eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
30.1هزار ویدیو
36.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
بررسی شبهاتی پیرامون مراسم اربعین حسینی ؛ حجت الاسلام جعفری 👆👆👆👆👆
نقد و بررسی ادعاهای احمد الحسن ؛ جلسه اول: اشاره ای به مدعیان مهدویت در سه دهه اخیر عراق / حجت الاسلام دکتر جعفری👇👇👇👇👇
نقد و بررسی ادعاهای احمد الحسن ؛ جلسه دوم / حجت الاسلام جعفری ☝️☝️☝️☝️
جلسه سوم نقد ادعاهای احمد الحسن ؛ حجت الاسلام جعفری ☝️☝️☝️☝️
🔰 فحش، تهمت، ناسزا و قلت یاران و کثرت دشمنان نباید مانع انجام تکلیف باشد 🔻 علامه مصباح یزدی در جمع فارغ التحصیلان موسسه امام (ره): 🔹طبق روایات علما وارثان هستند اما وارثان انبیا چه وظیفه‌ای بر عهده دارند؛ به عبارت بهتر انبیا چه وظیفه‌ای داشته اند که وارثان انبیا نیز از آن‌ها ارث ببرند؟ 🔸شارع، دو نوع حکم دارد؛ احکام امضائی و احکام تعبدی و آنچه که عقل بشر نمی‌تواند به آن دست یابد، احکام امضائی است، وگرنه مستقلات عقلیه را می‌توان با عقل درک کرد؛ لذا برخی معتقدند تنها وظیفه انبیا، بیان احکام شرعی تعبدی است و بر همین اساس وظیفه وارثان انبیا نیز یاد گرفتن مسائل شرعی و بیان آن‌ها برای مردم است. 🔹بر اساس این نگاه، تنها وظیفه عالمان، نوشتن رساله و آگاه کردن مردم از تکالیف شرعی تعبدی است؛شاید بسیاری از افراد کمابیش چنین تفکری را قبول دارند، اما طبق آیات قرآن کریم و روایات، وظیفه انبیا تنها بیان احکام شرعی نیست؛ انبیا تنها به خاطر بیان احکام فقهی مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گرفتند؛ سیدالشهدا علیه‌السلام هم تنها به خاطر فتوا به احکام تعبدی، به شهادت نرسید. 🔸اولین وظیفه پیامبران، یادآوری و مطالبه فطرت خداپرستی از مردم است؛ وظیفه دوم آنها، یادآوری نعمت‌های الهی برای مردم است تا آنها لزوم شکر خداوند را درک کنند؛ وظیفه دیگر انبیا بیان احکام و تبلیغ است و در آخر انبیا وظیفه دارند تا عقل‌هایی را که زیر حجاب‌ها و غبارها دفن شده اند را زنده کنند. از این رو وارثان انبیا نیز چنین وظیفه هایی دارند. 🔹عقل، همیشه کارآمد نیست؛ عقل زمانی می‌تواند کارآیی داشته باشد که اولا مبتلا به غفلت نباشد، ثانیا دچار نسیان و فراموشی نشده باشد و ثالثا حجاب هوای نفس روی آن حائل نشود و فرد تسلیم شیطان نشود. 🔸هیچ فرد عاقلی سکه طلا را با یک هزارتومانی – هر چقدر هم که نو و زیبا باشد – عوض نمی‌کند و کسی هم که چنین کند، از نگاه مردم کم عقل است. اما اگر به زندگی خودمان نگاه کنیم شاید شبیه چنین کاری را زیاد انجام داده باشیم؛ مثلا یک ساعت از عمر که می‌توان در آن کاری انجام داد تا اجر بی نهایت نصیبمان گردد را در مقابل لذت‌های زودگذر دنیایی از دست داده ایم. این کارها نیز بچه گانه و کم عقلی است، اما گاهی مرتکب می‌شویم. 🔹زیانکارترین مردم کسانی هستند که در مسیر گمراهی تلاش می‌کنند و در عین حال گمان می‌کنند که در مسیر رستگاری هستند؛ مبادا ما گمان کنیم که وارثان انبیا هستیم و کارمان، بهترین کارهاست، اما هدفمان، تنها دنیا باشد! در این صورت مصداق همین آیه خواهیم بود. 🔸هر کسی فقط دنیا را بخواهد، خدا به او خواهد داد؛ اما در آخرت از عذاب الهی، ایمن نخواهد بود. 🔹هر کدام از ما باید منصفانه خودمان را ارزیابی کنیم؛ ببینیم زمانی که از خواب بیدار می‌شویم با انگیزه مادی کار می‌کنیم و یا انگیزه الهی؟ اگر قرار باشد انگیزه ما، مادی باشد، با کافران چه تفاوتی خواهیم کرد؟ 🔸همه پیامبران، اگر چه در قلت و ضعف بوده‌اند، اما این سبب نشد تا به وظیفه خود عمل نکنند؛ آن‌ها نگفتند که من تنها هستم و نمی‌توانم در مقابل همه مردم، کاری از پیش ببرم. 🔹اگر ما وارث انبیا هستیم، نباید از تنها بودن و قلت نفرات بترسیم، باید ببینیم خدا چه می‌پسندد و به دنبال آن باشیم؛ در این مسیر نیز خودمان را برای تحمل انواع تهمت ها، فحش ها، ناملایمات، شکنجه‌ها و حتی کشته شدن نیز آماده کنیم. @tabyinir
