eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
📌پاسخ به یک شبهه اخیر جناب آقای دکتر سیدمصطفی محقق داماد در یک کلیپ سخنرانی و قبلا در کتاب 《فاجعه جهل مقدس》 به این نکته اشاره کرده است که مردم بخاطر رشوه و درهم و دینار بر علیه امام علیه السلام نجنگیده اند. بلکه دینداران او را کشتند. پاسخ: ⬅️برخی از قاتلان کربلا بوده و ضد اهل بیت علیهم السلام و بودند. ⬅️برخی از مردم کوفه بی طرف بودند. ⬅️برخی از روی ترس جان به رفتند. ⬅️برخی مانند شبث بن ربعی با دریافت رشوه و زر و سیم در مقابل حسین علیه السلام قرار گرفتند. 🖌 (م310ق) در گزارشی درباره بنی امیه به نقل می کند: «امام (ع) از کوفی که به وی ملحق شده بودند، اوضاع کوفه را پرسید. مجمع بن عبدالله عايذى كه يكى از آن چهار نفر ملحق شده به امام بود، گفت: بنی امیه، برای جذب نیرو، به بزرگان قوم رشوه‏ هاى كلان داده‏ اند، جیب های آنان را پر كرده‏ اند و بر ضد شما متفقند؛ اگرچه دل های عده ای از مردم به شما مايل است، اما فردا شمشيرهاي آنان بر ضد شما كشيده مى‏ شود.» 📚طبری، تاريخ الأمم و الملوك، ج5، ص404 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌پیشگویی میثم تمار درباره خباثت امویان طبق سخنی از جناب هنگام در پای دار مرگ، عده ای روز را روزی مبارک خواهند شمرد و برای آن فضائلی جعل خواهند کرد.(1) بنابر فرمایش امام (ع) نیز، برای تقرب به یزید و گرفتن پاداش از او، با ، روز عاشورا را روز برکت نامیدند تا مردم را از و عزا و حزن بر امام (ع) دور کنند. (2) 📚شیخ صدوق‏، الامالی، ص128. 📚شیخ صدوق، علل الشرایع، ج1، ص226. 👇👇 🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑امام حسین برای شراب خوری یزید نهضت راه انداخت؟! 🛑امام حسین برای بیت المال نهضت و شروع کرد؟! ⚠️آیا شراب خوری یزید مهم بوده؟! چون یزید مردم و میکشت امام حسین علیهش قیام کرد؟! ✅پاسخ به شبهه خانم مرضیه محمدزاده! •┈┈••✾❀✾••┈┈• 🔰حسین مرادی | آنتی شبهات https://eitaa.com/joinchat/2832793798C05e7802b0b
📌بررسی روایت ـ‌ الشام ـ الشام کتاب «عنوان الکلام» مجموعه سخنرانی‌های فقیه ملا محمد باقر فشارکی اصفهانی(درگذشته 1275 شمسی) است. این کتاب مشتمل بر شرح دعاهای ماه رمضان است که وی هر روز به یکی از آنها پرداخته و در پایان ذکر مصیبتی داشته است، اما منبع و سندی برای آنها بیان نمی‌کند. ❌ عنوان الکلام یکی از کتب تحریفی اما مورد علاقه و محل مراجعه شمرده شده است. رجوع کنید به متن شماره 8 مستبین: مقاله منابع تحریف‌گستر در حادثه عاشورا. ⚠️ نمونه‌های آن: - از امام سجاد(ع) پرسیدند در کجا به شما بیشتر سخت گذشت؟ سه بار فرمود: شام. - مادر علی اصغر در شب یازدهم احساس کرد شیر دارد و ناله سر داد که ای نور دیده کجایی؟ - قنداقه علی اصغر را از زیر خاک بیرون آوردند و سر او را بر نیزه کردند. - دختری با لباس آتش‌گرفته سمت قتلگاه می‌دوید ملعونی به او گفت کجا؟ گفت می‌روم به عمویم عباس شکایت کنم. ◀️ با وجود عظمت و جایگاه بلند فقیهان و عالمان شیعه، متأسفانه هر کدام بدون تخصص و شناخت منابع، به تدوین مقتل و نگارش تاریخ دست زده‌اند. کتب آنان مشحون از این تحریفات شده است. مانند تذکرة الشهدای فقیه ملاحبیب الله شریف کاشانی، اکسیر العبادات فقیه دربندی، محرق القلوب ملامهدی نراقی، معالی السبطین حائری مازندرانی، مقتل عبدالرزاق مقرم و منتخب فخرالدین طریحی؛ رحمة‌الله علیهم اجمعین. https://eitaa.com/Mostabin/154 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌شیعه بودن است. 👈شیعه بودن حکومت امتیازی برای تحقق شعارهای شیعی است. ⬅️بنابر گزارش تنوخی(م384ق): از نمی توانستند به طور آشکار و آزادانه در محافل عمومی و نوحه سرایی کنند، مگر در سایه قدرت سلاطین شیعه؛ زیرا حنابله عزاداران امام (ع) را می کشتند. ⬅️طبق گفته ابن اثیر(م630ق): مراسم عزاداری و جشن به دستور بود و سنی ها نمی توانستند از این کار جلوگیری کنند؛ زیرا شیعیان زیاد بودند و سلطان(معزالدوله) نیز از آنان حمایت می کرد. ⬅️همچنین ابن خلدون(م808ق) می نویسد: چون شیعه بود، اهل سنت قادر نبودند مانع عزاداری شیعیان باشند. 📚تنوخی، نشوار المحاضرة و أخبار المذاكرة، ج2، ص، 44، ص233- 231. 📚بن اثیر، الکامل فی التاریخ، ج8، ص549. 📚ابن خلدون، ديوان المبتدأ و الخبر فى تاريخ العرب و البربر، ج3، ص527. 👇👇 🌻 @ahlebait110
عزدارای و گریه برای امام حسین.pdf
87.1K
📌 و گریه، نماد اجتماعی نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدجواد سرتختی 👇👇 🌻 @ahlebait110
📢 روشنگری.... سر شهیدان را در روز اول صفر از دروازه "توما" به آوردند در حالی که شهر را آزین بسته بودند. هنگامی که امام (ع) در کنار در مسجد جامع بودند، پیرمردی نزد آنان آمد و گفت: 📢 ستایش خدایی که شما را کشت و نابود کرد و مردم را از شر شما آسوده نمود و را بر شما پیروز کرد. 📌 امام (ع) به او فرمود: آیا خوانده ای؟ گفت آری. امام فرمود: پس این( ) آیه را شنیده ای: 💠 بگو من هیچ پاداشی از شما دربرابر رسالتم درخواست نمی کنم، جز دوست داشتن نزدیکانم.(اهل بیتم) (شورا: ۲۳) گفت: آری. امام سجاد(ع) فرمود: ما همان اهل بیتی هستیم که خدا این آیه را مخصوص ما نازل کرد. پیرمرد، خجل شد و گریست. سپس سر به آسمان برداشت و گفت: 📢 خداوندا در پیشگاه تو از آل محمد علیهم السلام، از و انس بیزاری می جویم. 📚شیخ صدوق، امالی، ص۲۳چ 📚ابن اعثم، الفتوح، ج۵، ص۱۳۰ 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌رجزهای اصحاب امام حسین(ع) در کربلا 📣عبدالرحمان بن عبدالله يَزنى، مى ‏گفت: «دين من، حسن و است.» 📣هلال بن نافع بَجَلى نیز در شعرى چنین سرود: «من از بنى تَميم و بَجَلى هستم؛ دينم، همان و- پدرش- است.» 📣عثمان بن على بن ابىطالب نيز در شعرى مى‏گفت: «آقايم على، صاحب كارهاى پاك و طاهر است، من برادر حسين هستم كه برگزيده ‏ترين برگزيدگان است.» 📚ابن اعثم کوفی، الفتوح، ج5، ص106. 📚ابن اعثم کوفی، الفتوح، ج5، ص91. 📚ابن اعثم کوفی، الفتوح، ج5، ص113. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌لگد به قبر هارون جنایات هارون نسبت به امام (ع) و امام (ع) سبب گردید تا حرم امام رضا هنگام رسیدن به قبر هارون در مشهد، انزجار خود را با لگد زدن به قبر او نشان دهند. 📚ابن بطوطه، رحله: تحفة النّظارفى غرائب الامصار و عجائب الاسفار، ج3، ص55. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌آتش زدن قبر ابن ملجم ابن بطوطه(م779ق) یکی از رسوم شیعی مرسوم در كوفه را چنین گزارش کرده است: «در طرف مغرب قبرستان كوفه جايي را ديدم كه در آن چيزي به رنگ خیلی سياه که در ميان زمينة آن سفيدي جلب نظر مي كرد. از مردم درباره آن پرسیدم. آنان گفتند این قبر شقی(قاتل ) است كه مردم همه ساله فراوان به آنجا مي برند و هفت روز آتش بر گور او می افروزند.» 📚ابن بطوطه، رحله: تحفة النّظارفى غرائب الامصار و عجائب الاسفار، ج2، ص55. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📚 تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا در دو جلد 💠 با تلاش گروهی از تاریخ ‌پژوهان زير نظر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی پيشوایی 🔵 برخی از موضوعات مطرح شده در جلد اول: 🟠 بخش اول: فصول مقدماتی 1️⃣ سیری در مقتل‌نویسی و تاریخ‌نگاری عاشورا از آغاز تا عصر حاضر 2️⃣ سیری در ادوار زندگی و شخصیت امام حسین علیه السلام 3️⃣ ریشه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قیام امام حسین علیه السلام 4️⃣ فلسفه قیام امام حسین علیه السلام 🟠 بخش دوم: امام حسین و معاویه 1️⃣ موانع قیام امام حسین بر ضد معاویه 2️⃣ مواضع امام حسین در برابر حکومت معاویه و مبارزات سیاسی آن حضرت 3️⃣ قضیه ولیعهدی یزید 🟠 بخش سوم: نهضت عاشورا از آغاز تا ورود امام حسین به کربلا 1️⃣ امام حسین در مدینه 2️⃣ امام حسین در مکه 3️⃣ ساختار سیاسی مذهبی کوفه 4️⃣ امام حسین در راه کوفه 🟠 بخش چهارم: امام حسین در کربلا 1️⃣ از ورود امام به کربلا تا روز عاشورا 2️⃣ رویدادهای روز عاشورا تا شهادت بنی‌هاشم 3️⃣ مبارزه و شهادت بنی‌هاشم 🔵 برخی از موضوعات مطرح شده در جلد دوم: 1️⃣ حوادث پس از عاشورا 2️⃣ اهل بیت علیهم السلام در مسیر شام 3️⃣ تداوم نهضت حسینی به رهبری امام سجاد علیه السلام 4️⃣ پیامدهای قیام عاشورا 5️⃣ مباحث پیرامونی نهضت عاشورا پژوهشی در اربعین سیدالشهدا 6️⃣ فلسفه عزاداری امام حسین علیه السلام 7️⃣ پرسش و پاسخ‌های عاشورایی 8️⃣ شرح حال و زندگینامه اصحاب امام حسین علیهم السلام 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌دشمنی با امام (ع) درباره تحقیر سنت نبوی توسط بنی امیه فرمود: «ما نمي دانيم با این مردم چه معامله ای بكنيم؛ اگر هر چه را از (ص) شنيده‏ ايم نقل كنيم، مي خندند(مسخره می کنند) و اگر نقل نكنيم، طاقت نمی آوريم.» 📚کلینی، کافی، ج۲، ص۲۳۴. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 پیروزِ کربلا پس از ماجراي ، هنگامی که کاروان (ع) پس از تحمل مصائب فراوان و رنج وارد شدند، ابراهيم‌بن‌طلحه در پرسشی (طعن آلود) از امام (علیه السلام) پرسید: «چه کسي پيروز شد»؟! امام سجاد(عليه السلام) در پاسخی محکم و استوار فرمود: «اگر مي‌خواهي بداني که چه کسي پيروز شد، ‌چون وقت نماز شد، و اقامه بگو.» کنايه از اين‌که دشمنان می خواستند نام رسول خدا(ص) را دفن کنند؛ اما آن نام و راه ایشان همچنان زنده و پایدار است. 📚شیخ طوسي، الامالي، ص677؛ 📣«آنان مي‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولي خدا نور خود را کامل مي‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند»؛ يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ» 📚صف: ۸ ✍️حامد منتظری مقدم 🏴https://eitaa.com/Tashayo 👇👇 🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌شیخ ناصر یوسفی: ۹۹درصد شهدای پای رکاب امیرالمؤمنین علیه السلام اهل سنت بودند! ✅ پاسخ مهم به افراد بسیار معدودی که می‌گویند چرا از اهل سنت حمایت می‌کنیم... 📣ذکر هشام، عن أبی خالد الکابلی، عن أبی جعفر علیه السّلام قال: کان علی ابن أبی طالب علیه السّلام عندکم بالعراق یقاتل عدوه و عنده أصحابه و ما کان منهم خمسون رجلا یعرفونه حق معرفته، و حق معرفته امامته! هشام از ابوخالد كابلي از امام عليه السلام ذكر كرده كه فرمود: علي بن ابيطالب عليه السلام با شما در بود و با دشمن خود مي جنگيد و اصحابش با او بودند. در میان آنان پنجاه نفر نبود که _امامت_ او را به درستی بشناسند و حق شناخت او او بود. 👇👇 🌻 @ahlebait110
4_5789832067827108896.pdf
419.9K
🔺 نسخه pdf 🟤 شیخ شهید و دوقطبی‌های کاذب تاریخنگاری مشروطه 👈 بررسی اتهامات مطرح شده درباره آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره) ✍ یادداشت محمدصادق ابوالحسنی در روزنامه فرهیختگان: 🔰 پیش نیاز مطالعات مشروطه: نوشتار حاضر، به کلیشه‌های بی‌بنیاد تاریخنگاری سکولار در باب مشروطه و شیخ شهید می‌پردازد و بر آن است تا نگاهی واقع‌گرا به خواننده منتقل سازد. ✍ لینک متن نوشتار 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐 http://eitaa.com/monzer_ir
📌کسانی که در بین راه به امام ملحق شدند... عَمرِوبن قُرظَه بن کَعب انصاری، عبدالله بن عُمَیر کَلبی، مسلم بن عَوسَجِه، حبیب بن مُظاهر اسدی، طِرِمَّاح بن عَدی در منزل گاه عذیب هجانات به امام (ع) ملحق شدند. حربن یزید ریاحی قصد داشت آنان را بازداشت کند، اما امام مانع شد و حتی حُربن یزید ریاحی و یزیدبن زیادبن مهاصر نیز به امام ملحق شدند. 📚طبری، تاريخ الأمم و الملوك، ج5، ص404؛ ج5، ص445. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌گلایه امیرمؤمنان (ع) از مردم کوفه گرفتار کسانی شده ام که چون امر می کنم، فرمان نمی برند؛ چون ایشان را فرامى‏ خوانم پاسخ نمى‏دهند. اى ناكسان! در انتظار چه هستید؟ چرا براى يارى دين خدا گامى برنمى ‏داريد؟ غيرت شما کجا رفته است؟ فرياد مى‏ خواهم و يارى مى‏ جويم، نه سخنم را مى ‏شنويد و نه فرمانم را اجرا می کنید.» 📚سیدرضی، نهج ‏البلاغه، خطبه: 39، ص82. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌گلایه امیرمؤمنان (ع) از مردم کوفه درباره با اى گروهی که وقتی فرمان می دهم اطاعت نمی کنید و هنگامی که دعوت می کنم، اجابت نمی کنید! چرا از جهاد در راه حق خود، بازمانده اید؟ ای مرد نمايان ! اى كودك صفتان بی خرد كه عقل‏ هاى شما به عروسان پرده نشين شباهت دارد! چقدر دوست داشتم كه شما را هرگز نمى‏ ديدم و هرگز نمى ‏شناختم! - سوگند به خدا- شناسايى شما جز حاصلى نداشت و اندوهى غمبار سرانجام آن گردید. خدا شما را بكشد كه دل من از دست شما پر خون و سينه ‏ام از شما مالامال است! كاسه ‏هاى غم و را، جرعه جرعه به من نوشانديد و با نافرمانى و ، رأى و تدبير من را تباه كرديد، تا آنجاكه در حق من گفت: بى ترديد پسر ابىطالب مرد دليری است، ولى دانش نظامى ندارد.» 📌«نصایح و روشن گری امیرمؤمنان علی(ع) سبب گردید تا حدود 2000 نفر به سرپرستی مالک بن کَعب برای با معاویه و حفظ مصر حرکت کنند، اما زمانی سپاه آماده شد و حرکت کرد که تصرف شده بود.» 📚 ثقفى، الغارات، ج1، ص297- 291. 📚کلینی، الکافی، ج5، ص6، ح6. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌نحسی روزگار یا مجازات اعمال؟ فردی به نام حسن بن مسعود می‌گوید: روزی به محضر امام (ع) رفتم در حالی که انگشتم دیده بود، یک مرد سواره هم به من برخورد کرده و شانه‌ام را آسیب زد. همچنین بخشی از لباسم در شلوغی جمعیت پاره شده بود. (خطاب به آن روز) گفتم: «براستی که روز شوم و نحسی هستی! خدا مرا از شرّ تو حفظ کند» امام (ع) فرمود: ای حسن! تو که با ما رفت و آمد داری، چگونه خودت را به گردن یک بیگناه(روزگار) می‌اندازی؟! حسن گوید: عقل من سر جایش آمد و اشتباهم را فهمیدم و گفتم: ای مولای من! می‌گویم و از خدا عذرخواهی می‌کنم. امام فرمود: ای ! روزها چه گناهی کرده‌اند که آن‌ها را شوم و نحس می‌نامید، وقتی به خاطر اعمالتان در آنها شده‌اید. گفتم: برای همیشه از خداوند طلب می‌کنم. این من باشد ای فرزند رسول خدا! امام فرمود: به خدا قسم (این عذرخواهی ظاهری) سودی ندارد. وقتی کسی یا چیزی که تقصیر و گناهی نکرده را می‌کنید. خداوند شما را می‌فرماید. (لذا باید این شیوه را واقعا رها کنید). ای حسن! مگر نمی‌دانی که دادن و مجازات کردن، کار است و اوست که دیر یا زود، جزای اعمال انسان را می‌دهد؟! عرض کردم: آری مولای من! امام فرمود: دیگر این را تکرار نکن(و حوادث ناگوار را به گردن نحسی ایام نینداز!) و در مورد حکم خدا( یعنی حوادث خوب و بدی که در زندگی رخ می‌دهد)، نقشی برای (نحس بودنِ) روزها قائل نشو! 📚ابن شعبه حرانی، تحف العقول، ص: 482. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌آمار و اسامی اگرچه برخی منابع سعی کرده اند آماری از اسرا و کربلا ارائه کنند، اما گاهی دچار اشتباه شده اند. اما طبق شواهد تاریخی، افراد ذیل بازمانده کربلا هستند: ۱. امام علیه السلام؛ ۲. امام علیه السلام؛ ۳. عمر بن حسین بن علی بن ابی طالب؛ ۴. محمدبن حسین بن علی؛ ۵. زید بن حسن بن علی بن ابی طالب؛ ۶. عمرو بن حسن بن علی بن ابی طالب؛ ۷. محمدبن عمرو بن حسن بن علی بن ابی طالب؛ ۸. دو فرزند جعفر بن ابی طالب؛ ۹. عبدالله بن عباس بن علی؛ ۱۰. قاسم بن عبدالله بن جعفر؛ ۱۱. قاسم بن محمد بن جعفر؛ ۱۲. محمد اصغر بن عقیل؛ ۱۳. عقبه بن سمعان غلام رباب؛ ۱۴. غلام عبدالرحمان بن عبدربه؛ ۱۵. مسلم بن رباح، خادم امیرمومنان؛ ۱۶. علی بن عثمان مغربی؛ ۱۷. دختران : حضرت زینب، ، ام کلثوم و.... ۱۸. دختران امام : فاطمه و ؛ هم در شام به شهادت رسید؛ ۱۹. همسر امام حسین(ع)؛ ۲۰. ام محمد یا فاطمه دختر امام (ع)؛ ۲۱. خادمه های حضرت ؛ 📚ر. ک. مقتل جامع سیدالشهدا علیه السلام، ج۲. در کتاب مقتل جامع سیدالشهدا علیه السلام برخی اسامی فراموش شده است: حسن بن حسن بن علی(حسن مثنی) نیز بود و در کوفه برای مداوا ماند و جزو اسرا نبود. همسر و فرزندان مسلم بن عقیل نیز از اسرا هستند. از آنجا که در زیارت نامه حضرت علی اکبر به صاحب اولاد بودن او اشاره شده است، به احتمال اگر در کربلا حضور داشته باشند، فرزندان و همسر او هم جزو اسرا بوده اند. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌محل اقامت اسرا در شام ◀️طبق نقل مشهور را از باب یا ساعت، وارد شهر کردند و در ورودی ، بر سکویی که محل نگهداری اسرا بود، جای دادند که در معرض دید عموم مردم باشند. ◀️در روایتی دیگر، اسرا را در آغاز ورود به در محلی و بی سقف جای داده و چند را به نگهبانی آنان گماردند. ◀️به گزارش امام (ع)، خانه ای به آنان دادند که بر سرشان فروریزد و آنان را بکشد. ◀️خطبه کوبنده امام (ع) در مسجد جامع باعث گردید که اسرا را به خانه ای کنار منزل یزید ببرند. ◀️طبق گزارش شیخ مفید، اتاق و مردان جدا بود. 📚صفار، بصائر الدرجات، ص۳۳۷‌. 📚شیخ مفید، الارشاد، ج۲، ص۲۶. 📚سیدبن طاوس، الملهوف، ص۲۱۹. 👇👇 🌻 @ahlebait110
✍️ به مناسبت حلول ماه صفر دعايي أست مربوط به ايام ماه صفر كه مرحوم شيخ عباس قمي در مفاتيح الجنان از مرحوم فيض كاشاني نقل كرده أست كه براي در امان ماندن از نحوست ماه صفر هر روز ١٠ مرتبه خوانده شود: يا شديد القوي و يا شديد المحال يا عزيز يا عزيز يا عزيز ذلت بعظمتك جميع خلقك فاكفني شر خلقك …. حسب تحقيقات انجام شده اين دعا در هيچ يك از منابع روايي شيعه و سني وجود ندارد. همچنين تا جايي كه جستجو شد اين دعا در هيچ يك از كتب ادعيه مانند مصباح المتهجد و اقبال الاعمال و… يافت نگرديد. جالب اينكه در بحار الانوار و مستدرك الوسايل و همچنين در كتابهاي مرحوم فيض نيز نشان و ردي از اين دعا ديده نشد. 📌 تنها در کتاب تذکرة اولی‌الالباب نوشتة شیخ داوود انطاکی (متوفاي ١٠٠٨ ق) متنی تقریباً مشابه با اين دعا وجود دارد كه در مورد چهارشنبه آخر ماه صفر أست كه البته آن هم نه سندی دارد و نه دلالتی بر نحوست ماه صفر. از سوي ديگر سيد بن طاووس در كتاب المجتني من الدعاء المجتبي از ربيع الابرار زمخشري چنين نقل كرده كه: شَكَا رَجُلٌ إِلَى اَلْحَسَنِ مَظْلِمَةً فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِذَا صَلَّيْتَ اَلرَّكْعَتَيْنِ بَعْدَ اَلْمَغْرِبِ فَاسْجُدْ وَ قُلْ يَا شَدِيدَ اَلْقُوَى يَا شَدِيدَ اَلْمِحَالِ يَا عَزِيزُ أَذْلَلْتَ بِعِزَّتِكَ جَمِيعَ خَلْقِكَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اِكْفِنِي مَئُونَةَ فُلاَنٍ بِمَا شِئْتَ فَلَمْ يُوعَ إِلاَّ بِالْوَاعِيَةِ فِي اَللَّيْلِ فَسَأَلَ عَنْهَا فَقِيلَ مَاتَ فُلاَنٌ فَجْأَةً صرف نظر از ضعف سندي و عدم اعتبار اين روايت، و عدم ارتباط آن با ماه صفر؛ به نظر مي رسد كه دعاي ذكر شده در مفاتيح الجنان بنوعي اقتباس از بخشي از روايت فوق أست كه با تلفيق با عبارات ديگر بصورت مذكور سرهم بندي شده باشد كه در اين صورت كاملا جعلي و ساخته گي بوده و هيچ سنديتي ندارد. 📚 رجوع كنيد به : ١- تذكرة اولي الالباب - داوود انطاكي - ج ٣ ص ١٩٥. ٢- المجتني من الدعاء المجتبي - سيد بن طاووس - ص ٢٠. نقل مطالب تنها با ذكر ماخذ آن بلا مانع است. ‏http://eitaa.com/nokaterjalie 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 حتما بخوانند. زيد شَحّام نقل مي كند: ما و گروهى از كوفیان در حضور امام (ع) نشسته بوديم كه جعفربن عفان طائِی به حضور امام مشرف شد. امام به او فرمود: اى جعفر! به من رسيده است كه تو خيلى خوب در رثای بن علی(ع) شعر ميگوئى؟ جعفر گفت: آرى. امام فرمود: پس شعر بگو! وقتى وى گفت: امام صادق(ع) بقدرى كرد كه اشك‏ هاى ایشان بر گونه‏ هاى صورت و ريش مباركش سرازیر گشت و افرادى هم كه حضور داشتند گريان شدند. امام فرمود: ای جعفر! احدى نيست كه درباره مصيبت حسين بن علی(ع) شعر بگويد، گريه كند و ديگران را نمايد، مگر اينكه خداوند- از سر رحمت خود- را بر او واجب مي كند و او را می آمرزد. 📚شیخ طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج2، ص574. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌معرفی کتاب جریان‌شناسی اسلام التقاطی 🖌نویسنده: حجت الاسلام دکتر قاسم این کتاب ریشه های این آسیب بزرگ را شناسایی کرده و همزمان علاوه بر جریان شناسی فکری، جریان شناسی تاریخی «اسلام التقاطی» را با تمرکز بر ، و روایت کند. 👇👇 🌻 @ahlebait110