eitaa logo
خیزش
103 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
752 ویدیو
222 فایل
خیزش گلچینی است از دغدغه ها، نوشته ها و اطلاع رسانی های اینجانب. از انتقادات و نظرات شما بهره برده و حتی الامکان منتشر میکنیم. ادمین: https://eitaa.com/davoody http://eitaa.com/khiizesh
مشاهده در ایتا
دانلود
15مورد از که (ع) با همه عظمت نتونستن اصلاحشون کنن. در (ع) قطعا ضعف امام نیست بلکه ضعف ولایتمداری مردم رو نشون میده بدعتهاییکه امام ازشون به یاد میکنن. جالبه که هم درش هست !!! در این باب چندتا حدیث داریم یکی هم نیست. موارد بدعت دیگه هم هست کتاب سُليم بن قيس الهلالي ج ۲، ص ۷۱۸ امام علی(علیه السلام): ...قَالَ [وَ اَللَّهِ] لَقَدْ عَمِلَتِ اَلْأَئِمَّةُ قَبْلِي خَالَفَتْ فِيهَا رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مُتَعَمِّدِينَ لَوْ حَمَلْتُ اَلنَّاسَ عَلَى تَرْكِهَا وَ تَحْوِيلِهَا عَنْ مَوْضِعِهَا إِلَى مَا كَانَتْ [تَجْرِي عَلَيْهِ] عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لَتَفَرَّقَ عَنِّي جُنْدِي حَتَّى لاَ يَبْقَى فِي عَسْكَرِي غَيْرِي وَ قَلِيلٍ مِنْ شِيعَتِي اَلَّذِينَ إِنَّمَا عَرَفُوا فَضْلِي وَ إِمَامَتِي مِنْ كِتَابِ اَللَّهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِ لاَ مِنْ غَيْرِهِمَا [أَ رَأَيْتُمْ] لَوْ أَمَرْتُ 1) بِمَقَامِ إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَرَدَدْتُهُ إِلَى اَلْمَكَانِ اَلَّذِي وَضَعَهُ [فِيهِ] رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ 2) رَدَدْتُ فَدَكَ إِلَى وَرَثَةِ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ وَ 3) رَدَدْتُ صَاعَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ 4) مُدَّهُ إِلَى مَا كَانَ وَ 5) أَمْضَيْتُ قَطَائِعَ أَقْطَعَهَا رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِأَهْلِهَا وَ 6) رَدَدْتُ دَارَ جَعْفَرِ بْنِ أَبِي طَالِبٍ إِلَى وَرَثَتِهِ وَ 7) هَدَمْتُهَا مِنَ اَلْمَسْجِدِ وَ 8) رَدَدْتُ قَضَايَا مَنْ قَضَى مَنْ كَانَ قَبْلِي بِجَوْرٍ وَ 9) رَدَدْتُ مَا قُسِمَ مِنْ أَرْضِ خَيْبَرَ وَ 10) مَحَوْتُ وَ 11) أَعْطَيْتُ كَمَا كَانَ يُعْطِي رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ لَمْ أَجْعَلْهُ دُولَةً بَيْنَ اَلْأَغْنِيٰاءِ وَ 12) سَبَيْتُ ذَرَارِيَّ بَنِي تَغْلِبَ وَ 13) أَمَرْتُ اَلنَّاسَ أَنْ لاَ يَجْمَعُوا فِي شَهْرِ رَمَضَانَ إِلاَّ فِي فَرِيضَةٍ لَنَادَى بَعْضُ اَلنَّاسِ مِنْ أَهْلِ اَلْعَسْكَرِ مِمَّنْ يُقَاتِلُ مَعِي يَا أَهْلَ اَلْإِسْلاَمِ وَ قَالُوا غَيَّرْتَ سُنَّةَ عُمَرَ 14) نَهَيْتَنَا أَنْ نُصَلِّيَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ تَطَوُّعاً حَتَّى خِفْتُ أَنْ يَثُورُوا فِي نَاحِيَةِ عَسْكَرِي بُؤْسَى لِمَا لَقِيتُ مِنْ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ بَعْدَ نَبِيِّهَا مِنَ اَلْفُرْقَةِ وَ طَاعَةِ أَئِمَّةِ اَلضَّلاَلِ وَ اَلدُّعَاةِ إِلَى اَلنَّارِ وَ 15) لَمْ أُعْطِ سَهْمَ ذَوِي اَلْقُرْبَى [مِنْهُمْ] إِلاَّ لِمَنْ أَمَرَ اَللَّهُ بِإِعْطَائِهِ [اَلَّذِينَ قَالَ اَللَّهُ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللّٰهِ وَ مٰا أَنْزَلْنٰا عَلىٰ عَبْدِنٰا يَوْمَ اَلْفُرْقٰانِ يَوْمَ اِلْتَقَى اَلْجَمْعٰانِ ] فَنَحْنُ اَلَّذِينَ عَنَى اَللَّهُ بِذِي اَلْقُرْبىٰ وَ اَلْيَتٰامىٰ وَ اَلْمَسٰاكِينِ وَ اِبْنِ اَلسَّبِيلِ كُلُّ هَؤُلاَءِ مِنَّا خَاصَّةً لِأَنَّهُ لَمْ يَجْعَلْ لَنَا فِي سَهْمِ اَلصَّدَقَةِ نَصِيباً وَ أَكْرَمَ اَللَّهُ نَبِيَّهُ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَكْرَمَنَا أَنْ يُطْعِمَنَا أَوْسَاخَ أَيْدِي اَلنَّاسِ.
هدایت شده از داودی
❇️بیش از 30 مورد از بدعتهای عظیمی که امام علی (ع) نتوانست دست به اصلاح آنها بزند نه بخاطر ضعف خود بلکه بخاطر عدم ظرفیت جامعه ✅نکته مهم: این موارد مشت از خروار و نمونه ها و شاهدمثالهایی است که امام برای اثبات ادعای خود ذکر میفرماییند وگرنه موارد بدعتها بیش از اینهاست. (الروضة من الکافی/ ترجمه رسولی محلاتی، ج۱، ص۹۰) ✅نکته مهم: این موارد همه در نگاه امام علی مصداق «امور عظیمه» است. این بدعتها که اصلاح نشده باقی میمانند بدعتهای کم اهمیت نیستند بلکه بدعتهای عظیم هستند. (بحار، ج۳۴، ص۱۶۷) ✅نکته مهم: در بین این موارد مواردی هست که بحث ناموسه ولی دستان امام کوتاهه از اینکه اصلاح کنند: نَزَعْتُ نِسَاءً تَحْتَ رِجَالٍ بِغَيْرِ حَقٍّ فَرَدَدْتُهُنَّ إِلَى أَزْوَاجِهِنَّ وَ اِسْتَقْبَلْتُ بِهِنَّ اَلْحُكْمَ فِي اَلْفُرُوجِ ✅نکته مهم: در این موارد مواردی است که بدعتهای اقتصادی، فسادهای کلان، قوانین ظالمانه است که دستان امام از اصلاحشان کوتاه است: دَوَاوِينَ اَلْعَطَايَا ✨ امام علی (ع): حكمرانان پيش از من كارهائى انجام دادند كه در آنها با رسول خدا (ص) مخالفت كردند و از روى تعمد راه خلاف پيمودند، و پيمانش را شكستند، و سنت و روشش را تغيير دادند، و اگر من بخواهم مردم را بترك آنها وادارم و بجاى اصلى آنها بازگردانم و بهمان ترتيب كه در زمان رسول خدا (ص) بود مقرر دارم لشكر از دور من پراكنده شوند تا جز خودم تك و تنها بجاى نمانم و يا اندكى از شيعيان من كه برترى مرا شناخته و وجوب اطاعت و امامت مرا از روى كتاب خداى عز و جل و سنت رسول خدا (ص) دانسته‌اند بجاى مانند. 1. اگر ميديديد كه من دستور ميدادم تا مقام حضرت ابراهيم عليه السّلام را بجاى اصلى آن كه رسول خدا (ص) آن را در آنجا نهاده بود برميگرداندم. 2. و فدك را بورثۀ فاطمه عليها السّلام برميگرداندم. 3. و صاع رسول خدا (ص) را بهمان نحو كه بود برميگرداندم 4. و زمينهائى را كه رسول خدا (ص) بمردمى واگذار كرد ولى حكم آن حضرت اجرا نگشت من آنها را بصاحبانش بدهم و حكم آن حضرت را اجرا كنم. 5. و خانۀ جعفر را (كه داخل در مسجد الحرام كرده‌اند) بورثه‌اش بازگردانم و آن قسمت را از مسجد خراب كنم. 6. و احكامى را كه از روى ستم و زور بدانها حكم شده بازگردانم. 7. و زنانى را كه بناحق در تحت اختيار مردانى هستند بسوى شوهران خود باز ميگرداندم و در بارۀ آنها با حكم خدا در بارۀ فروج و احكام روبرو ميشدم. 8. و فرزندان بنى ثعلب را باسارت ميگرفتم. 9. و آنچه از سرزمين خيبر تقسيم شده بود برميگرداندم. 10. و دفاتر حقوق و عطايا را از بين ميبردم، 11. و مانند رسول خدا (ص) آن را بالسوية تقسيم ميكردم و آن را در دست توانگران قرار نميدادم. 12. و مساحت را در گرفتن خراج ملغى ميكردم. 13. و در موضوع ازدواج بطور برابرى و مساوات رفتار ميكردم. 14. و خمس پيغمبر (ص) را بهمان نحو كه خداى عز و جل نازل فرمود و واجب كرده بود مقرر ميداشتم. 15. و مسجد رسول خدا (ص) را بهمان وضعى كه بود برميگرداندم 16. و درهائى را كه در مسجد گشوده‌اند مى‌بستم 17. درهائی راکه در مسجد بسته‌اند باز ميكردم. 18. و مسح بر روى كفش را حرام ميكردم. 19. و بر نوشيدن نبيذ حدّ ميزدم. 