هدایت شده از بیداری ملت
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥علیرضا زاکانی خطاب به اصلاحطلبان: یه کم به حال مردم گریه کنید! مردم معیشتشون گیره..
♦️شما نمیتوانید بگویید دولت روحانی از اصلاحطلبان جداست..
♦️تصمیمات غلط این دولت پیر و خسته پدر مردم رو درآورده...
♦️نمیتوانید بگویید کارت سوخت وقتی حذف شد ۱۵۰هزارمیلیارد تومان به جیب قاچاقچیها رفت، یعنی ۳ برابر مسکن مهر، ۴ برابر پول عمرانی کشور، آقای زنگنه از ما نیست.
♦️یک نقد راجب آقای زنگه زدید؟ جیب مردم را خالی کردند..
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از پتک جمهوریت | آلزایمر۸۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢روح الله زم: میخواستیم روحانی رئیس جمهور بشه تا ضعف مدیریتش باعث نارضایتی مردم بشه
#روحانی
#رئیس_جمهور
#آمد_نیوز
🇮🇷پتک جمهوریت👇
@alzaymer_channel
هدایت شده از پتک جمهوریت | آلزایمر۸۸
11.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر حسن عباسی
فتنه 98
اختیارات رهبری و دولت
بعد از دیدن این کلیپ متوجه خواهید شد که گران کردن #بنزین توسط لیبرالها عمدی بوده
#گرانی_بنزین
#روحانی
ببینید و نشر دهید
🇮🇷پتک جمهوریت👇
@alzaymer_channel
هدایت شده از میز نیوز
🔴اگر شبكه ملي اطلاعات بود، چه چيزها نبود؟
جواد جاويدنيا معاون امور فضاي مجازي دادستان كل كشور در صفحه شخصي خود در ايتا با اشاره به شرايط اخير كشور نوشت: اگر از قبل، فضاي مجازي ساماندهي شده بود نياز به محدوديت اينترنت بين الملل نبود و اگر شبكه ملي اطلاعات برقرار شده بود با قطع اينترنت بين الملل اين همه مشكل براي بخش خصوصي و مردم ايجاد نشده بود؛
دادستاني كل كشور به ارائه دهندگان وي.پي.ان و پوسته هاي تلگرامي و پراكسيها و مديران هاستهاي داخلي كه با اين عوامل همكاري كنند هشدار ميدهد كه به عنوان اقدام عليه امنيت ملي تحت تعقيب قرار خواهند گرفت.
@ansoyesiasat
هدایت شده از حوزه علميه همدان
بیانیه مهم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان آیت الله شعبانی و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و مدیر حوزه های علمیه استان همدان آیت الله موسوی اصفهانی در خصوص اتفاقات اخیر
هدایت شده از پایگاه جریانشناسی اسباط
📌 اختصاصی #اسباط:
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
6️⃣ #محسن_غرویان/ بخش نخست
🔰 شاگردِ #حسن_روحانی 👇👇👇
🆔 @asbaat_ir
هدایت شده از پایگاه جریانشناسی اسباط
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
6️⃣ #محسن_غرویان/ بخش نخست
🔰 شاگردِ #حسن_روحانی
🔺 محسن غرویان در سال 1338 در نیشابور بدنیا آمد و پس از اخذ مدرک دیپلم فنى راه و ساختمان در سال 1357 راهى #حوزه_علمیه_قم شد و در سال 1358 رسما شروع به تحصیل علوم حوزوى نمود.
🔺 وی در حوزه علمیه قم از محضر علمای بنامی مانند آیات عظام وحید خراسانى،فاضل لنکرانى، شیخ جواد تبریزى، مکارم شیرازى، جوادى آملى و #مصباح_یزدی بهره برد.
🔺 غرویان با وجود برخورداری از اساتید بزرگ و به نام حوزه علمیه قم اما کانّه روش و منش فکری، اعتقادی و سیاسی خویش را مرهون حسن روحانی، رئیس جمهور، میداند. وی بعد از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ چنین میگوید:
🔸 «آشنایی بنده با دکتر روحانی به قبل از انقلاب بازمیگردد. من در واقع جزو #شاگردان آقای روحانی در دوران قبل از انقلاب بودم. دکتر روحانی در آن زمان دوران سربازی خود را در سپاه دانش میگذراند و در یکی از روستاهای اطراف #نیشابور خدمت میکرد. آن روستا به شهر خیلی نزدیک بود و دکتر روحانی جمعهشبها به مسجد جامع نیشابور میآمد.
🔸 آقای روحانی آن وقتها جوان کت و شلواری شیکپوش و خوشبیانی بود و نسل جوان به او علاقه داشت. اندکی بعد، آقای روحانی به ما گفت شما جوانها جلسهای تشکل دهید تا من #مباحث_اعتقادی را برایتان مطرح کنم. ما هم خانه حاج آقای حسامی در خیابان ایستگاه نیشابور را به این جلسات اختصاص دادیم.
🔸 این جلسات در سال 54 یا 55 برگزار میشد. به نظرم آقای روحانی در آن زمان دوران طلبگیاش را شروع کرده، بعد به دانشگاه رفته و لیسانس گرفته و سپس برای خدمت سربازی به نیشابور اعزام شده بود. من هم دانش آموز اول دبیرستان یا آخر راهنمایی بودم.
🔸 جلسات ما حالت مخفیانه داشت زیرا ساواک و شهربانی مخالف سخنرانیهای آقای روحانی و در پی دستگیری ایشان بودند. ایشان علیه #رژیم_شاه سخنانی انقلابی میگفت و مطالبی را مطرح می کرد که رژم شاه از آن مطالب میترسید. آقای روحانی مباحث اعتقادی و دینی و تفسیری را به شکل انقلابی به ما تدریس میکرد تا ما را برای مبارزه با رژیم شاه، پرورش دهد.
🔸 ما ده بیست نفر جوان مذهبی انقلابی بودیم که در جلسات تدریس دکتر روحانی شرکت میکردیم. البته پس از مدتی ساواک متوجه شد و شهربانی آمد و آن جلسات را تعطیل کرد. بنده از همان زمان به آقای دکتر روحانی علاقهمند شدم و ایشان هم مرا از همان زمان میشناسد.
🔸 دکتر روحانی در آن زمان جزو جوانان #روشنفکر و دانشگاهیای بودند که تحت تاثیر دکتر #شریعتی قرار داشتند و حرفهای انقلابی را برای مخاطبین خود مطرح میکردند.»
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🆔 @asbaat_ir
هدایت شده از پایگاه جریانشناسی اسباط
📸 #عکس_نوشته| #شهیدسیدمصطفی_خمینی امید آینده اسلام
💠 #امام_خامنه_ای: اینکه امام فرمودند که (سیدمصطفی) امید آینده اسلام بود، این بخاطر #جامعیت این آدم بود؛ هم از لحاظ علمی، هم از لحاظ تهذیب نفْس و مراقبت از نفْس، و هم از لحاظ #شجاعت.
🔹 چراکه یک مرجع که بخواهد مرجع امور مردم قرار بگیرد، باید شجاعت داشته باشد؛ باید بتواند #مسائل_جامعه را بفهمد؛ و آنجایی که لازم است اقدام کند، اقدام کند، انصافاً آقای حاجآقا مصطفی اینجور بود؛ ایشان شخصیّت برجستهای بود!
#روحانیت_اصیل
#روحانیت_متعهد
🆔 @asbaat_ir
هدایت شده از پایگاه جریانشناسی اسباط
📌 اختصاصی #اسباط:
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
6️⃣ #محسن_غرویان/ بخش دوم
🔰 سابقه حضور در #انجمن_حجتیه
🔺 #امام_خمینی در تبعید به سر میبرد و مردم ایران با اعلامیههای ایشان در جریان امور سیاسی کشور قرار میگرفتند و فشار بر رژیم میآوردند تا اینکه رژیم منحوس #پهلوی به اصطلاح خودش دست به ابتکار عمل زد و در یکی از مطبوعات حکومتی آن زمان مقالهای در توهین به حضرت امام منتشر کرد.
🔺 این مقاله که به عنوان #ایران_و_استعمار_سرخ_و_سیاه در 17 دی 1356 در #روزنامه_اطلاعات منتشر شد باعث جوش و خروش مردم انقلابی شد و حادثه عظیم 19 دی #قم رقم خورد.
🔺 غرویان در آن زمان جوانی 18 ساله بود و به گفته خودش پای درس #انجمن_حجتیه رشد و نمو داشت. وی با اینکه در انجمن حجتیه پرورش یافته بود باز همراه مردم بر علیه #رژیم_شاه به مبارزه برخاسته بود و شعار و #پلاکارد برعلیه نظام شاهنشاهی بر سر دست میگرفت.
🔺 وی آن دوران را اینگونه بیان می کند: «امام خمينی (ره) در خارج از كشور در #عراق، #تركيه و تبعيدگاههای ديگر سخنرانی میكردند و از طريق شاگردانشان اطلاعيههای پنهانی میدادند و مخفيانه نوارهايی پر میكردند. اينها را میآوردند و پخش میكردند و مردم میدانستند كه يك آيتالله خمينی وجود دارد كه با شاه مخالف است.
🔸 اين جريانها رسيد به جايی كه من به خوبی خاطرم هست مقالهای عليه امام در روزنامه اطلاعات چاپ كردند و به ايشان اهانت كردند. عنوان آن مقاله در روزنامه اطلاعات «ارتجاع سرخ و سياه» (ايران و استعمار سرخ و سياه) بود.
🔸 من خودم آن روزنامه را ديدم و مقاله را با قيچی بريدم و نگه داشتم. آن مقاله باعث شد كه ناگهان كبريتی به بنزين بيفتد و جامعه ايران و مذهبیها و به خصوص #حوزه_علميه_قم مشتعل شود. طلبهها و #مراجع_تقليد كه ديدند روزنامه اطلاعات وابسته به حكومت شاه به يك مرجع تقليد توهين كرده در خيابانها ريختند و تظاهرات شروع شد.
🔸 از اين مقطع به بعد را ديگر خيلي خوب به خاطر میآورم. من در همان سال ٥٧ برای تحصيلات حوزوی به قم آمدم و در جريان حوادث و راهپيمايیهای طلاب و بعد كشتار آنها و چهلم آنها در #تبريز و #شيراز و جهرم و آبادان و غيره قرار گرفتم.
🔸 خاطرم میآید که بعضی شعارها را از خودمان روی پلاکاردها مینوشتیم. دو تا چوب میزدیم طرفینش و در خیابان میچرخاندیم. من بعدها دیدم تصویر برخی از همین شعارهای ما و آن پرچمها در کتابهای درسی هم چاپ شده است.
🔸 مثلا ما چند طلبه در #مدرسه_رسالت بودیم که نوشتیم «تا حکومت مهدی قیام ادامه دارد، انقلاب ادامه دارد» و خلاصه به همین مضمون. ما آن زمان در انجمن حجتیه بودیم و تفکرات #مهدویت در ذهنمان غلبه داشت که این انقلاب را باید به حکومت امام زمان وصل کنیم.»
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🆔 @asbaat_ir
هدایت شده از پایگاه جریانشناسی اسباط
🎙 #مصاحبه| حاكم اسلامی بايد مردمی باشد
آيت الله #سيدجعفرمرتضی_عاملی (ره):
🔺 در دین اسلام امام و پیامبر شخصیتهایی منزوی از مردم و زندگی آنان نیستند؛ طوری که از مردم خواسته شده باشد که فقط تقدیسشان کنند و به آنان تبرک جویند.
🔺 امام و پیامبر این گونه نیستند که در جایگاه مقدسی قرار داشته باشند و مردم فقط امر و نهیهایشان را دریافت کنند؛ جایگاهی که نزدیک شدن به آن برای مردم ممنوع باشد؛ مگر اینکه بخواهند اظهار کوچکی و خشوع نمایند یا از اشراقات فرشتهگونه ایشان – که فرصت کوتاهی برای نگاه کردن ارادتمندانه ایجاد میکند – بهره ببرند و خیلی زود دوباره به پشت پردههای خفا باز گردند و در پوششی رازگونه مخفی شوند.
🔺 اینگونه نیست که پردههایی از ابهام و معما در اطراف امام و پیامبر وجود داشته باشند. آنها خود را در جنگلهای تودرتوی توهم و خیال پنهان نکردهاند؛ بلکه امام و پیامبر ، مردان تلاش و کوشش هستند؛ با مردم زندگی میکنند؛ بین آنها به سر میبرند و حتی میتوان گفت به نزدیکترین شکل ممکن میان مردم هستند.
🔺 مردم آنها را میبینند و مستقیم و بدون هیچ واسطهای با ایشان تعامل میکنند و هر ریز و درشتی را از آنها فرا میگیرند و تمام حرکات و سکناتشان را به دقت از نظر میگذرانند، میتوان گفت به همین دلیل است که خداوند آنان را اسوه و پیشوا قرار داده است و چون از هر عیب و نقصی که موجب خجالتشان شود مبرا هستند، چیزی را از مردم مخفی نمیکنند؛ مگر آنچه را خداوند مخفی کردن آن را بر او و بر سایر مردم واجب فرموده باشد که البته این پنهان کردن هم از سر تعبد و دیانت است و با هدف حفظ مصونیت و سلامت عمومی جامعه صورت میگیرد این حضور دائمی و شفاف امام يا پیامبر، لازمه مأموریت ایشان در جامعه است. مأموریتی که میتوان از آن با این تعابیر یاد کرد هدایت امت.
🔺 اصلاح و رتق و فتق امور جامعه؛ راهنمایی مردم به خیر، صلاح، موفقیت و رستگاری؛ زمینهسازی برای جلوگیری از تجاوز اشرار و اوباش؛ تربیت شخصیت مردم به گونهای که بتوانند رفتار خود را کنترل کنند و به نفس خود مسلط شوند و از طغیان هوسها، شهوات و غرایزشان جلوگیری کنند و آنها را در مسیر خیر و صلاح به کار گیرند؛ ایجاد امکانات و مقدماتی که مردم در سایه آن بتوانند آیندهای درخشان و پربار را پایهریزی کنند؛ آیندهای که خیرات و برکات در آن جوشان و فراوان است و برترین و ارزشمندترین اهداف در آن محقق میشوند؛ آیندهای که شیرینترین و روشنترین آرزوها در آن به وقوع میپیوندند.
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4304
🆔 @asbaat_ir
هدایت شده از پایگاه جریانشناسی اسباط
🔖 بررسی شخصیت #شیخ_علی_تهرانی/ بخش نهم
🔰 افراط و تفریط در مواضع
🔺 تهرانی در نوع مواضع خود، بسیار تند و نامتعادل است. درباره او این امکان بود که به سرعت موضع خویش را نسبت به مسئلهای عوض کند و در موضع جدید، با همان شدت و حدّت رفتار کند.
🔺 وی در طرفداری از امام و الفاظی که در عشق و علاقه خود به ایشان به کار میبرد، افراط میکرد؛ چنان که بعدها نیز در دشمنی با ایشان به افراط گرایید.
🔺 آیت الله مسعودی درباره تهرانی میگوید: «آشنایی ما از مدرسه حجتیه بود. ایشان ابتدا با مثنوی و عرفان و مسائلی از این دست سروکار داشت مدتی با این افکار و اوهام مشغول بود تا این که ناگهان خبر رسید که ایشان مثنوی و حافظ را کنار گذاشته و مدعی است که این کتابها نجس هستند و آنها را با انبر بر میدارد.
🔸 ما از این چرخش تعجب کردیم. حالت عدم اعتدال در رفتار و گفتار این فرد به چشم میخورد. تهرانی از نظر درسی پیشرفت خوبی داشت و هم بحث مرحوم آقا مصطفی بود.»
🔺 آیت الله یزدی هم با اشاره به خاطرات روزهای مدرسه حجتیه میگوید: «این آقای تهرانی در مدرسه حجتیه هم که بود، قدری خشک بود.» وی از رفتار مخصوص او صحبت کرده میگوید: «وقتی در سیرجان به دیدنش رفتم، یک مرتبه در خلال ناهار، او به ناگاه از جای برخاست و ایستاد به نماز.»
🔺 برای تحلیل و بازشناسی رفتاری – اخلاقی افراد باید به نحوه تعامل آنها با محیط اطراف و رخدادهای اجتماعی که ماهیت انسان را بروز میدهد، توجه کرد. در بازخوانی عدم ثبات رفتاری وی، مرحوم آیت الله مهدوی کنی میگوید:
🔸 «ایشان از شش هفت ماه یا یک سال بعد از اینکه من طلبه شدم به مدرسه لرزاده آمدند و مشغول تحصیل شدند. ایشان ۱۹ ساله بودند و من ۱۴، ۱۵ سال داشتم.
🔸 حجره من پهلوی حجره ایشان بود. یک شب دیدم که دیوار حجره ما کوبیده میشود گویا کسی محکم به دیوار میکوبد، آمدم ببینم چه شده، دیدم که شیخ علی کلهاش را به دیوار میزند.
🔸 گفتم علی اقا چه کار میکنی؟ گفت: «من حاشیههای کتاب جامع المقدمات را که میخوانم درست نمیفهمم، سرم را به دیوار میزنم تا مغزم باز شود و بفهمم.
🔸 البته ما آن وقت به عمق مطلب پی نبردیم، میگفتیم شیخ علی آقا خوب درس میخواند، واقعا هم خوب و زیاد درس میخواند، ولی بعدها که این جریانها پیشامد فهمیدیم که این آقا از اول غیر عادی بود. بله ما با شیخ علی آقا سالها مباحثه میکردیم، ولی غالبا بحثهای ما به مجادله میکشید و ایشان در مدرسه فیضیه داد و فریاد زیاد میکرد و کلمات تندی میگفت.»
🔺 آیت الله سید منیرالدین حسینی شیرازی (ره) هم میگوید: «به یاد دارم، وقتی کتاب اقتصاد اسلامی آقا شیخ علی تهرانی را نزد آقا مصطفی آوردند، آن را شدیدا رد کرد و گفت: مؤلف، عمامهای بر سر افکار کمونیستی گذاشته است.»
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4083
🆔 @asbaat_ir