eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ حجت الاسلام رحیمی، مسئول کارگروه هماهنگی اجرایی چهار داروی گیاهی پیشگیری و درمان کرونا شامل آلرگارد، کوایران امین ۲۰۲۰، امام کاظم علیه السلام و شربت نقره نانو سیلور، از فراهم بودن تمام شرایط در کوتاهترین زمان ممکن برای پایان کرونا در ایران خبر داد 🔻 وزارت بهداشت با راهبرد واکسیناسیون عمومی نسبت به پیگیری داروهای گیاهی محققان ایرانی کوتاهی کرد و تنها راهکار در مهار کرونا را در واکسن دید 🔻 دولت آینده خطا و تخلف قانونی وزرات بهداشت در عدم ادغام خدمات درمانی بیماران کرونایی با طب سنتی مکمل را جبران نماید 🔻 با اطلاع دقیق از تحقیقات تیم های داروها عرض میکنم که با یک صدم ۵۰۰ میلیون دلاری که دولت برای خرید واکسن های خارجی اختصاص داد، حاضریم در ظرف ۲۰ روز شرایط کشور را به حالت عادی در موضوع کرونا برگردانیم 🔻 بصورت خودجوش بر اساس واجب بودن حفظ جان مسلمین با وجود راهکارهای مؤثر درمانی، نزدیک به یکسال و نیم است پیگیری و حل مشکلات اجرایی داروهای محققان ایرانی را با همکاری برخی از تشکل های حوزوی شروع کردم تا هر چه سریع این داروها در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد 🔻 جلسات متعددی با مسئولان ذیربط در این مدت داشتم، اقدامات مربوط به ۹۸طرح تحقیقاتی داروهای گیاهی باید پیگیری دقیقی شود 🔻 با توجه به جایگاه طلبگی خودم در فرآیند اجرایی امور دخالت داشتم و امور فنی و نظرات علمی داروها توسط تیم پزشکی همراه دنبال میشد 🔻 کشور چین ۳۱۰۰ متخصص طب سنتی چینی را در نقطه شروع کرونا مستقر کرد و رئیس جمهور این کشور توجه لازم به شرکت های دانش بنیان داروهای گیاهی داشت نشرحداکثری 🆔@howzehenghelabi
🔴به نام آزادی، به کام سانسورچیان واقعی 🔹اینستاگرام طرحهای صیانت از حقوق کاربران و صیانت از کودکان در فضای مجازی را فیلتر کرد 🔸طی چندروز گذشته حداقل ۶ صفحه اینستاگرامی متعلق به نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) که قصد داشتند در گفتگوهای زنده، طرح صیانت از حقوق کاربران و همچنین طرح صيانت از كودكان و نوجوانان در فضای مجازی را تبیین کنند، مسدود شدند 🔹این فیلترینگِ خلاف آزادی و حقوق کاربران از سوی اینستاگرام، در حالی صورت گرفت که یکی از اهداف این طرحها متعهد کردن پلتفرم‌های خارجی نسبت به رعایت حقوق کاربران ایرانی و عدم مسدودسازی صفحات به بهانه‌های واهی و سیاسی است 🔸رویکردی که پیش از این در بسیاری از کشورها نظیر ترکیه، ایتالیا، فرانسه، هند، چین، روسیه و آمریکا نسبت به پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و تیک تاک اعمال شده است. 👈پ.ن: امیدواریم کم کم همه مدافعان سینه‌چاک رفع فیلتر و توئیتر و اینستاگرام پی ببرند به اینکه چرا برخی جریان‌های داخلی همسو با بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال و منافقین مدافع حضور بی‌ضابطه ایرانیان در این فضاهای تحت تسلط بیگانه‌اند و همسو با بیگانگان مانع ساماندهی و شفافیت در این فضا هستند و هر صدای مخالفی را سانسور می‌کنند. 💠✍کانال 🆔 @Dr_Javidnia
زاکانی: فیلترینگ بی‌راهه‌ایست که حکایت از بی‌اطلاعی از فضای سایبر دارد 🔹واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی: مدیریت فضای مجازی در همه جهان خصوصا ایران حیاتی است و تعارضی بابهره‌مندی از مواهب آن ندارد. فیلترینگ بی‌راهه‌ایست که حکایت از بی‌اطلاعی از فضای سایبر دارد. 🔹مصوبه مجلس طبق اصل۸۵، آغازبررسی‌های عمیق‌تر کارشناسی و گفتگو با فعالان این عرصه در تضمین حقوق‌کاربران است. اقناع افکارعمومی ضروريست. 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
✍🏼 روایت سید هانی هاشمی، فعال حوزه رسانه، از طرح صیانت از حقوق کاربران ⭕️ بازی قدرت ها/ دعوا سر کجاش؟ امروز بعد از کلی بالا پایین گشتن بلاخره یکی و پیدا کردم که بتونه چهار کلمه بهم توضیح بده در مورد این طرح مجلس که نقاط مهم اون رو خدمتتون مطرح میکنم ؛ اولا دعوای طرح سر اینه که تا امروز فضای مجازی قانونی نداشته. مثلا در بحث زیرساخت،حفاظت از اطلاعات مشترکان و... تا امروز شرکت ها هر جوری که دوست داشتن با مردم تا میکردن، و هیچ قانونی برای داده های مردم وجود نداشته، و حتی پلتفرم های داخلی مثل کافه بازار، اسنپ و ... هیچ مسئولیتی در قبال نشت داده ها نداشتن. اما توی این طرح جریمه مالی سنگین(تا ۳۰ درصد درآمد سالیانه) براشون دیده شده. یا مثلا تا قبل از این وزارت ارتباطات خودش در مواردی قانون مینوشت، خودش اجرا میکرد و خودش ناظر خودش بود. اما طبق طرح قانون نویسی(سیاست گذاری و رگولاتوری) و نظارت از دست قوه مجریه خارج میشه. به جاش طبق این طرح قانون گذاری به کمیسیون زیر نظر شورای عالی فضای مجازی منتقل میشه که: ۱- حاکمیتی و نه دولتی شده و با تغییر دولت ها قوانین به نفع عده ای تغییر نمیکنه ۲-ناظر از مجری قانون جدا میشه در بحث ترافیک هم نظارت به تخلفات دولت بیشتر میشه؛ مثلا دولت روحانی که از طریق ارمنستان CDN (سرور مثلا) اینستاگرام رو راه انداخته دیگه حق نداره هزینه اینترنت اینستاگرامی که برای ایرانی ها داخلی باید حساب بشه رو مثل الان با نرخ ترافیک خارجی با مردم حساب کنه. [یعنی ۲ برابر!!] یک نقطه ضعف دیگه هم این بود که تا امروز یک کمیته (تعیین مصادیق) میومد هرچی رو که میخواست فیلتر میکرد، الان اگه خدمتی مشابه ایرانی (با لفظ جایگزین مناسب- یعنی باید دقیقا مثل همون باشه توی کارکرد و...) نداشته باشه فیلتر نمیشه. یعنی و سایر پلتفرم ها فیلتر نمیشه. مورد دیگه رسمیت بخشی به پلتفرم های خارجی که حتا تو افغانستان هم دفتر رسمی دارن ولی تو ایران ول شدن، الان میتونن بیان دفتر بزنن توی ایران، ما هم ملزمیم بهشون امکانات بدیم و حتی مجوز های مالی مثل ابزار پرداخت به اینستاگرام داشته باشیم. یه نکته دیگه هم در مورد دیتای مردم این بود که هرکسی با دستور پلیس فتا میتونست دیتای پلتفرم ها رو ببره ولی از موقع تصویب قانون همه دیتا بیس ها میره ذیل اصل ۲۵ قانون اساسی و امنیتی ها هم دیگه بهش دسترسی ندارن مگر با حکم قاضی اصل۲۵ . حالا دعوا کجاس؟ همونطور که میدونید کلی آدم دارن غیرقانونی با داده مردم کاسبی میکنن، دستشون بسته میشه. اینا از ناراضیای اتفاقا قدرتمندن... از طرفی کلی شرکت رانتی مثل دیجی کالا و بازار و...که انحصار داشتن توی حوزه شون، الان با باز شدن و اومدن رقیب داخلی و خارجی احساس خطر میکنن. یه چیز مهم دیگه اینه که کلی از روابط و حمایت ها و وام ها که تا دیروز تو عرصه نت رفاقتی داده می شد الان باید شفاف بشه و اعلام بشه... [به نظرتون نباید مافیا با کمک شهروندا کارآگاه و شهردار و بزنه؟] بله خب اگر فضای مجازی صاحب دار بشه دیگه هر دولتی هر کاری دلش میخواد توش نمیکنه نکته مهم دیگه که هی میگن چرا الان چرا این دولت و... در حالیکه این طرح از مرداد پارسال توی مجلس بوده، دی گفتن الان وقت بودجه اس، اردیبهشت گفتن انتخاباته الانم میگن تا اومدن دولت جدید صبر کنید... علت این تاخیر چیه؟ یا میخوان گندکاری ها رو جمع کنن یا رانت ها رو تکمیل کنن یا... درباره فیلتر شدن خارجی ها هم اولا خیلی از این شرکت ها خواستن توی ایران دفتر بزنن، ما جلوشون رو گرفته بودیم... حالا از فردا بیان تکذیب و تمسخرکنن آبروشون نره. دوما برای بخشی هم که شامل تحریم آمریکا میشه و نمیان هم قانون شفاف گفته، تا نبود جایگزین مناسب محدود نخواهد شد./فعلا تمام 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️جنگ قدرت ها در طرح صیانت جواب صفر تا صدِ ابهامات طرح صیانت فضای مجازی 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فریادهای استاد حسن عباسی بر سر بانک‌های ربوی که در چند روز گذشته از جیب مردم پاداش‌های میلیونی و میلیاردی برای خود اختصاص دادند! شما رو ریشه کن میکنیم به حول و قوه الهی 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
🔰دکتر غریب‌آبادی،عضو تیم مذاکره‌کننده درگفتگو با khamenei.ir 👈🏻هفت اقدام ضدتوافق آمریکا در مذاکرات اخیر 🔻آمریکاییها در مذاکرات اخیر حاضر نشدند از موضع عنادآمیز خود کوتاه بیایند.مصادیق مختلفی در اینباره قابل بررسی است: ۱.کل تفاهم را به پذیرش بندی درخصوص انجام گفتگوهای آتی درمورد مسائل منطقه‌ای گره زدند. ۲.حاضر به لغو دستور اجرایی تحریم تسلیحات نشدند که کاملاً با قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام در تناقض آشکار است. ۳.حاضر به برداشتن تحریم‌های ترامپ علیه بیش از ۵۰۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی و لغو قانون تحریمی کاتسا نشدند ۴.حاضر به ارائه تضمین در مورد عدم تکرار رفتارهای مشابه دولت قبل در قبال تفاهم هسته‌ای نشدند؛حتی حاضر نشدند دوره زمانی معقولی را برای تداوم کار شرکت‌هایی که با ایران وارد تجارت می‌شوند،درنظر بگیرند ۵.حاضر به بحث درباره خسارات وارده به ایران دراثر خروج غیرقانونی از تفاهم هسته‌ای نشدند ۶.درباره فعالیت‌ها و تعهدات هسته‌ای زیاده‌خواهی‌هایی رامطرح کردند که حتی فراتر از برجام است ۷.نپذیرفتند که ابتدا آن‌ها باید تمامی تعهدات را انجام بدهند و پس از راستی‌آزمایی،ایران به اجرای تعهداتش بپردازد 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
هدایت شده از یاد ایام
⏳ ۸ مرداد ۱۳۸۶ - سالروز رحات آیت الله مشکینی ( در سن ۸۵ سالگی) 💠 رهبرمعظم انقلاب اسلامی 🔹 آقای مشکینی رحمة الله علیه در زمان حیاتشان من این اعتقاد را داشتم، الان هم در همان اعتقاد هستم یک آدم بی بدیل بود یعنی ما حقا و انصافاً هیچ کسی دیگر را با این جامعیت در خصوصیات مختلف در بین بزرگان روحانی مان نداریم انصافاً یک مرد بی بدیل و بی نظیری بود. وجود ایشان واقعاً برای کشور و ملت ما غنیمتی بزرگ بود و از دست دادن ایشان برای ما خیلی مایه غصه و احساس خسارت بوده است ولی ایشان زندگی پاکیزه و خوبی را گذراندند. الحمدالله در طهارت، صفا، معنویت و روحانیت هم به لقاءالله پیوستند. جایگاه رفیع در جمهوری اسلامی و ریاست مجلس خبرگان رهبری هرگز نتوانست در تواضع و فروتنی او یا زندگی زاهدانه و دامن پاک او کمترین خدشه ای وارد آورد. @yade_ayyam
حضرت علی(ع) از دیدگاه اندیشمندان غیرمسلمان حضرت علي (ع) شخصيتي بزرگ و بي بديل است که در طول تاريخ همواره مورد مدح و ستايش بزرگان قرار گرفته و حتي کساني که به امامت علي (عليه السلام) باور ندارند نيز ، او را در نوع خود يگانه و بي نظير مي دانند. باشگاه خبرنگاران- حضرت علي (عليه السلام) شخصيتي بزرگ و بي بديل است که در طول تاريخ همواره مورد مدح و ستايش بزرگان قرار گرفته و حتي کساني که به امامت علي (عليه السلام) باور ندارند نيز ، او را در نوع خود يگانه و بي نظير مي دانند. مطلبي که پيش رو داريد نمونه‌اي است از گفتار انديشمندان غير مسلمان درباره علي (عليه السلام) ... : بي نظيري علي ( عليه السلام ) مادام ديالافوا ـ سياح فرانسوي ـ گويد : « احترام علي ( عليه السلام ) در نزد شيعه به منتهي درجه است ، و حقاً هم بايد اين طور باشد ؛ زيرا اين مرد بزرگ علاوه بر جنگ ها و فداکاري ها که براي پيشرفت اسلام کرد ، در دانش ، فضايل ، عدالت و صفات نيک بي نظير بود ، و نسلي پاک و مقدس هم از خود باقي گذارد . فرزندانش نيز از اوپيروي کردند ، و براي پيشرفت مذهب اسلام مظلومانه تن به شهادت دادند . اميرالمومنين علي ( عليه السلام ) کسي است که همه ي بت هايي را که اعراب ، شريک خداي يگانه مي پنداشتند شکست ، و وحدت و يگانه پرستي را تبليغ کرد . علي کسي است که تمام اعمال و رفتارش نسبت به مسلمانان منصفانه بود . علي ( عليه السلام ) کسي است که تهديد و نويدش قطعي بود . « مادام ديالافواي مسيحي » در ادامه ي اين بحث ، خطاب به خود چنين مي گويد : چشمان من ! گريه کنيد و اشک هاي خود را با آه و ناله ي من مخلوط نماييد ! و براي اولاد پيامبر ( صلي الله عليه و آله ) که مظلومانه شهيد شدند ، عزاداري کنيد » . (1) علي ( عليه السلام ) داراي بزرگواري و شرافت نفس ژنرال سرپرسي سايکس ـ از مشاهير خاورشناسان انگليسي ـ مي گويد : « او [ علي بن ابيطالب ( عليه السلام ) ] از ميان خلفا به شرافت و بزرگواري نفس مشهور ، و به غايت مراقب حال زيردستان خود بود . القائات فرستاده ها و نماينده ها در او تأثيري نداشت . به هديه هاي آنان ترتيب اثر نمي داد ، با حريف مکار و غدار خود معاويه ابداً طرف نسبت نبود که براي رسيدن به مقصودي که داشت سخت ترين جنايات را مرتکب شده و رذل ترين وسايل را براي پيشرفت خودش بر مي انگيخت . دقت و مراقبت هاي خيلي سخت او [ علي ( عليه السلام ) ] در امانت و ديانت باعث شده بود که اعراب حريص که تمام امپراطوري را غارت کرده بودند از وي ناراضي باشند . ليکن صداقت ، صحت عمل ، دوستي کامل ، رياضت ، عبادت از روي صدق ، خلوص يا تجرد، وارستگي ، آداب و خصايل محموده ي قابل توجهي که در او وجود داشت حقيقتاً صورت قابل ستايشي به وي داده بود . اين که اهالي ايران در او مقام ولايت قايل شده و او را به اصطلاح سرپرست حقيقي و مربي الهي مي دانند واقعاً اين قاعده قابل تحسين و شايان بسي تمجيد است . اگر چه مقام و مرتبه ي او خيلي بالاتر از اين ها است » . (2) تنها راه چاره ، دوست داشتن علي ( عليه السلام ) جانين ـ شاعر آلماني ـ گويد : « علي ( عليه السلام ) را جز آن که دوست بداريم و شيفته او باشيم چاره اي نداريم ؛ زيرا جوان شريف و بزرگواري بود ، وجدان پاکي داشت که از مهرباني و نيکي لبريز بود ، و قلبش مملو از ياري و فداکاري بود ، و از شير شرزه شجاع تر بود ، ولي شجاعتي ممزوج با رقت ، لطف ، دلسوزي ، مهر و عاطفه » . (3) برترين افراد عرب پروفسور استانسيلاس ـ گوريارد ـ فرانسوي ـ گويد : « معاويه از بسياري جهات برخلاف قواعد اسلام رفتار کرده است ، چنان که با علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) که پس از پيغمبر اسلام ( صلي الله عليه و آله ) بزرگ ترين ، شجاع ترين ، پرهيزگارترين ، فاضل ترين ، و خطيب ترين افراد عرب به شمار مي رفت ، در افتاد » . (4) تخطي نکردن علي عليه السلام از راه راست جرجي زيدان ـ نويسنده و دانشمند مسيحي عرب ـ گويد : « معاويه و دوستانش براي پيشرفت مقاصد فردي خود از هيچ جنايتي دريغ نداشتند ، اما علي ( عليه السلام ) و همراهان او ، هيچ گاه از راه راست ، و دفاع از حق و شرافت ، تخطي و تجاوز نمي کردند ... » . (5) بالاتر از مسيح ( عليه السلام ) جرجي زيدان : « اگر بگويم مسيح از علي ( عليه السلام ) بالاتر است عقلم اجازه نمي دهد ، و اگر بگويم علي ( عليه السلام ) از مسيح بالاتر است دينم اجازه نمي دهد » . (5) پهلواني در عين دليري دلسوز و رقيق القلب بارون کاردايفو ـ دانشمند فرانسوي ـ گويد : « علي ( عليه السلام ) مولود حوادث نبود ، بلکه حوادث را او به وجود آورده بود ؛ اعمال او مخلوق فکر و عاطفه و مخيله ي خود اوست ؛ پهلواني بود در عين دليري دلسوز و رقيق القلب ، و شهسواري بود که هنگام رزم آزمايي ، زاهد از دنيا گذشته بود . به مال و منصب دنيا اعتنايي نداشت ، و در حقيقت جان خود را فدا نمود . روحي بسيار عميق داشت که ريشه ي آن ن
اپيدا بود و در هر جا خوف الهي او را فرا گرفته بود » . (6) پاي بند دين در حد شور و عشق ايليا پاولويچ ـ پطروشفسکي مورخ و خاور شناس روسي ـ گويد : « علي ( عليه السلام ) ، پرورده ي محمد ( صلي الله عليه و آله ) عميقاً به وي در امر اسلام وفادار بود . علي ( عليه السلام ) تا سر حد شور و عشق پاي بند دين ، صادق و راستگو بود . در امور اخلاقي بسيار خرده گير بود . هم سلحشور بود و هم شاعر ، و همه ي صفات لازمه ي اولياء الله در وجودش جمع بود ... » . (7) شجاع بي همتا و قهرمان يکه تاز بارون کارادوو ـ مورخ و محقق فرانسوي ـ گويد : « علي ( عليه السلام ) آن شجاع هبي همتا و قهرمان يکه تازي بودکه پهلو به پهلوي پيامبر مي جنگيد. و به اعمال برگزيده و معجزه آسايي قيام نمود ؛ در معرکه ي بدر ، بيست ساله بود که با يک ضرب دست ، يکه سوار قريش را دو نيم کرد؛ در احد شمشير پيامبر ( ذوالفقار ) را به دست گرفت و بر سرها ، خود ( کلاهخود ) مي شکافت و بر تن ها جوشن مي دريد ، و در يورش بر قلعه هاي يهود خيبر ، با يک دست دروازه سنگين آهنين را از جاي کند ، و آن را بالاي سر خود سپر ساخت . و اما پيامبر ( صلي الله عليه و آله ) ، او را بسيار دوست مي داشت و به او بسي وثوق داشت . روزي به سوي علي ( عليه السلام ) اشاره کرد و گفت : « من کنت مولاه فعلي مولاه » . (8) بسيار زيرک و سريع الادراک جرج جرداق ـ نويسنده ي مسيحي عرب ـ مي گويد : « علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) ـ در منبر ، با آرامش خاطر و اعتماد کامل به خويشتن و سخن عادلانه ي خود ، مي ايستاد و سخن مي گفت : او بسيار زيرک و سريع الادراک بود . و راز دل مردم ، هو س ها و خواست هاي دروني آنان را به خوبي مي دانست . دلي داشت مالامال از مهر ، آزادي ، انسانيت و فضيلت ، ... علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) با راستي و راست گويي در زندگي شناخته شد و امتياز يافت » . (9) « واقعاً سزاوار است که در جهان امروز ، آتش افروزان جنگ ، عوامل و مسببان بدبختي هاي ملت ها و افراد ، به سخنان و کمک قهرمان انديشه ي عربي ، بزرگ مرد وجدان انساني علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) گوش فرا دهند و آن ها را حفظ کنند و در مقابل گوينده ي بزرگ آن سخنان ، سر تعظيم فرود آوردند .» (10) علي ( عليه السلام ) شهيد عظمت خود جرج جرداق در جاي دگر کتابش مي نويسد : « در نظر من ، فرزند ابوطالب ( عليه السلام ) نخستين مرد عرب بود که با روح کلي ، يار و همنشين بود ؛ علي ( عليه السلام ) شهيد عظمت خود شد ؛ او در حالي جان سپرد که نماز را در ميان دو لب داشت ، او با دلي سرشار از عشق خدا در گذشت . تازيان ( عرب ها ) قدر و مقام راستين وي را نشناختند تا آن که از همسايگان پارسي آنان مردماني برخاستند که گوهر و سنگريزه را به خوبي از يکديگر باز شناختند » . (11) بيدار کننده بردگان جرج جرداق مسيحي در بحث « بردگي » نظر علي ( عليه السلام ) و عمر بن خطاب را مقايسه نموده ، مي گويد : « عمر گفت : مردم را چرا به بندگي گرفتيد ؟ و در حال که مادرانشان آنان را آزاده زاده اند . اين گفتار متوجه اربابان است و جز نصيحتي بيش نيست . ولي علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) بردگان را بيدار مي کرد و مي فرمود : « بنده ي ديگري مباش که خداوند تو را آزاد آفريده است » بلندي انديشه را بنگر » . (12) علي ( عليه السلام ) کشته عدالت جرج جرداق کلام رسايي درباره عدالت امام علي ( عليه السلام ) دارد : « قتل في محرابه لعدالته » علي ( عليه السلام ) به خاطر عدالت خويش در محراب نمازش کشته شد » . (13) متلاطم نشدن درياي وجود علي ( عليه السلام ) جرج جرداق : « آب هاي عالم ؛ آب حوض ، آب استخر ، آب درياچه و آب اقيانوس قابليت تلاطم را دارد ، ولي چيزي که متلاطم نشد ، درياي وجود علي ( عليه السلام ) بود که هيچ کس و هيچ چيزي نتوانست آن را متلاطم کند » . (14) قطب عالم اسلام جرج جرداق : « علي بن ابي طالب ، در خرد ، يگانه بود ، او قطب اسلام و سرچشمه ي معارف و علوم عرب بود ، هيچ دانشي در عرب وجود ندارد ، مگر آن که اساسش را علي عليه السلام پايه گذاري کرده ، يا در وضع آن ، سهيم و شريک بوده است » . (15) سلطنت بردل ها جرج جرادق : « اي دنيا چه مي شود اگر تمام نيروهاي خود را فشرده سازي ، و در هر زمان مردي چون علي را ، با خرد و قلب و زبان و ذوالفقارش بياوري . اگر چه علي ( عليه السلام ) چون امويان بر مردم حکومت نکرد و رسالتش براي چنان حکومتي نبود ، اما حکومت بر دل هاي مردم پاک سيرت را از دست نداد . ويژگي هايي که او به عنوان يک انسان نمونه و والا داشت ، اين شايستگي را به وي داد که بر دل ها سلطنت کند » . (16) شهيد بزرگوار
واشنگتن ارونيک ـ محقق و نويسنده آمريکايي ـ مي گويد : « علي ( عليه السلام ) از برجسته ترين خانواده هاي نژاد عرب ، يعني قريش بود . او داراي سه خصلت بزرگ : شجاعت ، فصاحت ، و سخاوت بود . روح دلير و شجاع او بود که او را شايسته عنوان ( شيرخدا ) نمود ، لقبي که پيغمبر ( صلي الله عليه و آله ) به او عطا فرمود» . (24) ستاره درخشان علم و ادب دکتر بولس سلامه ـ اديب و حقوق دان بزرگ مسيحي ـ مي گويد : « علي ( عليه السلام ) به مقامي رسيده است که يک دانشمند ، او را ستاره درخشان آسمان علم و ادب مي بيند ، و يک نويسنده برجسته ، از شيوه نگارش او پيروي مي کند ، و يک فقيه ، هميشه بر تحقيقات و ابتکارات او تکيه دارد . علي ( عليه السلام ) در قضاوت هاي خود استثنايي قايل نمي شد ، و به طور مساوي آنچه را که شايسته بود حکم مي کرد ، و تفاوتي ميان ارباب و بنده نمي گذاشت . علي ( عليه السلام ) همواره از وضع رقت بار يتيمان و فقيران بسيار متأثر و غمگين مي شد » . (25) دانشمند بي نظير اسلام رودلف زيگر ـ محقق و نويسنده آلماني ـ مي گويد : « در صدر اسلام علي ابن ابي طالب ( عليه السلام ) ، يکي از دانشمندان بي نظير اسلام بود . علي ( عليه السلام ) در کشورهاي ديگر به خصوص در ايران به خوبي شناخته مي شد در حالي که مردي جوان به شمار مي آمد ، و کمتر اتفاق مي افتاد که يک دانشمند جوان بتواند در خارج از زادگاه خويش معروفيت و احترام پيدا کند » . (26) نمونه کامل تقوي ويل دورانت ـ خاورشناس مشهور انگليسي ـ مي گويد : « علي ( عليه السلام ) در جواني ، نمونه کامل تواضع ، تقوا ، نشاط و اخلاص ، در راه دين است . خوش منظر و نيکو خصال ، و پر انديشه و درست پيمان بود » . (27) دروازه ي شهر علم لامنس ـ خاورشناس معروف بلژيکي ـ مي گويد : « براي علي ( عليه السلام ) اين بس است که تمام اخبار و معارف اسلامي ، از او سرچشمه مي گيرد ، او حافظه و نيروي شگفت انگيزي داشته است . همه علما و دانشمندان ، اخبار و احاديث خود را براي وثوق و اعتبار به او مي رسانند . علماي اسلام از مخالف و موافق ، از دوست و دشمن ، مفتخرند که گفتار خود را به علي ( عليه السلام ) مستند کنند ؛ چه گفتار او حجيت قطعي داشت و او دروازه ي شهر علم بود ، و با روح کلي پيوستگي کامل داشت » . (28) دريا فضايل رينولدالين نيکلسون ـ محقق و خاورشناس معروف انگليسي ـ مي گويد : « علي ( عليه السلام ) برجستگي ها و فضايل بسيار داشت . او هوشيار ، دور انديش ، شجاع ، صاحب راي ، حليم ، وفادار و شريف بود » . (29) علي ( عليه السلام ) مرد عقيده و احتجاج ابوالفرج اهرون مشهور به ابن العبري ـ مورخ و دانشمند مسيحي ـ مي گويد : « علي ( عليه السلام ) بود که در عصر خلفا ، خلأ ناشي از فقدان حضرت رسول اکرم ( صلي الله عليه و آله ) را جبران نمود . او مبارزات عقيدتي را ، پس از پيغمبر ( صلي الله عليه و آله ) بر عهده داشت . احتجاجات و مناظرات آن حضرت ، در تاريخ گواه اين مدعي است . وجود مقدس حضرتش ، در کنار خلفا ،خلأيي را که از فقدان مقام والاي نبوي حاصل شده بود ، پر مي کرد و کتاب هاي شيعه و سني ، سرشار است از اين گونه مسايل ، و نمونه بارزش سخن عمر : « لولا علي لهلک عمر» است ؛ که حداقل هفتاد بار آن ، در تاريخ ضبط گرديده است » . (30) پي نوشت :
جرج جرداق ـ اديب و نويسنده مشهور لبناني ـ گويد : « علاقه علي ( عليه السلام ) نسبت به مردم ، و محبت و دوستي مردم نسبت به علي ( عليه السلام ) ، گواه آن است که بزرگوار حقيقي ، کسي است که دوستدار نيکي باشد و در راه آن شهيد شود ، علي ( عليه السلام ) همان شهيد بزرگوار است » . (17) کوه استوار جرج جرداق : « آري علي ( عليه السلام ) در گذرگاه تاريخ به عنوان امام حق و نيکي ، همانند کوهي استوار قرار گرفته ، به گونه اي که حوادث کوبنده و بادهاي سخت ، آن را متزلزل نمي کند . آنان که با علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) دشمني مي کردند هم خود گمراه شدند و هم ديگران را گمراه ساختند و سرانجام سربه زير خاک فرو بردند و خاموش شدند و از آن ها نام و نشاني ، جز لعن و نفرين اسنان هاي آگاه باقي نماند . وجدان پاک انسان ها ، آن ها را از بين رفته و ذليل مي شمارد ، اگر گناه و زشتي و تبه کاري ، در پيشگاه وجدان انسان ، ارزش داشته باشد آن ها هم ارزشي دارند » . (18) علي ( عليه السلام ) شعله هاي فروزان در دل ها جرج جرداق : « علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) شعله هاي فروزان در دل ها ، و حرارتي نيرو بخش در جان ها ، و منطقي شفابخش در عقل ها است . او مستند شناخته و معتقد است که پيامبر ( صلي الله عليه و اله ) اسلام وصيت کرده ، و حتي از صحابه ، قلم و دوات خواسته که حضرت علي ( عليه السلام ) را به جانشيني خود کتباً منصوب کند . ولتر از اجرا نشدن اين وضعيت متأسف است و مي گويد : آخرين اراده ي پيامبر اسلام ( صلي الله عليه و اله ) اجرا نشد»، زيرا او علي ( عليه السلام ) را به جانشيني خود منصوب کرده بود ، و حال آن که پس از مرگش ، عده اي ابوبکر را برگزيدند » . (19) يگانه نسخه ي عالم شبلي شميل ـ از پيشتازان مکتب ماديگري ـ مي گويد : « امام علي ابن ابي طالب ( عليه السلام ) بزرگ بزرگان ، يگانه نسخه اي است که نه شرق و نه غرب ، نه در گذشته و نه در امروز صورتي مطابق اين نسخه نديده است » . (20) همانند پيامبران (عليه السلام) جبران خليل جبران ـ يکي از بزرگترين نويسندگان و متفکران مسيحي عرب ـ مي گويد : « من معتقدم که فرزند ابوطالب نخستين عرب بود که با روح کلي ، رابطه برقرار کرد . او نخستين شخصيت از عرب بود که لبانش نغمه ي روح کلي را در گوش مردمي طنين انداز نمود که پيش از او نشنيده بودند ... او از اين دنيا رخت بر بست در حالي که رسالت خود را به جهانيان نرسانيده بود . او چشم از اين دنيا پوشيد مانند پيامبراني که در جوامعي مبعوث مي شدند که گنجايش آن پيامبران را نداشتند ، و به مردمي وارد مي شدند که شايسته ي آن پيامبران نبودند ، و در زماني ظهور مي کردند که زمان آنان نبود . خدا را در اين کار حکمتي است که خود داناتر است » . (21) شهيد عدالت کارلايل ـ فيلسوف بزرگ انگليسي ـ مي گويد : « ما را نمي رسد جز آن که علي ( عليه السلام ) را دوست بداريم و به او عشق بورزيم ، چه او جوان مردي است بس عالي قدر و بزرگ نفس ، از سرچشمه ي وجدانش خير و نيکي مي جوشيد ، از دلش شعله هاي شور و حماسه زبانه مي زد ، شجاع تر از شير ژيان بود ولي شجاعتي ممزوج با لطف ورحمت و عواطف رقيق و رافت ... در کوفه کشته شد ، شدت عدلش موجب اين جنايت گرديد ، چنانکه هر کس را ماند خود عادل مي ديد ، پيش از مرگش درباره ي قاتل خود گفت : و اگر زنده ماندم خودم نمي دانم [ با ضارب چه کار کنم ] و اگر در گذشتم کار به دست شما است ، اگر خواستيد قصاص نماييد در برابر يک ضربت تنها زنيد ، اگر در گذريد به تقوا نزديک تر است . (22) علي ( عليه السلام ) مظهر حق ميخائيل نعميه ـ نويسنده صاحب نظر و متفکر مسيحي عرب ـ مي گويد : « قدرت نمايي و قهرماني امام علي ( عليه السلام ) تنها در حدود ميدان هاي جنگ نبود ، قهرماني بود در صفاي بصيرت ، و طهارت وجدان ، و سحر بيان ، و حرارت ايمان ، و عمق روح انسانيت ، و بلندي همت ، و نرمي طبيعت ، و ياري محروم و رهايي مظلوم از چنگال متجاوز و ظالم ، و فروتني براي حق به هر صورت و مظهري که حق برايش تجلي نمايد ، اين نيروي قهرماني هميشه محرک و انگيزنده است گر چه روزگارها از آن بگذرد ... دانشمندان غربي پاي منبر علي ( عليه السلام ) نويسيان ـ دانشمند مسيحي ـ مي گويد : « اگر امام علي ( عليه السلام ) اين خطيب با عظمت و اين گوينده ي زبر دست ، امروز در همين عصر ، بر منبر کوفه مي نشست ، شما مي ديديد که مسجد کوفه با آن همه وسعت ، از مردم مغرب زمين و دانشمندان جهان براي استفاده از درياي خروشان علم علي ( عليه السلام ) موج مي زد » . (23) شير خدا
1. اسد عليزاده ، اکبر ، امام علي عليه السلام از نگاه انديشمندان غير شيعه ، ص 100 -101 . 2. همان ، ص 101 - 102 . 3. سراج ، محمد ابراهيم ، امام علي عليه السلام خورشيد بي غروب ، ص 324 . 4. همان . 5. همان ، ص 325 . 6. کريم خاني ، صمداني ، علي عليه السلام فرانسوي اديان ، ص 16 . 7. سراج ، محمد ابراهيم ، امام علي عليه السلام خورشيد بي غروب ، ص 325 . 8. همان ، ص 331 . 9. همان ، ص 333 . 10. جرج جرداق ، امام علي عليه السلام صداي عدالت انساني ، ترجمه ي هادي خسرو شاهي ، ج 4 ، ص 468 . 11. همان ، ص 467 . 12. جرج جرداق ، الأمام علي عليه السلام صوت العداله الأنسانيه ، ج 5 ، ص 1222. 13. جرج جرداق ، امام علي عليه السلام صداي عدالت انساني ، ترجمه ي هادي خسرو شاهي ، ج 1 ، ص 227 . 14. مظاهري ، حسين ، چهارده معصوم ، ص 49. 15.همان ، ص 52 . 16.جرج جرداق ، الأمام علي عليه السلام صوت العداله الأنسانيه ، ج 1 ، ص 103 . 17. رهبر ، محمد تقي ، علي عليه السلام ابر مرد مظلوم ، ص 292 . 18. جرج جرداق ، امام علي عليه السلام صداي عدالت انساني ، ترجمه هادي خسرو شاهي ، ج 6 ، ص 716 . 19. همان ، ص 716 - 717 . 20. جمعي از دبيران ، داستان غدير ، ص 293 . 21. جعفري ، محمد تقي ، ترجمه و تفسير نهج البلاغه ، ج 1 ، ص 171 . 22. عبدالفتاح عبد المقصود ، الأمام علي بن ابي طالب عليه السلام ، ج 1 ، مقدمه ، ترجمه ي سيد محمد مهدي جعفري ، ص سيزده . 23. همان ، ص پانزده . 24. رضايي ، عبدالرحمن ، در آستانه آفتاب ، ص 39 . 25. کريم خاني ، صمداني ، علي عليه السلام فراسوي اديان ، ص 15 . 26. همان ، ص 20 . 27. همان ، ص 23 . 28. همان ، ص 24 . 29. همان ، ص 25 . 30.همان ، ص 27 . 31. همان ، ص 33
هدایت شده از عموفیدل / سعیدیسم 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 اگه میخوای هالیوودی باشی اول باید یهودی بشی 🔻طنز نقادانه خرس عروسکی، نشان از سیطره یهود بر هالیوود و تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها در تئوری قدرت نرم این قوم دارد که طبق کتاب "تلمود" همه انسان ها را حیواناتی باشعور و درخدمت یهود دانسته! ♨️ یکی از روش‌های یهود، برای پیش بردن اهداف استکباری خود تولید فیلم و سریال‌های سحرآمیز با دست‌اندرکاران یهودی، جهت بازخوانی اسطوره‌های باستانی شرک‌‌آمیز در هالیوود است. 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
هدایت شده از عموفیدل / سعیدیسم 🔆
▪️هزاران کشاورز آمریکایی مبتلا به سرطان خون از کارخانجات مونسانتو بخاطر مواد سرطان زایی که در علف کش راند آپ استفاده شده شکایت کردند متاسفانه این علف کش در ایران هم استفاده میشه 💬 جناب آقای استیون 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
