#چکیده_درس_دهم_علوم
وجود هوا در اطراف مااز بچه ها میخواهید درباره جاهایی که وجود هوارا حس میکنند ,فکر کنند و سخن بگویند.
شاید در حمام برای بازی کاسه آب را با فشار خواستند وارد وان کنند و نتوانسته اند و هی کاسه به سمت بالا آمده است ,یا شب که لیوان آب بالای میز کنار تختشان بوده صبح حباب های ریز دور لیوان را دیده اند.یا وقتی در کلاس باز و بسته شده خوردن پنجره را بهم یا تکان پرده کلاس را دیده اند.یا بادکنک باد شده ,یا وقتی روی خاک آب میریختن حبابهایی که قل قل کرده اند را مشاهده کرده باشند.میتوانید با انجام فعالیتها وجود هوا را برای آنها به صورت ملموس نشان بدهید.بازی با حباب یا فوت کردن به فرفره یا بادزدن با یک بادبزن دست ساز خودشان و.....
بعد بخواهید درباره ی فواید باد,با توجه به تصاویر بحث و گفتگو کنند, یا ضررهایی که بر اثر باد شدید ممکن است ایجاد شود.
آنها را به چالش وادارید, ماشین بادکنکی بسازید.
💥یک جعبه که چهار چرخ از آن عبور کرده و بادکنکی داخل آن قرار گرفته و انتهای بادکنک از یک طرف جعبه خارج شده است, وقتی بادکنک خالی میشود چه اتفاقی می افتد.
چرا همه ی جعبه ها با یک سرعت حرکت نمیکنند, چرا ممکن است بعضیها کج بروندو.... تمام پرسشهارا با آزمایش جواب بدهند.
💥شمع و لیوان شیشه ای, شمعی را روشن میکنید و یک لیوان به آرامی روی آن قرار می دهید , چرا شمع خاموش شد, کار را با لیوان بزرگتر تکرار میکنید ,چرا دیرتر خاموش شد, چی توی لیوان بزرگ بیشتر بود.
و......
بپرسید و مشاهده کنند و نتیجه بگیرند. هدف در پایه اول دیدن است.یا با فیلم های آموزشی یا انجام آزمایشات .
💥بازی با سرنگ و لوله پلاستیکی هم جابه جایی هوارا میتواند به آنها نشان بدهد.
📢درباره راههای آلودگی هوا و چگونگی جلوگیری از آن را به بحث بگذارید تا نقاشی کنند.
#فصل_ده
#درس_ده
#بخش_ده
#علوم_تجربی_اول_دبستان
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
املا تا نشانه ص💥🌿
آسمان صاف بود و مادرم تازه از خواب بیدار شده بود.
صدا زد زهرا جان زودتر بلند شو که میخواهیم به خانه ی خاله برویم.
من شاد شدم و زود صبحانه خوردم و آماده شدم.
در خانه خاله با دخترش صدف بازی کردم.
تا نزدیک شب آن جا بودیم.
به خانه که آمدیم مادرم گفت: دست هایت را با آب و صابون تمیز بشور که شام بخوریم.
من گفتم:چشم مادرجان!
قبل از خواب با مسواک مخصوص به خودم مسواک زدم, از مادرم تشکّر کردم . سپس به اتاقم رفتم تا زودتر بخوابم, تا صبح بتوانم به مدرسه بروم.
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
#متن_املا
خواهر آذر صبحانه می خورد.
بچّه ها از معلّم خداحافظی کردند.
کلاغ در حیاط کنار حوض بود.
حضرت معصومه (س) خواهر امام رضا (ع) است.
پیامبر (ص) با ظلم و بدی مبارزه می کرد.
ژاله از ثریّا خواست تا از صدف مواظبت کند.
بعضی از دانش آموزان در قنّادی شیرینی خوردند.
صورت خودم را با حوله خشک کردم.
تابستان گذشته به مزرعه ای زیبا رفتم.
جواد آقا از خاطرات خود تعریف می کند.
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
4_5866411188685900099.pptx
2.66M
پاورپوینت نشانه ذ فارسی پایه اول
پاورپوینت ذ فارسی اول
#پاورپوینت_نشانه_ذ
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فلش کارت نشانه ذ
#فلش_کارت
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلش_کارت_متحرک_نشانه_ذ
🌸 🌈 📚 🌈 🌸
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلش_کارت_متحرک_نشانه_ذ
🌸 🌈 📚 🌈 🌸
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلش_کارت_متحرک_نشانه_ذ
🌸 🌈 📚 🌈 🌸
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلش_کارت_متحرک_نشانه_ذ
🌸 🌈 📚 🌈 🌸
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلش_کارت_متحرک_نشانه_ذ
🌸 🌈 📚 🌈 🌸
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول