eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.7هزار عکس
29.6هزار ویدیو
35.4هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓سالروزوصیت‌حجةالاسلام‌خامنه‌ای 🏴درپی کشتار طلاب مدرسه فیضیه 🏴بدنبال‌تحریم‌رفراندوم‌انقلاب‌سفید 🏴توسط امام خمینی و بعضی علما 🏴درسالروز شهادت امام صادق(ع)/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️در پی حادثه فیضیه ما رفتیم منزل امام و امام صحبت کردند، بیست دقیقه به نظرم، بیست و پنج دقیقه صحبت امام طول کشید. صحبت امام که تمام شد، من احساس کردم آن چنان نیرومند و مقاوم هستم که اگر الان تمام آن جمعیت و یک فوج لشکر به این خانه حمله کنند، من یک تنه حاضرم مقاومت کنم. والله به قدری تأثیر کرد این صحبت امام که من فراموش نمی کنم. علت این هم که این صحبت این طور دقیق مطالبش را یادم است، همین است که آن اثر شگرف و عجیب را در من کرد. من که تا لحظه ای پیش از جهت مرعوب بودن، آن چنان بودم که نمی توانستم بایستم نماز، بعد از این صحبت -نیم ساعت فاصله شده بود- با خودم گفتم امشب من اینجا می مانم؛ چون ممکن بود شب حمله کنند منزل امام؛ میمانم دفاع میکنم. خبر آوردند و گفتند که امام گفته اند راضی نیستم کسی اینجا بماند امشب؛ لذا همه بلند شدیم آمدیم بیرون و کسی نماند آنجا. آن شب گذشت؛ من البته آمدم منزل دوستان. یادم نیست منزل چه کسی رفتم؛ اما خب، خواهری در قم داشتم و دوستان نزدیکی داشتم که منزل اینها میرفتم. اول یک تلگراف مشهد فرستادیم که پدر و مادرمان، چون حادثه ای بود، ناراحت و نگران نشوند و بعد از آن، همه طلبه ها تلگراف کردند به شهرهایشان، و بعد نشستم فردای آن روز وصیتنامه نوشتم. ۶۱/۱/۲ کتاب عبدصالح خدا ص۶۲ @Jahade_tabeini
🗓سالروز وصیت استادخامنه‌ای 🏴درپی‌کشتارطلاب‌مدرسه‌فیضیه 🏴و تحریم‌رفراندوم‌انقلاب‌سفید 🏴توسط‌امام‌خمینی و بعضی‌علما 🏴درسالروزشهادت امام‌صادق/۲ 💠وصیتنامه استادخامنه‌ای؛ الف ‼️وصیتنامه سیدعلی خامنه‌ای مرقومه لیله یکشنبه ۲۷شوال ۱۳۲۸ق (سوم فروردین ۱۳۴۲ش) بسم الله الرحمن الرحیم؛ «عبدالله علی بن جوادالحسینی الخامنه ای غفرالله لهما یشهد ان لااله الاالله وحده لا شریک له و ان محمداً صلی الله علیه و آله عبده و رسوله و خاتم الانبیاء و ان ابن عمه علی بن ابیطالب علیه السلام وصیه سیدالاوصیاء و ان الاحد عشر من اولاده المعصومین صلوت الله علیهم الحسن و الحسین و علی و محمد و جعفر و موسی و علی و محمدو علی و الحسن و الحجه اوصیائه و خلفائه و امناءالله علی خلقه و ان الموت حق و المعاد حق و الصراط حق و الجنه و النار حق و ان کل ما جاء به النبی صلی الله علیه و آله حق. اللهم هذا ایمانی و هو ودیعتی عندک اسئلک ان تردها الی و تلقیها ایای یوم حاجتی الیها بفضلک و کرمک. مهم ترین وصیت من آن است که دوستان و عزیزان و سروران من، کسانی که بهترین ساعات زندگی من با آنان و یاد آنان سپری شده است، مرا ببخشند و بحل کنند و این وظیفه را به عهده بگیرند که مرا از زیر بار حقوق الناس رها و آزاد نمایند. ممکن است خود من نتوانم از همه کسانی که ذکر سوءشان بر زبانم رفته و یا بدگوئیشان را از کسی شنیده ام، حلیت بطلبم. این کار مهم و ضروری را باید دوستان و رفقای من برای من انجام دهند! (ادامه وصیتنامه در پست بعد) 📸تصویر متن وصیتنامه حجةالاسلام خامنه ای بعداز حادثه فیضیه @Jahade_tabeini
🗓سالروزوصیت‌حجةالاسلام‌خامنه‌ای 🏴درپی کشتار طلاب مدرسه فیضیه 🏴بدنبال‌تحریم‌رفراندوم‌انقلاب‌سفید 🏴توسط امام خمینی و بعضی علما 🏴در سالروز شهادت امام صادق(ع)/۳ 💠وصیتنامه استاد خامنه‌ای؛ب ‼️دارایی مالی من در حکم هیچ است، ولی کفاف قرض های مرا می دهد. تفصیل قروض خود را در صفحه جداگانه یادداشت می کنم که از فروش کتب مختصر و ناچیز من ادا شود. هر کسی هم که مدعی طلبی از من شود، هر چند اسمش در آن صفحه نباشد، قبول کنند و ادا نمایند...پنج شش سال نماز هر چه زودتر ادا و مرا از رنج این دین الهی راحت کنند؛ البته یقیناً آن قدر مقروض نبودم، ولی احتیاط کردم. مبلغی به عنوان رد مظالم بابت قروض جزئی از یاد رفته به فقرا بدهند. از همه اعلام و مراجع و طلاب و دوست و آشناها و اقوام و منسوبین من استحلال شود. (چون آن روزها نق و نوق علیه آقایان در جلسات زیاد بود که چرا فلانی اقدام نکرده، فلانی چرا این حرف را زده و این مطلب را گفته است، لذا خواستم از آقایان اعلام و مراجع حلیت طلب کنند.) گمان می کنم بهترین راه این کار آن است که عین وصیت نامه مرا در مجلسی عمومی که آشنایان من باشند، قرائت کنند. پدر و مادرم که در مرگ من از همه بیشتر عزادار هستند، به مفاد حدیث شریف اذا بکیت علی شیء فابک علی الحسین، به یاد مصائب اجدادمان از من فراموش نخواهند کرد ان شاءالله تعالی. گویا دیگر کاری ندارم. اللهم اجعل الموت اول راحتی و آخر مصیبتی و اغفرلی و ارحمنی بمحمد و آله الاطهار. العبد علی الحسینی الخامنه ای. (۳فروردین ۱۳۴۲) @Jahade_tabeini
💠اعتراف 29 ✳️اعتراف مایکل اشنایدر (نویسنده و تحلیلگر آمریکایی) به از درون 🔺 مایکل اشنایدر نویسنده و تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی به بررسی وضعیت اقتصادی و اجتماعی در آمریکا پرداخت و نوشت: نمی‌دانم چه دلیلی دارد که کسی در مقطع کنونی بخواهد در شیکاگو زندگی کند. بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده، «بیش از ۱۱۷۰۰۰ نفر از اعضای باندهای تبهکار» در حال حاضر در این شهر سکونت دارند و خشونت به‌قدری است که همواره عنوان اخبار را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص می‌دهد. 🔺این نویسنده اذعان کرد: برخی از مناطق مرفه‌نشین شیکاگو هنوز جذاب به نظر می‌رسند، اما بسیاری از محله‌ها به چیزی شبیه منطقه جنگی تبدیل شده‌اند. کلیساهای بزرگ، بیمارستان‌ها، و کارخانه‌ها که زمانی بسیار زیبا و جذاب بودند، اکنون در سرتاسر شهر دارند خراب می‌شوند و می‌پوسند. بازار پرجنب‌وجوش مواد مخدر آنهم جلوی دید همگان موجب شده تا مشتریان از ترسشان به سمت کسب‌وکارهای محلی نروند. متأسفانه، واقعیت آن است که کل کشور به سمت همان مسیری می‌رود که شیکاگو در آن افتاده است. 🔺در همین حال، مردم همچنان به شکل گسترده از شهر شیکاگو و ایالت ایلینوی می‌گریزند. در حقیقت، رسانه‌های انگلیسی خروج دسته‌جمعی که در سال ۲۰۲۰ شاهدش بودیم را «تاریخی» توصیف کرده‌اند... 🔺بر اساس گزارشی که کمیسیون ملی کووید ـ ۱۹ و عدالت کیفری اخیراً منتشر کرده است، نرخ قتل در ۲۹ شهر از ۳۴ شهر مورد مطالعه افزایش یافت و سه شهر از بزرگ‌ترین شهرهای موجود در نمونه مطالعه ــ نیویورک، لوس‌آنجلس، و شیکاگو ــ ۴۰ درصدی قربانیان قتل را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دادند. در حال حاضر، تقریباً همه شهرهای بزرگ دارند ناامن می‌شوند. 🔺در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: متأسفانه، واقعیت آن است که کل جامعه ما دارد فرومی‌پاشد و این روند طی سال‌های سخت و دشوار پیش روی شتاب می‌گیرد. هرچه که اوضاع اقتصادی بدتر می‌شود، مردم درمانده‌تر می‌شوند و هم‌اکنون نیز روز به روز کسب‌وکارهای بیشتری تعطیل می‌شوند. 🔺فقر در همه جای آمریکا به مرحله انفجار رسیده و این روند نزول اقتصادی به ویژه به کسب‌وکارهای پایین‌دستی زنجیره غذایی اقتصادی ضربه سختی زده است. با تشدید بحران اقتصادی، کسانی که در حوزه پایین‌دستی زنجیره غذایی فعالیت می‌کنند بطور فزاینده‌ای به سراغ محله‌های مرفه‌نشین می‌روند تا استیصال و درماندگی خود را سر آنها خالی کنند. 🔺این نویسنده آمریکایی در پایان هشدار داد: شورش، غارت، و خشونتی که تا به اینجا شاهدش بوده‌ایم، تازه آغاز راه است. وضعیت بدتری در راه است و خیلی زود سرتاسر آمریکا شبیه خیابان‌ها در بدترین قسمت‌های شیکاگو خواهد شد. مشاهد متن كامل به همراه مستندات: mshrgh.ir/1192424 به بپيونديد👇 https://eitaa.com/joinchat/1601437795C8337583b25 📡@eterafat
🔰برخورد علی‌گونه‌ی دولت شینتویی ژاپن! ✍️احمدحسین شریفی 🔺چند روز قبل (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) خبری در رسانه‌ها منعکس شد که البته خیلی مورد توجه رسانه‌های ما قرار نگرفت! خبری کوتاه اما بسیار پرمعنا: «استعفای مسئول روابط عمومی نخست‌وزیر ژاپن به سبب شرکت در یک مهمانی پرهزینه!» 🔺خانم ماکیکو یامادا، مسئول روابط عمومی نخست وزیر ژاپن در پی رسوایی شرکت در یک مهمانی پرهزینه، از سمتش استعفا کرد؛ خود نخست وزیر ژاپن نیز از مردم کشورش عذرخواهی کرد! یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن در پارلمان این کشور گفت:‌ «من به شدت بابت اوضاع پیش آمده که تضعیف کننده اعتماد مردمی به دولت است، پشیمان هستم. عذرخواهی من را بپذیرید». 🔺این برخورد دولت ژاپن با یک رفتار غیراخلاقی یکی از مسؤولان دولتی، مرا به یاد نامه امام علی به عثمان بن حنیف استاندار بصره انداخت: «اى پسر حنیف، به من گزارش دادند که مردى از سرمایه‌‏داران بصره، تو را به مهمانى خویش فرا خواند و تو به سرعت به سوى آن شتافتى! خوردنى‌‏هاى رنگارنگ براى تو آوردند و کاسه‌‏هاى پر از غذا پى در پى جلوى تو نهادند. گمان نمى‏‌کردم مهمانى مردمى را بپذیرى که نیازمندان‌شان با ستم محروم شده و ثروتمندان‌شان بر سر سفره دعوت شده‏‌اند، اندیشه کن در کجایى؟ و بر سر کدام سفره مى‏‌خورى؟ پس آن غذایى که حلال و حرام بودنش را نمى‏‌دانى دور انداز و آنچه را به پاکیزگى و حلال بودنش یقین دارى مصرف کن» (نهج البلاغه، نامه ۴۵) 🔺آیا کشور ما شایسته‌تر نیست که به چنین اصول اخلاقی‌ای پایبند باشد؟ ما که با نام علی و به هدف تحقق حکومتی علوی قیام کرده‌ایم و برای چنین آرمان‌هایی خون‌ها داده‌ایم آیا نباید بر اساس ارزش‌های اسلامی و علوی، مرام‌نامه‌هایی اخلاقی برای مسؤولان کشور در همه رده‌های حاکمیتی تدوین کنیم و تخلف از آنها را به هیچ رو برنتابیم؟ 🔺به عنوان یک مثال خیلی کوچک، چندي پيش وقتی وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی، جناب آذری جهرمی، بر خلاف همه هنجارهای حاکمیتی، رسماً اعلام می‌کند که به خیابان رفته و ترقه خریده است و با خودش از همدان به تهران برده و منتظر فرصتی برای منفجر کردن آنها است، آیا نباید توبیخ شود؟ و آیا نباید دست کم مجبور به عذرخواهی از مردم و خانواده‌هایی شود که فرزندان آنها به تأسی از وزیر جوان دولت جمهوری اسلامی در آتش ترقه‌ها و آتش‌بازی‌های چهارشنبه آخر سال سوخته و مصدوم شده‌اند؟ ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
📛اشتباهات فاحش رسانه ی ملّی؛ جابجایی نقش ها و الگوها 🔺حکایت این روز های صدا و سیما در برنامه هایی مانند و و و ... تغییر اولویت هایی است که با نشان دادن و معرفی الگوهای غلط به جامعه، دحتر و پسر ما را از نقش واقعی ک خقیقی خود که برای ان خلق شده تند جدا می سازد. 🔺 دخترانی که باید در جایگاه مادران آینده جامعه باشند و در مسیر مهارت های صحیح دیده شوند، امروز به عنوان در لباس رزم و حرکت های دور از شان دیده می شوند. 🔺به امید اصلاح و بیداری... ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️پاسخ به سوالات پرتکرار 🔺چرا امام خامنه ای (روحی فداه) بعضی مسوولان منافق را دور نمی اندازد وبا آنها مدارا می کند؟ پاسخ : به دلیل سیره پیامبر اکرم ص در برخورد با منافقان... ✌️دفتر فرهنگی۵۷: @farhangy57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعترافات هاشمی رفسنجانی و دخترش درباره روی کارآمدن روحانی ‌ 🔹فائزه هاشمی (اسفند ۹۹): اگر یک میخ جای مدیران فعلی قرار دهیم، بهتر می‌توانند کشور را اداره کنند.‌ 🔸فائزه هاشمی (اردیبهشت ۹۶): هر چه بیشتر در انتخابات شرکت کنیم، قوی‌تر پیروز می‌شویم و آقای روحانی بهتر می‌تواند در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد.‌ 🔹اکبر هاشمی رفسنجانی (اسفند ۹۴): روحانی یک هفته قبل از انتخابات ۹۲، فقط ۳ درصد رأی داشت، با حمایت من رأی‌هایش به بالای ۵۰ درصد رسید @eterafat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ هر کسی گرفتاری داره، این کلیپ رو ازدست نده⁉️ 📽 مرحوم آیت الله العظمی بهجت(ره) @daneshnameh1399
هدایت شده از قاسم روانبخش
♻️خطوط کلی در سیر و سلوک عرفانی از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه به بیان آیت الله مصباح راه سیر الی الله یکی است، اما این راه مراحل و منازل دارد که باید با رعایت برنامۀ سلوکی آن را طی کرد. این برنامۀ سلوکی مشتمل بر عناصر دورنی و بیرونی است. اساس اصلاح درون است. عناصری مثل معرفت، عشق و اخلاص درونی هستند. البته اعمال بیرونی هم اهمیت دارد. همچنین تکالیف شامل فعل و ترک یا واجبات و محرمات است. برخی از خطوط کلی این برنامه شامل موارد زیر است. 1.       نخستین گام بیدار شدن از خواب غفلت است که به آن یقظه می­گویند. بدون تحقق این مرحله هیچ حرکت سازنده­ای صورت نمی­گیرد؛ 2.      اعتقاد به اصول دین مانند ایمان به خدا، وحی و حیات پس از مرگ مبانی اصلی سلوک است. همواره باید برای اصلاح اعتقاد و تصحیح و تعمیق معرفت و مصونیت از انحرافات عقیدتی کوشید؛ 3.      تکالیف عبادی مانند نماز و روزه را باید با اخلاص و حضور قلب انجام داد. بهترین عمل برای قرب به خدا نماز همراه با حضور قلب است که عمود دین و عبادتی جامع است. از این جهت است که شریعت به هیچ عملی مانند نماز ترغیب نکرده است. امر "حیّ علی خیر العمل" دربارۀ نماز است. امام صادق (ع) فرمود: «ما اعلم شیئا بعد المعرفة افضل من هذه الصلاة.» بعد از شناخت خدا عملی برتر از نماز نمی­شناسم. فلسفۀ اصلی نماز غلبه بر خودپرستی و تسلیم خدا شدن است. نماز با توجه و معرفت ظاهر و باطن انسان را متوجه خدا می­کند، چنانکه نماز بدون توجه و حضور قلب بی­روح است و آن آثار را ندارد؛ 4.      خدمت به خلق، مانند احترام به والدین و انفاق مال به نیازمندان برای رضای خدا؛ 5.      اختصاص دادن زمانی در شبانه روز برای تفکر در خلقت؛ 6.      یاد خدا در دل داشتن، تلاوت قرآن، دعا و نیایش بطوری که بین انسان و خدا محبت و انس برقرار شود. مراتب عرفانی بر اساس ذکر و توجه درجه­بندی می­شوند. عالی­ترین مرتبۀ ذکر که همراه با انقطاع کامل است وقتی است که انسان آنی از خدا غافل نشود. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ. وَمَنْ يَفْعَلْ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ. اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، اموال شما و فرزندانتان شما را از ياد خدا غافل نگرداند، و کسانی که چنين كند زيانكارانند. یاد خدا در قلب است، اما ذکر لفظی و زبانی نیز مؤثر است و اهمیت دارد. یاد خدای متعال، توجه به او، و به­خاطرآوردن نعمت­های او موجب شدت محبت و انس به خدا می­شود بطوری که عبد او را حاضر می­بیند و از پرستش او و مناجات با او لذت می­برد. چنین عبدی خدا را ناظر می­بیند و دریچه­ای به سوی قلبش گشوده می­شود بطوری که احساس می­کند در حال عبادت گویا خدا را می­بیند و با او سخن می­گوید. با شدت یافتن محبت حجاب­ها یکی یکی برداشته می­شود و بنده از احساس حضور خدا مسرور می­شود و غفلت از او را سنگین و گناه می­انگارد و از آن استغفار می­کند، چنانکه انبیا و اولیا چنین می­کنند و از اندک غفلتی طلب بخشش می­کنند؛  7.      مراقبه و توجه و کنترل قوای حسی و خیالی برای مصون داشتن دل از توجه به غیر خدا؛ 8.      کوشش برای رسیدن به اخلاص و دوری از ریا و سمعه از طریق توجه و مراقبه و استفاده از روش­هایی همچون ذکر قلبی، و انجام اعمال نیک در پنهان و به دور از دید دیگران و در عین حال ترک نکردن برخی اعمال جمعی مانند نماز جماعت؛ 9.      پرهیز از گناهان و دوری از دلبستگی به دنیا و مادیات و ترک مشتبهات و تجملات؛ 10. زیاده روی نکردن در استفاده از لذایذ مشروع، مانند خوردن و آشامیدن و رعایت میانه­روی در همۀ امور؛ 11. تفکر و تأمل و انس با معارف قرآن و سنت و استمداد از خدا برای مصونیت از انحراف­های فکری و عقیدتی؛ 12.  مداومت بر اعمال خیر تا اینکه عمل خیر به صورت ملکه درآید، چنانکه امام باقر (ع) فرمود: «احب الاعمال الی الله عز و جل ما داوم علیه العبد و ان قل.» بهترین کار آن است که بنده به آن ادامه دهد، ولو آن کار کوچک باشد؛ 13. مشارطه، مراقبه و محاسبه داشتن. مشارطه آن است که بنده هرروز با خود عهد ببندد از فرصت آن روز بهترین استفاده را برای بندگی استفاده کند. مراقبه مواظبت به عمل بر آن شرط است. محاسبه آن است که انسان هر شب عملکرد روزانه­اش را بررسی کند و ببیند به وظایفش به درستی عمل کرده است یانه. 14.  توسل به اولیاء خدا به­ویژه رسول اکرم (ص) و اهل بیت طاهرینش خاصه حضرت سیدالشهداء (ع) راه میانبری برای وصول به مقامات قرب است. برگرفته از دو کتاب ارزشمند استاد: در جستجوی عرفان اسلامی و در پرتو نور. @dreshkevari  http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از قاسم روانبخش
*شــاخـص‌هـای نامــزد اصـلح بـرای ریــاست جمـهـوری در بیـانـات امـروز رهبـر معظـم انقـلاب:*🍃 *🔸۱- با کفایت باشد.* *🔹۲- با ایمان باشد.* *🔸۳- عدالت خواه(ضد فساد) باشد.* *🔹۴- دارای عملکرد جهادی و انقلابی باشد.* *🔸۵- به توانمندی های داخل معتقد باشد.* *🔹۶- به جوانان معتقد باشد.* *(جوانان رو به عنوان پیشران کشور قبول داشته باشند.)* *🔸۷- مردمی باشد.* *🔹۸- امیدوار به آینده باشد.* *🔸۹- توانمند برای مدیریت مشکلات (حل مسئله) باشد. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از خبرگزاری فارس
اروپا پس از ۳۰ سال چین را تحریم کرد 🔹یک مقام اتحادیه اروپا گفته اروپا به دلیل نقض حقوق بشر اویغورها چین را تحریم کرده. این مقام آگاه افزوده وزرای خارجه اتحادیه اروپا بابت این تحریم به توافق رسیده‌اند. این برای نخستین بار از سال ۱۹۸۹ است که اتحادیه اروپا مقام‌های چینی را تحریم می‌کند. 🔹چین هم در پاسخ به این تحریم‌ها اعلام کرده ۱۰ مقام و ۴ نهاد اروپایی را تحریم خواهد کرد. @Farsna - Link
هدایت شده از خبرگزاری فارس
باند قمار ۲ هزار میلیاردی در تور پلیس 🔹رئیس پلیس فتای مازندران: افرادی که با راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی و همچنین تبلیغ آن در کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی جوانان و نوجوانان را فریب می‌دادند دستگیر شدند. ‌ 🔹در تحقیقات سایبری ۴۷۰ کارت عابر بانکی که مورد استفاده متهمان بوده کشف شده. کارشناسان گردش مالی وجوه کلاهبرداری شده را دو هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند. ‌@Farsna - Link
هدایت شده از میثم سفیدبری
سلام دوستان عزیز که تاریخ انقلاب رو مسلط هستند یه سوال داشتم نه اینکه بزنید اینترنت جواب بدید خودم مطالعه کردم چند تا مقاله ولی متوجه جواب نشدم. چرا امام خمینی ره با لوایح انقلاب سفید شاه مخالفت کردند؟ در حالی که 6بند اول این لایحه کاملا به نفع مردم بوده البته علی الظاهر؟ ممنون میشم جواب دقیق بدید.
جواب خلاصه میخوای یا مفصل؟ خلاصه اش اینه که کارهای شاه از شئون حکومت اسلامی وحاکم دینی بود چون داشت در حیطه های حقوقی بسیار گسترده ای دخالت می کرد ونیز خطرات بسیار زیادی برای استقلاب اقتصادی و کشاورزی داشت اصولا شاه طاغوت بود و تائید این کار او تائید طاغوت بود بدون اذن از فقیه جامع الشرایط حق این کارها را نداشت ولذا امام با توجه به نظریه ولایت فقیه با ایت کار قاطعانه مخالفت کردند
گذشت زمان نشان دادکه کار امام کاملا درست و آینده نگرانه بوده است مثلا اصلاحات ارضی ضررهای بسیار سنگینی زد
جواب مفصلش هم اینه 👇 دکتر جواد منصوری در کتابشون خیلی جامع بررسی کرده است امام و انقلاب سفيد شاه در 19 دى‏ماه 41 رسماً اعلام كرد كه قصد دارد اصول شش‏گانه‏اى را به رفراندوم بگذارد كه از آن بعدها با عنوان انقلاب سفيد ياد كرد. تصميم به اعلام اين اصول پس از بازگشت شاه از امريكا و به دنبال توافقش با كندى آغاز شد كه درپى آن وى با كنار گذاردن امينى، خود ابتكار عمل را در دست گرفت و برنامه انقلاب شاه و ملت را كه شامل شش اصل بود، اعلام كرد: اصلاحات ارضى (مرحله اول آن در دوره امينى آغاز شده بود)، ملى كردن جنگل‏ها، اصلاح قانون انتخابات شامل اعطاى حق رأى و وكالت مجلس به زنان، عرضه سهام انحصارات دولتى به مردم براى تأمين منابع ملى اصلاحات ارضى، سهيم كردن كارگران در سود كارخانه‏ها و ايجاد سپاه دانش. «4» در واكنش به اعلام شاه مبنى بر به رفراندوم گذاردن اصول مذكور، امام براى تبادل نظر با مراجع و علماى قم آنها را به جلسه‏اى دعوت كرد. در اين جلسه كه آيات عظام گلپايگانى، نجفى، شريعتمدارى، حاج شيخ مرتضى حائرى و داماد شركت داشتند، امام به تشريح ابعاد مسئله پرداخت و خواستار بررسى موضوع از سوى علما شد. در اين جلسات قرار شد از دولت خواسته شود تا نماينده‏اى را به قم اعزام و اهداف و انگيزه‏هاى شاه را از طرح‏ __________________________________________________ (1). همان، ص 109. (2). همان، ص 110. (3). روح‏الله موسوى‏خمينى (امام)، صحيفه امام، ج 1، ص 110. (4). روزنامه اطلاعات، 20 دى‏ماه 1340. انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 46 اين اصول تشريح كند. «1» به دنبال اعلام اين تصميم، يكى از روحانيان مرتبط با دربار به نام بهبودى روانه قم شد و با علما به گفتگو نشست، اما اين جلسه و جلسات ديگر نتوانست ابهامات را رفع كند و از سويى پاسخ‏هاى غيردقيق دربار نيز اين ابهامات را بيشتر كرد؛ «2» تا آنجا كه اين ابهامات با سفر رئيس تشريفات دربار و رئيس كل ساواك به قم و گفتگو با مراجع نيز برطرف نشد. «3» مهدى‏عراقى يكى از نزديكان امام‏خمينى درباره گفتگوهاى بين پاكروان (رئيس ساواك) با امام درباره اصول انقلاب سفيد مطالبى را بازگفته كه در آن تلويحاً اشاره شده است كه امام با عناوين رفرم شاه مانند اصلاحات ارضى، ملى كردن جنگل‏ها و سهيم كردن كارگران در سود كارخانجات مخالفتى نداشت، «4» اما در مورد چگونگى اجراى آن ايراداتى را مطرح كرده بود. «5» مثلًا به گفته عراقى، امام‏خمينى درباره اصل اول- يعنى اصلاحات ارضى- به پاكروان‏ __________________________________________________ (1). سيد حميد روحانى، بررسى و تحليلى از نهضت امام‏خمينى، ج 1، ص 223. (2). همان. (3). همان. (4). درخصوص موضع‏گيرى امام در مورد اصلاحات ارضى، برخى (همچون آيت‏الله صافى‏گلپايگانى و آيت‏الله بدلا) معتقدند كه امام مانند ديگر مراجع مخالف اصلاحات ارضى بود. برخى ديگر نيز (مانند آيت‏الله اكبر هاشمى‏رفسنجانى، مهدى عراقى و اسدالله بادامچيان) معتقدند امام با اصل اصلاحات ارضى مخالفتى نداشت، بلكه با چگونگى اجرا و مجريان آن مخالف بود. (بنگريد به: «مصاحبه با آيت‏الله صافى‏گلپايگانى و آيت‏الله بدلا»، حوزه، بهار و تابستان 1370، ش 43 و 44، ص 116 و 110؛ مهدى عراقى، ناگفته‏ها؛ خاطرات مهدى عراقى، ص 153. اكبر هاشمى‏رفسنجانى، دوران مبارزه: خاطرات، تصويرها، اسناد، گاه‏شمار، ص 132- 130.) (5). امام در سال‏هاى بعد طى مصاحبه‏اى موضع خود را درباره سه موضوع اصلاحات ارضى، صنعتى‏كردن مملكت و زنان به‏صراحت مورد تأكيد قرار داد: «هدف از اصلاحات ارضى شاه، خصوصاً اين بود كه بازارى براى كشورهاى خارجى- خصوصاً آمريكا- ايجاد كند، اما اصلاحات ارضى كه ما خواستارش هستيم، كشاورز را از محصول كارش بهره‏مند خواهد ساخت و مالكانى را كه برخلاف قوانين اسلامى عمل كرده‏اند، مجازات خواهد كرد. درخصوص صنعتى كردن مملكت، ما كاملًا با اين امر موافقيم، ولى ما خواستار يك صنعت ملى و مستقل هستيم كه در اقتصاد مملكت ادغام شده و همراه با كشاورزى در خدمت مردم قرار گيرد، نه يك صنعت وابسته به خارج براساس مونتاژ، نظير صنعتى كه فعلًا در ايران مستقر ساخته‏اند. سياست شاه از لحاظ صنعتى و كشاورزى، مملكت ما را به نفع قدرت‏هاى استعمارى به صورت يك جامعه مصرفى درآورده است. درخصوص زنان، اسلام هيچ‏گاه مخالف آزادى آنها نبوده است. برعكس، اسلام با مفهوم زن به‏عنوان شي‏ء مخالفت كرده است و شرافت و حيثيت او را به وى بازداده است. ... ما مى‏خواهيم كه زنان را از فسادى كه آنها را تهديد مى‏كند، آزاد سازيم.» (روح‏الله موسوى‏خمينى (امام)، صحيفه نور، ج 1، ص 451.) انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 47
گفته‏بود من به‏عنوان حاكم شرع، بيشتر مالكان دهات را مالك نمى‏دانم، از اين‏رو اموالشان را مصادره مى‏كنيم و به خود رعيت مى‏دهيم. اما به نظر امام چگونگى اجراى كنونى اين امر كشور را به واردكننده مواد غذايى تبديل خواهد كرد و كشاورزى را از بين خواهد برد؛ زيرا به دليل عدم‏حمايت دولت از رعيتى كه اكنون خود مالك شده، او (رعيت) نمى‏تواند اقساط زمين را بپردازد و به كشاورزى ادامه دهد، به همين‏رو زمين را مى‏فروشد و به شهر مى‏رود و بدين ترتيب كشاورزى ضعيف مى‏گردد. اين كارى كه شما مى‏خواهيد بكنيد، نتيجه‏اش آن است كه دو سال ديگر ما دست گدايى پيش امريكا دراز مى‏كنيم. عراقى همچنين مى‏گويد: امام در مورد اصل دوم (ملى كردن جنگل‏ها)، جنگل‏ها را جزء انفال و مربوط به عموم مردم مى‏دانست و معتقد بود تا كنون هم اگر دولت جنگل‏ها را در اختيار ديگران گذارده، خلاف شرع رفتار كرده است. جنگل جزء انفال است و انفال هم ملى است و ازآنِ همه مردم، و حاكم اسلامى بايد از آن استفاده كند. در مورد سهيم كردن كارگران (اصل سوم) نيز امام معتقد بود پيش از اين امر مى‏بايد تأمين اجتماعى كارگران و بهبود وضعيت بهداشت و فرهنگ آنها تحقق يابد. همچنين امام اصل اصلاح قانون انتخابات را مبهم مى‏دانست، از اين‏رو خواستار توضيح بيشتر دولت شد. عراقى مى‏افزايد: پاكروان پس از گفتگو قرار شد پاسخ اين ابهامات را به امام بدهد، اما پيش از رفع ابهام، مسئله رفراندوم را مطرح مى‏كند. «1» بدين‏ترتيب، روز ششم بهمن‏ماه 41 روز رفراندوم اعلام مى‏شود. به دنبال اين تصميم، امام‏خمينى در 2 بهمن 41 طى اعلاميه‏اى برگزارى رفراندوم را براى تصويب اصول انقلاب سفيد بى‏اعتبار دانست. وى در اين اعلاميه ضمن اشاره به اشكالات قانونى رفراندوم مى‏نويسد: اولًا در قوانين ايران رفراندوم پيش‏بينى نشده و بايد قانون، مرجع صلاحيت‏دار براى برگزارى رفراندوم را معين كند. از سويى در ممالكى كه رفراندوم برگزارمى‏گردد آنقدر به ملت مهلت داده مى‏شود تا درخصوص يك‏يك مواد آن بحث و بررسى كنند و مطبوعات و وسايل تبليغات عمومى نيز آزادانه نظرهاى مخالفان و موافقان را منعكس مى‏كنند و مردم آگاهانه به آنها رأى مى‏دهند. افزون‏بر اين رأى‏دهندگان از معلومات‏ __________________________________________________ (1). مهدى عراقى، ناگفته‏ها؛ خاطرات مهدى عراقى، ص 155- 153. انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 48 لازم براى اظهارنظر برخوردارند؛ حال آن‏كه در ايران اين امور وجود ندارد و نيروهاى آگاه جامعه نيز مخالف‏اند. سپس امام با تأكيد بر فضاى اختناق، فشار و ارعاب در جامعه مى‏گويد: اگر تهديد و تطميع در كار نباشد و ملت بفهمد كه چه مى‏كند، اين رفراندوم به‏خوبى مى‏تواند رأى مردم و روحانيت را منعكس نمايد. همچنين امام استفاده از ابزار رفراندوم را- كه به هنگام تعطيلى مجلس و در فضايى پراختناق و به دور از آزادى انجام مى‏گيرد- مقدمه‏اى براى از بين بردن مواد مربوط به مذهب مى‏دانست و نسبت به آن احساس خطر مى‏كرد. به نظر مى‏رسد امام جداى از ماهيت اقدامات شاه، مهم‏ترين حمله را متوجه «استفاده از ابزار رفراندوم» كرد. به ديگرسخن، وى معتقد بود استفاده از اين ابزار ظاهرفريب در جامعه فاقد آزادى مى‏تواند زمينه‏اى براى پيشبرد ديگر اقدامات ضداسلامى و ضدملى شاه باشد. ازاين‏رو مى‏توان مبارزه با رفراندوم را مهم‏ترين هدف امام‏خمينى در اين مقطع دانست. مرحوم حجت‏الاسلام فلسفى دراين‏باره مى‏نويسد: از آنجا كه استنباط مى‏گرديد كه اين رفراندوم پوششى براى انجام يك سلسله كارهاى خلاف شرع توسط رژيم است، لذا امام و ساير آقايان مراجع طى اعلاميه‏اى به برگزارى رفراندوم اعتراض كردند. «1» در هرحال به دنبال اين اعلاميه، مردم و دانشجويان در تهران و طلاب در قم با شعار «رفراندوم قلابى مخالف اسلام است» و «اصلاحات آرى، ديكتاتورى هرگز»، به خيابان‏ها ريختند و با مأموران درگير شدند و ديگر علما نيز به حمايت از امام‏خمينى و مخالفت با رفراندوم پرداختند. «2» آيات عظام گلپايگانى، خويى، خوانسارى، محمد بهبهانى و شريعتمدارى نيز در همان روز طى اعلاميه‏هاى مشابهى رفراندوم را تحريم كردند. «3» در چنين شرايطى در روز 6 بهمن، رفراندوم در فضايى از ارعاب و فشار پليسى و سركوب برگزار گرديد و سپس اعلام شد كه مردم به آن رأى مثبت داده‏اند. __________________________________________________ (1). مركز اسناد انقلاب اسلامى، خاطرات و مبارزات حجت‏الاسلام فلسفى، ص 246. (2). محمدحسن رجبى، زندگينامه سياسى امام‏خمينى، ص 265. (3). مركز اسناد انقلاب اسلامى، اسناد انقلاب اسلامى، ج 1، ص 57. انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 49 به دنبال آن رئيس‏جمهور امريكا پيروزى شاه را تبريك گفت «1» و شاه در پاسخ اظهار اميدوارى كرد كه حمايت امريكا در اجراى طرح‏هاى اقتصادى- اجتماعى ايران تداوم يابد.
مبارزه نيروهاى مذهبى بعد از اين تحولات ادامه يافت و موجب شد نيروهاى مذهبى نسبت به اقدامات دولت بى‏اعتمادتر شوند. در دوم فروردين سال 42 بار ديگر درحالى‏كه علما نوروز آن سال را عزاى عمومى اعلام كرده بودند، نيروهاى نظامى با حمله به مدرسه فيضيه در قم بسيارى از طلاب را مجروح كردند. اين وقايع با ضرب و شتم طلاب در تبريز و حمله به دانشجويان در دانشگاه تهران ابعاد جديدى يافت. رئيس شهربانى قم به نمايندگى از سوى دولت، مراجع را تهديد به قتل، هتك ناموس و خرابى خانه‏هايشان نمود «2» و دستور داد طلاب را روانه سربازى كنند. اين اقدامات بر تشنج وتنش‏ها افزود و علما را كاملًا در مقابل دولت قرار داد؛ به‏گونه‏اى‏كه با اتخاذ موضعى صريح‏تر، طى اطلاعيه‏ها و اعلاميه‏هايى به محكوم كردن اقدامات دولت پرداختند. «3» تلگرام‏ها، اعتراض‏ها و اعتصابات كه تا چهلم حادثه فيضيه ادامه داشت، صف‏بندى دو جريان مهم فكرى، يعنى دولت و فقها را وارد مرحله جديدى كرد. علما دولت را نامشروع، وابسته، عامل دست صهيونيست‏ها، خائن به اسلام و نابودكننده فرهنگ ملى و اسلامى قلمداد مى‏كردند و دولت نيز علما را مرتجع و ضداصلاحات مى‏دانست و معتقد بود اين جريان بايد به‏شدت سركوب شود تا راه اصلاحات هموار گردد. امام در اطلاعيه مهمى ضمن اشاره به حمله كماندوها و مأموران انتظامى به مدرسه فيضيه، تقيه را حرام و اظهار حقايق را واجب خواند و از سويى شاه‏دوستى را مترادف با غارتگرى، ضربه زدن به پيكر قرآن و اسلام و سوزاندن نشانه‏هاى اسلام دانست «4» و افزود: من تا قلم در دست دارم، كارهاى مخالف مملكت را برملا خواهم كرد. امام‏خمينى در اطلاعيه‏اى‏ __________________________________________________ (1). همان، ص 41. (2). سيد حميد روحانى، بررسى و تحليلى از نهضت امام‏خمينى، ج 1، ص 399. (3). اطلاعيه‏هاى متعدد علما در اين مقطع، در كتاب اسناد انقلاب اسلامى توسط مركز اسناد انقلاب اسلامى تدوين و گردآورى شده است. (4). سيد حميد روحانى، بررسى و تحليلى از نهضت امام‏خمينى، ج 1، ص 372. انديشه سياسى امام خمينى (ره)، ص: 50 كه به مناسبت چهلم فاجعه قم انتشار داد، ديگربار بر سوءنيت رژيم تأكيد كرد. «1» اين تحولات كه هم‏زمان با ماه محرم بود، با سخنرانى امام‏خمينى در عصر عاشوراى قم تشديد شد. در اين سخنرانى، امام‏خمينى ضمن فريب خواندن انقلاب سفيد، شاه را «مرتجع سياه» ناميد كه با حمايت از اسرائيل، احكام اسلام را در خطر قرار داده است. به دنبال اين سخنان، امام‏خمينى در شب 12 محرم (15 خرداد 42) دستگير و به زندان منتقل شد كه اين امر واكنش‏هاى مردمى گسترده‏اى را درپى داشت و قيام 15 خرداد را شكل داد؛ قيامى كه به كشته و مجروح شدن چندين هزار نفر- در شهرهاى تهران، قم و ورامين- و دستگيرى شمارى از علما و مراجع انجاميد. «2» كشتار 15 خرداد موضع علما را شدت بخشيد. رژيم نيز تبليغات خود را عليه علما افزايش داد و شاه و رسانه‏هاى ارتباطى نيز با رهنمود ساواك مى‏كوشيدند مالكان را محرك علما، و از سويى انگيزه علما را مخالفت با اصلاحات ارضى و اصلاحات اجتماعى شاه معرفى نمايند. «3» در مجموع اين تحولات بيانگر آن بود كه امام و فقهاى ديگر به‏شدت نگران جريان سياسى- فكرى حاكم بر كشور بودند. به نظر آنان، اين جريان درصدد وابسته كردن ايران و تخريب سياست، فرهنگ و اقتصاد كشور از طريق اقدامات خلاف قانون و مستبدانه بود. به‏همين روى آنان در مهم‏ترين گام، در سنگر حمايت از قانون به مبارزه با اقدامات خودسرانه شاه (همچون رفراندوم) پرداختند و از او خواستند از اقدامات خلاف قانون دست بردارد.
ابلهی چهار چیز است: دنیا جستن به گُربزی* عقبی جستن به مرائی** خشنودی عیال جستن به درشتی و علم جستن به تن‌آسانی مقالات شمس / تصحیح و تعلیق محمد علی موحد/ صفحه ۱۹۵ پ.ن *گربزی: عاقلی، زیرکی **مرائی: ریاکاری @gershom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️ گلایه یک اقتصاددان از رئیس جمهور حجت‌الله عبدالملکی: 🔻آقای روحانی؛ به چه اعتباری می‌گویید سال ۱۴۰۰ سال برداشته شدن تحریم‌هاست!؟ 🔻چرا تا کشور آماده خنثی‌سازی تحریم‌ها و جهش تولید می‌شود با بهانه برداشته شدن تحریم‌ها دستگاه‌های اجرایی معطل می‌شوند!؟ کانال حامیان دولت جوان،حزب اللهی و انقلابی در کشور👇👇 @dolatejavaneenghlaby
⁉️ آیا می‌توان از توییتر واتس اپ و اینستاگرام استفاده کرد و این وسیله را در اختیار دشمن قرار نداد؟ 💠 مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود فرمودند:« فضای مجازی را بایستی مدیریت کرد. از این امکان مردم استفاده کنند برای مردم وسیله آزادی است بلاشک. خیلی هم خوب است اما نباید این وسیله را در اختیار دشمن قرار داد که بتواند علیه کشور و علیه ملت توطئه کند.» 🔹 ایشان در این قسمت به دو نکته در کنار هم اشاره کردند: ۱ـ استفاده مردم از فضای مجازی و تشویق به استفاده از آن ۲ـ این وسیله را نباید در اختیار دشمن قرار داد ⭕️ مسئله بسیار مهم این است که جمع این دوجمله در چه حالتی امکان دارد؟ ✅ حضرت آقا جملاتی دارند که جوانان را تشویق می‌کنند که در فضای مجازی فعالیت کنند. اما باید توجه کرد همه این جملات یک قید مهم را هم دارد. آن قید از است. ❓چگونه می‌شود هم در فضای مجازی امید آفرینی کرد و هم این وسیله را در اختیار دشمن قرار نداد؟ ▫️آیا غیر از تقویت شبکه ملی اطلاعات و استفاده از پیام رسان‌های ایرانی راه دیگری را هم می‌توان تصور کرد؟‌ ▫️آیا می‌توان از توییتر واتس اپ و اینستاگرام استفاده کرد و این وسیله را در اختیار دشمن قرار نداد؛ در حالی که می‌دانیم پیام رسان‌های آمریکایی کاملا در اختیار دشمن هستند؟ ☑️ از دوستانی که در این فضا به دنبال حقیقت می‌گردند انتظار می‌رود پاسخی منطقی برای این پرسش پیدا کنند. از کانال مدرسه امین @madrese_amin برای علم بیشتر روی این جمله کلیک کن .
هدایت شده از م.ح
🔴فرمانده کل سپاه: ما در میدان می‌مانیم و از دشمن و راهبردش عبور می‌کنیم سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران، در واکنش به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیامی را خطاب به ایشان صادر کرد: 🔸آنقدر می‌سازیم، تولید می‌کنیم، به یاری مردم می‌شتابیم، با فساد مقابله می‌کنیم، فناوران جوان را بسیج می‌کنیم، گروه‌های بی‌شمار بسیجی را در میدان عزت مردم گسیل می‌داریم، خانواده‌ها را یاری می‌کنیم تا توانمند شوند و قدرت می‌سازیم تا دشمن ناتوان شود و دیگر یارای تعقیب سیاست‌هایش را نداشته باشد. 🔸ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت. 🔸ما در میدان می‌مانیم، با مردم همراه می‌شویم، کلام حضرتعالی را روی صحنه زمین پیاده می‌کنیم، دشمن را جا می‌گذاریم، از او و راهبردش عبور می‌کنیم، کشور را از عوارض تحریم‌های ظالمانه بی‌نیاز می‌کنیم. این راه ما است. 🔸ستاد تحقق فرامین نوروزی ۱۴۰۰ را تشکیل داده‌ایم و امروز اولین جلسه آن با حضور هیات رئیسه سپاه و رئیس سازمان بسیج، سازمان اطلاعات و مسئولان اقتصادی و سازندگی سپاه برگزار شد. 🔸در قالب یک نقشه راه، تصمیمات اولیه گرفته شد. 💥 بصیر 💥 ♻️ @basire_basir ♻️
هدایت شده از 🇮🇷کانال کمیل🇮🇷
🔴لبیک فرمانده کل سپاه و نیروهای تحت امر او به فرامین نورزوی رهبر معظم انقلاب!!!👌🏻👏🏻 ▪️تشکیل ستاد تحقق فرامین نوروزی رهبر انقلاب 🔸فرمانده کل سپاه در پیامی به رهبر معظم انقلاب از تشکیل ستاد تحقق فرامین نوروزی رهبر انقلاب در سپاه خبر داد. 🔹«فرمانده کل سپاه: آقا جان؛ آنقدر می‌سازیم، تولید می‌کنیم، به یاری مردم می‌شتابیم، بافساد مقابله می‌کنیم، فناوران جوان را بسیج می‌کنیم، گروه‌های بی‌شمار بسیجی را در میدان عزت مردم گسیل می‌داریم، خانواده ها را یاری می‌کنیم تا توانمند شوند و قدرت می‌سازیم تا دشمن ناتوان شود و دیگر یارای تعقیب سیاست‌هایش را نداشته باشد. ما فضای مجازی را از ولنگاری رها خواهیم ساخت.👌🏻 🔹ما در میدان می‌مانیم، با مردم همراه می‌شویم ، کلام حضرتعالی را روی صحنه زمین پیاده می‌کنیم، دشمن را جا می‌گذاریم، از او و راهبردش عبور می‌کنیم، کشور را از عوارض تحریم‌های ظالمانه بی‌نیاز می‌کنیم و اینچنین به برجام بی‌اعتنا و بی‌نیاز می‌شویم، این راه ما است.» 📝متن کامل این پیام را در اینجا http://tn.ai/2474188 بخوانید
هدایت شده از روزنه
مقایسه مهم آغاز دو قرن ایرانی در نگاه مقام معظم رهبری ▫️سال ورود کشور به قرن۱۳۰۰،‌ سال آغاز دیکتاتوری وابسته رضاخان بود که در واقع یک کودتای انگلیسی بود؛ یک حکمرانی وابسته و دیکتاتوری و انگلیسی. ▫️سال ورود به قرن۱۴۰۰، سال انتخابات است یعنی حکمرانی متکی بر استقلال و آرای مردم و اعتماد‌به‌نفس‌ملی. @rozaneebefarda
🔴صحبت های دکتر سعید محمد در یک برنامه تلویزیونی: غربی‌ها دقیقا اومدن دست گذاشتن رو یه سری نقاط خاص، تکنولوژی رو از آن خود کردند و اتفاقا جالب هم هست اینو شما بدونید که این تکنولوژی رو که از آن خود کردند، اینو توسط ماها انجام دادن! یعنی جوانان ما، دانشجویان ما، نه اینکه برن خارج از کشور  اونجا بخوان درس بخونن که اون هم هست ولی حتی در داخل، دانشجوی داخل کشور هم وقتی تز میخواد بنویسه اول از همه سوال می کنه که چه مقاله آی.اس.آی تنظیم کنم که اونوریا چاپش کنند و میگه باید در مرزهای دانش باشید، میره در مرز دانش حرکت کنه، به کجا میرسه، جایی میرسه که او نیاز داره نه جایی که ما نیاز داریم! اما امروز شاید یک صنعتی در کشور مغفول مونده باشه و این صنعت سالها پیش توسط غربی‌ها اختراع شده باشه و الان دارن بهره‌برداری می‌کنند ولی ما نداریمش، برای ما اون در مرز دانشِ، منتها ما داریم چه می‌کنیم؟! جوونها رو سوق میدیم به سمت اینکه ببینید اونها چه میخوان، برای اونها مقاله بنویسید که آی.اس.آی چاپ کنن که شما تز دکترات تایید بشه و دکترا بگیری! این یک جور بردگی انسانی هست، بردگی علمی هست که متاسفانه همه کشورهای جهان سوم در داخل این دام افتاده و دارن تلاش می‌کنند که هی مقاطع شون بره بالاتر در جایی که برای کشور هیچگونه مشکلی حل نمیشه، ما خب دقیقا اینو برعکس کردیم و درخواستمان هستش که عزیزان مون در خارج از کشور اگر در هر بخشی که میتونن کمک بکند تو این عرصه ها کمک ما  بکنن 💥 کمپین بزرگ حمایت از دکتر سعید محمد👇🏼👇🏼👇🏼 https://eitaa.com/joinchat/1108607084Ce61740c7a2 🇮🇷👇 @garargahevelayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای ویژه سالار عقیلی به مناسبت زادروز حاج قاسم+ فیلم 🌴🌴کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی)🌴🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اثر عمل تا ۴۰ نسل گاهی عملی را انجام می دهیم و تاثیری از آن نمی بینیم. در نتیجه خیال می کنیم که خدا رو شکر، به خیر گذشت!! اما تاثیر عمل ممکنه در چهل نسل بعد آشکار شود..! از طرفی ممکن است ما هم اکنون تحت تاثیر چندین نسل قبل از خود باشیم. این تاثیر چگونه است؟