مزایای روش کیف در مدرسه
انجام کارهای فوق برنامه: دانش آموزان پس از اتمام مدرسه وقت کافی برای کارهای فوق برنامه دارند و ناچار نیستند باقی وقت خود را نیز صرف انجام تکالیف کنند و والدین می توانند با خیال راحت به آنها اجازه دهند که به بازی و ورزش مورد علاقه شان بپردازند.
آسایش پدر و مادران شاغل: والدینی که هر دو شاغل می باشند بسیار از این روش بهره می برند چرا که زمان کمی در اختیار داشته و برایشان بسیار دشوار است که به تکالیف فرزندان هم رسیدگی کنند. با استفاده از این روش کیفیت رابطه والدین و فرزندان بالاتر می رود وارتباطات از شیوه امر و نهی و باید و نباید به سمت ارتباط مثبت و عمیق تر و دوستانه تری می رود.
روش تدریس یکنواخت به سبک معلم: این روش کمک می کند که بدون دخالت والدین دانش آموزان به روش تدریس معلم پیش بروند. در حالیکه هنگامی که تکالیف در خانه انجام شوند والدین از تجربیات گذشته خود استفاده می کنند و ممکن است راههایی را به فرزندان پیشنهاد کنند که مورد نظر آموزگار نباشد.
حمل نکردن کیف و وسایل: پژوهش های متعددی نشان داده اند که حمل کوله پشتی و کیف مدرسه با وسایل سنگین می تواند باعث مشکل جسمانی دانش آموزان که در سن رشد هستند شود. با این روش هر دانش آموز در مدرسه کمدی در اختیار دارد که وسایل خود را در آن جای می دهد و بدین ترتیب نیازی به حمل وسایل سنگین نیست.
انجام گروهی تکالیف: یکی از انتظاراتی که از دانش آموزان داریم این است که اجتماعی بودن را در مدرسه تمرین کنند و انجام تکالیف در کلاس درس با همکلاسی ها موقعیت مناسبی است که گروه همسالان یاد بگیرند در امور درسی به هم یاری رسانند.
#خشت_اول
http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347
معایب روش کیف در مدرسه
فاصله گرفتن والدین از امور درسی کودک از جمله معایب این روش است. با توجه به توصیفی بودن کارنامه ها و اعلام نکردن نمرات، والدین به طور دقیق از ضعف های درسی کودک مطلع نمی شوند و البته نیروی متخصص در مدرسه و ارتباط موثر والدین با مدرسه می تواند این ضعف را جبران نماید.
فرزندان از دانسته ها تجربیات والدین کمتر بهره می برند والدین آگاه می توانند در تکمیل اطلاعات مدرسه به دانش آموزان یاری رسان باشند و در روش سنتی انتقال این اطلاعات در حین انجام تکالیف در خانه انجام می پذیرفت که البته این نقص نیز می تواند با انجام امور فوق برنامه با مدیریت والدین جبران شود.
هنگامی که دانش آموز در خانه خود را موظف به انجام تکلیف بداند یقینا باید نظم بیشتری را در خانه مراعات کند. و ساعات بازی و خواب او را بهتر می توان تنظیم نمود ولی در این روش زمان کودک پس از مدرسه آزاد است و نظم دهی به اموری که کودک اجباری در انجام آنها ندارد برای والدین دشوار است و نیاز به برنامه ریزی دقیق تری دارد.
جذابیت خانه در این روش بیشتر است چرا که کودکان در مدرسه کاملا به امورات درسی مشغول هستند و در خانه با فراغ بال می توانند آزادانه آنچه را می خواهند انجام دهند این مساله نیز نیاز به مدیریت والدین دارد و محول کردن مسولیت و کارهای اجباری برای کودک می تواند این نقص را جبران نماید تا فرزندان خانه را فقط محیط بازی قلمداد نکنند و تمایلشان به مدرسه رفتن کاهش نیابد.
این روش تاثیر مثبتی بر دانش آموزان داشته و از سوی خانوادهها نیز مورد استقبال قرار گرفته است.هرچند آمار دقیقی از استقبال والدین اعلام نشده است ولی در صحبت با اکثر آنها دیدگاهشان به این روش را می توانیم مثبت ارزیابی کنیم. به نحوی که آنها تمایل دارند در مدارسی ثبت نام کنند که اینگونه عمل می کنند.
هر چند تفاوت معنا داری در نمرات و روابط اجتماعی دانش آموزانی که در مدارس عادی و بدون کیف تحصیل می کنند دیده نمی شود ولی این روش مورد استقبال قرار گرفته است.
#خشت_اول
http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347
🌱 🌱
🌱🌱وصیت نامه لویی پاستور
در هر حرفه و شغلی که هستید نه اجازه دهید که به بدبینی های بی حاصل آلوده شوید و نه بگذارید که بعضی لحظات تاسف بار که برای هر ملتی پیش می آید شما را به یاس و نا امیدی بکشاند.
در آرامش حاکم بر آزمایشگاه ها و کتابخانه هایتان زندگی کنید.
نخست از خود بپرسید: “من برای یادگیری خود چه کرده ام؟”
سپس همچنان که پیش تر می روید بپرسید: “من برای کشورم چه کرده ام؟”
و این پرسش را آنقدر ادامه دهید تا به این احساس شادی بخش و هیجان انگیز برسید که: “شاید سهم کوچکی در پیشرفت و اعتلای بشریت داشته اید.”
اما صرفه نظر از هر پاداشی که زندگی به تلاش هایمان بدهد یا ندهد، آنگاه که لحظه مرگ فرا می رسد هر کدام از ما باید این حق را داشته باشیم که با صدای بلند بگوییم:
«من آنچه در توان داشته ام انجام داده ام»
#به_بهانه_روز_پزشک_۱_شهریور
@KhanevadehMontazeran
@KoodakeShieh
#خشت_اول
http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347
🌱 🌱
1.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش جمع وتفریق با محوراعداد
#خشت_اول
http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347