eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
5.3هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
☝️☝️☝️☝️☝️ کلید واژهای نگاره ها جهت کپی گرفتن‌واستفاده در کلاس جهت تقویت حافظه ی دیداری دانش اموزان
اموزش نگاره یک با چوب خط ونی به عنوان خط زمینه دبستان هدایت 1 مشهد join🔜 @KheshteAvval زهرا شیرمحمدی
همکاران محترم سعی کنید دانش اموزان را به سمت تکالیف مهارت محور سوق دهید یکی از اهداف نگاره ی یک اشنایی با خانواده ست کار عملی نگاره ی یک نقاشی یا ماکت خانواده join🔜 @KheshteAvval
نمونه ای از نقاشی نگاره یک اشنایی با خانواده هر دانش امپز خانواده ی خودش را در نقاشی ترسیم می کند پدر مادر برادر خواهر join🔜 @KheshteAvval
تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشت اول join🔜 @KheshteAvval ص ۲ اهداف :شمارش اشیا تشخیص تفاوتها وشباهتها وشمردن شکلهای مثل هم برای ندریس از دانش اموزان می خواهیم اشیا محیط اطراف رابشمارند وتعداد ان ها را بگویند به عنوان نمونه تعداد قاب عکسهای روی دیوار ویا اشیا دیگر کلاس ،که می توانیم از ابزارهای دیگر نظیر چینه یا میله های آموزشی استفاده کنیم وبرای شمارش تا ۵ استفاده شود ،ازدانش اموزان می خواهیم به صفحه آغازین برگردند وتعداد بشقاب ها ،چنگال ها ،قاشق ها هرچیزی که کمتراز ۵ است رابشمارند وتعداد ان ها رابیان کنند .از دانش اموزان بخواهید ماهی ها ولاک پشت ها وخرچنگ ها و...که شکل آن ها مثل هم وتعدادشان کمتر از ۵ است را بشمارند که دراین جا از واژه های بالا ،پایین ،چپ ،راست ،قبل وبعد ،اول ،دوم ،جلو ،عقب ،اول ،آخر وپشت برای ادرس دادن شکل های تصویر استفاده کنید .برای مثال ماهی بالای صفحه join🔜 @KheshteAvval تدریس تم ۱ ریاضی
ص۳ تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشت اول join🔜 @KheshteAvval
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
ص۳ تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشت اول join🔜 @KheshteAvval
تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها ص ۳ با برش کاغذی به صورت اشکال هندسی ،بدون بیان نام اشکال ،خصوصیات وشباهت های ان ها وارد کلاس می شویم از دانش اموزان می خواهیم با توجه به خصوصیات اشکال هندسی ان ها را طبقه بندی کنند وشکل های مثل هم را تشخیص بدهند .از ان ها بخواهیم که توصیح بدهند شکل ها را اساس چه خصوصیت وویژگی طبقه بندی کرده اند .به صفحه اول برگردیم ،اشیا هندسی نطیر شکل های هندسی درص ۳ را که درصفحه اول مشاهده می کنند با کمک ما نشان داده وحداکثر تا ۵ تارا بشمارند .مجدد به ص ۳ بر می گردیم واز دانش اموزان می خواهیم به تعداد هر یک از شکل های هندسی خانه روبرو را با رنگ دلخواه پر کنند . تدریس تم ۱ ریاضی join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ‌اول
تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشتِ‌اول join🔜 @KheshteAvval هدف اصلی از ص ۳ شمارش است نه معرفی اشکال پس از اوردن نام اشکال خودداری می کنیم . ارتباط کلامی دراین صفحه اهمیت دارد .بیان خصوصیات اشکال هندسی مثل مثلث به صورت سه گوش ،دایره به صورت گردی ،ومستطیل به صورت چهارگوش مهم است باتوجه به اینکه هدف اصلی معرفی وشناخت اشکال هندسی نیست پس وارد جزئیات مثل تفاوت ها نمی شویم نشان دادن اشکال هندسی درمحیط پیرامونی می تواند به درک بهتر خصوصیات اشکال هندسی کمک کند .به عنوان نمونه انتهای دوتا لیوان که یکی گرد ودیگری مربع شکل است را با لمس کردن تجربه کند پس از انکه نمودار ستونی با رنگ کردن به تعداد شکل های هندسی تمام شده بدون ان که نام نمودار ستونی برده شود وتوجه دانش اموزان را به تفاوت طول ستون ها که بیانگر تفاوت شکل ها است جلب کنیم وبه نوعی دانش اموز می تواند طول را مقایسه کند تدریس تم ۱ ریاضی join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ‌اول
ص ۴ تدریس تم ۱ ریاضی join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ‌اول
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
ص ۴ تدریس تم ۱ ریاضی join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ‌اول
تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشتِ‌‌اول join🔜 @KheshteAvval ص۴ از تعدادی دانش اموز بخواهید دریک صف بایستند به گونه ای که یک درمیان کیف مدرسه را همراهشان داشته باشند .از ان ها بپرسید چه رابطه ای دراین صف می بینید .از ان ها بپرسید اگر یک نفر دیگر به ان ها اصافه شود باید کیف داشته باشد یا خیر .به ان ها فرصت بدهیم تا الگوی موجود را کشف کنند .بعد از انجام فعالیت های مشابه توجه ان ها را به الگوهایی که دراطراف خود می بینند جلب می کنیم .برای مثال نرده های راه پله دارای یک الگوی مشخص است .الگوها فقط درشکل یا تصاویر نیستند صداهای مختلف می توانند می توانند الگو باشند با نوک خودکار روی میز صربه وارد کنید .برای مثال یک صربه ودو صربه پشت سر هم به .همین کار با دست زدن می توانیم انجام بدهیم وفضای کلاس شاد کنیم join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها 👈 خشتِ‌‌اول
تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشتِ اول join🔜 @KheshteAvval ص۴ از دانش اموزان بخواهید درصفحه اول بخش الگوهایی را که می بینند کشف ورابطه الگوها رابیان کنند زرد ،آبی ،زرد ،آبی،زرد ،آبی بعد می توانیم به ان ها نوار کاعذی سفیدی بدهیم تا الگو راکپی کنند . دانش اموزان را می توانیم یک درمیان کسانی که کیف دارند وکسانی که کیف ندارند را به عنوان الگو مشخص کنیم ویا دو در میان یعنی دوتا کیف دارند ویکی ندارد نشان بدهیم ودرادامه که خوب بچه ها الگو رایاد گرفتن درکتاب انجام بدهند join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشتِ اول نکته هایی درخصوص ص ۴ join🔜 @KheshteAvval دیدن الگوها درمحیط پیرامونی دردرک بهتر دانش اموزنسبت به رابطه بین الگوها کمک می کند وتا جایی که امکان دارد توجه دانش اموزان را به الگوهای اطراف جلب کنید .هدف درک رابطه درالگوهای مختلف است وادامه دادن الگو جز هدف های این قسمت نیست . join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
ص ۵ تدریس تم ۱ ریاضی join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
ص ۵ تدریس تم ۱ ریاضی join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
کانال کلاس اولی ها خشتِ اول join🔜 @KheshteAvval ص ۵ تشخیص دسته ای شکل که از یک الگو پیروی می کند .درک وکشف الگوی مربوط به یک دسته شکل وبیان قانون ان . روش تدریس :دانش اموزان را مانند قبل یک درمیان به صورت کسانی که کیف دارند وندارند دریک ردیف قرار داده واز ان ها می خواهیم الگوی مربوط را بگویند حال این نظم را با قراردادن دو دانش اموز کیف دارپشت سرهم به هم بزنید وازان ها بپرسید آیا الگو برقراره یا خیر ؟ به ص آغازین برگردید وبخواهید توصیح بدهند که چه الگوهایی وجود دارد . درقسمت بالای ص ابتدا باید دسته ای از اشکال راکه یک الگو نشان می دهند مشخص کنند .از دانش اموزان بخواهیم به صورت کلامی الگو را توضیح بدهند وهمینطور برای دسته ای که الگوی مشخص ندارد توصیح بدهد که چدا الگویی نیست وچه اشکالی درنحوه قرارگرفتن وترتیب شکل ها وجود دارد .درقسمت بعدی پس از انکه دسته ای از شکل ها که الگوی مشخصی دارند را پیدا کردند باید با رنگ کردن مناسب آن الگو را کپی کنند . join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
ص ۶ تدریس تم ۱ ریاضی join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
ص ۶ تدریس تم ۱ ریاضی join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشتِ اول join🔜 @KheshteAvval ص۶ شمردن تا ۵ وبرقراری تناطر یک به یک بین دو دسته .تشخیص تساوی دو مجموعه به عداد مساوی .آشنایی با به کاربردن ابزار خط کش .برای تدریس ،برای اینکه دانش اموزان بتوانند توانایی مقایسه درمجموعه رابا شمارش انجام دهند از نخود ولوبیا وچینه و...استفاده می کنیم .به عنوان نمونه ۲ نخود ،۴ لوبیا و۳چینه راروی میز قرار می دهیم واز دانش اموزان می خواهیم سریع بگویند که کدام یک از نظر تعداد مساوی هستند .برای تشخیص دو دسته مساوی شکل مساوی می توان از تناطر یک به یک بین دو دسته استفاده کرد برای مثال اگر بخواهیم ۲نخود و۲ لوبیا راباهم مقایسه کنیم می توانیم با برداشتن نخودها ،لوبیاها هم تمام می شود . join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشتِ اول join🔜 @KheshteAvval ص۶ به صفحه آغازین بر می گردیم واز دانش اموزان بپرسید کدام یک از اشیا ویا اشکال داخل اشپزخانه از نطر تعداد اندازه هم هستند . به ص ۶ برگشته واز دانش اموزان بخواهید از ابزار خط کش استفاده کنند ودسته هایی که تعدادواشیا مثل هم هستند رابه هم وصل کنند نکته درخصوص کار با خط کش 🌸بسیار مهمه که دانش اموز کاربااین ابزار رایاد بگیرد یعنی قبل از انجام این صفحه از دانش اموز بخواهیم تا با خط کش خط بکشد حالا به هر جهتی که دوست دارد تابه این وسیله طرز گرفتن خط کش روی دفتر برای خط کشی را یاد بگیرد .دراین جا استفاده از ابزار خط کش جهت وصل کردن اشیا با تعداد یکسان است اگر دانش اموزی دقیق وصل نکرد ایرادی ندارد اما اگر دیدید که دانش اموزان توانایی کار با خط کش را ندارند نیاز به فعالیت هایی دارند که دران با خط کش نقاط مختلف را به یکدیگر وصل کنند . join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
ص ۷ تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشتِ اول join🔜 @KheshteAvval
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
ص ۷ تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشتِ اول join🔜 @KheshteAvval
تدریس تم ۱ ریاضی join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول ص ۷ اهداف ارائه نمایش های مختلف یک عدد باداستفاده از انگشتان دست ،برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف یک عدد ودرک اینکه همه این نمایش ها یک عدد رابیان می کند ،ادامه دادن یک الگوی هندسی join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
تدریس تم ۱ ریاضی join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول تدریس ص ۷ یک نمایش از عدد ۱ را به دانش اموزان نشان دهید واز ان ها بپرسید این چندتا است .سپس نمایش های مختلف عدد یک رابه دانش اموزان نشان دهید وهربار از ان ها بپرسید چندتا است تا دانش اموزان با نمایش مختلف عدد ۱ اشنا شوند .سپس یک نمایش از عدد ۲ را به دانش اموزان نمایش بدهید واز ان ها بپرسید که چند تا انگشت باز شده است سپس از ان ها بخواهید نمایش های مختلف عدد ۲ رانمایش بدهند به همین ترتیب تا ۵ ادامه بدهیم . به صفحه اول برگردید واز دانش اموزان بپرسید که چندتا بشقاب روی میز قرار دارد سپس از ان ها بخواهید نمایش های مختلف ان را با انگشتان دست نمایش دهند .به این ترتیب انجام فعالیت های بالای ص ۷برای دانش اموزان ساده خواهد بود .وتشویقشون می کنیم تا با انگشتان دست خود به صورت متفاوت عدد ها رابیان کنند join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
تدریس تم ۱ ریاضی کانال کلاس اولی ها خشتِ اول join🔜 @KheshteAvval ادامه تدریس ص ۷ با قیچی کاعذهایی رابه صورت مربع ،مثلث ودایره برش بدهیم ودراختیار دانش اموزان قراربدیم حالا یک الگو با مثلث ومربع (یک درمیان )بسازیم واز ان ها بخواهیم این الگو را با اشکال که دراختیارشان است ادامه بدهند .با ساخت الگوهای دیگر از دانش اموزان بخواهید الگوی مورد نطر رابا اشکال داده شده ادامه بدهند . به صفحه آعازین برگردیم والگوهای موجود رابه دانش اموزان نشان بدهیم واز دانش اموزان بیپرسیم اگر این الگو ادامه پیدا کند شکل بعدی به چه صورت خواهد بود .ومجدد از دانش اموزان بپرسیم رابطه بین الگوها را بگوید وسپس الگوی مورد نطر را ادامه بدهد . نکته🌸🌸ممکن است دانش اموزان درنمایش عدد با انگشتان دچار مشکل شوند که نیاز به تمرین ودست ورزی دارد وخمیر بازی می تواند توانایی مهارتی انگشتان دست دانش اموزان را افزایش بدهد . درانجام الگو ممکن است دانش اموزان دررنگ کردن دقت کافی نداشته باشند توجه کنید که هدف درک رابطه بین الگوها وادامه دادن الگوها است پس تمرکز کار رابر درک درست الگو قرار بدیم join🔜 @KheshteAvval کانال کلاس اولی ها خشتِ اول
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#_فیلم_آموزشی_تدریس_نگاره_۱ join🔜 @KheshteAvval ┄┅┄┅✶🌸✶┄┅┄