eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
30.1هزار ویدیو
36.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ در معنویت‌های انحرافی، شیطان کمک می‌کند که حال خوشی در باطن انسان پیدا بشود. «به حضرت عرض كردند كه بعضي از فرقه‌ها قرآن مي‌خوانند و در حال قرآن خواندن حالت غشوه و بيهوشي به آنها دست مي‌دهد، حضرت فرمود: «ذَاكَ مِنَ الشَّيْطَان»؛ آن حالت از است. در باب تلاوت قرآن روايت داريم كه مي‌فرمايد قرآن را به اين شكل بخوانيد و امير‌المؤمنين(ع) فرمود قرآن خواندن متقين به اين شكل است که شبها كه همه مي‌خوابند اينها قرآن مي‌خوانند. قرآن خواندنشان هم اين است كه: «فَصَافُّونَ أَقْدَامَهُم»؛ يعني مي‌ايستند... وجودشان التماس و توجه و مي‌شود. قرآن را به اين شكل دريافت مي‌كنند. اما آن حالت تصنعي [که منافقین دارند] حالت شيطاني است. واقعاً هم براي خودش حالي پيدا مي‌شود كه خيلي هم از حال خودش خوشش مي‌آيد. در بسياري از اين محافل ذكري كه بعضي از دارند، رقص و پايكوبي مي‌كنند و حالات خوش پيدا مي‌كنند. [خُب] آن كسي هم كه مواد مخدر مصرف مي‌كند هم اين حال را پيدا مي‌كند! اگر آن حال به او دست نمي‌داد كه دنبالش نمي‌رفت. اين هم نوعي حال است؛ ذكر مي‌گويد و دهانش كف مي‌كند. من نمي‌خواهم بگويم كه هر كس اهل ذكر است اشتباه مي‌كند. آن طرفِ اين قضيه را عرض مي‌كنم كه اگر كسي از مسير مستقيم منحرف شد يكي از ابزارهايي كه شيطان دارد [کمک به پیدا شدنِ] همين حالات است. كه خيلي حال خوشي پيدا مي‌كند و به اصطلاح، مي‌شود و به نظرش مي‌آيد كه اين مجلس، خيلي خوب بود و مي‌گويد: حال داد يا حال نداد! اين، ملاك نيست. [البته] يك حال خوبي است كه «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ الْحَال». آن حال يكنواخت است و برايش فرق نمي‌كند كه خوش باشد يا بد باشد. آن حالت بندگي دائماً برايش هست، ابن الحال و ابن الوقت نيست، بلکه بنده خداوند متعال است. آن حالت، حالتِ محترم و مقدسي است». ☑️ @mirbaqeri_ir
🏴 سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، ششمین اختر تابناک ولایت و رئیس مذهب جعفری، تسلیت باد
هدایت شده از افق
امام جعفر صادق علیه السلام.pdf
944.1K
📥نگاهی گذرا به زندگی علیه السلام 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
✅چطور سیاهی ها را فریاد کنیم؟ در چند ده روز گذشته جامعه رسانه ای ما درگیر با چند موضوع تلخ بوده است. از رومینا تا آسیه پناهی تا غیزانیه تا عمران محمدی و این روزها هم طبری و ... سوال خیلی ها اینست که چطور به این موضوعات بپردازیم که مطالبه ما مورد سواستفاده ضدانقلاب قرار نگیرد. پاسخ اول و کلیدی اینست که مطالبه این موضوعات اولا باید در دست انقلابی ها باشد. هیچ سیاهی نباید سفیدنمایی شود. هیچ تلخی را نمی شود مزه کرد و به ناخوشی اش بی اعتنا بود. ظلم در هر اندازه ای در جمهوری اسلامی قباحت ایدئولوژیک دارد نه صرفا نگرانی بابت کارآمدی. انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بساط ظلم برچیده شود. غصه عمیق مولا از ماجرای خلخال و زن یهودی، قصه باشد یا افسانه، مبنای دینی و منطقی در حکومت دینی دارد. بیرق مطالبه ایندست مسائل نیز باید دست انقلابی ها باشد. باید فریاد کنند؛ آنهم به صدای بلند. با این توضیح چه کنیم که مطالبه ما دستاویز ضدانقلاب نشود؟ چه کنیم پازل ضدانقلاب را کامل نکنیم؟ بالاخره ضدانقلاب لاشخور وار نشسته و مترصد است ظلم را امری دامنگیر در انقلاب نشان دهد. سوال اینست که چه کنیم تا دچار خطای تحلیل و خطای مطالبه نشویم؟ خلاصه و روان و ساده بگویم؛ به اثر رفتارمان در مخاطب توجه کنیم. اگر اثر رفتار ما این شد که مخاطب احساس کرد سیاهی سراسری است یعنی به خطا رفتیم. اگر حس کرد گرفتار بن بستیم دچار اشتباه شدیم. اگر ناامید از آینده شد یعنی به هدف نزدیم. اگر سوال کرد پس فرق ما با طاغوت و دیگر حکومت های مستبد چیست یعنی مصداق را تعمیم به ساختار دادیم؛ فرد خطاکار را به خطای نظام ارتقا دادیم و فساد مصداق را تبدیل به فساد سیستمی کردیم. نقد و مطالبه ما چه در ساحت ادبیات و چه بیان مشکل یک تفاوت جدی با ضدانقلاب دارد و آن اثرش بر مخاطب است. ایجابی بحث کنیم. جوان انقلابی وقتی ظلمی را پی گیری می کند در نهایت مخاطب باید حس "حرکت" کند. حس اینکه در حال شدنیم. در حال اصلاحیم. مطالبه باید مخاطب را به حرکت برای اصلاح وادار کند نه نشستن و ناامیدی. خیلی وقت ها نقدها، ولو نقد دولت و قدرت نتیجه اش می شود قهر مردم از صندوق. اگر نقد کردیم و آنوقت مردم را برای تغییر وضع موجود پای صندوق آوردیم، هنرست واگرنه همان می کنیم که زمین بازی رقیب بدذات است. چنان مطالبه و نقد کنیم که انتخاب مردم تغییر کند نه با هر نوع انتخابی خداحافظی کنند. در مکتب امام و به حکم مردمسالاری، رای سبز و بنفش و سیاه از بی رایی بهترست. خلاصه؛ نقد کردن تمام حیثیت نظام، نه لازم بلکه واجب است، اما نتیجه اش باید امید به اصلاح باشد...همین ملاحظه سبک و ادبیات و روش نقد را تعیین می کند. @mahdian_mohsen
خزینة الجواهر
✅چطور سیاهی ها را فریاد کنیم؟ در چند ده روز گذشته جامعه رسانه ای ما درگیر با چند موضوع تلخ بوده است
یکی از دوستان تذکر داد که مطلب با عنوان ((چگونه سیاهی ها را فریاد بزنیم ))متعلق به اقای محسن مهدیان هستش وگویا تصورکردند که ما مطلب ایشون رو به اسم خودمون منتشرکردیم بنده این مطلب رو به شکل تکه تکه در یکی از گروههای تلگرامی ای که حضور دارم دیدم وبه نظرم مفید اومد وبدون اینکه مدعی نویسنده بودن اون باشم منتشرش کردم البته اونجا اسمی ازاینکه نویسنده ی این متن برادر مهدیان هستش نیاوردند و بنده هنوز هم نمی دونم که ایشون این مطلب رو نوشتندیاکس دیگه ای نوشتند در هرحال به نظرم همیشه خوبه عینک خوش بینی به چشم داشته باشیم که فرمود ضع امراخیک علی احسنه کاربرادرت رو بر بهترین حالت حمل کن .
40Hhadis-Emam-Sadegh.pdf
564.2K
کتاب چهل حدیث از علیه السلام یک کتاب فوق العاده برای به دوستان ◼️کانال رسمی کمیته خادمین شهدا استان سیستان وبلوچستان 📲 ایتا 🆔 https://eitaa.com/khademinekoolebar_sb 📲 سروش 🆔 http://sapp.ir/khademinekoolebar_sb 📲 روبینو 🆔 http://rubika.ir/khademinekoolebar_sb
امام صادق علیه السّلام فرمودند: لَیتَ السِّیاطُ عَلی رُؤوس أصحابی حَتّی یَتَفَقَّهُوا فی الحَلالِ وَ الحَرامِ؛ کاش، تازیانه بالای سر اصحاب من بود، تا در حلال و حرام، دین شناس شوند. المحاسن، ج1، ص358 شرح حدیث: بیشترین لغزش های فکری و عملی افراد، از ضعف بینش دینی سرچشمه می گیرد. آنان که در مسائل فکری و اعتقادی «گمراه» می شوند، یا در مسائل عملی و رفتاری به حرام و گناه می افتند، گاهی به دلیل عدم شناخت معارف دینی و ناآگاهی از مسائل شرعی است. از این رو، «تفقّه در دین» برای یک مسلمان ضروری است. این مسأله در روایات بسیاری تأکید شده است؛ یعنی دین شناسی آگاهانه، بصیرت عمیق در مسائل مذهبی و دانستنِ حلال و حرام خدا. امام صادق(علیه السلام) با آن همه مهربانی که نسبت به دوستان، شیعیان و اصحابِ خود دارد، آرزو می کند که کاش، تازیانه بالای سر اصحابش باشد تا دین شناس شوند که این اهمیّت «شناخت دین» را می رساند. بعضی از کسانی که به درآمدهای حرام روی می آورند، نمی دانند که حرام است. برخی افراد که در عمل خود دچار «خلاف شرع» می شوند، خبر ندارند که محدوده ی شروع دین کجاست، مانند کسی که از ممنوعیت ورود به یک منطقه بی خبر باشد، یا قوانین مربوط به رفت و آمد در اماکن و خیابانها و رانندگی در جاده ها را نداند، به راحتی دچار خلاف می شود. پس آگاهی دقیق از مقرّرات رانندگی لازم است، تا تخلّفی صورت نگیرد. علمای دین نیز فتوا داده اند که فراگرفتن احکام و مسائلی که مورد نیاز انسان است، واجب است. بکوشیم عوام نباشیم و در مسائل دینی «آگاه» شویم. منبع: حکمت های صادقی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام صادق علیه السلام)، جواد محدثی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ اول (1390) ____ بروید حوزه یا بروید پیش روحانی که قبولش دارید و درس اعتقادات اخلاق و احکام را بخوانید و عمل کنید
Panahian-Clip-MajarayZibaKhademManzelEmamSadegh.mp3
2.62M
⚫️استادپناهیان: 🎵ماجرای زیبای خــادم منزل امــام صــادق(ع) "درد ماهم هستـــــا!!! دنیامونو ناخواسته(به ثمن بخس) با عشق اهل بیت عوض میکنیم..." @talabeh_jahadi
هدایت شده از توکل
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای طبری رفیقای دزد اختلاسگر رانت‌خوار و پولدار حرام خوارت را به رخ ملت نکش، ما اینجور رفقایی داشتیم و هنوز هم از این رفیق ها داریم 👊