eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
5.3هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدف نگاره ها ۱- تقویت مهارت دیدن ۲- تقویت مهارت شنیدن ۳- تقویت مهارت سخن گفتن ۴- تقویت مهارت فڪر کردن ۵- تقویت مهارت مشاهده(استفاده از حواس ) ۶- پی بردن به ارزش گروه و همفکری ۷- ایجاد اعتماد به نفس در بیانِ آزاد ۸- ایجاد حس موعدوستی ۹- درڪ بهتر از شناخت پدیده ها ، اشیا و رنگها و قوانین و مقررات ۱۰- پایبندی به اصول حاکم بر جامعه ۱۱- رعایت بهداشت جهت سلامتی و زنده ماندن ۱۲- پی بردن به عظمت خالق هستی ۱۳- آشنایی با اصول و ارزشهای ملی و میهنی و همچنین آداب و رسوم حاکم بر جامعه و دهها موارد دیگر. join🔜 @KheshteAvval
تصاویر کوچک یا کلمات کلیدی: هدف: پیدا کردن جزء از کل تلفظ صحیح کلمات تطابق تصویر با نوشته آشنایی با شکل کلی کلمه یافتن کلمات هم آغاز و هم پایان join🔜 @KheshteAvval
👈 ببین و بگو 👉 این فعالیت ازدوتا۴تصویرتشکیل شده که بیشترتصاویرمرتبط و داستان وار هستن و اغلب در دو ردیف قرار گرفتند که باید بچه ها از راست به چپ و از بالا به پایین تصاویر را دنبال کنند join🔜 @KheshteAvval
👈 کامل کن و رنگ کن لوحه همان صفحه به صورت خط چین جزئی از یک نقاشی است. این نقاشی باید با وصل خط چین ها کامل و بعد رنگ آمیزی بشه. join🔜 @KheshteAvval
📝 قبل از نوشتن اولین لوحه؛ از بچه ها میخوام تعدادی چوب خط از کیسه ریاضی بیرون آورده؛ اونها را مرتب کنار هم گذاشته و به اندازه هاشون دقت کنند. ( به هم اندازه بودن چوب خط ها توجه و اشاره کنند ) بعد ازشون میخوام تا چوب خطها را با کمی فاصله کنار هم قرار دهند. و راهنمایی میکنم که فاصله بین چوب خطها را مرتب و هم اندازه کنند. در این بین احتمال داره دانش آموز یا دانش آموزانی با دو یا سه رنگ الگویی درست کرده باشند؛ ازشون میخوام تا به ترتیب رنگ چوب خطها را بگن. ( اولین گام برای درست کردن الگو ) در مرحله بعد تعدادی چوب خط یا چوب پزشکی که پشت اون را آهنربا زدم در اختیار چند دانش آموز قرار داده و میخوام تا با فاصله روی تابلو نصب کنند. و بعد از این آماده سازی ها؛ طریقه نوشتن لوحه را روی تابلو توضیح داده و ازشون میخوام هر کدوم پای تابلو اومده و مانند نمونه ای که من نوشتم یکبار بنویسند. join🔜 @KheshteAvval و بعد برگه های کپی شده یا دفتر لوحه نویسی را بیرون آورده و مراحل نوشتن را به ترتیب دنبال کنند. همین سرمشق را در منزل تمرین کرده و روز بعد در کلاس؛ کتاب کار انجام دهند.
🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦 ها join🔜 @KheshteAvval طبق برنامه زمان بندی هر نگاره برای دو روز است،یعنی در هفته سه نگاره تدریس می شود. پیشنهادی : * دو هفته ی اول هر هفته دو نگاره یعنی نیمه ی اول مهر چهار نگاره و دو هفته ی پایانی مهر یعنی نیمه ی دوم مهر شش نگاره آموزش داده می شود.* 1- روز اول: ساعت اول، تدریس تصویر نگاره ،تصاویر زیرنگاره وتمرین گوش کن وبگو ساعت دوم، کتاب بنویسیم و(بازی ، یا نمایش ،یا با هم بخوانیم )کتاب بخوانیم 2- روز دوم: ساعت اول، مرور نگاره ،ببین وبگو ، بگرد وپیداکن ، به دوستانت بگو ساعت دوم : کتاب بنویسیم و(بازی ، یا نمایش ،یا با هم بخوانیم )کتاب بخوانیم · برخی آموزگاران درمدارس ومناطق کشور با توجه به شرایط محیطی ممکن است فرصت بیشتری را به نگاره ها اختصاص دهند. · تمرین های گوش کن وبگو ،بگرد وپیداکن یا به دوستانت بگو نمونه و پیشنهاد کتاب هستندوآموزگار می تواند سؤالاتی به آن اضافه کند. · شعر ها جنبه ی التذاذی دارند ونیازی به حفظ کردن آنها نیست. · تدریس نگاره با یک الگوی خاص یا روش قالبی مخصوص اجبار نیست وهر آموزگارباتوجه به امکانات وتجربه خود می تواند مطابق اهداف نگاره با شیوه های گروهی ومشارکتی ،پازل ،نمایشی وغیره به تدریس بپردازد.طوری که دانش آموزان به اهداف مورد نظر دست یابند join🔜 @KheshteAvval 🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