eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
5.3هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
نمونه تکلیف جمع نظام دار ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
صفحه آغازین تم ۱۵ موضوع: مسجد مفاهیم: ردیف - ستون؛ اول تا دهم؛ جهتها تم شناختی: مسجد ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
صفحه ۱۰۰ اهداف: * توانایی دسته بندی کردن اشیا کمتر از ۲۰ تا به دسته های مساوی * کسب آمادگی برای درک مفهوم ارزش مکانی ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
صفحه ۱۰۱ اهداف: * ساختن دسته های ۱۰ تایی * آشنایی با مفهوم دسته ی ده تایی و بیان تعداد اشیا به صورت ده تایی و یکی * آمادگی برای درک مفهوم ارزش مکانی ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
صفحه ۱۰۲ اهداف: * توانایی نمایش عدد در جدول یکی - ده تایی پس از دسته بندی * آموزش عدد ۱۰ با استفاده از مفهوم ارزش مکانی * نشان دادن نمایش های مختلف عدد ۱۰ ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
صفحه آغازین تم ۱۵ موضوع: مسجد مفاهیم: ردیف - ستون؛ اول تا دهم؛ جهتها تم شناختی: مسجد ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅─
🔷 مهارتهای مربوط به تم ۱۵ 🔹آشنایی با مسجد و شرکت در نماز جماعت 🔹رعایت نظم در پر کردن صفها 🔹رعایت پاکیزگی و آراستگی برای شرکت در نماز 🔻توانایی دسته بندی کردن اشیاء کمتر از ۲۰ تا به دسته های مساوی 🔻شناخت دسته های ده تایی 🔻توانایی در بیان تعداد اشیا به صورت ده تایی و یکی 🔻توانایی نمایش عدد در جدول یکی- ده تایی 🔻شناخت عدد ۱۰ با استفاده از جدول ارزش مکانی 🔻توانایی تبدیل عدد به دسته ده تایی و یکی 🔻به کار گیری راهبرد حدس و آزمایش (آزمایش و خطا) در تکمیل جدول شگفت انگیز 🔻تشخیص تقارن در محیط پیرامونی 🔻ساخت اشکال هندسی و بیان بعضی از خصوصیات آنها 🔶 تم شناختی: مسجد 🔸رعایت آداب زیارت اماکن مقدسه 🔸رعایت آداب حضور در مسجد و احترام به آن ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
صفحه ۱۰۳ اهداف: * توانایی تبدیل عدد به صورت ده تایی و یکی و نوشتن در جدول * به کارگیری راهبرد حدس و آزمایش در حل مسئله ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
صفحه ۱۰۴ اهداف: * استفاده از ابزار شابلون برای رسم شکل متقارن * تشخیص الگوها در محیط پیرامونی * توانایی تخمین زدن طول با یک واحد غیر استاندارد ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
صفحه ۱۰۵ اهداف: * کسب مهارت در کار با ابزار خط کش * ساخت اشکال هندسی و تشخیص آنها در شکل * استفاده از اسامی مثلث؛ مربع؛ مستطیل بجای سه گوش و چهارگوش * درک خصوصیات اشکال هندسی ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
🌾ساختن بسته های ده تایی توسط دانش آموزان هم در گروه و هم به صورت انفرادی 🌾نوشتن عدد و سپس قرار دادن جدول ارزش مکانی در میان عدد 🌾کشیدن جدول ارزش مکانی و سپس قرا ر دادن عدد در جدول 🌾آموزش صحیح در شناخت دست راست و چپ 🌾آموزش صحیح سمت راست و سمت چپ 🌾نوشتن و خواندن اعداد به رقم و حروف 🌾دادن تکلیف از سوی دانش ا موز به والدین و تصحیح آن توسط خود دانش آموز 🌾استفاده از وسایل کمک آموزشی مانند نی 🌾چوب های هم اندازه 🌾لیوان برای قرا ردادن نی ها در آن و زدن بر چسب یکی و ده تایی بر روی لیوانها 🌾استفاده از چرتکه ی اعداد 🌾استفاده از کلاه یکی ده تایی که روی سر سه دانش آموز گذاشته می شود . 🌾استفاده از جدول پارچه ای و نصب آن در کلاس 🌾استفاده از جدول ارزش مکانی با نوارهای متحرک که روی آن اعداد نوشته شده است! ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
در جای خالی عدد مناسب بنویسید. 90یعنی...... ده تایی 80یعنی..... ده تایی 70 یعنی ...... ده تایی 60 یعنی....... ده تایی 50 یعنی ...... ده تایی 40 یعنی ...... ده تایی 30یعنی ....... ده تایی 20 یعنی ...... ده تایی 10یعنی ...... ده تایی ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
شناخت ساخت های برای د.آ: join🔜 @KheshteAvval با د.آ برید تو حیاط مدرسه (با توجه ب محیط مدرسه بهتره از قبل با هماهنگی سرایدار یا اصلا خودتون مقداری شاخۂ خشک بریزید تو باغچه یا تو حیاط) با د.آ برید حیاط با توجه ب این ک در این مرحله د.آ شمارش و مفهوم صفر تا ده را یاد گرفته و میخواهیم بسته بندی کنیم از د.آ بخواهید هر چندتا میتونه شاخه های کوچک و خشک جمع کنه خودتونم یه جا نایستید کمک بدین همۂ شاخه هارو بریزید روی هم. د،آ را ب گروه های دو یا سه نفره تقسیم کنید و ازشون بخواین شاخه هارو ده ده تا کنار هم بچینه و اون قسمت از حرفامو ک درآموزش فرق بسته و دسته گفتم را اجرا کنید( در کانال هست) حالا شاخه ها طبق همون آموزش ب بسته های ده تایی تبدیل شده( با نصف کردن شاخه ها تقریبا هم اندازه درست کنید) حالا همه بیاین کلاس از د.آ بخواهید با ابتکار خودشون در خانه بسته های ده تایی درست کنند و بیارن اینجا بچه ها براتون مثال میزنن ک خانم با نی چوب مداد و... میشه درست کنیم با لبخند جواب بدین اگر ب کبریت اشاره کردند نکات اخلاقی لازم را بگید. مثلا بهشون بگید ما دیگه باسواد شدیم عاقلانه رفتار میکنیم ...چون باسواد شدیم باید حدس بزنیم کاری ک ممکنه خطر داشته باشه انجام ندیم ...و... پس بهتره از وسایل خطر زا استفاده نکنیم و.... ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