5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پزشکیان: قبول نداشتن سیاستها یعنی همان نفاق
رئیسجمهور:
🔹من سعی نمیکنم گذشته را نقد کنم هرچه بوده همین است که الان میبینیم. باید دستبهدست هم دهیم و با نگاه به چشمانداز حرکت کنیم.
🔹دلیل اینکه ما خوب هستیم با بعد این است که مردم نسبت به ما چه تحلیلی دارند.
🔹تحریم های ظالمانه در برخی جاها به ما فشار میاورد اما اینکه با مردم مهربانانه برخورد کنیم به تحریم ربطی ندارد . حتما سعی خواهیم کرد بحث های مربوط به عدالت را در قانون ببینیم.
🔹فردا قرار است برنامهای به وزرا بدهیم که بدانند مسئولیت کدام بخش از برنامۀ هفتم با کدام وزارتخانه است
🔹وزرا هم باید برنامۀ عملیاتی و زمانبندی بدهند که چگونه برای تحقق آن کار خواهند کرد.
🔹اگر برنامهای باشد که ببینیم نمیتوانیم به آن عمل کنیم آن را با مجلس در میان میگذاریم. یک ابزار نظارتی هم ایجاد میکنیم که دقیقا میزان اجرای برنامه را بررسی کند.
√ @Roshangari_ir | روشنگری
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺🎥 امروز اصلی ترین جنگ با خدا #برهنگی است
👆نکاه دقیق به مقوله #حجاب
🔺امروز اصلی ترین جنگ با خدا همین برهنگی است.
🔺حجاب امروز به مثابه تنباکو در زمان میرزای شیرازی است
🔺در یک شرایط تنباکو در اولویت اول مسائل دین قرار گرفت
🔺مگر هیچ چیز مهمتر از تنباکو نبود؟!
🔺مگر ربا مهمتر از تنباکو نبود؟!
▪️حجتالاسلام قنبریان
√ @Roshangari_ir | روشنگری
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امروز اصلی ترین جنگ با خدا #برهنگی است
👆 نگاه دقیق به مقوله #حجاب
🔺امروز اصلی ترین جنگ با خدا همین برهنگی است.
🔺حجاب امروز به مثابه تنباکو در زمان میرزای شیرازی است
🔺در یک شرایط تنباکو در اولویت اول مسائل دین قرار گرفت
🔺مگر هیچ چیز مهمتر از تنباکو نبود؟!
🔺مگر ربا مهمتر از تنباکو نبود؟!
▪️حجتالاسلام قنبریان
√ @Roshangari_ir | روشنگری
داستانک : رفاقت گرگ و شتر
🔺مجتبی اصلاً تو حال خودش نبود.
با حرکت دستم جلو صورتش بهش گفتم: کجایی بابا؟ خیلی تو فکری؟
پس کلهاش را خاراند گفت: هنوز تو کف این "وفاق ملی" ام.
- مگه چیز بدیه؟
- والا چه عرض کنم... رو کاغذ که چیز خوبیه؛ ولی تو عمل که میای، میبینی تا اینجای کار انگار همهش به نفع فتنهگران و مجرمان و خودفروختگان و فحاشان و رقاصان و اینا داره تموم میشه.
✅مجتبی که تا حالا ساکت بود گفت: اینو گوش کنین:
میگن یه گرگ و شتری به خاطر بالا بودن اجارهها، مشترکاً یه خونه رو اجاره کرده بودن. هر روز صبح بچههاشون رو توی خونه میذاشتن و خودشون میرفتن دنبال تهیهی غذا. یه روز که گرگ زودتر و دست خالی برگشته بود، یکی از بچهشترها رو خورد. وقتی سر و کلهی شتر از دور پیدا شد، گرگ زود جلو دوید و در حالی که سعی میکرد توی صداش نگرانی پیدا باشه، گفت: رفیق یکی از بچههامون نیست.
🔺شتر با هول و ولا گفت: از بچههای من یا بچه های تو؟
گرگ قیافهی حق به جانبی به خودش گرفت و گفت: باز که ازون حرفا زدی! ما که بنامون بر "وفاق ملی" بود. من و تو نداره؛ یکی از بچههای "ما".
🔺شتر که هیچ وقت این قدر قانع نشده بود؛ دیگر چیزی نگفت و زندگی همچنان به خوبی و خوشی ادامه پیدا کرد؛ فقط بدیاش این بود که هر چند وقت یک بار یکی از بچهشترها گم میشد؛ ولی شتر اصلا ناراحت نمیشد؛ چون عوضش" وفاق ملی"شان سر جاش بود‼️
12.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 من سنی هستم، اما میگویم که ما سنیها، مثل ...😳
🔹آیا صهیونیستها جرات دارند، شیعیان را مثل مردم سنی غزه، سر نماز بکشند ؟
نه، هرگز !
🔹چون، خون ما سنیها ارزان است، چون شاه ما ارزان است؛ و خون شیعه، گران است، چون شاه آن ها گرانقیمت است !!
🔹در سوریه، وقتی سنیها را میکشتند، ما چه کردیم ؟
همه سنیها به اروپا و جای دیگر فرار کردند، اما شیعه از سنیها، دفاع کرد !
🔹وقتی در غزه سنیها را قتل عام میکنند، ما برای صهیونیستها، کمک فرستادیم، اما شیعیان راه تدارکی آنها را بستند !!
🔹در حادثه مجدلالشمس، فقط ۱۰ درزی کشته شدند، آن همه سرو صدا شد، مگر خود شما سنیها، باصهیونیستها، همراهی نکردید ؟
این برای کمک نبود، بلکه برای این بود که خون درزیها گران است، چون فرماندهای شجاع دارند، اما ما نداریم.
🔹پیامبر میگوید :
از ۷۲ فرقه، یک فرقه حق است، آن هم شیعه است، چون همیشه حامی مظلوم است.
🔹یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان سنّی، تلفن بدست، منتظریم تا شیعیان انتقام ما را بگیرند، اگر انتقام نگرفتند، مسخرهشان میکنیم !
🔹خون شهید هنیه، خون سنی بود، چرا منتظر انتقام شیعیاناید ؟
ما باید انتقام بگیریم.
#شیعه_سنی 🤝
┈••✾•🌿🖤🌿•✾••┈
🌍 مرکزتعاونایثارگران انقلاباسلامی اوج(ایرانوجهان) :
http://eitaa.com/joinchat/1891500058Cb2c239cf79
╚═══.🍃.═╝
🌴اَلْلَّٰھُمـَّـ ؏َـجِّڸْ لِوَلیِّٖــღــڪَ اَلْفَــــرَجْ🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا میلیون ها توئیتی که در جهان دیده شده در ایران بیننده نداشت !؟ چرا احزاب و سیاستمداران ایرانی چشمان خود را به دستگیری مدیر تلگرام بسته اند ؟!
🔺️ پیام تاکر کارلسون در شبکه ایکس ( توئیتر ) درباره پاول دورف را میلیونها نفر در جهان دیدند اما چرا اهالی سیاست و اجتماع و سیاستمداران در ایران آن را ندیدند یا سعی کردند نبینند ؟!
🔺️ اما کارلسون چه نوشت : «در نهایت ، این پوتین نبود که پاول دروف را به دلیل اجازه دادن به مردم برای استفاده از حق آزادی بیان دستگیر کرد، بلکه یک کشور غربی بود !! »
✔️صاحب روسی تلگرام وقتی در روسیه نتوانست تلگرام را راه اندازی کند جریان مسلط خبری جهان روسیه و پوتین را با این بهانه ، مظهر دیکتاتوری نامید اما وقتی فرانسه به عنوان مدعیِ گهواره و مهد آزادی همین فرد را دستگیرکرد جریان آزاد رسانه ای جهان با قیافه ای حق به جانب تلگرام را متهم به آموزش خشونت ،توزیع مواد مخدر و آموزش خشونت وسکس کرده و رفتارش را در مقابل تلگرام توجیه می کند!
🔺️یادمان باشد وقتی غرب بخواهد به اطلاعات تلگرام دسترسی پیدا کند مدیر شبکه اجتماعی ای که حتی که قریب به یک میلیارد عضو دارد را مقابل دیدگان جهان دستگیر می کند اما غرب و فرانسه بازهم مدعی آزادی است؟!
🔺️آیا فرانسه نگران خشونت درتلگرام است ؟! پس چرا از آدمخواران اسراییلی در غزه حمایت می کند !؟
🔺️ آیا برخی احزاب سیاسی و بعضی سیاستمداران در ایران کماکان به ادعاهای رمانتیک شان در ضرورت آزادی های مطلق ادامه خواهند داد؟!
✅️ دکترمجتبی زارعی ؛عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی
🔻انقلابیهایی که استحاله شدند:
تحجر ما، یا تجدد آنها؟!
🖊مهدی جمشیدی
۱. برخی میگویند نباید «برچسب» زد و مقصودشان این است که از جمله نباید تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را به کار برد. من تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را از استاد مطهری آموختهام و میدانم که تحلیل جهان انسانی و اجتماعی، مبتنی بر «مفاهیم» است. ما با مفاهیم سخن میگوییم. این «مفاهیم» را نمیتوان با تعبیرِ منفیِ «برچسب»، کنار زد. این مفاهیم - یا به بیان منتقدان، برچسبها - اگر تطبیق بر مصداق دارند، خطا نیستند. نباید گفت مفهوم به کار نبرید، بلکه باید دلیل بر «انطباق مفهوم بر مصداق» طلبید. برخی به جای اینکه در مقام اثبات و ابطال «کیفیّت انطباق» باشند، بیدرنگ تعبیر برچسب را به کار میبرند تا «سنخبندی» نشوند و در «بیمکانی» و «بیموقعیّتی»، حس آرامش داشته باشند. میخواهند تولید گفتار کنند اما در «جا»یی قرار نداشته باشند و فقط بتوانند به دیگریهای ثابتشده و مستقر، حمله کنند. در این روش گفتگو، ما با حریفی مواجه خواهیم بود که سیّال و ژلهای است و در سایۀ ابهام و تاریکی نشسته است. ازاینرو، او میتواند به نقد ما بپردازد، ولی ما باید نظارهگر و منفعل باشیم؛ چون طرف مقابل، «تعیّن» و «استقرار»ی ندارد که بتوان آن را به چالش کشید. بههرحال، تردیدی در میان نیست که تبیینهای علوم انسانی، خواهناخواه، برآمده از مفهومسازیها هستند و اگر علوم انسانی با معرفت عامیانه، دو تفاوت داشته باشد، یکی از آنها، همین مفهومسازیهاست.
۲. من با بخشهای دگرگونشدۀ جریان انقلابی، گفتگو کردم و به نتیجه نرسیدم؛ چون مسأله، «سلیقه» نیست و به واقع، به «دو نظام فکریِ مختلف» تبدیل شدهایم. جریان انقلابی، دو لایه شده است و این یک واقعیّت است. هیچیک از دو طرف، همدیگر را قبول ندارند و برنمیتابند. این شکاف فکری، یک حقیقت است و قابل تقلیلدادن به سلیقه نیست. وضعی که پدید آمده بدین صورت است که پارهای از جریان انقلابی در طول دو دهۀ اخیر، به سوی فضای فکریِ اصلاحطلبی، گذار تدریجی داشته و هویّت جدیدی به دست آورده است. ازاینرو، ما اکنون در مواجهه با این بخش از جریان انقلابی، باید به همان اشکالها و مناقشههایی پاسخ بدهیم که جریان اصلاحطلبی از دهۀ هفتاد به این سو، مطرح کرده است. برایناساس، مشاهده میکنید که مناظرهها و مواجهههای این بخش استحالهشده از جریان انقلابی با جریان اصلاحطلبی، به تضارب و تقابل جدّی نمیانجامد و این دو در بسیاری از زمینهها، توافق فکری دارند. روشن است که جریان اصلاحطلبی، همچنان بر بنیانهای فکریِ آغازین خویش، وفادار است و تعدیل نشده، پس این بخش از نیروهای انقلابی هستند که به آنها نزدیک شدهاند.
۳. بزرگترین مسألهای که در دو سال اخیر، به گسست درونیِ فزاینده در جریان انقلابی انجامید، اغتشاش ۱۴۰۱ بود. درحالیکه بخش اصیلِ جریان انقلابی، این اغتشاش را یک توطئۀ بیرونی و طراحیشده قلمداد کرد که معطوف به سبک زندگی است و میخواهد از این طریق، جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد، اما جریان اصلاحطلبی که از مدّتها قبل، تحرّکات رسانهای و تخریبی خویش را آغاز کرده بود، ادّعا کرد که از لحاظ عملی، مواجهۀ نظام در قالب گشت ارشاد، علّت این اغتشاش بود؛ و از لحاظ نظری نیز، دیگر باید تکثّر هویّتی و ارزشی را در جامعه پذیرفت و دینداری را اصل و الگو تصوّر نکرد. برای جریان انقلابیِ اصیل، روشن بود که گشت ارشاد، یک بهانه و دستاویز است و نه علّت و ریشه، و مسأله این است که نیروهای تجدّدی، در پی لیبرالیسمِ فرهنگی هستند و منطق «نه به حجاب اجباری»، منطق مخالفت با نحوۀ برخورد و راهکار حل مسأله نیست، بلکه منطقی است که میخواهد با ذهنشوییِ رسانهای، دست تصرّف به سبک زندگی دراز کند. طبق آمار یکی از نهادهای فرهنگی، چهل درصد از کشف حجاب، پیش از واقعۀ ۱۴۰۱ بوده است. این یعنی یک «روند» در طول دهۀ نود در جریان بوده که ارتباطی هم با گشت ارشاد نداشته است. زمانی که گشت ارشاد بود، باز هم کشف حجاب بود و اینک هم هست. کشف حجاب، واکنش به گشت ارشاد نیست، بلکه یک «چالش تحمیلی» است؛ یعنی از بیرون، القا و تلقین میشود. در هر زمینهای میتوان با ارجاع به چند خطای موردی، واکنشی در حد کشف حجاب را مستند به آن کرد و گفت چون چنین کردیم، چنان شد. کسانی در درون جبهۀ انقلاب که کشف حجاب را حاصل گشت ارشاد میانگارند، تصوّری از واقعیّتهای جنگ شناختی و روایتی و رسانهای در دهۀ نود که مستقل از گشت ارشاد به جریان افتاد، ندارند و بیپروا، همان سخنِ جریان سکولار را تکرار میکند.
.
♻️ سئوال مردم از نظام بانکی و وزیر اقتصاد: پس چی به ما میرسه؟!
🔰 حمید رسایی: بانک مرکزی اعلام کرده که کارکنان بانکها سال گذشته، ۹۱.۶ هزار میلیارد تومان وام گرفتند! انتشار این ارقام، اعتراض کارکنان اصناف مختلف دیگر را به همراه داشت. خصوصا که ارائه تسهیلات به بخش صنایع و تولید و همچنین به مردم بابت ازدواج و رهن منزل یا فرزندآوری و ... بسیار محدود و با سختی است!
از ان طرف اخباری از وامهای هزار میلیاردی که بازپرداخت نمیشوند، به گوش میرسد. سال گذشته، میزان وامهایی که از طرف شبکه بانکی پرداخت شد و احتمال بازگشت آنها تقریبا صفر درصد است، ۶۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. یعنی حدود ۲ برابر بودجه عمرانی کشور در سال ۱۴۰۲ وامهایی است که بازگردانده نشده!
سؤال مردم این است که سهم ما از این ظرفیت بانکی کشور چیست، وقتی برای مبالغ اندک آن هم برای ازدواج و تهیه مسکن، باید مشکلات زیاد و خانهای متعددی را طی کنیم؟
موضوع این وامها از جمله مسائلی است که با استفاده از ظرفیت مجلس پیگیری میکنم. انشاالله
👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee