هدایت شده از نهضت البرز
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥صفات اهل تقوا از منظر امیرالمؤمنین امام علی (عليه السلام)
🗣 #حجت_الاسلام_والمسلمین_رفیعی
📌اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز
https://eitaa.com/joinchat/831979555Cf5acda1a7a
هدایت شده از نهضت البرز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•﷽•
🏴شهادت امام محمدباقر(ع) تسلیت باد.
#شهادت_امام_باقر'ع'🖤
#استوری📲
📌اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز
https://eitaa.com/joinchat/831979555Cf5acda1a7a
🔴چرا تحصیلکردگان علوم انسانی در دانشگاههای غربی به کشور عودت داده میشوند؟
✍️ احمدحسین شریفی
🔻راستی چرا بحران یا حتی مسالهای با عنوان «فرار» یا «مهاجرت» مغزها در رشتههای #علوم_انسانی نداریم؟!
🔻چرا دانشگاهها و مراکز پژوهشی غربی تمایل چندانی به جذب نخبگان علوم انسانی کشور ما ندارند؟!
🔻چرا علیرغم پذیرش تابعیت برخی از آنها، با سرعت زمینه بازگشت آنها به کشور را فراهم میکنند؟!
🔻آیا دانشجویان ایرانی که در دانشگاههای غربی در رشتههای علوم انسانی تحصیل میکنند، همگی دلبسته فرهنگ ایران و اسلاماند؟ و به همین دلیل نه خود تمایلی به ماندن در غرب دارند و نه غربیان تمایلی به جذب آنها؟!
🔻آیا چون ناقد اندیشههای لیبرالیستی و اومانیستیاند عودت داده میشوند؟ یا آنکه به مثابه «اسب تروای» فرهنگ غرب و به هدف اشاعه سلطه فرهنگی غرب به کشورهای هدف عودت داده میشوند؟
🔻به راستی چرا دانشگاههای غرب حتی از جذب افرادی مثل دکتر #سروش که خود را خدای روشنفکری و خدای علوم انسانی در ایران میدانست، خودداری کرده و میکنند؟ چرا حاضر نیستند حتی دو واحد درس در حوزههای علوم انسانی به آنها واگذار کنند؟ چرا نهایت کارکرد آنان در غرب، به خواندن مثنوی و سعدی در جمع پارهای از ایرانیان و احیاناً ارائه سخنانی در نقد ولایت فقیه و روحانیت و اسلام و قرآن و یا صدور بیانیههایی در سیاهنمایی از وضعیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ایران خلاصه شده است؟ مگر آنها خود را متخصص فلسفه علم و فیلسوف بیبدیل علوم انسانی و قرآنشناسان و اسلامشناسان بینظیر همه دوران نمیدانستند! پس چرا در غرب و دانشگاههای غرب هیچ (به معنای واقعی کلمه) جایگاهی ندارند؟ چرا نهایت کارويژهای که مراکز امنیتی و سیاسی غرب در ازای اجازه سکونت در غرب به آنها دادهاند، اقدامات براندازانه و شبههپراکنی علیه اسلام و انقلاب اسلامی و نظام سیاسی اسلام است؟!
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴 انجمن حجتیّه، پشت سنگر تقیّه
به مناسبت سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(علیه السّلام) بر آن شدیم تا حدیثی از آن حضرت را که پیرامون "تقیّه" فرموده اند، تقدیم نماییم.
در باب تقیّه احادیث گوناگونی وجود دارد که برخی از آنها شرایط تقیّه را برای شیعیان تعریف می نمایند. امّا متأسفانه گویا در تفکّر انجمن حجتیّه، تکلیف همیشگی شیعیان در عصر غیبت، تقیّه است❗️ به عنوان نمونه جناب آقای غلامحسین تاجری نسب، که از با سابقه ترین اساتید و مسئولین انجمن حجتیّه میباشد، در کتاب 📘"انتظار بذر انقلاب" اینگونه می نویسد:
✍ « رزم آوران این نبرد طولانی[ انتظار ]، منتظران حقیقی هستند که⚡️پیوسته⚡️بیدار و هشیار در درون کمینگاه صبر، پشت سنگر تقیّه و زیر پوشش کتمان و سکوت، به پیکار مقدس خویش ادامه میدهند.»
ایشان برای توجیه رفتنشان به زیر پوشش کتمان و سکوت، آن را به رزمی تدافعی و جنگی پارتیزانی تشبیه کرده و مینویسد: « لازمهی پیروزی در چنین رزمی، غافل ماندن دشمن، مستور بودن سنگر و مخفی گشتن پیکارگر میباشد. بنا به روایات ما، این منظور در سایهی "تقیه" بدست میآید.» ‼️
📚منبع: انتظار، بذر انقلاب، حسین تاجری، انتشارات بدر و کوکب، ص۱۲۴ و ۱۱۷
💠 امّا بر خلاف این ادّعا، احادیث برای تقیّه نمودن، محدوده ای تعیین کرده و آن را به عنوان یک دستور دائمی ذکر نمی کنند. به عنوان نمونه در صحیحهی محمّد بن مسلم از قول امام باقر(علیه السّلام) آمده است:
✍ محمد بن يعقوب، عن أبي علي الأشعري، عن محمد بن عبد الجبار، عن صفوان عن شعيب الحداد، عن محمد بن مسلم، عن أبي جعفر عليه السلام قال: إنما جعل التقية ليحقن بها الدم، فإذا بلغ الدم فليس تقية. ورواه البرقي في (المحاسن) عن أبيه ومحمد ابن عيسى اليقطيني عن صفوان بن يحيى نحوه.
✅ «تقیه به خاطر این قانونگذاری و جعل شده که از ریختن خون جلوگیری کند، پس هنگامی که کار به کشتن برسد دیگر تقیّه جایز نیست.»
📚 منبع: وسائل الشیعه، ج ۱۱، کتاب امر به معروف و نهی از منکر، باب ۳۱ از ابواب امر ونهی، ح ۱، ص ۴۸۳
🆔 @hojjatiye