eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
سید محمد طباطبایی: تعرض به حجاب یک زن مسلمان عامل جنگ مسلمانان و پیامبر با یهود بنی قينقاع: پیامبر این تعرض را پیمان شکنی حساب کردند: قال ابن هشام : وذكر عبد الله بن جعفر بن المسور بن مخرمة ، عن أبي عون ، قال : كان من أمر بنى قينقاع أن امرأة من العرب قدمت بجلب لها ، فباعته بسوق بنى قينقاع ، وجلست إلى صائغ بها ، فجعلوا يريدونها على كشف وجهها ، فأبت ، فعمد الصائغ إلى طرف ثوبها فعقده إلى ظهرها ، فلما قامت انكشفت سوأتها ، فضحكوا بها ، فصاحت ، فوثب رجل من المسلمين على الصائغ فقتله ، وكان يهوديا ، وشدت اليهود على المسلم فقتلوه ، فاستصرخ أهل المسلم المسلمين على اليهود ، فغضب المسلمون ، فوقع الشر بينهم وبين بنى قينقاع . السيرة النبوية - ط مكتبة محمد علي صبيح وأولاده نویسنده : ابن هشام الحميري    جلد : 2  صفحه : 561 https://lib.eshia.ir/16044/2/561/%D9%82%D9%8A%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B9 چند نکته: این تعرض ه حجاب را از بین برنده قرداد صلح را با یهود بنی قينقاع تلقی کردند: (برخی این روزها و سالهای اخیر می گفتند اصلا حجاب برای پیامبر مهم نبود!) نکته دوم: یهودیان که سالها ساکن این شهر بودند بخاطر همین اخراج شدند!
( علیه السلام ) تا ابد بانیِ کل مهربانی ها ، حسن لافتی الا علی و لا کریم ، الا حسن شب کربلا مثل روز است روشن ( کربلا رفته ها ، بینُ الحرمین رو نگاه کنید ، مثل روز روشنه ، حرم امام حسین ... ) شب کربلا مثل روز است روشن بقیع تو اما ، شبی تار دارد ضریح حسین است شش گوشه اما ولی دورِ قبر تو دیوار دارد تو در کوچه های مدینه غریبی ( گفت با امام حسن « علیه السلام » میرفتیم ، یه مرتبه دیدم ، رنگ آقا تغییر کرد ، بدنش شروع کرد به لرزیدن ، تکیه به دیوار داد ، گفتم آقا چی شد ؟ چرا بدنتون می لرزه ؟ چرا رنگتون تغییر کرد ؟ فرمود : مگه نمی بینی ، مُغیره داره میاد ، این مُغیره یک روز تو این کوچه ها ، مادر مارو میزد ؟ الهی بشکند دست مُغیره که بینِ کوچه ها ، بی مادرم کرد ... مپرس از ماجرای کوچه با کس هم نخواهم گفت ولی آنقدر میگویم آرزوی مرگ خود کرد ( اصلا فکر این که ، کسی مادرت رو بزنه ، آزارت میده ، چه برسه به اینکه ببینی کسی مادرت رو میزنه ؟ یه عمر همین فکر آزارت میده ... ) ای کاش من حسن را با خود نبرده بودم تا پیشِ چشم این طفل سیلی نخورده بودم ... چه می شد گر مرا مادر از آن کوچه نمی بردی من آن جا را نمی دیدم توهم سیلی نمی خوردی ؟ امام حسن ، مادریه ، مادریه ، یه مرگ داره ، یه شهادت داره ... به عبدالزهرا فرمود : عبدالزهرا ، چرا روضه مارو نمیخونی ؟ گفت آقا من همیشه روضه شمارو میخونم ، فرمود : نه روضه مارو نخوندی ... گفت آقا روضه شما کدومه که من نخوندم ؟ فرمود : روضه ی ما اون وقتی بود که مادرمون رو میزدند ... همین که چشمت اشک آلود شد ، پیغمبر خدا (ص) فرمود : هر چشمی که برای حسنم گریه کنه ، کور وارد محشر نمیشه ... مرغ پریده دلم خدا خدا خدا کند گِرد مدینه گردد و حسن حسن ، صدا کند تیغ فلک هزار بار اگر سرم جدا کند به حقِ حق ، نمیشوم ز کوی تو جدا حسن ...
