خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
join🔜 @KheshteAvval 🔴 #تدریس_نشانه_ی_درس_دریا #هدف_اصلی آموزش شکل و صدای ی می باشد و ☆آشنایی دان
🌷🕊
#خشتِ_اول
🔴 #تدریس_نشانه ی( #ی_میانجی)
کلماتی مانند (بابا - دریا - دنیا - مو - بو - ابرو - نامه - مدرسه - بوته) را روی کارت هایی بنویسید و از دانش آموزان بخواهید کلمات مربوط به آن ها را از بین کارت های (امین - آبی - زیبا - تمیز - یاس - من - آزادی - زرد) پیدا کرده و کنارشان قرار دهند. سپس آن ها را به هم ربط بدهند و بلند بگویند مثلا بابای امین. روی (ی) تاکید کنید. با خواندن شعر زیر و اشاره به مصوت ها علت آمدن این نشانه را خیلی ساده توضیح دهید. با توجه به این که کلمه ی میانجی برای پایه ی اول زیاد قابل فهم نیست، من اسم این نشانه را (ی کمکی ) گذاشته ام. ⬅
آ با اِ همش دعواشون میشه
او با اِ همش دعواشون میشه
ه با اِ همش دعواشون میشه
ای خدا جونم این چه وضعشه
یِ کمکی زودپاشو بیا
یِ کمکی زود پاشو بیا
بینشون بشین تورو به خدا
دعواشون نشه این 3 تا صدا
به همه بگو با مهربونی
زود درست میشه همه ی کارا
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
🌷🕊
#خشتِ_اول
#ادامه_تدریس_نشانه_ی
دانش آموز چون ای را خوانده اکنون خود متوجه #شباهت ای با ی می شود و بیان می کند ،همان طور که قبلا برای شما عزیزان عرض کردم مصوت ها را من با عنوان پلیس شهر الفبا و صامت ها را مردم شهر الفبا برای دانش آموزان معرفی کرده ام ....اکنون وقت آن است که خود دانش آموزان متوجه تفاوت بشوند ........پس اول به خود دانش آموزان اجازه دهید این #تفاوت را بیان کنند ......
سپس ما بعد از دانش آموزان راهنمایی می کنیم که #یـ غیر آخر و #ی آخر از مردم شهر الفبا هستند که به کمک پلیس ها نیاز دارند ....اما ی غیر آخر و ی (با صدای ای ) پلیس هستند و خودشون به مردم شهر الفبا کمک می کنند،برای تمیز این تفاوت از کلمات متعددی که هم مصوت ای دارند و هم کلماتی که صامت ی دارند استفاده کنید ..تا به تمیز این تفاوت دست پیدا کنند .
سپس از طریق #سمعی اقدام کنید ...یعنی کلماتی که ای مصوت دارند و ی صامت دارند بگویید تا گوش آن ها به #تمیزشنیداری بتواند تفاوت را بیان کند
بنابر این کلمات متعدد چاپ کنید و مانند کارت های تند خوانی برای خواندن در پایان درس اقدام کنید،
بعد از تصویرک ها به متن درس می رویم ...در متن درس باز ابتدا فردی سعی در خواندن متن و بعد گروه اقدام به خواندن متن درس انجام دهند چنانچه کلمه ای ماند که گروه موفق به خواندن نشدند می توان راهنمایی کرد تا بخوانند .........در این جا قایق ران کمی برایشان چالش بر انگیز است ولی باز با تلاش می توانند بخوانند و گاهی نیاز است تا آن را معنی کنیم !
#ترکیب صامت و مصوت را انجام می دهیم ......البته ترکیب صامت و مصوت بهتر است بعد از #تصویرک ها انجام شود ولی من در این درس به آخر محول کردم برای هر ترکیب مثالی می زنیم :
ی با ا ..یا ......مثل .......یاس ...یاسین ....یاسمن
ی با َ یـَ مثل ..یزد ....یزدان .......مریم ....