20. و دستور بحلال بودن متعۀ حج و صيغۀ زنان ميدادم. 21. و براى نماز ميت گفتن پنج تكبير را دستور ميدادم 22. و مردم را مجبور ميكردم تا« بِسْمِ‌ اَللّٰهِ‌ اَلرَّحْمٰنِ‌ اَلرَّحِيمِ‌ »را در نماز بلند بگويند. 23. و بيرون مى‌آوردم كسانى را كه بهمراه رسول خدا (ص) در مسجد درآوردند با اينكه رسول خدا (ص) آنها را بيرون كرد، 24. و در مى‌آوردم در مسجد رسول خدا (ص) آنكه را اينان بيرون كردند و رسول خدا (ص) او را وارد كرد. 25. و مردم را بحكم قرآن واميداشتم. و طلاق را روى سنت قرآن قرار ميدادم. 26. و زكاة را (فقط‍‌) از اصناف (نه‌گانۀ) آن طبق مقررات و حدودش ميگرفتم. 27. و باز ميگرداندم وضو و غسل و نماز را به اوقات و قوانين و جاهاى خودشان. 28. و اهل نجران را بجاهاى خودشان برميگرداندم 29. و اسيران فارس و ملتهاى ديگر را از روى كتاب خدا و سنت پيامبرش (ص) باز ميگرداندم. در اين صورت مردم از دورم پراكنده ميشدند. 30. بخدا سوگند اگر بمردم دستور ميدادم كه در ماه رمضان جز نماز فريضه را بجماعت نخوانند و بآنها اعلام ميكردم كه نوافل بجماعت خواندن بدعت است، برخى از همين لشكريانم كه اكنون بهمراه من جنگ ميكنند فرياد ميزدند: اى مسلمانان سنت عمر دگرگون شد، على ما را از نماز نافله در ماه رمضان باز ميدارد، و ترس آن را دارم كه از يك سوى لشكر شورش كنند... 31. و اگر از خمس بهرۀ خويشاوندان را ميپرداختم ... اسناد: 1. کتاب سُليم بن قيس، ج۲، ص۷۱۸ 2. الاحتجاج، ج۱، ص۲۶۳ 3. بحار الأنوار، ج۳۴، ص۱۶۷ و ص۱۷۲ 5. الوافي، ج۲۶، ص۵۵ 6. الکافي، ج۸، ص۵۸
هدایت شده از م ر
گزارش قانوان جوانی (1) (1).pdf
809.9K
🔴 قانون "جوانی جمعیت و حمایت از خانواده" مصوب و ابلاغ شد. 🔺این قانون جدید مجلس شورای اسلامی، حمایتهای بسیار خوبی از خانواده‌ها علی الخصوص زوج‌های جوان دارد. برای اطلاع دقیق از خدمات، تسهیلات و تدابیر خوبی که در این قانون ذکر شده، پیشنهاد می‌کنم این فایل را حتما مطالعه کنید.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ کوتاه و مهم 🎥 | مطالبی از آبان ۹۸ که از رسانه‌های داخلی و خارجی نشنیده اید!! ⁉️ چرایی شلیک مستقیم ؟!! ⁉️ چه میزان به کشور و به مردم وارد شد؟ ⁉️ چه تعداد از نیروهای کشته شدند؟ ⁉️ تعداد دقیق کشته‌ها چند نفر است؟ 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
4_5802992204104338669.pdf
401.6K
✅ گزارش رسمی 🔴 مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با انتشار این گزارش فوری، اثر واکسیناسیون را بر کاهش فوت ناشی از کرونا در ایران را نشان داده است. 🔻 براساس این گزارش که گفته میشود در کمیته علمی هم باید بررسی شود، اثر واکسیناسیون در کاهش فوت ناشی از کرونا در ایران قابل توجه و معنی دار بوده است @s_a_razavi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14000826_بیانات دیدار نخبگان با رهبر انقلاب.mp3
8.96M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در و استعدادهای برتر علمی. ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ 💻 @Khamenei_ir
ازاین بالاتر؟! روزگاری برایمان شاه تعیین میکردند،الآن دنبال دو جوان ایرانی که مدعیند در انتخابات ۲۰۲۰امریکا دخالت کرده اند میگردند و برایشان جایزه تعیین میکنند!!!
بعضی از وقت ها اوامر الهی و همچنین اوامر مولوی ممکنه هیچ مصلحتی نداشته باشه جز محک زدن عیار ولایتمداری مدعیان
. 30 روش و راهکارهای جذب به 🙏🕋🤲🏻 👶👧🏻 و 👦🏻🧒🏻 شماره 1️⃣ = ده روش اول 👇👇 🧕🧕🧕🧕🧕🧕🤵‍♂️🤵‍♂️🤵‍♂️🤵‍♂️🤵‍♂️🤵‍♂️ 1- اولا بایستی خود پدر و مادر عامل به نماز بویژه نماز اول وقت باشند. امام صادق علیه السلام می فرمایند: : کونو دعاه الناس بغیر السنتکم. مردم را بغیر از زبان خود دعوت کنید. 2- دوما بایستی رفتارتان از هر نظر الگو باشد و شما که نماز میخوانید در مقام مقایسه با فرد بی نماز از هر نظر نمونه باشید. ( ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر ) فرزند باید زیبایی رفتار و گفتار را در پدرو مادرش باید ببیند. 3- بهتر است فرزندتان دلیل اقامه نماز را بداند و معرفت نسبت به آنرا پیدا کند. 4- وقتی فرزندتان کار معنوی انجام میدهد مخصوصا نماز میخواند حتما به او بگویید که اکنون خیلی بیشتر دوستش دارید و به وی افتخار میکنید.او باید بداند که در زمان انجام کارهای عبادی مانند نماز ، در دل و قلب شما جایگاه ویژه ای باز میکند. 5- در زمان بیدار کردن برای نماز با ملایمت رفتار کنید. مثل نوازش کردن. بوسیدن و آرام صدا کردن. شاید نیاز باشد تا چند دقیقه نوازش را ادامه دهید. 6- شبها زودتر بخوابید تا فرزندتان برای اقامه نماز صبح به مشکل نخورد. 7- در صورت امکان محل مناسبی را برای نماز خواندن خود و بچه ها اختصاص دهید. بعبارتی نمازخانه داشته باشید. ( محلی که روبروی تصاویر/ محل رفت و آمد/ کنار تلویزیون/ و .... نباشد. ) 6- برای فرزندتان سجاده ، جانماز ، تسبیح شیک ، مهر کربلا به همراه عطر گل یاس تهیه کرده و آنرا به فرزندتان هدیه کنید. 7- یکی از مهمترین و اصلی ترین فاکتورهای تربیت فرزندان " محبت " است. و یکی از مهمترین شاخصه های محبت " گفتگو" است. زمان گفتگو با فرزندتان را بین دو نماز ظهر و عصر یا مغرب و عشا قرار دهید. (سعی کنید روزانه حداقل بین 15 تا 20 دقیقه این گفتگو صورت پذیرد. می توانید درباره مسائلی همچون : آینده / برنامه ها/ سفر / تفریحات/مشورت درباره انجام کارها/ میهمانی ها / وضعیت مدرسه / دروس مدرسه/ امتحانات / و ضعیت اجتماعی و .... با فرزندتان دیالوگ داشته باشید. ) همچنین می توانید با هم درباره احادیث مختلف/ تاریخ اسلام یا خطابه غدیر صحبت کرده و آنها را برای فرزندتان شرح و توضیح دهید و یا از او بخواهید برایتان در حد فهم و درک خودش برایتان شرح دهد؛ که با این کار چند تیر زده اید؛ هم گفتگو کرده اید.هم برای نماز ترعیبش کرده اید. هم عقایدش را تثبیت میکنید.و هم عزت نفسش را تقویت میکنید. 8- هر روز به برخی از نعمت هاي بي شماري که خداوند متعال به ما داده است و ما از آنها غافل هستیم ، اشاره کرده و بدین وسیله هم محبت خداوند را در دل فرزندمان تقویت کرده و هم به او بگوییم که لازمه این محبت تشکر از خالق متعال است و یکی از بهترین راههای تشکر از خالق عمل به دستورات وی همچون نماز است. 9- با اقوام و آشنایانی که اهل ایمان و نماز هستند ، و فرزندی هم سن و سال فرزند شما دارند ، رابطه برقرار کنید. ( چه در قالب میهمانی در منزل/ چه بصورت تفریحی و رفتن به پارک و کوه و استخر و یا مسافرت) ؛ چرا که نوجوان ها بشدت از محیط و دوستانشان اثر میگیرند. پس تا میتوانید محیط پیرامونتان را با ارتباط با افراد مومن و البته خوش اخلاق زیبا کنید. 10. در مجالس مذهبی زیاد شرکت کنید و در منزلتان هم نسبت به برپایی مجالس مذهبی اهتمام بسیار داشته باشید. در زمان برپایی مجلس برخی از مسئولیتها مانند ( خرید میوه و شیرینی و یا امر پذیرایی را به فرزندتان محول کنید.)