8.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دانشمندانی که در طی چند دهه اخیر به اسلام گرویدند👆👆👆👆👆
هدایت شده از مصباح دوستان
🔹 انتقاد بی سابقه علامه از حوزه و دولت: ⭕️ مسئول حفظ ایمان مردم، حوزه علمیه است و باید نزد خدا پاسخگو باشد ؛ وای به روزی که بگندد نمک// وگرنه نه به خون شهدا بلکه به خون سیدالشهدا (ع) خیانت کرده است// بدون مدیریت صحیح جامعه، نمی توان جامعه را معتقد نگه داشت 🔹 فرق اساسی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها، اسلامی بودن انقلاب است 🔸 در ایران استقلال و آزادی در کنار جمهوری اسلامی مطرح می شد. حتی برخی از علمای محترم، با دیدن وضع شکنجه و فشارهای رژیم طاغوت بر مردم انقلابی، به پاریس رفتند تا با امام (ره) صحبت کنند تا شاید ایشان معتدل تر شود و به کمتر از تغییر حکومت رضایت دهد؛ به عنوان نمونه شورای سلطنت تشکیل شده و قدرت استبدادی شاه کمتر شود، اما امام راحل (ره) در جواب آن ها فرموده بودند که به ایران برگردید و برای جمهوری اسلامی تبلیغ کنید! 🔹حتی بعد از انقلاب نیز وقتی قرار شد رفراندوم برگزار شود، بسیاری از بزرگان و سیاستمداران نظرشان بر این بود که نوع حکومت کشور، حکومت جمهوری یا جمهوری دموکراتیک باشد، اما امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد. 🔸 اگر قرار باشد، نهادی عهده دار شناخت اسلام و تبلیغ آن شود، نهاد روحانیت است. 🔹 هنوز مسئولین نظام اسلامی هم، ابعاد مختلف اسلام را نمی شناسند 🔸تأسف بیشتر از این که در برخی محافل حوزوی به عنوان بحث های علمی مطرح می شود که چیزی به نام حکومت در اسلام نداریم؛ یک امامت داریم و بس؛نهایتا یک امر به معروف و نهی از منکری هم داریم که البته اجرای آن هم شرایطی دارد و لذا صرف وجود خوف ضرر کفایت می کند که تکلیف ساقط شود! 🔹 امروز صدر تا ذیل باورهای اسلامی، در معرض تشکیک قرار گرفته است و البته نیز شیاطین، هر روز راه های تخریب اعتقادات رابهتر و بیشتر اجرا می کنند؛ آیا مسئولیت مقابله فکری با این شیاطین را چه کسانی بر عهده دارند؟ تحصیل کردگان آمریکا و انگلیس؟ یا دانشمندان مکاتب مارکسیستی؟ یا سپاه و ارتش؟ آیا غیر از روحانیت، این تکلیف را بر عهده دارد؟ 🔸 خداوند نیاورد روزی را که نمک بگندد و حوزه علمیه ای که خود وظیفه حفاظت از اسلام را بر عهده دارد، زمینه ضعف آن را فراهم کند 🔹 برای تحقق حوزه علمیه تراز انقلاب، سه رکن مهم لازم است؛ شناخت، تقوا؛ بصیرت اجتماعی 🔸 هر کدام از این سه رکن که تضعیف شود، حوزه باید نزد خدا پاسخگو باشد؛ چرا که نه تنها به شهدا خیانت شده بلکه به خون انبیاء و اولیای الهی و سیدالشهدا (ع) نیز خیانت می شود. 🔹بدون مدیریت صحیح جامعه، نمی توان نسل آینده را مسلمان معتقد، نگه داشت 🔰 سخنرانی در مراسم افتتاحیه حوزه علیمه معصومیه / 13 شهریور ماه 97 https://eitaa.com/mesbahedustan https://sapp.ir/mesbahedustan
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 #عکس_نوشت | با مخالف حجاب کاری نداریم اما با تبلیغ مخالفت با حجاب مقابله می کنیم 🆔 @rasanews_agency
📝📝نجف و جهان جدید 🔰به بهانه فتوای تازه آیت‌الله حکیم درباره مرتد ⚛ @jomhuriyat ♈️راوی : آیت‌الله‌العظمی سید محمدسعید حکیم یکی از چهار مرجع تقلید برجسته نجف در پاسخ به استفتایی درباره مجازات مرتد گفته که مجازات دنیوی ارتداد وظیفه‌ ما نیست. متن پاسخ ایشان این است: «هیچ شکی نیست که آنها [افراد مرتد] در آخرت سزاوار مجازاتی عظیم هستند. خداوند متعال می‌فرماید: کسانی که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان طاغوتند که آنان را از روشنایی به سوی تاریکی‌ها به در می‌برند. آنان اهل آتشند که خود در آن جاودانند. مجازات در این دنیا وظیفه‌ ما نیست». آیت‌الله محمد سعید حکیم نوه دختری مرحوم آیت‌الله‌العظمی سید محسن حکیم است. مرحوم حکیم از نخستین مراجعی بود که حکم به طهارت ذاتی اهل کتاب داد و پس از وی این فتوا بین فقها رواج پیدا کرد. ♈️چندی پیش نیز خبر تغییر نظر آیت‌الله‌العظمی سیستانی درباره نجاست کفار غیر کتابی (مانند آتئیست‌ها و مارکسیست‌ها) منتشر شد که ایشان از فتوای خود برگشته و اکنون در این‌باره احتیاط می‌کند. اگر چه غالب فقها همچنان بر رأی دیرینه اغلب فقهای اسلامی در مساله‌ ارتداد پابرجا هستند، اما برخی نیز با نگاه دیگری به این مسأله ‌نگریسته‌اند. ♈️ابوالصلاح حلبی؛ فقیه و متکلم برجسته شیعه در قرن پنجم هجری در کتاب خود (الکافی، ص 311) تصریح کرده که اگر کسی با استدلال، کافر شود احکام مرتد بر وی جاری نمی‌شود: «فأما ما يعلم كونه كافرا له باستدلال، من جبر أو تشبيه أو إنكار إمامة إلى غير ذلك، فليس بِرِدَّة و إن كان كفرا». ♈️آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی نیز در مقاله‌ای که مرداد 63 در مجله مکتب اسلام منتشر کرده، گفته است: «گاه کسی ناآگاهانه و بر اثر وساوس مبلغان گمراه و یا اشتباهاتی که در مطالعات برای او روی داده ... به سوی کفر می‌رود، بی آنکه هیچ سوءنیتی داشته باشد ... ما احتمال می‌دهیم که روایات قتل مرتد مخصوص افرادی باشد که آگاهانه راه خلاف را می‌پیمایند ... از آنجا که الحدود تدرء بالشبهات، اجرای حدود در مواردی که قطعی نیست ملغی می‌شود، همین احتمال جمع میان روایات کافی است که اجرای حد اعدام را در مورد مرتدین خالی از سوء نیت به تأخیر بیاندازیم و آنها را زیر پوشش تبلیغات صحیح اسلامی قرار داده، راه بازگشت منطقی و استدلالی را به روی آنها بگشاییم و اجازه دهیم آنها خود را اصلاح کنند». ⚛ @jomhuriyat ♈️مرحوم آیت‌الله‌العظمی منتظری نیز در اواخر عمرش به نظر مشابهی رسیده و معتقد شده بود مرتد کسی است که به حقانیت دین اسلام رسیده باشد و از روی عناد و لجاج با اسلام، دین خود را تغییر دهد، اما اگر کسی بر اساس مطالعه و بررسی به این نتیجه برسد که دین اسلام حق نیست و دین دیگری بر حق است، اگر چه که مقدمات و دلایل این نتیجه‌گیری از نظر ما غلط هم باشد، لکن چنین فردی مشمول احکام مرتد نیست. ♈️مرحوم آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی هم در درس خارج فقه رمضان سال 1420 گفته بود که چون هیچ دلیل معتبری برای تبلیغ اسلام با زور شمشیر و قتل وجود ندارد، بنابر این باید در مسأله ارتداد نیز تأسیس اصل کنیم و بگوییم که اصل بر تبلیغ اسلام با حکمت و استدلال و کار فرهنگی است و تکلیف روایات مشکوک یا موارد فاقد نص را با این اصل روشن کنیم (مجله حکومت اسلامی، شماره 15). ♈️برخی نیز اعتقاد دارند حکم مرتد در اسلام، یک مسأله فکری به شمار نمی‌آید، بلکه حکمی است که شرایط جامعه‌ صدر اسلام اقتضای چنین حکمی را داشته و آنچه از دید شرع محکوم شده همین حالت یعنی هرج و مرج جامعه است، نه طرح اندیشه‌های مخالف درباره موضوعات دینی. طبق این مبنا حکم اسلام چیزی بیش از این نبوده و جز به مقبولات عمومی حکمی صادر نشده است. ♈️آیت‌الله سید سعید حکیم اما با حکم اخیر خود نشان داده است که حتی اگر ارتداد فردی با معنای سنتی و مشهور آن به اثبات برسد باز هم مجازات دنیوی آن به عهده‌ ما نیست و نمی‌باید به وی تعرضی شود. نظر اخیر وی و آقای سیستانی نشان می‌دهد که نجف در مواجهه با جهان معاصر در استمرار سنت مرحوم سید محسن حکیم، مواجهه و تأمل جدی‌تری را در پیش گرفته است. 🔰نقل از: راوی؛ گزارشگر فرهنگ، سیاست و اجتماع