eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
4.9هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
#سلام_امام_زمانم عج 😔 مراسم سوگواری شهادت #امام_حسن_عسکري ع🏴 آجرک الله یا اباصالح المهدی عج تسلی دل امام مون عج هدیه ی ما ۵ #صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم join🔜 @KheshteAvval شهادت امام حسن عسگری ع رو خدمتتون تسلیت عرض میکنم🏴
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جدول دوستی دخترم مهرآفرین مدرسه فرهنگیان ام سلمه هندیجان join🔜 @KheshteAvval 🌷🕊 خدا قوت تون باشه الهی
❁﷽❁ #سلام_امام_زمانم عج ارائه مبحث املا در کانال خشت اول join🔜 @KheshteAvval #شهادت_امام_حسن_عسکری ع رو خدمت امام زمان عج و شما منتظران گرامی تسلیت عرض میکنم🏴 #امام_حسن_عسکری ع
🌷🕊 کانال خشت اول 🌷🕊 🔖املا چیست؟ املا واژه ای است عربی و معنای آن نوشتن مطلبی است که دیگری بخواند، دیکته هم در این نوع موارد به کار می رود این واژه فرانسوی است. مهارت املا نویسی به معنای توانایی جانشین کردن صحیح صورت نوشتاری حروف، کلمات و جمله ها به جای صورت آوایی آنهاست. دانش آموزان باید به این مهارت دست یابند تا بتوانند به خوبی بین صورت تلفظی کلمات و حروف سازنده آنها پیوند مناسبی برقرار کنند و بدین ترتیب زمینه لازم برای پیشرفت آنان در درسهای جمله نویسی، انشاء و به طور کلی سایر دروس فراهم شود. join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊 کانال خشت اول 🌷🕊 join🔜 @KheshteAvval 🔖فرآیند املا نویسی چگونه اتفاق می افتد؟ فرآیند املا نویسی وقتی به درستی اتفاق می افتد که دانش آموزان: الف: کلمات را خوب بشنوند. ب: آنها را خوب تشخیص دهند. ج: آنها را درست بنویسند. هر کدام از این مراحل با فرآیندها ی ذهنی زیر ارتباط مستقیم دارد: الف: ادراک کلمه = حافظه شنیداری و تشخیص شنیداری ب: بازشناسی کلمه = حافظه دیداری ج: بازنویسی کلمه = حافظه حرکتی join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊 کانال خشت اول 🌷🕊 🔖 اهداف اصلی املا چیست؟ 1- درست نویسی: تبدیل نشانه های آوایی به نوشتاری 2- زیبا نویسی: از نظر اندازه، فونت و فاصله بین كلمه ها join🔜 @KheshteAvval 3- خوانا نویسی: نوشتن بدون غلط، تمیز و زیبا مطابق با رسم الخط كتاب درسی
🌷🕊 کانال خشت اول 🌷🕊 🔖اهداف املا در دوره ابتدایی چیست؟ 1- آموزش صورت نوشتاری کلمات و جملات زبان فارسی 2- تمرین آموخته های نوشتاری شاگردان در رونویسی 3- تشخیص اشکالات املایی دانش آموزان و رفع آنها بدیهی است نوشتاری که با غلط های املایی همراه باشد ارتباط زبانی میان افراد جامعه به خوبی برقرار نمی شود بنابراین لزوم توجه به این درس کاملا درست است. علاوه بر اینها املا نویسی فراگیران را یاری می کند تا مهارت های خود را در زمینه های گوش دادن با دقت و تمرکز و توجه به گفتار معلم تقویت نمایند. join🔜 @KheshteAvval
🕊🌷 کانال خشت اول 🌷🕊 🔖املا چند وجه دارد؟ املا دو وجه دارد: «وجه آموزشی و وجه آزمونی» وجه آموزشی املا مجموعه فعاليتهايی را در بر می گيرد كه مهارت املا نويسی را در دانش آموزان تقويت كند و در نهايت منجر به اين شود كه دانش آموزان متن ديكته شده را درست، خوانا و زيبا بنويسند. وجه آزمونی املا شامل مجموعه فعاليتهايی است كه معلم برای ارزيابی از آموخته های دانش آموزان در درس املا طرح می كند و با معيارهای كمی يا كيفی سنجيده می شود. join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊 کانال خشت اول 🌷🕊 🔖ويژگيهای يك متن املا چیست؟ انتخاب يك متن برای ديكته كردن متأثر از دو عامل است: الف: صلاحيت حرفه ای معلم و ميزان توانايی او در طراحی يك متن دارای پيام و مفهوم ارزشمند ب: زمان غالباً معلمان از هر درسی بندی انتخاب يا در هر درس جملاتی غير مرتبط را به هم پيوند می دهند. اما بهترين متن، متنی است كه حاوی نكاتی اخلاقی، آموزشی و دارای پيام باشد و كل متن يك پيوند منطقی با هم داشته باشد بنابراين وحدت موضوع بسيار مهم است و از املای گسسته بايد پرهيز كرد. ساختار داستانی می تواند بهترين املاها را بسازد. متن نبايد طولانی و خسته كننده باشد و بهتر است در املاهای مستمر، تعداد دانش آموزان، تفاوتهای فردی و زمان مد نظر باشد. join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊 کانال خشت اول 🌷🕊 🔖 چگونه املا بگوییم؟ join🔜 @KheshteAvval متن املا باید قبل از نوشتن دانش آموزان یک بار خوانده شود و از بچه ها خواسته شود كه متن را به دقت گوش دهند، بدون آن كه چیزی بنویسند. سپس متن املا با صدای رسا و شمرده خوانده شود. در گفتن املا رعایت زبان معیار و تلفظ صحیح كلمه ها و تركیب ها ضروری است. هنگام املا گفتن باید از تكرار زیاد و غیر ضروری پرهیز شود چرا كه این عمل موجب كند نویسی و بی توجهی می شود. هنگام قرائت علائم سجاوندی توسط آموزگار بیان می شود تا دانش آموزان درست و دقیق بنویسند. متن املا در پایان یك بار دیگر خوانده می شود. متن املا به جز در اوایل کلاس اول نباید كلمه به كلمه قرائت شود بلكه باید به صورت گروه كلمات به هم مرتبط بیان شود تا ارتباط معنایی و انسجام كافی جملات رعایت شود. در دیکته های ابتدایی کلاس اول باید صدای کلمات کشیده و کامل بیان شود زیرا دانش آموز آنچه را که می شنود می نویسد. با پیشرفت سواد خواندن و نوشتن کم کم از کشیده گفتن کلمات کاسته می شود.
🌷🕊 کانال خشت اول 🌷🕊 🔖به چه نکاتی در درس املا باید توجه داشت؟ ۱. بهتر است املا در برنامه ی هفتگی ثبت نشود اين كار باعث می شود اولا اضطراب در دانش آموزان كاهش يابد. ثانياً اين تصور كه املا ساعتی خاص دارد و درست نويسی خاص ساعت املاست اصلاح می شود. ۲. دادن جريمه، تنبيه به هر صورت، پند و اندرز، تحقير و افزايش ميزان تكليف و ...ممكن است تأثير كوتاه مدت داشته باشد اما هیچ گاه مشکل را حل نمی کند. ۳. بهتر است قبل از هر عمل اصلاحی، مشكل را شناسايی كنيم و متناسب با آن راه حل ارائه نماييم. join🔜 @KheshteAvval ۴. به عنوان یک الگو برای دانش آموزان هنگام نوشتن مطالب روی تابلو، کاربرگ ها، تکالیف و بازخوردها سعی کنیم غلط املايی نداشته باشیم.
🌷🕊 کانال خشت اول 🌷🕊 🔖الگوی برنامه درسی املا چیست؟ 1- انتخاب متن املا و نوشتن آن روی تخته و خواندن آن توسط دانش آموز 2- پاک کردن متن از روی تخته و خواندن آن توسط معلم 3- تصحیح املا به صورت گروهی 4- استخراج فهرست خطاهای دیکته ای 5- تمرین، توضیح و آموزش بر مبنای عمده ترین غلط های املایی توجه: زمان تقریر متن املا 25 دقیقه می باشد که برای کلاس اول، در نیم سال اول 8 جمله و حداکثر 35 کلمه و در نیم سال دوم 10 جمله و حداکثر 40 کلمه می باشد. join🔜 @KheshteAvval