eitaa logo
🇮🇷لبیک یا امام خامنه ای همان لبیک یا امام حسین ع است 🇮🇷
538 دنبال‌کننده
29.4هزار عکس
45.7هزار ویدیو
164 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
9.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | عزاداری و وسینه‌زنی رزمندگان لشکر ۸ نجف، بعد از عملیات قادر 🎞 فیلم در تابستان ۶۴ در مقری به نام خندق در نزدیکی شهر اشنویه ضبط شده است 🌱 دوران
16.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | عزاداری و وسینه‌زنی رزمندگان لشکر ۸ نجف، بعد از 🎞 فیلم در تابستان ۶۴ در مقری به نام خندق در نزدیکی شهر اشنویه ضبط شده است 🎞 جمعی از نیروهای لشکر ۸ نجف اشرف، بعد از اتمام عملیات درحال عزاداری و سینه زنی هستند. در این برنامه که مداحی آن را احمد محمدی بر عهده دارد، رزمندگان نوحه: «ای از سفر برگشتگان کو شهیدان ما» را همخوانی می کنند. در میان افراد، مرحوم دکتر محمد علی ابوترابی و حجت الاسلام حسنعلی خزائیلی نیز دیده می شوند. 🌱 دوران ------------------------------------------- کانال دفاع مقدس 🌱
💠 حسن آبشناسان، طراح عملیات قادر و از فرماندهان میدانی در رویارویی با ارتش بعث عراق امیر سرافراز ارتش در مرحله دوم به شهادت رسید🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هلی برن نیروهای لشکر ۸ نجف اشرف (بفرماندهی شهید احمد کاظمی) -- در عملیات قادر کانال دفاع مقدس
13.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۸ شهریور ۱۳۶۴ -- آغاز مرحله دوم عملیات قادر در جبهه شمالغرب کشور 🎞 👆موشن گرافیک 🌿 "عملیات قادر" در جبهه آذربایجان غربی - در غرب اشنویه بسمت قلل کلاشین و سیدکان- چومان مصطفی (استان اربیل عراق) بفرماندهی شهید صیاد شیرازی (فرمانده نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا) و تحت کنترل قرارگاه مشترک ارتش و سپاه 🌱 مرحله اول عملیات: ۲۳ تیر ۱۳۶۴ •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈ 🌴 کانال : روایتگر رویدادهای جنگ .... و حال و هوای رزمندگان جبهه ها
8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴 ای کشته در خون شناور لبیک.... 🚩 مولا حسین، لب تشنه، بی سر، لبیک... 🔰نوحه خوانی:حاج صادق آهنگران 🔰مکان: حسینیه جماران اوایل جنگ •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈ 🌴 کانال : روایتگر رویدادهای جنگ .... و حال و هوای رزمندگان جبهه ها
10.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞مداح نغمه مشهور اربعین امسال کیست؟ محمد الجنّامي مداح جوان خرمشهری را بیشتر بشناسید 🇮🇷گروه منتظران نور 👉بپیوندید 🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم »»» آیه ی روز : ** التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ توبه - ١١٢ توبه‌کنندگان، عبادت کاران، سپاسگویان، سیاحت کنندگان، رکوع کنندگان، سجده‌آوران، آمران به معروف، نهی کنندگان از منکر، و حافظان حدود (و مرزهای) الهی، (مؤمنان حقیقی‌اند)؛ و بشارت ده به (اینچنین) مؤمنان! ** نکته ها: در این آیه، نُه صفت براى مؤمنانِ مجاهد بیان شده است: از گناهان توبه كرده، در مدار عبادت قرار مى گیرند. با زبان، حمد و با پا حركت و با بدن ركوع و سجود دارند، پس از خودسازى، با امر به معروف به اصلاح جامعه مى پردازند و از مرز قوانین الهى خارج نمى شوند. توبه از گناه، راه عبادت را باز مى كند، زبانِ ستایشگر همراه با پویایى و تحرّك، آمادگى براى ركوع و سجود در پیشگاه خدا مى آورد، و امر به معروف و نهى از منكر، حافظِ حدود الهى در جامعه است. كلمه ى «التائبون»، نشانه ى آن است كه مؤمنانى كه جان و مال خود را به خدا مى فروشند، مى توانند با یك انقلاب و بازسازى درونى و اعراض از كردارهاى نارواى گذشته، وارد این میدان معامله با خدا شوند. [169] عُبّاد بصرى در راه مكّه امام سجادعلیه السلام را دید، به حضرت گفت: «تركتَ الجهادَ و صعوبَته واَقبلتَ الى الحجِّ و لِینَه؟» جهاد و سختى آن را رها كرده اى، به حج وآسانى آن روى آورده اى؟ آنگاه آیه ى «ان اللَّه اشترى...» را خواند! حضرت فرمودند: ادامه ى آن را هم بخوان! عبّاد آیه ى «التائبون...» را خواند. حضرت فرمود: اگر یاران ما این صفات و كمالات را دارا مى بودند، بر ما واجب بود، قیام كنیم و در آن صورت، جهاد از حجّ برتر بود. [170] در روایتى آمده است كه مراد از «السائحون» روزه داران مى باشد. [171] ----- 169) چنانكه در ماجراى كربلا، افرادى مانند زُهیر و حُر، با آنكه سابقه ى درخشانى نداشتند، ولى در یك چرخش و معامله با خدا، جان خود را تسلیم كردند و درخشیدند. 170) وسائل، ج 15، ص 46. 171) تفسیر نورالثقلین. ** پیام ها: - شرط وفادارى خداوند به پیمان خود، پایدارى مؤمنان بر حفظ حدود الهى است. «و من اوفى بعهده... التائبون...» - جهاد اكبر و خود سازى، لازمه ى جهاد اصغر در جبهه هاست. «یقاتلون... التائبون...» - اسلام دینى جامع است، اشك را در كنار شمشیر و عبادت را در كنارِ سیاحت قرار داده است.«یقاتلون... التائبون العابدون... السائحون» - آنچه مطلوب است، ملكه شدن كمالات در انسان است. «التائبون العابدون...» (همه ى صفات به صورتِ اسم فاعل آمده نه فعل، تا دلالت بر استمرار كند) - تقویت روحیه ى رزمندگان اسلام، با ذكر و یاد خدا و عبادت است، نه شراب و موسیقى و...كه در جبهه ى دشمن است.«یقاتلون، التّائبون العابدون،...» - شرط قبولى عبادت، توبه از گناه است. «التائبون العابدون» - تحرّك، تلاش، سیاحت، هجرت و خودسازى، در راه كسب كمال و قرب الهى ارزش است. «السائحون» (مردان خدا، راكد و زمین گیر نیستند) - سرباز ورزمنده ى اسلام باید اهل نماز و عبادت باشد. «یقاتلون، الراكعون الساجدون» - در مسیر كمال، اوّل خودسازى است، بعد جامعه سازى.«التائبون العابدون ... الامرون بالمعروف ...» - درگیرى با دشمن در مرزها، ما را از مفاسد و منكرات داخلى غافل نسازد. «یقاتلون، الآمرون بالمعروف ...» - براى حفظ حدود الهى، باید هم با دشمن خارجى جنگید، هم با مفاسد داخلى مبارزه كرد. «یقاتلون، الناهون عن المنكر، الحافظون لحدود اللَّه» - رزمندگان براى جلوگیرى از مفاسد اجتماعى، بیش از دیگران مسئولند. «یقاتلون، الناهون عن المنكر»