. 30 روش و راهکارهای جذب به 🙏🕋🤲🏻 👶👧🏻 و 👦🏻🧒🏻 شماره 2️⃣ = ده روش دوم 👇👇 11- در ابتدای راه نماز را برایش سهل و آسان جلوه داده و از سخت گيري و زياده روي در انجام مستحبات پرهیز کنید. 12- عزت نفس فرزندتان براي مقابله و مواجهه با تمسخر افراد نادان و به اصطلاح روشنفکر را بسیار زیاد تقویت کنید. ( متاسفانه امروزه شرایط بگونه ای شده که انجام فرائض دینی مانند نماز / حضور در مجالس روضه / رفتن به کربلا / لباس سیاه در ایام عزا پوشیدن/ پوشش چادر / و ...... مخصوصا در بین قشر نوجوان مورد تحقیر و سرزنش قرار میگیرد؛ لذا داشتن عزت نفس میتواند این تحقیر و سرزنش دیگران را خنثی کند. ) افزایش عزت نفس بیش از دهها روش دارد ، که یکی از بهترین آنها اینست که پدر و مادر بایستی روزانه زیباییها / مهارتها/ تخصصها/ اخلاق و رفتار و کردار و گفتار و پوشش و کارهای خوب فرزند خویش را دیده و با زیبایی هرچه تمام تر وی را مورد تحسین و تمجید و تشویق و تکریم قرار دهند. 13- تشويق صحيح و مناسب گفتاری و رفتاری بویژه موقع نماز. ( مثلا وقتی نمازش تمام شد او را بوسیده و به او بگویید وقتی نماز میخواند خیلی بیشتر اورا دوست دارید و برایش طلب خیر بکنید. 14- آشنايي با فوايد و آثار نماز (در قالب هنر همچون فیلم، اجرای نمایش و تاتر / شعر و داستان و... به اين معنا که آثار تربيتي ظاهر و باطن نماز براي آنان به نحو جذاب بازگو شود.) 15- اگر در حال تماشای یک برنامه تلویزیونی است و یا گرسنه است و یا میخواهد با دوستش بازی کند، انجام این موارد را مخصوصا در ابتدای راه منوط به اقامه نماز نکنید که از نماز زده خواهد شد. اجازه دهید برنامه اش را تماشا کرده / غذایش را میل کند و بعد از رفع خستگی نمازش را بخواند. 16- رفتن به اماکن مقدسی همچون حرم امام رضا علیه السلام و پس از آن رفتن به یک رستوران یا خوردن یک بستنی را در برنامه هفتگی خود قرار دهید. (این کار علاوه بر اینکه سبب نشاط کودک میشود ، روح او را نیز جلا میدهد. ) 17- حداقل یک جلسه مذهبی معارفی در طول هفته داشته باشید. مخصوصا اگر جلسه مختص فرزندتان و متناسب با سن و سالش باشد بسیار عالیست. 18- اگر فرزندتان نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا را میخواند ، ولی در انجام نماز صبح کاهلی میکند و یا بالعکس ؛ هرگز به او نگویید: این نماز خواندن تو به هیچ دردی نمیخورد. بلکه تلاش کنید با تشویق او را نسبت به اقامه نماز صبح ترغیب کنید. 19- ثواب و پاداش قسمتهای مختلف نماز را برایش بازگو کنید تا با آگاهی بر آنها طمع او بر بهتر انجام دادن نماز بیشتر شود.( مخصوصا انجام تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها / اذان و اقامه / قرائت دعای فرج در دعای دست و قرائت ذکر صلوات در رکوع و سجود و ... ....) 20- برای فرزندتان در اولین فرصت یک انگشتر عقیق شیک بخرید و به او بگویید که این انگشتر یکی از ویژگیهای مومن است و ثواب نماز را 1000 برابر میکند.