بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
»»» آیه ی روز :
**
وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىَ وَإِن تَدْعُ مُثْقَلَةٌ إِلَىَ حِمْلِهَا لَا يُحْمَلْ مِنْهُ شَيْءٌ وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبَىَ إِنَّمَا تُنذِرُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالْغَيْبِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَمَن تَزَكَّىَ فَإِنَّمَا يَتَزَكَّىَ لِنَفْسِهِ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ
فاطر - ١٨
هیچ گنهکاری بار گناه دیگری را بر دوش نمیکشد؛ و اگر شخص سنگینباری دیگری را برای حمل گناه خود بخواند، چیزی از آن را بر دوش نخواهد گرفت، هر چند از نزدیکان او باشد! تو فقط کسانی را بیممیدهی که از پروردگار خود در پنهانی میترسند و نماز را برپا میدارند؛ و هر کس پاکی (و تقوا) پیشه کند، نتیجه آن به خودش بازمیگردد؛ و بازگشت (همگان) به سوی خداست!
**
نکته ها:
كلمه ى «وِزر» به معناى سنگینى و بار است. «مُثْقَلة» یعنى سنگین بار. «حِمل» بارِ پشت و «حَمل» بار شكم را گویند.(570)
در قرآن مى خوانیم كه گروهى براى اغفال و فریب دیگران مى گویند: «اتّبعوا سبیلنا و لنحمل خطایاكم»(571) ما گناه شما را به دوش مى گیریم این آیه جواب آنها را مى دهد.
سؤال: آیا مى توان به استناد این آیه كه در قیامت بار هر كس به دوش خود اوست و ضربه اى به دیگرى نمى زند، بگوئیم پس ما كارى به گناهكاران نداشته باشیم زیرا بار گناهشان به دوش خودشان است و به ما كارى ندارد؟
پاسخ: این آیه، توجیه سكوت در برابر منكرات نیست زیرا خود سكوت، گناهى است بر گردن افراد ساكت. وظیفه ما امر به معروف و نهى از منكر است ولى اگر گوش ندادند گناهشان به دوش ما نیست.
گرچه هر كس تنها مسئول كار خویش است، امّا اگر كسى راه و سنّت غلطى را در جامعه پایه گزارى كرد علاوه بر منحرفان، این سنّت گزار نیز مسئول است زیرا راهنماى انحراف و گناه، شریك در انحراف و گناه است.
-----
570) تفسیر نمونه، به نقل از مفردات راغب.
571) عنکبوت، 12.
**
پیام ها:
- بر اساس عدالت، هر كس باید بار خودش را بر دوش كشد.«لا تزر وازرة...»
- گناه خود را به گردن نیاكان، دوستان و محیط نیاندازیم. «و لا تزر وازرة»
- حساب و كتاب هر كس در قیامت، جداگانه است. «لا تزر وازرة»
- گناه، بار است. «وزر - مثقله»
- در قیامت روابط خویشاوندى در قیامت هیچ تأثیرى در سرنوشت انسان ندارد و بستگان بارى از دوش انسان بر نمى دارند. «و لو كان ذا قربى»
- خشیت و نماز به انسان قابلیّت پذیرش مى دهد. «انّما تنذر الّذین یخشون...»
- تزكیه از طریق تقوا و نماز به دست مى آید. «یخشون - اقاموا الصلاة - تزكّى»
- تزكیه ى انسان، به سود خود اوست. «لنفسه»
- ممكن است سود تزكیه را در دنیا دریافت نكنید ولى در آخرت قطعاً دریافت مى كنید. «الى اللّه المصیر»
- هستى، هدفمند و داراى حركت تكاملى است. «الى اللّه المصیر»
هدایت شده از اربعینمعلی عاشقانولایت🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه همه دنیا بهت پشت کردند آیه زیر رو بگید
برای حاجت روایی صد در صد مؤثر😍برگ سبزی تحفه درویش 👇
🌱حَسۡبِيَ ٱللَّهُ لَآ إِلَٰهَ إِلَّا هُوَۖ عَلَيۡهِ تَوَكَّلۡتُۖ وَهُوَ رَبُّ ٱلۡعَرۡشِ ٱلۡعَظِيمِ🌱
❌روزی ۲۱ مرتبه
🎙دکتر_رفیعی
13.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫
🎥از استغفار خسته نشید!
🎙استادعالی
استغفار در سحر غوغامیکنه🌸🌼🌸🌼🌸
🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷
سلام
صبح روز پنجشنبه شما عزیزان بخیر
السلام علیک یا ابا محمد حسن ابن علی ایها العسکری
لا اله الا الله الملک الحق المبین
⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬
🔴دستور امام جواد(ع) برای یاری حضرت مهدی(ع)
🌹 امام جواد (علیهالسلام) میفرمایند:.
.
او را غیبتی هست که زمانش زیاد است و پایانش به طول میانجامد.
.
پس مخلصین، چشم انتظار قیام او میمانند.
.
و شک کنندگان به انکار او بر میخیزند.
.
و منکرین به استهزای او میپردازند.
و تعیین کنندگان وقت ظهور، مورد تکذیب قرار میگیرند.
.
و عجله کنندگان در آن هلاک میشوند.
🔸 و تسلیم شدگان نجات مییابند.
بحارالانوار ج۵۱ص۱۵۸.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
10.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ خوراکی های خوکی که نا آگاهانه مصرف میشود و قطعاً تأثیرات خود را در رفتار، حجاب، حیا، غیرت، و... میگذارد... 🐷
⛔️🐷⛔️🐷⛔️🐷
خداوند متعال در سوره مبارکه عبس آیه ٢۴ می فرماید:
«فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ»؛
ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺭﺍﮎ ﺧﻮﺩ ﺧﻮﺏ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻨﺪ...
حداقل کاری که ما میتوانیم انجام دهیم ترکیبات مواد غذایی را قبل از خوردن روی جلد آن مطالعه کنیم.
تا شکم خود و عزیزانمان را از حرام پُر نکنیم...
🔻 دکتر حسین روازاده : چهار اصل مهم تغذیه : اول اصلاح آب، دوم اصلاح نمک، سوم اصلاح روغن و چهارم که خیلی مهم است خوردن مواد کارخانه ای ممنوع⛔️
⛔️⚠️⛔️⚠️⛔️⚠️
#امام_زمان منتظر بیداری ماست #طوفان_الاقصی #غزه
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
»»» آیه ی روز :
**
وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىَ وَإِن تَدْعُ مُثْقَلَةٌ إِلَىَ حِمْلِهَا لَا يُحْمَلْ مِنْهُ شَيْءٌ وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبَىَ إِنَّمَا تُنذِرُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالْغَيْبِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَمَن تَزَكَّىَ فَإِنَّمَا يَتَزَكَّىَ لِنَفْسِهِ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ
فاطر - ١٨
هیچ گنهکاری بار گناه دیگری را بر دوش نمیکشد؛ و اگر شخص سنگینباری دیگری را برای حمل گناه خود بخواند، چیزی از آن را بر دوش نخواهد گرفت، هر چند از نزدیکان او باشد! تو فقط کسانی را بیممیدهی که از پروردگار خود در پنهانی میترسند و نماز را برپا میدارند؛ و هر کس پاکی (و تقوا) پیشه کند، نتیجه آن به خودش بازمیگردد؛ و بازگشت (همگان) به سوی خداست!
**
نکته ها:
كلمه ى «وِزر» به معناى سنگینى و بار است. «مُثْقَلة» یعنى سنگین بار. «حِمل» بارِ پشت و «حَمل» بار شكم را گویند.(570)
در قرآن مى خوانیم كه گروهى براى اغفال و فریب دیگران مى گویند: «اتّبعوا سبیلنا و لنحمل خطایاكم»(571) ما گناه شما را به دوش مى گیریم این آیه جواب آنها را مى دهد.
سؤال: آیا مى توان به استناد این آیه كه در قیامت بار هر كس به دوش خود اوست و ضربه اى به دیگرى نمى زند، بگوئیم پس ما كارى به گناهكاران نداشته باشیم زیرا بار گناهشان به دوش خودشان است و به ما كارى ندارد؟
پاسخ: این آیه، توجیه سكوت در برابر منكرات نیست زیرا خود سكوت، گناهى است بر گردن افراد ساكت. وظیفه ما امر به معروف و نهى از منكر است ولى اگر گوش ندادند گناهشان به دوش ما نیست.
گرچه هر كس تنها مسئول كار خویش است، امّا اگر كسى راه و سنّت غلطى را در جامعه پایه گزارى كرد علاوه بر منحرفان، این سنّت گزار نیز مسئول است زیرا راهنماى انحراف و گناه، شریك در انحراف و گناه است.
-----
570) تفسیر نمونه، به نقل از مفردات راغب.
571) عنکبوت، 12.
**
پیام ها:
- بر اساس عدالت، هر كس باید بار خودش را بر دوش كشد.«لا تزر وازرة...»
- گناه خود را به گردن نیاكان، دوستان و محیط نیاندازیم. «و لا تزر وازرة»
- حساب و كتاب هر كس در قیامت، جداگانه است. «لا تزر وازرة»
- گناه، بار است. «وزر - مثقله»
- در قیامت روابط خویشاوندى در قیامت هیچ تأثیرى در سرنوشت انسان ندارد و بستگان بارى از دوش انسان بر نمى دارند. «و لو كان ذا قربى»
- خشیت و نماز به انسان قابلیّت پذیرش مى دهد. «انّما تنذر الّذین یخشون...»
- تزكیه از طریق تقوا و نماز به دست مى آید. «یخشون - اقاموا الصلاة - تزكّى»
- تزكیه ى انسان، به سود خود اوست. «لنفسه»
- ممكن است سود تزكیه را در دنیا دریافت نكنید ولى در آخرت قطعاً دریافت مى كنید. «الى اللّه المصیر»
- هستى، هدفمند و داراى حركت تكاملى است. «الى اللّه المصیر»🌼🌸🌼🌸
❌ ساسی مانکن یکی از مهره های دست آموز غربی است که مأموریت دارد ابتذال را در میان مخاطبینش نهادینه کند.
🔴 تنزل بخشی به بُعد انسانیِ وجود مرحله ای است که پس از دور شدن از ابعاد الهی در ضمیر بشر، جولان می یابد.
❌ حد یقفی برای سقوط نمی توان قائل شد و اومانیسم با ایجاد انفکاک میان مُلک و ملکوت این فرصت را فراهم نمود که مرحله بعدیِ تنزلِ وجود سهل و آسان به نظر برسد و پوچی گرایی و بی هویتی در انسان میسر شده و سپس ابتذال و هرزگی، جایگزین آن گردد.
🔴 افرادی مانند #ساسی مانکن تسهیل کنندگان و تثبیت کنندگانِ این هبوطِ عجین شده با عصر مدرنیته هستند و مخاطبِ خود را آنچنان مسخ می نمایند که شرم از قبیح بودن و بی آبرو شدن نداشته باشد و حراجِ مفاهیم متعالی و ارزشی مانند حیا، عفت، غیرت و ناموس را به راحتی رقم بزند.
❌ این لعبتِ غرب، دست روی پاکترین و بکر ترین مرحله ی رشد انسان گذاشته است.
دوران کودکی یعنی همان دروازه ای که قرار است با لطافت به روی ارزشها، خوبیها و پاکیها گشوده شود، حالا با این ترفند چرک و سیاه به مزبله ای برای رویش علفهای هرز مبدل می گردد.
🔴 قطعا، برای آنان که سودای تسلط شیطانی بر نفوس انسانی را دارند، بهتر از آن نیست که آدمی، خلعِ ماهیت شود و دفاعی در برابر استحاله ی ارزشهایش نداشته باشد.
✍ مریم اشرفی گودرزی
2.58M
♨️در آمریکا یک دولت پشت شرکتهاست اما در ایران یک دولت جلوی شرکتها
پاسخ به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه
قطعا این شیوه باعث افزایش تورم خواهد بود
📌 لبیک یا امام خامنه ای لبیک یا حسین ع است 1️⃣
https://eitaa.com/khmanie