1. 28.1.1401.mp3
6.42M
( علیه السلام ) تا ابد بانیِ کل مهربانی ها ، حسن ...
روضه خانگی - حضرت علی اصغر(ع) - 1259.mp3
10.18M
🎙دلبسته‌ام مرا ز سرِ خویش وا نکن... 🔻مناجات با (عج) 🔻روضه (ع) 👤استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 🏴 🎤مداح :کربلایی حسین طاهری ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ تو عاشقی چه حالیه تو عاشقی چه رازیه حسینیا بگید حسن شب غریب نوازیه روی سر من سایه ی دست کریمه این عرض ارادت همه ی زندگیمه بطلب منو بگو بیا تویی عشق کربلاییا آخرش مدینه تو بقیع می خونن امام رضاییا قربون کبوترای حرمت امام حسن قربون این همه لطف و کرمت امام حسن یا امام حسن، یا امام حسن ، یا امام حسن ، یا امام حسن آقا تویی که ماه هر شبی تویی که ذکر هر لبی شده فقط یه جلوه از صبر تو صبر زینبی ای شیر جمل جنگ تو کرده چه غوغا استاد اباالفضل علمداری آقا چه دلاوری و چه یلی ولیعهد حضرت علی به فدای قاسمت آقا تو خودت احلی من عسلی شنیدم سجیتکم الکرم امام حسن شما رو رها کنم کجا برم امام حسن تو منو رها کنی کجا برم امام حسن نمی تونم دیگه کربلا برم امام حسن تو منو رها کنی کجا برم امام حسن یا امام حسن، یا امام حسن ، یا امام حسن ، یا امام حسن آقا ضریح تو بنا میشه با چه شکوه و عزتی دیدنیه تو حرم صف غذای حضرتی هر زائر مشهد می خونه یاد حسن رؤیایی میشه پنجره فولاد حسن عاشق تو و مدینه ام و سر سفرتون میشینم و مثل هر سال امسالم آقا میدی خرج اربعینمو تو که آخر گره رو وا میکنی امام حسن پس چرا امروز و فردا میکنی امام حسن تو منو رها کنی کجا برم امام حسن نمی تونم دیگه کربلا برم امام حسن یا امام حسن، یا امام حسن ، یا امام حسن ، یا امام حسن آقا ..•🥀•
ابعاد شخصیت امام حسن مجتبی .pdf
739.2K
📝 منبر مکتوب | ابعاد شخصیت امام حسن مجتبی (ع) 🔸استاد رفیعی 📚بسته فرهنگی
1_1204892439.mp3
5.54M
🔳 (ع) 🏴 🎤مداح :سید مجید بنی فاطمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیکم السلام و الرحمة *🏴شش حدیث و روایت در باب شهادت رسول الله* 1️⃣امام رضا علیه السلام فرمودند: *والله هیچ یک از ما نیست مگر اینکه مقتول شهید است...[۱]* 2️⃣امام حسن علیه السلام به اهل بیتشان فرمودند: *من با سم از دنیا می روم، همان گونه که رسول الله از دنیا رفتند.[۲]* 3️⃣سلیم بن قیس هلالی از عبدالله بن جعفر نقل می کند که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خطبه ای خواندند و فرمودند: *ای مردم! زمانی که من شهید شوم،* علی أولی به نفس شماست، و زمانی که علی به شهادت برسد، فرزندم حسن أولی به نفس مؤمنین است.... پس علی بن ابی طالب (علیه السلام) ایستاد و در حالی که گریه می کرد، فرمود: *پدر و مادرم فدایت ای رسول خدا! آیا کشته می شوی؟!* *حضرت فرمود: بله، به وسیله سم به شهادت می رسم،* و تو با شمشیر کشته می شوی و محاسنت از خون سرت خضاب می شود...[۳] 4️⃣مرحوم عیاشی روایت کرده است که حسین بن منذر گوید: *از امام صادق (علیه السلام) در مورد قول خداوند  ﴿أفإن مات أو قتل إنقلبتم علی أعقابکم﴾ پرسیدم: آیا قتل بوده یا موت؟ فرمود: اصحابش کردند آن چه کردند (یعنی ایشان را به شهادت رساندند).[۴]* 5️⃣عیاشی رضوان الله علیه عالم و مفسر بزرگ شیعه روایت کرده است: عبد الصمد بن بشیر گوید که امام صادق علیه السلام فرمودند: *می‌دانید پیامبر صلی الله علیه و آله درگذشت یا کشته شد. همانا خدا می‌فرماید: اگر وفات کند یا کشته شود، آیا به گذشته‌تان بر می‌گردید؟ پس پیامبر صلی الله علیه و آله قبل از مرگ مسموم شد و همانا آن دو زن به او سم خوراندند. راوی گوید: پس گفتیم که آن دو زن و پدرانشان بدترین مخلوقات خدایند.[۵]* 6️⃣مرحوم علی بن یونس عاملی نباطی روایتی را از امام صادق علیه السلام نقل کرده که فرمود: *پیامبر (صلی الله علیه و آله) حفصه را آگاه کردند که پدرش و (عتیق) امارت را غصب می کنند، حفصه این سر را برای عایشه فاش کرد و عایشه هم برای پدرش گفت و عتیق هم به رمع گفت. پس آن دو جمع شدند برای این که این امر زودتر اتفاق بیفتد، پیامبر را مسموم کنند[۶].* 📚منابع: [۱]- عیون اخبار الرضا (علیه السلام) ج۲ ص۲۸۷ طبعة منشورات الشریف الرضی. [۲]- الخرائج و الجرائح ج۱ ص۲۴۱ [۳]- كتاب سليم بن قيس الهلالی، صفحه ۳۶۲-۳۶۳، نشر الهادی. [۴]- تفسير العياشي ج۱ ص۲۲۴ ح۱۵۳ [۵]- تفسیر العیاشی ج۱ ص۲۲۴ [۶]- الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم‏ ج۳ ص۱۶۸ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭خورشید به سوگ مصطفی(ص) میگرید 😭مهتاب به حال مجتبی(ع) میگرید 😭در مشهدِ دل چه کربلایی برپاست 😭شیعه به شهادت رضا(ع) میگرید ✨ شهادت پیامبررحمت وشهادت حضرت امام حسن مجتبی وحضرت امام رضا(ع) برعموم مسلمانان تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴انیمیشن زیبا و مفهمومی ✍این انیمیشن را نشان فرزندانتان بدهید تا بدانند باید در مقابل دشمنان یکدل و یکدست بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا ماله کشان منافق از چیزی هشتگ نمیکنند؟ برای این منافقان زن فقط کالا و ابزار هست
📌 آمادگی گروه‌های تروریستی نشان از نقشۀ از پیش‌ طراحی شده دارد ⚠️ آماده شدن سریع گروه‌های مسلّح کومله و اغتشاش سازماندهی‌شدۀ مشکوک و رفتارهای عناصر ضدّانقلاب با این سرعت، سؤال‌برانگیز و نشان از نقشۀ از پیش طراحی شده است. 🔹 بر اساس بعضی از نظرسنجی‌ها حتی کسانی‌که حجاب درستی ندارند از نظر اعتقادی قائل به حجاب هستند. 🔹 آن‌گونه که فقه را تفصیل داده‌ایم دربارۀ آثار احکام خدا بحث علمی نکرده‌ایم. به همین خاطر بیش از ۴۰ سال، مسئله‌ای مثل حجاب هنوز محلّ بحث است. 🔹 خداوند در قرآن کریم برای ایجاد انگیزۀ حجاب می‌فرماید خانم‌ها حجاب داشته باشند تا آزرده نشوند. 🔹 تا به امروز چه برنامه‌هایی در صداوسیما و کتاب‌هایی در جامعه منتشر کرده‌ایم که بگوییم در اروپا و جوامع غربی منافع برهنگی و ضررهای آن چیست؟ 🔹 ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخشی از بودجۀ خود را صرف تولید کتاب‌هایی نماید که مسئلۀ حجاب را به درستی تبیین می‌کنند. 🔹 هر کسی کمک به عقلانیت کند در حقیقت به دین کمک نموده است چرا که دین اسلام چیزی جز عقلانیت نیست. 👤 علیرضا پناهیان @Panahian_ir
♨️ رسول خدا (ص) طبیب دوار بطبه بود؛ یعنی او دنبال بیمار می‌گشت؛ دنبال انسان‌هایی که نیاز به تربیت دارند بود، نه اینکه منتظر بنشیند تا دیگران سراغ او بیایند و همچون مشاوری در مطب نشسته، بعد از گرفتن هزینه ویزیت، چند دقیقه‌ای با مراجع حرف بزند و دیگر هم کاری به او نداشته باشد. ✍ مربی، مشاور در مطب نشسته نیست بلکه او به دنبال ایجاد زمینه گفتگو با متربی و حل کردن مشکل او است. پدر و مادری که مربی باشند، با دقت و تیزبینی مشکلات و موانع تربیت فرزندشان را بررسی می‌کنند و به دنبال حل آن‌ها هستند اما پدر و مادر غیر مربی جزو آخرین نفراتی‌اند که از مشکلات تربیتی فرزندشون باخبر میشن. ❇️ مربی باشید نه مشاور در مطب نشسته! مربی دنبال درد می‌گردد، دنبال بیمار خود سراغ بیمار می‌رود و دغدغه درمانش دارد چه معلم هستید، چه پدر و مادر دنبال دردهای تربیتی اطرافتان باشید و روشی برای حل آن‌ها ◾️شهادت جانسوز رسول مهربانی‌ها و امام مجتبی؛ کریمه اهل بیت، بر شما همراهان عزیز تسلیت عرض می‌کنم. https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
✏️کشته‌ی فتنه‌ها سخن گفتن از دوران مبارزات (ع)، بسی سنگین و تحلیل کردن آن دوران، حقیقتا نیازمند نگاه تیزبینانه و بابصیرت است. علت این سنگینی و سختی در این است که زمان امامت ایشان در برهه‌ای قرار گرفته‌ که از طرفی پیش از ایشان، حکومت در دستان امیرالمؤمنین(ع) بوده و ایشان باید این مسئولیت مهم را که با سختی و گذر از فتنه‌های گوناگون برای جامعه‌ی اسلامی فراهم شده بود حفظ می‌کردند؛ و از طرفی دشمن، با تزویر به مبارزه با ایشان برخاسته بود نه با شمشیر و همین امر، تشخیص را برای خواص سخت کرده بود چه برسد به عوام جامعه... تفاوت دوران ایشان با دیگر ائمه(ع) در این است که در آن دوران‌ها دشمن یا همچون زمان (ع) با شمشیر به میدان آمد، نه با تزویر... و یا اگر دشمن با تیغ تزویر به پیش آمده بود، ائمه‌ی دیگر، شرایطی همچون امام حسن(ع) در مبارزه نداشتند چرا که وظیفه امام حفظ جایگاه حکومت بود و وظیفه دیگر ائمه(ع)، بازپس گیری آن. تزویر دشمن از یک سو و بی‌بصیرتی خواص و بی‌وفایی یاران از سوی دیگر! تزویر فضا را به گونه‌ای غبار آلود می‌کند که تشخیص حق، نه فقط در همان زمان، بلکه در قرن‌های آینده نیز برای افراد، مشکل می‌شود؛ آن روز، بی‌بصیرت ها ایشان را مذلّ المومنین خواندند، و امروز، ایشان را امام صلح خواندند، اما نه به معنای صلحی که ما قدرت بازدارندگی آن را برابر با قیام امام حسین(ع) می‌دانیم، بلکه صلحی به معنای منفعل بودن و کوتاه آمدن در مقابل دشمن... باید بگوییم ایشان مظلومیتی دارند، به وسعت تاریخ!!! (علیه‌السلام): بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه را با چشم خود ببینی، حق است و آنچه را شنیدی یا آنکه برایت نقل کنند، چه بسا باطل باشد. ✍️ @negashteh | نگاشته
جاهلیت قدیم در برابر جاهلیت معاصر چندی پیش به این فکر می کردم که بی تردید یکی از دلایل اصلی بعثت انبیا، زدودن جهل از انسان هاست. قرآن کریم تعبیری دارد که بسیار قابل تأمّل است: جاهلیه الاولی (احزاب، ۳۳): جاهلیت نخستین آنچه از این تعبیر به ذهن متبادر می شود این است که قاعدتا باید جاهلیت دیگری هم وجود داشته باشد که قرآن کریم سخن از جاهلیت نخستین کرده است. خب، با این مقدمه باید پرسید این جاهلیت دیگر را کجا می توان رصد کرد؟ با نگاهی به دوران امروز، و با قدری تأمّل می توان دریافت که یکی از مصادیق احتمالی جاهلیت دیگر، وضع امروز برخی جوامع است چند نمونه مصداقی برای روشن تر شدن مطلب: ۱. در جاهلیت نخستین (قدیم) خوردن مشروبات الکی و شرط بندی و قمار مرسوم بود. تبعات و پیامدهای این بدرفتاری هم بر کسی پوشیده نیست. ✅قرآن کریم اینگونه رفتارها را پلیدی و از عمل شیطان معرفی کرد (مائده، ۹۰). 🛑در جاهلیت معاصر، خوردن مشروبات الکلی، و شرط بندی به صورت سازمان یافته و ساختارمند تبلیغ و ترویج می شود. ۲. در جاهلیت قدیم، ربا به عنوان یک رسم جاهلی رواج داشت. ✅قرآن کریم آمد و ربا را جنگ با خدا خواند (بقره، ۲۸۰_۲۷۸). 🛑امروز ربا، با فرمول بندی های ریاضی، در بسیاری از بانک ها تئوریزه شده است. ۳. در جاهلیت قدیم، روابط جنسی با افراد همجنس، به ویژه در قوم لوط، رواج پیدا کرده بود. ✅قرآن کریم، کسانی که با همجنس رابطه جنسی برقرار می کنند را با تعابیر مختلفی از قبیل قوم اسراف کننده (اعراف، ۸۱)، قوم جاهل (نمل، ۵۵)، قوم بد و فاسق (انبیا، ۷۴)، قوم مجرم (ذاریات، ۳۲)، قوم بسته کننده راه فرزندآوری (عنکبوت، ۲۹)، قوم بی اعتنا به آفرینش جنس متفاوت برای آنها (شعرا، ۱۶۶) و ... مورد خطاب قرار داد. 🛑امروز، روابط با همجنس در قالب آزادی جنسی و حق انتخاب ترویج می شود. ۴. در جاهلیت نخستین، تبرّج (نمایشگری زینتی و جنسی زنان برای مردان) در برخی افراد رواج داشت. ✅قرآن کریم، در آیه ای که تعبیر جاهلیت الاولی هم از قضا در همان آیه به کار رفته است، افراد را از تبرّج منع کرد (احزاب، ۳۳). 🛑امروز، مردان شهوت ران، خودنمایی و جنسی سازی دختران و زنان را در قالب «آزادی زن» و «حقوق زن» مطرح می کنند تا «هرزگی و لذت بی محدودیت جنسی» خود را تئوریزه کنند. ۵. در جاهلیت قدیم، کشتن فرزند به بهانه هایی چون اینکه رزق نداریم به بچه بدهیم و نان خور اضافه نمی خواهیم رواج داشت. ✅قرآن کریم آمد و به مردم گفت: ماییم که به شما و فرزندانتان رزق می رسانیم؛ بچه هایتان را از ترس رزق و روزی نکشید! (اسراء، ۳۱) 🛑امروز، سقط جنین (به عنوان شکل امروزی فرزندکشی) در قالب هایی چون «حقوق زنان»، «حقوق اقتصادی»، «حق تملک بر بدن» و ... تئوریزه و قبح شکنی شده است. 👈 خواستم بگویم: نگاه به این تکنولوژی ها و پیشرفت های ظاهری دنیا نکنیم. گردانندگان فعلی دنیا، همان طرز تفکر جاهلان قدیم را دارند، فقط لباس عوض کرده اند. درست، مثل اینکه در قدیم اگر کسی سوار بر خر می شد و فحش می داد جاهل بود، و امروز اگر سوار پورشه شود و ناسزا بگوید باز هم جاهل است! ✅ انسانیت، یعنی رهایی از جاهلیت...چه دیروز باشد و چه امروز. تکنولوژی های پر زرق و برق ابزاری هستند که اگر در خدمت ترویج انسانیت به کار روند ارزشمند تلقی می شود و اگر برای ترویج جهالت به کار روند، مضر قلمداد می شوند. شما هم مثال های دیگری سراغ دارید؟ دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس 🍀لطفا اگر مطلب را مفید یافتید، انتشار دهید... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نگاهی تربیتی به اعتراضات و اغتشاشات 🔸خشونت ، قتل ، غارت ، آتش سوزی، جنایت ، کشف حجاب ، تعرض به ناموس مردم ،توهین به مقدسات و..... 🔺متأسفانه برخی اقدامات و شرارت های آشوبگران در روزهای گذشته دل هر انسانی را به درد می آورد. نکته تربیتی ماجرا اما این است که اکثر این افراد زیر ۲۰ سال سن داشتند. 🔹باید پرسید این نسل در کجا تربیت شدند که اینگونه شرور و هنجار شکن بار آمده اند؟ آیا پدرها و مادرهای این جوانان می دانند فرزندانشان در این معرکه چه می کنند ؟! 🔹آیا جز این است که ادب ، احترام ، کنترل خشم ، مهارتهای اجتماعی ، توانایی تفکر، توانایی تشخیص و تحلیل شرایط، باید در سیستم آموزش و پرورش رسمی آموخته شود و در خانواده بارها و بارها تمرین و تاکید شود و توسط گروه‌های مرجع فرهنگی تشویق و تعمیق شود؟ به نظر می آید سالهاست خانواده ها ی ایرانی اهمیتی به تربیت کودکان خود نداده اند. صرفا به دنبال فراهم آوردن امکانات مادی بودند. کودکانی پر توقع ، خودخواه ، هیجانی، جوگیر، روان رنجور ، حساس و در عین حال نا امید ، پرورش داده اند که فقط به خودش می اندیشد و به دیده شدن . او فقط می‌خواهد خودش را نشان بدهد. به سرعت تحت تاثیر و فشار گروه دوستان و فضای مجازی قرار می گیرد. 🔹احترام و علاقه به انسان‌ها ، به محیط زیست ، دیگر خواهی و قانون گرایی مدت هاست مهجور مانده و خانواده ها ،سیستم آموزش رسمی و غیر رسمی هیچ برنامه ی مشخص برای این موضوع ندارند. و کودکان و نوجوانان رها شده در فضای مجازی ، مجاز را حقیقت و بَدَل را اصل می شمارد . 🔹و زندگی و زیبایی ها و عشق را فدای لذت آنی را می کنند و سردرگم و بی‌هویت، ناامیدی و افسردگی را فریاد می زنند . 🔹یادتان هست که پدیده ی مجازی به نام چالش در میان نوجوانان باب است . که افراد را دعوت می کنند تا کاری را انجام دهند کاری که معمولا از تعقل و تفکر و چرایی به دور است و صرفا برای همرنگی با گروه های مجازی و برای دیده شدن انجام می شود . اینگونه می شود که در شرایط خاص جامعه ، نوجوان و جوان ما ، جوگیر و هیجان زده کارهایی می کند که حتی خودش هم نمی داند چرا . 🔹در این مجال ، روی سخنم با خانواده هاست. تربیت ، ادب آموزی ، کمک به رشد روانی و اجتماعی هنوز هم وظیفه ذاتی و اصلی خانواده است . باشد که دوباره به آن بپردازیم . ✍منیره میرزایی، مشاور خانواده ✅ کانال‌جامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانه‌ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155