خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
نمونه ی انجام تکالیف نگاره ها join🔜 @KheshteAvval هزاران آفرین به این مادر خوش ذوق و احسنت به پسر
✅ لوحه " د " در بخش نگاره ها یکی از چرخش های نسبتا مشکل برای بچه هاست.
❓چرا نوشتن " د " راحت نیست؟ ❓
👈 چون این چرخش باید بالای خط زمینه انجام بشه و معمولا بچه ها نمیتونند درست تشخیص بدن که چه وقت چرخش را انجام دهند تا انتهای کار به خط زمینه برسه.
به همین خاطر ممکنه ادامه " د " به زیر خط زمینه یا روی خط کشیده بشه! 👉
لذا توصیه میکنم
❗️ برای آموزش و صحیح نوشتن صد در صدی این لوحه؛ به بچه ها سخت نگیرید. ❗️
👌 میتونید بعد از تمرین روی تابلو و دفتر؛ از نوشتن این لوحه توی کتاب صرف نظر کنید و این صفحه را به زمان تدریس نشانه ی " د " یعنی حدودا یکماه بعد موکول کنید که تا اون وقت؛ بچه ها در مهارت های نوشتاری تبحر و توانایی بیشتری پیدا کردند.
join🔜 @KheshteAvval
حسادت در کودکان :
احساسات کودک را بشناسید. سعی نکنید حسادت کودک را محکوم کنید. این روش فایدهای برای او ندارد. کودک وقتی ببیند به احساس او توجهی نمیکنید و انگار خواسته او را نمیشنوید، بلندتر داد میزند تا به او توجه کنید.
مثلا به او بگویید میدانم برایت سخت است که وقتی من خواهر کوچکت را میخوابانم، تو خودت لباسهایت را عوض کنی، اما اگر کمی صبر کنی میتوانم به تو کمک کنم. میدانم دلت میخواهد من بیشتر با تو بازی کنم. من هم دلم برای بازی با تو تنگ شده اما لازم است مراقب خواهر کوچولویت باشم تا بزرگتر شود و بتواند با تو بازی کند.
یا مثلا وقتی در بازی بازنده میشود به او بگویید میدانم که نا امید شدی ودلت میخواست تو هم مثل احسان برنده شوی اما خوب بازی کردی و میتوانی دفعه بعد تو برنده باشی و مثال های دیگر...
@KheshteAvval
4_392345382748685108.pdf
768.7K
📝50روش
🏷برای بهبود مهارت #نوشتن
(املای فارسی )
@KheshteAvval
✅نکات کلیدی مدیریت کلاس
در واقع این نکات نكته های باریك تر از مویی هستند كه رعایت آن ها به بهبود مدیریت كلاس درس می انجامد.
◀️سعی كنید چشم خود را به داشته های دانش آموزان بدوزید ، نه به نداشته های آنان.
◀️همه به محرك نیاز دارند ، تشویق نوعی محرك است .
◀️اگر دانش آموز درسی را خوب بفهمد ، از آن درس و كلاس راضی است .
◀️ انتقاد سازنده را همیشه با بیان یكی از ویژگی های مثبت دانش آموز آغاز كنید.
◀️ رفتار را سرزنش كنید ، نه شخصیت را . شما را دوست دارم ، اما كار شما را دوست ندارم .
◀️ برای تسلط بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خودمان مسلط باشیم .
◀️همه ی شاگردان را حد متوسط بدانیم و انتظار معجزه از آن ها نداشته باشیم .
◀️در وجود دانش آموز ضعیف یا بد ، خوبی ها را بجویید و آن ها را تقویت كنید.
·◀️هرگز دانش آموز را به كاری كه نمی توانید ، تهدید نكنید؛ چرا كه او طرف برنده خواهد شد.
◀️فرمول تنبیه را پاك كنید و فرمول تشویق را جایگزین كنید.
◀️ دانش آموزان آن گونه كه ما می خواهیم نمی شوند ، بلكه آن گونه كه هستیم می شوند.
◀️برای رسیدن به هدف های خود در كلاس ، مثبت فكر كنید.
◀️برای اثر گذاری بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خواسته های آن ها توجه كنید .
◀️یاد ندهیم ، از هم یاد بگیریم . حاكم شدن یك سلیقه ، نه شدنی است نه مطلوب .
◀️چشم دانش آموز به رفتار ما و گوش او بر گفتار ماست . پس باید مواظب باشیم چه می كنیم و چه می گوییم .
◀️با روش تدریس دیروز نمی شود دانش آموزان امروز و فردا را آموزش داد.
◀️ نظم كلاس نتیجه ی تدریس خوب است و تدریس خوب نتیجه ی طرح درس خوب .
◀️بهترین پادزهر معلم برای بد رفتاری دانش آموز این است كه مایل باشد به دانش آموز كمك كند.
◀️برای آنكه به ذهن دانش آموز راه یابند ، ابتدا باید به دل او راه پیدا كنید.
◀️ تكالیف باید تابع توان دانش آموز باشد و مایه ی سرگرمی ، نه مایه ی عذاب .
#حتما_بخونید_و_حتما_انتشار_بدید
👇لینک کانال تخصصی کلاس اول👇
#خشت_اول
http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347
join🔜 @KheshteAvval
4_5895546150877921460
396.5K
کاربرگ تم۳
join🔜 @KheshteAvval
🔷 مهارتهای مربوط به تم ۳
🔹منتظر ماندن برای اتوبوس مدرسه
🔹آداب سوار شدن و پیاده شدن از اتوبوس
🔹آداب عبور از خیابان
🔻اضافه کردن دو شکل به شکلهای یک مجموعه به صورت انتزاعی
🔻انتقال انگشتان یک دست به دست دیگر
🔻نمایش های مختلف یک عدد
🔻ساخت اشکال مختلف با وانتزاعی تجزیه یک شکل به شکلهای کوچکتر
🔹درک یک کل با اجزای داده شده
🔶 تم شناختی: قانون
🔸رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حرکت ماشینها از سمت راست خیابان
🔸رعایت قوانین هنگام عبور از خیابان
🔸ایستگاه اتوبوس
#خشت_اول
http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347