هدایت شده از جهادتبیینی
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ایثار امیرالمومنین درلیلةالمبيت/۵
💠رهبرانقلاب
‼️جوانها امیرالمؤمنین را الگوی خود قرار دهند؛ او کسی بود که در ۲۴سالگی که پیغمبر اکرم در آن زمان از مکه به مدینه هجرت فرمود، مهمترین بار این هجرت بزرگ را بر دوش گرفت و پیامبر عزیزترین شخصیتهای خاندانش یعنی «فواطم» را به او سپرد تا با خودش از مکه به مدینه بیاورد؛ وکالت خودش را در مکه به او داد که امانتهای مردم را بدهد، قرضهای پیغمبر را ادا کند، طلبهای او را جمع آوری کند و در مدینه به پیامبر ملحق شود. شب هم که بنا بود بریزند در آن خانه و پیغمبر را با شمشیرهاشان قطعه قطعه کنند، او بود که حاضر شد جای پیغمبر بخوابد؛ خود را در معرض این خطر قرار بدهد. این شخصیت را ببینید! این میشود الگو. وقتی پیغمبر در مدینه حکومت تشکیل داد، امیرالمؤمنین شد سرباز درجهی یک پیغمبر در تمام این ۱۰ساله؛ از ۲۳سالگی تا ۳۳سالگی. هر جا پیغمبر مسئله یا مشکلی داشت، علی اول کسی بود که آنجا در کنار پیغمبر و برای دفاع از حقیقت پیغمبر حاضر بود. در جنگها پیشروِ جنگ، او بود؛ در گرههای مشکل و باز نشدنىِ جنگهای پیغمبر، شمشیر او گرهگشا بود. هرجا همه عقب مینشستند، او جان خود را کف دست میگرفت و میرفت جلو. هیچ چیز هم برای خود نخواست؛ یکسره در راه خدا و برای خدا و در خدمت پیغمبر. لذا امیرالمومنین یک الگوی کامل برای جوانان است! ۸۶/۵/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۶ مهر ماه سال ۱۳۰۷
🏴تبعيد آيت الله مدرس به خواف
🏴با دستورمستقیم رضاشاه خبیث
💠رهبرانقلاب
‼️ایران در دورهی حکومتهای قاجاری و بعد پهلوی، تبدیل شد به حکومت عقبافتادهىِ دست نشاندهىِ فقیرِ ضعیفِ توسریخور. این، در تاریخ ما اتفاق افتاد. گناهش به گردن کیست؟ در درجه اول به گردن آن زمامداران فاسد و بی کفایت است، که وابسته هم شدند؛ وقتی سیاستهای استعماری غرب وارد میدان شد، وابسته هم شدند. در خلال این صد، صد و بیست سالی که بخش آخر آن دوران سخت تا امروز. گذشته، وجدانهای بیدار و شخصیتهای بزرگی پیدا شدند که هشدارهایی دادند؛ برقهایی در آسمان تاریک و ظلمانىِ زندگىِ این کشور جهاندند که روشنیهایی به وجود آمد؛ بیداریهایی به وجود آمد. یک نمونهاش فریادهای مرحوم آیتالله مدرس در صحن مجلس ملی آن روز در مقابلهی با رضاخان و دیگران و دیگران، در مقابله با آن قرارداد خائنانهای که آن روز داشتند میبستند که همهی کشور را تحویل انگلیسها بدهند. اینها برقهایی در این فضا روشن کرد؛ دلها را روشن کرد، عزمها را محکم کرد. نهضت به وسیلهی پیشروان این فکر شروع شد. ۸۶/۲/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۴ مهرماه سال ۱۳۴۱
🏴تصویب لایحه ننگین
🏴انجمنهای ایالتی_ولایتی
💠رهبرانقلاب
‼️اولین اعلامیهای که از امام پخش شد تلگرافشان خطاب به عَلَم درباره لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی بود، من آن در مدرسه حجتیه قم بودم، وقتی وارد مدرسه شدم دیدم اعلامیه به دیوار نصب است، اعلامیه را که خواندم سجده شکر کردم از اینکه دیدم یک شخصیت عظیم و مقتدر روحانی پیدا شده و با دستگاه مخالفت کرده، البته یک چنین شخصیتی در آقای بروجردی تا حدودی وجود داشت، البته آقای بروجردی هرگز با دستگاه در نیفتاد اما دستگاه از ایشان حساب میبرد! کتاب عبدصالح خدا ص۴۲
‼️من فراموش نمیکنم؛ در همین جلوی کوچه حرم حضرت معصومه، کیوسک روزنامهفروشی بود؛ خبرهای روزنامهها را در آنجا میزدند. ماها از درس که برمیگشتیم، میایستادیم تیتر این روزنامهها را نگاه میکردیم. وقتی در مسئله انجمنهای ایالتی و ولایتی، دولت طاغوت مجبور به عقب نشینی شد و آن تصویب نامه را باطل کرد، من دیدم این جوانهائی که حول و حوش همین کوچه حرم و توی خیابان ارم بودند - که این جوانها را غالباً میدیدیم و هیچ تصور نمیکردیم که اینها با اندیشهی سیاسی و مسائل سیاسی سر و کاری داشته باشند - آمدند به ما گفتند ما موفقیت روحانیت را در مقابل دولت طاغوت به شما تبریک عرض میکنیم. جوانان قمی که به حسب ظاهر برکنار بودند، به ما طلبهها، که هیچ آشنائی هم با هم نداشتیم، میآمدند تبریک میگفتند! ۸۹/۸/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۷ مهر ماه سال ۱۳۶۰
🏳تنفیذ رئیسجمهورخامنهای
🏳توسط امام خمینی (رض)؛
🔷متن حکم تنفیذ:
‼️این جانب به پیروی از ملت عظیم الشأن و با اطلاع از مقام و مرتبت متفکر و دانشمند محترم جناب حجت الاسلام آقای سید علی خامنه ای رأی ملت را تنفیذ و ایشان را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب نمودم. و رأی ملت مسلمان متعهد و تنفیذ آن محدود است به اینکه ایشان به همان نحو که تا کنون خدمتگزار اسلام و ملت و طرفدار قشر مستضعف، و به حکم قرآن کریم اشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ بودهاند از این پس نیز به همان تعهد باقی باشند و از طریق مستقیم انسانیت و اسلام انحراف ننمایند، که ان شاء الله نمینمایند. ۶۰/۷/۱۷
💠استادخامنهای
‼️در جامعه اسلامی تمام دستگاهها، اعم از قوه اجرائیه و قوه قضائیه، مشروعیتشان بخاطر اتصال به ولی فقیه است، والا به خودی خود هیچ مشروعیت ندارد معنای قانون وضع کردن چیست؟ معنای قانون وضع کردن اینستکه محدودیتهایی را در زندگی مردم، بر طبق یک مصالحی ایجاد میکنند. خب، یک چنین کاری بنابر مبانی فقهی اسلامی برای هیچکس جایز نیست و از هیچ کس مشروع نیست، مگر ولی فقیه. یعنی در حقیقت، قانونگذاری هم اعتبارش به اتکا به ولایت فقیه است. قوه مجریه هم اعتبارش به امضا و تنفيذ ولی فقیه است، که اگر ولی فقیه تنفیذ نکند و امضا نکند تمام این دستگاههایی که در مملکت مشغول کار هستند، چه قانونگذاری و چه اجرائیات، کارهایشان بدون حق است و واجب الاطاعه نیست. بخاطر اتصال به ولی فقیه است که اینها همه مشروعیت پیدا میکنند. ۶۶/۱۱/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از موسسه مطالعات ادیان ابراهیمی
#مسابقه_کتابخوانی
به منظور افزایش سطح علمی و پژوهشی طلاب، دانشجویان و علاقمندان به مطالعات ادیانی، مسابقه ای علمی برگزار میگردد
💠 منابع و مزایا:
✅ دو کتاب و یک پاورپوینت درباره #شناخت_یهودیت_و_مسیحیت
✅ امتیاز ویژه برای فعالان و پژوهشگران؛
🔹راه یابی به دوره های تخصصی
🔹فعالیت های پژوهشی
🔹فعالیت های تبلیغی
🔹فعالیت های رسانه ای
🎁 برای کسب کنندگان نمره ۷۰ از آزمون کتبی و شفاهی یک کتاب هدیه علمی با نصف قیمت ارسال میگردد.
💠 صدور گواهی از طرف معاونت تبلیغ حوزه های علمیه انجام میگیرد.
📆 زمان آزمون: ۱۵ آبان ۱۴۰۰
✍ نام و نام خانوادگی، شماره تماس و شغل خود را به آی دی بنده ارسال کنید 👇
🔰 @Khodakarami313 🔰
📣 لینک کانال مسابقه #ویژه_برادران👇
https://eitaa.com/joinchat/1423310981C440c91608a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت #روش_همسرداری بزرگان انقلاب اسلامی ایران از سبک زندگی غربی و #غربگرایان
#شقایق_دهقان #سحرزکریا
بانو صائینی(بانوی استراتژیست) (https://twitter.com/Strategist_lady/status/1446305161048207361)
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
instagram.com/Haazer_javab1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پاسخ کوبنده استاد عباسی به زیاده گویی های الهام علیاف و امارات
🔹 مدت ۱۰۰ ساله قرارداد ترکمنچای به پایان رسیده ...
هدایت شده از سید حسین خادمیان نوش آبادی
آیا الان محسنیه است ؟
👇🏻👇🏻👇🏻
http://khademian.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=13873
نگاهی بر ایام سازی دهه اول ربیع الاول116 بازدید
موضوع: تاریخ و سیره
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و رحمت الله
با توجه به مقدمه و متن خطبه فدکیه و مطالب واضح تاریخی ایام سازی دهه اول ربیع الاول مردود و مجعول می باشد :
۱. در مقدمه خطبه فدکیه آمده است :
《تَطأُ ذُيولَها 》
یعنی حضرت بر اثر ناراحتی با "شتاب راه " می رفت و پایین لباسش زیر پا قرار می گرفت.
مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله نیز در شرح خطبه فدکیه این مطلب را مرقوم فرموده اند .
روشن است اگر بدن آسیب دیده بود با شتاب راه رفتن ممکن نبود.
۲. 《ما تَخْرِمُ مِشْیتُهَا مِشیةَ رسولِ الله صلی الله علیه و آله》
یعنی راه رفتن آن حضرت به هیأت و شکل راه رفتن پیامبر صلوات الله عليه و اله بود
پس اگر بدن آسیب دیده بود، نباید مردم چنین می گفتند که به هیأت و شکل پیامبر صلوات الله علیه و آله راه می رفت.
بلکه باید گفته می شد: مثلا خمیده و ...
پس علت زیر پا قرار گرفتن لباس بر اثر تعجیل همراه وقار به جهت ناراحتی از غصب خلافت و غصب فدک بوده است فتامل
۳. 《ثمّ أَنَّت أنَّةً أَجهَشَ القَومُ لها بالبكاء》
ناله ای که ایشان زدند نه به جهت آسیب جسمانی بوده است .
بلا تشبیه همین قول درباره عایشه است که سال ها بعد برای رسوایی عثمان به مسجد آمد و ناله زد
👈ناله حضرت سلام الله علیها بر اثر مصیبت فقدان پیامبر صلوات الله علیه و آله و بی وفایی امت و ناراحتی از غصب حق و ... بوده است
لذا اهل لغت می نویسند:
الانّة: یک بار نالیدن و شِکوه نمودن و ...
۴. اگر در هنگام ایراد خطبه حضرت سلام الله علیها توسط مهاجمین ملعون آسیب دیده بود قطعا و یقینا در متن خطبه در کنار سرزنش ها و اعتراضات و شِکوه ها و ... به آن اشاره می فرمود.
همان طور که به غصب خلافت و فدک و سایر موارد اشاره فرمود .
مثلا می فرمود:
مرا سیلی زدید ؛
پهلوی مرا شکستید ؛
👈 "محسن را کشتید " و ...
این ها موارد مهمی است .
پس معلوم است شهادت حضرت محسن علیه السلام و تهاجم و ... بعد از خطبه فدکیه بوده است.
و این یعنی در دهه اول ربیع الاول نیست .
۵. با مراجعه به تاریخ و تأمل در متون معلوم می گردد:
غصب فدک حداقل ده (۱۰) روز بعد از استقرار خلیفه غاصب بر مسند خلافت غیر شرعی خود بوده است و ایضا ایراد خطبه فدکیه نیز بعد از غصب محقق می شود.
۵. بر استر سوار شدن دلیل بر سلامت بدن دارد نه آسیب.
زیرا در متون معتبر ثبت است بعد از آسیب رساندن به حضرت سلام الله علیها آن گرامی "منهدة الركن " و ... شده بودند و یقینا منهدة الرکن توان سوار شدن بر مرکب را ندارد .
چنان که جناب سلمان رضی الله عنه می فرماید :
بعد از هجوم ؛ حضرت بستری بودند تا به شهادت رسیدند فتامل.
۶. تمام مورخین می دانند که مساله هجوم بعد از بازگشت لشکر اسامه از نیمه راه مؤته بوده که تا آن جا که برخی از مورخین می نویسند :
۷۰ روز بعد از رحلت پیامبر صلوات الله علیه و آله برگشتند.
۷. نکته مهم جریان "بُرَيدة بن حُصَيب اسلمی" است که از سوی پیامبر صلوات الله پرچمدار لشکر اسامه بود و بعد از برگشت از مؤته پرچم را برد و در ميان بني اسلم زد و به تعبيری تظاهراتی بر پا كرد و گفت:
"لا أبايع حتي يبايع عليبن ابي طالب؛ بيعت نمی كنم مگر آن كه علی بن ابی طالب "بيعت كند.
۸. علامه مجلسی رضوان الله تعالی و ...
از امام باقر عليه السلام نقل می کنند: مجروح شدن حضرت فاطمه عليها السلام ۵۰ شب پس از رحلت رسول خدا صلی الله عليه و آله آغاز شده است .
در روايتی دیگر، به نقل از امام باقر عليه السلام آمده است: حضرت فاطمه عليها السلام ۶۰ روز بعد از رحلت مورد آسیب قرار گرفتند.
بنابراین با دقت در مطالب فوق و موارد قطعی تاریخی دیگر ؛ قطعا و یقیناً شهادت حضرت محسن علیه السلام و واقعه هتک حرمت در ماه ربیع الاول نبوده است.
والله المستعان
سید حسین خادمیان
۱۳۹۶/۰۹/۰۱
منابع
بحارالانوار جلد ۴۳
شرح ابن ابی الحدید
احتجاج طبرسی
🌸🌸🌸
https://telegram.me/seyedhoseinkhademian