ببین و بگو :
join🔜 @KheshteAvval
هدف از اين بخش، تصويرخوانی، بيان شفاهی، جمله سازی و درک ارتباط تصاوير است. (فعّاليّت گروهی) .
- دانش آموزان در هر گروه ابتدا تصوير را بررسی کنند وراجع به آن فکر کرده و گفت و گو کنند.
- سپس معلم به صورت گروهی يا فردی راجع به آن تصوير سؤال کند.
- بین تصاویر رابطه ی مفهومی می تواند وجود داشته باشد.پس مفهوم هر تصویر می تواند جدای از تصویر دیگر باشد می تواند ارتباط هم داده شود.
- سعی شود بچه ها با جمله های کامل به سؤالات پاسخ دهند ودر برابر جمله های کامل تر، تشويق شوند.
حرکت چشم از راست به چپ مورد توجه قرار گيرد.
تصوير1دو بچّه کنار آب در مسجد وضو می گيرند. برای خواندن نماز آماده می شوند. (رعايت بهداشت حتّی )
تصوير2نمازگزاران در کنار هم به تلاوت قرآن مشغول هستند. ( توجّه به اهميّت خواندن قرآن )
جمع بندی: دانش آموزان دربارهٔ تصاوير در گروه، بحث و گفت وگو می کنند و داستان کوتاهی
join🔜 @KheshteAvval
می سازند و نمايندهٔ هر گروه داستان را در دو مرحله بيان می کند.
join🔜 @KheshteAvval
#اربعین
شعر #نگاره ی ۹
آمد اذان
آمد اذان، آمد اذان از روزن دیوار من
از گنبد نیلوفری تا خلوت بسیار من
در هر نسیم بی کران روحم رها جانم وزان
مستی رسید از هر کجا آمد اذان، آمد اذان
مست است و شد جانم
مگر بوی گل آواز تو بود
بی تابی پنهان من
از نغمه ی ساز تو بود
شور اذانم در گلو مستی جانم در سبو
روحم پر از آواز او جسمم رها از های و هو
بین من و تو پرده نیست
این جا منم آن جا تویی
دنیا پر از آواز توست
امشب منم فردا تویی
برگرفته از شعر عبدالجبار کاکایی
join🔜 @KheshteAvval
شعر #نگاره ی ۹
در مسجد محله
رو کرده اند به قبله
نمازگزاران خوب
پیش خدای محبوب
مسجد خانه ی خداست
از دیگر جاها جداست
راه سعادت این جا است
دور شدن از هر گناه است
قرآن راهنمای ماست
نماز راه گشای ماست
بشتابید به سوی آن
با شنیدن اذان
زن و مرد دسته دسته
همه وضو گرفته
برای راز و نیاز
نشسته اند به نماز
تکالیف و فعالیت کلاسی امروز دانش آموزان عزیزم
خدا قوت پسرای نازنینم
👏👏👏👏