الگوی رحل قرآن 👆
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
آموزش نحوه ساخت رحل قرآن
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
نمونه رحل قرآن
گروه خشت اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
نوشتن املای کلمات بر روی بدن ماهی برای ایجاد تنوع در املا
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
یکی بود یکی نبود
یه مرغ و خروسی بودند که توی یک مزرعه زندگی می کردند.
خانم مرغه که چند تا تخم توی لونه اش داشت منتظر بود که جوجه هاش از تخم بیرون بیاند.....
تا اینکه یک روز بالاخره جوجه هاش از تخم دراومدند ...
یک جوجه ، دو جوجه ، .... نُه جوجه ، ده جوجه
آقاخروسه که دید صاحب این همه بچه شده گفت باید یک لونه ی جدا برای جوجو ها بسازم. دست به کار شد و یک لونه ی زیبا که ده تا جا داشت برای بچه هاش ساخت و اسمش را گذاشت ده تایی چون ده تا جوجه کنار هم توی لونه بودند.
اما بعد از یه مدتی دوباره یکی از تخم ها شکست و خانم مرغه و آقا خروسه صاحب یک جوجه ی دیگه شدند
آقا خروسه گفت حالا این جوجه کجا بمونه ، لونه نداره !
خانم مرغه گفت این که یه دونه است این که یکیه بزار پیش خودم بمونه.
آقا خروسه گفت باشه
اما آقا خروسه برای اینکه یادش بمونه چند تا جوجه داره جدول کشید .... یک ده تایی و یک یکی ....
(می توانید داستان را در کلاس از آموزش عدد یک شروع کنید و با به دنیا آمدن هر جوجه ادامه دهید)
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
ایده ای خلاق برای تمرین دسته های ده تایی به بالا
دبستان دخترانه فرهنگیان ناحیه ۲ اصفهان
#_مدل_های_مشق_گفتن
✅مشق چی بدیم تکراری نباشه و خسته نشن
✅ چند کلمه به دلخواه از درس انتخاب و به ترتیب حروف الفبا بنویس...این تمرین حتی در دوره ی دانشگاه نیز باید داده شود چ
ون دانش جویان هنوز برخی ترتیب حروف الفبای زندگی را نمی دانند.
✅ کلمه ی سه نقطه ای از درس پیدا کن و بنویس.
✅ کلمه ی سه بخشی از درس انتخاب و بنویس و با ده تای آن جمله بساز.
✅ یک جدول نه خانه ای بکش و نه کلمه از درس انتخاب و داخل آن بچین....سپس با کلمات افقی جمله ی خنده دار و با کلمات عمودی جمله ی پرسشی بساز....
✅ نتیجه ی درس را در یک یا دو بند بنویس.
✅ امشب به پدر یا مادرتان املا بگویید می خواهم ببینم خط آن ها چگونه است.....چند کلمه را درست ننوشته اند ...در این مورد به پدر و مادر چه توصیه ای دارید...چگونه به آنها یاد می دهید؟ هدف اعتماد به نفس
✅ دو بند آخر درس را بنویس.
✅ دو بند از درس را به صورت بی نقطه بنویس.
برای فرداشب مشق راحت تر است حالا نقطه های مشق دیروز را بگذارید...هدف...تقویت تمرکز
✅ از کدام قسمت درس بیشتر خوشت آمده است؟...بنویس.
✅ درس امروز را خلاصه نویسی کن.
✅ در زمینه ی ریاضی بعد از تدریس دو تا تمرین بدهید و همان جا سر کلاس حل کنند...یا فردی یا گروهی....عملکردی
✅ یک تلق شفاف و یک ماژیک و دستمال داشته باشند و تمرین بنویسند و پاک کنند.
✅ برای بهتر شدن روخوانی یک شب مشق نگویید و بگویید امشب فقط رو خوانی داریم...یک درس هدیه را مادر برای شما بخواند و شما همان درس را برای پدر بخوانید.
✅ از کتابهای دیگر نیز مشق بگویید حتی ریاضی....
✅ چند عدد بدهید تا دانش اموزان خودشان مساله بسازند آنها از بس مساله حل کرده اند خسته شده اند.حالا بگذارید مساله ای که خود ساخته اند حل نمایند.
✅ یک کاردستی برای آخر هفته با وسایل دور ریختنی بسازند و بیاورند.
✅ خاطره ی یک سفر یا مهمانی یا گردش خود را به همراه نقاشی اش به کلاس بیاورند.
✅ یک روزنامه دیواری در زمینه ی علوم و ریاضی یا هدیه برای آخر هفته به عنوان تکلیف ارایه دهیم .
✅ تمرین عدد نویسی از آخر به اول...مثلا از هزارو پنجاه تا هزار بنویسند...دنده عقب
✅ در تکلیف روزانه می توان یک تمرین ازچهار عمل اصلی داشته باشد.
✅ ز کتاب گلستان سعدی یک حکایت بنویسند و بیاورند.
✅ از کتاب شاهنامه ی فردوسی یک شعر به دلخواه بنویسند.
✅ یک کتاب داستان بسازند.
✅ یک کتاب داستان به آنها بدهیم و خلاصه نویسی کنند.
✅ در مورد یکی از برنامه های تلویزیونی یک گزارش بنویسند.
✅ به سراغ پدر بزرگها و مادر بزرگها بروید و چند بازی محلی از آنها یاد بگیرید و در کلاس اجرا کنید.
✅ یک صفحه املا را در رایانه تایپ کرده و بیاورید.
✅ پاور پویینت علوم بسازید.
✅ بنویس روز جمعه از صبح تا غروب چه برنامه هایی داشتی.
✅ یک دانه و گل بکارید و گزارش رشدش را هر هفته بیاورید.
✅ ضرب المثل های جدید بسازید .
✅ در مورد این ضرب المثل تصویر سازی کنید.
✅ والدین را جهت قصه گویی به کلاس دعوت کنید.هر هفته یک قصه
✅ از والدین هنرمند در زنگ هنر استفاده کنید.
✅ برای خودتان یک کتاب کار داشته باشید و جهت تنوع چند تمرین جالب از آن انتخاب و جهت تکلیف به آنه بدهید.
✅ خانواده خودش آزمون هفتگی از دانش آموز داشته باشد و به معلم گزارش و باز خورد دهد. باز خورد در باز خورد.
✅انواع تکالیف خلاق دیگر که معلم با شناخت از دانش آموزان خود طراحی کند.
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفریق دسته های ده تایی
استاد پرنیاک
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#نکات اموزشی
«اُ» استثنایی
یکی از مشکلات آموزشی که موجب نوشتن غلط کلمه می شود « اُ » استثناء است .
واژه هایی مثل ( خوش، خورشید، خوراک، نوک، دو، خود، تو و…) را ممکن است دانش آموزان به صورت ( خُش، خُرشید، خُراک، نُک، دُ ، خُد،تُ و….) بنویسند،چون تعداد اینگونه کلمات محدود هستند . می توان با نوشتن این کلمات بر روی یک صفحه ی مقوایی، نوشتن آنها را به کودکان یاد داد ، یعنیازحافظهیبصریآنان استفاده نمود . البته در هنگام آموزش می توان از روش قصه گویی استفاده نمود .
مثلا « او » به حرف بابا ومادرش گوش نداده و بدون لباس گرم بیرون رفته و بادوستانش بازی کرده البته به دوستانش هم گوش نداده و لباس گرم نپوشیده و برف بازی کرده است . حالا به شدت سرما خورده و صدایش در نمی آید . از او می پرسیم اسمت چیه ؟ به جای اینکه بگوید «او» میگوید: « اُ » . از این به بعد در این چند کلمه که «او » مریض بوده ، «اُ » خوانده می شود .
خورشید ،خود ،نوک ،خوش ،تو ،دو ، خوراک و ….
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
#نکات اموزشی «اُ» استثنایی یکی از مشکلات آموزشی که موجب نوشتن غلط کلمه می شود « اُ » استثناء است .
🌷🕊
#خشتِ_اول
🌷🕊
🌞 #آموزش_نشانه_اُ_استثناء
برای تدریس این درس باید به دانش آموزان بفهمانیم در کلماتی که اُ استثنا دارند در کلمه صدای (او ) دیده می شود ولی صدای اُ خوانده می شود.
بچه ها یک روز در شهرک الفبا جشن بود همه خوش حال و شاد در این جشن شرکت کرده بودند.
و درحال خوش و بش کردن با هم بودند که دیدند نشانه ی (و) نیامده است.
همه از هم سراغ او را می گرفتند آخه دوستان خوب این طوری هستند و همیشه جویای احوال هم هستند . بالاخره گفتند باید یکی برود و ببیند چرا نیامده است. (-ُ) که از بقیه زبرو زرنگ تر بود گفت من می روم
خلاصه –ُ به خانه ی او رفت ودید که با قیافه ی پریشان در حال گریه کردن است . هرچه از او پرسید که چه شده است جوابی نشنید. فقط او به دهانش اشاره می کرد که صدایش در نمی آید.
–ُ رفت و یک قلم و کاغذ آورد و به او داد تا برایش بنویسد که چرا صدایش در نمی آید.
اودر کاغذ نوشت که سرما خورده و صدایش گرفته است و وقرار بوده که امروز در جشن شعر بخواند برای همین ناراحت است .
-ُ فکری کرد و گفت اوّل بلند شو برویم صورتت را بشور و مرتب شو سپس او را به طرف دستشویی برد صورتش را شست . موهای پریشانش را مرتب کرد وگفت برای رفتن به مهمانی باید تمیز باشی. بعد به او گفت من کوچکم و در جیب تو جا می شوم موقع خواندن شعر تو فقط لب بزن و من شعر را بلند می خوانم.
هردو به مهمانی رفتند و آن روز او شعرش را خواند همه او را می دیدند ولی شما بگویید صدای چه کسی را می شنیدند ؟
آفرین صدای –ُ را می شنیدند.
پس از این قصه کلماتی مانند خورشید را نوشته و -ُ می گوییم
بچه ها در این کلمات نشانه ی (او) را می بینیم اما صدای –ُ را می شنویم
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
🌷🕊
#خشتِ_اول
🌷🕊
🌞 #داستان_اُ_استثنا
يه روز خُرشيد خانوم از خواب بيدار ميشه. به دور و برش نگاه ميكنه و يه خميازه بلند ميكشه و دستاشو ميبره بالا تا خودشو بكشه. يهو دستش به
(. ُ. ) بالا سرش ميخوره و اُ مي افته از رو سرش پايين. خـ غير آخر زود اونو ميگيره و دستشو ميگيره ك تو آسمون گم نشه. آخه خيلي كوچولوه.
خُرشيد ديگه اينجوري شده بود. خورشيد.
كلي ناراحتي كرد و آ اول اومدو گفت تو اولين نفري نيستي كه اين اشتباهو كردي. منم ديگه نميتونم واست كاري كنم. خود بچه ها يواش يواش با كمك معلمشون ميتونن شما كه ــُـ تون افتاده پايين رو بخونن. شما ديگه استثنا هستيد و چاره اي نداريم.
خورشيد گفت ديگه چه كلمه هايي مثل من حواسشون نبود و استثنا دارن؟
آ اول گفت: نوك. دو
و يكسري ديگه ك خانم(آقا) معلم يادتون ميده
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#شعر_آموزشی_اُ_استثنا
از :همکار محترم خانم مهرآور گودرزی
#دو روز پیش #خروس #نوک حنایی
اومد لب بوم،داد میزد کجایی؟
#خورشید خانم آفتاب کن
#تو زمین رو #روشن کن
برنج و #جو تو آب کن
جوجه های گرسنه
هوای #خوردن دارن
#خوش حال و شاد و شنگول
هوای موندن دارن
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
نکات اموزشی مربوط به تدریس اُ استثنا
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
تمرین اُ استثنا
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#کاربرگ نشانه و استثناء
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
طرح خورشید برای املای اُ استثنا
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
کلمات اُ استثنا
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
تمرین اُ استثنا
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
پوستر اُ استثنا
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
روان خوانی واملای اُ استثنا
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
4_5807831747483664464.pdf
171.2K
فلش کارتهای اُ استثنا
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