هدایت شده از عموفیدل / سعیدیسم 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍بررسی مستند فضاسازی عملیات روانی علیه آرامش مردم توسط رسانه های نزدیک به حسن روحانی و آذری جهرمی 🔹️کلمه "مهاجرت" حتی رتبه بیستم سرچ های مردم ایران نیست. سایت انتخاب در یک دروغ آشکار و برای ایجاد هراس کاذب مدعی شده بود قرار است اینترنت در کشور محدود شود!! و به همین دلیل مردم به دنبال سرچ کلمه مهاجرت در گوگل هستند!! 🔹️این رسانه حسن روحانی همچنین در دروغی عجیب تر مدعی شده مردم به خاطر این طرح در ایران شروع به سرچ کلمه مهاجرت کرده اند! 🔹️ این در حالی است که طرح مجلس نه تنها اینترنت را محدود نمی‌کند بلکه احتمالا می‌تواند به رفع فیلتر برخی شبکه‌ها مثل تلگرام و توییتر منجر شود. ازبین رفتن فیلترینگ هم عملا یکی کاسبی های رسانه‌های اصلاح‌طلب برای ترساندن مردم را تعطیل خواهد کرد. 🔹️این رسانه‌ها در شدید ترین شرایط اقتصادی کشور از التهابات ارز و دلار و خودرو گرفته تا کمبود مرغ و تخم‌مرغ با انتشار دروغ‌های مشابه تاثیر زیادی در تشدید فشار بر مردم داشتند. 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
هدایت شده از عموفیدل / سعیدیسم 🔆
پاسخ قالیباف به نامه رضا کیانیان 🔹رضا کیانیان عضو کمپین تبلیغاتی حسن روحانی در نامه‌ای به قالیباف با اشاره به گرانی، تورم، بیکاری و مشکلات کشور در نامه‌ای از رییس مجلس خواسته بود به جای طرح حمایت از کاربران فضای مجازی، این مشکلات را حل کند. حالا رییس مجلس یک روز پس از این نامه پاسخ وی را داده است. متن نامه قالیباف به این شرح است: 🔹از روزی که کار این مجلس شروع شد یک روز هم نبوده که از بی‌عملی و بیخیالی آقایانی که مسئولان اجرایی کشور در حوزه‌های اقتصادی بوده‌اند خون به دلمان نشده باشد. ⁣ 🔹وظیفه اصلی مجلس ریل گذاری برای اصلاح زیرساخت اقتصاد است که در آن هم اقداماتی انجام شده است. 🔹بسیاری از اقدامات مانند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ایجاد شغل، وام ازدواج و وام مسکن و ... با وادار کردن دولت به انجام کار توسط مجلس محقق شده است؛ اگر توان و اراده دولت بیش از این بود بی‌گمان نتایج بسیار بیشتری به دست می‌آمد. 🔹در خصوص طرح صیانت هم نکاتی که لازم بود را گفته‌ام. برنامه مجلس بستن اینستاگرام و واتس اپ و سایر پلتفرم‌های پرکاربرد که کسب و کارهای مردم در آنها تعریف شده نیست. بسیاری از آنچه درباره این طرح ادعا می‌شود اصلا در آن وجود ندارد؛ البته در طرح موجود ابهاماتی دارد که آن‌ها در بررسی‌های کمیسیون اصلاح خواهد شد. 🔹جلسات کمیسیون را هم به صورت علنی برگزار می‌کنیم تا هم کارشناسان فرصت نقد داشته باشند و هم مردم در جریان آنچه برایشان اهمیت حیاتی دارد قرار گیرند. با بگیر و ببند نمی‌توان مدیریت فرهنگی کرد و ما هم به این قائلیم و آن را باور داریم. 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
هدایت شده از عموفیدل / سعیدیسم 🔆
متن نهايي- 26تير 1400.pdf
714.1K
❌ بررسی‌ها نشون میده که نه تنها مخالفین که حتی بسیاری از موافقینِ طرح هم اون رو کامل نخونده‌اند‼️ 🇮🇷 چالش ملی 🇮🇷 💢 آخرین نسخه از متن کامل طرح حمايت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی #⃣ 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
🔴 مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر برگزار می‌کند 🔴 ✨ مسابقه عظیم قرآنی و فرهنگی «نور علی نور» ✨ ❇️ با ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی شامل: 🎁 ۱۰ کارت هدیه یک میلیون تومانی 🎁 ۲۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی 📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۵ شهریور ماه 🌐 ثبت‌نام در مسابقه، دریافت نسخه PDF مقاله و عضویت در کانال اطلاع‌رسانی از طریق لینک زیر: 🆔 zil.ink/noor_test
علیه‌السلام و سازماندهی مبارزان مسلمان حضرت آیت_الله_العظمی_خامنه‌ای: «یک آدمى که فقط مسأله مى‌گوید، کارى به حکومت و مبارزه‌ى سیاسى ندارد که زیر چنین فشارهایى قرار نمى‌گیرد . ... ما خیال مى‌کنیم علیه السلام، یک آقاى مظلوم بى سر و صداى سر به زیرى در مدینه بود و رفتند او را زندانى کردند و بعد مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس، قضیه این نبود. قضیه یک مبارزه‌ى طولانى تشکیلاتى، یک مبارزه‌اى با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامى بود.» ۶۴/۰۱/۲۳   @qom_khamenei_ir