در ترکیب(یی)که کارایی زیادی دارد:دانایی،بویایی،دانایی،بینایی
🍭عزیزان در این درس نکته ی مهم دیگری هم داریم به نام #یای_میانجی
یای میانجی در حقیقت کارایی #اِربط را انجام می دهد
برای این که برای دانش آموزان این مطلب خوب جا بیفتد و بتوانند خوب تشخیص دهند عزیزان باید به یای میانجی نامی بدهیم .من به آن نام #ی_خوشکله داده ام (ی خوشکله )و داستان آن را این گونه تعریف می کنم ......بچه های گلم اسم این یِ یِ خوشکله است خیلی هم مهربونه ،هروقت کلمه ای بیاد که آخرش پلیس(مصوت) باشه ....اِربط خودش رو خوشکل می کنه و ی رو بالای سرش می بره تا ناز بشه بعد می ره کنار پلیس می ایسته....نگاه کنید ...بو آخرش چی داره (او) که پلیسه ....حالا اگه بخواهیم بگیم بو ....یاس .....کنار (ا) که پلیسه چی میاد ............(یِ خوشکله ) نگاه کنید بویِ یاس ....دریا آخرش چی داره (ا) ...(ا) چیه ....پلیسه .......حالا اگه بخوایم بگیم ....دریا .آبی وسط چی بزاریم .......می گن (یِ ) خوشکله ......و مثال های زیادی می زنیم تا مطلب جا بیفتد .......چون برای یای میانجی اسمی گذاشته ایم ......تا بگوییم بو یِ کدوم یِ همه می گویند یِ خوشکله
🕊 #نکته ی بعدی . یی ....است باز کد می گذاریم ......بعد از ترکیب ها عرض کردم مثال می زنیم برای هر ترکیب ......وقتی به یی می رسیم کلمه دایی را مثال می زنیم ،بعد می گوییم از حالا به بعد اسم این (یی) رو می گذاریم #یی_دایی و مثال می زنیم ...بینا یی کدوم (یی) همه می گویند (یی ِ دایی ) ........بویایی کدوم یی (یی ِ دایی ) دانایی کدوم (یی) ...همه می گویند (ییِ دایی).............
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
4_501984984303665193.pdf
263.2K
♦️ #کاربرگ_ی_کمکی
💎 وبلاگ دبستان آبی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تدریس ( ی) میانجی
🔸سرکار خانم سولماز اسدی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
4_5906604450419573591.ogg
63.9K
✳️ تذکر : لطفا بعد از مشاهده ویدئو بالا توضیحات سرکار خانم محمدزاده (مدرس کشوری فارسی ) را در این زمینه بشنوید
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس " ی میانجی "
علیرضا رئیسی امجد
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
Voice 001.m4a
405.8K
صدای دخترم کوثر خانم
روخوانی
join🔜 @KheshteAvval
صدها آفرین دخترم👏👏👏🥇
4_5868717109382480427.pdf
236.7K
نوشتن طرح درس مبتنی بر سند ملی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
هدایت شده از کانال معصومانه کودک شیعه کودکانه کوچولوها بچه ها نوجوان نوجوانان
🔷در بازی با کودک هم اجازه برد، هم اجازه باخت به کودک بدهید.
👈در بازی با کودک اگر بردید زیادی خوشحالی نکنید.
👈و اگر باختید هم زیاد ابراز ناراحتی نکنید،
اینگونه کودک یاد میگیرد اگر درجایی باخت احساس شکست نکند
👈در واقع هدف از بازی؛ شاد بودن در کنار هم است.
join🔜 @KoodakeShieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزشیابی نشانه ی ای
بسیار کاربردی و مفید
👌👏👏👏🌷
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
✅ #تکلیف
✅ #نشانه_ز
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
مثل همیشه عالی هستی پسر خوبم آقا آروین
👏👏👏🥇
آفرین پسرم
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
خیلی زیبا و عالی نوشتی امیرحسین گلم
صدآفرین پسرم
👏👏👏🥇
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