ حکمرانی ایشان در پیشبرد انقلاب اسلامی، ۱۴۰‌۰/۲/۳۰ 💥 رهبر انقلاب با ارائه مراحل پنج‌گانه (انقلاب، نظام، دولت، جامعه، تمدن)، انقلاب اسلامی را در مقیاس عصر جدید در مقابل عصر روشنگری قرار داده و با هوشیاری پیش برده‌اند. ایشان به‌خوبی می‌دانند که حرکت‌های بزرگ برای رسیدن به نتیجه، زمان می‌برد؛ به همین دلیل هم با دولت‌ها مدارا می‌کنند، زیرا می‌دانند در کنار کارهای روزمره‌ دولت‌ها، کار بزرگ‌تری به عهده انقلاب اسلامی است و این انقلاب با ظرفیتی که دارد، از این دولت‌ها عبور می‌کند. متأسفانه دولت‌ها تا کنون هم‌تراز انقلاب اسلامی نبوده و آسیب‌هایی را به انقلاب اسلامی وارد آورده‌اند. 💥 من معتقدم خدای متعال ایشان را برای این مأموریت ساخته و تربیت کرده است. دوران جوانی ایشان را ببینید که چه امتحان‌های بزرگی را از سر گذراندند. مطالعات ایشان در اسلام‌شناسی یک نگاه اجتماعی است و ایشان به دنبال تحقق دین در جامعه هستند. بنابراین، خدای متعال ایشان را به لحاظ اندیشه‌ای و به لحاظ کارآمدی کامل کرده است. 🔗 eitaa.com/mirbaqeri_ir/3837 🔗 eitaa.com/mirbaqeri_ir/3838 🔗 eitaa.com/mirbaqeri_ir/3852 ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 | جهاد تبیین با اطلا‌ع‌رسانی چه فرقی دارد؟ ⚠️ ماجرای اتفاق اخیر اهواز که جوری پشت سر هم قرار داده شد که ناخودآگاه ذهن مخاطب به ساختار کشیده شد و جوری به جامعه القا شده که ۴۰ ساله گذشته فقط سیاهی بوده @Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ پُتکی به نام "عصای موسی" بر سر مقامات رژیم صهیونیستی! @Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وقتی در شهر وجودت عادل شدی، می توانی در جامعه هم عادل باشی. 👤دکتر منصوری لاریجانی از عدالت علوی می‌گوید @Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🎥 توصیه فوق العاده آیت الله بهجت به جوانی که میگفت: خسته‌ام نمیاز نمیخونم @Afsaran_ir
برکت واکسن ویژه اُمیکرون تولید کرد 🔹گروه برکت تولید واکسن اختصاصی اُمیکرون را یک ماه پس از شناسایی این ویروس در کشور به‌نتیجه رساند و مطالعه‌ واکسن بروزشده را روی مدل حیوانی اجرا کرده است. مطالعات خنثی‌سازی ۱۰۰٪ سویه‌ امیکرون را نشان می‌دهد. 🔹برکت باتوجه به سرعت انتشار اُمیکرون تولید انبوه این واکسن را آغاز کرده است و پروتکل پیشنهادی اجرای مطالعه بالینی واکسن را جهت تصمیم‌گیری به سازمان غذاودارو و کمیته اخلاق داده است. @Farsna
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 بایگانی 🔷 سخنرانی در نشست هفتگی جوانان منظومه فکری رهبر حکیم انقلاب در باب 🔹 جلسه یازدهم 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | خاطره ای جالب از 🔶 برشی از سخنرانی حجت‌‌الاسلام راجی به مناسبت ایام پیشنهاد مطالعه در ایام اعتکاف 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | سرمایه ای گران‌بها که به فراموشی سپردیم ♨️ نظر ادیب و شاعر اهل تسنن درخصوص کلام علیه‌السلام 🔸برشی از سخنرانی به مناسبت ولادت باسعادت امیرالمومنین 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | رویای صادقه ♨️ کتابی که به علامه محمدتقی مجلسی توصیه کردند 💢 کتابی که به واسطه آن مردم اصفهان مستجاب‌الدعوه شدند ___________________ 📚 برشی از سخنرانی حجت‌الاسلام راجی به بهانه ایام 🔸 رهبر معظم‌ انقلاب: "...بخصوص من در این ایام اعتکاف ، را توصیه می‌کنم" 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
🔸سخنرانی مذهبی 🔺موضوع: فضیلت ماه رجب و شعبان در کلام ولایت 👤 با حضور جناب استاد احمد نعمتی 🔹جمععه ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۱ ✅ گروه گفتمان روشنگری https://eitaa.com/joinchat/2056912907Cd64c2aca52 🔹امام خامنه ای: هر کس در راه روشنگری فکر مردم تلاش کنداز یک انحرافی جلوگیری کندواز یک سوء فهمی مانع شودچون در مقابل دشمن است جهاد است.
