eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓بمناسبت سالروز رحلت 🏳سیدالعارفین و الکُمَّلین 🏳صاحب تشرفات متعدد 🏳مجتهدمجاهد، فقیه بصیر 🏳مولف ۵۲کتاب مهم شیعه 🏳مثل لهوف، مهج‌الدعوات 🏳علامه‌سیدعلی‌بن‌طاووس/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️حکومت اسلامی مراتب دارد. یکوقت حاکم در حدّ معصوم یا دون معصوم است. یکوقت هم نوبت به روسیاهانی امثال بنده میرسد. به هر حال، نظام کلّی، همان است. کوچک و بزرگ دارند اما برای تشکیل نظام تلاش میکردند. بنده در حالات بعضی از علمای بزرگ دیده‌ام که آرزوی تشکیل حکومت درآنهابود ازجمله مرحوم سیدرضی و همچنین سید بن طاووس که من در کتاب «کشف المحجة، لثمرة المهجة» که از کتابهای نفیس اوست و برای پسرش نوشته دیدم که میگوید: «من از اخبار اهلبیت فهمیده‌ام که کسی از خاندان بنی‌هاشم در دوران غیبتْ به قدرت میرسد و تشکیل حکومت میدهد. من امیدوار بودم آن کس من باشم.» گویا آن بزرگوار، شرایطش را در خود جمع میدیده که طبعاً در کسی مثل ابن طاووس هم لابد جمع بوده است! ۷۲/۵/۵ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓بمناسبت سالروز رحلت 🏳سیدالعارفین و الکُمَّلین 🏳صاحب تشرفات متعدد 🏳مجتهدمجاهد، فقیه بصیر 🏳علامه‌سیدعلی‌بن‌طاووس/٣ 💠رهبرانقلاب ‼️شایدازعلمای گذشته شیعه یکی دو نفر را بتوان پیدا کرد که در ذهنشان بوده است که شاید بشود حاکمیت مکتب اهل بیت در عالم خارج تحقق پیدا کند. یکی از آنها سیدرضی و دیگری سیدبن‌طاووس است که حکومت اسلامی بر مبنای تشیع فرض میکند و اینطور به ذهنشان میرسد که ایشان به این حاکمیت، در زمان خودش، اولی و احق از دیگران است اما بقیه، اصلاً به ذهنشان هم نمیآمد. امام، این رؤیای بی‌تعبیر را، محقق کرد. یعنی آنها نوشتند تا افراد در زندگی فردیشان مسلمان شوند اما امام کاری کرد تا انسانها در همه ابعاد در محیط اسلامی زندگی کنند، ببینید فرقش چقدر است، آنها استنباط کردند تا یک فرد بتواند خود را مسلمان نگه دارد اما امام استنباط کرد تا یک جامعه بتواند با نظام اسلامی زندگی کند. آنها همت گماشتند که همین اقلیت شیعه را حفظ کنند اما امام همت گماشت که پیام اسلام را به آفاق عالم بگستراند؛ هرچه بعد از این هم بشود، از برکات حرکت امام بزرگوار است! ۷۱/۷/۱۵ 📸مزارسید، حله عراق #نشربامنبع @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزقمری درگذشت 🏴فرزندپیشرومشروطه 🏴مرحوم‌آخوندخراسانی 🏴عالم زاهدحوزه مشهد 🏴مماشات‌کننده‌باپهلوی 🏴آقامیرزا احمد کفایی 💠رهبرانقلاب ‼️درپی حادثه فیضیه امام به بنده نامه‌ای دادند که به همه علمای مشهد برسانم تا آنها برای مبارزه با صهیونیست و پهلوی آماده باشند! عبدصالح خدا ص۷۵ 📌گزیده کتاب شرح اسم؛ ‼️مشهورترین عالم مخالف مبارزه، آیةالله میرزا احمد کفایی بود، ایشان از علمای درجه یک مشهد بود و آقایان میلانی و قمی به ایشان احترام میگذاشتند و بخاطر اصالت خانوادگی او را محترم میشمردند! ص۱۹۸ کتاب ⚠️توجه؛ 🏳امام راحل همواره در طول نهضت اسلامی مطلق علما را به قیام علیه پهلوی فراخواند حال آنکه سایت شفقنا از فرزند میرزای کفایی نقل کرده که امام پس از ۱۵خرداد۴۲ و نقش علمای مشهد فرمود حساب میرزا احمد کفایی را از بقیه افرادی که با دربار در ارتباط بودند جدا کنید چون ایشان بر اساس اجتهادشان برای تقویت حوزه‌ و رفع نیاز مردم با دربار مماشات میکنند! 📸شاه، میرزا احمدکفایی، حرم رضوی #نشربامنبع @Jahade_tabeini
هدایت شده از دکتر مرعشی
دکتر سید علی مرعشی پزشک متخصص روانشناسی عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز مدتی است مطلبی تحت عنوان اخلاق و آسیب های اجتماعی، به عنوان بخشی از سخنرانی یک مدرس فلسفه در فضای مجازی منتشر می شود، متن این مطلب و پاسخی مهمی را که به آن داده شده از نظر می گذرانیم: ✅ مدت هاست در هر جمع و گروهی این سوال طرح می شود که: 1️⃣ چرا در ایران اختلاس و رشوه زیاد است؟ 2️⃣ چرا تهمت فراوان است؟ 3️⃣ چرا دروغ بی شمار است؟ 4️⃣ چرا زیرآب زنی در کار و خیانت در شغل و فساد در خانواده افزون شده است؟ 5️⃣ چرا جوانان به مواد مخدر روی اورده اند؟ 6️⃣ چرا رابطه‌های آنچنانی رواج یافته؟ 7️⃣ چرا میزان تصادفات رانندگی زیاد شده؟ 8️⃣ چرا دعواهای خانگی و خیابانی و چاقو کشی و قتل و جنایت و تجاوز روز به روز بیشتر می‌شود؟ 9️⃣ چرا تحمل ایرانی‌ها کم شده؟ 🔟 چرا فحش زیاد شده؟ ⏪ چرا هر کس که سفری به اروپا می کند می‌گوید آنجا احترام دیده و در ایران بی‌احترامی؟ چرا و چرا؟؟ ⏺ مگر از صبح تا شب نوای دین از صدا و سیما به گوش نمی‌رسد؟ ⏺ مگر هر هفته در کل کشور نماز جمعه برگزار نمی‌شود؟ ⏺ مگر این همه مداح و سخنران که شب و روز از خدا و پیغمبر می‌گویند کم است؟ ⏪ پس چرا مشکلات اخلاقی جامعه روز به روز اسفناک‌تر و فجیع‌تر می‌شود؟؟ خلاصه: چرا جامعه ایران از اخلاق دور شده است؟ پاسخ این همه سوال فقط یک عبارت است: 🔴 ابهام از آینده و اخلاقی زیستن 🔴 ❇️ در دهۀ 1960 تعدادی از روان‌شناسان اجتماعی فرانسوی با همكاری یك مؤسسۀ تحقیقاتی بزرگ، در اروپا یک مركز شبانه روزی تأسیس كردند. در این مركز، نوجوانان 19-12 سال آموزش می‌دیدند و زندگی می‌كردند. مدّت یک سال همه چیز به صورت عادی جریان داشت و آزمایش‌های مختلف كمی و كیفی بر روی آنان انجام گرفت. در طول این یک سال، هر نوجوان 3 وعدۀ غذایی روزانه با احتساب میان وعده‌ها، 800 گرم غذا می‌خورد. پس از یک سال به تدریج و آگاهانه شایعه كردند به علت وضعیت اقتصادی نابسامان شبانه‌روزی، ممكن است غذا به لحاظ كمی و كیفی جیره‌بندی شود. شش ماه بعد از این شایعه، میزان غذای مصرفی روزانه هر فرد از 800 گرم به 1200 گرم افزایش یافت. هنگامی كه عملاً جیره‌بندی را آغاز كردند، مصرف غذا از 1200 گرم به 1500 گرم رسید و حتی در اواخر این دورۀ چهار ساله، نوجوانانی بودند كه در شبانه روز بیش از 5 كیلوگرم غذا می‌خوردند! 🔴 دلیل افزایش مصرف این بود كه نوجوانان آیندۀ خود را مبهم می‌دیدند. هنگامی كه مركز شبانه‌روزی در وضع عادی قرار داشت، افراد غذای خود را به یكدیگر تعارف می‌كردند و نسبت به یكدیگر رابطه‌ای مبتنی بر نیكوكاری، شفقت و نوعی از خودگذشتگی داشتند. امّا هنگامی كه شایعۀ كمبود غذا مطرح شد، تعارفات، رعایت ادب و رفتارهای مهربانانه، نسبت به یكدیگر كمتر شد. 🔴 در واقع به دلیل مبهم بودن آینده، اخلاقی زیستن بر پایۀ عدالت، احسان، رعایت ادب و... به مرور زمان كمرنگ گشت. ⏪ آیندۀ مبهم و نامعلوم افراد از نظر مالی، شغلی و... آستانۀ اخلاق و تحمل را در هر جامعه ای كاهش می‌دهد. ❇️ به طور مثال، در جامعه‌ای كه همۀ افراد با هر تخصصی می‌توانند شغلی داشته باشند، كارشكنی، حسادت، تهمت، سخن‌چینی، چاپلوسی و... كمتر است. ✅ به طور كلی در جامعه‌ای كه نیازهای اساسی انسان‌ها در آن تأمین می‌شود، افراد بر پایۀ موازین اخلاقی زندگی می‌كنند. ⏪ پس اخلاقی زیستن ارتباطی به نصیحت های اخلاقی و ازدیاد مجالس دینی ندارد. ⏪ اخلاقی زیستن نیاز به آرامش ذهنی و ثبات اقتصادی دارد. به جای صرف هزینه‌های بسیار برای دعاهای مستحب کمیل و ندبه و سخنرانی‌های خسته کننده و مداحی‌های سوزناک و خرج برای برپایی مجالس و همایش‌های بی اثر؛ بهتر است این ثروت عمومی را به واجبات مردم یعنی مخصوصا ازدواج و شغل منتقل کنید. ✅ جوانی که شغل دارد و ازدواج کرده، با خوش بینی به آینده می‌نگرد و همین آرامش به او زندگی اخلاقی بهتری هدیه خواهد داد. ❇️ پس، لطفا مستحبات را کم کنید و به واجبات برسید. و اما پاسخ: متاسفانه بسیاری از مدعیان تفکرات فلسفی عادت کرده اند در خصوص مقولات روانشناسی و جامعه شناسی براساس حس عام (common sense) خود اظهار نظر کنند و برای این پدیده ها علت شناسی و چاره شناسی کنند بدون آنکه اساسا این پدیده ها را به شکل علمی شناخته باشند یا حتی اینگونه نظرات خود را مدلل به مقدمات عقلایی منطبق بر اصول منطق صوری کرده باشند. سازنده شبهه فوق از نمونه های بارز اینگونه متفلسفان است که متاسفانه رصد جریان کلی طیف متبوع وی حاکی از تمایل آنها به تضعیف قالب های مورد تایید دینی در جامعه است. اینکه آیا مسائل اقتصادی در شادکامی تاثیر دارند یا نه واقعا موضوع ساده ای نیست که بتوان بدون استناد به منابع وحیانی یا پژوهش های عینی و فقط بر اساس حس عام راجع به آن نظر داد. اگر ما به منابع دینی نگاه کنیم در
هدایت شده از دکتر مرعشی
می یابیم که فقر از عوامل کفر و گسترش گناهان هست (الفقر اخ الکفر) اما عکس آن درست نبوده و الزاما ثروت و رفاه اجتماعی عامل شادکامی نیست هر چند ممکن است عامل شادی های سطحی باشد اما بنا به تعریف، سازه های شادکامی و شادی با هم متفاوت هستند، زیرا شادی را مثلا با یک بست تریاک هم می توان به دست آورد اما شادکامی عمیق تر از این حرفهاست. همچنین در قرآن سرگذشت اقوام زیادی را میبینیم که رفاه و تکنولوژی و شهرسازی عالی و ثروت داشته اند مانند قوم عاد و قوم فرعون و ... اما این سبب نشد که اهل اخلاق و هدایت و انصاف شوند. پس فقر عامل انحراف هست اما ثروت الزاما عامل هدایت نیست. و لذا جوامع مرفه بدون آموزش های اخلاقی و الهی و مواعظ انبیاء منحرف می شوند و انحرافاتشان هم خیلی خطرناک می شود. این مبنای دینی و تاریخی قضیه. اما مبنای علمی ماجرا هم همین را تایید می کند که در پست بعدی بر اساس <روانشناسی کمال> مطلب را توضیح خواهم داد. بعون الله تعالی. اما آنچه امروز در جهان مشاهده می شود آنست که جوامع مرفه از چند چیز تهی شده اند یکی از خداپرستی دوم از نهادی به نام خانواده و سوم از انصاف نسبت به سایر ملت ها. و این سه نه تنها در این جوامع بحرانی به نام بحران اخلاق پدید آورده که خودشان به آن معترفند، بلکه شادکامی و سلامت معنوی آنها را نیز به شدت تهدید کرده است (علاقمندان می توانند برای دیدن مستندات این گزاره ها به کتاب بهداشت روان و نقش دین تالیف حقیر مراجعه بفرمایند). برای مثال دکتر ملبیه نماینده نروژ (از کشورهای اسکاندیناوی که مرفه ترین کشورهای جهان هستند) در سازمان جهانی بهداشت در حدود 15 سال پیش ضمن قرائت گزارش وضعیت سلامت و اقدامات بی بدیل رفاهی در کشور خود چنین گفت: مردم من با وجود این همه رفاه احساس شوربختی می کنند!! (چیزی که محققین کشورش در پیمایش رضایت از زندگی جامعه نروژ به دست آورده بودند). همچنین با یک جستجوی ساده می توان در وبگاه های رسمی سوئد (از دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی) دید که بالاترین آمار افسردگی و اضطراب جهان در این کشور است 44/3% کل جمعیت) و همچنین سوئد بالاترین آمار خودکشی و خودزنی جهان را داراست. در حالیکه آمار افسردگی در کل جهان 17 درصد و در ایران براساس اعلام وزارت بهداشت دولت اعتدال 13 درصد و در نمونه گیریهایی که ما خودمان انجام داده ایم 20 درصد و در بنگلادش که از فقیرترین کشورهای جهان است اوضاع سلامت روان خیلی بهتر از سوئد است. غربیها خودشان در منابع زیادی اعلام کرده اند که بررسی ها نشان داده است که افسردگی جوامعشان ناشی از اضطراب وجودی است که خود شامل سه جزء است یکی خلأ معنی (ناشی از بی خدایی) دوم خلأ اخلاق (ناشی از دور ماندن از نصایح پیامبران) و سوم ترس از مرگ (ناشی از بی اعتقادی به معاد) واقعا امکان آن نیست که بحثی فنی به این سنگینی و دارای ظرافت و پیچیدگی را در فضای مجازی به خوبی ارائه کنیم و واقعا بعید می دانم امثال این مدرس فلسفه به این ظرافت ها اعتنا داشته اند یا اگر داشته اند لذا در حسن نیتشان باید تردید روا داشت. و اما ببینیم روانشناسان کمال چه می گویند: آلپورت از روانشناسان کمال محسوب میشود که در جای سلامت روان بیشتر کمال و بلوغ روانشناختی را مورد بحث قرار میدهند، او بلوغ روانشناختی را مستلزم 7 مشخصه میداند که یکی از آنها برخورداری از فلسفه زندگی است، آلپورت توضیح میدهد که فلسفه زندگی خود شامل پایبندی به ارزشهای خاص، احساسات تمایزیافته مذهبی، وظیفه شناسی و وجدان نهادینه شده است، از نظر آلپورت فقدان این مشخصات از جمله فقدان دین باوری سبب حالتی میشود که به آن <زندگی بی معنی> گفته میشود، چنین فردی هم پوچ است هم نابالغ، او می تواند شادی های تخدیری و موقتی را با مصرف مواد مخدر، موسیقی، رقص و آواز و امثال ذالک تجربه کند اما سیر کلی خلق او به سمت افسردگی و ناشادی است، مدتی پیش چند ده یافته پژوهشی دال بر این ادعا را در آمفی تئاتر دانشکده برای دانشجویان و برخی همکاران عزیز ارائه نمودم، لذا شادی های سطحی کمکی به سلامت روان نمی کنند و لازم است انسان با پایبندی به ارزشهایی زندگی خود را معنی دار کند، البته پایبندی به ارزش های دینی کاملا این کارکرد را دارند و برخلاف آنها پایبندی به سایر ارزشهای غیردینی به ویژه در بحرانهای زندگی دیگر چنین کارکردی در جهت سلامت روان و معناداری زندگی و نجات از پوچی ندارند، اسپرانگر ارزشهای زندگی را 6 نوع میداند: ارزشهای علمی، هنری، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دینی، که آلپورت بر آن اساس پرسشنامه معروف و مهم خود را به نام سنجه ی ارزش های فردی ساخت، اما داده ها نشان میدهد که در بحران های زندگی مانند سوگ، جنگ، تهدید مرگ و امثال آن همه ارزش ها رنگ می بازند و نه تنها نمی توانند به زندگی معنا ببخشند بلکه خود بی معنا می شوند، مگر ارزشهای دینی نهادینه شده و درونی شده، یعنی ارزشهای دینی که خالصانه برای
هدایت شده از دکتر مرعشی
خدا و نه برای مطامع دنیا پذیرفته شده باشند، که آلپورت اولی را تدین درونی و دومی را تدین بیرونی نامیده است (اخلاص و ریا) تصور کنیم شخصی به ما مراجعه کرده و از احساس پوچی و بی معنایی شکایت دارد، ما او را تشویق کردیم که به دنبال ارزشهایی برود، مثلا قهرمانی ورزشی (ارزش اجتماعی) یا هنرمند شدن، یا پولدار شدن (ارزش اقتصادی)، این توصیه ها واقعا در ابتدا اثر دارد و فرد را از پوچی و بی هدفی به سمت معناداری می کشاند، اما اگر در خلال مسیر جایی آزمایش فرد را به دست او بدهند و بگویند چند صباح دیگر بیشتر زنده نیستی اکثر افراد دوباره به پوچی برمی گردند مگر افرادی که از پشتوانه ارزشهای دینی درونی قوی برخوردار باشند، افرادی که فلسفه حیات و مرگ برایشان روشن شده باشد و بدانند از کجا آمده اند و به کجا می روند؟ لذا تاجر پولدار بی دین معمولا با خبر مرگ قریب الوقوع خود متزلزل شده و شاید دستور توقف فعالیت اقتصادی را بدهد، اما تاجر دیندار با خبر مرگ خود احتمالا دستور تسریع فعالیت ها را می دهد تا بتواند در این فرصت باقیمانده پول بیشتری در جهت اهداف اخروی خود هزینه نماید، او در روزهای باقیمانده عمر حتی هدفمندتر از گذشته نیز می گردد ممکن است این سوال پیش آید که آیا هرگونه پایبندی دینی چنین کارکردی دارد؟ مثلا ادیان غیرالهی مانند بودائیسم؟ پاسخ آنست که خیر، تدین را از یک نظر می توان به تدین سلامتی بخش و بیماریزا تقسیم کرد، که در کتاب بهداشت روان و نقش دین برای تمیز این دو 28 مشخصه را نقل کرده ام، براساس این مشخصات 28 گانه که در نظریات و پژوهشهای روانشناسان غیرمسلمان آمده کاملا روشن می شود که در میان تمامی ادیان الهی و غیرالهی، تحریف شده و تحریف نشده فقط اسلام اصیل اهل بیت علیهم السلام این مشخصات را داراست (که در کتاب فوق الذکر به تفصیل بحث کرده ام)، و البته فرد مسلمان نیز به شرطی از مزایای سلامتی بخش دین بهره مند می شود و به بلوغ روانشناختی می رسد که فهم او از اسلام با لحاظ این مشخصات باشد. این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از دکتر مرعشی
برده داری در اسلام چرا؟.pdf
10.85M
برده داری در اسلام چرا؟ کانال علمی معرفتی دکتر مرعشی عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز لطفا این فایل را به ترتیب شماره صفحه مطالعه بفرمایید نه به ترتیب چینش صفحات https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از دکتر مرعشی
یک استدلال ویرانگر از قرآن.pdf
199.1K
یک استدلال ویرانگر از قرآن در رد پیدایش تصادفی موجودات زنده کانال مباحث علمی و معرفتی دکتر مرعشی پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از دکتر مرعشی
با سلام به علاقمندان روانشناسی اسلامی ما هنوز در ابتدای تاسیس علم دینی (علم به معنای science) به طور عام و روانشناسی اسلامی به طور خاص هستیم، مبانی فلسفی، نظری و پژوهشی ما هنوز جای چکش کاری بسیار زیادی دارد تا به پختگی مطلوب برسد، عجله در چیدن میوه کال درختی که تازه کاشته ایم به معنای نابود کردن این ثمره است، اگر روش های ناپخته به نام دین عرضه شوند دین نیز آسیب می بیند، بنده با آنکه عمیقا معتقدم که نظریات غربی پایه ایدئولوژیک داشته و مسمومند و ما باید روزی از آنها خلاص شویم، عمیقا از روانشناسی اسلامی دفاع می کنم و باکی از تقابل و حتی صدمه دیدن در راه روانشناسی اسلامی نداشته ام و از سال 82 تا کنون مشغول به آن هستم و پژوهش های متعددی را در این زمینه انجام داده یا هدایت کرده ام و خود را از قدیمی های این مبحث می پندارم، اما تاکنون ادعای مرکز روان درمانی اسلامی نداشته ام، هر چند به صورت جسته و گریخته در بیماران کاملا مستعد آن هم با احتیاط و به صورت پارشیال و جزئی از آموزه های دینی بهره می برم، عزیزان! ما باید ابتدا مبانی فلسفی و نظری خود را خوب چکش کاری کنیم، در روش شناسی خود پخته شویم، حجم پژوهش های خود را بیافزاییم، روش های مداخله ای متعددی را در نمونه های محدود آزمون کنیم، آنها را پس از بارها و بارها امتحان اصلاح نماییم، و تا خوب پخته نشده ایم ادعایی نکنیم که در آن بمانیم، وگرنه خدای ناکرده بجای خدمت به دین خدا، به آن آسیب می زنیم و شاید کار به جایی برسد که دیگران هم که می خواهند با تامل و متانت کار را به پیش برند کار برایشان بسیار سخت شود، من واقعا وقتی می شنوم که فلان کارگاه آموزشی رواندرمانی اسلامی دایر شده یا فلان مرکز مشاوره و رواندرمانی اسلامی بیمار و کارورز می پذیرد بدون تعارف تنم می لرزد، نه از اینکه موج روانشناسی اسلامی در حال فراگیر شدن است، که آن مایه مسرت و مباهات است، بلکه از اینکه چیزی به نام روانشناسی اسلامی به جامعه عرضه شود که در جامعه تولید مقاومت و طرد و لجاجت نماید و آنگاه که کارهای پخته فراهم شد دیگر پذیرشی نباشد دوستان همراه! ما الان در مرحله مطالعات نظری و پژوهش و پایلوت هستیم و با مرحله "کاربردی" روانشناسی اسلامی فاصله بسیار داریم، به ویژه به دوستان جوان خود توصیه می کنم: هیجان زدگی و عجله را کنار بگذاریم و مدتی صبر کنیم و بی سروصدا کار نظری و پژوهشی و آزمایش های محدود انجام دهیم ما راه درازی تا حصول نتیجه در پیش داریم کانال علمی و معرفتی دکتر مرعشی، پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از دکتر مرعشی
نظریه شخصیت توحیدی.pdf
315.5K
نظریه شخصیت توحیدی در قرآن بریده ای از کتاب درسنامه روانشناسی اسلامی (آماده چاپ) دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز https://eitaa.com/SAmarashi
40.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه اول کارگاه روانشناسی اسلامی کلیپ 1 از 4 بحث هایی پیرامون علم دینی مدرس:دکتر سیدعلی مرعشی(پزشک،متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه اول کارگاه روانشناسی اسلامی کلیپ 2 از 4 پنج حیطه روانشناسی اسلامی مدرس:دکتر سیدعلی مرعشی(پزشک،متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) @fatehan
31.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 تماشا کن3 🎤 جلسه اول کارگاه روانشناسی اسلامی 🎥 کلیپ3 از 4 🔎 پاسخ به سه سوال: آیا روانشناسی اسلامی همان روانشناسی دین است؟ آیا روانشناسی اسلامی همان روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان است؟ آیا روانشناسی اسلامی همان انسان شناسی اسلامی است؟ 🎓 مدرس:دکتر سیدعلی مرعشی (پزشک،متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) با فتح همراه باشید: http://eitaa.com/fatehan
37.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 تماشا کن4 🎤 جلسه اول کارگاه روانشناسی اسلامی 🎥 کلیپ4 از 4 🔎 مباحثی پیرامون ضرورت روانشناسی اسلامی(چرا ما به روانشناسی اسلامی نیاز داریم؟). ادامه دارد... 🎓 مدرس:دکتر سیدعلی مرعشی (پزشک،متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) با فتح همراه باشید: http://eitaa.com/fatehan
52.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 تماشا کن 🎤 جلسه اول کارگاه روانشناسی اسلامی 🎥 کلیپ ویژه 🔎 چگونه علمی که عقیده بنیان نباشد،کلا نداریم!؟ 🎓 مدرس:دکتر سیدعلی مرعشی (پزشک،متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) با فتح همراه باشید: 🔺www.fatehan.net 🔺http://eitaa.com/fatehan 🔺https://ble.im/fatehan https://www.instagram.com/fatehan__net
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
موحدی1_01.mp3
1.39M
🔊فایل صوتی خطبه های نمازجمعه تهران (خطبه اول) به امامت آیت الله موحدی کرمانی #نمازجمعه14تیر #نمازجمعه_تهران @vadegahmomenan
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
موحدی2.mp3
50.27M
🔊فایل صوتی خطبه های نمازجمعه تهران (خطبه دوم) به امامت آیت الله موحدی کرمانی #نمازجمعه14تیر #نمازجمعه_تهران @vadegahmomenan
هدایت شده از 
4_5857030529139867665.pdf
488.9K
هدایت شده از 
4_5857030529139867664.pdf
391.3K
4_5764906972449079520.pdf
1.44M
📗متن کتاب: 💢 روان شناسی و مهارت‌های رفتاری در تبلیغ غیر مستقیم ❇️ ( کتاب کاربردی برای مبلغان و تربیت دینی) 🌺یک مربی مرجعی برای مربیان ومبلغان👇 @yekmorabbi
1_24525405.docx
45.5K
⬅️ یادداشت 🔸تربیت دینی نوجوان امروز (با دختر نوجوانم چگونه رفتار کنم؟) 🌺یک مربی مرجعی برای مربیان ومبلغان👇 @yekmorabbi
4_1098037642244653067.pdf
5.24M
✅کتاب ✨من مربی پرورشی ام✨ این کتاب ،شامل تجربیات یک مربی درمناسبتهای ملی ومذهبی میباشد ♦️مناسب مقطع ابتدایی،دوره اول ودوم 🌸کانال تربیتی یک مربی @yekmorabbi 👈
📌 اختصاصی #اسباط : 🎙 #مصاحبه| روشنفکرانی که با تاریک فکری دنبال نواندیشی بودند علم را به دینی و غیردینی تقسیم کردند آیت الله ممدوحی: 🔺 برخی تصور می‌کنند که اگر فقه و اصول را کنار بگذارند، نو اندیشی کرده‌اند. در صورتی که این، نو اندیشی نیست. نو اندیشی صحیح این است که ما در چهارچوب یک علمی ورود کرده و سعی کنیم معضلات و مشکلات آن علم را رفع کرده و نقاط مبهم آن را توضیح بدهیم. 🔺 به عقیده ما علوم غیر دینی به آن دسته از علوم اطلاق می‌شود که دین، آنها را طرد می‌کند. یعنی علومی که مبانی آن، مخالفت قطعیه با مبانی دینی دارد. اما اگر ما گفتیم که یک خدا وجود دارد و این خدا یک هستی خلق کرده است و این هستی آثاری دارد. 🔺 آِیا مطالعه در آثار هستی، از سنخ علوم غیردینی است؟ اگر ما وارد بحث‌های علم شیمی بشویم، در حقیقت در مورد آثار خدا بحث کرده‌ایم. آنچه که ما در علم شیمی می‌خوانیم، تجزیه و تحلیل باطنی اشیاء است. در واقع این‌ها احوال وجود و عمق وجود علم الهی است. 🔺 به عنوان مثال دانشگاهی که ما را از وابستگی به صهیونیست‌ها نجات می دهد، آیا این علم که برای چنین هدفی کسب شده است، علم الهی نیست؟ 🔺 بنابراین تقسیم کردن علم به دو شاخه دینی و غیر دینی، از ناحیه کسی است که علم را نشناخته است. خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: «افلا يتفكرون في خلق السموات والارض» (آل عمران/۱۹۱)، این آیه به معنای تفکر و مطالعه در آثار الهی است. متن کامل این مصاحبه را می توانید از لینک زیر مشاهده نمایید:👇 #روشنفکری #علم_دینی 🌐 yon.ir/NeWVj 🆔 @asbaat_ir