فلش کارت نشانه و👇👇👇
✍راهکار #جا_انداختن کلمات در #املا:
👈 ابتدا تقویت #حافظه شنیداری:
۱- دو کلمه پشت سر هم بگویید و کودک به ترتیب گفته شده کلمات را #تکرار کند ؛ سه کلمه پشت سر هم بگویید کودک #تکرار کند و بعد از موفق شدن کودک، این کار را تا #پنج کلمه ادامه بدهید.
۲- یک کلمه بگویید و یکبار دیگر تکرار کنید و از کودک بخواهید #بنویسد؛ دو کلمه پشت سر هم بگویید و یکبار دیگر #تکرار کنید و از کودک بخواهید هر دو کلمه را #بنویسد. بعد از اینکه در به یاد سپاری دو کلمه هم موفق شد این کار را به ترتیب تا #چهار یا #پنج کلمه ادامه بدهید.
👈مرحله بعد زمانبندی و تقویت #سرعت در نوشتن:
۳-برای دو کلمه ای که کودک می تواند پشت سر هم بنویسد، مدت #زمان صرف شده را بنویسید؛ مثلا اگر نوشتن دو کلمه ۳ دقیقه #زمان برد برای نوشتن دو کلمه بعدی به کودک دو دقیقه و ۴۵ ثانیه زمان بدهید؛ وقتی موفق شد برای دو کلمه بعدی دو دقیقه و نیم زمان بدهید و ...سپس سراغ سه کلمه بروید و بعد چهار کلمه و بعد یک #جمله کامل.
۴- دقت کنیم هر کدام از این مراحل ممکن است #روزها زمان ببرد، پس به کودک زمان #کافی برای تسلط به هر کدام از مراحل بدهیم
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلفیق دروس هنر وفارسی 😍ایجادانگیزه برای درس 🌸گ🌸با کشیدن نقاشی نهنگ با قاشق ☺️(کمال )
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
کاربرگ تم ۱۶ ریاضی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
جمع های اساسی 👈جهت مطالعه والدین
1- جمع های اساسی نوع اول که در سال اول یاد می دهیم ،
به جمع هایی گفته می شود که دو عدد یک رقمی را با هم جمع کنیم . وحاصل آن کمتر از 10 ویا خود 10 باشد
مثال : 10 =6+4
3+0=3
2- جمع های اساسی نوع دوم ، جمع هایی هستند که دو عدد یک رقمی را جمع کنیم و حاصل آنها از 10 بیشتر باشد .
مثال 17 =8+9
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
مفاهیم جمع : 👈جهت مطالعه والدین
1- مفهوم افزایشی جمع : مسئله : علی سه مداد داشت ،دوستش به او دو مداد دیگر داد ،حالا علی چند تا مداد دارد ؟
۲+۳=۵
2- مفهوم افرازی جمع : مسئله : علی سه مداد قرمز دارد و دو مداد مشکی ، علی چند مداد دارد ؟
۲+۳=۵
3- اجتماع دو مجموعه جدا ازهم : مسئله :علی سه مداد و حسن دو مداد دارد ، علی و حسن روی هم چند مداد دارند ؟
۲+۳=۵
مفاهیم تفریق:👈جهت مطالعه والدین
1- کاهشی : علی 5 مداد دارد او 2 تا از مداد هایش را به دوستش داد . حالا علی چند مداد دارد ؟
۵-۲=۳
حالا علی ۳ مداد دارد .
2- افرازی :
علی ۵مداد قرمز و آبی دارد ،اگر تعداد مداد های قرمز علی ۲تا باشد علی چند مداد آبی دارد ؟
۵-۲=۳
3- مقایسه ای :
علی ۵ مداد دارد و برادرش۳مداد . کدامیک مداد بیشتری دارد ؟
۵-۳=۲
علی ۲ تا مداد بیشتر دارد .
4- مفهوم جمعی تفریق :
علی ۷ تومان دارد او می خواهد مدادی بخرد که قیمت آن ۱۰ تومان است . علی چند تومان پول کم دارد ؟
۷+.....=۱۰
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
تمرین عدد نویسی به عقب با عدد و با حروف برگه اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
تمرین عدد نویسی به عقب با عدد و با حروف برگه دوم
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
تمرین عدد نویسی با استفاده از جدول ارزش مکانی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
برگه تمرین عدد نویسی با طرح قارچ
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول