به نقل از یک ایرانی:
در کشوری ماموریت داشتم، برای انجام کار بانکی ؛ دنبال بانک میگشتم اولین مکان که به چشمم خورد به سمتش حرکت کردم نزدیکتر که شدم متوجه شدم که یک مدرسه است با خودم گفتم احسنت چه مدرسه ی خوبی در ذهن ناخودآگاهم دنبال مکانی شیکتر و مهمتر برای بانک میگشتم اما مجبور شدم از شخصی آدرس بانک را بگیرم که یک تابلو و ساختمان قدیمی و معمولی رو بهم نشان داد تعجب کردم کار بانکی که تموم شد طاقت نیاوردم وبه رییس بانک گفتم چرا ساختمان بانک از مدرسه ضعیفتر است؟!
او هم تعجب کرد و توضیح داد که ما کلا هشت نفر کارمند هستیم که فقط کاغذهای رنگی (پول) رو جابجا میکنیم.
اگر زلزله هم بیاید فقط هشت نفر خواهد مرد ولی در مدرسه پانصد سرمایه گرانقیمت (دانش آموز) با سی چهل استاد هستند که اگر آسیب ببینند خسارتش جبران ناپذیره.
ما بهترین ساختمانها و امکانات رو به مدرسه ها میدیم چون آینده کشورمان در مدارس ساخته میشود.
آموزش زیر بنای همه مسائل است...!
join🔜 @KheshteAvval
به عمل کار برآید ...
شعر كودكي
join🔜 @KheshteAvval
پا بـــه پای کــــودکی هــایــــم بیـــا کــفــــش هایت را به پا کن تا به تا
قــاه قـــاه خــنـــده ات را ســـاز کن باز هـــم با خــنده ات اعــــجاز کن.
پا بکـــوب و لج کن و راضــی نشوبا کســــی جـــز عشق همبازی نشو
بچه های کوچــــــه را هـــم کن خبرعـــاقــلی را یــک شب از یادت ببر
خـــــالــه بازی کــن به رسم کودکی با هــــمان چـــــادر نــــماز پــولکی
طـــعـــم چای و قــــــوری گلدارمان لـــــحــــظه های ناب بی تکرارمان
مــــادری از جـــنـــس باران داشتیم در کــــــــنارش خواب آسان داشتیم
یا پدر اســـــــــطوره ی دنــــــــیای ماقـــــهرمــــــان باور زیبــــــــای ما
قصه های هـــــر شــب مادربزرگ ماجـــرای بزبز قـــندی و گــــــرگ
غصه هرگز فرصت جولان نداشت خــنده های کــودکـــی پایان نـداشت
هر کسی رنگ خودش بی شیله بودثروت هــــر بچه قـــــدری تیله بود
ای شریــک نان و گـــردو و پنیرهـــمکلاسی ! باز دســــــتم را بگیر
مثـل تــو دیگر کسی یکرنگ نیست آن دل نــازت برایم تـــنگ نیست ؟
رنگ دنـیایـــت هــنوزم آبی است ؟آسمــــان بـــــاورت مهـتابی است
join🔜 @KheshteAvval
هـــرکجایی شــــعر باران را بخوان ســـاده بــاش و باز هــم کودک بمان
باز بـاران با ترانه ، گـــــــریه کن کودکی تو ، کـــــود کانـــه گریه کن!
ای رفــیـــق روزهای گــرم و ســرد
ســـادگــی هــایم به سویــم بـاز گرد
برای فرزندان گلم که پدرشون همراه زندگی شون نیست
میتونن دست پدر بزرگ مادر بزرگ یا مادرشون ببوسن
بعد از اهمیت ادب و تواضع در برابر پدر هدف اصلی آموزش ادب و تواضع به فرزندان مون هستش
4_6001248452833445777.pdf
5.37M
راهنمای آزمایش علوم
join🔜 @KheshteAvval
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞🎥کلیپ علوم
🦋جانوران
join🔜 @KheshteAvval
پایه اول
4_796648233622306946.pdf
2.76M
♦️علوم_تجربی
درس_به_درس
#خشت_اول
http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347
معلمان و والدین عزیز به ما بپیوندید👆
4_6030454947705783763.pdf
9.81M
راهنما معلم علوم اول ابتدایی
چاپ 98
join🔜 @KheshteAvval
4_481063623079232890.pdf
235.5K
🔺 #لیست_وسایل_علوم
join🔜 @KheshteAvval
4_481063623079232889.pdf
237.9K
🔺 #لیست_آزمایش_های_علوم
join🔜 @KheshteAvval
4_481063623079232888.pdf
248.1K
🔺 #لیست_وسایل_علوم
join🔜 @KheshteAvval
4_5796577073447306910.pdf
9.81M
#فایل #پی_دی_اف #کتاب
علوم پایه اول
۹۸_۹۹
join🔜 @KheshteAvval
4_6037374943178523266.pdf
159.6K
#سوالات_علوم _تمام_فصل ها
join🔜 @KheshteAvval
4_5809758937964085832.pdf
341.8K
⏺ #کاربرگ_علوم_تجربی
رشد_گیاهان
#خشت_اول
http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347
معلمان و والدین عزیز به ما بپیوندید👆
4_358793033807823709.pdf
369.3K
♦️ #کاربرگ_علوم_تجربی
غذا_های_مفید
join🔜 @KheshteAvval
پایه اول
4_5848430101942764158.pdf
135.4K
#کاربرگ_بخش_دوم علوم.
خانم حاجبی
join🔜 @KheshteAvval
🔴 #تدریس_تم_7_ریاضی:
♦️ #صفحه_آغازین: تولد دوقلوها:
#مفاهیم: چپ، راست ؛ وسط، کنار، بین ؛ ردیف، ستون ؛ جلو، عقب؛ جلو، پشت؛ اول الی پنجم.
#مهارتهای مربوط به لوحه: تقسیم کردن کیک ؛ بازکردن هدیه ها ؛ فوت کردن شمع؛ دعوت مهمانها.
#نگرشهای_مربوط_به_لوحه:
۱) وقتی مردم توصیف های متفاوتی از یک چیز می دهند بهتر است یک مشاهده انجام دهیم تا اینکه استدلال کنیم چه کسی درست می گوید
۲) مفهوم تساوی در ابعاد وسیع در زندگی روزمره مطرح است. مفاهیم ریاضی بسیاری از این مفهوم انتزاع می شوند که در زندگی روزمره کاربرد دارد
#تأثیرات_بر_ساختار_شناختی
۱)حدس زدن.
۲)بخشش.
۳)تأثیر رفتار بر عادات.
#تم_شناختی
هدیه: در مورد آداب هدیه دادن و هدیه گرفتن و تشکر از کسی که هدیه می دهد نکاتی را که به نظرتان می رسد به دانش آموزان بگویید
#ارتباط_با_صفحات_بخش
۱) مصداقهای جمع و تفریق زیر ۵ را در لوحه مطرح کنید.
۲) اشیایی را که تنها یک عدد از آن در لوحه وجود دارد نام ببرید و کنار بنویسید
۳)اشیایی را که دقیقاً ۲ عدد از آنها در لوحه وجود دارد نام ببرید و کنار آنها بنویسید
۴) با ردیف و ستون در کتابخانه آدرس بدهید.
۵)تعداد برشهای...
join🔜 @KheshteAvval
🔴 #تدریس_صفحه_44_تم_7
اهداف
#مرور_مفاهیم جمع و تفریق.
نمایش حاصل جمع یا تفریق با نماد چوب خط
به کار گیری مفاهیم جمع و تفریق در محیط پیرامونی
تمرین مهارت حل مسئله با حل مربع شگفت انگیز ۴*۴٫
#روش_تدریس
* می توانید با برش دادن دو دایره کاغذی با رنگهای متفاوت به پنج قسمت مساوی و با دادن شکل ها به دانش آموزان فعالیتی به صورت زیر را انجام دهید
۱- ابتدا ۳ قطعه از یک دایره کاغذی و ۲ قطعه از دایره کاغذی دیگر بردارند و از آنها بپرسید که از هر دایره چند قطعه برداشته شده است سپس بخواهید ۲ قطعه باقیمانده از یک رنگ را به ۳ قطعه ای وصل کنند و حال از آنها بپرسید روی هم چند قطعه شده است. تا دانش آموزان یک درک مناسبی از مفهوم جمع کسب کنند. به این ترتیب می توانید تمرین هایی برای مفهوم تفریق طرح کنید
حال می توانید سؤالاتی در مورد مفهوم اضافه کردن یا کم کردن کیک ها با توجه به صفحه آغازین بخش بپرسید. به عنوان نمونه اگر دو قطعه از کیک سمت راست به ۲ دختری که روی مبل نشسته داده شود چند قطعه از کیک می ماند؟ با طرح سؤال های مشابه از دانش آموزان به درک مناسب از مفاهیم جمع و تفریق و با توجه به تصویر مربوطه خواهند رسید
join🔜 @KheshteAvval
🔴 #تدریس_صفحه_45_تم7
#اهداف_
برقراری ارتباط با نمایش های مختلف عدد یک
دیدن مصادیق مختلف عدد یک در محیط پیرامونی.
توانایی نوشتن درست نماد عدد یک.
#روش_تدریس
* نمایش های مختلف عدد ۱ از قبیل انگشت دست، چینه، گردی، چهار گوش و … را نمایش دهید و از آنها بخواهید مصادیق عدد یک در محیط پیرامونی مانند ماه خورشید خانه کعبه و … را نام ببرند
به صفحه آغازین بخش برگردید و از آنها بپرسید چند پنجره و یا چند پسر در این تصویر دیده میشود؟ و سؤالات دیگری که تداعی یکی نماید را از آنها بپرسید.
* حال به فعالیت این صفحه برگردید و اشکالی که در صفحه ۴۵ قرار دارد را با دانش آموزان مرور کرده و در هر قسمت تعداد آن یعنی عدد یک را تکرار کنید سپس در مورد نحوه درست نوشتن عدد یک روی خط زمینه و حرکت از بالا به پایین دست تأکید کنید و آموزش دهید.
#توصیههای_آموزشی
یکی از این تصاویر مربوط به کوه دماوند میباشد. بیان کوه تداعی عدد بیشتر از یک را می کند. اما کوه دماوند منحصر به فرد است
به نحوه نوشتن نماد ۱ و حرکت قلم توجه کند و به همان ترتیب درست نوشتن عدد یک را با توجه به خط زمینه، نقطه شروع، جهت حرکت قلم، نقطه پایانی توضیح دهید
join🔜 @KheshteAvval
🔴 #تدریس_تم_7صفحه_46
#اهداف
ادامه دادن الگوهای شطرنجی
کشف قانون مربوط به الگو
درک الگوهایی که به هم متصل هستند و الگوهایی کهاز هم فاصله دارند
تشخیص شکل تکرارشونده در هر الگو و رسم آن
#روش_تدریس
* از بچهها بخواهید با میله یا مداد و تراش که هر کدام به فصله ۴ انگشت از یکدیگر قرار دارند الگویی را طراحی و قانون مربوط به الگو رابیان کنند. به همین صورت فعالیتهای مشابه دیگر را که مربوط به الگوی شطرنجی خطی است انجام دهند. سپس از دا نش آموزان بخواهید که کاغذهای رنگی را به شکل مربع برش دهند و با استفاده از آن الگوهای متفاوت بسازند
حال از دانش آموزان بخواهید با رنگ کردن ریشههای فرش که در تصویر آغازین این بخش دیده میشود و با استفاده از رنگهای متفاوت الگوی مناسب بسازند
* با برگشت به صفحه کتاب از دانش آموزان بخواهید فعالیت های این صفحه را انجام دهند. در انجام فعالیتهای این صفحه تشخیص شکل تکرارشونده و رسم آن در قسمت سمت راست اهمیت زیادی دارد. لذا نباید به کنترل این قسمت پرداخته و در صئرتیکه دانش آموزی شکل تکرارشونده را تشخیص نمی دهد بهتر است از او بخواهید الگو را به صورت کلامی بیان کند تا باتوصیف خود توجه
join🔜 @KheshteAvval
🔴 #تدریس_تم_7_صفحه_47
#اهداف
برقراری ارتباط با نمایشهای مختلف عدد ۲٫
دیدن مصادیق مختلف عدد ۲ در محیط پیرامونی
توانایی نوشتن درست نماد عدد دو.
