تمرین نوشتاری و جمله
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
کاردستی جالب برای تدریس نشانه ف درست کردن فرش با کاموا وچوب
کسانی که تو بچگی ودوران مدرسه این کاردستی رو درست کردن الان یادشون امد این چه کاردستی زیبایی است وچه حس قشنگی داشت درست کردنش
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
#تدریس نشانه ف ف ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
❄️🕊
#خشتِ_اول
❄️🕊
تدریس نشانه ف
یک روز برفی
در مناطق سردسیر براایجاد انگیزه بهتره این درس رو به یک روز برفی موکل کنید
بجه ها رو به حیاط ببرید ویک ادم برفی درست کنند
ودر مناطق گرمسیر هم معلم می تونه با برف شادی وارد کلاس شود وبا پاشید برف وشادی بچه ها در عین یازی از انها بپرسد چی رو سرتون میریزه
همه خواهند گفت برف
یا از انها بخواهید در منزل یک روز جلوتر ادم برفی وفلش کارتهای نشانه ف را درست کنند
بعد از ایجاد انگیزه از انها بپرسید کدام یک از اعضای بدنتان نشانه ف را دارد خواهند گفت فک
اسم دوستان تان که در کلاس هستند ونشانه ف دارند را بگویید فرناز .....
فلش کارتها واسباب بازی هارا بدون نوشته به انها نشان دهید تا نشانه ی ف را در انها تشخیص دهند که کجا ان ها قرار گرفته اول وسط یا اخر
بعد از این مرحله فلش کارتهاواسباب بازی های که نشانه را نوشته وتصویر دارد را به انها نشان دهید تا تشخیص دهند در اول ووسط به چه صورت امده ودراخر به چه صورت امده
که خودشان خواهند گفت دوشکل است وناخدا گاه طبق دریسهای گذشته یاد گرفته اند که وقتی دوشکلی باشد اسم شان را خواهند گفت
ف غیر اخر ف اخر
نشانه ف راوفلش کارتها را که از قبل روی تخته بامازیک نوشته ویا به شکل فانتزی وحروفدمغناطیسی به تخته چسبانده تا دانش اموزا ان را ببیند
بعد در جدول حروف الفبا انها را با داستان قطار شهرک الفبا وسوت که در کلاس دارید همراهی کنید تا در جایگاه خودش قرار بگیرید
داستان نشانه ف را تعریف کنید تا یادگیری بهتر انجام شود ودانش اموزانی که کلامی هستند مطلب را بهتر درک کنند
داستان نشانه (ف)
یکی بود یکی نبود غیر از خداهیچ کس نبود فـ غیر اخر ف اخر دو برادر بودند که شکل شون شبیه قایق بود با یک سر نشین کوچک که روی سر شون نشسته بود وکارشون این بود که هروز تو هوای افتابی مسافرهای که لب دریا بودندسوار کنند ویک گشت کوچو لو لب دریا بزنند فـ غیر اخرکارش مثل قایل موتوری بود وسریع تر از ف اخر حرکت میکرد دوبار مسافر سوار میکردیعنی همیشه اول بود و وسط اما ف اخر فقط اخر میومد واهسته حرکت میکرد فـ غیر اخر مسافراش اقای فرهاد وفرزاد وفریمان و.....وخانم فرشته وفرزانه بودند وف اخرم مسافراش بیشتر کسای بودند که کیف های رنگ ورنگ داشتند اخر اسم شون ف اخر داشتتد یک روز ریس شهرک الفبا که کنار دریا قدم میزد کار این دوبرادر و دید ازشون دعوت کرد تا علاوه بر این شغل شون بیان توشهرک البفا به بجه ها کمک کنند تا حروف رو خوب یاد بگیرند وکلمه های که نشانه ی ف دارند رو به بچه های که تازه دارن سواد یاد می گیرند رویاد بدهند پس اینطوری بود که پای فـ غیر اخر وف اخر توشهرک الفبا بازشد و شما بچه های گل تونستید یه حرف جدید ویاد بگیرد پس یک دست وجیغ وهورا که دارین باسواد میشین ویه دست وجیغ وهورابر این دوبرادر فـ غیر اخر وف اخر که زحمت کشیدن واومدن به شهرک الفبا
بعد شعر نشانه را بخوانید واز انها بخواهید موقع خواندت شما را همراهی کنند جون حفظ مطلب باعث تقویت حافظ شنیداری انها می شود وبعد از مرتی مطالب را بیشتر می تواند در حافظه نگهداری کند
شعر نشانه ف
فـ غیرآخر ف آخر
فهمیدم وفهمیدم معلّم عزیزم
بگو برام بدونم فکر کنم و بخونم
این یکی غیر آخر با فکر میاد همیشه
آهای آهای نگاه کن یه نقطه هم که روشه
ف آخرشده خسته ببین آخر نشسته
در مرحله ی بعد ترکیبات را به صورت گفتاری باشعردر جدول ترکیبات مشخص کنند
ف با ااا چی میشه فا فا میشه
ف با وووو چی میشه فو فو میشه
وبرای هر ترکیب هم یک کلمه بگوینر
فا مثل فانوس
فو مثل فولوت
کلمات کلیدی ونوشتاری کتاب نگارش را روی تخته نوشته با رعایت خط تحریری وبه انها زمان نوشتن را بدهید
نکته
(در تمام تدریسهای نشانه ها یکی از تکالیف شب انها بخش وصدا کشی در جدول مخصوص ودایره های صداکشی حتما گنجانده شود)
کاردستی نشانه ف می تواند فرفره یا فرش باشد
فعالیت تکمیلی انها تکمیل دفتر کار یا الفبا املای تصویری وبا کلمات مورد نظر جمله بنویسد ونقاشی کند به صورت یک داستان مرتبط
تمرینهای نشانه ف در کتاب نگارش در روزهای بعد زیر نظر معلم انجام شود
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