eitaa logo
خیمه‌گاه مولی
138 دنبال‌کننده
934 عکس
1.2هزار ویدیو
30 فایل
با سلام؛ ضمن خوش‌آمدگویی، در این کانال با محتوای معرفت حسینی و رسالت زینبی در خدمت شما هستیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1177878639.pdf
1.58M
📖 دانلود کتاب : درسهای پیامبر اعظم
(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)
📌 گزيده‌ای از بيانات رهبر انقلاب درباره‌ي شخصيّت، ويژگيها و بعثت نبيّ مكرّم اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) 📚بسته فرهنگی (سامانه انتشار محتوا تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب) |
در آستانه میلاد مبارك حضرت ختمی نبوّت و وجود مبارك امام صادق (علیهما آلاف التحیة و الثناء) هستیم؛ این عید_های_الهی را به همه علاقه‌مندان به قرآن و عترت تهنیت عرض می‌ كنیم! وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) از انبیای اولواالعزم است و این پیامبری كه از انبیای اولواالعزم است مورد تأسّی ماست كه در سوره «احزاب» خدای سبحان ما را وادار كرده كه به آن حضرت تأسّی كنیم: ﴿لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ﴾. مهم ‌ترین كاری كه آن حضرت كرده است این است که یك بخش علمی به همراه آورد و یك بخش عملی. آن بخش علمی كه فرمود: «بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ‏ مَكَارِمَ‏ الْأَخْلَاق»، این تمثیل است و نه تعیین؛ یعنی معنای آن این نیست كه من آمدم فقط اخلاق جامعه را تكمیل كنم؛ وقتی تمثیل شد؛ یعنی اخلاق، علوم، معارف، سیاست، اجتماع و مانند آن! «بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ‏ مَكَارِمَ العُلوم، بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ‏ مَكَارِمَ الحُقوق، بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ‏ مَكَارِمَ المنهج»؛ من آمدم تا راه باسواد شدن را به شما یاد بدهم. تنها خُلق به معنای آدم معتدل بودن در برابر علم نیست؛ اگر علم جامعه ‌ای پیشرفت نكند، اخلاق آن قطعاً متوسّط خواهد بود. منظور از این اخلاق به عنوان مثال ذكر شده است؛ تمثیل است و نه تعیین؛ یعنی یكی از كارهای من تتمیم مكارم اخلاق است. آن حضرت آمده است كه تمام نیازهای بشری را چه در بخش علم، چه در بخش اخلاق، چه در بخش حقوق و چه در بخش شهود بیان كند. آیت_الله_جوادی_آملی
اللهم عجل لولیک الفرج 🤲
🍀« سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُول‏ وَجَدْتُ عِلْمَ النَّاسِ كُلِّهِمْ فِي أَرْبَعٍ أَوَّلُهَا أَنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ وَ الثَّانِيَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا صَنَعَ بِكَ وَ الثَّالِثَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا أَرَادَ مِنْكَ وَ الرَّابِعَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا يُخْرِجُكَ مِنْ دِينِك‏ » امام صادق علیه السلام: علم نافع در چهارتا کلمه است 1-اینکه پروردگارت را بشناسی 2-اینکه باتو چه می کند بدانی 3-چیزی ازتو می خواهد را بدانی 4- چه چیزی ترا ازدینت خارج می کند بشناسی. (بحارالانوار ج۱ص۲۱۲) اگر انسانی به چنین علمی دست یافت عالمی میشود که به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام تا روزگار باقی است چنین عالمی باقی است جسمش در بین مردم نیست اما یادش وعلمش در بین مردم خواهد بود « الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِيَ الدَّهْرُ أَعْيَانُهُمْ مَفْقُودَةٌ وَ أَمْثَالُهُمْ فِي الْقُلُوبِ مَوْجُودَة » (نهج البلاغه حکمت۱۴۷).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روز‌ اول مدرسه‌اش، روز آخر مدرسه‌اش شد. او در لبنان به شهادت رسید
جزئیات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) ◾️مجازات ۵۹ محکوم اعدامی به حبس تبدیل شد ◾️۱۴۰ محکوم زن و ۳۹ محکوم امنیتی مشمول عفو شدند معاون قضایی قوه قضاییه: از مجموع ۲ هزار و ۸۸۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۲ هزار و ۷۴۵ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، ۱۱ نفر از محکومان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ۱۳۱ نفر مربوط به محکومان سازمان تعزیرات حکومتی است. از ۲ هزار و ۷۴۵ نفر محکومان محاکم عمومی و انقلاب، هزار و ۲۹۱ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۵۹۶ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند. ۵۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با یک درجه تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است. ۷ نفر از افراد نیز شرایط اولیه عفو را نداشتند که با درخواست رئیس قوه قضاییه از مقام معظم رهبری و در اجرای ماده ۲۰ آئین نامه عفو و بخشودگی مشمول عفو شدند. در این مرحله ۱۴۰ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۴۰ نفر اتباع بیگانه، ۳۹ نفر محکومان امنیتی و ۶ نفر زیر ۱۸ سال هستند.
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این دعا رو جمعه‌ها فراموش نکن! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‎❥‌‎‎࿐჻ᭂ⸙🕊⸙჻ᭂ࿐‌‎‎‌‌❥ 🆔@kheymehGaah
▪️ حضرت امام جعفرصادق علیه ‌السلام به زُراره فرمودند:   اگر زمان غیبت را درک کردی، این دعا را همیشه داشته باش: ✨  اَللّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِفْ نَبِیَّکَ ✨ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ ✨ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی. 👌 خدایا، خودت را به من بشناسان، چون اگر خودت را به من نشناسانی، پیامبرت را نخواهم شناخت 👌  خدایا رسول خود را به من معرّفی کن چون اگر رسول تو را نشناسم، حجّت تو را نخواهم شناخت 👌  خدایا حجّت خود را به من معّرفی کن زیرا اگر حجّت تو را نشناسم از دین خود گمراه شده‌ام. 📚  بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۴۶. ❥‌‎‎࿐჻ᭂ⸙🕊⸙჻ᭂ࿐‌‎‎‌‌❥ 🆔@kheymehGaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 می‌توانی ببخشی؟! ✏️ آن کسانی که اهل دنیا و خسّت هستند خوب احساس می‌کنند. چرا؟ چون مبنای این‌ها این است که آمدند تا جمع کنند. یک موقع ما آمده‌ایم تا یک چیزی را جمع کنیم یک موقع آمده‎ایم این نعمت‌هایی که در وجود ما است و به ما داده‌اند را خرج کنیم. مشکل ما این است که... ❥‌‎‎࿐჻ᭂ⸙🕊⸙჻ᭂ࿐‌‎‎‌‌❥ 🆔@kheymehGaah
🔰 دلبستگی به دنیا، مانع درک حقایق 🔹 پیامبراکرم‌ (صلى الله علیه وآله) با شیوه‌ هاى گوناگون عیوب دنیا و دنیاگرایى را یادآور مى‌شوند و در مقابل، مزيّت زهد و بى‌رغبتى به دنیا را گوشزد می فرمایند. اینکه پیامبر با بیانات گوناگون و با شیوه ‌هاى مختلف، مطالب تربیتى را در یک زمینه خاص ارائه داده‌اند، کارى است شبیه به معجزه؛ تا هر کس در خور فهم و استعدادش از آن بهره ببرد. یکى از شیوه‌هایى که حضرت برگزیده‌اند ستایش زهد و تشویق به آن و ذکر آثار ارزشمندى است که بر بى‌رغبتى به دنیا مترتب مى‌شود: 🔻 «یا اباذرّ؛ ما زهد عبد فى الدّنیا الا اثبت اللّه الحکمة فى قلبه و انطق بها لسانه و یبصّره عیوب الدّنیا و دائها و دوائها و اخرجه منها سالماً الى دارالسلام» ➖ ترجمه: اى‌ابوذر؛ بنده‌اى در دنیا زهد نورزید، مگر خداوند حکمت را در قلب او جایگزین و زبانش را به آن گویا ساخت و او را به عیبهاى دنیا، دردها و دواهاى آن آشنا گردانید و او را سالم به سوى بهشت بیرون برد. 🔹 در این بخش تاکید حضرت بر این است که زهد و بى‌رغبتى به دنیا، قلب آدمى را آماده دریافت حکمت مى‌کند و حقایق را درک مى‌کند. کسانى که به دنیا دلبسته‌اند نمى‌توانند حقایق دنیا را درک کنند. «حب الشىء یعمى و یصم؛ عشق تو به چيزى، كور و كرت مى كند.»(عوالی اللآلی،۱۴۹/۲۹۰/۱) محبت به دنیا موجب غفلت انسان مى‌گردد. در مقابل، کسانى که به دنیا بى‌رغبتند، حقایق را درک مى‌کنند؛ چون بر دنیا اشراف دارند و پس از مقایسه آن با آخرت، بهترین را انتخاب مى‌کنند. 📚 ره توشه، جلد۱، صفحه ۲۱۵ و ۲۱۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا