پیامبر اکرم ص فرمودند:
جَمالُ الرَّجُلِ فَصاحَةُ لِسانِهِ؛
زیبایى مرد به شیوایى زبان اوست. ) (2) (
پیامبر اکرم ص فرمودند:
یُعَذِّبُ اللَّهُ اللِّسَانَ بِعَذَابٍ لَا یُعَذِّبُ بِهِ شَیْئاً مِنَ الْجَوَارِحِ فَیَقُولُ أَیرَبِّ عَذَّبْتَنِیبِعَذَابٍ لَمْ تُعَذِّبْ بِهِ شَیْئاً فَیُقَالُ لَهُ خَرَجَتْ مِنْکَ کَلِمَةٌ فَبَلَغَتْ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبَهَا فَسُفِکَ بِهَا الدَّمُ الْحَرَامُ وَ انْتُهِبَ بِهَا الْمَالُ الْحَرَامُ وَ انْتُهِکَ بِهَا الْفَرْجُ الْحَرَامُ
خداوند! زبان را عذابى دهد که هیچ یک از اعضاى دیگر را چنان عذابى ندهد. زبان گوید: اى پروردگار! مرا عذابى دادى که هیچ چیز را چنان عذاب ندادى! در پاسخش گفته شود: سخنى از تو بیرون آمد و به شرق و غرب زمین رسید و به واسطه آن خونى بناحقّ ریخته شد و مالى به غارت رفت و ناموسى هتک شد. ) (3) (
2-. شرح فارسی شهاب الاخبار، ص 73.
3-. اصول كافى، ج 2، ص 115، ح 16.
پیامبر اکرم ص فرمودند:
اضْمَنُوا لِیسِتَّةً مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَضْمَنْ لَکُمُ الْجَنَّةَ اصْدُقُوا إِذَا حَدَّثْتُمْ وَ أَوْفُوا إِذَا وَعَدْتُمْ وَ أَدُّوا إِذَا اؤْتُمِنْتُمْ وَ احْفَظُوا فُرُوجَکُمْ وَ غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ وَ کُفُّوا أَیْدِیَکُم
شش چیز را براى من ضمانت کنید تا من بهشت را براى شما ضمانت کنم، راستى در گفتار، وفاى به عهد، بر گرداندن امانت، پاکدامنى، چشم بستن از گناه و نگه داشتن دست (از غیر حلال). ) (2) (
2-. معدن الجواهر، ص 53 ؛ نهج الفصاحه، ص 216، ح321.
پیامبر اکرم ص فرمودند:
أَنَا زَعِیمٌ بِبَیْتٍ فِیرَبَضِ الْجَنَّةِ وَ بَیْتٍ فِیوَسَطِ الْجَنَّةِ وَ بَیْتٍ فِیأَعْلَى الْجَنَّةِ لِمَنْ تَرَکَ الْمِرَاءَ وَ إِنْ کَانَ مُحِقّاً وَ لِمَنْ تَرَکَ الْکَذِبَ وَ إِنْ کَانَ هَازِلًا وَ لِمَنْ حَسُنَ خُلُقُه
من براى کسى که بگومگو را رها کند، هر چند حق با او باشد و براى کسى که دروغ گفتن را اگر چه به شوخى باشد، ترک گوید و براى کسى که اخلاقش را نیکو گرداند، خانه اى در حومه بهشت و خانه اى در مرکز بهشت و خانه اى در بالاى بهشت ضمانت مى کنم. ) (1) (
1-. خصال ص، 144، ح170.
پیامبر اکرم ص فرمودند:
ثَلَاثٌ مَنْ کُنَّ فِیهِ جَمَعَ اللَّهُ لَهُ خَیْرَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ الرِّضَا بِالْقَضَاءِ وَ الصَّبْرُ عِنْدَ الْبَلَاءِ وَ الدُّعَاءُ عِنْدَ الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ.
کسى که سه خصلت در او باشد خداوند خیر دنیا و آخرت را براى او فراهم مى کند: خشنودى به مقدّرات، صبر در بلا و دعا در سختى و راحتى. ) (1) (
پیامبر اکرم ص فرمودند:
إِنَّ الْمَعُونَةَ تَنْزِلُ عَلَى قَدْرِ الْمَئُونَةِ وَ إِنَّ الصَّبْرَ یَنْزِلُ عَلَى قَدْرِ شِدَّةِ الْبَلَاءِ.
براستى که کمک از جانب خداوند به اندازه هزینه مى رسد و صبر از جانب خداوند به اندازه گرفتارى مى آید. ) (2) (
1-. بحارالأنوار، ج68، ص156، ح71.
2-. من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 294، ح 2498.
پیامبر اکرم ص فرمودند:
ثَلَاثٌ مَنْ لَمْ تَکُنْ فِیهِ فَلَیْسَ مِنِّیوَ لَا مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا هُنَّ قَالَ حِلْم یَرُدُّ بِهِ جَهْلَ الْجَاهِلِ وَ حُسْنُ خُلُقٍ یَعِیشُ بِهِ فِیالنَّاسِ وَ وَرَعٌ یَحْجُزُهُ عَنْ مَعَاصِیاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
سه چیز است که هر کس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى رسول خدا! آنها کدامند؟ فرمودند: بردبارى که به وسیله آن جهالت نادان را دفع کند، اخلاق خوش که با آن در میان مردم زندگى کند و پارسایى که او را از نافرمانى خدا باز دارد. ) (2) (
2-. خصال، ص 145، ح 172.
پیامبر اکرم ص فرمودند:
لَیسَ بِحَلیمٍ مَن لَم یُعاشِر بِالمَعرُوفَ مَن لا بُدَّ لَهُ مِن مُعاشَرَتِهِ حَتّى یَجعَلَ اللّهمِن ذلِکَ مَخرَجا؛
بردبار نیست آن که با کسى که چاره اى جز معاشرت با او ندارد به نیکى معاشرت نکند تا این که خداوند براى او راه نجاتى از معاشرت با وى فراهم آورد. ) (1) (
پیامبر اکرم ص فرمودند:
فَأَمَّا الْحِلْمُ فَمِنْهُ رُکُوبُ الْجَمِیلِ وَ صُحْبَةُ الْأَبْرَارِ وَ رَفْعٌ مِنَ الضِّعَةِ وَ رَفْعٌ مِنَ الخَسَاسَةِ وَ تَشَهِّیالْخَیْرِ وَ تَقَرُّبُ صَاحِبِهِ مِنْ مَعَالِیالدَّرَجَاتِ وَ الْعَفْوُ وَ الْمَهَلُ وَ الْمَعْرُوفُ وَ الصَّمْتُ فَهَذَا مَا یَتَشَعَّبُ لِلْعَاقِلِ بِحِلْمِه
حاصل بردبارى: آراسته شدن به خوبیها، هم نشینى با نیکان، ارجمند شدن، عزیز گشتن، رغبت به نیکى، نزدیک شدن بردبار به درجات عالى، گذشت، آرامشو تأنى، احسانو خاموشى. اینها ثمرهبردبارىعاقلاست. ) (2) (
1-. نهج الفصاحه، ص 660، ح 2392.
2-. تحف العقول، ص16.
اکرم ص فرمودند:
أَرْبَعَةٌ لَیْسَ غِیبَتُهُمْ غِیبَةً الْفَاسِقُ الْمُعْلِنُ بِفِسْقِهِ وَ الْإِمَامُ الْکَذَّابُ إِنْ أَحْسَنْتَ لَمْ یَشْکُرْ وَ إِنْ أَسَأْتَ لَمْ یَغْفِرْ وَ الْمُتَفَکِّهُونَ بِالْأُمَّهَات وَ الْخَارِجُ مِنَ الْجَمَاعَةِ الطَّاعِنُ عَلَى أُمَّتِیالشَّاهِرُ عَلَیْهَا بِسَیْفِهِ.
چـهار کسند کـه غیبت کردن از آنها غـیبت نیست: فاسقى که فسق خود راآشکار مى سازد، پیشواى دروغگویى که اگر خوبى کنى، سپاسگزارى نمى کند و اگر بدى کنى، نمى بخشد، کسانى که از سر خنده و شوخى فحش مادر مى دهند و کسى که از جماعت مسلمانان کناره گیرد و بر امّت من عیب گیرد و به روى آنها شمشیر کشد. ) (3) (
3-. بحار الأنوار، ج 72، ص 261، ح 64؛ نوادر(راوندی)، ص 18، 19.
یَا عَلِیأَ لَا أُخْبِرُکُمْ بِأَشْبَهِکُمْ بِیخُلُقاً قَالَ بَلَى یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ أَحْسَنُکُمْ خُلُقاً وَ أَعْظَمُکُمْ حِلْماً وَ أَبَرُّکُمْ بِقَرَابَتِهِ وَ أَشَدُّکُمْ مِنْ نَفْسِهِ إِنْصَافا
به امیرالمؤمنین (علیه سلام) فرمودند: آیا تو را خبر ندهم که اخلاق کدام یک از شما به من شبیه تر است؟ عرض کردند: آرى، اى رسول خدا. فرمودند: آن کس که از همه شماخوش اخلاق تر و بردبارتر و به خویشاوندانش نیکوکارتر و با انصاف تر باشد. ) (1) (
پیامبر اکرم ص فرمودند:
کادَ الحَلیمُ أَن یَکونَ نَبیّا؛
آدم بردبار به پیامبرى نزدیک است. ) (2) (
1-. من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص 370.
2-. بحارالأنوار، ج43، ص70، ح61.
روایت شده که رسول خدا (صلّى اللّه علیه و آله) در همان حال مریضی علی (علیه سلام) را خواست و در طرف خود نشاند، سپس فاطمه (علیها سلام) را خواست و در طرف دیگر خود نشاند. آنگاه دست هر دو را گرفت و روی سینه خود گذاشت و فرمود: یا علی ! این امانت من است خوب نگه دار و بعد فرمود: مثل آینه می بینم که پهلوی دخترم را می شکگنند و سیلی به صورتش می زنند اما یا رسول الله نبودی در کربلا که ببینی با زینب تو چه کردند، سیلی به صورت زینب تو زدند، زینب تو را با اسارت بردند در جلوی چشم زینب سر حسین تو را به نیزه گذاشتند.
دختر من اینهمه در ماتم من گریه مکن
آتش از اشک مزن بر جگرم زهرا جان
بعد من عمر تو کم باشد و از عترت من
زودتر از همه آیی به برم زهرا جان
ناگزیرم که در این امت بی مهر تو را
می گذارم و خود می گذرم زهرا جان
مقام ویژه وعصمت همه جانبه ی خاتم الانبیا چند روایت بسیار ناب و پرمغزاز رسول الله صلوات الله علیه وعلی آله .mp3
7.65M
💫بسم الله الرحمن الرحیم💫
📢📢منبر روز شهادت رسول الله
🌞مقام ویژه وعصمت همه جانبه ی خاتم الانبیا
👌👌چند روایت بسیار ناب و پرمغزاز رسول الله صلوات الله علیه وعلی آله
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
هدایت شده از تبیین؛ انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی ره
🔴راز ناآشکارگي بسياري از امور اين جهان
✍️دکتر احمدحسين شريفي
🔸سادهانديشان چنين ميپندارند که چقدر خوب بود اگر در اين عالم همه چيز آشکار ميشد! پردهاي بر چهرهاي يا حجابي بر انديشهاي و يا حاجبي بر قلبي نبود! #سهراب_سپهري ميگفت:
«من اناری را، میکنم دانه، به دل میگویم:
خوب بود این مردم، دانههای دلشان پیدا بود.»
🔸اما حقيقت آن است که آشکارگي درون آدميان، نظم و انتظام عالم را به هم ميزد. انتظام زيست بشري را به هم ميريخت. به همين دليل خود سپهري، پس از چنان تمناي نادرستي، بلافاصله متوجه پيامدهاي ناگوار تحقق چنين تمنايي شده و ميگويد:
«میپرد در چشمم آب انار: اشک میریزم.
مادرم میخندد.
رعنا هم.» (حجم سبز، در هشت کتاب، ص344-345)
🔸#پيامبرـاعظم(ص) چه زيبا چرايي عدم آشکارگي پارهاي از حقايق را در اين دنيا بيان ميکند:
«اگر ميدانستيد پس از مرگ چه خواهيد ديد؛ هرگز غذائى با اشتها نمىخورديد و هرگز با رغبت چيزي نمينوشيديد و براي آرامش وارد خانهاي نميشديد؛ بلکه بر بلندىها رفته سينه خويش ميخراشيديد و بحال خويش ميگريستيد»
#مولوي هم ميگفت:
استن اين عالم اي جان غفلت است
هوشياري اين جهان را آفت است
هوشياري ز آن جهان است و چو آن
غالب آيد پست گردد اين جهان
هوشياري آفتاب و حرص يخ
هوشياري آب و اين عالم وسخ
ز آن جهان اندک ترشح ميرسد
تا نلغزد در جهان حرص و حسد
گر ترشح بيشتر گردد ز غيب
ني هنر ماند در اين عالم نه عيب
🔸بدون غفلت از انگيزهها و حالات دروني ديگران، و حتي بدون فراموشي ناگواريها، هيچ التذاذي پديد نميآمد. روابط انساني از هم ميپاشيد:
ليک حق بهر ثبات اين جهان
مُهرشان بنهاد بر چشم و دهان
🔸در صورت آگاهي دائمي از بديها و جفاها و غمها، کار معيشت آدميان، سامان نمييافت. مولوي چه زيبا ميگفت:
گاو اگر واقف ز قصابان بدي
کي پي ايشان بدان دکان شدي
يا بخوردي از کف ايشان سبوس
يا بدادي شيرشان از چاپلوس
ور بخوردي کي علف هضمش شدي
گر ز مقصود علف واقف بدي
پس ستون اين جهان خود غفلتست ...
ز آن همي تاني بدادن تن به کار
که بپوشد از تو عيبش کردگار
همچنين هر فکر که گرمي در آن
عيب آن فکرت شدست از تو نهان
بر تو گر پيدا شدي زو عيب و شين
زو رميدي جانت بعد المشرقين
🔸البته کساني که ظرفيت لازم را داشته باشند، چنين آگاهيهايي را دارند. بر آشکار و نهان و سرّ و علن افراد آگاهي دارند و البته از اين آگاهي هرگز به سود خود استفاده نميکنند.
هر که را اسرار حق آموختند
مهر کردند و دهانش دوختند
××××
دست را بر اژدها آن کس زند
که عصا را دستش اژدرها کند
سر غيب را آن سزد آموختن
که ز گفتن لب تواند دوختن
در خور دريا نشد جز مرغ آب
فهم کن و الله اعلم بالصواب
منبع: کانال استاد احمدحسین شریفی
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
هدایت شده از تبیین؛ انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی ره
🔴لزوم برنامهريزي اخلاقي و تهذيبي از نگاه امامخميني(ره)
✍️دکتر احمدحسين شريفي
🔸#امام_خميني(ره) همواره تأکيد ميکرد بايسته است که هر انساني، به ويژه طلاب #حوزههاي_علميه، در کنار برنامههاي منظم آموزشي، برنامههاي اخلاقي و تربيتي و معرفتي منظم، دقيق و سنجشپذيري داشته باشند.
🔸ميفرمود همانطور که در پايان سال تحصيلي ميزان پيشرفت علمي هر کسي در رشتة تحصيلياش مشخص است و کارنامة آموزشي او ميتواند گوياي ميزان پيشرفت علمياش باشد، دربارة تهذيب #اخلاق، تحصيل آداب شرعي، معارف الهي و تزکية نفس نيز بايد ميزان پيشرفت افراد (دستکم براي خودشان) مشخص شود. بايد هر کسي بداند که مثلاً در پايان هر روز، هفته، ماه يا سالي چه قدم يا قدمهاي مثبتي در اين جهات برداشته است. و روشن است که اين بدون داشتن برنامهاي منظم و دقيق و سنجشپذير در حوزه اخلاق و تربيت و تهديب نفس، شدني نيست. (ر.ک: جهاد اکبر، ص11)
منبع: کانال استاد احمدحسین شریفی
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
هدایت شده از تبیین؛ انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی ره
🔴 با شعار نه به جنگ رأی آوردند، حالا میگویند در شرایط جنگی هستیم!/ جریان تحریف در پی چیدن میوه از انتخابات ۱۴۰۰ است
🔹 در شرایطی که تغییر روزانه قیمتها و نابسامانیهای اقتصادی و معیشتی، بحث داغ محافل مختلف است، این سؤال مطرح میشود که ریشه مشکلات کنونی کجاست و برای تحلیل درست اوضاع کنونی، باید از کدام دریچه به مسائل نگریست؟
🔸 کلیدواژه جریان تحریف، اگرچه بهخودی خود تازگی ندارد، امّا ایجاد پیوند بین این جریان و جریان تحریم، بسی معنادار و محل تأمل است. کمی بعد، سخنان رئیسجمهور و نشانه رفتن انگشت اشاره به سمت واشنگتن دیسی، اهمیت ریشهیابی درست مشکلات کنونی را مضاعف کرد.
🔹 در کنار آنچه گفته شد، بررسی مناسبات جریان تحریف و تحریم، ما را به جریان دیگری بهنام جریان فتنه میرساند که در سالهای ۷۸ و ۸۸ اوج بروز و ظهور خود را نشان داد.
🔸 اینکه آیا سهضلعی فتنه، تحریف، تحریم سه ضلع جدا از هم هستند که در مقاطعی بههم گره میخورند یا در اصل یک جریان هستند که با شکلهای مختلف ظاهر میشود، موضوع گفتوگوی با حجّتالاسلام قاسم روانبخش، است.
🔸 گرانیهای سرسامآور و بیثباتیهای اقتصادی هزینه مقاومت نیست، بلکه هزینه رأی اشتباه است.
جهت مشاهده متن کامل گفتوگوی حجّتالاسلام قاسم روانبخش به: http://tabyin.ir/node/101961 مراجعه کنید.
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹.
هدایت شده از تبیین؛ انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی ره
🔻یک عده واقعاً پدرسالارانه رفتار میکنند
🚨 حجت الاسلام آقاتهرانی: میگویند هرکسی با ما بود که بود و اگر نبود، ضد وحدت است
🔹️ صریح بگویم؛ ما این را قبول نداشتیم، نداریم و نخواهیم داشت
🔹️ خودشان را مفسران انحصاری انقلاب و بیانات رهبر انقلاب میدانند
🔹️ هیچ دلیلی ندارد که از اصولمان عدول کنیم، تا اصول هست جبهه پایداری هم هست، اگر این اصول نباشد پس حتماً پایداری عوض شده است
🔹️ مجلس دهم دولت روحانی را بدعادت بار آورده است
🔹️ هفت سال است آقایان به مردم وعده آمریکا و اروپا دادهاند ولی جواب نگرفتهاند
⬅️ در رجانیوز بخوانید:
🌐 Rajanews.com/node/340638
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
هدایت شده از تبیین؛ انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی ره
نقد سکولاریسم اسلامی و تبیین جامعیت اسلام.mp3
40.96M
🔻در پاسخ به سخنان علوی بروجردی مطرح شد:
🔻 نقد سکولاریسم اسلامی
🎤احمدحسين شريفي
🔸موضوع: نقد سکولاريسم اسلامي و تبيين جامعيت اسلام
🔸تاريخ سخنراني: 24/ 7/ 1399
🔸استاد شريفي در اين سخنراني ضمن اشارهاي اجمالي به جريان سکولاريسم در جهان عرب و در ايران و حوزههاي علميه، و طرح مدعيات سکولارهايي همچون #علي_عبدالرزاق، مهندس #مهدي_بازرگان و جناب #علوي_بروجردي؛ به تبيين ناسازگاري #سکولاريسم، با قرآن و سنت و سيرة معصومان پرداخته شده است.
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
هدایت شده از کانال دوست
۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «پیامبر اعظم»👇👇👇👇👇
حضرت آیتالله خامنهای معتقدند جامعه هنگامی به معنای واقعی اسلامی خواهد بودکه رفتار خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند!
1⃣* پیامبر اعظم یک وجود کهکشانوار است و در او هزاران نقطهی درخشندهی فضیلت وجود دارد. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱
2⃣* پیامبر نمونهی کاملی است که خداوند در عالم وجود، موجودی کاملتر از او نیافریده است. فراخوانندهی همهی بشریت به سوی خدا و چراغ نورافشان راه انسانهاست. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱
3⃣* پیغمبر اسلام معلم همهی نیکیها و معلم عدالت، انسانیت، معرفت، برادری و رشد و تکامل و پیشرفت دائمی بشر تا انتهای تاریخ بود. ۱۳۸۳/۰۲/۱۸
4⃣* در پیغمبر عبادت خدا همراه با خدمت به خلق هست. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱
5⃣* پیغمبر پاکدامن بود؛ در آن محیط فاسد اخلاقی عربستانِ قبل از اسلام، در دوره جوانی، آن بزرگوار، معروف به عفت و حیا بود. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
6⃣* پیغمبر اکرم هرگز خلق و خوی مردمی و محبت و رفق به مردم و سعی در استقرار عدالت در میان مردم را فراموش نکرد؛ مانند خود مردم و متن مردم زندگی کرد. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵
7⃣* پیامبر در جمع مردم، همیشه بشّاش بود. تنها که میشد، آن وقت غمها و حزنها و همومی که داشت، آنجا ظاهر میشد. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
8⃣* سیرهی پیغمبر این است که با فقرا و با ضعفا و مانند اینها کنار میآمد. به شئون ظاهری و آن چیزهایی که به حسب ظاهر موجب جلال و شوکت و این چیزها است، اهمّیّتی نمیداد. ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
9⃣* باید مسلمانان در جامعهی اسلامی، از حالت بیتفاوتی نسبت به یکدیگر خارج بشوند. یکی از فصول زندگی رسول اکرم این بود که فضای بیتفاوتی را، به فضای محبت و همکاری و برادری و ایجاد یک مجموعهی همکار با یکدیگر تبدیل کند. ۱۳۶۸/۰۷/۲۸
🔟* پیامبر اسلام شجاع بود و هیچ جبهه عظیمی از دشمن، او را متزلزل و ترسان نمیکرد. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
1⃣1⃣* پیامبر در صحنهی دعوت و جهاد، یک لحظه دچار سستی نشد و با قدرت، جامعهی اسلامی را پیش برد، تا به اوج عزت و قدرت رساند. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵
2⃣1⃣* در روز عزت، در روز ذلت، در روز سختی، در روز راحتی، در همهی حالات خدا را به یاد داشتن، به خدا تکیه کردن، از خدا خواستن؛ این، آن درس بزرگ پیامبر به ماست. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵
3⃣1⃣* اخلاق حکومتی پیامبر چنین است: در مقابل وسوسههای دشمن، هوشیار؛ در مقابل مؤمنین، خاکسار. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
4⃣1⃣* با استقامت پیامبر، در آنجایی که هیچ ذهنی گمان نمیبرد، خیمه مدنیّت ماندگار بشری در وسط صحراهای بیآب و علف عربستان برافراشته شد؛ «فلذلک فادع و استقم کما امرت». ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
5⃣1⃣* پیامبر همه تاریخ را مسخّرِ فکر خود کرد و روی آن اثر گذاشت. ۱۳۸۰/۰۲/۲۸
6⃣1⃣* در آیین و فرهنگ پیامبر اعظم توقف، وامانده شدن، تحجر و نومیدی وجود ندارد؛ پیامبر ما با نومیدی جنگید. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱
7⃣1⃣* نام، یاد، زندگی، سیره و تعالیم پیغمبر میتواند امت اسلامی را از رخوت خارج کند، به او نشاط بدهد. ۱۳۸۶/۱۲/۲۲
8⃣1⃣* ما مسلمانها بر روی شخصیت پیغمبر اکرم اگر تمرکز و دقت کنیم، بخواهیم درس بگیریم، برای دین و دنیای ما کافی است. ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
9⃣1⃣* زندگی پیغمبر را میلی متری باید مطالعه کرد. هر لحظهی این زندگی یک حادثه، درس و جلوهی عظیم انسانی است. ۱۳۸۷/۰۵/۰۹
0⃣2⃣* جامعهی اسلامی ما آن وقتی به معنای واقعی کلمه جامعهی اسلامیِ کامل است، که خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵
خون دلهای پیامبربرای نجات بشریت-چرا پیامبر لحظات آخر عمرشریفشان اجازه قبض روح به عزرائیل نداد؟ ).mp3
6.81M
💫بسم الله الرحمن الرحیم 💫📢
📢منبرشب شهادت رسول الله
😭لعلک باخع نفسک!یعنی انگار میخواهی در راه نجات بشریت جان خود را فدا کنی
خون دلهای پیامبربرای نجات بشریت
چرا پیامبر لحظات آخر عمرشریفشان اجازه قبض روح به عزرائیل نداد؟
ماجرای حیرت انگیز لحظه ی جان دادن پیامبر وگرفتن جواز آزادی از جهنم برای مسلمانان
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
May 11
هدایت شده از ⛔️صالحانُ المهدی+!"⛔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌سخنرانی خیلی مهم و جنجالی در مورد ابعاد مختلف سیاست آمریکا و اروپا در مقابل جمهوری اسلامی ایران...
🔥سازمان امنیت ملی(NSA) و وزارت دفاع آمریکا در حال انجام چه عملیات مهمی بر علیه ایران هستند؟!
🚫❗️چه نهاد ها و سازمان ها و اشخاصی در داخل کشور به دنبال شکست ایران و انقلاب هستند؟!
#اینترنت #فضای_مجازی
#وزارت_ارتباطات
#جریان_تحریف
#فریدون
#تحریف_تاریخ
#سرطان_اصلاحات
#تزویر_ریا_دروغ
#اصلاح_طلبان_افساد_طلبان
#ظهورنزدیک_است
انتشار مطالب کانال #صالحانُ_المهدی صدقه جاریه است.
#صالحین_ری
به ما بپیوندید
👇👇👇👇👇👇👇👇
@salehanolmahdi_rey
هدایت شده از مهدی
صحبت های شجاعانه استاد رجبی دوانی:
به ساحت مقدس ائمه علیه السلام ما حق نداریم جفا بکنیم
و برای توجیه ناکامی های خودمان
تحریف بکنیم تاریخ را،
حالا من این را به حساب بی سوادی
در علم تاریخ نمی گذارم،
یعنی در واقع توجیه کردن
اینگونه موارد هست که
چطور موقعی که
مذاکره می خواستید بکنید،
موقعی که قدم کنار رود چی
با جان کری می زدید،
آنجا امام حسن و پیغمبر
و امام حسین علیهم السلام
مطرح نبودند،
کجا مبنای کارهای شما
در این مذاکرات و سیاست ها
قرآن بوده است و سنت
که حالا وقتی نتیجه عکس گرفته اید،
دشمن زیر همه قول و قرارهایش زد،
می گویید ما درس
صلح و سازش از امام حسن علیه السلام
و در مذاکره از امام حسین علیه السلام یاد گرفتیم!
آنوقت بعدا میاید، واقعا جالب است،
وقتی که برجام به آن صورت در می آید
و دشمن به هیچ کدام از
تعهداتش عمل نمی کند،
وزیر خارجه می آید
می گوید که لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ
وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ،
چون مخالفان برجام ناشکری کردند!
این اتفاق افتاد!!
این حرف یک سیاسمتدار است!!
که موقعی که عکس های خانوادگی
با آن وندی شرمن وقیح
که آنطوری مردم ما را،
مردم شریف ما را تحقیر کرده بود
رد و بدل می کردید،
آن موقع لئن شکرتم و لئن کفرتم مطرح بود!
حالا شد یک مسئله ای که ... ببینید ما،
متأسفانه می بینیم که
سیاسیون ما در توجیه
کارها و ناکامی های خود
اینگونه عمل می کنند
و اطلاعات غلط هم به مردم داده می شود
که بنده به سهم خودم به عنوان
یک خاک پای اهل بیت علیهم السلام
احساس مسئولیت کردم که بیایم
از مظلومیت امام حسن علیه السلام دفاع بکنم
که امام (ع) اهل صلح و پیوندی
که شما مطرح می کنید با دشمن نبود،
بلکه اهل مقاومت در برابر دشمن قدار بود،
ولی شما حق ندارید مردم شریف
ما که اخیرا هم دیدید که
این عزیزان شهید ما از خان طومان
پیکر مقدسشان ...
هدایت شده از مدارس امین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب تحریف رئیس جمهور از صلح امام حسن علیه السلام