eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
5.3هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5931394400356663788.pdf
482.2K
🌸 🌸 کاربرگ های آموزشی 🌸 🌸 🌴 نگاره 2 🌴 join🔜 @KheshteAvval
4_5931394400356663789.pdf
332.5K
🌸 🌸 کاربرگ های آموزشی 🌸 🌸 🌴 نگاره 2 🌴 join🔜 @KheshteAvval
کتاب فارسی کلاس اول.pdf
10.95M
کتاب فارسی پایه اول ۹۸-۹۷ join🔜 @KheshteAvval 💫💐💫💐💫💐💫💐💫💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی سه گانه ✅✅هدف هماهنگی عضلات دقت چابکی محمدطاهر سعیدی آموزگار پایه ی اول دبستان ولیعصر لردگان 🌸 🌸 کاربرگ های آموزشی 🌸 🌸 🌴 نگاره 2 🌴 join🔜 @KheshteAvval #اللهم_عجل_لولیک_الفرج_بحق_زینب_کبری_سلام_الله_علیها #اللهم_صل_علی_محمدﷺو_آل_محمدﷺو_عجل_فرجهم 👆👆👆🌺🌺👆👆👆
❁﷽❁ تمرین های : 🔹بستن و باز کردن دکمه و زیپ لباس 🔸جدا کردن اشیاء ریز (مانند حبوبات مخلوط شده) و ریختن آنها در بطری هایی با دهانه باریک 🔹بستن و باز کردن گیره های لباس 🔸بستن و باز کردن سوزن قفلی 🔹بازی با انواع خمیر ویا گل رس 🔸مچاله کردن کاغذ( با دودست و با یک دست) 🔹رنگ آمیزی با مدادرنگی 🔸خط خطی کردن کاغذ با خودکار یا مدادرنگی 🔹تمرین گره زدن (شروع از گره های بزرگ مانند گره روسری در سه سالگی و سپس گره زدن بند کفش و...تا 7 سالگی) 🔸استفاده از قیچی برای بریدن کاغذ و پارچه 🔹ورزش انگشتان مانند بستن و باز کردن تک تک انگشتان join🔜 @KheshteAvval
با سلام خدمت مدرسین (اولیا، آموزگاران، مربیان و...) گرامی پایه اوّل دبستان در کانال خشت اول ایتا، برای آموزش نگاره‌ها، هرمدرسی با توجّه به میزان تجربه ومهارتی که در کتاب‌ها وکلاس‌های مختلف کسب کرده است به شیوه‌های فردی متفاوت، اما کاملاً منطبق بر اهداف کلی ذکرشده‌ی نگاره‌ها، در کتاب معلّم «راهنمای تدریس» فارسی پایه اوّل دبستان، چاپ 1391، عمل می‌کند. join🔜 @KheshteAvval یکی از اهداف مهم مهارتی زبان‌آموزی نگاره‌ها، صوت آموزی(آوا) است. (آن دسته از صداها که توسط اندام‌های گفتاری بشر تولید می‌شوند. صداهای زبانی یا «آوا» نام دارند.) آموزش صوت آموزی از نگاره‌ی دوم با کلمات هم آغاز شروع می‌شود(آبی، آزاده>آ) (کتاب، کیف، کفش>ک). در نگاره سوم، آموزش زبان‌آموزی از طریق کلمات هم پایان ادامه پیدا می‌کند(آزاده، مدرسه> اِ) ،در نگاره‌ی چهارم آموزش این مهارت با بخش کردن کلمات و در نگاره پنجم با بخش و صدا خوانی(صدا کِشی) که تا پایان نگاره‌ها تمرین و تکرارمی گردد وتادست یابی قابل‌قبول و متناسب در این مهارت، در آموزش نشانه‌های یک، هم ادامه پیدا می‌کند. برای صوت آموزی صامت‌ها، بهتر است ابتدا صوت موردنظر، با کلمه‌های هم پایان(کلماتی که به صوت یکسانی پایان می‌یابند) شروع شود؛ و برای صوت آموزی مصوّت ها بهتر است از کلمه‌های هم آغاز(کلماتی که با صوت یکسانی آغاز می‌شوند) استفاده شود پس از یادگیری تشخیص صوتی، بهتر است خود نوآموز هم کلمه‌هایی را مثال بزند. در بخش آموزش نگاره‌ها مدرس، به‌صورت گفتاری صدا و صوت آموزی را آموزش می‌دهد، در پایان آموزش نگاره‌ها هر دانش‌آموز باید بتواند علاوه بر تشخیص صدای اوّل وآخرواژه ها، کلمات را بخش صداهای هر بخش را جداگانه گفته و آن‌ها درست تلفظ نمایید. مدرس می‌تواند، آوای موردنظر را کشیده‌تر، بلندتر برجسته‌تر ادا کند تا دانش‌آموز آن صدا را سریع‌تر تشخیص داده و یاد بگیرد. مهم‌ترین رکن در آموزش نگاره‌های پایه اوّل آواشناسی می‌باشد اساس نوشتن دانش‌آموز (در بخش نشانه‌های یک و دو)، به تشخیص آواها می‌باشد. در پایین هر نگاره، تعدادی تصویر بین 4 تا 10 تصویر مرتبط با تصویر بزرگ عنوانی وجود دارد که هدف اصلی این قسمت مطابقت تصویر با کلمه به‌طور غیرمستقیم، رفع اشکالات تلفظی، تقویت مهارت‌های شفاهی زبان(گوش دادن سخن گفتن) است. به‌هیچ‌عنوان، در این قسمت هدف آموزش واژه‌ها نیست. بلکه اصل بر تصویر خوانی می‌باشد، هم در تصویر عنوانی بزرگ هم در تصویرک ها، این‌که تنها هدف تصویر خوانی به این دلیل است که هنوز نمادهای زبانی این واژه‌ها به دانش‌آموز منتقل نشده هنوز با حروف صداها آشنا نیست join🔜 @KheshteAvval
join🔜 @KheshteAvval دانش اموزان از نظر یادگیری دریک کلاس درس سه گروه دانش اموز وجود دارد 1 کلامی 2 تصویری 3 دست ورز کلامی :یادگیری در این گروه از دانش آموزان, از راه شنیداری است .یادگیری از جزء به کل است.با تکرار از درس ؛ آموزش در آنها صورت می گیرد. نوع تکلیف در این گروه ؛ از طریق بازگو کردن مطالب و تحقیق کردن است . بچه های کلامی ؛ از کلام به مرحله مجرد می رسند. دسته دوم : دانش آموزان تصویری : یادگیری در این گروه از دانش آموزان؛ ازراه دیدار است .یادگیری از کل به جزء است. این گروه از دانش آموزان باید در کلاس آموزش را از طریق عکس های داخل کتاب و یا چارت تصویری و فیلم یا ماکت ؛ببینند. نوع تکلیف در آنان ؛ کشیدن نقاشی مربوط به موضوع است. علامت ظاهری این دانش آموزان ؛ شصت دست خود را در بین 4 انگشت پنهان می کند. این دسته از دانش آموزان در یادگیری درس دایره بسیار موفق هستند. دسته سوم : دانش آموزان دست ورز یادگیری در این دسته از طریق لمس کردن است . مثل انجام آزمایش یادگیری در این گروه هم از کل به جزء است و هم از جزء به کل. نوع تکلیف برای آین دانش آموزان : ساختن ماکت و مدل است .بریدن تصویر و چسباندن آن برای پوشه کار است . دانش آموزان دست ورز ؛ دروس سه بعدی را بهتر می آموزند . نشانه ظاهری این گروه ؛ داشتن انگشتان بلند هستند. دانش آموزان دست ورز از ملموس به مجرد می رسند. join🔜 @KheshteAvval
✳️نگاره ی 2 ،آزاده در حال آماده شدن برای اولین روزمدرسه است واعضای خانواده باخوش حالی اوراآماده وبدرقه می کنند وبرادر کوچکتر نیز با شوق اورا می نگردوهمچنین پدر درحال آماده شدن است تاآزاده رادراولین روز مدرسه همراهی نماید.دراین نگاره اهمیت دادن خانواده به درس ومدرسه تاکید شده است. join🔜 @KheshteAvval
شعری برای نگاره2(بچه ها،آماده!) زنگ و زنگ وزنگ یک صبح قشنگ بیدارشد از خواب بچه ی زرنگ قبل از همه شست او دست ورویش لباس که پوشید شانه زد مویش مثل آزاده بابا آماده صبحانه خورده با خانواده حالا وقت چیست؟ خداحافظی ازدست ما هست مادرم راضی مادر می گوید همراه بابات برو مدرسه خدا به همرات یک ودووسه می ریم مدرسه دوست بچه ها کتاب ودرسه دست هر کدام یک کیف خوش رنگ کفش آزاده قرمز وقشنگ امین چی دارد؟ کتاب و جوراب او هم با مادر پا شده از خواب join🔜 @KheshteAvval
تدریس نگاره ی 2 نکاتی را که در ابتدای تدریس نگاره ی 1 بیان نمودیم ، مانند گروه بندی و نحوه ی سوال کردن و نوع پاسخ گویی باید در تمامی نگاره ها رعایت شود الف - گروهبندی ب - ارایه ی تصویر نگاره 2 ج – سوالات 1 – تصویر چه موقع روز را نشان می دهد؟ ( از کجا فهمیدید؟) صبح زود است .چون آزاده به مدرسه می رود پدر به سر کار می رود . 2 – آزاده قبل از مدرسه چه کارهایی را باید انجام دهد؟ آماده کردن وسایل مدرسه قبل از خواب، برای اینکه صبح کتاب و دفتری را اشتباهی برندارد. - جوراب های خود راهر شب قبل از خواب بشوید . - قبل از خواب دعا بخواند . - صورت پدر و مادر را ببوسد و به موقع بخوابد . – صبح زود از خواب بیدار شود . - رخت خواب خود را مرتب کند . – دست و صورت خود را بشوید ، ورزش کند ومسواک بزند . - پس از صرف صبحانه از خدا سپاسگزاری کند. سلام به پدر و مادر و... 3 – چه وسایلی بر سر سفره ی صبحانه قرار می گیرد ؟ فنجان، نعلبکی، کارد، قاشق، قوری، کتری و ... 4 – مواد خوراکی که در صبحانه استفاده می شود را نام ببر؟ نان، پنیر، کره، مربا، عسل، شکر، چای و... 5 - وسایل مورد نیاز جهت آماده شدن و رفتن به مدرسه کدامند؟ روپوش، کیف، کفش،جوراب، شلوار 6 - نام وسایل پاکیزگی سر و صورت را بیان کن ؟ مسواک، خمیر دندان، صابون، شانه، برس و... 7 – کسب اطلاع از آشنایی کودک از وسایل منزل و نحوه ی استفاده ی درست از آن ها : - انجام برخی وظایف از قبیل آب دادن به گل ها، پیشگیری از آلودگی وسایل خانه - آشنایی کودکان با تلویزیون و استفادهٔ درست از آن - استفادهٔ درست از ضبط صوت و رادیو - آشنایی با ساعت - استفاده از وسایل شخصی مثل چتر، حوله و... - استفادهٔ درست از وسایل روشنایی و صرفه جویی در مصرف آنها - تشویق به کتاب خوانی و مرتب نگه داشتن کتاب ها - پوشیدن لباس مخصوص فصل 8 – در این درس آموختن شکل های هندسی و قیدها و صفت هایی از قبیل آنجا، اینجا، پهلوی، قبل از، بعد از، )در( کنار، عقب تر از، جلوتر، بالا، پایین، بلندتر، پایین تر، نزدیک تر و دورتر مد نظر است . 9 – آزاده کجا ایستاده است ؟ آزاده پهلوی بابا ( پدر) ایستاده است . 10 – چه کسی کنار پنجره قرار دارد؟ مادر کنار پنجره قرار دارد. 11 – قد آزاده بلند تر است یا امین ؟ قد امین بلند تر است .و... 12 - صحبت کردن دربارهٔ رنگ ها و آموختن نام رنگ ها : - مانتو مادر چه رنگی است ؟ - چه کسی در تصویر لباس قهوه ای پوشیده است ؟ و.. 13 - صحبت کردن دربارهٔ آداب معاشرت - صحبت کردن دربارهٔ پدر و مادر و خواهر و برادر و احترام گذاشتن به آنها - بچه ها وقتی دوستمون رو می بینیم اول چیکار می کنیم ؟ اول سلام می کنیم . - آیا امین در تصویر به پدر و برادرش سلام می کند ؟ خیر . او با آن ها خداحافظی می کند. - شما وقتی پدر از سر کار میاد چیکار می کنید؟ صورتش را می بوسیم و به او سلام می کنیم.و... تصویرهای زیر نگاره ، مطابقت تصویر با واژه و بیان شفاهی همان طور که در تدریس نگاره ی 1 گفتیم هدف اصلی این قسمت مطابقت تصویر با واژه به طور غیر مستقیم، رفع اشکالات تلفظی،تقویت بیان شفاهی وتصویری است. بنابراین آموزگار باید دقت کند که هرگز به واژهٔ زیر تصویرهای کوچک تــأکــیـد نکند. هرچند دانش آموز ناخودآگاه میان تصویر و شکل خطی، ارتباط ایجاد می کند. ببین وبگو: مربوط به پیدا کردن تصاویر مرتبط با هم است. بهتر است ابتدا کودک در گروه راجع به تصاویر فکر کنند و ارتباط تصاویر را بهتـنـهـایـی کشف کنند. در حالی که کودک مشغول به ایجاد ارتباط تصاویر باهم است باید به تلفظ لغات آن ها گوش داد و در صورت لزوم، اشکالات تلفظی کودک را رفع می کرد و در آخر گروه ها تصاویر مربوط به هم را پیدا می کنند. شانه ← مو مسواک ← دندان صابون ← دست گوش کن وبگو: همان طور که گفتیم هدف اصلی این تمرین توجه به جزئیات، تمرکز حواس، درک تصویر وتصویر خوانی، جمله سازی، بیان شفاهی و تقویت حافظه است . و اکنون سوالات این بخش : 1 – اسم چند چیز را در تصویر بگو. بابا، مادر، آزاده، امین، کیف، کتاب، پنجره، کفش، جوراب، منظره، تلویزیون، میز، رادیو، در، جالباسی، فرش، گلدان، برادر، خواهر و... 2 - هر کدام از اعضای خانواده مشغول چه کارهایی هستند؟ الف- پدر منتظر آزاده ایستاده است . ب- پدر برای رساندن آزاده به مدرسه آماده می شود. پ- آزاده برای رفتن به مدرسه آماده می شود. ج - امین ایستاده آنها را تماشا می کند. join🔜 @KheshteAvval ث - آزاده صبح زود بیدار شده و پس از خوردن صبحانه به مدرسه می رود. سوالاتی علاوه بر سوالات کتاب می شود طرح کرد.
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
تدریس نگاره ی 2 نکاتی را که در ابتدای تدریس نگاره ی 1 بیان نمودیم ، مانند گروه بندی و نحوه ی سوال ک
سوالاتی علاوه بر سوالات کتاب می شود طرح کرد. ٣ - جوراب امین چه رنگی است؟ علاوه بر رنگ جوراب، به روشنی رنگ جوراب از نظربهداشتی نیز توجه شود . ٤ - مادر کجا ایستاده است؟ کنار در، روی فرش، کنار دیوار و.. ٥ - تلویزیون کجاست؟ سمت چپ یا راست اتاق، روی میز تلویزیون، بالای رادیو و...
✅ در آموزش صداهای اول یا آخر همیشه با کلماتی که صدای اول یا آخر آنها قابل کشش هستند شروع کنید! صداهای قابل کشش: 👇👇👇👇👇👇👇 آ اَ اِ اُ او ای س ر ز ش ف ل م ن و 👌 برای آموزش کلماتی که صدای اول یا آخر اونها قابل کشش هست، به این صورت عمل کنید: سسسسسسسسگ ففففففیل آ آ آ آ آ آ آ بی صدای آخر: کفششششششش میززززززززز خب چه صدایی رو همش کشیدم؟ صدای قابل کشش را بی وقفه ادامه بدید. ❗️صداهای غیر قابل کشش: 👇👇👇👇👇 ب پ ت ج چ خ د ق ک گ ی 🗣 👂🗣👂🗣👂🗣👂 👌 برای آموزش کلماتی که صدای اول یا آخر اونها ❗️غیر قابل کشش ❗️ هست، به این صورت عمل کنید: ک ک ک ک ک کتاب د د د د د دفتر ق ق ق ق قناری خب صدای اولش چی بود؟ صدای آخر: دست ت ت ت سگ گ گ گ صدای غیر قابل کشش را مقطع و بریده بریده تلفظ کنید. join🔜 @KheshteAvval
👆👆👆👆 استفاده از قطار الفبا بر روی بنر در کلاس درس join🔜 @KheshteAvval
4_460327319110681957.pdf
4.13M
نام پست:قطار نشانه ها کاری از اقای موسوی می توانید بر روی بنر یا کاغذA3پرینت گرفته وبه عنوان جدول الفبا در کلاس درس استفاده کنید join🔜 @KheshteAvval