#روش_تدریس
* کار را با ارائه مصادیق مختلف عدد ۲ در محیط اطراف و نمایش های مختلف عدد ۲ با انگشتان دست شروع کنید. از دانش آموزان بخواهید مصادیق عدد ۲ را نقاشی کنند
با مراجعه به صفحه آغازین این بخش از دانش آموزان بخواهید چیزهای ۲تایی را در شکل نشان دهند
* با رجوع به کتاب درسی مصادیق مختلف عدد ۲ را در هر شکل با شمردن تعدا آنها مرور کنید. سپس نحوه صحیح نوشتن نماد عدد ۲را آموزش دهید
#توصیههای_آموزشی:
برای آموزش نحوه صحیح نوشتن نماد عدد۲ به خط زمینه، نقطه شروع حرکت، جهت حرکت قلم و نوشتن بدون برداشتن قلم اشاره کنید
صفحات قبل را مرور کرده و از دانش آموزان بخواهید شکل هایی که در این صفحه میبینند (از جمله چینه، چوب کبریت، شکل های هندسی و …) را در صفحات قبلی کتاب پیدا کرده و هر کدام را که نشان دهنده عدد ۲ است بیان کنند
join🔜 @KheshteAvval
🔴 #تدریس_تم_7_صفحه_49
#اهداف
درک مفهوم تقارن
کار با ابزار شابلون برای رسم شکلهای متقارن
شناخت اشکال هندسی
#روش_تدریس
* توجه دانش آموزان ر در شکل های متقارن در کلاس درس جلب کنید. می توانید چند شکل متقارن به کلاس ببرید و با تاکردن شکل از روی خط تقارن مشابه بودن دو طرف و تساوی شکل ها را به آنها نشان دهید
در صفحه آغازین بخش با کمک دانش آموزان شکلهای متقارن را پیدا کنید.
* از دانش آموزان بخواهید ابتدا خوب به تصاویر صفحه ۴۹ نگاه کنند سپس توضیح دهند که در هر قسمت چه اتفاق افتاده است پس از آن با استفاده از شابلون خطی را ترسیم کنند.و با قرار دادن لبه شابلون روی خط اقدام به رسم اشکال هندسی کرده و با برگرداندن شابلون در طرف دیگر خط همان شکل را بکشند و با تا کردن و روی هم قرار دادن شکل های دو طرف خط به درک اشکال متقارن برسند
#توصیههای_آموزشی
لازم نیست از واژه قرینه، متقارن، تقارن و خط تقارن استفاده کنید
روش ارائه شده در این صفحه بسیار مهم است و تا پایان کتاب دانش آموزان به آن نیاز دارند به خصوص در طراحی فرش و رسم شکلهای متقارن در دو طرف آن با استفاده از شابلون این روش بسیار کاربرد دارد
join🔜 @KheshteAvval