«بسم الله» سه سال پیش با ایجاد یک شایعه و دست گذاشتن روی و ، باعث قتل طلبه همدانی شدند و بعد هم خیلی راحت گفتند اشتباه شده است! اما امروز همان غیرت را نشانه رفته‌اند و هشتگ می‌زنند اند... یعنی انسانی نان به نرخ روز خور که هیچ چیز جز منفعتش را نمی‌خواهد، یک روز با کردن، روزی دیگر با کردن! شما نه تنها هستید؛ بلکه هم هستید... 💬 🖌 @negashteh | نگاشته
هدایت شده از روزنه
نه مراست قدرت آنکه دم زنم از جلال تو یا علی مدح حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) [صفحه ۱ از ۲] فؤاد کرمانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یا علی نه مرا زبان که بیان کنم، صفتِ کمال تو یا علی شده مات عقل موحدین، همه در جمالِ تو یا علی چو نیافت غیر تو آگهی، ز بیانِ حالِ تو یا علی نبرد به وصف تو ره کسی، مگر از مقالِ تو یا علی هله ‌ای مُجلّیِ عارفان، تو چه مطلعی تو چه منظری که ندیده‌ام به دو دیده‌ام، چو تو گوهری چو تو جوهری هله ‌ای مولّه عاشقان، تو چه شاهدی تو چه دل بَری چه در انبیا چه در اولیا، نه تو را عدیلی و هم‌سَری به کدام کس مَثلت زنم که بُوَد مثالِ تو یا علی توئی آنکه غیر وجود خود، به شهود وغیب ندیده‌ای فَقرات نفس شکسته‌ای، سُبحاتِ وَهم دریده‌ای همه دیده‌ای نه چنین بود شه من تو دیده‌ی دیده‌ای ز حدودِ فصل گذشته‌ای، به صعودِ وصل رسیده‌ای ز فنای ذات به ذاتِ حق، بُوَد اتّصال تو یا علی چو عقول و افئده را نشد، ملکوتِ سرّ تو مُنکشف همه گفته‌اند و نگفته شد ، ز کتابِ فضل تو یک الف ز بیانِ وصف تو هر کسی، رقم گمان زده مختلف فصحای دهر به عجز خود، ز ادایِ وصف تو معترف بُلغای عصر به نطقِ خود، شده‌اند لالِ تو یا علی تویی آن که در همه آیتی، نگری به چشم خدای بین شده از وجودِ مقدّست، همه سرّ کَنزِ خفا مبین تویی آن که از کُشِفَ الغطا، نشود ترا زیاده یقین ز چه رو دَم از أنا ربکّم نزنی، بزن بدلیل این که به نورِ حق شده منتهی، شرفِ کمال تو یا علی تو همان درخت حقیقتی، که در این حدیقه‌ی دنیوی أنا ربّکم تو زنی و بس، به لسان تازی و پهلوی ز بروق نورِ تو مُشتعل، شده نارِ نخله‌ی موسوی ز تو در لسانِ موحّدین، بُوَد این ترانه‌ی معنوی که انا الحق است به حقِ حق، ثمرِ نهالِ تو یا علی تویی آن تجلّیّ ذوالمنن ، که فروغ عالم و آدمی هله ‌ای مشیّتِ ذاتِ حق ، که به ذات خویش مُسلّمی ز بروز جلوه ما‌خلق، به مقام و رتبه مقدّمی به جلالِ خویش مُجلّلی، ز نوالِ خویش مُنعّمی همه گنج ذاتِ مقدّست، شده مُلک و مالِ تو یا علی تو چه بنده‌ای که خدائیت، ز خداست منصب و مرتبت احدی نیافت ز اولیا، چو تو این شرافت و منزلت رسدت ز مایه‌ی بندگی، که رسی به پایه‌ی سلطنت همه خاندانِ تو در صفت، چو توأند مشرقِ معرفت شده ختم دوره‌ی عِلم و دین، به کمالِ آل تو یا علی تو همان مَلیکِ مُهیمنی، که بهشت و جنّت و نه فلک پیِ جستجوی تو سالکان، به طریقت آمد یک به یک شده ذکرِ نام مقدّست، همه وِردِ اَلسنه‌ی مَلَک به خدا که احمدِ مصطفی، به فلک قدم نزد از سَمَک مگر آنکه داشت در این سفر طلبِ وصالِ تو یا علی تویی آن‌که تکیه‌یِ سلطنت، زده‌ای به تخت مؤبّدی ز شکوه شأن تو بر مَلا، جَلَواتِ عِزِّ ممجّدی به فرازِ فرقِ مبارکت، شده نصب تاج مُخلّدی متصرّف آمده در یَدَت ، ملکوتِ دولتِ سرمدی تو نه آن شهی که ز سلطنت، بود اعتزالِ تو یا علی به می خُمِ تو سِرشته شد، گِل کاس جانِ سبوکشان به پیاله‌ی دلِ عارفان ، شده ترکِ چشمِ تو می‌فشان ز رَحیقِ جام تو سرگران، سِر سرخوشان، دل بیهُشان نه منم ز باده‌ی عشق تو ، هله مست و بی‌دل و بی‌نشان همه کس چشیده به قدرِ خود، ز میِ زُلالِ تو یا علی منم آن مجرد زنده دل که دم از ولای تو می‌زنم ره کوه و دشت گرفته‌ام قدم از برای تو می‌زنم به همین نفس که تو دادیم نفس از ثنای تو می‌زنم شب و روز حلقه التجا بدر سرای تو می‌زنم نروم اگر بکشی مرا ز صف نعال تو یا علی تویی آن‌که سِدره‌ی مُنتهی، بُودَت بلندیِ آشیان به مکان نیائی و جلوه‌ات، به مکان ز مشرقِ لا‌مکان رسد استغاثه‌ی قدسیان، به درت ز لانه‌ی بی‌نشان چو به اوج خویش رسیده‌ای ، ‌ز عِلوّ قدر و سُموشّان همه هفت کرسی و نُه طبق، شده پایمال تو یا علی نه همین بس است که گویمت ، به وجودِ جود مکرّمی تو مُنزّهی ز ثنای من ، که در اوجِ قُدس قدم نَهی نه همین بس است که خوانم اَت ، به ظهورِ فیض مقدّمی به کمال خویش معرّفی ، به جلالِ خویش مُسلّمی نه مراست قدرت آنکه دم ، زنم از جلال تو یا علی تویی آن که میم مشیّتت ، زده نقشِ صورتِ کاف و نون به کتابِ عِلم تو مُندرج ، بُوَد آن چه کان و ما‌یکون فلک و زمین به اراده‌ات ، شده بی‌ سکون شده با سکون تویی آن مُصوّرِ ما‌خَلَق ، که من الظّواهر و البطون بُوَد این عوالم کُن فکان، اثرِ فعال تو یا علی تویی آن که ذات کسی قرین ، نشده است با احدیتّت نرسیده فردی و جوهری ، به مقام مُنفردیتت تویی آن که بر احدیّتت ، شده مُستند صمدیّت نشناخت غیر تو هیچ‌کس ، ازّلیتت ابدّیتت تو چه مبدأ‌یی که خبر نشد ، کسی از مآلِ تو یا علی تو که از علایق جان و تن ، به کمالِ قُدس مُجرّدی تو که فانی از خود و مُتّصف ، به صفاتِ ذاتِ محمّدی @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
نه مراست قدرت آنکه دم زنم از جلال تو یا علی مدح حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) [صفحه ۲ از ۲] تو که بر سرائرِ معرفت، به جمالِ اُنس مُخلّدی به شؤنِ فانیِ این جهان، نه مُعطّلی نه مقیّدی بود این ریاست دنیوی ، غم و ابتهالِ تو یا علی تو همان تجلّیِ ایزدی، که فراز عرشی و لا مکان خبری ز گردش چشم تو، حرکات گردش آسمان دهد آن فؤاد و لسان تو ، ز فروغ لوح و قلم نشان تو که ردّ شمس کُنی عیان ، به یکی اشاره‌ی ابروان دو مُسخّر آمده مِهر و مَه ، هله بر هلالِ تو یا علی هله‌ای موحّدِ ذاتِ حق، که به ذات ، معنی وحدتی به تو گشت خِلقتِ کُن فکان ، که ظهورِ نورِ مشیّتی هله ای ظهورِ صفاتِ حق، که جهان فیضی و رحمتی چو تو در مداینِ علمِ حق ، ز شرف مدینه‌ی حکمتی سَیَلانِ رحمت حق بُوَد ، همه از جِبال تو یا علی بنگر [فؤاد] شکسته را ، به دَرَت نشسته به التجا اگرش بِرانی از آستان ، کُند آشیان به کدام جا به سخا و بذل تواش طمع ، به عطا و فضلِ تواش رجا ز پناهِ ظلِّ وسیع تو ، هم اگر رود برود کجا که محیط کون و مکان بُوَد فلکِ ظلالِ تو یا علی @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
رپرتاژ برای محقق داماد! بعد از سخنان موهن محقق داماد در تفسیر سکولار از سیره آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری، که مخالفت صریح برخی بزرگان حوزه را به دنبال داشت، جریان رسانه‌ای غربگرا در تهران و قم تلاش زیادی برای چهره وی به خرج داده است که بازنشر سخنان محقق داماد توسط سازندگی را نیز باید از همین جرگه برشمارد. ناگفته پیداست که در صورت افشای ماهیت واقعی سکولارهای عرفی و پیوند آن با سکولارهای مقدس، خواب پریشان جریان غرب‌زده برهم می‌خورد. سوال جدی آنکه: بین جریان منتظری(امثال ) و جریان تکنوکرات غرب‌اندیش( مثل و ) و چه ارتباطی وجود دارد؟! یادداشت اختصاصی روزنه را در واکاوی پیشینه فکری و سیاسی محقق داماد بخوانید. @rozaneebefarda
هدایت شده از تهذیب مدرسه آخوند(ره)همدان
🌹 توصیه رهبرمعظم انقلاب برای مشتاقان محروم از مراسم اعتکاف ♦️امسال نیز بسیاری از متعبّدان از فضیلت اعتکاف محرومند. پیشنهاد می‌شود که در هر یک از سه روز نماز جناب جعفر طیار را به‌جا آورند. ۹۹/۱۲/۶
هدایت شده از تهذیب مدرسه آخوند(ره)همدان
1_1472199785.mp3
4.1M
🌺مولودی خوانی سیدمجید بنی فاطمه به مناسبت میلاد حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام
هدایت شده از تهذیب مدرسه آخوند(ره)همدان
🌹 شهادت "سيد عباس موسوي" دبير كل حزب اللَّه لبنان (1992م) ✍ عالم مجاهد حجت الاسلام و المسلمين سيد عباس موسوي بنيانگذار جنبش حزب اللَّه لبنان، در سال 1952م در شهرك نبيشيت از توابع بعلبك لبنان به دنيا آمد. وي در 15 سالگي براي ادامه تحصيلات به حوزه علميه نجف رفت و از محضر آيت اللَّه سيد ابوالقاسم خويي و شهيد سيد محمدباقر صدر استفاده نمود. ✅ شهيد موسوي همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي، راهي لبنان گرديد و حوزه علميه بعلبك را تأسيس نمود. و در صف مقدم جهاد عليه رژيم صهيونيستي قرار گرفت و با همفكري جمعي از علما و تعدادي از شاگردانش، جنبش انقلابي حزب اللَّه لبنان را تأسيس كرد. ✅ فكر روشن، ديدگاههاي انقلابي، روحيه سرشار از صفا و اخلاص و برخوردهاي واقع بينانه و غيرتصنّعي از خصوصيات بارز سيدعباس موسوي بود. او در طول فعاليت در سمت دبيركلي حزب اللَّه لبنان، ضربات سهمگيني بر رژيم نژاد پرست اسرائيل فرود آورد و زخمهايي كاري بر آن دولت غاصب وارد کرد. ✅ او سرانجام در 16 فوريه 1992م در حالي كه از مراسم بزرگداشت شيخ راغب حرب كه او نيز هشت سال پيش از آن توسط صهيونيستها به شهادت رسيده بود، بازمي گشت، در عملیات ناجوانمردانه مورد يورش هوايي مزدوران اسرائيلي در جنوب لبنان قرار گرفت و به همراه همسر و فرزندش به شهادت رسيدند. روحشان شادویادشون گرامی می داریم.