eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
♨️ اعتراض شدیداللحن آیت‌الله علیدوست به اهانت‌کنندگان به قم و میراث شیعه ➖ آیا اوضاع قم این است که زنان و دختران این طوری هستند؟ معرفی شهر قم به این صورت نادرست به چه منظور است؟ آیا باید با دروغ و خلاف واقع اذهان عمومی را تشویش کنیم؟ ➖این گونه سخنان، چه قائلش انقلابی باشد یا نباشد، چه معمم و شخصی، خدمت به دشمن است. این دسته از افراد یا جاهل یا مأمورند و حتی معمولا این دسته از افراد خودشان را به جاهایی وصل می کنند. ➖اگر با این گونه افراد در فضای مجازی که با حرف های نادرست موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند، شود، دیگر کسی به خود اجازه بیان چنین صحبتهای ناروایی نخواهد داد. ➖ ما قم را می‌دانیم شیخ صدوق تراث است، باید طلبه و روحانی مواظب حرفهایی که میزند باشد. 💭 امروز مسئله ای که خیلی تعجب برانگیز است، این حملات از است. کلیپی از آقای معممی در فضای مجازی همراه با صدا و تصویر منتشر شده است. کلیپ در مورد حمله شیخ مفید به جناب شیخ صدوق است. در این کلیپ بیان می کند که شیخ مفید، شیخ صدوق را دیوانه، غیر عاقل و... معرفی کرده است و بعد هم نتیجه می گیرد که شما مردم دارید دینتان را از کسانی میگیرد که همدیگر را فاسق و دروغ گو می پندارند. 🔹اما در مورد حرف این آقا باید پاسخ داد، کتابی به نام «النکتة الاعتقادیه» است که چاپ شده در این کتاب رساله‌ای به نام «عدم السهو النبی» است. این فرد معمم از این رساله نقل کرده است. براساس شواهد، بسیاری از عالمان دین، استناد این کتاب به شیخ مفید را رد کرده‌اند؛ مانند شیخ آقا بزرگ و ابن شهرآشوب و در این معاصر حضرت آیت الله شبیری زنجانی که از جمله این عالمان می باشند و حتی خود شیخ هم این مسئله را تأیید می‌کند. حالا کتابی به این وضعیت را بیاوریم در فضای مجازی علیه شیخ صدوق مطرح کنیم، این سخن نادرستی است. متن‌کامل:👇 hawzahnews.com/news/870968 @HawzahNews|‌خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ حاکمیت قرآن از هر نیرویی برای حفظ جامعه قویتر است آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی در دیدار جمعی از اعضای موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان:🔻 ◽️کسی که قرآن میکند باید ببیند آیا قرآن هم به همان اندازه او را حفظ کرده است یا نه؟! اگر حفظ قرآن باعث شد که شخص حافظ از هر خطای فکری و خطیئه عملی محفوظ شود آنگاه این تعامل متقابل به درستی شکل گرفته است. ◽️فعالیت قرآنی میتواند جامعه را از آفتهایی مانند اختلاس و نجومی و امثال این خطرها حفظ کند. اگر قرآن بر کشور حاکم باشد و حریم قرآن حفظ شود، این از هر نیرویی برای حفظ جامعه قویتر خواهد بود چرا که اگر قدرت نظامی تنها منافع ظاهری را حفظ می کند، قدرت معنوی قرآن در انسان ایجاد خشیت درونی می کند و از انسان «حی لایموت» می سازد. ◽️بنابراین حفظ قرآن علاوه بر جنبه عبادی، جنبه اجتماعی و سیاسی نیز دارد چون به اداره صحیح و بهتر کشور منجر میشود. ◽️اگر قرآن در مورد ربا فرمود «فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللّهِ» اما در جامعه بانکهایی باشند که فعالیت ربوی انجام می دهند معلوم می شود که قرآن در این جامعه حفظ نشده است. ◽️اگر در مورد «امام» فرمودند «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة؛ هر فردی که بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است»؛ این جمله در مورد قرآن نیز صادق، است چرا که امام و قرآن عِدل یکدیگرند. در نتیجه کسی که بمیرد در حالی که را نشناخته باشد هم به مرگ جاهلی مرده است. منظور از شناخت قرآن نیز شناخت الفاظ و ظاهر قرآن نیست بلکه منظور شناخت حقیقت قرآن و معنویت آن است. http://hawzahnews.com/news/871056 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻به همت دفتر تبلغیات اسلامی اصفهان؛ 🌐 مدرسه آنلاین تبلیغ «صفیر» راه اندازی شد دسته بندی بر اساس موضوع و استاد از ویژگی‌های کانال این مدرسه می‌باشد. فایل‌هاس صوتی دروس در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از برگزاری بر روی کانال «صفیر» در پیام‌رسان بله به نشانی Ble.im/Safir۱۴ قرار خواهد گرفت. http://hawzahnews.com/news/871108
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه: 🔹به دنبال حمایت از طلاب فعال و موثر هستیم ◽️مسیر یک ضرورت مهم است که باید با همت همه دستگاه‌های حوزوی و با برنامه ریزی و نگاه به آینده و کار جهادی و مستمر دنبال شود. ◽️کارهای ارزشمند، مفید و قابل تقدیری در عرصه های مختلف انجام شده اس،ت ولی قطعا کارهای به زمین مانده ونشده فراوانی داریم. ◽️امسال سخت ترین شرایط از نظر بودجه های فرهنگی است. یک طرح جامع نسبت به طلاب دنبال می‌شود که طلاب در یک مرحله باید شاغل به خدمت بشوند و تاکید داریم که ارگانی که طلبه در آن مرکز فعالیت دارند طلبه را کمک کنند؛ نباید همه امور حمایتی را متوجه مرکز خدمات کنیم. ◽️ بودجه مرکز خدمات در زمینه حمایت از حوزه است و در خصوص برنامه‌ها بودجه خاصی اختصاص داده نشده است؛ ما به دنبال حمایت از طلاب فعال و موثر هستیم؛ در این زمینه امیدواریم که همدلی‌ها در مجموعه حوزه بیشتر شود تا بتوانیم بر مشکلات بودجه‌ای فعلی غلبه کنیم. hawzahnews.com/news/871103 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ پاسخ دفتر آیت الله العظمی سبحانی به مقاله روزنامه اطلاعات ❌ عطف چند همسری به چند شوهری عطف نابخشودنی است 🔹چند شوهری از مقوله فحشا است، که در میان تمام ملل محکوم است و پیامدهای جسمی و روانی بدی دارد. در حالی که مسأله تعدد همسر از این مقوله پیراسته است و در آیین مقدس اسلام به عنوان دوا ـ نه غذا ـ تشریع شده است. 🔹مسأله چند همسری یک مسأله فقهی است در این مورد باید به قرآن مجید و سخنان معصومان(علیهم السلام) مراجعه نمود. 🔹 (وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُوا فِی الْیَتَامَی فَانْکِحُوا مَا طَابَ لَکُمْ مِنَ النِّسَاءِ مَثْنی وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ذَلِکَ أَدْنی أَلاَّ تَعُولُوا) (سوره نساء:3) با وجود این که آیه با صراحت تعدد زوجات را تحت شرایطی قانونی می داند در این مورد چگونه نویسنده می گوید چند همسری مانند چند شوهری است؟ 🔹اگر اسلام تعدد زوجات را به عنوان دارو تجویز نموده است نه به عنوان لذت گرایی، نکته آن روشن است;سرشماری ها ثابت می کند که آمار زنان آماده ازدواج بیش از مردان است اگر موضوع تعدّد زوجات را تجویز نکنیم سرنوشت این زنان چه می شود؟ چه سرنوشتی در انتظار آنان است؟ 🔹گاهی از اوقات همسر انسان نازا و یا بیمار است و یا حاملگی برای او خطرناک است، در این شرایط تکلیف شوهر چیست؟ گاهی شوهران به خاطر شغل خاصی که دارند نیمی از سال را در دو نقطه دور از هم زندگی می کنند درباره این عدّه چگونه می اندیشید؟ 🔹متأسفانه افراد، غالباً در این مسائل فقهی دنبال رو غربیان هستند و گمان می کنند که چون در غرب چند همسری به عنوان یک آسیب اجتماعی عنوان شده، طبعاً این کار باید انجام نگیرد. 🔹این مقاله نشانه یک نوع روشنفکری بیمار است که نتیجه دنباله روی از غرب است. متن‌کامل:👇 hawzahnews.com/news/871163 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از کانال ائمه جماعت
⭕️ جایگاه والای پدر و مادر در کلام معصومین 🔅امام صادق(ع) فرمود: کسی که از روی نفرت به پدر و مادرش که باو ستم کرده اند نگاه کند، نمازش در درگاه الهی پذیرفته نمی شود. اصول کافی، ج 4، ص 50 🔅پیامبر خدا(ص) کسی که قبر پدر و مادر یا یکی از آن‌دو را در هر جمعه یکبار زیارت کند خداوند او را می بخشد و او را نیکوکار می نویسد. کنز العمال، ج16، ص468 🔅امام صادق(ع) فرمود: هیچ عبادتی زودتر از رعایت حرمت پدر و مادر مسلمان به خاطر خدا انسان را به رضایت خدا نمی رساند. بحار الانوار، ج74، ص77 🔅 پیامبر خدا (ص) فرمود: هر فرزند نیکو کاری که با مهربانی به پدر و مادرش نگاه کند در مقابل هر نگاه، ثواب یک حج کامل مقبول باو داده می شود. بحار الانوار، ج 74، ص 73 🔅امام صادق(ع) چشمهایت را جز از روی دلسوزی و مهربانی با پدر و مادر خیره مکن و صدایت را بلندتر از صدای آنها نکن و جلوتر از آنان راه مرو. بحار الانوار، ج 74، ص 79 🔅امیر المؤمنین علی(ع) فرمود: بزرگترین و مهمترین تکلیف الهی نیکی به پدر و مادر است. میزان الحکمة، ج 10، ص 709 🔅امام سجاد (ع) حقّ مادرت بر تو اين است كه بدانى او تو را در جايى حمل كرده است كه هيچ كس ديگرى را حمل نمى كند و از ميوه دلش به تو داد كه هيچ كس به ديگرى نمى دهد! الأمالى، صدوق، ص453 🔅امام رضا علیه السلام: هر كه از پدر و مادرش سپاس گزارى نكند، خداوند را سپاس نگفته است. الخصال، ص 156 🔅پیامبر (ص): هركه خوش دارد عمرش دراز و روزى اش بسيار شود، به پدر ومادرش نيكى كند. ميزان الحكمه، ح 22671 🔅امام سجاد (ع) حقّ مادرت بر تو اين است كه بدانى او تو را در جايى حمل كرده است كه هيچ كس ديگرى را حمل نمى كند و از ميوه دلش به تو داد كه هيچ كس به ديگرى نمى دهد! الأمالى، صدوق، ص453 🔅پیامبر اکرم(ص) فرمود: بنده ای که مطیع پدر و مادر و پروردگارش باشد، روز قیامت در بالاترین جایگاه است. کنز العمال، ج 16، ص 467 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh 🔜
هدایت شده از بصیرت سیاسی
🔴واکنش برگزارکنندگان سخنرانی «مطهری» به اظهارات وی مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شهیدبهشتی: 🔹نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید و آقای مطهری نیز به سوالات پاسخ داد، البته در خیلی از موارد پاسخ‌های قانع کننده‌ای به سوالات داده نشد. مثلاً آقای مطهری حرفی را می زد و بعد هم همان حرف را نقض می کرد، یا اینکه حرف هایی که در گذشته درباره تعامل با آمریکا و مسائل سیاست خارجی زده بود را تکذیب کرد. 🔹این مسئله موجب شد تا یکی از دانشجویان در پاسخ به رفتار متناقض آقای مطهری اعتراض کند و به همین دلیل به عنوان یک دانشجو و جوان به آقای مطهری گفت که آقای دکتر شما باید قرص فراموشی همراه داشته باشید. 🔹وی در پاسخ به این دانشجو گفت که «من قرص های زیادی به همراه دارم اگر شما خواستید قرص ضد بارداری هم همراه دارم!» 🔹چه این پاسخ که از روی ناراحتی و عصبانیت داده شده باشد و چه از سوی مزاح و شوخی یک حرف ناصحیح و غیر اخلاقی است. 🔹کسانی که در برنامه حضور داشتند دانشجویان خانم و آقا بودند و بیان این اظهارات از سوی آقای مطهری خیلی تفاوتی را در اینکه مخاطب پسر بوده یا دختر ایجاد نمی‌کند. 💠http://eitaa.com/joinchat/4126343189C0df58e261b
♨️ #مجموعه_جلسات تدریس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔰 حجت الاسلام سید محمد هاشمی 👈 ارائه شده در جمع دانشجویان دانشگاه الزهرا تهران و بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز/ تابستان 98 👈 تعداد: 4 جلسه 📌 لینک دانلود صوت جلسات 👇 👇 👇 👇 🆔 https://eitaa.com/p_almorsalat/1385 #کلام_ولی #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن @almorsalat
💢 یک طرح فکری با نتایجش 🌐 يادم هست، در زماني که در قم تحصيل مي‌‌‌‌‌کردم، يک روز خودم و تحصيلاتم و راهي را که در زندگي انتخاب کرده‌‌‌‌‌ام ارزيابي مي‌‌‌‌‌کردم؛ با خود انديشيدم که آيا اگر بجاي اين تحصيلات، رشته‌‌‌‌‌اي از تحصيلات جديد را پيش مي‌‌‌‌‌گرفتم بهتر بود يا نه؟ 🌐 آن ايام، تازه با حکمت الهي اسلامي آشنا شده بودم ... #يک_طرح_اساسي در فکرم ريخته شده بود که زمينه حلّ مشکلاتم در يک #جهان‌‌‌‌‌بيني گسترده بود؛ در اثر درک اين مطلب و يک سلسله مطالب ديگر از اين قبيل، به اصالت معارف اسلامي اعتقاد پيدا کرده بودم... 🌐 در اين وقت فکر کردم ديدم اگر در اين رشته نبودم ... همه چيز ديگر چه از لحاظ مادّي و چه از لحاظ معنوي، ممکن بود بهتر از اين باشد که هست، اما تنها چيزي که واقعاً نه خود آن را و نه جانشين آن را داشتم همين #طرح_فکري بود با نتايجش؛ الآن هم بر همان عقيده‌‌‌‌‌ام. 📚 شهید مطهری، عدل الهی ص 99 #الگو #حوزه_علمیه #اندیشه_مطهر #طلاب_جدیدالورود @almorsalat
♨️ تدریس فشرده کتاب جهان بینی توحیدی و انسان و ایمان از آثار شهید مطهری 🔰 سید مجتبی جواهری 💢💢💢💢💢💢 🔵دوره مباحث معرفتی طرح "الصافات" بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز تابستان امسال در 6 جلسه برای هر گروه برگزار شد. 🔹جلسه اول و دوم توضیح طرح کلی اندیشه اسلامی از دیدگاه در کتاب مقدمه ای بر است. در این دو جلسه چرائی و چگونگی ورود شهید مطهری به جهان بینی اسلامی بیان شده و تفاوت آن با اندیشه قدما و متکلمین مورد بررسی قرار گرفته. 🔹جلسه سوم و چهارم دو مبحث مهم از به صورت خلاصه طرح و بررسی می شود. مسأله اول تفاوت انسان با جانداران و تولید معنای علم و ایمان و رابطه آن دو با یکدیگر و مسأله دوم ضرورت مکتب و ایدئولوژی با توجه به تقسیم فعل انسان به افعال التذاذی و افعال تدبیری. 🔹جلسه چهارم و پنجم ناظر به انواع جهان بینی ، و است و مزایای هر یک بررسی می شود. معیارهای رجحان جهان بینی ها و مقوله وحدت وجود و توحید و نیز در این دو جلسه بیان شده است. 📌 لینک دانلود صوت 👇👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/p_almorsalat/1391 @almorsalat
💢 روز بزرگداشت شیخ اشراق گرامی باد. @almorsalat
💠 نکاتی از زندگی و آثار شیخ اشراق از زبان علامه حسن زاده 🅾 شيخ اشراق خيلى قوى بود و نبوغى داشت. با اين همه آثار و تأليفات، عمرى اندك داشت. اساتيد ما نقل‌فرمودند كه: شرح حكمة الإشراق قطب شيرازى (كه منطق و فلسفه را شرح كرد و خود مرحوم آخوند بر آنها حواشى و تعليقات دارد) ماتن حكمة الإشراق همين سهروردى است. در جايى نخوانديم ولى از اساتيد سينه به سينه نقل شد كه شرح حكمة الإشراق تقرير درس مرحوم خواجه نصيرالدين طوسى است كه حكمت اشراق تدريس مى‌فرمود. 🅾 وى شخصى با نبوغ است و در ٣٨ سالگى از اين جهان رخت بر بست. در ابتداى امر براى ايشان شبهه‌اى پيش آمده و خودش از اين شبهه دست برداشت و حرف را نادرست يافت. شبهه اين بود كه ماهيت اصالت دارد و وجود اعتبارى است. اين پندار ديگران را واداشت كه وى را رد كنند. بعد خودش هم مستبصر شده و سخنش اين شد: «النفس و ما فوقها إنّيات صرفة و وجودات محضه.» 🅾 كتاب‌هايى در ردّ وى نوشته شده است از جملۀ آنها تمهيد القواعد است كه ماتن ابوحامد تركه و شارح صائن الدين على تركه است كه كتاب جدّ خويش را، كه سنگين بود و در اصالت وجود نوشته بود، شرح كرده است. اسم كتاب جدّ وى قواعد التوحيد است. اين كتاب حاوى امهات و اصول عرفانى است و مطالب بسيار شريفى دارد. شارح وى نيز حقايق و مطالبى را در اين رسالۀ كوچك آورده است و هدف عمدۀ ايشان در ردّ همين پندار اعتبارى بودن وجود و اصالت ماهيت است. 🅾 سرانجام، فقهاى قشرى عامه كه تنها به ظواهر شريعت توجه داشتند، عليه او شوريدند و سخنانش را خلاف اصول دين پنداشتند؛ تا جايى كه «ملك ظاهر» را به قتل او تشويق كردند. 📚 شرح اسفار علامه حسن زاده @almorsalat
📚 شعاع اندیشه و شهود در فلسفه سهروردی 🔰 غلامحسین ابراهیمی دینانی @almorsalat 📌 دانلود pdf 👇👇 https://eitaa.com/almorsalat/5634
#معرفی_کتاب 📚 اشراق و عرفان 🔰 نصرالله پورجوادی #بزرگداشت_شیخ_اشراق @almorsalat 📌 دانلود pdf 👇👇
اشراق و عرفان نصرالله پور جوادی.pdf
17.04M
📕 #pdf 📚 اشراق و عرفان 🔰 نصرالله پورجوادی #فلسفه #شیخ_اشراق #بزرگداشت_شیخ_اشراق #کتابخانه_دیجیتال_المرسلات @almorsalat
📌 5️⃣ پاسخِ پرسش پنجم اسباط/ بخش دوم ◀️ ادامه پاسخ مخاطبان گرامی اسباط به پرسش پنجم: 3️⃣ نهضت امام خمینی که در شروع و قم برای چند روزی ناآرام شد، برخی گفته بودند: امام خمینی (ره) با این حرکتش حوزه قم را به باد می دهد؟! حالا فقط به حوزه‌های خارج از کشور و طلاب خارجی بیش از ۱۰۰ کشور جهان در قم نگاه بکنید، ببینید چه کسانی در محاسباتشان دچار اشتباه شدند و چه کسانی حوزه‌های تشیع را زنده کردند. 4️⃣ آیت الله (ره) فرموده بودند: بزرگترین دستاورد (ره) شناساندن تشیع به دنیا بود، این است تفاوت حوزه قبل و بعد از انقلاب. 5️⃣ امروز و وابستگان به آنها، حتی و برای مبارزه با حوزه بعد از انقلاب به دنبال کم رنگ کردن نقش نظام اسلامی در گسترش فرهنگ شیعه توسط حوزه انقلابی برآمده‌اند مَثَل اینها مَثَل ماهی است که از حوض کوچک در قبل از انقلاب به اقیانوس بزرگ بعد از انقلاب منتقل شده‌اند و دارند این عظمت را انکار می‌کنند. 6️⃣ با همه ادب و احترام به ساحت مقدس مراجع عظام در عراق و سایر کشورها و نقش مهم حوزه‌های علمیه این کشورها در تبلیغ تشیع باید عرض کنم: امروز حتی امنیت و کربلا و سایر کشورها به اقتدار سیاسی نظام اسلامی و حوزه علمیه قم گره خورده است، آنانی که در صدد تضعیف روحیه انقلابی حوزه قم هستند در حقیقت حاشیه امنیت حوزه‌های تشیع به ویژه در عراق را به خطر می‌اندازند. 7️⃣ به این آقایانی که راه می‌افتند و از علما و بزرگان خاطرات جمع می‌کنند و از کوچکترین حاشیه‌ها هم نمی‌گذرند بگویید، از وضعیت اسفبار حوزه‌ها و طلاب در دوران ستم شاهی هم بپرسند، همین موسسات و سایت‌ها و خاطره‌گویان و خاطره‌نویسان جایگاه و برکات و موسسات خود را مدیون خون شهدایی چون سعیدی‌ها، غفاری‌ها، بهشتی‌ها و مطهری‌ها هستند. 8️⃣ نقل است وقتی توسط قذافی مفقودالاثر شد به او گفته بودند: شیعیان در مقابل شما واکنش نشان خواهند داد او متکبرانه گفته بود، شیعه قومی و قبیله‌ای بیش نیست؟! امروز به برکت انقلاب اسلامی علمای اسلام در جایگاهی بالا در همه دنیا برخوردار هستند. 9️⃣ حوزه باید در ، دستاوردهای حوزه انقلاب را به نمایشگاهی در مدرسه تبدیل کند و آن را به نمایش بگذارد، کاش یک موسسه‌ای یا جمعی از طلاب انقلابی این کار را انجام دهند تا هم افراد بی خبر از خدمات چهل ساله انقلاب در حوزه با خبر شوند و هم پاسخ دندان‌شکنی به برخی افراد و سایت‌ها مغرض و معاند و نوچه‌های آنان باشد که در به در به دنبال نقطه ضعفی می‌گردند که حوزه انقلابی را تضعیف کنند. ادامه دارد ... 🆔 @asbaat_ir
📌 سوابق فکری – سیاسی و عملکرد / بخش دهم 💠 نگاهی به کارویژه فرید مدرسی در حوزه 7️⃣ حساسیت زدایی و نفی دوگانه «حوزه انقلابی – حوزه سکولار» 🔸فرید مدرسی به خوبی می‌داند اگر او و جریان متبوعش و آنهایی که در حوزه به ایشان دل بسته است، با بر چسب «جریان » شناخته شوند دیگر نمی‌توانند به راحتی اهداف خود را دنبال کنند. 🔸 در حالی که چند سالی است صریحا از خطر انقلاب زدایی از حوزه و حوزه سکولار سخن می‌گویند، وی می‌کوشد به نفی این مفهوم بپردازد. او در فرازهای مختلف این هدف را دنبال می‌کند. به برخی موارد در ادامه اشاره می‌کنیم: 🔸 او در مطلبی که با هدف حساسیت زدایی از تعبیر حوزه غیر انقلابی به نگارش درآمده است با تحریف صریح اندیشه رهبری فرزانه انقلاب می‌کوشد دو گانه و غیر انقلابی را به کلی انکار نماید. 🔸 وی در یادداشتی با عنوان «حباب انقلابی – غیر انقلابی در قم» می‌نویسد: «چرا آیت‌الله خامنه‌ای از “حوزه انقلابی” سخن می‌گویند؟ 🔹 دوقطبی حامیان و مخالفان نظام در قم “” است؛ حبابی که با قصد بهره‌برداری‌ سیاسی، جریانی، فردی، خویشاوندی یا عدم اطلاع دقیق، تشریح، تعمیق و بزرگ شده است؛ بادکنکی که گاهی در داخل کشور و گاهی در بنگاه‌های رسانه‌ای و اندیشکده‌های خارج از ایران در آن دمیده می‌شود. این دو قطبی گاهی در واژگان مختلف جانمایی می‌شود: حوزه انقلابی/غیرانقلابی، حکومتی/سنتی و… . [این ادعا برآمده از دریافتی میدانی از حوزه است.] 🔸 وی با انتشار مطلبی از محمد جواد فاضل همان هدف را از زبان چهره‌ای سرشناس دنبال می‌کند. وی سخنان استاد فاضل را چنین منتشر می‌کند: «در حوزه ضدانقلاب نداریم». 🔹 «: هرچه فکر می‌کنم منظور این آقایانی که می‌گویند “حوزه سکولار” است را نمی‌فهمم. اولاً سکولار یعنی بی‌دینی و نفیِ دین و ثانیاً از لوازم دیگر آن، جدایی دین از سیاست است. هیچکدام از این دو شاخصه در حوزه نیست… معتقدم ما امروز در حوزه ضدانقلاب نداریم.» ادامه دارد ... ✍️ پژوهشگر اسباط 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3850 🆔 @asbaat_ir
هدایت شده از ره توشه مبلغین
راهکارهای اهل بیت برای گسترش وحدت.pdf
1.07M
🔖 فیش منبر 🗂 #هفته_وحدت 🔺فیش منبر هفته وحدت 🔺 با موضوع 👇 #راهکارهای_اهل_بیت_برای_وحدت #منبر ✍پایگاه فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از ره توشه مبلغین
وحدت در امت اسلام.pdf
467.8K
🔖 فیش منبر 🗂 #هفته_وحدت 🔺فیش منبر هفته وحدت 🔺 با موضوع 👇 #ضرورت_وحدت_در_امت_اسلام #منبر 🔷آنچه در این فیش می خوانید 👇 🔺ضرورت اتحاد و همدلی در قرآن کریم 🔺مقصود از وحدت 🔺اخوت و وحدت، در سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 🔺سیره پیشوایان دین در وحدت اسلامی 🔺امام علی علیه السلام منادی وحدت 🔺دعوت به وحدت در سیره علماء دین 🔺وحدت در اندیشه آیت الله بروجردی(ره) 🔺وحدت در اندیشه حضرت امام خمینی ره 🔺وحدت در اندیشه مقام معظم رهبری ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ ✍پایگاه فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از سید
خصوصیات روحی و ویژگیهای رفتاری پیامبران در راه تبلیغ (1) .pdf
101.4K
💐 هفته وحدت 💐 🌹 ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله (سال اول عام الفیل) 🌹 کانال هجرت: 🕋 https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷 https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
هدایت شده از سید
خصوصیات روحی و ویژگیهای رفتاری پیامبران در راه تبلیغ (2) .pdf
145.1K
💐 هفته وحدت 💐 🌹 ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله (سال اول عام الفیل) 🌹 کانال هجرت: 🕋 https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷 https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
هدایت شده از سید
خصوصیات روحی و ویژگی‌های رفتاری پیامبران در راه تبلیغ (3) .pdf
155.1K
💐 هفته وحدت 💐 🌹 ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله (سال اول عام الفیل) 🌹 کانال هجرت: 🕋 https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷 https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
🔺اقدام #جالب در رژه امروز نیروهای مسلح قزوین در واکنش به حذف عبارت #شهید از خیابان‌ها👆 #کوچه_شهید