دلایل کند نویسی دانش آموزان:
join🔜 @KheshteAvval
– ضعف عضلات انگشت
– بد گرفتن مداد
– کوتاه بودن مداد
– بد نشستن و ارتفاع صندلی
– بد گذاشتن کاغذ روی میز
– چپ دستی
– گذاشتن سر روی میز و نزدیک دفتر و کتاب موقع نوشتن
– برتری چپ چشمی وبرتری راستی
– نارسایی بینایی و ضعف بینایی چشم
– سرعت عمل پایین در انجام کارهای ظریف وشخصی خودش است.مثل لباس پوشیدن و دگمه بستن و…
– زیاد بودن مطالب درسی
– نداشتن فرصت برای یادگیری وتمرین و رقابت با دوستان
– انجام دادن تکالیف توسط والدین
– توقع زیادی و جاه طلبی کودک و والدین
– فقدان انگیزه به یادگیری
– سرکوفت زدن به دست خط و عدم دادن پاداش به میزان تلاش کودک
– شروع زودتر از موعد مقرر آموزش نوشتن است مثل پیش دبستانی یا خط نستعلیق و شکسته نستعلیق قبل از ۹سالگی.
– آموزش غلط یا عدم کنترل ونظارت صحیح قلم و مداد به دست گرفتن در کلاس توسط معلم در منزل توسط والدین
join🔜 @KheshteAvval
– دلیلش خود کتاب درسی برای بخصوص کلاس اول است که دونوع خط نسخ و نستعلیق وشکسته نستعلیق را معرفی کرد و موحب سردر گمی دانش آموزان شده.
– راهبردهای پیشنهادی برای درمان کندنویسی با منشاء ضعف عضلات:
– اشکال در عضلات ضعیف انگشتان است که زود خسته می شود و کم رنگ می نویسد.
– در ضمن تناقض در دو نوع خط نیز مشاهده می شود.بهتر است به خط نسخ بنویسد نه شکسته نستعلیق (نه زیبا نویسی).ابتدا درست نویسی را یاد بگیرد بعد زیبا نویسی.
– خط دفتر را رنگی کنید.یک خط در میان بنویسد.مثلا یک خط سبز زمینه باشد.یک خط زمینه نارنجی.
– از دفتر شطرنجی نیز می توانید استفاده کنید.برای نوشتن نسخ کلمات.
– تایپ با کیبورد را نیز در منزل با خط نسخ شروع کند.
– انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که می نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد.
– ورزش انگشتان را شروع کند مثل حرکت انگشتان بر روی پلکان رفتن.بالا و پایین رفتن.
– خمیر بازی چنگ زدن به آن ورز دادن خمیر با دو انگشت سبابه و اشاره.
– در نوشتن از روی الگو مثل نقطه چین کلمات حتما تایم و زمان را بگیرند و طبق زمان بنویسد سپس زمان را کم و کمتر کنید.
join🔜 @KheshteAvval
– جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود، تراش، هسته خرما و… در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد.
– غلت دادن گوی در داخل نمک و ماسه با انگشتی مداد به دست می گیرد.
– با انگشتی که قلم می گیرد و می نویسد از روی زمین چوب کبریت پخش شده را با ثبت زمان دونه دونه جمع کند.
– چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی یا تویپ چرخ ماشین و دوچرخه با انگشتان دستی که قلم بدست می گیرد.
– بازی طناب کشی با بدو انگشت بصورت قلاب بین دو نفر یا بلند کردن وزنه با کش مفید است.
– چنگ زدن و شانه کردن مو با دست توسط کودک.
– ریش ریش کردن تار های فرش یا نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم به دست می گیرد.
– باز و بسته کردن درب بطری، پیچ و مهر، فقل در با کلید در سایز ها و اندازه های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که می نویسد
– شمارش اسکناس با دو انگشتی که مداد را می گیرد توسط کودک. ورق زدن کتاب نیز با دوانگشت مفید است.
– جمع کردن سوزن ته گرد از روی آیینه با دوانگشت اشاره و سبانه که قلم را بدست می گیرد.
#خشتِ_اول
http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347
تخصصی کلاس اول در ایتا
#کاربرگ
#تم۱۱
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